tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post1674135511623753819..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Pre (umereno-kontinentalne) zime, Before ("mild" continental (Temperate) climate ) winter; prvi deo, part oneStevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-28690259932648702462014-12-01T16:54:42.087+01:002014-12-01T16:54:42.087+01:00Hvala Vam puno na savetu i pojasnjenju.Ako je tako...Hvala Vam puno na savetu i pojasnjenju.Ako je tako,zasto bih kupovao drugo ulje,kada ovaj Mobil ATF220 ispunjava norme po specifikaciji za servo Alfe 156,a to je "Dexron II D".<br />Puno mi znaci svaka Vasa sugestija,misljenje i savet ,kao i vecini ljudi oko mene, koji postuju Vase ogromno znanje i nesebicno davanje brzih odgovora u vezi svega.<br />Prijateljski pozdrav!<br />Nebojsa-Kopaonik Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-25110922510127318652014-12-01T15:06:56.184+01:002014-12-01T15:06:56.184+01:00Poštovani gospodine,
Svakako da možete koristiti M...Poštovani gospodine,<br />Svakako da možete koristiti Mobil 220 (ili 320) jer taj fluid ispunjava "Dex" IID a 320-ica IIIG (ili H, ne mogu napamet da se setim) pa je "unazad kompatibilna" sa 220.<br />Liqui Moly ATF-1100 je nešto slično Mobil ATF-320. Nema velike razlike. LM navodi da je ulje na bazi HC baznih ulja, a Mobil ne navodi (ali je verovatno isto u pitanju, tj. njihova II+ bazna ulja koja su HC).<br />Ako već imate 220 sipajte to ulje (zašto kupovati drugo).<br />Inače ATF-i se često koriste u svrhu koju navodite. Većina fluida koji nisu ATF su u stvari "maskirani" ATF-i koji su najbolji za namenju (standaardna konstrukcija).<br />Ne znam u čemu je problem sa Selenia GI/A koje je Dexron II D isto kao i Mobil ili sa GI/E koje je Dexron III (doduše nije navedeno da li je G ili H ili "obično" ali manje je bitno). Prvo je (doduše) mineralno a "E" je PS (verovatno HC mada zvanično smeša min. i sint.).<br />Važno je ispunjenje standarda pa tek onda (konkretan) brend. Lično mislim da je to sa Tutelom malo preterano ... kako ne crkavaju pumpe i letve na novijim automobilima (jer je to fabričko punjenje)?<br />Kako god, fluid se ne mora menjati (možda) i svih 10-tak god. (ako nije preporučeno drugačije). Šest godina je solidan period mada i dalje nije obavezno. Međutim ako već mora da se dolije, zašto da ne?<br />Bitno je da se zamena uradi pravilno a manje je bitno koje ulje ćete koristiti.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-59330224601838842662014-11-30T23:02:58.229+01:002014-11-30T23:02:58.229+01:00Postovani,da li mogu da sipam ulje za automatski m...Postovani,da li mogu da sipam ulje za automatski menjac,"Mobil ATF-220 Premium" za automatski menjac,u servo sistem volana,t.j da li ce biti nekih posledica po servo pumpu i zaptivke servo letve?U pitanju je Alfa 156 2.4jtd,2003.god.restajling.Vreme mi je za zamenu,a predhodno je bilo u sistemu serva "Liqui Moly ATF-1100".Da napomenem,da ulje nigde ne curi,necuje se pumpa,sve je ok.Samo je ulje pocelo da menja boju,zapravo da tamni i na minimumu je,a i traje mi vec 6god.