tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post171678528668490573..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Lotos motorna ulja, LOTOS Oil S.A.Stevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger40125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-19577853926656477712023-02-11T16:13:52.201+01:002023-02-11T16:13:52.201+01:00Poštovani g. Dado,
Taj "Ventil" (Venol) ...Poštovani g. Dado,<br />Taj "Ventil" (Venol) mu dođe kao Ravenol bez (boga) "RA". Nemam pojma, iskreno.<br />Ko će reći da nije "posvećen", da nema "vrhunski kvalitet" ... može biti ali ne mora da znači.<br />MB odobrenja nemaju (ni konkretno ulje 229.51) verovatno su i druga odobrenja samo "navodi proizvođača". 5€ po litri za VW 504/507 je već sumnjivo (nije nemoguće ali je blizu "proizvođačke cene"). Ne vidim tu neku zaradu te "vrhunski kvalitet".<br />Malo mi je to sumnjivo ALI može biti i o.k.<br />Od novih "Nemaca" rađe bih birao (npr.) Bizol (eto oni zaslužuju jedan tekst na blogu, nadam se da ću naći vremena) dok mi Venol više liči na "suvu komercijalu" (iako sa tim cenama ne vidim baš neki profit).<br />Ponavljam, može biti (i) više nego dobro, ali ako bi ste neko jeftinije ulje imate Wolf, Orlen (ako je Poljsko, pouzdanije je i verovatno kvalitetnije a ne mnogo skuplje) i slične (pa i Lotos isto iz Poljske).<br />INA je bila bolja/pouzdanija no kao i vlasnik (MOL) i mnogo skuplja pa možda i nije neko rešenje (kao jeftinije ulje).<br />Proizvodnja kvalitetnog ulja ne mora biti preterano skupa (npr. pre 10-tak godina je zahtevala cca. 2,5-3€ po litri, za manja pakovanja, za VW 504/507), a sada to mora biti bar 4-5 (iako nemam novije podatke) ... pa smo tu negde (uz povećane troškove transporta ... baš na nuli ... ili mizernom profitu ... pre bih rekao da je "probijanje tržišta", "akcijska cena" ili tako nešto).<br />Uz rizik da promašim preporuku (koja je potencijalni "best buy") savetujem da pogledate neke od gore pomenutih ulja kao alternativu (jefinog a kvalitetnog ulja).<br />Šta reći, kad je litar mleka u Srbiji 1,5€ a jogurta i nešto više (kod Vas verovatno još i više) ... čak i litar gaziranog pića dostiže evro (u Italiji i Nemačkoj dva) ... 5 evra za motorno ulje deluje zaista sumnjivo (za niži kvalitet i nekako ali za VW 504/507 gde paket(i) aditiva čine i svih 25% kompletnog sadržaja ...).<br />Uvek postoji "stara sirovina", "neprodat proizvod" (u 2-3 godine), "ekstremna logistika", "niski trooškovi radne snage" (i nula ili minus uz podsticaje države) i sve to može biti o.k. ali ...<br />Zaista je više pitanje za ekonomiste pa prekidam dalje o ovome (NEMAM DOVOLJNO PODATAKA ZA POUZDAN ODGOVOR).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-56621136748806770942023-02-11T11:34:45.413+01:002023-02-11T11:34:45.413+01:00Dobar Dan gospon Stevo!
