tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post3999098498051363943..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Stevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger33125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-29621898160836659612014-08-06T18:20:52.205+02:002014-08-06T18:20:52.205+02:00Iznivnite na čekanju ali odgovorio sam u poslednje...Iznivnite na čekanju ali odgovorio sam u poslednjem tekstu. Ovo je zato što mi blogger ne prikazuje u kom je tekstu pitanje ako je iz perioda april, maj ili jun 2009.<br />Nije problem postavljati pitanja u tekstovima tog perioda ali onda bih molio da se u poslednjem testu ostavi komentar gde je ono. Hvala!<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-69181742711278561232014-08-06T18:19:31.681+02:002014-08-06T18:19:31.681+02:00Poštovani g. "kenzo",
U principu (i prak...Poštovani g. "kenzo",<br />U principu (i praktično) DA.<br />No to nije (preterano) preporučljivo, pa ako ne morate onda i nemojte. Naročito ne kao "pre-mix" (mešanje pri menjanju ulja), eventualno u smislu dolivanja.<br />Sve u svemu: ne preporučujem posebno iako može.<br />Napomena: ako još imate ulje "Rally" koje se ne proizvodi više godina, ne očekujte da bude "kao novo" (kao auto sa placa kad ga predstavlja prodavac ... "ma bolji od novog").<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-11486030488580464102014-08-04T19:31:22.707+02:002014-08-04T19:31:22.707+02:00Smijeli se mjesat mobil1 5w50 rally sa castrol 10w...Smijeli se mjesat mobil1 5w50 rally sa castrol 10w40? Pozz :)kenzohttps://www.blogger.com/profile/00691824226971855318noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-33827097222805904062011-03-11T18:03:24.505+01:002011-03-11T18:03:24.505+01:00Ne znam kako je došlo do zbrke sa imenom. Ali &quo...Ne znam kako je došlo do zbrke sa imenom. Ali "glava" je ista.Mangenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-28628567047706535032011-03-10T08:11:07.605+01:002011-03-10T08:11:07.605+01:00Hvala na prijavi!!
(Doduše nema vas pod "Ener...Hvala na prijavi!!<br />(Doduše nema vas pod "Energy' ali nema veze. Proverite da li ste se prijavili da ste javno član).<br />Hvala i na iskustvima u većem broju automobila.<br />Zaista je Elf (bar kod nas) među (naj)boljim opcijama uopšte.<br />Pozdrav!Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-20397862253311062672011-03-09T16:37:44.471+01:002011-03-09T16:37:44.471+01:00Stevo
Evo prijavo sam se. I ja sam istog mišljenja...Stevo<br />Evo prijavo sam se. I ja sam istog mišljenja po pitanju ELF maziva kod nas. Imam sa njima veliko i pozitivno iskustvo u većem broju Renaulta, Fiata, VW... A cena ELF čini među najboljim opcijama na našem tržištu.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/10062369133804215584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-7585035157716816802011-03-09T09:21:25.785+01:002011-03-09T09:21:25.785+01:00Naravno, slažem se da je zemlja porekla bitna. Ali...Naravno, slažem se da je zemlja porekla bitna. Ali je još bitnije da li je to zvanično ili se krije (prikriva).<br />Francuska ili Belgija, nije mnogo bitno. Iako bi za Elf bolje zvučalo da je iz Francuske. <br />Belgija je verovatno zemlja sa najviše blending pogona po glavi stanovnika u Evropi a verovatno i u svetu.<br />Za Elf na našem tržištu mogu samo da kažem da zaista izgleda da je iz Francuske. Doduše jako povoljna cena (čak i preterano) zaista budi sumnje ne toliko u originalnost (profaco deluje kao ozbiljna firma) koliko u zemlju porekla.<br />Kvalitetom ovih ulja se hvali više čitalaca kako na CBC tako i preko mejla. Poslednji u nizu je maš.ing. automobilskog smera (i zaista zna puno) tako da Elf-u (za sada) puna preporuka.Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-90255400891214866242011-03-08T23:49:58.955+01:002011-03-08T23:49:58.955+01:00Zaboravio sam potpis,
