tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post330427335499098314..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Vozite li bicikl?Stevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger66125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-33525620811300046752017-10-20T19:35:38.175+02:002017-10-20T19:35:38.175+02:00Hvala veliko,pozdrav....Hvala veliko,pozdrav....alekshttps://www.blogger.com/profile/01696001054421906830noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-73743513714223652172017-10-20T16:36:15.217+02:002017-10-20T16:36:15.217+02:00Najbolje hladi ono koje je predviđeno za motor (od...Najbolje hladi ono koje je predviđeno za motor (od strane proizvođača).<br />Akademski gledano, 10W-40 bi trebalo da nešto bolje hladi motor ALI paljenje ventilatora nema veze sa tim (isuviše je mala razlika, da je makar 20W-50, pa da ima neki uticaj, ali ni tad primarni).<br />Jednostavno, tolija je godina (osim kad je hladno do koske, kada se ne pali ventilator ni u gradu), a paljenje ventilatora najviše ima veze sa ambijentalnom temperaturom, vetrom i da li je sunčan dan ili ne.<br />Rashladna tečnost većim delom rashlađuje motor (osim ako je nema, kao kod nekih motocikala) od ulja, tako da je to primarno (možda da zamenite antifriz, i/ili dolijete?).<br />sva xW-40 i xxW-40 ulja (i 0W-40, ali i 20W-40) imaju istu viskoznost na 100 cel.<br />U čemu je caka? U aditivima (bilo i na blogu a ima vazdan na internetu, ne mogu pojedinačno da ponavljam).<br />15W-40 NIJE bolje za leto od 5W-40 osim ako je takav zahtev proizvođača motora ili ako je (npr.) default 10W-40 a motor ima par hiljada sati (odrađenih).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-89917289102977205162017-10-17T21:03:44.481+02:002017-10-17T21:03:44.481+02:00Postovani jedno ptanje,koje ulje bolje hladi motor...Postovani jedno ptanje,koje ulje bolje hladi motor pri radu na otvorenom ili u gradu 10w40 ili 15w40 skoro sam presao na 15w40 i cesto mi pali ventilator za razliku od predhodnog koriscenog 10w40,i dali je istina da ulja 5w40 10w40 i 15w40 imaju istu gustinu pri radnoj temperaturi ako da u cemu je razlika da je za leto bolje 15w40 od recimo 5w40 hvala unapredalekshttps://www.blogger.com/profile/01696001054421906830noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-77788247246804622672017-10-04T10:32:01.006+02:002017-10-04T10:32:01.006+02:00Poštovani,
Samo da potvrdim ono što ste sami sebi ...Poštovani,<br />Samo da potvrdim ono što ste sami sebi odgovorili:<br />20W-50 je moguće koristiti u letnjem periodu, a u hladnijih 7-8 meseci (ili kao celugodišnje) 15W-40 je bolje.<br />Uglavnom je API CF-4 optimalno, može i malo preko (kod 20W-50 baš nije lako naći, preko, ali CF i/ili CF-4 jeste).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-9061056201022592622017-10-03T20:00:27.390+02:002017-10-03T20:00:27.390+02:00Postovanje interesuje me koju gradaciju da sipam u...Postovanje interesuje me koju gradaciju da sipam u vazdusno hladjen Deutz motor(6-tak) ne trosi ulje ali razmisljam da bi cak moglo 20w50 jer ako ne gresim rade na vecim temperaturama i brze postizu radnu temperaturu nego vodeno hladjeni,15w40 bi trebalo da da bolju zastitu i moglo bi(bolji je izbor) preko cele godine....eDGehttps://www.blogger.com/profile/14272291331931676417noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-81897187864169898532017-09-12T14:22:24.267+02:002017-09-12T14:22:24.267+02:00Hvala puno g.Stevo, svaka Vam cast.
