tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post4245478534142425533..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Stevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger129125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-9185332855848067282021-11-28T13:28:55.124+01:002021-11-28T13:28:55.124+01:00Poštovani g. Branislave,
Izvinjavam se ali 7 dana ...Poštovani g. Branislave,<br />Izvinjavam se ali 7 dana kašnjenja je postalo uobičajeno (projekat projekat (su)stiže, kao u kafanskoj pesmi "suza suzu").<br />Oba ulja pripadaju istoj klasi (kategoriji) (premijum brendova) i vrhunska su. Dodatno, i karakteristike su im jako slične.<br />Kod Castrol-a malo više plaćate brend i to je to.<br />Nema greške ni sa jednim od njih.<br />Total se samo malo više isplati.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-57620766332972884042021-11-21T12:05:43.503+01:002021-11-21T12:05:43.503+01:00Postovanje!
Molim Vas ako moze da uporedite ova 2 ...Postovanje!<br />Molim Vas ako moze da uporedite ova 2 ulja;<br />Castrol edge 5w30 <br />I<br />Total Quartz Ineo Longlife 5w30<br />Kakvo je Vaše zapazanje?<br />Serviseri najvise preporucuju ovaj Castrol edge<br />Ali i prodavci kazu da se u posledně vreme dosta dobro prodaje ovaj Total Quartz Ineo (mozda zbog povoljnje cene,slicne ili iste kvalitete-neznam,ali tako cujem!<br />Pa molim samo da prokomentarisete,ova 2 brenda!<br />Hvala<br />Pozdrav<br />Branislav Rakic<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-72775637618452926472021-09-23T14:15:01.499+02:002021-09-23T14:15:01.499+02:00Poštovani auto 2018 god (da ne pišem marku i model...Poštovani auto 2018 god (da ne pišem marku i model) motor euro6.<br />Jesen-Zima sipam Castrol Edge 5w 30 C3 dexos2 a pred leto Casrol Edge Turbo diesel 5w 40 takoďe dexos2 jer mislim da je 5w 40 bolje za leto.<br />Moje pitanje je da li radim ispravno i da li je ulje Castrol Edge Turbo Diesel 5w 40 dobro za DPF filter pošto sam negde pročitao da je to ulje za PD (pumpa dizna) motore a oni nemaju DPF.<br />Da li može naškoditi mom DPF -u i da li je možda bolje da i leti sipam 5w 30.<br />Unapred hvala na odgovoru.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-47344178640566291082021-09-12T20:42:25.468+02:002021-09-12T20:42:25.468+02:00Poštovani,
Da, zašto ne?
Vrlo dobro ulje za savrem...Poštovani,<br />Da, zašto ne?<br />Vrlo dobro ulje za savremene Euro 5 i 6 motore (može i starije, npr. euro 4 ali pretežno za peticu i šesticu).<br />HC Synthese je uobičajeno (kod Castrola III/III+ bazna grupa ulja, kao i kod većine)<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-2164641239710408932021-09-12T08:25:32.720+02:002021-09-12T08:25:32.720+02:00Poštovani da li je Castrol edge 5w30 HC synthese d...Poštovani da li je Castrol edge 5w30 HC synthese dobro ulje za savremene euro6 motore.<br />Ispunjava dexos2 standard koji moj auto zahteva.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-27357354368852562112020-08-21T19:27:48.169+02:002020-08-21T19:27:48.169+02:00Podtovani Stevo
U vezi ulja za motor diesel VW kon...Podtovani Stevo<br />U vezi ulja za motor diesel VW koncern,kod mnogih naših majstora je ustaljen Castrol Edge 5w30.i toga se drze ko pijan plota,sto bi se reklo.E,sad,ja pitam da li da predjem na neko drugo ulje,mobil 1,Shell ili jeftinija Motul ,Total,,Repsol, Mannol-oni uglas kazu NE,motor je vec "navikao" na Castrol,pa mu cak i bolje ulje od Castrola moze stetit !?!(mozda su bolji Liqui Moly ili Ravenol VMP-naravno i skuplji)<br />I to cujem ne od jednog,nego vise njih!?!<br />Kako to komentarisete?<br />Da li je moguce da su bas svi Tako zavisni na Castrolu?<br />Da li u tom ima istine?<br />A kad kazem da je VW uspostavio novi ugovor sa Shell-om oni i dalje kazu da sipam Castrol-motor je ,eto,naviknut na Castrol-po njihovoj logici<br />A kad pitaju zasto bi presao s Castrola na drugo-kazem zbog mnogih plagijata tog brenda u poslednje vreme!<br />Molim da mi ovo prokomentarisete oko "navike" motora na odredjenu vrstu ulja!<br />Da li to zaista utice na vek i rad motora?Napominjem,radi se o istim uljima gradacije 5w30<br />(Iako Shell sad Preporucuje novo ulje,0w30)<br />Hvala<br />DjordjeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-19575724479334683242020-05-31T17:05:50.338+02:002020-05-31T17:05:50.338+02:00Btw. baš zbog "polu-zvanične" informacij...Btw. baš zbog "polu-zvanične" informacije da su ulja ista ili makar veoma slična (bez suštinske razlike) BP je poslednjih godina smanjio razliku između cene ovih brendova (Aral nije više jeftin kao nekad). Možda je kod Vas još uvek velika razlika ali ona u većini država Evrope nije enormna (postoji ali je mala).<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-62095421378759477552020-05-31T17:03:35.067+02:002020-05-31T17:03:35.067+02:00Poštovani,