MangeZaboravio sam potpis,<br />MangeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-4779295968789501252011-03-08T23:49:05.954+01:002011-03-08T23:49:05.954+01:00Svorci
Za ELF je znam tri uvoznika, a ovo bi bio ...Svorci <br />Za ELF je znam tri uvoznika, a ovo bi bio četvrti. Total i ELF su iz iste kompanije Total, tako da Total DOO nije čudno da imaju i ELF. Proizvodi su im slični, pojedini identični.<br />Najveći i možda glavni uvoznik ELF-a je Profaco.<br />Jedino ostaje pitanje iz koje fabrike-rafinerije dolaze na naše tržište.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-77263176875589057422011-03-08T22:53:13.338+01:002011-03-08T22:53:13.338+01:00Ne znam da li si video, ali sam pre nekoliko posto...Ne znam da li si video, ali sam pre nekoliko postova rekao da na deklaraciji za ELF Comp ulje stoji da je uvoznik Total DOO, a ne firma koju si mi ti naveo.<br /><br />Ko su sad ovi,ekskluzivni zastupnici, podzastupnici ili...?<br /><br />SvorciAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-6503937919478715022011-03-08T15:05:14.937+01:002011-03-08T15:05:14.937+01:00Hvala veliko na inforacijama, navedenim u "pa...Hvala veliko na inforacijama, navedenim u "par" gornjih komentara a posebno na poreklu pojedinih ulja kod nas. Voleo bi ako možete da nađete podatke o poreklu Elf, motornih ulja kod nas. Na kutijama je francuska "šifra" a ranije sam viđao i Belgijske. Jednostavno, niska cena me tera da mislim o drugom poreklu Elfa na našem tržištu.<br /><br />Da dodam da AD"Putevi" Užice, već dugo godina traže rezultate tekućih isptivanja nezavisnih laboratorija od prodavca maziva a Valvolin je uzet i uz "dozvolu" Volva (sve se dešavalo pre recimo više od 5 god).<br />I za podršku Valvolinu, sećam se motornog ulja Valvoline Turbo V 15W-40 (bilo je iz Holandije poreklom), koje sam isključivo sipao u periodu recimo 1987-92 u moja vozila, lada, škoda, Zastava 101, bez vidne potrošnje ulja, sa odličnim deterdžentskim svojstvima, stabilnim i povoljnim viskozitetom. Za primer, recimo jedna lada koja je prešla više od 150 000km i prodata je sa perfektnim motorom (čak ni gumice ventila nisu menjane), dok su slične iz te generacije sa "domaćim" uljima teško doživljavale i 60 000km, bez remonta. Tada je moj otac (dipl. maš. ing. radio na održavanju u više naših velikih firmi), bio skeptik prema tom ulju, jer je imao loša iskustva sa Valvolinom nekih 60´ god. prošlog veka, uz tvrdnju da je dolazio od tadašnjih naših južnih suseda (Grčke). <br />Veliki pozdrav.<br /><br />MangeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-3562192562499599722011-03-08T09:38:51.779+01:002011-03-08T09:38:51.779+01:00Malo nervira što čak i ja ne mogu da korigujem kom...Malo nervira što čak i ja ne mogu da korigujem komentare (no veća je sigurnost ili se samo nadam) ali dobro, nisam ni tu povlašćen osim što mogu i da brišem iste (na žalost sam morao par njih da izbrišem).<br />Ova poslednja rečenica baš zvuči loše (nepismeno). A zapravo treba da stoji:<br />...ne dugujem ništa (materijalno) da bi dobili nezasnovanu reklamu.<br /><br />A i osim toga nisam (tako lako) potkupljiv makar u oblastima koje dobro poznajem (a i uopšte).<br />... dobro svako ima svoju cenu, mogli bi da se dogovorimo ...