Sad su stvari...Hvala puno g.Stevo, svaka Vam cast. <br />Sad su stvari jasnije. PozdrvManenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-24312617511216236942017-09-12T10:51:39.087+02:002017-09-12T10:51:39.087+02:00Da bi bio jasniji:
1) Lično bih uzeo M1 5W-50
2) O...Da bi bio jasniji:<br />1) Lično bih uzeo M1 5W-50<br />2) Optimalno je 5W-40<br />3) Najbliže preporučenom 5W-30<br />(još uvek o.k. naročito za gradsku vožnju i uzevši u obzir da motor ne troši ulje (normalno troši)).<br />Sve je o.k. ali morate sami napraviti izbor. Moj izbor nije uvek najbolji za sve, i zato se ponekad razlikuje od mog saveta drugim.<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-26694849681403773272017-09-12T10:48:30.503+02:002017-09-12T10:48:30.503+02:00Poštovani g. Mane,
5W-30 (C2) je primarna preporuk...Poštovani g. Mane,<br />5W-30 (C2) je primarna preporuka za DPF, bez je bila 5W-40 (ulje koje već koristite). Dakle, može jedno ili drugo.<br />Zbog pređenih km, mislim da bi konkretno za Vaš slučaj, obično (A3/B4) 5W-40 ulje bilo idealno rešenje.<br />Potrošnja ulja je niska (normalna) i motor je (verovatno) u dobrom stanju.<br />Nije pogrešno (nemojte da Vas to zbuni) ni 5W-30 ili 5W-50 (znači ceo niz 5W-30/40/50). Ako 5W-30 onda ne C2 nego C3/C2.<br />Ne mogu a da se ne složim ni sa Mobil-ovim predlogom. Nije baš "po knjizi" ali je DOBAR SAVET.<br />Dakle, primarno 5W-40 (praktično bilo koje koje se vama sviđa). <br />Ipak, razmislite i o 5W-50 (nemaju ga svi proizvođači pa zato i ne daju preporuke, osim toga nije preporuka ni za starije modele), u prvom redu (baš) Mobil 1 (Peak-Life, sada FS x1) SAE 5W-50.<br />Dakle, prelazak na 5W-50 je dobar preventivno (pre svega) a 200-300k km je vreme za "preventivu" (pre nego što motor krene da troškari ulje).<br />Turbini je bitnije da je 5W (ne koristite 10W, do pred remont) nešto viša radna viskoznost neće da smeta (naprotiv).<br />Od 5W-40 (ili 5W-30) ulja birajte (osim Selenia) Motul, Mobil, Shell ... Castrol, Liqui Moly ... itd.<br />Ako bih morao da izdvojim neko od (5W-40) ulja, evo par:<br />Shell Helix Ultra, LM Leichtlauf High Tech, Castrol Edge ... itd.<br />Od C3/C2, npr. Motul X-Clean FE, Mobil 1 ESP Formula, itd.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-61576852454309028692017-09-11T12:14:53.054+02:002017-09-11T12:14:53.054+02:00Postovani,da Vas ne hvalim puno ali citajuci Vase ...Postovani,da Vas ne hvalim puno ali citajuci Vase opservacije stekao sam potuno poverenje u Vas tako da bi mi znacila preporuka ulja koje bi mi Vi dali. <br />U pitanju je Alfa 159 1.9 jtdM 88kw 8v 2006 sa predjenih 250.000. Vlasnik sam malo vise od godinu dana i do sad sam 2 puta radio servis na 10.000 i sipao WR 5w40. Potrosnja izmedju servisa je bila do 0,5 l na 10.000.Inace DPF je izvadjen kod predhodnog vlasnika.Pretezno 90% je gradska voznja do 15 hkm godisnje.Sad ono sto me najvise buni preporuka proizodjaca ulja? Motul preporucuje 5w40 8100 xcess,selenia wr pe 5W30, mobil preporucuje FS x1 5W-50 !? Vidim da ste Vi u nekijim ranijim postovima kao No1 best buy preporucili Fuchs SUPERSYN SAE 5W-40, a medju zadnjim vasim odgovorima gospodinu iz Hrvatske koji ima brava sa istim motorom bez DPF-a vasa preporuka 5w30? Najverovatnije ja nisam sve dobro razumeo? Pa Vas jos jednom molim za pojasnjenje koja bi ulja bila medju najboljima za moj auto? Napominjem da imam mogucnost da nabavim iz Nemacke bilo koje ulje. Hvala unapred i sradacan pozdrav.Manenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-48574311795069680722017-05-25T08:50:01.224+02:002017-05-25T08:50:01.224+02:00Poštovani,