<br />Molim za savet,jer ovo Mobil ulje vec imam,crvene je boje,kao i LM-ATF1100 koje se pokazalo vrhunski!Preporuka Alfe je Tutela GI/A ili GI/E.,ali koliko sam zakljucio iz iskustva drugih,sa Tutelom veoma brzo crkavaju pumpe i letve volana.<br />Da li da sipam ovaj "Mobil ATF-220 Premium" ili da kupim Liqui Moly ATF-1100 koji mi je vec sluzio odlicno i to 6.god. <br />Pozdrav!<br />Nebojsa Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-31421678132825488412014-11-19T16:10:04.672+01:002014-11-19T16:10:04.672+01:00Hvala na odgovoru. PozdravHvala na odgovoru. PozdravAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-75169469570596558862014-11-19T14:27:41.777+01:002014-11-19T14:27:41.777+01:00Inače koje ulje ide ... piše u servisnim uputstvim...Inače koje ulje ide ... piše u servisnim uputstvima ALI je najsigurnija oznaka na samom menjaču!!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-4092502255471015892014-11-19T14:24:22.460+01:002014-11-19T14:24:22.460+01:00Poštovani g. Marko,
Ako ćete preventino da menjate...Poštovani g. Marko,<br />Ako ćete preventino da menjate ulje, onda bolje nemojte!<br />Ako postoji “izuzetak koji potvrđuje pravilo“ (da se ulje u menjaču menja preventivno) onda je to BMW (za mnoga svoja vozila). <br />Osim toga, ne mogu znati (ovako napamet) koja je to serija (niti bi mi značilo, zapravo), jer zavisno od toga postoji više mogućnosti.<br />Dakle, možda treba ATF (manje-više nestandardni, mada bi se moglo naći nešto), možda i standardno 75W-80/90 menjačko ulje (GL-4(+)) ali najverovatnije BMW MTF-LT-1 ili MTF-LT-2.<br />Ovo su BMW servisna ulja i teško ih je naći u slobodnoj prodaji. Ko ih pravi? Pojma nemam (verovatno Mobil jer je nekada (bar) postojalo Esso BMW MTF-LT-1 (dok je Exxon i Mobil još nisu bili fuzionisani).<br />Iako su to skoro ulja (fluidi) slična standardnim (75W-80 GL-4/5) u nekim detaljima se razlikuju (slično kao i u slučaju Honda MTF-ova) pa je bolje ići na “original”.<br />BMW još od sredine 80-tih prošlog veka uglavnom gura “Fill for life” ili “Lifetime Fill” koncept što znači da se ulje NE menja (bar ne preventivno). Sigurno može trajati bar još onoliko koliko je u menjaču a posle … posle će biti još teže naći takvo (ali na to se i računa u BMW-u).<br />Dakle, samo ako se vrši popravka na menjaču ili prenosu, onda se i ulje menja (tako kaže BMW) a onda ionako ne gine ovlašćeni servis ili servis koji ima odgovarajuće ulje (fluid).<br />Dakle, ne znam tačan odgovor (niti ga je lako dati) ali preporuku sam vam dao, a ako baš hoćete da zamenite onda jedino u ovlašćenom servisu to možete (bezbedno) uraditi.<br />Ipak, to nije preporučljivo (verovatno će isto reći) jer su ti menjači (skoro) hermetički zatvoreni pa ćete napraviti više lošeg nego dobrog. Ako je menjač automatski još razlog više da ulje zamenite u BMW-ovom servisu (opet imaju šifrovana maziva, verovatno slična standardnim ali zašto rizikovati tako osetljiv i skup sklop zbog par desetina evra).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-11628777816486286442014-11-19T01:29:11.731+01:002014-11-19T01:29:11.731+01:00Dobor vece, ako vam nije problem da mi pomognete, ...Dobor vece, ako vam nije problem da mi pomognete, zamenio bih preventivno ulje u menjacu na 180000km, u pitanju je BMW 1, 120D, 2006.godiste, pa me zanima koje ulje i kog proizvodjaca ide u njega, izvinite ako nije prava tema za ovo pitanje?