tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post2091493567737451311..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: 10 najčešćih pitanja o motornim uljima; 10 most frequent questions about engine oilsStevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger297125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-14392246884843161482021-03-20T15:18:02.109+01:002021-03-20T15:18:02.109+01:00Poštovani,
Castrol (praktično bilo koji, može Edge...Poštovani,<br />Castrol (praktično bilo koji, može Edge, Magnatec ili GTX) ACEA C3 (uz VW 502.00) i SAE 5W-40 su odlična ulja za Vašm motor.<br />Bolju? Pa i ne baš. Možda isplatljiviju u vidu Total MC3 5W40 ili tako nešto.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-77703938792409908202021-03-17T14:21:49.291+01:002021-03-17T14:21:49.291+01:00Postovani koje ulje bi preporucili za golfa 5 1.4 ...Postovani koje ulje bi preporucili za golfa 5 1.4 tsi 103kw 140ks,auto preso 250000km,do sad je sipano castrol 5w 40 c3,da ki nastaviti sa istim ili imate bolju preporuku? Hvala unapred na odgovoduAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/04760010591278069628noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-22237050429024038572020-08-23T20:19:53.816+02:002020-08-23T20:19:53.816+02:00Postovani
Molim za savet
Radi se o motoru 1.9 TDI ...Postovani<br />Molim za savet<br />Radi se o motoru 1.9 TDI 77 kW,2005 pd<br />Predjeno do sad cca.230000 km <br />Sipano ulje Shell Helix HX7 av-l 5w30 od pocetka,Menjano na 15000km/1x godisnje!<br />E,sad,-da li zbog predjene kilometraze preci na mozda "gusce" ulje recimo 5w40(i koje po Vama,mozda Castrol, atc..)<br />Ili i dalje ostati na ovom 5w30 shell-dosad se dobro pokazalo,nikad nisam dodavao dosipao ni mililitra!<br />Kazem,pravilno menjanje ulja na 15000km !(neki cak preporucuju i menjanje na 10000km)<br />Pozdravljam<br />Boris<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-2130495822124325712018-11-22T17:33:05.253+01:002018-11-22T17:33:05.253+01:00Poštovani g. Zvonko,
Keramički aditivi (lubrikanti...Poštovani g. Zvonko,<br />Keramički aditivi (lubrikanti) su materijali izuzetnih karakteristika. Ipak, oni nemaju veliku (ili praktično nikakvu) ulogu u motoru. Koriste se za druge svrhe, kod nekih transmisija, za smanjenje trenja kliznih površina, i slično.<br />Zbog malog procenta "čvrstih maziva" (suspenzija u baznom ulju) ulje uglavnom zadržava svoj inicijalni viskozitet ili makar svoju viskoznu gradaciju. Obično se viskoznost blago povećava (npr. za 5-10%, npr. sa 14 na 15 ili sa 10 na 10,5 i sl.).<br />Radi preventive? Čega?!<br />Potrošnje ulja, svakako NE (a i potrošnja koju navodite je sasvim o.k., minimalna).<br />Za duži vek motora? Nije dokazano.<br />Smanjenje trenja? Samo pri startu motora, posle više smeta nego što koristi.<br />Nisam apsolutno protiv, ali ne preporučujem primenu istih.<br />Što kvalitetnije ulje, što redovnija zamena, i nema bolje prevencije! (uz kvalitetan, najbolje originalni ili tog kvaliteta, filter ulja).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-44056606979922012692018-11-20T20:32:09.058+01:002018-11-20T20:32:09.058+01:00Poštovani g.Stevo,
