tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post4317981546113585076..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Nova ulja u stare mašine, New oils in the old machinesStevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger28125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-33333418278115781492021-01-30T18:11:47.568+01:002021-01-30T18:11:47.568+01:00Hvala!Hvala!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-77901156935613870702021-01-30T08:35:50.231+01:002021-01-30T08:35:50.231+01:00Hvala na odgovoru doktore :)
Svaka cast na svim d...Hvala na odgovoru doktore :) <br />Svaka cast na svim detaljnim objasnjenjima vezanih za ulja.Strelokhttps://www.blogger.com/profile/12458180814861438415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-57423176273309736502021-01-25T17:47:26.410+01:002021-01-25T17:47:26.410+01:00Poštovani,
Da, to je tipična potrošnja ulja (kao k...Poštovani,<br />Da, to je tipična potrošnja ulja (kao kod mog starog keca, sad kod tasta). Solidno je to, a Mobil 10W-40 sam ranije koristio bez problema. Ipak, mislim da je za preko 150k km (a naročito blizu 200k km) najbolje koristiti neko PS SAE 15W-50 (Total, Havoline, Motul, Galax ...) ako isto ulje cele godine.<br />Drugo rešenje (ali već kasnite za ovu sezonu ali može od jeseni 2021.) je 10W-40 (ili 10W-50) pred zimu (kasna jesen, recimo oko promena guma na zimske), a leti (čak) neko dobro mineralno 20W-50 (API SL ako prelazite mnogo km u tom periodu (više od 5-6 hiljada km), inače i API SG je o.k.)<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-69522034744010665972021-01-23T11:58:09.708+01:002021-01-23T11:58:09.708+01:00Imam juga 55 sa motorom DMB.Trosi 1l ulja na 10000...Imam juga 55 sa motorom DMB.Trosi 1l ulja na 10000km.Presao 190000km.Do sada sam sipao liqui moly 15w40 MoS2, razmisljam da li da predjem na Mobil 10w40 2000.<br />Moze li pomoc oko odluke? :)<br />Hvala doktoreStrelokhttps://www.blogger.com/profile/12458180814861438415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-48133966277264120272018-06-18T09:41:42.138+02:002018-06-18T09:41:42.138+02:00Poštovani,
kao vlasnik Range Rovera(v8 3.5 lit. E...Poštovani,<br /><br />kao vlasnik Range Rovera(v8 3.5 lit. EFI,1986 sa pređenih 310.000 km (pre 150.000 km zamenjene karike, lezajevi, bregasta i hidraulicni podizači),proizvođač propisuje sledeći standard za motorna ulja:API SE-SF ili SE/CC ili SF/CC) pažljivo sam pročitao vaše veoma zanimljive, informativne i stručne članke o uljima starijih specifikacija ali na kraju nisam mogao da zakljčim koje ulje da koristim. <br /><br />Tehničke i eksploatacione karakteristike su sledeće:<br /><br />1. ovaj tip motora ima konstrukcijski povećane specifične pritiske na kontaktu bregaste i podizača (tipično za američke v8 motore)te se očekuje ulje da ima dovoljno ZDPP aditiva,<br /><br />2.proizvođač traži gradaciju 15W40 za ovo klimatsko područje,<br /><br />3.godišnja kilometraža je oko 10- 12.000 km u optimalnom režimu (oko 2000 o/min - automatik),<br /><br />4. potrošnja ulja je prihatljiva - oko 0,5 l na 1000 km<br /><br />4. posle mnogo lutanja (Mobil, Shell, Valvoline Maxlife), poslednih 30.000 koristim Galax Unia 15W40. Pritisak ulja je dobar u svim režimima jedino imam utiska da motor postaje malo bučniji kada su spoljne temerature visoke (kao da se ulje malo "razbije". <br /><br />Pitanje je koje/koja ulja, koja se mogu naći na našem tržištu, su optimalna za moj motor?<br /><br />Pozdrav Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-25127064622414704162015-05-23T21:38:14.909+02:002015-05-23T21:38:14.909+02:00Poštovani,
Sve se manje razlikuju u sastavu baznih...Poštovani,<br />Sve se manje razlikuju u sastavu baznih ulja, ali jeste činjenica ono što ste naveli (veći udeo HC stock-ova) kod teretnog programa. 15W-40 čisto HC više ima u teretnom programu (sva E9 npr.) dok se kod automibilskog mogu nabrojati na prste.<br />10W-40 kod teretnog programa su često kombinacija II i III bazne grupe i mogu biti i kvalitetnije osnove.<br />Ipak, paket aditiva je bitno različit, i nije optimalan i za automobile (mnogo toga nepotrebnog a još više onoga što nije idealno, uključujući i vrstu ZDDP-a).<br />Moglo bi se pisati letnji dan do podne o pojedinim (slažem se) ali "neće da bidne" (ko da nađe toliko vremena).<br />Ovo ne preporučujem posebno, naročito kod benzinskih motora. Kod dizel motora se mogu koristiti ulja koja imaju i automobilske specifikacije (ACEA A3/B4 ili makar samo B4) koje odgovaraju motoru. To je ono najkraće rečeno.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-38145885061107705042015-05-22T20:25:29.736+02:002015-05-22T20:25:29.736+02:00Postovani,
