tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post22543586197131029..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Stevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-41329953416900115342021-06-26T21:40:49.586+02:002021-06-26T21:40:49.586+02:00Poštovani g. Boriša,
Ovaj aditiv Mannol-a, nije ba...Poštovani g. Boriša,<br />Ovaj aditiv Mannol-a, nije baš klasičan aditiv (ili "zmijsko ulje") već više dodatak za ulje čime se dobija nešto kao Valvoline MaxLIfe ili slična ulja. Ali to je za ulja niže kategorije i starije konstrukcije (nekako).<br />Za Vw 504/507 specifikaciju ne bih savetovao (degradiraćete ulje ultra visokih standarda).<br />Ako imate neki problem onda bolje rešite kod mehaničara a samo za održavanje vozila ostanite na 504/507 uljima i redovno menjajte (na 1 god. ili 15000km; ako isključivo grad i na manje km).<br />Oba ulja Mannol-a su vrlo dobra!<br />Combi za nijansu i ispred (baš zbog estara, i baš zbog istih vam aditiv ne treba).<br />Dakle aditiv je pre svega za 10W40 ulja i kada motor dođe u peak-life fazu (počinje da troškari ulje ali još uvek je solidan, pa da pređete malo više desetina hiljada km, nego bez istog ... mada je pitanje da li bi ... kažem više je "poboljšivač osrednjih ulja za stare motore").<br />Pozdrav!<br />Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-62410444005251993222021-06-25T08:25:17.537+02:002021-06-25T08:25:17.537+02:00Postovani Stevo!
Molim Vase misljenje o aditivima ...Postovani Stevo!<br />Molim Vase misljenje o aditivima do ulja<br />Dobio sam preporuku na Mannol ester 9943,noviji aditiv.<br />Pakovanje je od 0.5 lit. I daje se na 5 litara ulja(značí ako u moj motor staje 4,3 litra ulja i sipa se necela bocica ovog estera-nesto malo i ostane)<br />E,sad,da li sipati ili ne?<br />Da li preporucujete ili ne?<br />Napisano je da cuva i odrzava dihtunge i semeringe,kao i poboljsava rad motora,smanjuje potrosnju,itd(neznam bas da li je ovo samo reklama Mannola ili ne)<br />Dalje,Vaše misljenje kad smo vec kod Mannola o ulju Longlife 5w30,Mannol energy combi LL 5w30!<br />Da li je dobro ili biste Vi vise preporucili Neko drugo ulje,drugi Brend ovih 5w30 ulja za specifikaciju vw 507.00?<br />Novije je ulje obogaceno estetima,i Naziv je Mannol ester energy combi LL 5w30!<br />Mozda Bi Vi vise preferirali Mobil 1,Total,Motul ili Neko drugo ulje iz vašeg iskustva?<br />Hvala <br />BorišaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-7126685745067932242017-04-20T21:28:35.393+02:002017-04-20T21:28:35.393+02:00Poštovani,
Ceratec sam lično koristio ali u vozilu...Poštovani,<br />Ceratec sam lično koristio ali u vozilu starije generacije (ništa ne znači jedno korišćenje uz par povoljnih komentara čitalaca).<br />Situacija je ovakva:<br />Oba proizvoda su pouzdana u smislu da neće (bar 95%) naškoditi motoru ni u kom smislu. <br />Boljitak kod oba nije baš izvestan i može biti i čist placebo efekat.<br />Koji od ova dva?<br />Ako Vaš motor NE troši ulje (veoma je umerena potrošnja, manja od 1 lit. na 10 hiljada km) onda je Ceratec verovatno dobro rešenje (naročito za kratke relacije). Ukoliko je potrošnja ulja i dalje umerena ali povremeno prelazi navedeno (npr. 1,5 ili više na 10k km; povremeno i preko 2dl/1000km ili 3dl na autoputu uz višečasovnu vožnju) onda je Motor protect bolje rešenje.<br />Strogo gledano je sigurnije rešenje jer nema čvrstih čestica (makar podmazujućih).