Moze Malo o ulju Venol pit...Dobar Dan gospon Stevo!<br />Moze Malo o ulju Venol pitanje?<br />Nadjoh ovo:<br />"VENOL Motor Oil osnovan je 2002. godine kao društvo s ograničenom odgovornošću sa sjedištem u Ladbergenu u sjevernoj Njemačkoj. Naša misija oduvijek je bila proizvoditi vrhunska maziva i proizvode autokemije te ih isporučivati našim kupcima.<br /><br /> Kako bi to postigla, tvrtka je 2003. godine u ponudu stavila cijeli niz proizvoda marke VENOL©. Implementacija novih tehnologija 2004. omogućila nam je razvoj proizvoda nove generacije i – zahvaljujući njihovoj izvanrednoj kvaliteti – učinkovito se natjecali s vodećima industrije motornih ulja, automobilskih kemikalija i kozmetičke industrije. Zbog intenzivnog širenja, također i na tržišta novih članica Europske unije (u sklopu dugoročne strategije razvoja), VENOL Motor Oil je započeo lociranje proizvodnje u drugim zemljama, surađujući s najboljim domaćim proizvođačima, dijeleći najviše uz njih suvremene tehnologije, te uvođenje visokih standardnih zahtjeva u pogledu proizvodnje i usluga."<br />Dakle,Njemacka tvrtka,mlada.(iako nemora sve sto JE Njemacko biti Dobro,zar ne)<br />Konkretno me zanima ovo ulje:<br />Venol 5w30 SE C3,SM/Sl/CF Long life<br />Tehnologija Activ Power<br />Za:Vw 504/507.00<br />MB 229.51<br />BMW Long life -04<br />Porsche -C 30<br />Viskoznost- 10.8<br />Index visk. -165<br />TBN -7,5<br />- 43 °V<br />+ 230 °C<br />Kakvo jd vase misljenje,Jos da dodam cijena je izuzetna cini mi senprihvatljiva jer kanister of 4 litra je oko negdje 20 eura!<br />Jedno je od jeftinijih ulja na trzistu,a da li bas I kvalitetno,to pitanje je eto Vama upuceno !<br />Molim za komentar<br />Unaprijed hvala gospon Stevo!<br />Dado iz Osijeka(R Hr)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-34937095238766187172023-02-05T15:55:30.364+01:002023-02-05T15:55:30.364+01:00Poštovani g. Aco,
Nemogu baš sa svakim pojedinačno...Poštovani g. Aco,<br />Nemogu baš sa svakim pojedinačno da ga poredim, ali daću jednu "grupnu fotografiju (grupni portet)".<br />Ima zvančno VW odobrenje 504/507 (nije najvažnije ali je svakako bitno) ima i MB 229.51 (doduše ima i Mannol). Svakako je o.k. ulje.<br />Nekako mi je "pouzdanije" od Mannol-a (ipak je "mlada" kompanija u tom poslu) koji svakako nije loš, ali Orlen je veća kompanija i duže u poslu (a razlika u ceni verovatno nije velika).<br />Ulje ima (za renomirana, čak i premium brendove) prosečne karakteristike što je pohvalno.<br />Isparljivost bi mogla biti i niža ali 10% (9,9) je dobar rezultat (nije loš).<br />U odnosu na Texaco, Total, Fuchs je možda za nijansu lošije ali unutar je klase. Uz osetno nižu cenu verovatno da se više isplati (svakako vredi probati). Malo ga je teže naći pa je dobro držati litar u rezervi (za eventualnu dopunu u toku servisnog intervala) što je jedina malo veća mana pomenutog ulja.<br />Tu je negde kao i MOL (obe su nacionalne kompanije) s tim da je MOL malo "napucao" cenu.<br />Jedno je sigurno, nepisano je pravilo da NE može Orlen da drži cenu jednog Total-a ili Texaco-a. To je tako pa kome se ne sviđa neka se žali vodovodu. Ono su (pa i Fuchs u manjoj meri) globalne kompanije i ima ih na svim kontinentima i (praktično) u svakoj državi (osim onih koje su pod sankcijama). ITD. i SL.<br />Doduše, moram da naglasim da je Orlen (kao i Fuchs, TotalEnergies i Chevron (Chevron/Texaco) članica ATIEL grupacije, što je zaista prestižno. Ovim je ACEA 120% garantovana a i to znači da ne samo da ispunjavaju standarde nego ih i diktiraju (nove ACEA). Tako da to jeste više od (krajnje komercijalnog) Mannol-a.<br />Osim što košta ATIEL zahteva i jak (ali JAK) razvoj (razvojni tim), koji premašuje uobičajeni nivo (neophodan).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-46140257173129778662023-02-01T12:34:51.958+01:002023-02-01T12:34:51.958+01:00Dobar dan,postovanje g.Stalker