Razlike praktično nema. Ili je isto ulj...Poštovani,<br />Razlike praktično nema. Ili je isto ulje ili su dva ulja po istoj formulaciji koja se prave u dva različita pogona. Zavisi i kako gde. <br />Jednostavno je (razlika u ceni) - Castrol je skuplji brend i ništa drugo. Zato vlasnik obično i nema Castrol i Aral u istim državama (ako nije neka od većih, odnosno Castrol je svuda prisutan, makar i samo u servisima, a Aral kako gde, tj. zavisi od lokalnih uvoznika, jer BP ima politiku gde "gura" koje od njih (bilo je i na njihovom sajtu, globalnom, da li još uvek, ne bih znao).<br />Dakle, Castrol se više reklamira, poznatiji je i tako to ... ništa posebno, ali utiče na cenu.<br />Ništa novo, slično je i kod patika (majci, uopšte galanterije), pa što ne bi i kod ulja?<br />Ovo je (odavno, par decenija) i u udženicima iz ekonomije (princip "uzmi od svakog koliko je spreman da plati za istu robu", uprošćeno, ne sećam se kako se to stručno zove, ali učio sam iz ekonomike na mom fakultetu, a tek ekonomisti, znaju to u sitne detalje).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-43555293589650806012020-05-30T00:00:18.971+02:002020-05-30T00:00:18.971+02:00Postovani Stevo, dali mozete da ni objasnite ralzi...Postovani Stevo, dali mozete da ni objasnite ralzika pomegju castrol edge 5w/30 longlife i Aral super tronik 5w/30 longlife vo smisla na toa zasto Aral ako je isti kvalitet so castrol e skoro 50% pojeftin od castrola? Hvala mnoguAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-40039148540569760562019-10-26T19:22:49.683+02:002019-10-26T19:22:49.683+02:00Puno Hvala Stevo. Koristim ga upravo I nemam zamer...Puno Hvala Stevo. Koristim ga upravo I nemam zamerku na ulje. Ako Imate jos neku preporuku za ulje za ovog turbo benzinca, vole bih da cujem. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-41760677866186643392019-10-20T18:46:19.895+02:002019-10-20T18:46:19.895+02:00Poštovani,
Da, Magnatec 5W-40 ispunjava i VW 502.0...Poštovani,<br />Da, Magnatec 5W-40 ispunjava i VW 502.00 (uz sve ostalo, ACEA C3 npr. kao i BMW LL-04, dexos2 i druga odobrenja). Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-29751847107412671832019-10-18T23:36:36.683+02:002019-10-18T23:36:36.683+02:00Postovani,
Da li castrol magnatec 5w40 ispunjava 5...Postovani,<br />Da li castrol magnatec 5w40 ispunjava 502.00 koji je propisan za audi sa 1.8t motorom? <br /><br />Hvala puno na odgovoru. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-79242579686725632762018-12-03T16:18:30.099+01:002018-12-03T16:18:30.099+01:00Poštovani,
Oba ulja su iste klase, razlike su u ni...Poštovani,<br />Oba ulja su iste klase, razlike su u nijansama.<br />Ako već cepidlačimo, onda mala prednost Motul-u (zbog veće HTHS vrednosti).<br />No, za normalnu vožnju (čak i poneka pista) čini mi se da je neko 5W-50 bolji izbor (manja i potrošnja goriva, bolje zimi, a dovoljno za sve).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-1088571484170485722018-12-03T10:42:03.752+01:002018-12-03T10:42:03.752+01:00Pozdrav Gospodine Stevo evo načitao sam se ovih va...Pozdrav Gospodine Stevo evo načitao sam se ovih vaših komentara.I mogu da kažem svaka čast na iscrpnim i preciznim podatcima.<br />Evo mene zanima za moje auto .<br />Bmw e34 91god.<br />Motor 520i 24v (M50 b20) no vanos<br />Koje bi bilo najbolje ulje koristit<br />Od Motula i Castrola.<br />Motul sam uvjek koristio i extra sam zadovoljan s njim bio u raznim autima.<br />6100<br />8100<br />10w60 XPower<br />Ili je bolji Castrol Edge.<br />Hvala.<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10344363336855888242noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-77850208584582946102018-05-25T23:42:01.272+02:002018-05-25T23:42:01.272+02:00Hvala postovani Stevo na odgovoru i pomoci. Nista,...Hvala postovani Stevo na odgovoru i pomoci. Nista, onda pri ovoj zameni ide 5W-40 Magnetec, ako bude motor bude trosio, pri sledecoj zameni mozda predjem na 5W-50.<br />Hvala jos jednom i veliki pozdrav!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-71351085380863276262018-05-25T22:39:12.416+02:002018-05-25T22:39:12.416+02:00Poštovani,
Oba su o.k.