<br />Od ranijeg stava (na početku pisanja bloga) da vredi probati, sve sam manje pri njemu.<br />Svrha ovih dodataka je zaista pod znakom pitanja.<br />Grubo rečeno liči na homeopatski tretman u odnosu na medicinski ili još bolje na suplemente ishrani koji slabo pomažu kod zdrave ishrane i češće su štetni (makar ne mnogo) nego korisni.<br />Verovatno je bacanje para (kao i drugi aditivi za starije motore, koji "zakrpe" motor za par hiljada ili eventualno desetak hiljada km, pa posle isto ili gore).<br />Proizvođač je morao da (makar) izabere nekoliko (min. 5-6) automobila (različitih) i da ih testira u paru (sa i bez tretmana) u identičnim (valjci i/ili staza) uslovima, pa min. 1000 rh (cca. 100k km), što više to bolje, pa da se rastave motori i sve to premeri do mikrometra pa nešto zaključi.<br />Druga stvar je da se objave rezultati industrijskih standardnih testova (npr. habanje pojedinih sklopova pod tačno definisanim uslovima, kao u API i ACEA standardima).<br />Ovako, više liči na babske priče nego nešto konkretno.<br />Ako ste čvrsto rešili da koristite (a već vas nisam odgovorio) teško da ću vas sprečiti u tome.<br />No, zaista nisam baš prva adresa za informacije, bolje je da kontaktirate proizvođača direktno, ne bavim se (ni u profesiji a ni ovde što mi nije direktna) nagađanjima, ezoterijom, alhemijom i sličnim na šta podsećaju navodi uz post aditive.<br />Kupovina takvih se više svodi na veru (verovoanje) nego na činjenice, dogmu umesto naučnog pristupa (i dokaza) ... dok se ne objave rezultati koji se mogu testirati, ostaje samo da se veruje ili ne, troši novac ili ne.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-40853874796371434942017-04-20T20:21:41.845+02:002017-04-20T20:21:41.845+02:00Potpuno sam vas razumeo i hvala vam na detaljnom o...Potpuno sam vas razumeo i hvala vam na detaljnom odgovoru.<br />Razumem i to da su ovi prizvodi tajni, ali da ne znate mozda za neki prizvod tog tipa koji vam je poznat, odnosno proverenno dobar?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-27690991351315101402017-04-19T21:26:18.319+02:002017-04-19T21:26:18.319+02:00Ili kraće (i analitički):
Koliko mislite da ćete d...Ili kraće (i analitički):<br />Koliko mislite da ćete dobiti smanjenjem koeficijenta trenja za 20-tak % pri meštovitom režimu? Isti je 10-100x manji u hidrodinamičkom režimu podmazivanja (čak i kad ulje nema radnu temperaturu nekoliko puta (a ne %) je koef. trenja manji).<br />Sve je to prilično kontroverzno.<br />(Univerzalni ruski modifikator je tek posebna priča ... teško da može da mnogo pomogne dotrajalom motoru ... ako i da, to je kratkog daha uz skuplji remont motora).<br />Nijedan od slučaja "milion km" ili "milion milja" nije dotle dogurao zbog primene post aditiva.<br />Valjda znači nešto.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-17776278756033991252017-04-19T20:56:38.292+02:002017-04-19T20:56:38.292+02:00Poštovani,