Molim Vas za koment...Dobar dan,postovanje g.Stalker<br />Molim Vas za komentar o ulju<br />ORLEN PLATINUM MAXEXPERT V 5W-30<br />Kakvo je Vase uvazeno misljenje o tom ulju(onako odokativno mi se cini bolje nego Mannol 5w30 longlife)<br />Isto Tako mislim da I'ma odobrenje VW 504/507.00,Ako je bitno.<br />Kako ga vidite u odnosu na <br />Texaco havoline pro D's v 5w30,<br />Ili Total ineo 5w30 ll,<br />Ili Fuchs 5w30 longlife,ili Wolf 5w30 longlife,ili cak Moll dynamic gold LL 5w30?<br />Ipak su to poznatiji brendovi mozda Malo skuplji of Orlena!<br />Molim Vas komentar<br />Sve najbolje<br />Alejsandar AcaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-71929264365436196572022-04-02T14:29:09.851+02:002022-04-02T14:29:09.851+02:00Poštovani,
Ne radim distribuciju nijednog brenda, ...Poštovani,<br />Ne radim distribuciju nijednog brenda, za Lotos čak i ne znam kontakt u Srbiji (morao bih da izguglam, što možete i sami).<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-24355578140274754432022-04-01T17:03:04.676+02:002022-04-01T17:03:04.676+02:00G.Stevo ako radite distribuciju lotos ulja moze li...G.Stevo ako radite distribuciju lotos ulja moze li neki kontakt?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09487874445871687585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-77212032016701667002022-01-28T20:12:22.419+01:002022-01-28T20:12:22.419+01:00Poštovani g. Dule,
"Sve se slažem" (već ...Poštovani g. Dule,<br />"Sve se slažem" (već drugi put danas) ... eto meni saradnika, što da pišem nove tekstove.<br />Orlen svakako zaslužuje tekst o njemu (i Lotos, poseban) ali ne stižem.<br />To su vrlo dobra ulja i neopravdano zapostavljena. Imaju dobar odnos kvalitet/cena (i pored reklamiranja u F1) i preporučujem ista.<br />Poljska je o.k.<br />Kao što ste rekli u Poljskoj ima mnogih velikih imena (pominjao sam Total-ovu blendaru još pre nekih 10-tak godina), a i sam Orlen je velika i ozbiljna firma (jakih kadrova i uopšte resursa).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-39720013059902710122022-01-24T13:43:35.217+01:002022-01-24T13:43:35.217+01:00Poštovani Stevo,može li pitanje o Orlen uljima?
Za...Poštovani Stevo,može li pitanje o Orlen uljima?<br />Zanima me Vaše mišljenje o tim uljima Orlen,sad je malo čudno,jer neznam da li je čini mi se Orlen kupio firmu-brend Lotos i da je on vlasnik obe firme(nelogično mi da manji Lotos preuzme veći Orlen-ali sve je moguće,zar ne)<br />Trebalo bi da je tako.<br />Nadam se da Vi o tome više znate.<br />Konkretno interesuje me ulje Orlen max pro Longlife 5w30 /504-507.00<br />Ili ulja Lotos 5w30 504/507.00,<br />I nešto novije Lotos Aurum 5w30 504/507.00<br />Orlen i ovaj prvi Lotos imaju i odobrenja od VW,MB,...<br />Ovaj noviji Lotos Aurum još uvek nema.<br />Kako bi Vi ova ulja videli,da svakako ona su Poljska ulja,ali od poznatih i većih punionica!<br />Ipak imaju iza sebe neke rezultate,zar ne?<br />Možda se neopravdano izbegavaju "istočnjaci".<br />Ali,treba reći,imaju jako dobre i konkurentne cene,jeftiniji su od mnogih a nadam se da su i kvalitetna ulja!<br />Prateći neke sajtove,recimo oil-club.pl,mogu Vam reci da ih oni hvale,preporučuju.E,sad,verovatno i da ima i nekog lokal patriotizma,ali ljudi su uzimali ta ulja za Mercedes,VW,i ostale auto brendove!I zadovoljni su!<br />Molim Vas vaše viđenje ovih ulja,da li su kvalitetna i da li bi ih Vi preporučili za kupovinu-ne samo zbog niže cene,nego i zbog bitnijeg kvaliteta!<br />Naravno,ako ispunjavaju određene specifikacije ili još bolje i ako imaju specijalna odobrenja.<br />Poljaci inače i toče i pakuju i mnoge druge brendove u svojoj državi,recimo Fuchs ulja.<br />Toliko od mene <br />Pozdrav<br />Dule<br /><br /><br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-24048842453115002982021-03-20T13:10:13.628+01:002021-03-20T13:10:13.628+01:00Poštovani,
Lotos ima više ulja koja su SAE 30.