Čitao sam o keramičkim dodacima...Poštovani g.Stevo,<br />Čitao sam o keramičkim dodacima za motorna ulja koja ako je vjerovati štite tarne površine elemenata motora.Molio bih vas ako imate kakve konkretnije informacije ili saznanja o tome da mi kažete(napišete).Drugo,možda važnije kako utječe taj dodatak (aditiv)na viskozitet ulja u motoru npr.5w40.I još ako je to sve o.k.ima li smisla to stavljati u motor koji troši 6 dcl ulja na 10 000 km radi preventive.<br />Pozdrav,<br />ZvonkoZvonkonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-57472887430545045972018-01-07T20:46:00.969+01:002018-01-07T20:46:00.969+01:00Hvala puno. Ovo posljednje je mislim naj vaznije j...Hvala puno. Ovo posljednje je mislim naj vaznije jer je mnogo lošeg ulja koje se pakuje u ambalazama naj poznatijih i skupih proizvoda. Znam da se pakuje ulje koje kosta 1,5 eura litar u ambalazu Castrol mislim da dalje pise "edge" Nisam siguran. Prodaje ga 10 eura 1 litar.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12490463651872571316noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-87999923453092853942018-01-06T11:51:14.876+01:002018-01-06T11:51:14.876+01:00Poštovani,
Wurth ulje koje pominjete je o.k. (ispu...Poštovani,<br />Wurth ulje koje pominjete je o.k. (ispunjava 505.01). Nekad ga je pravio OMV a sada ... boga pitaj (OMV više ne pravi ni za sebe, kupio ga Lukoil a za Evropu ulja pravi Prista ... tako da ...)<br />Ulje slobodno menjajte na 10.000km, više nego o.k.<br />Mobil 1 (i uopšte Mobil) nemaju 505.01 u 5W-40 nego samo 5W-30 (slično i Shell) pa ... nešto mi nije sjajan izbor.<br />Texaco Havoline Ultra S 5W-40 može biti dobar izbor (na sajtu Trigeme pogrešno stoji da ne ispunjava 505.01 a ispunjava (baš su mu udarili "reklamu").<br />SynPower™Xtreme MST C3 SAE 5W-40 je takođe dobro ulje za vaš motor (ako ga možete naći) kao i jeftinije DuraBlend™ SAE 5W-40 koje je polu-sintetičko i nije bolje od Wurth-a (koje je HC ulje).<br />Motul X-Clean 5W40 je odlično ulje ali je i dosta skupo ... ne znam šta Vam je još dostupno u CG ali ACEA C3 ulja u 5W-40 obično ispunjavaju VW 505.01 ali uvek proverite na etiketi.<br />"Stara dobra" 505.01 ulja se praktično više (na Zapadu) ne proizvode, ali ih još imaju Modriča i INA i oba ulja su vrlo dobra (i opcija, svakako).<br />I na kraju ali ne i po značaju, originalnost ulja je važnija od samog brenda, tako da se to (svakako) treba uzeti u obzir.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-53748752761735630972018-01-04T18:37:46.001+01:002018-01-04T18:37:46.001+01:00Hvala vam ljubaznosti i profesionalnosti, ja inac...Hvala vam ljubaznosti i profesionalnosti, ja inace zivim na moru i auto je parkirano vani na nekih 50 metara od samog mora, sada koristim Wurth triathlon performance 5w40 motorno ulje za koje moj majstor kaze da je orginal i da mu stize u burićima zapecaćeno (tako mi bar kaze), a i ja mislim da nije lose ulje, potrosnja ulja na 10.000 km je otprilike 1,5 litara. Prelazim oko 20.000 km godisnje, mijenjam ulje na 8.000 km. Od kuce do posla je 10 km i uvijek vozimo relativno hladan motor, taman dodje do radne temperature ja stignem. Odlucio sam da predjem na neko drugo ulje recimo mobil 1, pa zbog toga vam govorim ove podatke ako nesto znaci da bi mi otprilike ako vas ne smara napisali neka ulja za "moj slucaj" ? Hvala i sretna nova godina. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12490463651872571316noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-58150521389715189972018-01-04T18:29:40.880+01:002018-01-04T18:29:40.880+01:00Аутор је уклонио коментар.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12490463651872571316noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-6140502941169401472017-12-28T17:38:05.008+01:002017-12-28T17:38:05.008+01:00Poštovani,