<br /><br />Hvala,<br />Pozdrav Marko.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-61173090970195933922014-11-02T19:15:50.841+01:002014-11-02T19:15:50.841+01:00Zahvaljujem na odgovoru,upravo su me razlozi koje ...Zahvaljujem na odgovoru,upravo su me razlozi koje ste naveli u pogledu specifičnosti preporuke za transmisiono ulje i naveli da potražim savet.Očigledno da iz mog ugla a sudeći i po ostalim postovima na blogu,nisam mogao naći bolje mesto da sumnje otklonim,tako da još jedno hvala neće biti suvišno.<br />Iskustva sa ranijim Fiat modelima mi i ukazuju na osetljivost menjača kod istih ali pošto za sada nije bilo nikakvih problema ovog puta će biti dovoljna samo provera.Dok ne stigne Tutela.<br /><br />Pozdrav.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-80067926380934775622014-11-02T17:03:37.136+01:002014-11-02T17:03:37.136+01:00Poštovani,
Ulja koje pominjete mogu se koristiti (...Poštovani,<br />Ulja koje pominjete mogu se koristiti (oba). Repsol čak (u nekim verzijama dokumenata) navodi i potpuno identične osobine ova dva ulja (verovatno, ipak, greška).<br />Mala prednost Elite 505.01 TDI ulju.<br />9,5 god. i 300k km je (valjda) dovoljno da bi se ulje u menjaču promenilo. Ipak, ne bih žurio. Specifikacija za vaše vozilo je veoma specifična.<br />Probajte da naručite preko net-a (ubeđen sam da je moguće) ili makar telefonom Tutel-u. Nije nemoguće da će 75W-90 biti više nego dobro ALI po oba kriterijuma (i API i VG) nije po fabričkoj preporuci. Ako već niste menjali ulje 300 hiljada km, onda ne treba (posebno) žuriti (da je menjano svake 3 ili 4 god. pa da se i proba, ali ovako ...).<br />Pogotovu što živite u kraju gde zimi mogu biti jako niske temp. (75W je kod oba ali je na umereno niskim temp. "devedesetica" osetno viskoznija pa može biti problema sa "šaltovanjem" naročito pri umerenom mrazu.<br />Kod većine vozila GL-4/5 može da zameni GL-4 ali Fiat je i ovako ne baš sjajan sa svojim menjačima (sve je bolji doduše) pa se ni tu ne bih olako upustio u "kršenje pravila".<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-62130808774921794692014-11-01T23:57:42.314+01:002014-11-01T23:57:42.314+01:00Poštovani,
I od mene jedno pitanje na temu pripre...Poštovani,<br /><br />I od mene jedno pitanje na temu priprema za zimu,koja u mom kraju ume biti i oštra obzirom na 1000 m nadmorske visine.<br />Fiat Stilo Multijet motor 1.9 bez DPF-a,88 kw2005. godište,planiram zamenu motornog ulja,RT i eventualno menjačkog,šta je vaš favorit od ova dva ulja: REPSOL Elite Evolution 5W40 ili <br />Elite 50501 TDI 5W40?(oba su po Repsol oil finder preporuka).<br />Fabrička preporuka od strane Fiata za transmisiju je TUTELA Car Technyx(mislim da je 75w85 GL4) a to ulje ne mogu naći,da li preporučujete takođe REPSOL 75W80 GL4 ili 75W90 GL4/GL5?Pod uslovom da se slažete da je 298.000 km kilometraža koja zahteva promenu ulja u menjaču..<br />Srdačan pozdrav i hvala.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-47728179569599178922014-10-13T18:31:31.035+02:002014-10-13T18:31:31.035+02:00Onda, mala korekcija.