Ako...Poštovani,<br />Lotos ima više ulja koja su SAE 30.<br />Ako je Garden, onda je API SG/CE/CD i odličnog je kvaliteta za sve motore starije od 1990 (pa i neke iz devedesetih).<br />Imaju i Superol ... CD je API CD i veoma pogodno za sve traktore prvi put proizvedene pre 1985. (neke i posle). Npr. odlično je za "fergusona" (IMT) i slične. Sa druge strane Seprol CB je API CB/SC i ono je više "Classic" ulje za jako stare mašine (motore). Npr. za one iz 60-tih. Može se koristiti i kod drugih motora koji nemaju turbinu ALI samo kao sezonsko (proleće-jesen) i ne više od 100 rh. Mnogo je bolje kupiti CD verziju (ili bilo koje drugo API CD ulje).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-36990528367717353282021-03-14T00:06:55.293+01:002021-03-14T00:06:55.293+01:00Kupio sam vase lotosova sae 30 za traktor kojeg je...Kupio sam vase lotosova sae 30 za traktor kojeg je kvaliteta..? Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/05100884637700599330noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-11357269072893585222021-01-03T12:58:19.572+01:002021-01-03T12:58:19.572+01:00Poštovani g. Miljane,
Srećna Nova Godina i Vama.
P...Poštovani g. Miljane,<br />Srećna Nova Godina i Vama.<br />Poljaci će sigurno hvaliti ulje iz Poljske (pa bi i mi trebali da se na njih ugledamo, što je sve više slučaj ali još uvek nedovoljno zastupljen).<br />Ne bih mogao mnogo da kažem, ja SDS nisam našao brzo (a nemam vremena da "kopam"). Po onom što ste naveli izgleda da sadži organske komplekse molibdena (modifikatore trenja) što se od VW 504/507 ulja i očekuje.<br />PDS je skroman i kaže samo da ulje ispunjava zahteve (SAE 5W-30 i ACEA C3) i ništa više od toga. Navodi se ispunjenje i MB 229.51/229.31 ali to je samo "nivo kvaliteta" i nije zvanično (što se na bevo.mercedes-benz.com sajtu može lako proveriti). Nadam se (zbog imena) da je (makar) 504/507 ispunjeno.<br />Proizvođač je renomiran te tu može samo da se kaže da je ulje sigurno o.k. (i za MB 229.51/229.31 zahteve a naročito za primarnu ciljanju grupu - VW motori sa 504/507 zahtevima (ili starijim 502.00 ili 505.01).<br />Uz pristojnu cenu (kao što ste rekli) sigurno da je jako isplativo.<br />Toliko. (sve drugo bi bila spekulacija)<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-67578612635647951152021-01-01T21:05:03.765+01:002021-01-01T21:05:03.765+01:00Postovanje gospodine Dřevo
Srecna Nova godina!