Mala prednost za Edge koje...Poštovani,<br />Oba su o.k. <br />Mala prednost za Edge koje je (naravno) kvalitetnije, ali je i Magnatec više nego dobro ulje. Ako ćemo pravo, Magnatec je isplatljiviji zbog niže cene i tek za nijansu nižeg kvaliteta, koji je i dalje na visokom nivou.<br />Bilo koje 5W-40 ulje će biti o.k. za taj motor, a naročito (pogotovu zbog TNG-a) ako ima i ACEA C3 (nije obavezno, naravno). Ono što ulje treba da ima to je VW 502.00 odobrenje, što većina (praktično sva) 5W-40 ulja ispunjavaju.<br />Mogu se koristiti i 0W-40 ulja, naravno.<br />No ona su skuplja a motor (sa oko 15 god.) ih može više trošiti (ne mora da znači). Možete koristiti i 5W-50 ulja, no ako je motor u dobrom stanju, 5W-40 mu dođe (pravi) "default".<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-89177714677948950122018-05-25T01:48:22.652+02:002018-05-25T01:48:22.652+02:00Postovanje Stevo,
Koje ulje odabrati za motor 1.4...Postovanje Stevo, <br />Koje ulje odabrati za motor 1.4, 74 kw, 101ks, Seat 2003 god, dvoumim se izmedju Castrol Edge i Castrol Magnetec 5-40, ili mozda neko drugo ulje po vasoj preporuci, koje bi odgovaralo ovom motoru? Mesovita voznja je u pitanju, godisnje prelazim 12000-15000 km, ugradjen je i TNG.<br />Pozdrav!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-32836938053139196552018-02-24T16:44:41.799+01:002018-02-24T16:44:41.799+01:00Poštovani g. Kristijane,
"Pametan" neki ...Poštovani g. Kristijane,<br />"Pametan" neki novčić ;-)<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-71757992566249269232018-02-23T22:07:17.515+01:002018-02-23T22:07:17.515+01:00Postovani Stevo,hvala najlepse na odgovoru,novcic ...Postovani Stevo,hvala najlepse na odgovoru,novcic je rekao Motul :-)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07856769427360563845noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-30018955146197665142018-02-23T16:46:01.297+01:002018-02-23T16:46:01.297+01:00Poštovani,
Ne možete pogrešiti ni sa jednim od nav...Poštovani,<br />Ne možete pogrešiti ni sa jednim od navedenih.<br />Pri tome Motul X-Clean + ima i 504/507 pa se može koristiti i za produžene intervale zamene.<br />Castrol tu ima dve verzije Edge-a, LL koja ima 504/507 i Edge C3 koje nema. <br />Ako ulje menjate na 15000km ili godinu dana, onda nije od značaja (koji Castrol).<br />Oba brenda su vrlo dobra a i cene su slične.<br />(bacajte novčić ako se ne možete da se odlučite)<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-83218220218795975622018-02-21T22:42:02.698+01:002018-02-21T22:42:02.698+01:00Pozdrav,prvo sve pohvale na Vasem radu i zalaganju...Pozdrav,prvo sve pohvale na Vasem radu i zalaganju! Prava je retkost u danasnje vreme naci ovako detaljan i tehnicki potkovan blog. Vozim Audi A4 2.0tdi,2012 godiste,120ks i dvoumim se da li da sipam Castrol edge ili Motul 8100 clean +. Voleo bih da cujem Vase misljenje...Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07856769427360563845noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-42683986157190287232017-10-06T14:49:28.593+02:002017-10-06T14:49:28.593+02:00Аутор је уклонио коментар.Satanov slugahttps://www.blogger.com/profile/11352923379597092093noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-71189544768225034182017-08-02T20:35:00.486+02:002017-08-02T20:35:00.486+02:00Poštovani,