Dva puta menjati ulje je pom...Onda, mala korekcija.<br />Dva puta menjati ulje je pomalo luksuz. <br />Inače moglo bi se reći (za izbor): you are doing fine.<br />Ipak, možete menjati i na 20 hiljada km, a ispod 15000km nema neke potrebe (čak i sa kratkim zimskim relacijama).<br />Obzirom na to, 5W-50 ulja se nameću kao idealna celugodišnja ulja. Mobil 1, Fuchs ili (naravno) Total (vidite tekst o novitetima, mislim na API SM verziju 5W-50). Ako nema temp. ispod -20°C onda su 10W-40/50 takođe odličan izbor.<br />Ako menjate dva puta godišnje, išao bih "agresivnije": 5W-30 (High HTHS) zimi ili (još i bolje) 0W-40! (mada 5W-40 može i cele godine, a svakako hladnijih 7-8 meseci) a 15W-50 leti (PS, Total 7000, Motul 61000/4100 ili Texaco Havoline).<br />Ipak, dve zamene su za najmanje 20.000km godišnje (naročito više, pa PS menjati na 7500km pa do 12000km, a sintetička "zimska" na 10 do 15 hiljada km). Dakle za 22500km pa do 35000km!<br />Naravno možete menjati ulja i na duplo manje ali nema od toga posebne koristi a trošak je očigledan.<br />I u tom smislu bi sintetičko 5W-50 ulje bilo svrsishodnije. Kao zimsko bi poslužilo (odlično) 10W-30 PS ili sintetičko (mada i mineralno).<br />API SM (SN) nije obavezno jer je i SL više nego dovoljno ali je svakako poželjnije, pogotovu što ne mora (mnogo) više koštati. Naravno većina 10W-40/50 ulja su SL pa se ne treba ustručavati ni od njihove primene (samo zato ... pa ni zbog 10W, osim ako su česte temp. ispod -15 a povremene i ispod -20°C).<br />Kratko rečeno:<br />10W-40/50 i 5W-40/50 je za celu godinu.<br />Za zimu dolaze u obzir i 5/10W-30 i (naročito) 0W-40. Kvalitet: API SL/SM/SN ili ACEA A3.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-75399706488613852832014-10-12T22:34:25.644+02:002014-10-12T22:34:25.644+02:00Zaboravio sam da kazem da imam peugeot motor hfx 1...Zaboravio sam da kazem da imam peugeot motor hfx 1.1 44kW,sto je zadnje ugradjivala zastava :),motor ne trosi ulje.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17694285917890822222noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-30392553087988856642014-10-12T21:52:58.186+02:002014-10-12T21:52:58.186+02:00Inače, šteta da se PS ulje menja na 5000km (bar 75...Inače, šteta da se PS ulje menja na 5000km (bar 7500km je pravi interval zamene). Zato "zimsku" sezonu shvatite kao oktobar (početak, sad otprilike) - april (druga polovina) ili čak sredina septembra do sredine maja (doduše ako ne pređete u 4 toplija meseca više od 6000km onda je i 15W-50 promeniti na manje šteta, ali baš zato mineralna ulja mogu biti pravo rešenje, koje nije šteta zameniti na 6000km ili slično (±20%).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-58741519615242179132014-10-12T21:50:18.290+02:002014-10-12T21:50:18.290+02:00Poštovani g. Miloše,
Nema baš mnogo izbora. Bilo b...Poštovani g. Miloše,<br />Nema baš mnogo izbora. Bilo bi idealno 75W-110 ali takvo u Srbiji nećete naći. Možete probati sa 75W-90 i ne bi ste bili prvi (u principu može) ali ipak Vam ne bih preporučio, jer je menjač više za 85W-90 ili (čak) čisto SAE 90 (monogradno) ... tako je pravljen. 80W-90 je optimalni kompromis. <br />Birajte ulja sa nižom tačkom stinjavanja (tečenja).<br />Recimo Mobil 80W-90.<br />Izbegavajte "čista" GL-5 ulja, već idite na GL-4 i eventualno GL-4+ (GL-4/5). Mobilube GX 80W-90 i po tom kriterijumu odgovara.<br />Možete nastaviti kao do sada ali ipak je to 82000km, pa bi možda 10W-40 zimi a 15W-40 ili 15W-50 leti, bilo bolje (skoro izvesno).<br />Koje 10W-40? Mobil Super 2000, Shell HX7, Motul 6100/4100, ... G-energy, Nisotec ... (skoro bilo koje originalno). Kod 15W-50 je izbor sužen ali je (opet) relativno lako, Motul, Texaco i Total od PS ulja ili G-energy od 15W-40 PS. Ipak, za ovaj motor ništa loše neće biti ni sa mineralnim, možda su čak i u prednosti, pa OMV Classic ili Selenia VS mogu (trebaju) biti prvi izbor (API SJ, praktično idealno).