Moz...Postovanje gospodine Dřevo<br />Srecna Nova godina!<br />Moze pár slova o novijem Lotos ulju,Lotos Aurum 5w30,504/507.00<br />Poljaci ga nahvalise,sadrzi molibden,Ali ne i bor!<br />Molio BiH Vas komentar<br />Cenom je prihvatljivo,viskoznost 168,tbn oko 8<br />Hvala<br />MiljanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-81649343345226823882015-06-14T17:16:51.916+02:002015-06-14T17:16:51.916+02:00ok, hvalaok, hvalaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-4590007066622004502015-06-14T15:45:53.515+02:002015-06-14T15:45:53.515+02:00Poštovani,
Nije Vam loša ni kombinacija 20W-50/15W...Poštovani,<br />Nije Vam loša ni kombinacija 20W-50/15W-40.<br />Kako god, možda se neko od pomenutih (Lotos ili Mannol ili FAM) može i naručiti (poštom).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-20069839529562430182015-06-13T12:22:24.786+02:002015-06-13T12:22:24.786+02:00znam ali sve je to tesko naci, cena je manje bitna...znam ali sve je to tesko naci, cena je manje bitna.<br />u pravu ste, bio sam sretan kada se na pumpi pojavio multifleet sa oko 330dinara i resavao mi sve probleme.<br />u mome mestu od fam ulja ima samo univerzal, univerzal s i superior (15w40) i naravno s3. <br />ako nemam drugu opciju, ja se leti odlucim za viskozniji univerzal 20w50, a zimi superior15w40. <br />jednom sam sipao mannol cg-4 sj, mada sada ni njega nema vise (prezadovoljam sam mannol sajtom http://sct-catalogue.de/en/?action=catalog)<br />razmisljao sam o sity i standard uljima, pa odustao (sva ta "supervisk" ulja ne ulivaju mi poverenje)<br />hvala i pozdrav. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-4890484586811999582015-06-13T11:44:27.135+02:002015-06-13T11:44:27.135+02:00Uzgred, FAM Fenix Super 15W-40 je vrlo slično Nis-...Uzgred, FAM Fenix Super 15W-40 je vrlo slično Nis-ovom Multifleet-u ili Lotos Diesel CG-4/SJ.<br />Uzmite u obzir.<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-74252757659407675652015-06-13T11:22:30.961+02:002015-06-13T11:22:30.961+02:00Ovo bi već bilo idealno (Multifleet je bilo veoma ...Ovo bi već bilo idealno (Multifleet je bilo veoma neshvaćeno ulje na našim prostorima, na žalost).<br />Kad smo već kod Lotos-a, Mineralny SL/CF 15W-40 je solidno rešenje (znam, skuplje je) ... <br />Možete koristiti i City ili Standard 15W-40 (oba SF/CD) ako ne prelazite više od 5000km godišnje (ili da menjate na toliko km), jer za razliku od svih prethodnih ova ne bi preporučio da menjate na (svih) 7500km.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-84273458449434557902015-06-13T11:12:10.451+02:002015-06-13T11:12:10.451+02:00Poštovani,
Turdus serija nije baš idealna za autom...Poštovani,<br />Turdus serija nije baš idealna za automobile, naročito one starije. Cena jeste odlična ali (čak) ništa naročito u svetlu da je SHPD ulje (ni Mobil nije posebno skuplji, ako je uopšte).<br />"Dewaxed" se podrazumeva i za S3 ulje, HC baza se dodaje samo zbog cene (kada je niža od mineralnih) tako da je to više vešta igra reči nego nešto posebno. Naravno, ulje jeste visokog kvaliteta ali za svoju namenu. TBN od 11 (ili beše 12) ne samo da Vam ne treba, nego vam može pružiti i zadovoljstvo menjanja zaptivki.<br />Od Turdus serije je za Vaš motor bolje da koristite npr. MD 15W-40. (nastavak kod drugog pitanja)Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-52424583569655090082015-06-12T21:18:35.962+02:002015-06-12T21:18:35.962+02:00ps
zao mi je sto nema kod nas lotos diesel cg-4 sj...ps<br />zao mi je sto nema kod nas lotos diesel cg-4 sj 15w40 koji bi bio jos bolji za male motore. <br />slican bese nisotec multifleet ali na zalost nema ni njega vise.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-68127407809189155232015-06-12T20:07:25.942+02:002015-06-12T20:07:25.942+02:00cenjeni profesore,
moze li turdus shpd 15w40 u vw ...cenjeni profesore,<br />moze li turdus shpd 15w40 u vw jetta non turbo dizel 88godiste?<br />pise da je "dewaxed, hydrorefined" i jos mnogo toga. <br />mnogo ga nahvalise a cena sitnica 333din/litar. <br />po karakteristikama izgleda dobro izbalansirano.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-51788260870310065712014-12-14T14:22:46.552+01:002014-12-14T14:22:46.552+01:00Pa da ... još koja sitnica ... i bićemo savršeni.Pa da ... još koja sitnica ... i bićemo savršeni.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-39327952210392486012014-12-14T13:18:27.097+01:002014-12-14T13:18:27.097+01:00Hvala na odgovoru.
