tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post3661447447469454389..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Najava, AnnouncementStevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-49561539208034290852010-11-04T16:51:42.847+01:002010-11-04T16:51:42.847+01:00Hvala Miki!
Doca za kompjuteri inače.Hvala Miki!<br />Doca za kompjuteri inače.Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-74926845881172018802010-11-04T10:59:06.858+01:002010-11-04T10:59:06.858+01:00Profesore, jel mogu ja? Upravo sam to uradio sa sv...Profesore, jel mogu ja? Upravo sam to uradio sa svojim imenom (pardon, nadimkom, kum ne dozvoljava da menjam i ime) pa mi se čini da znam. :)<br /><br />Elem, ovako:<br />1) Prijavi se pod postojećim imenom<br />2) Klikni na svoj avatar na levoj strani ekrana<br />3) Izaberi "Podešavanja" (nisam siguran da li je svima interfejs na Srpskom?)<br />4) Izaberi "Izmena osnovnih podataka"<br />5) Umesto postojećeg upiši novi username<br />6) Izaberi "Sačuvaj"/"Gotovo"<br /><br />Pozdrav.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/15964391797893154080noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-43890320971040679422010-11-04T10:27:04.565+01:002010-11-04T10:27:04.565+01:00Izglega prosto ali zapravo nije. Uf, ovo sam jedno...Izglega prosto ali zapravo nije. Uf, ovo sam jednom uradio ali ne mogu da se setim.<br />Najlakše je otvoriti nov nalog sa punim imenom pod "ime" koje se pojavlja u porukama.<br />Miki, pomaži! (javiću mu mejlom za svaki slučaj možda mu ovaj apel na ovom mestu promakne).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-64449003164548171502010-11-04T02:30:05.798+01:002010-11-04T02:30:05.798+01:00P.S. Ako znate kako prepavio bih ninem u puno ime ...P.S. Ako znate kako prepavio bih ninem u puno ime i prezime...Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00312077439624640820noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-49707035650714223112010-11-04T02:28:42.901+01:002010-11-04T02:28:42.901+01:00Kao i uvek izvrsni tekstovi, nemam sta dodati samo...Kao i uvek izvrsni tekstovi, nemam sta dodati samo Vas ohrabriti u daljem radu...<br />Srdacan pozdravAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/00312077439624640820noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-54878674618736064072010-11-02T12:34:25.180+01:002010-11-02T12:34:25.180+01:00Poštovani,
INA millennium. Jako dobro ulje. Baš za...Poštovani,<br />INA millennium. Jako dobro ulje. Baš za vozila na prelazu milenijuma (druga polovina devedesetih i prva polovina prve decenije XXI veka). Izuzetno za srednje staru (prethodno pomenutu) generaciju benzinaca te za VW pre svega za zahtev 502.00 no daleko od toga da nije i za dizele. Sasvim solidan kvalitet uz umerenu cenu, rekao bih (uslovno i za tu klasu naravno).<br />Ceratec ispoljava svoje puno dejstvo tek nakon 50 do 100 radnih sati motora. Može pomoći (u smislu ranijeg ispoljavanja dejstva) ako u inicijalnom periodu vozite malo duže relacije no nije krucijalno.<br />Kada auto pređe i svih 120 tisuća ili makar 150 setite se da je pravo vreme za ulja za starije motore (Valvoline MaxLife) makar jednokratno pre nego li se vratite "običnim". Napravite makar jednu izmenu ulja između Ceratec-a i ulja sa aditivom za zaptivke. Nije strogo pravilo i nije obavezno ali nije nešto zahtevno a (teorijski) može da koristi.<br />I glavno pitanje - ulja za menjače.<br />Zaista nastojim da što pre stignem do te teme makar neke tekstove u vezi motornih ulja pisao kasnije.<br />Par puta sam spomenuo a na forumima (CBC) i direktno naglasio da bi ulje u menjaču trebalo da se menja na 5, 7 ili maskimalno 10 godina (ovo bi već moralo) i da je koncept "Lifetime" ili "Fill for life" ipak ograničenog dometa a da su "bombasti" nazivi (zaista dobro zvuči) malo više marketinški nego tehnički.<br />Inače kod privrednih (gospodarskih) vozila je uobičajeno da se ova ulja menjaju na godinu dana ili ako su predviđena za 320k km (neka polusintetička i većina sintetičkih) na dve godine! Čak se i "LifeTime" ulja za teretna vozila predviđena za čak 500k km (uvek i isključivo full sintetika, najčešće "double ester" - dakle estarske sintetike) se kod teretnih vozila menjaju na 5 godina ili manje.<br />Za VW je (često) ponajlakše izabrati ulje za menjač.<br />Može (uglavnom) bilo koje API GL-4 odgovarajuće viskoznosti ili GL-4+ (GL-4/5), nije zvaničan standard, uvek je bolje koristiti ulja po standardu VW 501.50 (navedenim na ambalaži).<br />Kako se ulje u menjaču ionako ne menja u novom vozilu (nego tek oko ili preko 100k km) treba forsirati SAE 75W-90 viskozitet.<br />U tom smilu bi solidno bilo i INA Hipenol SHD mada je prvenstveno za komercijalna vozila i nema prethodni VW standard te iako jako dobro nije primarna preporuka.<br />Stoga toplo preporučam OMV gear oil<br />SLY SAE 75W-90. Možete ga naći na njihovim pumpama (možda nema baš na svakoj) te je siguran original i lako se nalazi a nadasve nije ni preterano skupo.<br />Pozdrav!Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-86355282716684320272010-11-01T18:41:54.127+01:002010-11-01T18:41:54.127+01:00Pozdrav Stevo!