Probajte sa Mobil 1 5W-50 (Peak Life il...Poštovani,<br />Probajte sa Mobil 1 5W-50 (Peak Life ili novija verzija FS x1 ili x2 u istoj visk. gradaciji).<br />Proverite da nema nekog curenja na zaptivkama a samo povećanje je i logično s obzirom na kilometražu (već stigao do meseca). Ipak, trebali bi da znate u kom je stanju motor (zato poseta mehaničaru (servisu) je vrlo poželjna) da bi znali koliko da se u isti pouzdate (naročito na dužim relacijama). Obično se može preći i više desetina hiljada km od pojave "troškarenja" ulja.<br />Inače bi 5W-40 ulja sa VW 505.01 bila idealna (i dalje se mogu koristiti uz redovno održavanje nivoa (dolivanje)).<br />5W-50 bi moglo donekle da smanji potrošnju ali svakako proveravajte nivo kao i pre prelaska na viskozniju gradaciju (i bolje rešenje nego odmah prelaz na 10W-50/60 što je tek kranje rešenje, za sada deluje da nije potrebno te bi možda bilo i kontraproduktivno).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-4006724869059042782017-12-28T11:01:00.456+01:002017-12-28T11:01:00.456+01:00Poštovani, imam auto golf 5, 2.0 SDI, 55 kw, 2005 ...Poštovani, imam auto golf 5, 2.0 SDI, 55 kw, 2005 godište, prešao 400000 km i posljednje vrijeme mi troši ulje tako da doljevam svakih mjesec i po. Možete li mi preporučiti koje ulje da koristim?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-43109809507732107252017-12-25T18:15:22.244+01:002017-12-25T18:15:22.244+01:00Hvala lijepo na brzom odgovoru.Hvala lijepo na brzom odgovoru.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12490463651872571316noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-3418310367240627592017-12-22T17:23:34.242+01:002017-12-22T17:23:34.242+01:00Poštovani g. Montenegro,
Ne morate koristiti Engin...Poštovani g. Montenegro,<br />Ne morate koristiti Engine Flush ako niste sigurni da treba. <br />Ono što bi trebalo je da skratite servisne intervale na max. 12 meseci ili 15000km pa šta prvo istekne.<br />Što se ulja za motor tiče, preporučujem LM Diesel High Tech 5W-40.<br />Za Vaš konkretan slučaj, deluje mi kao najbolji izbor. Inače, LM je renomirani proizvođač i premium brend, ako je i original, onda nema greške (osim malo veće (više) cene).<br />Inače, za motore sa manje km i/ili DPF-om Top Tec 4600 ili "blizanac" 4605 (još za nijansu nijanse bolje ulje) su najbolji izbor za fiksne intervale (do 15000 km).<br />Inače, za "fleks" intervale (preko 20k km) treba koristiti VW 504/507 ulja, kao što je TopTec 4200.<br />Za problem sa vibracijama, obratite se servisu, da bi utvrdili o čemu se radi.<br />Najverovatnije (skoro sigurno) sa uljem nema veze.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-44381478929924509472017-12-22T09:43:02.670+01:002017-12-22T09:43:02.670+01:00Postovanje gospodine Stevo. Ja sam mladi vozac i o...Postovanje gospodine Stevo. Ja sam mladi vozac i ovo mi je prvi automobil, Passat b6 1.9 tdi 105 ks. Bez onog filtera čestica, Imao bih milion pitanja za vas. Auto je Preslo dosta 300 hiljada, radi fino. Inace sam iz Crne Gore i ima dosta loseg i ulja i goriva. Ima jedno predstavnistvo Liqui Molly dje mislim da je orginal ulje, da li mi preporucujete da sipam i koje. I da li mi preporucujete neki aditiv, npr. Engine flush. Ili diesel purge. Ako ne koje ulje mi preporucujete za ovaj motor. Hvala puno. PS. Auto kada dostigne temperaturu od 80 stepeni C, pa sve dok ne dodje do radne temp, pocne da se trese motor i u kabini. Dok je hladan ne trese i kada postigne rdnu temp takodje radi normalno. Samo u tom dijelu od 80 c do 90 c, hvala puno.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12490463651872571316noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-46626137204228587152017-07-14T10:31:36.287+02:002017-07-14T10:31:36.287+02:00Dan dobar,