Hvala i Vama na poverenju. (hvala i za ...Poštovani,<br />Hvala i Vama na poverenju. (hvala i za želje za duugiim odmorom, no nisam Vam ja baš za to ... "ne drži me mesto" (npr. ulja su mi samo hobi, iako sam u par navrata radio honorarne poslove ... od kojih sam sebi par godina obezbeđivao letovanje ... od više manjih pa se "nakupi").<br />Kako god, stojim Vam na raspolaganju, naravno i sa kratkim savetima (besplatnim, naravno).<br />Što se MB approval-a tiče (i ostalih, naravno) imate ono osnovno (a baš koncizno i stručno) na: http://www.oilspecifications.org<br />Lako ćete naći odobrenja svih evropskih proizvođača. Inače (Btw, što sad kažu klinci):<br />sva odobrenja u Evropi sa baziraju na ACEA standardima. To je tako i zamišljeno (da ACEA bude za sva vozila ali su se polako svi izmicali i uvodili dodatne testove, koji su pre svega bitni kod produženih intervala primene ili za specifične motore (novije generacije).<br />Posebno preporučujem stranicu koja objašnjava VW odobrenja (sa sve algoritmom odlučivanja):<br />http://www.oilspecifications.org/articles/vw_motor_oil_specifications_explained.php<br />Što se tiče broja brendova (proizvođači ili distributeri) koji ispunjavaju ACEA i sam se ne mogu načuditi da se broj (približno) duplirao za samo dve godine. Verovatno su i u evropi počeli da traže samo ulja sa ove liste na tenderima (ne samo državnih nego i privatnih kompanija) pa su proizvođači (doduše zakasnela reakcija, 200 imena sam očekivao još pre 3-4 god. po izlasku ACEA 2012) ukapirali da se bez toga ne može poslovati (ostati konkurentan).<br />I meni je drago što smo se (makar posredno) upoznali, možete i pisati na mejl (gmail, istoimen sa blogom: motornaulja@gmail.com).<br />Nije mi primarni cilj da zaradim (inače ni bloga ne bi bilo), iskreno i sam radim u državnoj službi pa nešto vremena mogu i da se odužim državi (naravno, ograničeno, mora od nečeg i da se plaćaju računi) ... iskreno drago mi je kad pomognem i pojedincima, naročito na poljoinfo-u (uf, ponekad mi to dođe kao najteži posao, jer su poljomašine vrlo raznovrsne a uputstva često nije lako naći, mnogih nema ni na oil-finder-ima (makar da od nečeg počnem) ali se trudim da ljudima koji rade težak posao pomognem malo više nego običnim motoristima ... da ne budem neskorman, važim tamo za uvaženog člana kojem žele da još mnogo godina bude tu uz njih (zaista mi znači) a mnogi su me pozivali u goste što mi je posebno drago (ali "no can do") nisam baš iz Pariza da mi nije drago da odem do bilo kog sela ili salaša (u Srbiji ali i šire u regionu).<br />Želim Vam puno uspeha u radu i naravno na ovom poslu (koji vam je sigurno tek sekundarna obaveza). Bićemo u kontaktu (svakako).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-8708887289402372982017-08-02T14:43:00.344+02:002017-08-02T14:43:00.344+02:00Poštovani Stevo,
mnogo vam hvala na veoma podrobn...Poštovani Stevo,<br /><br />mnogo vam hvala na veoma podrobnom odgovoru na moja pitanja, radim sada na celoj ovoj stvari, s tim da sam našao ATIEL listu iz ove godine https://atiel.org/code-of-practice/letters-of-conformance/letters-of-conformance-marketers-signatories na kojoj je 214 marki i to je u odnosu na onaj vaš spisak skoro tri puta veći broj nije mi jasno da li je to moguće da je sada toliko firmi potpisnica u odnosu na samo par godina ranije, moraću da istražim koje od tih marki inače ima na našem tržištu a kojih nema. Inače svideo mi se Mercedes-Benz Betriebsstoff-Vorschriften approval, gde se moram raspitati najverovatnije kod naše pravne službe da li ja mogu da tražim nekoliko podbrojeva a ne sve koji se odnose na motorna ulja kako kažu BLATT tu bih naravno tražio one podbrojeve koji zaista mogu da se odnose samo na boljitak za naša nova, brza, jaka putnička vozila, na tome ću imati posla da tačno odredim na šta se odnosi broj npr. 229,52 itd. U jednom od članova ZJN piše da državne ustanove imaju pravo angažovanja stručnih lica da učestvuju kao savetnici komisijama pri javnim nabavkama - takav jedan stručnjak (pročitao i vašu biografiju) bi nam dobro došao bez obzira što smo mi veoma veoma veliki