Baš mi je drago što češ pisati o ul...Pozdrav Stevo!<br />Baš mi je drago što češ pisati o uljima za mjenjače, jer baš sam te to htio pitat kad planiraš i njih obradit. Posebno me zanima VW ulja za koja tvrde da se ne mjenjaju što je meni potpuno neshvatljivo ali i koliko čitam po stranim forumima i drugi ih mjenjaju pa se šokiraju šta iz mjenjača iscuri, toliko o "nema potrebe da se mjenja". Ja svoje planiram mjenjat na proljeće obavezno jer mi je već jedan ležaj u getribi počeo zveckat kad auto radi u leru a koliko sam čitao jedan od uzroka može biti ulje.<br />Također sam poslušao tvoj savjet za inu millenium koje sam prije mjesec dana promjenio ali sam odmah uz nju stavio i ceratec jer auto je prešao 100 tisuća pa je idealno vrijeme za to. Još sam malo km prešao pa je rano reći utiske cerateca i njegovo djelovanje al tamo za par tisuća budem se javio pa da dam osvrt iz prve ruke.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-79973732519418283572010-10-30T19:25:15.258+02:002010-10-30T19:25:15.258+02:00Poštovani gospodine Isak,
Prvo hvala na ponuđenoj ...Poštovani gospodine Isak,<br />Prvo hvala na ponuđenoj pomoći a i na pohvalama.<br />Izuzetno sam zainteresovan za dodatne informacije naročito ako su od tako jake kompanije (računam i MASS kao predstavnika i naravno Motul kao izuzentog proizvođača maziva).<br />Ovo drugo je dobro što ste dodali ali svi stalni čitaoci već znaju za to a duboko verujem i veći deo iole informisanijih automobilista.<br />Zaista se trudim da budem što neutralniji. Naravno nemam iluziju da je to apsolutno moguće. Često sam (ranije i uglavnom zbog nedostatka vremena) češće pominjao u odgovorima kompanije o kojima sam skorije pisao (logično). Kada sam to i sam primetio otišao sam u kontra smer a sada već mislim da sam jako blizu tome da favorizujem samo kvalitet ili odnos kvalitet/cena.<br />Iako ni sa jednom kompanijom koju sam opisao, uz pravi izbor (po standardima), ne možete pogrešiti, naravno da nisu sva ulja ista, i svakako da su pojedina bolja.<br />Naravno da kvalitet ne ide linearno sa cenom, ali kao što sam više puta ponovio, u ukupnom održavanju automobila motorno ulje ne prelazi par % a svi fluidi automobila tek nekih 5-6% (ili manje), ili kod automatskih transmisija još 1-2% preko, tako da nije ni bacanje para kupiti skuplje ulje nego što bi ono moglo biti.<br />Još jedanput hvala za ovaj poziv za saradnju. Biće mi drago da još naučim od Hiper-Majstora kakvi su ljudi iz Motul-a.<br />Srdačan pozdrav,<br />Stevan DimitrijevićStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-19833987304870564322010-10-30T16:12:18.804+02:002010-10-30T16:12:18.804+02:00Dodatak prethodnom komrntaru:
U pitanju je zastup...Dodatak prethodnom komrntaru: <br />U pitanju je zastupnistvo francuskog prizvodjaca MOTULMOTUL MASS Companyhttps://www.blogger.com/profile/07727647696820734632noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-80990739550077643972010-10-30T16:09:02.265+02:002010-10-30T16:09:02.265+02:00Postovani,
odlicno vladate problematikom ulja. Sv...Postovani,<br /><br />odlicno vladate problematikom ulja. Svaka cast na kapacitetu informacija koje u svakom slucaju funkcionisu neutralno i tehnicki jasno.<br />U svakom slucaju samo pohvale Vasem radu, a ukoliko Vam mogu pomoci dodatnim informacijama ( koje Vam smem dati) racunajte na moju podrsku.<br />Isak Jovanovic<br />Vlasnik MASS Company <br />Jedini zastupnik za Srbiju, BiH i Crnu GoruMOTUL MASS Companyhttps://www.blogger.com/profile/07727647696820734632noreply@blogger.com