od g. Voje (Antonića) se može očekivati...Poštovani,<br />od g. Voje (Antonića) se može očekivati više ... ovo je samo na osnovu utisaka (i baksuza pri kupovini).<br />Na osnovu (po) jednog komada, baš nešto zaključiti, je preterano.<br />Osim toga, ljudski je reagovati (na događaj) ali osim "case study" zaključiti onako nešto je neozbiljno.<br />Hoću reći da od desetina (meni poznatih) lap-topova i komponenti (poznatih meni iz prve ruke), jedva da je uopšte bilo (ikakvih) problema.<br />No, blizu je istini (iako nije ozbiljno istraživano) ... <br />Mislim da sam mnogo (ali M N O G O) ranije pisao o ovome (što na forumima, što ovde) i vraćao se na tu temu (često, makar osvrtom).<br />Ako je kod hrane i kozmetike (kao i kućne hemije) situacija takva da postoji roba A i B kategorije, zašto to ne bi bilo i za sve drugo? Zar ne?<br />Za kozmetiku i kućnu hemiju pouzdano znam jer sam video formulacije tri kategorije (Zapadna i Severna Evropa, Južna Evropa (Španija, Portugal, Grčka, Italija) i Centralna i Istočna Evropa ... od jedne velike multinacionalne kompanije. Razlike su osetne (mada je i cena niža sa padom kvaliteta). Doduše i najniži kvalitet je više nego pristojan pa i to treba uzeti u obzir.<br />Što se ulja (maziva) tiče, opšte je poznato da transport utiče na cenu ali ne toliko (bar ne za premium brendove).<br />Ionako transport već utiče tako što dobar deo (bar do skoro, situacija se već menja) baznih ulja stiže sa drugih kontinenata.<br />Veliki proizvođači, naročito iz Evrope (Total, Shell) imaju pogone širom kontinenta. Uglavnom kod nas stiže roba iz Rumunije ili Poljske. Čim piše "Made in EU" to nije "stara dobra Zapadna Evropa" (ni slučajno).<br />Sa Amerima je donekle bolje, Mobil (pošto im je puk'o projekat "Turska Imperija" a ta su ulja i objektivno bila za nijansu lošija) se sad dovlači iz Italije (Mobil 1 serija iz Francuske , mada je počela da se pravi i u ITA).<br />Havoline i Valvoline su jedno vreme imali još goru priču ali (pošto su se opekli na istu) sada imaju centralizovanu kontinentalnu proizvodnju i distribuciju.<br />I da skratim priču:<br />Kod ulja je (naravno, ako su originalna) situacija bolja, jer ako je roba sa Zapada (Mobil, ali pre svega manji jaki brendovi: Motul, Kroon ili čak i oni jeftiniji kao što je Wolf) onda je kao i tamo, a ako je iz bivših zemalja SEV-a (komunističkih) onda je za nijasu to lošija (i jeftinija) roba ALI je pravljena po osnovnoj formulaciji (tako da ispuni zahteve).<br />Zapadna ima bolja bazna ulja, veći udeo HC ulja u PS uljima, dodatni deo paketa aditiva i/ili dodatni "paketić" ... ali to je ipak mala razlika.<br />Nema razloga za brigu (a i mnogo je skuplje kupiti ulje tamo, mada se preko net-a razlika obično istopi skroz) ali ako ste u mogućnosti, svakako kupite tamo. Ako ništa drugo veći je i asortiman dostupan (npr. HX8 ili HX6 je u ovim pasivnim krajevima teško naći, tj. praktično nemoguće, kao i 20W-50 ulja, monogradna i slično).