tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post3292452289761554102..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Prista motorna uljaStevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-68682101106867128412013-11-11T09:18:40.243+01:002013-11-11T09:18:40.243+01:00Hvala na iznesenom iskustvu.
Sve ste rekli. Da pon...Hvala na iznesenom iskustvu.<br />Sve ste rekli. Da ponovim najvažnije:<br />Nije za sve motore (automobilske) ali većina dizela će imati koristi od njega (iz osamdesetih i prve polovine devedesetih). Nije posebno za visoke obrtaje.<br />Sama suština ulja doprinosi dobrim i (sitnim) lošim osobinama. Da napomenem da 15W-40 ima HTHS od 4,2! Što je izuzetno.<br />Može da se koristi i kao celugodišnje ulje u ovoj viskoznoj gradaciji.<br />O Prista uljima sam već sve rekao, ko ne veruje ne mora da proba, ulja su vrlo dobra po umerenoj ceni.<br />Chevron tehnologija (u novije vreme sve više samostalna ali je makar "Chevron-Texaco, škola") uz dobar deo njihovih (HC) baznih ulja (ne isključivo, daleko od toga). To ne može biti loše.<br />Svako će proceniti prema svojim afinitetima ali nikako ne stoji da nisu ni za probu (a posle je već druga priča) ili da su loša. Naprotiv.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-54142468943552226352013-11-10T23:19:01.758+01:002013-11-10T23:19:01.758+01:00Postovani, evo da malo "odledimo" ovu te...Postovani, evo da malo "odledimo" ovu temu, da iznesem moja pozitivna iskustva sa Prista uljima, jer vidim da ima skeptika. <br />Bio sam nepoverljiv, ali ipak probao PRISTA VDS3 20W50.<br />Ulje se pokazalo bolje od svih koje sam do sada koristio kao "letnje" u vozilu Audi 80 dizel. (Koristio sam ga i u kombiju, koji sam prodao, sa podjednako dobrim iskustvom)<br />Motor je osetno mirnije i tise radio.<br />Potrosnja ulja mi se sa litra na 4000-5000km smanjila tako da je u posmatranom periodu od 5000 km iznosila oko 0.5 l, dakle vise nego dvostruko manja (verovetno je tome najvise doprinela HTHS blizu 5 cSt).<br />Pri tome potrosnja nafte je ostala ista (pri umerenoj voznji van grada od 4 do 4.2 l/100km)<br />Motor inace po malo "duva" (nemojte se cuditi jer je presao oko pola miliona kilometara), ali SA OVIM ULJEM skoro NISTA ne "duva". Sada, prelaskom na 10w40, ponovo je poceo.<br />Jedina zamerka, ako je uopste zamerka, je sto se pri vecem opterecenju (sa obrtajima motora preko 3500 min-1) na duzim usponima ili putem na ili preko 120km/h oseca specifican miris nesagorelog ulja (logicno je - sto dospe u komoru za sagorevanje izadje skoro nepromenjeno van, pa pretpostavljam da je "flash point" prilicno visoko...). Naravno, to je "pogresno" upotrebljeno ulje, na katalizatoru (koji nemam) bi to sigurno sagorelo.<br /><br />Od mene toliko, pa ko se jos dvoumi oko kvaliteta Prista ulja eto mu jedne cinjenice. <br /><br />PS informisite se-nije bas pogodno za sve motore, mada kod mene moze da "prodje". Ono sto bi se reklo: pravo je "kamionsko".<br /><br />Pozdrav<br />CV®LEAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-45093508767448105952009-11-14T12:44:09.372+01:002009-11-14T12:44:09.372+01:00Postovani Stevane, moja namera nije bila da ostro ...Postovani Stevane, moja namera nije bila da ostro kritikujem Pristu.Samo želim da kažem da svaka preporuka sa vaše strane mora biti zaista i zaslužena vrhunskim tehnološkim rezultatima.Kao što ste i sami rekli, imali ste neutralno iskustvo, tehnicki podaci nisu izuzetni, te ne vidim razloga za preporuku sem niske cene.Priznajem da sam preoštro kvalifikovao rezultate Leadera kao "veoma loše", primerenije je bilo uptorebiti reč" lošije".Đorđehttps://www.blogger.com/profile/05851437978325035551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-28158789303992579642009-11-13T22:58:19.281+01:002009-11-13T22:58:19.281+01:00Poštovani Đorđe,