Proizvođač dopušta tu mogućnost (polu-s...Dan dobar,<br />Proizvođač dopušta tu mogućnost (polu-sintetička i sintetička ulja) ali ne samo da nije obavezno, nego nema mnogo ni smisla (npr. 10W-60 API CF ulja bi mogla da se koriste, ali niti je najbolje a nije baš ni jeftino).<br />Uputstvo (proizvođača) za preporučeno ulje zaista nije (baš) jasno, ali se između redova može izvući da bi ACEA E5 ulja bila (po)najbolja. Ovaj standard od 2004. nije više akutuelan, a poslednja rezvizija je iz 2002. ACEA E7 (E7-04, E7-08 ...) pokriva sve što i E5 tako da je to preporuka (mineralna 15W-40). <br />Zapravo API CH-4 je (praktično) isto što i ACEA E5 (nešto ipak niže od E5-02 ali nije mnogo bitno) pa prvenstveno takva ulja.<br />Naravno, mogu se koristiti i novija (i skuplja), viših specifikacija, ulja ali prvenstveno (ne više od toga) API CH-4 (što je praktično ACEA E7 ... E7-04, nisu identični ali se mogu uzeti kao "ekvivalenti").<br />Dakle, na primer:<br />Mobil Delvac Super 1400 15W-40<br />a može i Mobil Delvac MX 15W-40.<br />i svi njegovi ekvivalenti.<br />Naravno, ima ulja iz regiona (bivše Juge) koja lepo to mogu da ispune, navešću samo ona iz Srbije (bar "made in" iako nisu više domaće kompanije (vlasnički), i to ono najveće (spisak možete i proširiti):<br />(Sva su ulja u 15W-40)<br />FAM: (Fenix) Turbo, Truck, Superior ...<br />NIS: Turbo Diesel, Super Long, Favorit ...<br />Galax: Super Long. (poslužila bi i Unia).<br />Mogu se koristiti i polu-sintetička 10W-40 ulja (i za automobile ali pre svega za teretni saobraćaj) ali mi se ne čini posebno korisnim.<br />Bitno je da ulje menjate rednovno (na 250 rh), evetnutalno i ranije (npr. 200 rh, mada je to više za "peace of mind" nego što je neophodno).<br />Možete (naravno) koristiti i jefinija ulja (moj svet API CF-4) pri čemu je onda zamena na 200 rh dobar savet (koji i dajem), pa čak i 125-150 rh (u teškim uslovima).<br />Mislim da sam sve rekao. (već sam negde o ovome pisao ali ni sam nisam mogao da nađem za 10 min. pa sam odustao).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-46339205836799342872017-07-13T19:33:35.073+02:002017-07-13T19:33:35.073+02:00Dobar dan,
imam DMB 3LD 450 Dizel motor na kosaci...Dobar dan, <br />imam DMB 3LD 450 Dizel motor na kosacici, to je cetvorotaktni motor sa jednim klipom starije generacije, zanima me koje ulje je najbolje za njega dali smem da sipam potpuno sinteticka ulja posto je dostaopterecen ili ne.<br />Hvala.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15135067933515464278noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-31431163593781134542017-06-02T22:29:24.207+02:002017-06-02T22:29:24.207+02:00Poštovani g. Elvire,
Uf! Ranije se moglo reći sad ...Poštovani g. Elvire,<br />Uf! Ranije se moglo reći sad baš i ne.<br />PRECIZNIJE I NAJKONCIZNIJE:<br />1) Mora se definisati u odnosu na koja (druga) ulja? Uzimam da su to ostala SAE 40 ulja (0W-40, 5W-40 i 10W-40).<br />2) SAE J300 je propisivalo da ostala ulja moraju imati HTHS od 2,9 a od 15W-40 (20W-40, 25W-40 i SAE 40 monogradno) 3,7.<br />Tako da je tvrdnja bila (koliko-toliko) suvisla pre 30-tak god. <br />Veći HTHS deblji uljani film.<br />Međutim, to se vremenom menjalo i u praksi je razlika bila na akademskom nivou.