<br />Dakle, jeste (tačno je) ALI nije od većeg značaja. Važnije je kupovati originalno ulje a to kod nas (na žalost) još uvek može biti problem.<br />Pozdrav!<br /><br />P.S.<br />Da naglasim: u današnje vreme je mnogo teško napraviti škart u proizvodnji maziva (relativno jednostavni proizvodi, automatizovana proizvodnja).<br />Tako da te analogije nema.<br />Ostaje "projektovano" škrtarenje ali unutar male margine, te nije za veću brigu (ponavljam, najveća briga je kupiti falsifikovani proizvod).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-22407326401982984272017-05-25T01:22:38.579+02:002017-05-25T01:22:38.579+02:00Predlog - pročitajte ovaj članak [https://pcpress....Predlog - pročitajte ovaj članak [https://pcpress.rs/oprema-za-treci-svet/] i, mada se odnosi na elektroniku, odgovorite da li je slična situacija i sa motornim uljima?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-60229121077659164592017-05-19T21:57:58.003+02:002017-05-19T21:57:58.003+02:00Hvala,
Ionako mislim da ga ovde nabavim (preko ma...Hvala, <br />Ionako mislim da ga ovde nabavim (preko majstora koji mi održava auto i koji ga naručuje iz NS). <br />Hvala na odgovoru, pozdravsavahttps://www.blogger.com/profile/16205324022986945234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-14841259500040666712017-05-19T20:45:28.486+02:002017-05-19T20:45:28.486+02:00Hvala, hvala ... trebalo je da bude obrnuto (da je...Hvala, hvala ... trebalo je da bude obrnuto (da je lakše izabrati ulje, pogotovu što nisam isključiv ni po pitanju brenda a još manje visk. grad.).<br />Ne, neće Vam popustiti zaptivke od sintetičkog ulja, važi samo za stare konstrukcije gde su zaptivke od neotpornog materijala ... ili ako su već načete (a to nećete znati).<br />5W-30 jeste default ali za baš nove motore, to sad ne bih koristio. 10W-40 može i nov motor i možda je i najbolje za ovdašnju klimatsku zonu. Leti mogu da se koriste i 15W-40/50 ulja (zona Mediterana čak i 20W-50!).<br />Mogul Extreme je o.k. za vaš motor (mada 10W-40 može i da ostane, itekako).<br />Mogli bi nešto i da naučimo od Čeha, ali mi smo mnogo "pametni" pa ne volimo domaće, pre bi kupili od vanzemaljaca nego naše, pogotovu po istoj ceni kao Castrol.<br />Moj Vam je savet da kupite Mogul kod nas (naručite iz Novog Sada, zaboravih ime firme ali se lako izgugla) jer je bar 2x jeftiniji ... sigurno je original, tako jeftino ulje teško da se falsifikuje (mada je teško odoleti kupovini u zemlji porekla, priznajem).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-83275619048298744872017-05-19T20:33:42.881+02:002017-05-19T20:33:42.881+02:00Poštovanje g.Stevo,
Kao što neko reče, doduše ja ć...Poštovanje g.Stevo,<br />Kao što neko reče, doduše ja ću malo da izmenim, kako beše lako zameniti ulje pre nego što se pojavio g.Steva. Malo se šalim, pa ne zamerite. Ponoviću, hvala na Vašoj nesebičnosti i znanju koje delite sa nama.