<br />Šalim se naravno!<br />Zapravo najlakše me je "potkupiti" nekim testom u kome bi i sam učestovao, i ukoliko bi rezultati bili takvi da zaslužuju hvalu. No to teško da ću dočekati (za 22-23 god. ako ne produže odo ja u penziju) ;-)Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-24386557665252719112011-03-08T09:30:06.415+01:002011-03-08T09:30:06.415+01:00Ideja za tekst vam je dobra ali to traži "ist...Ideja za tekst vam je dobra ali to traži "istraživačko novinarstvo" dosta vremena i resursa. Nešto sam sam saznao, nešto nije ni prevelika tajna, neke sam informacije dobio u poverenju ... Jako nezgodna tema. Veći deo ovih informacija je poslovna tajna a branša (petrohemija) je posle bankara i duvandžija verovatno najbolje zaštićena od curenja informacija.<br />Neke od zanimljivosti sam naveo (mada je razbacano po blogu i forumima) kao to da:<br />AcDelco pravi Fuchs (bar veći deo), da jedan deo GM ulja pravi Mobil ida (verovatno) jedan deo pravi Fuchs, da u Evropi Honda ulja pravi Shell, osim 0W-20, da ih u USA prvi Mobil, da ih u Aziji (i Japanu) opet pravi Mobil i jedan deo Nippon Oil, Ford ulja u USA opet pravi Mobil (bar jedan deo) i verovatno Conoco Philips i/ili Chevron, itd.<br />Poreklo ulja velikih kompanija je nekad jasno a nekad ne. Mobil kod nas stiže iz Turske (ovo je O.K. inače bi cene bile veće a kvalitet je Mobil-ov uz možda male nijanse), Shell iz Poljske (i to zvuči dovoljno dobro inače bi cene bile još veće) tako da razlike možda u manjoj meri i postoje u odnosu na Zapad ali je razlika u ceni veća (tamo su otprilike duplo skuplja što je doduše većim delom i zbog poreza). Doduše nije tako prosto jer je deo (skupljih) Shell ulja stizao i iz Austrije (koliko mi je poznato Shell je ovo zatvorio ili zatvara ove godine) a Mobil i iz Belgije a od ove godine će stizati iz Italije. Jedan deo Mobil-a (ali ne Plattner-ov) je stizao iz Nemačke (mada ovo nije pouzdana informacija) itd.<br />Prilično je završeno te bez pouzdanijih informacija ne bih se uduđivao da kažem više.<br />Uostalom odavno imam ideju da se testiraju vodeći brendovi sa ovog i zapadnog tržišta ali za sada još nisam našao pravu podršku za ovo.<br />U svakom slučaju drago mi je da ste čitali članke sa blog-a. Jedino bih vam zamerio što ste još niste registrovali (još uvek ste 'anoniman').<br />Drago mi je da "teorijski nemam ni jednu zamerku" čime pokazujete da poznajete temu i niste cepidlaka jer od ovoliko (nerevidiranog i bez recenzenata pisanog) teksta uvek se potkrade neka greškica (sam sebi bi tu i tamo nešto zamerio ali za sada ništa suštinski pa čeka neka vremena kada ću imati vremena) a i mnogi stavovi zavise od konteksta u kome su pisani.<br />To što se tu i tamo ne slažemo smatram korisnim jer upravo tako možemo više naučiti jedan od drugog. Ostaje da i Vi a i ja možemo ispraviti jedan drugog no dok je u okviru realnog stanja stvari i stručnosti to bih izbegavao (sintičarenje samo zbunjuje manje iskusne korisnike i opterećuje tekstove).<br />I na kraju: <br />Pozdrav,<br />Steva<br /><br />P.S.<br />Poznat vam je moj stav da sam protiv nametnute kupovine ulja. Koristiti ulja samo jednog proizvođača kod određenog tipa vozila je skroz pogrešno.<br />Selenia u Fiat, GM u Opel i Ford u Ford (ili BMW u BMW a VW makar menjačka u VW) je O.K.<br />Mada se radi o dve stvari:<br />1) ili je kvalitet na samom ispunjenju zahteva (min.) što je donekle slučaj kod GM i Ford-a; doduše cene su O.K.<br />2) Kvalitet je više nego O.K. i prevazilazi specifikacije ali je cena zabiberena (BMW i VW a prave ih, bar za menjače, Pentonsin i Fuchs).