Da li se znatno razlikuje (osim paketa ...Postovani,<br />Da li se znatno razlikuje (osim paketa aditiva) sastav kvalitetnijih SHPD 15w40 i 10w40 ulja u odnosu na ista iz auto programa?<br />Mislim da imaju veci udeo HC komponenti i manje polimera u odnosu na auto ulja, pa mogu ponekad biti dobar izbor i za automobile.<br />Neka su toliko dobra ali i specificna, kao recimo ursa ultra le 15w40, da o njima moze da se napise ceo tekst.<br />Pozdrav!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-6541880106683393532013-12-18T10:20:48.601+01:002013-12-18T10:20:48.601+01:00Poštovani,
Meguin (proizvođač Megol ulja, pod LM-o...Poštovani,<br />Meguin (proizvođač Megol ulja, pod LM-om) ima svoj oil-finder:<br />http://www.meguin.de/meguin/web.nsf/id/pa_oilguide_me.html<br />Prilično dobro odgovara na pitanje koje ulje (no hvala na pitanju, jedino što ste mogli suziti pitanje na ono oko čega se dvoumite, pa bi bilo brže i jednostavnije).<br />Treba voditi računa o:<br />1) da je ulje originalno (teško vam tu mogu pomoći)<br />2) da je ulje po onome što piše u uputstvu vozila (nadam se da imate).<br />Ako je verzija sa DPF onda je ACEA C3 obavezan standard. Ako nije, isto se može koristiti ali u obzir dolazi i ACEA A3/B4.<br />Zvanični servisi zaista osim skupog radnog sata i delove naplaćuju papreno, a ulje dobijaju po eksta niskoj ceni (skoro duplo nižoj od one u slobodnoj prodaji, doduše plus PDV za vas) da je to (prava) sramota.<br />To što je auto na 120 hiljada km još uvek ne znači da nije za 5W-30 pa ostaje prvi izbor: <br />Motorenoel Compatible 5W-30.<br />Naročito ako više km pređete u gradu.<br />Ako ne, onda je Low Emission jednako dobar izbor.<br />Naročito ako je jeftinije.<br />Za motor bez DPF idealno je High Condition 5W-40. To je ulje po ACEA A3/B4-08 i kao takvo izuzetno za motor te generacije koji nema zahtev za C3.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-26576771086782257362013-12-18T09:34:35.490+01:002013-12-18T09:34:35.490+01:00Pozdrav, imam jedno pitanje u vezi ulja za dizel m...Pozdrav, imam jedno pitanje u vezi ulja za dizel motor kia ceed , 1.6 crdi iz 2007. Koje ulje upotrijebiti (megol) i o cemu treba voditi racuna? Kija je stavljala totalovo ulje, medjutim po paprenoj cijeni, a na internetu sam isto to ulje nasao znatno jeftinije, sto mi je sumnjivo, pa bih presao na megol iz tog razloga. Auto ima predjenih 120 000km.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-2627828779520611652012-08-25T21:01:35.313+02:002012-08-25T21:01:35.313+02:00Bez veze vam deluje zbog toga što je LM jači brend...Bez veze vam deluje zbog toga što je LM jači brend, zar ne? Sa pravim kvalitetom nema preterane veze jer su baš tu negde. Zašto onda ne dati sličan novac, zar ne?<br />Ovo važi i šire za manje poznate (široj publici) brendove (čak i Motul ili recimo Kroon i slično).<br />Možda sam i sam impresioniran činjenicom da Modriča uskoro (neminovno) postaje NAJVEĆI proizvođač sintetičkih (III bazna grupa) ulja u Evropi. Mislim da su trenutno drugi.<br />Bili su treći ili četvrti, u međuvremenu (ove godine) mnogi ili menjaju proizvodni proces ili zatvaraju tehnološki prevaziđene rafinerije (a otvaraju ih obično van Evrope), tako da ostaje prostor da (uz dalje povećanje kapaciteta), makar izvesno vreme, ovaj (nama blizak) proizvođač bude zaista lider u (celoj) Evropi.<br />Doduše HC Power nije sintetičko ulje ali jeste "full HC" što nije baš uobičajeno.<br />Total i Elf su zaista isplativa ulja ali ste ih lepo opisali.<br />HC Power je za nijansu bolje ulje, jer ispunjava novije ACEA standarde (iz 2004. a ne 2002.) u odnosu na Turbo Sint 2002. Ipak nije od većeg značaja, naročito za starije automobile, jer su razlike u nijansama.<br />Kod benzinaca naročito, mada kod dizelaša može biti i za klasu bolje (ACEA B4 u odnosu na B3).