<br />Elem, taman sam naumio da u stari Suzuki Baleno iz 1997. godine sa uređajem za LPG ulijem Mogul Extreme 5w40, mislim da ima i odrednicu PD (svaka zamena drugo ulje, tako da mi je izbor već znatno sužen) jer se već duže vrtim oko njega kao mačak oko slanine, kad neko u ovom blogu pre neki dan pomenu problem "sintetika plus stare zaptivke" i potpuno me poremeti. Ali, preporuka proizvođača za ovaj motor (nov) je ulje viskozne gradacije 5w30, a ja sam dosta dugo u njega sipao 5w40, a u zadnje vreme isključivo 10w40. Nikada nije bilo ikakvih problema, ni curenja, ni potrošnje ulja, bez obzira na marku ulja, cenu ili viskozitet, a bilo ih je različitih.<br />E sad g. Stevo, jel da sipam il da biram drugo, a baš bih voleo da probam i ovo. I da dodam, video sam ga proletos na pumpama u Češkoj i drži cenu kao Castrol (približnih karatkteristika), vratio sam se dvaput da proverim jesam li dobro video. Ili vredi, ili Česi jako drže do domaćeg proizvoda (Paramo, Pardubice).<br />Veliki pozdrav, Sava.savahttps://www.blogger.com/profile/16205324022986945234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-76313438220928039902017-05-19T14:29:07.895+02:002017-05-19T14:29:07.895+02:00Verovatno. Doduše iskustava taksista nisu uvek mer...Verovatno. Doduše iskustava taksista nisu uvek merodavna za "obične" korisnike. Jesu teži uslovi ali ima i manje hladnih startova. U ovom slučaju mi se 10W-40 (kao što sam i naveo, doduše implicitno) čini najjednostavnijim i najjefinijim rešenjem tako da je Miroslav dao dobar savet.<br />Možda bi (a možda i ne) 5W-50 ulja bila bolje (skuplje svakako) rešenje.<br />Mobil je svakako o.k. (ne mora da bude i najbolji) ... Elf bi (i u Opel-u) morao da bude bar sličan. Doduše par evrića godišnje, takođe nije od (velikog) značaja, a i sam blog je zasnovan na premisi da na ulju ne treba štedeti i da (skoro pa) nema previše skupog ulja (osim par izuzetaka, tj. neka su stvarno "overkill" za neka (starija) vozila, a mogu biti i neadekvatna).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-18371368303131515992017-05-19T14:24:26.902+02:002017-05-19T14:24:26.902+02:00Hvala na iznesenom iskustvu.
Drugi komentar je bio...Hvala na iznesenom iskustvu.<br />Drugi komentar je bio identičan pa sam ga izbrisao (da ne pravi gužvu).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-32541777178103579262017-05-18T18:19:28.132+02:002017-05-18T18:19:28.132+02:00Hvala puno na informaciji,Miroslave. Izgleda da Mo...Hvala puno na informaciji,Miroslave. Izgleda da Mobil prija Opel-ima,sto je vaznije nego ubaciti bolje i skuple ulje na papiru. Mozda Total/Elf vise odgovaraju francuskim vozilima. Ponekad je pravo resenje i ono najjednostavnije,pozdrav,svako dobro.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/04202872614819097566noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-91631206263682491742017-05-18T18:09:59.775+02:002017-05-18T18:09:59.775+02:00Аутор је уклонио коментар.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/04202872614819097566noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-52258872869169137252017-05-18T17:39:21.889+02:002017-05-18T17:39:21.889+02:00Ako mogu da pomognem Predragu, moj tast je na taxi...Ako mogu da pomognem Predragu, moj tast je na taxiju vozio Opel Astru F sa istim motorom, 1,6 8v 75ks, doduše na plin. Uzeo je sa sumnjivih 70 000km, prodao sa 430 000km. Ulje Mobil Super 2000 10W-40, menjano na 15 000, ponekad i do 18 000km. Potrošnja ulja je do prodaje bila takva da ulje nije dolivao, osim ako prebaci 15k km. Znači 360 