tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post1559467144952068964..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Statoil menjačka ulja, klasa za sebe - Statoil gear oils, a class of it's ownStevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-28860662863155128412016-05-27T13:35:27.124+02:002016-05-27T13:35:27.124+02:00Ajd i dopuna.
Ujedno i razlog zašto TREBA biti reg...Ajd i dopuna.<br />Ujedno i razlog zašto TREBA biti registrovan korisnik (možete i da ne vidite dopunu, jer niste potrošili par minuta na registraciju, što bi mi omogućilo da kontaktiram onog koji je pitao pa bi imao kompletnu informaciju, no, šta je tu je, evo iste za ostale koji će ovo čitati.<br />Definitivno "Marine" gear oils imaju drugačiji sistem aditiva inače ne bi bili korisni uz 20 ili 25% vode u ulju.<br />Ipak, učinak je isti (GL-4/5).<br />"Marine" ulja za menjače mogu biti od koristi ukoliko ste daleko od obale pa u slučaju prodora vode u ulje možete da se "došlepate" do obale (nekad je to pitanje života ali u većini slučaja (srećom) samo dodatnih troškova). U ovo vreme telekomunikacija, nije više toliko bitno). Zapravo se svodi na to da ionako prodor vode u prenosnik nećete odmah primetiti i da ćete sa "marine" uljima biti sigurniji, tj. imaćete manju štetu (manje da popravljate).<br />Osim mineralnih ima i sintetičkih (uglavnom 75W-90) "marine" ulja (Motul i Bel-Ray) koja mogu da zamene 80W-90 ili SEA 90 mineralna ulja. I naravno, ista preporučujem. Dodatna prednost je što mogu duže da traju pa ako se zaboravite (pređete predviđenih 100 ili 200 rh) manje ćete negativno uticati na sklopove koje ulje podmazuje (a i možda potrošnja goriva bude 1% manja).<br />Inače, ostaje da u normalnim uslovima i obična ("kopnena") menjačka (reduktorska) ulja mogu da odrade posao.<br />Toliko o tome.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-1953354504138923872016-05-26T19:21:28.505+02:002016-05-26T19:21:28.505+02:00Molim i drugi put.
Pozdrav!Molim i drugi put.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-13220807961944858022016-05-26T17:33:40.274+02:002016-05-26T17:33:40.274+02:00Hvala na izdvojenom vremenu za brz odgovor. Želim ...Hvala na izdvojenom vremenu za brz odgovor. Želim vam sreću u budućem radu. Pozdrav.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-25315589459526441162016-05-26T07:33:37.850+02:002016-05-26T07:33:37.850+02:00Možda su to i potpuno identična ulja (samo pakovan...Možda su to i potpuno identična ulja (samo pakovana u tubice ili male flašice (npr. Valvoline i Castrol)).<br />U svakom slučaju nećete mnogo pogrešiti ukoliko koristite "automobilsko" transmisiono ulje.<br />Ovde IPAK preporučujem pre svega API GL-4/5 koja imaju više antikorozivnih aditiva (nego čista GL-5). Za vaš motor bi i 80W-90 trebalo da je o.k. inače mislim da za snažnije treba ići sa SAE 90 (gde je pak teže naći GL-4/5).<br />Čak i da je "marine" oil malo "frizirano" nije od velike važnosti (može biti finesa).<br />U principu bi outboard menjačka ulja trebala da imaju malo više antikorozivnih aditiva a malo manje EP (od čistih GL-5) što savršeno odgovara opisu GL-4/5 ulja.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-42527480227308859682016-05-25T22:36:43.731+02:002016-05-25T22:36:43.731+02:00POštovani,
To nisu baš ista ulja (automobilska i o...POštovani,<br />To nisu baš ista ulja (automobilska i outboard) iako ni razlika nije mnogo velika. Motul Trans lube je (čini mi se) SAE 90 ulje. Ovde je (zapravo) veći problem u pakovanju (tuba) koje dodatno poskupljuje ulje inače bi razlika bila podnošljiva.<br />Uh, ne mogu da obećam ali morao bih da se malo "podsetim gradiva" pa da se javim za vikend. Nisam se (iskreno) mnogo bavio outboard uljima (donekle 2T, koja jesu drugačija, i 4T koja su malo manje drugačija a menjačkim samo par puta i to pre više godina), a i bilo je davno (zaboravi se).<br />Na papiru su to identična ulja, ali je paket aditiva ipak nešto drugačiji.