<br />Selenia je negde između ove dve krajnosti.<br />Činjenica je da je npr. 20k kod nas preskupo samo zbog činjenice da to navodi Fiat u uputstvu vozila. Uz malo niže cene slučaj bi bio sličan GM-u.<br />Tako da veliki broj ljudi (iako ne greši mnogo) zapravo sebi oduzima pravo na bolji izbor.<br />No ne kažu džabe da je edukacija tržišta NAJSKUPLJA stvar za bilo koju kompaniju koja insistira na kvalitetu. Eto malo da pomognem najbogatijima pa da im za Џ malo pojeftinim tu edukaciju. Ko zna možda se neko od njih i seti da me bar pozove na razgovor ili uradi par analiza fraj. Da ne grešim dušu sa nekoliko uvoznika i/ili proizvođača imam dobre odnose što ne znači da im dajem "popust" jer smatram da početne stavove nisam značajno menjao. Uostalom još uvek nisam ni plaćen od bilo kog od njih te i u tom smislu ne dugujem ništa što bi bila nezasnovana reklama.Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-83214728751669234592011-03-08T09:13:59.307+01:002011-03-08T09:13:59.307+01:00Ideja za tekst vam je dobra ali to traži "ist...Ideja za tekst vam je dobra ali to traži "istraživačko novinarstvo" dosta vremena i resursa. Nešto sam sam saznao, nešto nije ni prevelika tajna, neke sam informacije dobio u poverenju ... Jako nezgodna tema. Veći deo ovih informacija je poslovna tajna a branša (petrohemija) je posle bankara i duvandžija verovatno najbolje zaštićena od curenja informacija.<br />Neke od zanimljivosti sam naveo (mada je razbacano po blogu i forumima) kao to da:<br />AcDelco pravi Fuchs (bar veći deo), da jedan deo GM ulja pravi Mobil ida (verovatno) jedan deo pravi Fuchs, da u Evropi Honda ulja pravi Shell, osim 0W-20, da ih u USA prvi Mobil, da ih u Aziji (i Japanu) opet pravi Mobil i jedan deo Nippon Oil, Ford ulja u USA opet pravi Mobil (bar jedan deo) i verovatno Conoco Philips i/ili Chevron, itd.<br />Poreklo ulja velikih kompanija je nekad jasno a nekad ne. Mobil kod nas stiže iz Turske (ovo je O.K. inače bi cene bile veće a kvalitet je Mobil-ov uz možda male nijanse), Shell iz Poljske (i to zvuči dovoljno dobro inače bi cene bile još veće) tako da razlike možda u manjoj meri i postoje u odnosu na Zapad ali je razlika u ceni veća (tamo su otprilike duplo skuplja što je doduše većim delom i zbog poreza). Doduše nije tako prosto jer je deo (skupljih) Shell ulja stizao i iz Austrije (koliko mi je poznato Shell je ovo zatvorio ili zatvara ove godine) a Mobil i iz Belgije a od ove godine će stizati iz Italije. Jedan deo Mobil-a (ali ne Plattner-ov) je stizao iz Nemačke (mada ovo nije pouzdana informacija) itd.<br />Prilično je završeno te bez pouzdanijih informacija ne bih se uduđivao da kažem više.<br />Uostalom odavno imam ideju da se testiraju vodeći brendovi sa ovog i zapadnog tržišta ali za sada još nisam našao pravu podršku za ovo.<br />U svakom slučaju drago mi je da ste čitali članke sa blog-a. Jedino bih vam zamerio što ste još niste registrovali (još uvek ste 'anoniman').<br />Drago mi je da "teorijski nemam ni jednu zamerku" čime pokazujete da poznajete temu i niste cepidlaka jer od ovoliko (nerevidiranog i bez recenzenata pisanog) teksta uvek se potkrade neka greškica (sam sebi bi tu i tamo nešto zamerio ali za sada ništa suštinski pa čeka neka vremena kada ću imati vremena) a i mnogi stavovi zavise od konteksta u kome su pisani.<br />To što se tu i tamo ne slažemo smatram korisnim jer upravo tako možemo više naučiti jedan od drugog. Ostaje da i Vi a i ja možemo ispraviti jedan drugog no dok je u okviru realnog stanja stvari i stručnosti to bih izbegavao (sintičarenje samo zbunjuje manje iskusne korisnike i opterećuje tekstove).