000km na taxiju sa "običnim" uljem. Pozdrav.Miroslavhttps://www.blogger.com/profile/01215251042624915647noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-66136194861253655672017-05-18T17:36:38.168+02:002017-05-18T17:36:38.168+02:00Ako mogu da pomognem Predragu, moj tast je na taxi...Ako mogu da pomognem Predragu, moj tast je na taxiju vozio Opel Astru F sa istim motorom, 1,6 8v 75ks, doduše na plin. Uzeo je sa sumnjivih 70 000km, prodao sa 430 000km. Ulje Mobil Super 2000 10W-40, menjano na 15 000, ponekad i do 18 000km. Potrošnja ulja je do prodaje bila takva da ulje nije dolivao, osim ako prebaci 15k km. Znači 360 000km na taxiju sa "običnim" uljem. Pozdrav.Miroslavhttps://www.blogger.com/profile/01215251042624915647noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-71853638969308441512017-05-18T16:32:53.864+02:002017-05-18T16:32:53.864+02:00Poštovani,
Pitanje je malo uopšteno pa će takav bi...Poštovani,<br />Pitanje je malo uopšteno pa će takav biti i odgovor. U principu JESU (dobra/kvalitetnija zamena za 10W-40).<br />Ako je 5W-30 ili 5W-40 default za motor, onda svakako (a motor je u dobrom stanju).<br />Ako je 10W-40 default a vozilo staro, vredi probati ali je 5W-50 bolja (doduše skuplja) opcija. Elf ulja jesu dobro kvaliteta i umerene cene (teško im je odoleti), ali ne moraju biti (samo) 5W-40.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-54705989389062446222017-05-18T09:38:43.969+02:002017-05-18T09:38:43.969+02:00Uopste cela serija njihovih 5w40 ulja su slicna,i ...Uopste cela serija njihovih 5w40 ulja su slicna,i na papiru dosta njih imaju viskoznost na 40 i 100 kao polusinteticka. To su:<br />ELF EVOLUTION 900 FT 5W-40<br />ELF EVOLUTION 900 FTA 5W-40<br />ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40<br />a tu su negde i <br />SPORTI TXI 5W-40<br />EVOLUTION 900 NF 5W-40<br />Situacija je malo nejasna,da li bi ona mogla da se koriste umesto polusintetickih? Ako da to bi bilo odlicna zamena,optimalna zbog kvaliteta a i cenovno veoma povoljna. Jedino sto ostaje su deterdzenti u (makar na papiru) sintetici,da li su previse jaki za ipak malo starija vozila kojima je gradacija 10w40 namenjena.<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/04202872614819097566noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-84190565921502108342017-05-17T12:13:13.774+02:002017-05-17T12:13:13.774+02:00Naleteh na jednom forumu na vas opis ELF EXCELLIUM...Naleteh na jednom forumu na vas opis ELF EXCELLIUM NF 5W40 u kome kazete da je u sustini to vrhunsko polusinteticko ulje. Otkako sam pronasao vas blog ne obracam paznju samo na karakteristike iz tabela,vec i na baznu grupu(sta mi je to trebalo:),pre je bilo jednostavnije udjem u radnju i zatrazim gm 10w40). Kada sam vec toliko saznao hteo bih da pronadjem neko najoptimalnije resenje za izbor ulja. LIQUI MOLY SUPER LEICHTLAUF je verovatno tu negde,da li bi mozda ipak ovaj Elf bio cak i bolja opcija za stariji automobil poput Opel Vectr-e 1.6(na kojoj je uradjena polugeneralna)? Iako ima zaista odlican TBN da li bi mozda kod starijih auta to bilo kontraproduktivno,odnosno da li bi deterdzent u njemu bio previse agresivan za zaptivke? Elf u odnosu na ps ima nesto nizi viskozitet na 40 stepeni,sta bi to znacilo u konkretnom slucaju(pretpostavljam da motor pre dostize radnu temperaturu). To je ostala krajnja dilema posto se veliki servis blizi Elf po proizvodjacu sintetika ili ipak polusintetika Lm?