Pre svega hvala na tome što ste u...Poštovani Đorđe,<br />Pre svega hvala na tome što ste uporni. Drugo, ima pomalo istine u tome što kažete. Da ne bih poseban tekst o tome samo ukratko.<br />Bolji rezultat na -20 ne znači automatski i nižu tačku tečenja. Doduše manje strm porast viskoznosti blizu tačke tečenja (obično) ukazuje na lošiji kvalitet ulja (naročito baznih u njemu) i tu bi Prista mogla da dobije mali minus.<br />Naravno da podatke proizvođača ne treba uzimati zdravo za gotovo. Ima i grešaka a ponekad (skoro smešno) se navode i gori podaci (Total) no treba biti i pomalo kritičan. Možda nisam bio dovoljno za tako dobru vrednost kao što je -37 (možda je stvarno tek npr. -33) no to em nije nemoguće em u nedostatku sopstvene laboratorije moram da navedem one od proizvođača (ili referentne nezavisne lab.) inače nisam objektivan a mogu da dobijem i tužbu (mada mi je više bitno ono prvo).<br />Ne znam da li sam do kraja jasan?<br />Ne želim da advokatišem Pristi. Niti me plaćaju niti koristim njihova ulja (da budem iskren do kraja jesam jedamput pre par godina: neutralno iskustvo, niti sam bio oduševljen niti razočaran; ipak blago pozitivno iskustvo u odnosu na pribojavano blago loše, bilo je nešto čime sam "izlečio" sopstveno podozrenje prema ovom brendu. Osim toga od tada su još napredovali.<br />Nadam se da niste imali loše iskustvo sa ovim uljem. Ili znate nekog ko jeste? Jako bih se začudio da je tako.<br />Osim toga loših iskustava ima i sa jačim imenima a ukoliko nije falsifikat u 99% slučajeva je loš izbor. A jedan od glavnih ciljeva bloga je da loš izbor smanji na najmanju moguću meru.<br />I na kraju: u pomenutom testu i OktanOil nije bio tako loš. Pokušaj da se uđe u klub renomiranih (Prista je već tu) ili u sam vrh gde pristi nedostaje nijansa, OktanOil-u još mnogo (za oba) treba pozdraviti a ne oštro kritikovati. I proizvođači koji su na granici da budu kvalifikovani ali koji se bore za bolje i daju sve od sebe zaslužuju pažnju.<br />Svako ko uspe da održi makar API kvalitet koji navodi na etiketi je neko ko vredi a to je ogromna većina onih na tržištu.<br />Naravno ne treba štedeti na ulju (kupovinom manje poznatog proizvođača) ali nije uputno ni razbacivati se. Svako će napraviti izbor, kompromisan ili ne svejedno.Stevanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-7260561942761933662009-11-12T19:49:25.878+01:002009-11-12T19:49:25.878+01:00Poštovani Stevane,vidim da koristite podatke o svo...Poštovani Stevane,vidim da koristite podatke o svojstvima ulja svih proizvođača na osnovu njihovih zvanicnih tehnickih podataka.Međutim da te podatke ne bi trebalo uzeti zdravo za gotovo pokazuje i primer Priste.Naveli ste u tekstu o Pristi da ulje Prista Leader 10w40 ima tačku tečenja -37 stepeni.Taj podatak je nepodudaran sa analizom tog ulja na testu Sat-a, iz prostog primera:Elf Competition STI zvanicnom sajtu ima tacku tecenja -33, a na testu je imalo rezultat 2900. Prista Leader ima rezultat 3250, tako da svakako ne može biti tečljivije od pomenutog.Smatram da svaka ozbiljna kompanija mora da prikazuje relevantne podatke, a ne da salje odlicne uzorke za klasifikaciju, dok je u praksi na tržištu lošiji kvalitet.Đorđehttps://www.blogger.com/profile/05851437978325035551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-87089175315189029512009-11-12T18:53:02.363+01:002009-11-12T18:53:02.363+01:00Konačno malo diskusije! Oba čitalaca su mi dragi.