<br />I na kraju: već je poznat moj stav da sam protiv nametanja da se koristi isključivo ulje jednog proizvođača kod određenog proizvođača automobila. Ukoliko ulje ispunjava potrebne standarde i ukoliko vlasnik automobila ima poverenje u taj brend svakako da treba da ga koristi. <br />Selenia u Fiat, GM u Opel ili Ford u Ford je O.K. ali je to tek puko ispunjenje zahteva i daleko od najboljeg rešenja. Kod GM i Ford-a je bar i cena razumna ali kod Selenia ulja zapravo i nije. Osim toga zbog Fiat forsiranja čine sebi medveđu uslugu jer je zanemarljiv broj ljudi koji koriste ova (solidna) ulja kod drugih automobila. Naravno od Shell-a, Mobil-a, TExaco-a ili Total-a ih deli prilično u kvalitetu (pomenuo sam samo najveće) no činjenica je da su u pojedinim klasama ulja i solidno jeftiniji te bi tu i tamo zaista mogli da to iskoriste i vlasnici drugih automobila.<br />Sipati isključivo Selenia ulja u Fiat vozila je pak medveđa usluga samom sebi (u dobrom broju slučaja). Ipak praksa pokazuje da je to solidno rešenje (iako ima i boljih a naročito isplatljivijih).<br />Pozdrav,<br />StevaStevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-36019743309362394032011-03-08T09:05:45.191+01:002011-03-08T09:05:45.191+01:00Poštovani Mange,
Nisam ni mislio da ste naveli bil...Poštovani Mange,<br />Nisam ni mislio da ste naveli bilo šta zlonamerno ali mi je drago što ste konkretizovali slučaj Valvoline (mada ga, čini mi se i niste prvi pomenuli).<br />Jednostavno (što vi sigurno shvatate ali zbog drugih čitalaca) stavite se u moj položaj. Blog čita solidan broj ljudi (preko 3000 mesečno uz preko 5000 poseta) te moram da izbegavam paušalne ocene i negativna mišljenja koja nisu data konkretno.<br />Nisam Valvoline advokat niti želim da budem (pre bih radio u tehničkoj podršci ako smo već kod njih) ali bih dao kratko mišljenje o slučaju AD Putevi "Užice".<br />Crni talog zaista ukazuje na nedovoljan kvalitet ulja i na žalost nije više stvar prošlosti (kao što jeste za Zapadu, makar bilo izuzetaka koji potvrđuju pravilo).<br />Svaki kvar na motoru treba ispitati od strane stručnog lica (maš.ing.). Ukoliko padne sumnja na mazivo, isto (korišćeno) se treba poslati na laboratorijsku analizu u nezavisnu ovlašćenu laboratoriju.<br />Svako ulje ima niz (i preko sto) karakteristika koje shodno standardima koje ispunjava mora da ima. Zakonski je to svedeno na manji broj kritičnih (na žalost kod nas premali) a i sa stručnog stanovišta je kritično svega dvadesetak (grubo rečeno).<br />Znači ukoliko ulje ne ispunjava sve što ulje mora da ispuni čak i na kraju životnog veka (malo može da odstupa od novog, naravno, ali koliko je to propisano) onda je očigledno do ulja.<br />Bilo ko (i individualni korisnik) a naročito velika firma, treba i MORA da se obrati prvo prodavcu (uvozniku) te u zakonskom roku da potraži zaštitu svojih prava. To nije sporno.<br />Kod teretnih vozila (svih zapravo ali ovde posebno) je jasno propisan zahtevani kvalitet a kod Volvo-a je to više nego jasno definisano standardima (VDS pa do VDS-4). I interval izmene je za svaki od uslova korišćenja jasno propisan od strane proizvođača (Volvo).<br />Znači ukoliko je korišćeno ulje odgovarajućeg standarda i zamenjeno u odgovarajućem intervalu (km, radnih sati, meseci korišćenja) onda je sasvim normalno da se baci krivica (koju treba i dokazati) na prodavca ulja.<br />Namerno kažem prodavca (uvoznika).