<br />Ne bih zaboravio da je menjač Zastava vozila (pa i sličnih Fiat, kao što je Punto) prilično "kilav" i da sinhroni mogu otkazati i sa GL-3 uljem a kamoli GL-5 (i to tek delom zbog korozije), pa mineralna ulja kod menjača (ipak) imaju prednost.<br />Kod motora ne posebnu ali neoprenske zaptivke nisu baš ljubitelji sintetičkih ulja (mada PS uglavnom prolaze, naročito ako su kvalitetna sa aditivima koji sprečavaju "isušivanje" zaptivki).<br />Možete nastaviti sa Castrol-om, nemam (ama baš ništa) protiv ovog brenda ... ali to je samo brend, pa onda dođete u situaciju da su "ista" ulja, zapravo različita (i pravljena na različitim mestima ... i verovatno za različita tržišta; naročito uzevši u obzir da i "gazda" brenda, BP, više ne proivodi bazna ulja ... da, zvuči neverovatno ali živa je istina).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-54460089402914677312014-10-12T20:13:03.641+02:002014-10-12T20:13:03.641+02:00Postovani,interesuje me koje ulje da sipam u menja...Postovani,interesuje me koje ulje da sipam u menjac juga 2007godiste presao sam 82000km.U tehnickom upustvu preporucuju 80w90 medjutim zimi imam problema sa saltanjem brzina jer uglavnom koristim auto za kratke relacije do 20km.Takodje koje ulje da sipam u motor?Uglavnom pred zimu sipam castrol 5w40 a na prolece castrol 10w40 (ako je uopste to castrol sto prodaju po prodavnicama,jer sam bio kod drugara u skodinom servisu i njihovo ulje iz buradi se daleko razlikuje nego ovo iz prodavnica koje kupujem godinama).Zimi predjem oko 5000km.Pozdrav i jos jednom hvala Milos NisAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/17694285917890822222noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-41271524447478960362014-10-05T19:33:35.627+02:002014-10-05T19:33:35.627+02:00Hvala, iscekujem clanak.
Sve pohvale Vama i Vasem...Hvala, iscekujem clanak.<br /><br />Sve pohvale Vama i Vasem blogu. Odusevljen sam Vasom energijom i upornoscu kojom odrzavate blog.<br /><br />Sto se tice zime, ja uvek zimi dodajem 3-5% petroleja u dizel gorivo, i melo uvecam udeo dvotaktola (opet nesto za kritiku), jer imam losa iskustva sa gorivom bez petroleja (neko ce reci da ne treba u EuroDiesel- ja tvrdim da treba) Koristim vec pet godina EuroDiesel leti i zimi. Pokusao sam naci aditive za povećanje viskoznosti goriva, ali tako nesto ne postoji - bar ne u slobodnoj prodaji. Situacija se znatno pogorsala kada sam letos napunio u Makedoniji EctoDiesel pre ulaza u Grcku. Pri povratku sa Lefkade opet natocen EctoDiesel u Makedoniji - dakle skoro cist EctoDiesel u rezervoaru. Oba puta dodat Nisotec DieselLub u propisanoj kolicini, pa i malo vise. Buka sistema za ubrizgavanje se znatno pojacala i prerasla u lupanje. Ko vozi dizelasa zna o cemu pricam. Nije kvar, ne mogu sve dizne istovremeno da promene rad, rec je o gorivu. (kasnije dodat litar dvotaktola na rezervoar, situacija malo bolja)<br /><br />Sada od prvog zagovornika EuroDiesel-a, postao sam protivnik. Da se razumemo: nije kritika na racun Lukoil-a, tvrdim da je gorivo vise nego dobro. U njih imam najvise poverenja u Makedoniji. Jednostavno to gorivo nije za sve motore, kao i svaki EuroDiesel bez obzira na proizvodjaca.<br /> <br />Sada razmisljam o starom "hobiju" kada je loz ulje bilo ispod 100 dinara. da sipam u kante-pa iz kante u auto. Tada mi je auto najlepse radio. <br />//Nije mi motiv da smanjim troskove.<br /><br />(registrovan sam citalac bloga, ali cesto ovako postavim pitanje a za ovaj put imam opravdanje... inace pratim i poljoinfo)<br /><br />Pozdrav i hvala na odgovoru.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-43371582664879252772014-10-05T15:56:20.519+02:002014-10-05T15:56:20.519+02:00Poštovani,
O gorivima više u sledećem tekstu.