...Konačno malo diskusije! Oba čitalaca su mi dragi.<br />Djordje, Djordje... Ukoliko ste pravnik sve mi je jasno jer biste u tom slučaju sa svog gledišta bili u pravu. Ovako ste u pravu ali samo za 2 osobine koje ste naveli, zapravo samo za jednu.<br />Isparljivost je na testu zaista bila najveća ali ukupni rezultati savakako ne. Viskoznost na -20 stepeni Priste bila je 3250 a Oktanoil Mega Sint 3200. Radi se o tek 1,5% većoj viskoznosti što u praksi nema nikakav značaj. Možda je tek prva i akademska razlika koju bi vredelo komentarisati najbolja (najmanja) vrednost sa testa od 2800 i najveća od 3400. Razlika od 21,5% je nešto što je bolji rezultat ali čak ni tad razlika nije tolika da biste jedno proglasili boljem od drugog ili što biste u praksi posebno primetili. Ovo pogotovu što i najlošije ispunjava standarde (manje od 3500). Naravno da je manja vrednost bolja no 3250 je na testu imalo i Castrol GTX Magnatec. Uzmite i druge osobine koje su otprilike na sredini. I naravno ukupno gledavši Prista jeste bila u donjem delu tabele ali je sve standarde ispunila (i za isparljivost).<br />Još važnije: sve te inicijalne osobine nisu iste i posle 100 sati rada, što bi bili značajniji podaci.<br />I najvažnije: čak i kad je statistički zasnovano kao ovo ispitivanje ipak je 5 uzoraka malo da bi se generalizovale osobine jednog ulja. (i slovima tačka)<br />Hvala Jeremiji (mada je Bane bio brži mejlom) na podsećanju da postoji nova verzija Leader-a (Prist Leader TD) koja je nešto modernije ulje i ima (zvanično) API SL/CF.<br />I u jednom je Đorđe u pravu: ne vredi zbog par stotina dinara po promeni štedeti na kvalitetu.<br />Naravno u slučaju Prista ulja to je ipak ušteda koja nije na uštrb kvaliteta ili ako i jeste to je na mikroskopskoj i sub-akademskoj ravni.stevanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-66579930188977463662009-11-12T18:02:56.641+01:002009-11-12T18:02:56.641+01:00Na osnovu najvece isparljivosti i skoro najvece vi...Na osnovu najvece isparljivosti i skoro najvece viskoznosti na-20 stepeni, medju testiranim uljima.Cak je i Oktanoil Mega Sint iz Bele Crkve imao bolje rezultate.To nisu nikakve predrasude nego cinjeniceĐorđehttps://www.blogger.com/profile/05851437978325035551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-33124648175755829202009-11-12T15:28:25.349+01:002009-11-12T15:28:25.349+01:00Molio bih osobu koja je ostavila prethodni komenta...Molio bih osobu koja je ostavila prethodni komentar da pogleda rezultate testa iz SAT-a, te da objasni, po kom je osnovu zaključila da je Leader (tadašnji, po zvaničnom sajtu API-ja ovo ulje do marta naredne godine nosi SL/CF specifikaciju) ostvarilo veoma loše rezultate?<br /><br />Test:<br /><br />http://www.pic-upload.de/view-2648758/39777006.jpg.html<br /><br />http://www.pic-upload.de/view-2648767/53435041.jpg.html<br /><br />API-jev direkorijum licenciranih proizvođača:<br /><br />http://eolcs.api.org/DisplayCompanyInfo.asp?CompanyID=227401<br /><br /><br />Kao što "stalker" reče, samo zablude i predrasude, tako teško odvojive od našeg područja i mentaliteta...Bobhttps://www.blogger.com/profile/06416538449528846898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-35367780173432950102009-11-12T11:03:13.361+01:002009-11-12T11:03:13.361+01:00Postovani,verovatno ste upoznati sa testom motorni...Postovani,verovatno ste upoznati sa testom motornih ulja koji je organizovao casopis Sat Plus u labaratoriji Zastave.Na tom testu je ulje Prista Leader pokazalo po meni veoma lose rezultate, tako da smatram da bilo kakva preporuka za to ulje nije na mestu.Takodje smatram da usteda od par stotina dinara ne bi trebalo da bilo kome, za bilo koji auto bude merilo pri odabiru tako bitne stvari kao sto je motorno ulje.Pozdrav, DjordjeĐorđehttps://www.blogger.com/profile/05851437978325035551noreply@blogger.com