<br />Ipak samo da naglasim da Valvoline osim što je brend sa najdužom tradicijom na svetu (neprekidnih 135 godina) ima i zaista zavidan kvalitet (sam svetski vrh).<br />Procedure za proveru kvaliteta (kontrola proizvoda) su rigorozne i verovanto na nivou jednog MObil-a, Shell-a i drugih najvećih i vrhunskih proizvođača.<br />Osim toga pouzdano znam da kod mene u Boru najnoviji damperi sa Cummnis motorima koriste Premium Blue Valvolin motorna ulja i da nikakvih problema nema. Slično i neki od Volvo teških kamiona.<br />Dakle ko je zabrljao može se dokazati (mada je put dug) a samo da napomenem da nije isto kada ulje izađe iz fabrike ili Valvoline magacina (ako je uopšte bio Valvoline) u Holandiji ili Belgiji i onoga što stigne do krajnjeg potrošača. Možda i jeste bio Valvoline ali star i nepravilno lagerovan. Često se nepravilnim lagerovanjem ulja u bačvama (kakvo je bilo kupljeno najverovatnije) degradira njegov kvalitet (kondenzati, korozija i slično, što se zaista nakupi tokom godina ali samo ako nije poštovana propisana procedura za šta naravno prodavac mora da preuzme odgovornost).<br />ITD.<br />Zbog dužine komentara moram ga podeliti u dva dela (max. 4096 znakova).Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-58100086294896149122011-03-08T07:53:38.426+01:002011-03-08T07:53:38.426+01:00Bravo Mange, ni ja lepše ne bih sročio objašnjenje...Bravo Mange, ni ja lepše ne bih sročio objašnjenje. :-)<br /><br />SvorciAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-28823214578263625392011-03-07T23:08:52.881+01:002011-03-07T23:08:52.881+01:00Podatak o problemu sa Valvolin uljima možete dobit...Podatak o problemu sa Valvolin uljima možete dobiti od preduzeća AD"Putevi" Užice, koji su imali preko 10 novih kamiona Volvo, sa uništenim motirima od crnog taloga i to u preiodu dva ciklusa zamene ulja. Mislim da su tužili uvoznika.<br />A o problemima sa povećanom potrošnjom Valvolina(podatak od pre 2-3god) i posebno Selenije, ne mogu da dam dokaz, ali dokaz su ovlašćeni servisi Fiata i veliki broj potrošača, kao i veliki broj reklamacija na motor koje su rešene promenom proizvođača ulja. Na mnogim forumima već vlada mišljenje sa je selenija baš dobra, jer je motor troši i da tako ima dobro podmazivanje. Jednostavno mnogi se plaše što im motor ne troši ulje drugog proizvađača.<br /><br />Veliki pozdrav autoru članaka. Teoriski nemam ni jednu zamerku, sve je perfektno. Ništa nisam naveo zlonamerno, tendeciozno, jednostavno samo neki podatak i iz prakse, koja ne odgovara uvek sertifikatu na kutiji.<br />Bilo bi korisno da dobijemo neki članak i na tu temu, kao i recimo razlike pojedinih vrsta motornih ulja, kao i različita porekla poznatih brendova ulja za evropsko i naše tržište.<br /><br />Pozdrav<br /><br />Mange.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-91743421570771148032011-03-07T13:22:41.155+01:002011-03-07T13:22:41.155+01:00Mange je dao dosta korisnih podataka. Kao što sam ...Mange je dao dosta korisnih podataka. Kao što sam već rekao ne bih se sasvim složio sa njim ali diskusija je umerena i u granicama nijansi u "ukusima".<br />Što se tiče ulja za Fiat, slažem se da Selenia ne samo da nije jedini nego ni najbolji izbor.<br />Nije baš da su ta ulja loša nego bi moglo da se kaže lošija od najboljih. Ili drugim rečima da su dobra ali ne i vrhunska (odlična).<br />I cena im je definitivno (bar u Srbiji i zbog Punta Classic) preterana.