<br />Hvala najiskrenije i veliki pozdrav!<br />p.s kad pomislim samo koja sam odlicna ulja mogao da uzimam u vrednosti Gm-ovog koje se zaista dosta trosi bar u gradaciji 10w40,i drugi vozaci to tvrde,da sam bar ipak ranije naleteo na vas forum. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/04202872614819097566noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-26659610238318831742017-05-14T12:47:56.420+02:002017-05-14T12:47:56.420+02:00Zamorih se, čitajući mišljenja o podmazivanju &quo...Zamorih se, čitajući mišljenja o podmazivanju "orne" srpske vozne tehnike.Nego da kažem nešto o podmazivanju lanca i lančanika na svom "hibridu".Isključivo koristim jednom nedeljno po par kapi Bagatovog šivaćeg ulja!Kažu serviseri da se lanac u proseku menja na 2-3 hiljade ispedaliranih kilometara,a ja to radim tek na 5-6 hiljada.Bočicu Bagat singer ulja zapremine 80ml,odokativno, jer nema obeležja, plaćam 100 dinara u Bagatovom servisu,u Sarajevskoj ulici,u Beogradu.Tako godinama unazad i ne pada mi na pamet da plaćam preskupa "teflonska" rešenja koja ne daju da se lepi prašina na lanac i sl.Oprobana stara stvar iz socrealizma, podmazajuća sposobnost bez konkurencije.Dejan Ćurčićhttps://www.blogger.com/profile/02510727878714654481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-59529833028564450822017-05-12T09:43:33.339+02:002017-05-12T09:43:33.339+02:00Poštovani g. Vladimire,
Da imam malo više vremena ...Poštovani g. Vladimire,<br />Da imam malo više vremena verovatno bih trebao posvetiti tekstove i ovakvim brendovima, tj. bar dva teksta za Češku (Mogul) i Slovačku (Dynamax), no takva ulja pre svega prodaje cena, pa im (dodatna) promocija (sa moje strane) i nije posebno potrebna.<br />Verovatno su to solidna ulja, uz odličan odnos kvalitet/cena.<br />0W-16, 0W-20 i 5W-20 od jednog jeftinog brenda je jako hrabro (moram priznati).<br />Nije poseban dokaz kvaliteta tih ulja, većina izbegava proizvodnju zbog relativno malog (još uvek) tržišta.<br />Slovačka svakako nije banana republika ali nije baš poznata (više je Češka) po proizvodnji lubrikanata (a i sami kažete da je kompanija mlada). Nije svakako ni država poput Nemačke i Holandije, pa ne bih očekivao (baš) vrhunski kvalitet. <br />Svakako, jeste opcija za ova teška vremena (štednje i smanjenih plata u državnom sektoru). <br />Zbog toga se ne čudim i ovoj ponudi (damping cene su verovatno i podsticaji države, koliko god se u EU "kunuli" da to ne rade (rade itekako, samo je to dozvoljeno za njihov izvoz a za uvoz na njihova tržišta nije).<br />Inače, zaista je jadno dokle smo stigli ... da smo tržište koje osvajaju Slovaci, Bugari ... Rumuni ... Iranci, Turci ... više kraja nema spisku.<br />U vreme Juge (pa i krajem prošlog veka) za većinu njih smo bili "truli Zapad" u pogledu tehnološke discipline, znanja i iskustva (u ovoj oblasti) ali vremena se menjaju, mi u rikverc ili stagniramo a neki (i) napreduju.<br />Još uvek nismo lošiji od takvih ali su oni (bar) jeftiniji i to ne mogu a da ne priznam.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.com