Razumeli smo se.
Ako nesto nije...Hvala na odgovoru.<br />Razumeli smo se.<br />Ako nesto nije 100% kompatibilno sa svim motorima putnickih automobila, onda nije kompatibilno.<br />Ulja za automobile moraju da se mesaju po principu svako sa svakim i pri tome stvaraju koliko-toliko upotreblivu mesavinu.<br />Mnogi znaju samo da im je sipano npr. 5w40, a neki ne znaju ni to. Samo mozda znaju naziv proizvodjaca. Sta da doliju? Automobil je i za krajnje amatere od kojih mnogi ne znaju gde se proverava nivo ulja za kocnice, gde antifriz a mnogi ne znaju kako se otvara hauba.(Desava se da umesto evro dizela sipaju evro premijum ili obrnuto i manje ih osudjujem nego ranije jer je naglasak na evro - pa makar i na silu, a o tome niko nije razmisljao da ostavlja veliku mogucnost zabune uvodjenjem ovakvih imena. Jedino se jasno salje poruka da smo za evro integracije i bez nepotrebnog i skupog referenduma)<br /><br />Ali cinjenica je da univerzalna resenja kao sto su ulja za automobile uglavnom losi ili ponegde malo bolji kompromisi.<br />Smatram da je bolje da se ulja, pa i automobilska, dele u tri kategorije prema tipu goriva koje koriste, a ko ni to ne zna ne treba ga ni zaliti. Ali to bi onda znacilo da na svakom ulju jasno pise: benzin, dizel, gas ili kombinacije prethodnih. Doduse zato sluzi API, ACEA i odobrenja proizvodjaca, ali oznaku mnogi ne znaju da procitaju, a cesto se i ne vidi je preko prelepljen papiric koji daje veoma bitne informacije o adresi uvoznika, broj odobrenja, uputstvo tipa "sta raditi ako progutate ulje, dodje u kontakt sa ocima..."<br /> A to mozda nekada kad uredimo jos neke sitnice u nasem drustvu, koje je skoro blizu savrsenstva.<br /> John Doehttps://www.blogger.com/profile/14627275906469592553noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-18723474470731631972014-12-14T11:20:00.858+01:002014-12-14T11:20:00.858+01:00Dear Mr. John,
Baš "cepate stvari" (kao ...Dear Mr. John,<br />Baš "cepate stvari" (kao da već duže čitate blog ... "zvižduk").<br />Sve ste u pravu. Ulja za teretni program uopšteno ("generalno" što bi rekli, sve nepismeniji "ekperti", svih vrsta) NE preporučujem. Ali nisam isključiv.<br />Pre svega NE preporučujem kod benzinskih motora (ali i tu ima izuzetaka, a "čuveni" kec sa blizu 400k km pre generalne je koristio uglavom takva ali to je bilo pre 20-tak godina i opisano jednom od teksta serijala "do meseca i nazad").<br />Kod dizela (a tako stoji i u tekstu 10 najčešćih pitanja o uljima) je više preporučivo i praktično do common rail-a nije bauk (nije ni posle ali treba pažljivije birati). Nije samo u pitanju "viši kurs" (donekle) već i "usuditi se da (se proba)".<br />Kod benzinskih motora (pa i novijih, "visokoturažnih" dizela) nije dobro i zbog druge vrste ZDDP-a koji se koristi za "teretnjake" i koji nije najpogodniji za visoke obrtaje (ovo je cepidlačenje ali kad već "izvrćemo na postavu").<br />Kod starijih dizela (sa nižim obrtajima motora) je još manji bauk.