sistem i imamo mnogo zaposlenih u nabavkama ali preko ovog dopisivanja vi verovatno vidite koliko ja ovde imam pomoći i znanja. Kad su u pitanju testovi analize tu ste potpuno u pravu kao i za sve ostalo ali za takve analize je potrebno strpljenje, vreme , sistemska uigranost, odobravanje od nadležnih viših struktura, to nikako ne može par pojedinaca da proprati a ulja nam uvek trebaju za "prekjuče", jer plan nabavke nikada nije usaglašen sa potrebama i finansijama. Za sada ću se baviti ATIELOM i MB APPROVAL, to je za početak gde ću napraviti neke parametre i uz naravno proučavanje tržišta našeg i u okruženju šta ima a šta nema u ponudi što mi je vrlo bitno, postoje neki kompjuterski programi kojima nažalost nemam pristupa imaju privatne firme koji tačno govori ko šta na tržištu je zašta ovlašćen, prva, druga, treća ruka lager liste, nabavne cene na šta mi imamo pravo za saznanja od firmi sa kojima imamo potpisane ugovore. U svakom slučaju mnogo posla pa ne uzimam sebi sada previše obavezujućeg rada osim par segmenata koje ste mi napomenuli. Još jednom mnogo hvala Stevo zaista ste čovek za svaku pohvalu u svakom pogledu. Drago mi je da smo se pa makar i na ovaj način upoznali i već sam neke vaše preporuke stavio kao obavezne u mom daljem radu. Sve najbolje i želim vam lep i dug odmor.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-80330870245043252502017-08-01T21:54:29.290+02:002017-08-01T21:54:29.290+02:00Verovatno se može navesti da je isporučilac obavez...Verovatno se može navesti da je isporučilac obavezan da pošalje analizu šarže ili da se obavezuje da će ispuniti ACEA zahteve (testove), a da se isto može proveriti nezavisnom analizom (znate već, klasika, uzorkovanje u prisustvu isporučioca pa min. 3 uzorka od kojih se jedan šalje na analizu (plus po jedan kod dobavljača i korisnika za eventualnu super analizu) ... no to sprovesti u praksi je jako komplikovano (no, ne i nemoguće ... treba definisati koji testovi (pa koliko ulja za svaki treba) i to stvarno uraditi jedne godine, druge će se javiti nekoliko puta manje kompanija na tender (a već prvi put će se mnogi zamisliti).<br />Jednostavno, definisanjem nivoa kvaliteta samo će dobavljači sa visokoškolcem iz struke smeti da se jave na konkurs (i naravno, trgovci velikih kompanija) čime ste već suzili izbor.<br />Ako npr. Prista Oil (navodim ih jer su na svim mogućim zvaničnim listama i sve što je na etiketi to je i ispunjeno) ispunjava ACEA i plus approval (i plus API što malo evropskih kompanija ima), a jeftinija je od npr. Castrol-a, nemate razloga da u isto sumnjate, tj. ispunjenjem visokih zahteva Vi (Vaša kompanija) ste obezbedili najnižu cenu za zahtevani kvalitet maziva za vaše vozilo i tu je kraj priče.<br />Više od toga je i tehnički sumnjivo (da je lako dokazati) ... zahtevi za formulacijom su nerealni a full testovi previše skupi ... ideal maksimalnog kvaliteta je nešto što može samo praksa može da potvrdi ali to ostaje (samo) ideal, testiranja tog tipa bila bi isuviše skupa čak i za bogatije zemlje (kompanije), tako da ostaje standardizacija kao najbolje obezbeđenje da se obezbedi najbolja kupovina (ispunjenje standarda po najnižoj ceni).<br />Od ATIEL možete dobiti dodatne informacije (povezanost "code of practice" sa ISO) ... kao i sa sajta o EELQMS (možda se može i naći u samom code of practice koji je javno dostupan dokument).<br />Toliko od mene, nadam se da sam bio od koristi (naravno, obratite se i na dalje, samo bez rokova i bez očekivanja ovako dugih odgovora ...). Trenutno sam na odmoru (pa još nekako, iako nisam "sve u 16" i dalje moram par sati dnevno da posvetim poslu (onog čime se bavim)).<br />Veliki pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.com