<br />Prodor vode je tek tačka na jot, i više marketinška predstava. Jeste, nešto je više aditiva protiv korozije u outboard uljima (pa i gear) ali zaista nema baš ekstremene razlike (slična su to ulja u principu). Ajd' da se malo podsetim gradiva (koliko je ta razlika bitna) pa se javljam. Inače, ni Motul 80W-90 "automobilsko (kopneno)" nije preterano skuplje od Elf-a.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-15743194561414926972016-05-25T20:36:37.788+02:002016-05-25T20:36:37.788+02:00Čestitam na trudu i zavidnom znanju koje delite sa...Čestitam na trudu i zavidnom znanju koje delite sa nama. POkušao sam da nadjem pretragom nešto o menjačkim uljima za vanbrodske motore. Imam Johnson 50ks iz 88god. i konstantan problem kod zamene ulja u menjaču( 650 ml). Pošto je u nautičkim prodavnicama pakovano po 270ml ( motul trans lube bez ikakvih oznaka viskoznosti ili nečeg drugog na tubi) trošim 3 komada po ceni četri puta većoj od npr. Elf TRANSELF TYP B 80W90 za suvozemna vozila. Ono malo što sam pretražujući uspeo da, sa ograničenim znanjem iz ove oblasti, saznam je da je razlika u aditivima koji štite sklopove od prodora vode. Medjutim to spominju i na sajtu Elfovog uvoznika kao prednosti :(Visoka otpornost na degradaciju osigurava stabilne performanse<br />Osobine zaštite od rđe i korozije čelika i bakra , čak i u prisustvu vode<br />Visok indeks viskoznosti i nisko stinište garantuju efikasno podmazivanje na svim temperaturama<br />Inertni su na zaptivke itd). Da li bi vi u svoj vanbrodski motor sipali ovo Elfovo ( ili neko sličnih karakteristika) ili ipak preporučeno ( u ovom slučaju) Motul translube. POzdrav.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-39964814642636680872011-01-11T22:50:15.682+01:002011-01-11T22:50:15.682+01:00Euro 07 doo ima u svojoj ponudi preko 20 različiti...Euro 07 doo ima u svojoj ponudi preko 20 različitih gradacija ulja,uključujući i STATOIL GEARWAY PS 45 75W-90,što može lako da se proveri na sajtu www.euro07.rs. Naravno za cene ćete morati da se raspitate telefonski,osim ako niste reg.kupac.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/09848542508569177791noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-70942814115782596032011-01-09T15:03:50.606+01:002011-01-09T15:03:50.606+01:00Poštovani Siniša,
Pre svega još jednom i vama ličn...Poštovani Siniša,<br />Pre svega još jednom i vama lično da čestitam Božić.<br />Lepo ste i kratko objasnili u čemu je problem. Da ne advokatišem Srđanu ali čovek je stekao (pogrešan) utisak da vi imate ulogu distributera Statoil-a u Srbiji i podršku centrale, što na žalost nije slučaj.<br />Izvinite što taj deo nisam bolje objasnio, mada je gorčina povučena sa CBC-a jer nisam ni naglašavao da se radi o velikoj distribuciji nego izrazio divljenje da je tako nešto uopšte moguće.<br />Kako god, nismo mi jedini ali skoro da se u Evropi (bar) ističemo da ni kompanija koja je u TOP10 u svetu nije dovoljno interesantna naročito ako nije medijski eksponirana.<br />Kod nas su glavna imena 5 najvećih svetskih proizvođača i neka imena koja se ističu nekom posebnošću ili velikom medijskom pompom.<br />Čak bi rekao da ni svih prvih 5 nisu posebno poznati. Total se vodi kao ulje za Peugeot, Havoline koriste znalci (a i brkaju sa Valvolinom), Shell je skup, te ostaju Mobil i Castrol.<br />Svi ostali su poznati tek kao ulja za pojedine marke automobila ili za entuzijaste.<br />Sa druge strane treba razumeti i Statoil jer nema logističke zasnovanosti da se jače šire na našem tržištu jer nisu prišli do njega a nije dovoljno veliko da bi u to ulagali.<br />Logika velikih proizvođača je takva da se stiče utisak dogovora koji je više prećutan i zasnovan na realnim mogućnostima plasmana u pojedinim regionima.<br />U svakom slučaju lepo je znati da ovih ulja uopšte ima u Srbiji i da pri tome nisu (pre)skupa. Zaista bi bilo nerealno očekivati da Statoil zauzme više od 2-3% tržišta Srbije, koliko Statoil proda u iole većem gradu (par stotina hiljada stanovnika) negde na Zapadu uz "logičniju" logistiku.<br />Nadam se da je jasnije i da nema potrebe da se međusobno ljutimo ili optužujemo.Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-15523196000368171292011-01-08T15:58:51.544+01:002011-01-08T15:58:51.544+01:00Problemi oko Statoil-a su sledeci:
1. Statoil mark...Problemi oko Statoil-a su sledeci:<br />1. Statoil marketinski ne pokriva nase trziste nismo interesantni,<br />2. Euro07 najveci promet i prihod ostvaruje na rezervnim delovima, ulje samo kao dopuna asortimana,<br />3. Vlasnici maloprodajnih objekata ne nalaze interesovanje da prodaju nepoznato uljeUnknownhttps://www.blogger.com/profile/05918382425479097590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-38161949462503774512010-12-07T14:35:58.546+01:002010-12-07T14:35:58.546+01:00Nemojte tako teške reči. Ne bih da budem u ulozi D...Nemojte tako teške reči. Ne bih da budem u ulozi Dore sa CBC-a (ili Chubbs-a) ili da uvodim biiip (često i kontraproduktivno).<br />Srle, zaista izgleda tako 'iz voleja' ali razmislite malo. Prvo: možda je I.G.A.T. bio pre Statoil-a (vrlo verovatno) pa zato imaju veću obavezu prema njima (živeli od tih ulja bar delom). Drugo i važnije: iako nisam veseo zbog malog asortimana Statoil-a moram da priznam da su to ipak makar 'srednje skupa' ulja i da pripadaju premium klasi.<br />Osim toga verovatno su odskora u programu, više za štih probu (tržišta) nego za pravu distrubuciju.<br />Dakle šteta jeste (i žalosno) no nemojmo da prebrzo zaključujemo i oštro kritikujemo. Sama činjenica da Statoil-a ima i kod nas je prilično pozitivna stvar a stvari će se (ako bude i tržišno zasnovano) već srediti za par meseci (isporuka).Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-79790673751660913532010-12-07T14:24:31.517+01:002010-12-07T14:24:31.517+01:00A sto su toliko retardirani ti distributeri? Ako j...A sto su toliko retardirani ti distributeri? Ako je vec toliko dobar kvalitet, sta im je sa sluzbom marketinga. Ili ih maloprodaja ne interesuje nego guraju po servisima.Srdjan Matichttps://www.blogger.com/profile/13484880025356194409noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-58219627636038441422010-12-05T21:31:45.551+01:002010-12-05T21:31:45.551+01:00Tjah, nije da se kajem, ipak - mrvica sumnje posto...Tjah, nije da se kajem, ipak - mrvica sumnje postoji.<br />Naime, Addinol pakovanje (sva tri litarska) menjačkog ulja nije imalo zaštitnu kapicu/celofan ispod poklopca? Videćemo, za sada je sve OK.<br /><br />Inače, distributeri Statoil-a sem tog 80W-90 nemaju nijedno drugo menjačko jer (koliko mi se čini) pokušavaju da proguraju I.G.A.T. što više međ' rajom i serviserima. Ukoliko ne grešim i ponuda motornih ulja im se svodi na Classic Way 15W-40, Super Way i Super Way TDI 10W-40 i Lazer Way 5W-40. Šteta.Bobhttps://www.blogger.com/profile/06416538449528846898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-91797598195430442742010-12-05T09:17:31.299+01:002010-12-05T09:17:31.299+01:00Verovatno STATOIL GEARWAY G5 80W-90. Za Vas bi bil...Verovatno STATOIL GEARWAY G5 80W-90. Za Vas bi bilo sasvim O.K. (GL-5) ali ne i za širu automobilsku populaciju.<br />Ovo ulje pokriva veliki deo potreba teretnih vozila.<br />Ipak i tu nedostaje (makar) GEARWAY S5 75W-90.<br />Za automobilski program bi STATOIL GEARWAY PS 45 75W-90 pokrio veći deo potreba a uz GEARWAY S4 75W-80 nekih 99%.<br />Dakle sa 3 do 4 ulja moglo bi se izuzetno pokriti tržište. Makar 3.<br />Na žalost moraćemo malo da sačekamo.<br />Verovatno na ovu situaciju uticaj ima MIT da se ova ulja ne menjaju (ni kod teretnih vozila). Uostalom ni kod velikih distributera ponuda u ovom segmentu nije baš velika (baš zbog pomenute predrasude).<br />Inače Addinol će vam odraditi posao, nema potrebe da se brinete ili kajete zbog mogućeg boljeg izbora.Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-39240883835701129462010-12-04T22:17:22.194+01:002010-12-04T22:17:22.194+01:00Slaba vajda. U maloprodaji više puta pomenutog dil...Slaba vajda. U maloprodaji više puta pomenutog dilera imaju samo 80W-90 (zaboravih koje). A sad mi je žao što nisam i to uzeo. :-)Bobhttps://www.blogger.com/profile/06416538449528846898noreply@blogger.com