<br />3) Konačno, SAE J300 Revizija iz 2015. uvodi da SAE 40 ulja ispod 15W-40 moraju imati HTHS od 3,5 mm2/s (cP) a za ova druga je ostalo 3,7.<br />...<br />Od tvrdnje je ostala (pomenuta, ali sada ozvaničena) akademska razlika ... ne bih uzeo (više) tvrdnju (stav) kao ozbiljnu (ozbiljan).<br />Btw. 15W-40 ne moraju biti mineralna ulja, već i PS (sve su više čista HC ili kombinacija mineralnih i HC, tako da je "mineralno" sve manje oznaka baze a sve više kategorija ulja (niže kategorije od PS a ova od sint., odnosno "sint.").<br />U principu, monogradna ulja imaju najpouzdaniji uljani film (u istoj ("radnoj") gradaciji) ali ni to više nije od velikog značaja.<br />15W-40 ulja imaju nešto manje polimera (adit. za modif. visk.) od 10W-40 a ova od 5W-40, ali kako je osnova onih sa nižom W vrednošću od baznih ulja većeg indeksa visk. razlike (u konc. aditiva, polimera) su male, a često su ti aditivi kod kvalitetnijih ulja takođe kvalitetniji, razlika je slična onoj za HTHS ... može se izmeriti, ali teško može da se primeti u praksi.<br />Naravno, ulja sa "višim W" nisu za upotrebu na nižim temp. i teorijska prednost leti prelazi u manu zimi.<br />Monogradna (ili npr. 20W-40 koja se sve teže nalaze) se teže "razbijaju" (jer nemaju ili imaju malo polimera) pa su u tom smislu "pouzdanija" ... isto i sa uticajem razblaženja gorivom (mada je to već diskutabilno).<br />Ono što se mora uzeti u obzir je da 15W-40 (naročito mineralna) obično (ukupno) kraće traju, pa mogu biti i kontraproduktivna (njihova upotreba).<br />Na kraju, mora se napomenuti da 15W-40 nije bauk za korišćenje zaključno sa Euro 3 motorima (ma kog tipa, osim nekih common rail dizel-a i PD dizela). Npr. kod praktično svih benzinaca do 2004. <br />Naravno ako su u API SL/CF kvalitetu.<br />Ako se ulje menja na 6 meseci (zbog velikog broja km) leti se mogu (u takvim vozilima) koristiti umesto PS 10W-40 ... mada se neće mnogo uštedeti (naročito kod jačih (skupljih) brendova, npr. Castrol i Mobil) jer su cene približne a dobitak u HTHS, isparljivosti (može biti i gubitak, doduše ređe), i svemu navedenom, skroman.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-34245141317504883972017-06-02T09:58:35.771+02:002017-06-02T09:58:35.771+02:00Da li je tacno da mineralna ulja, tipa 15w40, u le...Da li je tacno da mineralna ulja, tipa 15w40, u letnjim uslovima i u toku zagrejanog motora, stvaraju pouzdaniji uljni film u odnosu na druge vrste ulja?<br /><br />Pozdrav!<br /><br />Elvir iz Beograda.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-38764265973776956452017-04-22T20:21:45.780+02:002017-04-22T20:21:45.780+02:00Poštovani,
You are doing fine (i nema potrebe ništ...Poštovani,<br />You are doing fine (i nema potrebe ništa menjati).<br />Zamena je na max. 15000km (zapravo 16500km) ali je ograničeno i vremenski (o čemu treba voditi računa, menjati na 12 meseci makar i na manje od 10000km).<br />Niste naveli tačno koji je agregat u pitanju (godište), jer postoji mogućnost i produženih intervala (iako Vam to ne bih preporučio) uz korišćenje ulja sa VW 504/507 specifikacijama.<br />Jedino što možete poboljšati je da koristite Castrol Edge umesto Magnatec-a (5W-40 u oba slučaja), jer je ta serija višeg kvaliteta uz iste specifikacije.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-88067567159671100072017-04-21T07:10:06.609+02:002017-04-21T07:10:06.609+02:00Poštovani, vozim Audi a3 prešao 71000, kupljen je ...Poštovani, vozim Audi a3 prešao 71000, kupljen je kao nov. Od starta koristim castrolmagnatec 5-40w a po preporuci iz auto kuće gde sam ga kupio. Agregat je 1,6.. Na koliko ga menjati? Do sada sam to činio na 12-13000 jer mi je rečeno da se zamena vrši na 15000km. Hvala.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18423963149881402316noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-82246882341798468812017-02-21T09:51:41.853+01:002017-02-21T09:51:41.853+01:00Sasa,