Originalna preporuka za Vaš motor bila ...Poštovani,<br />Originalna preporuka za Vaš motor bila je Selenia WR a kasnije su Fiat/Selenia to prepravili na Selenia WR P.E.<br />Razmišljao sam da li da to pomenem pa nisam. U principu za prvih 100k km je verovatno bolje koristiti 5W-30 ulje (uz to i Low HTHS).<br />5W-40 ulja NE moraju biti bolja zaštita od 5W-30 ulja (skoro da je zabluda) ako je 5W-30 predviđeno za motor. Čak i kada se radi o ACEA C2 ulju.<br />Ipak, mislim da bi bolje bilo koristiti ulja sa HTHS većim od 3,5 (ACEA C3 ili A3/B4), naročito posle 100k km (što doduše nije slučaj kod Vas).<br />Osim 1-2% veće potrošnje goriva, High HTHS ulja nemaju druge mane a mogla bi (u izvesnim uslovima) da budu i bolja zaštita (iako za motore konstruisane za manje nije slučaj, bar do "Peak life" faze motora (prvih znakova trošenja)).<br />Ako bi smo idealno, 5W-30 C2 bi se koristilo hladnijih 6 meseci a 5W-40 toplijih (ili tako nešto), ali je to jednostavno preskupo i isplati se samo ako prelazite 30-50k km.<br />Mislim da je skraćenje servisnog intervala (15k km ili 20k km ako je veći deo vožnja van grada) najbolje što će zaštititi sklopove motora.<br />Aditivi (post) mogu zaista da pomognu u onome što ste napisali ALI je to jako diskutabilno (osim toga 100% proizvođača motora (80-90% izričito) je protiv takvih dodataka, a sigurno imaju razloge za to).<br />Dakle, (da sumiramo):<br />Servis nije pogrešio ... moglo bi se i nastaviti sa 5W-30 ali mi se čini da je 5W-40 (ili makar 5W-30 C3) bolje rešenje za Vaš motor.<br />Motor Protect ili Ceratec su post aditivi koji bi mogli da imaju pozitivno dejstvo ALI bi za to morali da preuzmete rizik (iako zanemarljiv) na sebe. Jednostavno, teško mi je preporučivati nešto što NE znam tačno šta je ("tajna formula", pa postoji patentna prijava za to).<br />Drugo, 60k km je jako malo i uz redovnu zamenu ulja problem sa turbinom možete očekivati tek oko (posle) 200k km, a motor će sigurno "napraviti" bar 300k km. Dotle imate nekih 240k km (200-300) što je možda i celih 20 god. (dobro uz toliko godina bilo bi manje km). Ukoliko prelazite 20-30k km onda je to tek 10 god. (za turbinu 5-6) ali i onda je prvi izbor da koristite naizmenično 5W-30 i 5W-40 nego post aditive.<br />Jednostavno i pored dokumentovanih poboljšanja, ona se ne mogu očekivati uvek i za svako vozilo.<br />Stvar je slična kao u romanu "kvaka 22" (Catch 22) - ako mnogo vozite, onda vam uglavnom ne treba jer imate malo "hladnih startova", ako pak malo vozite onda će godine "pojesti" eventualni dobitak u kilometraži.<br />(ove sve uzevši da imaju dejstvo kao sa reklama, a nikad nije kao na reklami)<br />Jednostavno, sve ima svoj vek, a da ga dostigne najbolje je držati se uputstava proizvođača (nijedan nije blagonaklon prema post aditivima).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-9094493078328948292017-04-19T16:36:12.416+02:002017-04-19T16:36:12.416+02:00Mislio sam da ove proizvode koristim kao blagovrem...Mislio sam da ove proizvode koristim kao blagovremenu zastitu motora i eventualno turbine. Narocito pri prvom (hladnom) startu, pogotovo zimi jer tom motoru zimi treba dosta vremena da dostigne radnu temperaturu (5 do 10 km). <br />Racunam ako Univerzalni modifikator moze da pomogne dotrajalom motoru, valjda i LM moze da napravi isti ili bolji proizvod, a pogotovo da pomogne daleko boljem motoru, fakticki tek razradjenom motoru. <br />Sto se ulja tice, za njega je predvidjeno selenia wr, koje sam ja poslednji put (na 50.000) sipao, a do tada sam menjao u ovlascenom servisu (jer je bio pod garancijom) i oni su sipali selenia wr pure energy (koje je 5w30 i za motore sa dpf-om, sto moj motor nema), pa me zanima vase misljenje da li je to ulje bolje za moj motor ili razlog zasto su to sipali. Licno mislim da je 40 veca zastita od 30, pa da je to bolje za moj motor.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-69517074161091797442017-04-18T20:18:21.924+02:002017-04-18T20:18:21.924+02:00Poštovani,