<br />Teretna ulja imaju malo višu viskoznost (pa i HTHS) u istoj Visk. Grad. (VG na dalje) pa mu 15W-40 dođu kao 20W-40 leti a 15W-50 zimi (skoro pa i grubo rečeno ... dakle skoro 15W-50 uz čak i nižu tačku stinjavanja pa bezmalo 10W-50 ili "12,5W-45"). Time već dobijaju na značaju naročito kod starijih motora. Ipak, problemi sa zaptivkama mogu biti i više nego dovoljni za izbegavanje a ako su iste otporne (kod Vas je očigledno) onda je taj (veći) problem rešen. Cena je takođe povoljnija ...<br />Sva "silesija" detergenata i disperzanata je doduše potpuno nepotrebna (TBN od npr. 12?!) naročito sa niskosumpornim dizel gorivom.<br />I da, lepo ste primetili, drugi najveći problem je upravo količina sulf. pepela koja je nedopustiva za benzinske motore (preko 1,5% doduše po ACEA A3/B4 1,6% a lično mislim da je sve preko 1,4% previše). Da baš zbog toga (ako ničeg drugog) ulje sa 1,7% sulf. pepela ne može imati ni API Sx ni ACEA Ax pa ni Bx (sada povezano u Ax/Bx).<br />Kako ste već naveli kod starijih dizel motora (konstrukcija istih) do 2,0% nije problem pa i navedeno, PS, ulje (itekako) dolazi u obzir.<br />Onih TBN od 11 je potpuno nepotrebno (i skoro kontraproduktivno) ali neće (posebno) da škodi (ipak je to dizel motor).<br />Šta sve izdrži "niskoturažni" dizel to je čudo (a kamoli ACEA E7/E4 ulje) ... čak ide i na zejtin (makar mešavinu) što NIKAKO ne preporučujem ali jeste (na žalost ... nečiji svakako ...) "moda" za starije traktore (masovno se koristi ... što ne podržavam ali ne mogu sporiti, makar onima koji sami proizvode ulje ... makar za "mešavinu", čisto nikako ali nikako (iako ima raznih iskustava) ... duga priča i ima je na poljoinfo-u).<br />Pozdrav!<br /><br />P.S.<br />Moram da se ogradim od svega što nije 99,99% ionako mi (pojedini) merkaju svaku reč (a nisu pročitali početak bloga gde naglašavam da saveti nisu pravnog značaja i da ih treba koristiti samo kao vodič ... a i kad neko istrgne iz konteksta, može i od Ajnštajna, Tesle, Šredingera i drugih napraviti na budale pa se ne obazirem ali ... što da skupljam bes zbog (npr.) procurele zaptivke ili zakoksovanih svećica ... ). Nadam se da se razumemo.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-27351053639174294122014-12-14T10:50:35.989+01:002014-12-14T10:50:35.989+01:00Poštovani g. Relja,
Toliko detaljno ne bih znao.
S...Poštovani g. Relja,<br />Toliko detaljno ne bih znao.<br />Stiže (koliko danas-sutra) kratak tekst o tome kako naći pominjana (Lotos) ulja.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-28103380148384416942014-12-14T09:19:42.464+01:002014-12-14T09:19:42.464+01:00"Đe se kupaš, đe školjke skupljaš?"
Hva..."Đe se kupaš, đe školjke skupljaš?"<br /><br />Hvala na još jednom dobrom i informativnom tekstu. Pratim redovno. :)<br /><br />Zna li se radnja u NS gde se ovo ulje može naći, videti cene i slično?<br /><br />PozdravReljahttps://www.blogger.com/profile/11685323228133623791noreply@blogger.com