Strogo gledavši jeste reklama ali nisam cepi...Sasa,<br />Strogo gledavši jeste reklama ali nisam cepidlaka po tom pitanju. U svakom slučaju, ponovo ste me podsetili (bar ste treći (sto treći) po ovome) da bi o Mogul uljima mogao da napišem tekst (iskreno, nisam ih viđao nešto kod nas, jedno vreme da pa posle ne).<br />Očigledno da su sad dobili ozbiljnog uvoznika sa ozbiljno niskim cenama.<br />Paramo (Unipertol) je deo Orlen grupe iz Poljske. Nešto kao "češki NIS" (nekad nacionalni sad samo manjinski, glavna zarada na gorivima).<br />Takve kompanije po pravilu imaju niske cene (ulja), naročito ako imaju sopstvene pogone za proizvodnju (kvalitetnih) baznih ulja značajnog kapaciteta* (za razliku od NIS-a, to je ovde slučaj).<br />* Kod pogona u Češkoj radi se o "srednjoj" veličini, odnosno malim kapacitetima za moderna postrojenja, ali jesu proizvođači i na "mapi" su svetskih.<br />Tu je bitno da se što više baznih ulja preradi jer ima je cena (naročito prošle godine) niska (trenutno 500 do 700€ po toni i to CIF, na pragu fabrike i manje).<br />O.K. toliko o tome (niske cene mogu biti, mnogima, spas za budžet u ova teška vremena), samo sam hteo da naglasim da Mogul ulja JESU u ekonomskoj klasi ali da su solidnog kvaliteta.<br />Konkretno ulje sam skoro (prošle nedelje) preporučio (na njegovo pitanje slično vašem, doduše u privatnoj korenspodenciji) za VW Golf IV sa PD motorom.<br />Naglasio sam baš te razlike u dokumentaciji ali za njegov motor to nije od značaja (dizel, 505.01 zahtevi, VW odobrenja ovo ulje ima zvanično, dok za ostale se navodi "nivo kvaliteta", nema npr. MB 229.3).<br />Dakle, u katalogu se navodi ACEA C3 a u teh. dokumentaciji ACEA A3/B3/B4.<br />Po tehničkim podacima je ACEA A3/B4 i to maksimalno A3/B4-08 jer A3/B4-10 već ne može da bude (zbog TBN).<br />Ne navodi se sadržaj sulf. pepela ali možda se radilo o A3/B4/C4 iz 2004. ali to ionako nije relevantno za Vaš motor (neophodno je ispunjenje ACEA C3 iz 2008.)<br />Dakle, ne znam o čemu se radi (da li postoji nova verzija sa MB 229.51 i ACEA C3) i ako takva postoji da li je ovo ulje stara verzija (moguće, pa zato i tako niska cena).<br />To nije pitanje za mene nego uvoznika ili samog proizvođača (ionako volontiram, a i da nije tako - odakle da znam?).<br />Na prvi pogled su "čari jeftinoće" ali je verovatnije da je samo neki propust (kao i par grešaka u katalogu, mm umesto mikro metara nije baš ni tako naivno) jer imaju veoma detaljnu (tehničku) dokumentaciju na sajtu (uz bezbedonosne listove za koje ne treba ("čuveno") zapadnjačko "logovanje").<br />Ono što je Vama bitno je ono što piše na etiketi (samo time proiz. garantuje kvalitet). Ako ima C3 onda je problem rešen. Ako nema, onda (strogo gledavši) ulje ne ispunjava zahteve za vaš motor (prosto). <br />Inače ulje (A3/B4) je vrlo dobrog kvaliteta (niska Noack isparljivost) iako su navedeni samo osnovni podaci.<br />Moglo bi (i bez C3) da odradi posao, uz kraće intervale zamene (ipak ima više sulf. pepela, što dugoročno ima uticaj na sistem za obradu izduvnih gasova, ako ništa drugo).