<br />Elf i Mobil su O.K. a to što je Esso isto što i Mobil i nije tajna jer se to najavljuje bar dve godine a u toku 2010. je kampanja bila intenzivna (Esso ulja nestaju a Mobil ostaju; tabelu ekvivalenata možete naći kod ovlašćenog uvoznika Plattner-a).<br />Valvoline je već druga i duga priča.<br />Zašto d(r)uga? <br />To je ugledan brend sa jako kvalitetnim i cenom konkurentnim uljima. Na loš glas su izašli zbog distributera u ovom delu Evrope (Valtec) koji je jedno vreme nešto "mutio". Da li je baš bilo kvarova ne bih se usudio da kažem (iako sam čuo iz nekoliko izvora, doduše nedovoljno pouzdanih). Dakle (još) ne brišem komentar ali za 2-3 nedelje sigurno hoću!! Morate dati neki (makar posredni) dokaz za tako jaku tvrdnju poput one da je neko upropastio svoje vozilo upotrebom Valvoline ulja. <br />Inače u USA daju garanciju od 300k milja za putnička vozila koja koriste njihova sintetička ulja.<br />Komentar sa neproverenom tvrdnjom nije brisan i iz razloga što je distribuciju Valvoline ulja preuzela kompanija Prista Oil.<br />Ukoliko je uvozna deklaracija njihova slobodno možete kupovati Valvoline ulja. Ne samo da su O.K. nego imaju i odličan odnos kvalitet/cena.<br />Vrlo dobar SynPower 5W-40 je npr. u Tempu 750din. (7 do 7,5€) za litar i to bez akcije.Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-39570956082076759192011-02-24T21:45:46.752+01:002011-02-24T21:45:46.752+01:00Vidim da na ELF pakovanjima stoji da je uvoznik i ...Vidim da na ELF pakovanjima stoji da je uvoznik i distrubuter Total D.O.O. Uvoze i Total kaže prodavačica :-) Što se tiče Delmaxa, to je dosta velika firma sa velikom mrežom, imaju dosta prodavnica širom zemlje (bivši Auto Vrbas).<br /><br />Na kraju sam video da razlike između ELF-a i Mobila je oko 200 din. za litar. Pošto sam već imao pozitivnih iskustava sa Elfom, kupiću njega.<br /><br /><br />Pozdrav,<br /><br />S.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-33419467931272783342011-02-20T18:07:47.972+01:002011-02-20T18:07:47.972+01:00Tačno je da Valvolin bio na lošem glasu u Srbiji i...Tačno je da Valvolin bio na lošem glasu u Srbiji i to sa razlogom. Zam čak i jednu firmu koja je imala uništene motore na 10-tak najnovijih Volvo kamiona sa tim uljem.<br />Za naše tržište se recimo Esso ultra i ultron proizvode i pakuju u istoj fabrici u Turskoj zajedno sa pandam Mobil uljima istih karakteristika, tako da je logično da se radi o istim uljima, različitih cena. <br /><br />Svorci,<br />Zaista ne znam za tu prodavnicu, jer sam iz drugog kraja naše nam lepe domovine :))<br />Ako si u Beogradu poseti recimo AP sport a posebno i zbog Fiat delova.<br />MangeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-30635469903408703312011-02-20T15:10:36.113+01:002011-02-20T15:10:36.113+01:00Mange, gore si naveo da su neke ulja ista u različ...Mange, gore si naveo da su neke ulja ista u različitih proizvođača. Da li to znači da poštuju istu tehnologiju i standarde ili jedni pakuju isto ulje u svoju ambalažu?<br /><br />Ovo te naviše pitam iz razloga cene, jer ako je nešto isto, onda treba uzeti jeftinije, baš me briga kako se zove, zar ne?<br /><br />Na kraju, kad se već spomenuo gore Valvoline, ja se sećam, da je to ulje jedno vreme bilo na lošem glasu, pa me interesuje, da li to glupost ili su stvarno u jednom momentu podbacili?<br /><br />S.