Gasn...Poštovani,<br />O gorivima više u sledećem tekstu.<br />Gasno ulje "01" je u principu "euro 2" dizel. Dakle, važe jako slične specifikacije kao za D2, uz (čini mi se) malo veći centanski broj (indeks), otpornost do -9°C (a ne samo -6 ili -7) ali sve je to od manjeg značaja. Najveća razlika je maksimalno dozvoljenih 0,1% sumpora što je 10x manje od dozvoljenog za D2. Ovim se donekle smanjuje i "mazivost" istog ali bi moralo da bude dovoljno i za stare motore.<br />Detaljne specifikacije su izašle u služ. glasniku.<br />Slično je i sa ELLU, samo što nema min. cetanski broj a nivo sumpora je isti (0,1%). D2 je uglavnom i u proseku imao oko 0,5-0,7% sumpora.<br />Deo je do viskoziteta (mada i ED po specifikacijama odgovara onome što je dozvoljavao D2) a najveći deo do nedostatka aromata (koji su kolateralna šteta pri uklanjanju sumpora, ranije, a sada su i oni na udaru i ograničeni). Aromatska jedinjenja daju "mazivost" dizel gorivu.<br />U pravu ste da problem kod starijih vozila postoji.<br />Ali to je (zaista) duga priča. Ima o tome "do 101 i nazad" na poljoinfo-u (uz delom moje učešće).<br />Za GU 01 u ELLU bi za zimu trebali da dodajete aditive (i eventualno kerozin) slično kao što je bilo sa D2 (a i o tome ima tekst na blogu, sad će biti malo korigovan).<br />Da li smete da ih koristite?<br />U traktore sipaju i zejtin ali ko će to da proverava.<br />Ako bi da izbegnete kaznu, konsultujte nekog pravnika (nisam preplaćen na sl. glasnik).<br />Trebalo bi da nema problema jer na ova goriva ide akciza (i nisu mnogo jeftinija od ED). Zvanično nisu za u automobile ali niko (valjda) to neće da juri jer država nije (mnogo) oštećena.<br />Ukratko, EL LU i/ili GU 01 bi trebali da Vam budu najjednostavnije rešenje. Prvo se slobodno prodaje (na nekim od pumpi), a za GU morate da imate registrovano poljoprivredno gazdinstvo (zvanično nije za vozila) da bi ga (uopšte) kupili.<br />Toliko za sada.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-2434102400993896932014-10-05T09:45:19.087+02:002014-10-05T09:45:19.087+02:00Sto je gorivo kvalitetnije, ja sam manje zadovolja...Sto je gorivo kvalitetnije, ja sam manje zadovoljan tim istim gorivom. Smanjenje udela sumpora odrazava se na maziva svojstva dizel goriva.<br />Sada ce mnogi da me napadnu i citiraju strucnjaka iz Nemacke...<br />Smanjenjem udela sumpora PADA VISKOZITET dizel goriva, a to dovodi do problema na nekim konstrukcijama sistema za ubrizgavanje. Ja nisam uspeo da svoj problem resim (skoro nista se ne postize dodavanjem aditiva za podmazivanje ili manjim ucescem mazivih ulja a iz opravdanih razloga BioDizel ne dolazi u obzir).<br />Pitanje glasi:<br />Mogu li se sada, kad su opterecena akcizama, goriva tipa PU01 ili ELLU naci u rezervoarima Euro1 i Euro2 dizel automobila, i kakve su posledice na zimski start i stinjavanje?<br />Posto su specifikacije ovih goriva delom pod velom tajne, imate li Vi nesto vise informacija ? Mozda UltraDizel bude nesto bolji! (ne morate odgovoriti, barem dajte link) <br />Da li je upotreba ovih vrsta goriva uopste dozvoljena po zakonu? (ekoloski je "prihvatljivo" gorivo samo ono na koje drzava ubire prihode od akciza, zagadjenje je humoristicka stavka)<br />Pozdrav!Anonymousnoreply@blogger.com