Teško je reći, jer su oba proizvoda &qu...Poštovani,<br />Teško je reći, jer su oba proizvoda "confidental" sastava ("top secret").<br />Po opisu koji daje proizvođač, Ceratec bi trebalo da je "bolji" (objedinjuje "motor protect light" i mazive keramike).<br />Ako niste sigurni čemu bi Vam bilo koji od dva navedena služio, onda bolje da ne koristite.<br />Za normalnu vožnju NE preporučujem (čak ni) ove aditive ... koji su jedni od (naj)boljih. Svakako ne pre 100k km (ako uopšte). Ako ih upotrebljavate zbog dužeg radnog veka motora, onda su tu stvari "klimave", slično i za manju potrošnju goriva. Eventualno za zaštitu motora (Ceratec) pri ekstremnim naporima (terenska vožnja, trkački (sportski) uslovi i slično).<br />Takođe bi mogli (naročito Ceratec) pomoći u kratkim gradskim relacijama dok motor nije zagrejan a podmazivanje je u mešovitom režimu.<br />U hidrodinamičkim uslovima podmazivanja (motor na radnoj temp. vožnja van grada) od oba je slaba vajda.<br />Ulje koje koristite je o.k. menjajte obavezno na 12 meseci ili 15000km (šta prvo od dva istekne) i sve će biti o.k.<br />(naravno dolaze u obzir i druga slična (čak i bolja) 5W-40 ulja, npr. Shell Helix Ultra, Castrol Edge Turbo Diesel i slična).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-48944388214768377872017-04-18T17:41:39.174+02:002017-04-18T17:41:39.174+02:00Da li je bolji Ceratec ili Motor Protect?
Da li mi...Da li je bolji Ceratec ili Motor Protect?<br />Da li mi preporucujete da koristim neki od ovih aditiva, mozda neki treci? Inace vozim Fiat punto, 1.3 multijet, sa 60.000 km, a sipm Selenia WR.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-14163033843168966352015-01-24T12:54:59.100+01:002015-01-24T12:54:59.100+01:00ODGOVOR:
Ceratec se NE sipa pri svakoj zameni ulja...ODGOVOR:<br />Ceratec se NE sipa pri svakoj zameni ulja!!<br />Menjajte samo ulje u sledećih 50 hiljada km!<br />(ovim ćete korist od HBN-a ("keramike") imati samo pri prvoj zameni, ali zbog drugih komponenti je tako kako piše u uputstvu).<br />Zato je možda "čist" HBN bolje rešenje (makar nemao "Motor Protect Light" u sebi) ALI takav aditiv LM nema u svom programu.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-9081230461164104622015-01-24T12:52:41.476+01:002015-01-24T12:52:41.476+01:00Uf! Jedva nađoh pitanje!
Jeste postavljeno na pra...Uf! Jedva nađoh pitanje! <br />Jeste postavljeno na pravom mestu ali za pitanja pre jula 2009. "signalizirajte" u najnovijoj temi gde je (tačno) pitanje, ovako moram "ručno" da ispregledavam (uz pomoć search-a doduše iz druge) post-ove.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-51846251887472459542015-01-23T22:08:08.943+01:002015-01-23T22:08:08.943+01:00Kupio sam Ceratec aditiv za ulje i sipao bih ga u ...Kupio sam Ceratec aditiv za ulje i sipao bih ga u Hyndai Accent 1.4 benz. pri sljedecoj zamjeni (auto je presao oko 45000 km, znaci relativno razradjen). Medjutim, zabunu mi stvara jedna stavka u uputstvu - pise da je aktivan oko 50 000 km. Dali da ga ipak stavljam pri svakoj zamjeni ulja (8 - 10 hiljada km) ili da stavim samo u sljedecoj zamjeni a u naredne 2 - 3 zamjene mijenjam samo ulje???Milanhttps://www.blogger.com/profile/02631924658371535470noreply@blogger.com