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-40511940086220941942011-02-20T14:59:47.708+01:002011-02-20T14:59:47.708+01:00Kakav je Delmax, bivši Auto Vrbas? Ja tamo najčešć...Kakav je Delmax, bivši Auto Vrbas? Ja tamo najčešće pazarim auto delove...SvorciAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-22710301912659874102011-02-19T18:20:59.328+01:002011-02-19T18:20:59.328+01:00Gornji komentar je poslao MangeGornji komentar je poslao MangeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-31687419874755463962011-02-19T14:50:14.542+01:002011-02-19T14:50:14.542+01:00Fiat za punta 1.2 i ulja ACEA A3 ne traži dodatne ...Fiat za punta 1.2 i ulja ACEA A3 ne traži dodatne FIAT norme.<br />Za ulja ACEA A5 SAE 5W-30, mora da postoji norma FIAT 9.55535-G1, a to je norma za ulja, za sve klimatske uslove, sa koja štede gorivo i imaju jako produžen interval zamene i do 30 000km. Danas se ovakva ulja u Evropi mnogo koriste a pojedini proizvođači fabrički sipaju ovakva ulja i daju obavezujuće preporuke za njih, kao recimo škoda. Za punta 1.2 ga ne bi preporučio.<br /><br />Evo, navešću i sve FIAT norme za ulja ali zaista nema potrebe da se zamaras sa tim:<br /> FIAT 9.55535-G1 Qualification for gasoline engine lubricants granting fuel economy and extended drain <br />FIAT 9.55535-G2 Qualification for gasoline engine lubricants with standard characteristics. <br />FIAT 9.55535-H2 Qualification for gasoline engine lubricants, granting high performances and high viscosity at high temperatures <br />FIAT 9.55535-H3 Qualification for gasoline engine lubricants granting very high performances. <br />FIAT 9.55535-D2 Qualification for Diesel engine lubricants with standard characteristics. <br />FIAT 9.55535-M2 Qualification for lubricants with extended drain <br />FIAT 9.55535-N2 Qualification for lubricants with a very good characteristics for turbocharged engines, Diesel and gasoline, with extended drain. <br />FIAT 9.55535-S1 Qualification for Diesel and gasoline engine, with exhaust treatment system, lubricants, granting fuel economy and extended drain. <br />FIAT 9.55535-S2 Qualification for Diesel and gasoline engine, with exhaust treatment system, lubricants, with extended drain.. <br /><br />I kao što vidiš fiat nema ni posebne norme za vozila na TNG, znači samo ACEA A3, neko od gore nabrojanih i nemaš problema a posebno sa dolivanjem ulja od čega je Selenia "patila" i sa tom bolešću nanosila štete.<br />Ulja kupuj u prodavnicama za koje si siguran da nabavljaju od generalnih zastupnika, kao Profaco (elf), Plattner Doo (Esso, Mobil)...<br />To je do neke mere zaštita a druge nemaš. Veliki kupci daju ulja na analizu u sertifikovane laboratorije a pojedini imaju i svoje, u kojima mogu da odrede neke osnovne parametre.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-30384396988286715982011-02-19T00:02:47.548+01:002011-02-19T00:02:47.548+01:00Vrlo moguće je da će biti ELF Competition, jer sam...Vrlo moguće je da će biti ELF Competition, jer sam već imao pozitivnih iskustava sa njim, a ima ga svuda.<br /><br />Nego plaše me priče da se neka ulja kopiraju, pa me interesuje da li je ELF jedan od tih i na kraju, kako uopšte prepoznati prepakovano ulje od originala?<br /><br />Navodno, Selenia je jedna od retkih koja pakuje u limenkama jer je tako teška za kopiranje, mada vidim da i oni sada imaj plastične boce od litra kao i drugi. Jedan prodavac tvrdi da Selenia često menja ambalaću na 2-3 godine da bi izbegla plagijatore. Šta je sa drugima?<br /><br />Šta je to Fiat standard što navodiš, a piše u upustvu za Punta 9,xxxx i treba li to da bude neka smernica?<br /><br />Sad već malo idem u detalje, zainteresovao sam se, ovo je bilo dovoljno, sad hoću i ja da psotanem neki ekspert pa da znam i više, kao vad dvojica.<br /><br />Hvala na odgovoru za sve do sad. SvorciAnonymousnoreply@blogger.com