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-26606774918018261132017-02-20T23:23:48.301+01:002017-02-20T23:23:48.301+01:00Novi sad ima distributera i uvoznika mogul ulja po...Novi sad ima distributera i uvoznika mogul ulja po veoma povoljnim cenama-nije reklama 3 e litar full sintetika piše.To me nateralo da malo bolje obratim paznju na njih kao i mnogi drugi koji su naklonjeni low coast uljima.Koristio sam gx-fe 10-40 u fiatovom agragatu 1.6 16v i sasvim mi je uredu.Kupovinom novog auta lancia delte 1.4 turbo 150ks,benzin,126000 km verovatno pravih,razmisljam o kupovini extreme 5-40 pd jer je c3 sto jedino trazi proizvodjač.Postoji i ulje bez pumpa dizna varijante.Ovo sa PD ima na sajtu Perama na češkom jedne specifikacije a na engleskom druge doduse malo bolje.Po grafici mi se čini da su u isto vreme napravljeni.Ulje koje je u prodavnici mi se čini da je ono malo manje moderno a datum proizvodnje nema ,kantica je napravljena krajem 2016.Da li je ulje poboljsano tokom vremena i ako jeste zašto nije promenjeno na sajtu.Interesuje me ovaj problem a i sam kvalitet ulja za moj agregatsasa ns 1https://www.blogger.com/profile/13856455982758561841noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-85346881680613701642017-02-18T09:31:22.860+01:002017-02-18T09:31:22.860+01:00Poštovani Nemanja,
Ne postoji jedno (jedino) ulje ...Poštovani Nemanja,<br />Ne postoji jedno (jedino) ulje koje će u određenom motoru biti najbolje (uvek, u svakoj situaciji, za sve stilove vožnje i sl.) niti se ulja tako prave.<br />Prave se da ispune zahteve proizvođača motora i još više da ispune standarde.<br />To što Fiat i Renault rade, to veze nema sa stvarnošću (jeste, uprošćava stvari i ništa više ... da, to je i na granici je kršenja zakonskih normi o zabrani vezane kupovine).<br />U svom pitanju ste naveli nekoliko ulja i potpuno promašili (sa celim šaržerom). Nijedno pomenuto mi se ne sviđa mnogo. Mislim, nije da nije, sva dolaze u obzir, ali su manje-više sva daleko od onog što sam hteo da Vam predložim.<br />Dakle, shell zaboravite (do daljnjeg, ako već Shell sipao bi Ultra, ali ne pre 100k km). Mobil XE, dolazi u obzir (naravno), kao i oba Valvoline ulja.<br />Magnatec pored "živog" Edge, nemojte nikad izabrati (ako ćemo Castrol).<br />Ipak, da uprostim do krajnjih granica i svedem izbor na dva ulja (pošto preferirate velike kompanije, zadržavam se unutar te fele).<br />Mobil 1 ESP Formula 5W-30 ili Eneos Premium Ultra 5W-30 i kraj priče.<br />(veoma slična ulja, zapravo)<br />Filter? Mann (mada više nema garancije ni za jednog proizvođača,sve je to sad klimavo).<br />Na hidropodizače nemojte obraćati pažnju ... uglavnom to ulje ne može da reši (izgleda da je greška u dizajnu motora, po svemu sudeći ... ali ne utiče na trajnost (?!) ... Vi ste (bar) stoti koji se na to žali i niko to nije "izlečio" ni u servisu ni promenom ulja (možda ublažio)). <br />U tom smislu (uopšte niste uzeli u razmatranje) 0W-40 ulja mogu biti najbolji izbor (kasnije, posle 150k km, možda i 5W-50).<br />Ipak, probajte prvo neko od dva navedena 5W-30 pa tek onda 0W-40.<br />Pozdrav!<br />Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-60540111767672146902017-02-17T23:23:17.369+01:002017-02-17T23:23:17.369+01:00Poštovani Stevo, prošlo je već skoro tri meseca od...Poštovani Stevo, prošlo je već skoro tri meseca od naše poslednje prepiske i od tada sam prešao još 3000km sa Shell Helix Ultra AV-l 0w30 sada imam na sati oko 56000KM.<br />Odlučio sam ipak da prezimim sa ovim uljem i sada uradim zamenu. Naime, još par velikih proizvodjača u svom lubemach-u predlažu kao prvi izbor 0w30 izmedju ostalog i castrol. Pa razmišljam ako su svi oni stavili istu preporuku ne može biti greška ili barem ne velika. Sećate se, imam problem sa zvukom hidropodizača pri hladnom startu. Kako sam malo dublje analizirao problem, primetio sam da se hidropodizači gotovo nečuju ili jako kratko, svega par sekundi kad su temperature sredine iznad 9 stepeni celzijusa.<br />Da li to potvrđuje vaš stav da ipak treba koristiti 5w30 ili 5w40 ulje? Sada dolazim do težeg dela, koje ulje izabrati? Najradije bih ostao na shellu a opet koju gradaciju izabrati, mišljenja sam da ipak uzmem 5w30 ali opet da li je to najbolje rešenje? Shell definitivno više nema Shell HElix Ultra AV-l u gradaciji 5w30 već samo ovu 0w30.<br />NJihov čovek iz podrške mi je predložio dva rešenja od kojih je on pre za prvo i to Shell Helix HX7 AV 5w30 (polusintetika) ili Shell Helix Ultra 5w40, da li je dobro rešenje sipati polusintetiku? Da li uzeti po vašoj preporuci Castrol MAgnatec c3 5w40 mada vidim da ima i u gradaciji 5w30, da li je ovaj magnatec polusintetika? Takodje tu ima i nekih Mobil ulja Mobil Super™ 3000 X1 5W-40 ili Mobil Super™ 3000 XE 5W-30? Pa zatim Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5W-30, SYNPOWER MST C3 5W-30, SYNPOWER MST C3 5W-40? <br />Totalno sam neodlučan, zašto Škoda jednostavno nije rekla koristite to i to ulje i tačka, kao što je to uradio Fiat sa Selenia. Nadam se da Vas nisam previše zbunio jer sebe svakako jesam. Hteo bih da nadjem neko dugoročno rešenje i da sledeći put ne razmišljam o ulju. POred toga kog proizvodjača filtera mi preporučujete? Nadam se da nisam bio previše dugačak,unapred hvala!Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/01831396615015227376noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-57533217071788689912017-02-07T18:01:57.069+01:002017-02-07T18:01:57.069+01:00Poštovani,
(ne znam da li će odgovor biti na pravo...Poštovani,<br />(ne znam da li će odgovor biti na pravom mestu; ne vidim kraj pitanjima i odgovorima (272 ih je u ovom tekstu) pa možda ne bude na pravom mestu.<br />Morate shvatiti da ovo nije sajt koji održavam nego blog sa svim prednostima i nedostacima (eto i ja ne mogu do kraja liste, kako li je tek drugima).<br />Odgovor na pitanje imate na:<br />http://chevroletforumserbia.com/viewtopic.php?f=26&t=155&sid=fa88221beab1dbfbef1c7e23f2911daa<br />To sam pisao pre 5 godina (i nešto više), kada sam bio 5 godina mlađi i pametniji.<br />Ipak, od tad su i vozila o kojima se radi 5 god. starija, pa bi uprošćeno moglo da se kaže:<br />5W-40/50 ili 10W-40/50. Brend? Važno da je original.<br />Možda da probate sa 5W-40 (bilo koje, ionako prevazilazi zahteve), npr. Eneos, Elf (jeftino) ili Total, Motul ili Kroon (malo su skuplja i to im je (jedina) mana) ili neki od mejdžorsa (kao najdostupnije). Takođe i od "pumpara" (distributera gorivom).<br />Ako ne troškari ulje i sve je o.k. nastavite sa 5W-40 (ili čak 5W-30 sa Dexos2 odobrenjem).<br />Ako da onda prvo 5W-50, npr. Mobil 1 Peak LIfe ili čak (može i posle 5W-50 ako pomogne a nedovoljno) 10W-50 (Elf je jeftin za tu kategoriju i praktično je jedino (šire) dostupno ulje kod nas).<br />Može i odmah 10W-40 ako prelazite mali broj km u toku godine (jeftinija su i sasvim o.k. ako ulje menjate na manje od 10 hiljada km, tj. jednu god.).<br />Pozdrav!<br />Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.com