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-24461896645241504602012-08-25T00:22:56.475+02:002012-08-25T00:22:56.475+02:00Hvala Vam! Neko od navedenih ću sigurno da kupim. ...Hvala Vam! Neko od navedenih ću sigurno da kupim. HC često hvalite, ali nekako mi deluje bez veze da za njega dam 500 din/l, a da je na pr. LM 550 din./l. Inače, Ne mogu nigde da nađem žuti LM 10W-40.<br /><br />Jedino šta mi još pada na pamet su: Selenia Gold, Total Quartz 7000 i Marly (ima Gold i Black Gold sa grafitom - da li je tako nešto uopšte dobro za motor koji je prešao 2.000 km?).<br /><br />* Total i Elf mi deluju nekako prosto, standardno...<br /><br />P.S. HC Power vs. Turbo Sint 2002?<br /><br />Pozdrav!Predraghttps://www.blogger.com/profile/04182699266645688947noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-37084278208909039662012-08-24T21:34:45.739+02:002012-08-24T21:34:45.739+02:00Nije baš Leichtlauf-perform neupotrebljiv za TNG a...Nije baš Leichtlauf-perform neupotrebljiv za TNG ali svakako nije idealno ulje. Kako vreme prolazi sve mi se više čini da su Mid-SAPS ulja idealna za ovu vrstu goriva (recimo ACEA C3 ulja).<br />Za Nistotec se baš ne bih složio da ne spada u kvalitetna ulja ali dobro, to je vaš stav.<br />HC Power jeste skuplji od Elf-a i Total-a ali je to 100% HC ulje što je tipično (tek) za teretni program (ali sa drugom aditivacijom koja vama ne bi bila O.K. u većini slučajeva).<br />Prosto da se čovek zapita "zašto je toliko skupo?" i da proba (jedan od predloga).<br />Što bi rekao Ragazzoni (parafraza) svi se zaleću za no name ulje iz Francuske (10W-40) skoro tri puta jeftinije od HC Power ulja ... uz komentar da to ne može biti isto. Podsećam da su moderne (jeftine) "polu-sintetike" tek 10-15% HC ulja a da od sintetike nema ni S.<br />Kako god, evo i (po)duže liste:<br />INA Sint 10W-40 (ne samo da ima MB 229.3 nego je verovatno tek jedno od nekoliko ulja na svetu koje ima u sebi PAO sintetiku, što više ni Mobil, zapravo odavno, ne radi).<br />OMV i MOL MAX su dobra rešenja (i kao i prethodno ne tako jeftina).<br />Mobil Super 2000 X1 je po meni "standard" za vaše potrebe, ne najbolji ali pravi "prototip" ulja koje vama treba.<br />Koliko para toliko i muzike, zar ne?<br />Shell HX-7 je jedno od najboljih u ovoj kategoriji.<br />Magnatec (Castrol) dolazi u obzir ali nisam toliko njime oduševljen (kao i celom serijom zapravo).<br />I na kraju ali ne i po značaju, verovatno najbolje ulje u ovoj kategoriji (u Evropi bar):<br />Motul 6100.<br />Skup je kao kavijar ali valjda kvalitet mora i da se plati.<br />Trenutno je u mom DMB motoru upravo ovo ulje (o tome verovatno kraći tekst, zapravo o svemu što sam sipao do sad, ukratko) i ... čini se da je najbolje do sad (uključivši i 5W-40 ulja; doduše još da vidim kako će se zimi pokazati pa da zaključujem).<br />Nije to ništa epohalno (ionako nemam analize) i drastično bolje od Mobil-a, ali jeste potrošnja ulja manja, tamnjenje nešto brže (bolje detergentske osobine, a kako je tek neznatno, baš je po mom ukusu), itd.<br />Rad na leru je takođe dobar mada to više zavisi od kvaliteta goriva pa to ne uzimam u obzir (i do podešenosti motora).<br />Sve su ovo indirektni pokazatelji i ne previše zasnovani tako da ih ovde navodim sa velikom rezervom a i tako ih treba uzeti.<br />Ne mogu da kažem da vredi baš svaki dinar i da je neko isplativo rešenje ali ako novac nije problem (i ima ga na akciji) treba ga uzeti u obzir.<br />Naravno i Motul 2100 je dobar za DMB, a 4100 bi bio dobar kompromis (samo što ga Mass ne uvozi).<br />Kroon Emperol je takođe dobar (jeftiniji ali nikako jeftin) ... itd.<br />Fuchs MC ulja su veoma isplativ izbor (no nije ih baš lako naći).<br />Fuchs <br />Naravno Elf je veoma isplativ, što jest', jest' (ovo je takođe, kao što najavih, za drugi deo teksta "jeftina ulja" jer kao globalni brend ovo svakako jeste ta kategorija).<br />Texaco je takođe isplativ.<br />G-energy nije isplativ ali je dobro ulje.<br />Nekog (važnog) sam sigurno preskočio ali se nadam da je dovoljno.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-7669566415206145452012-08-24T17:12:45.692+02:002012-08-24T17:12:45.692+02:00@Steva
Pre svega pozdrav! Uskoro ističe 2.000 km o...@Steva<br />Pre svega pozdrav! Uskoro ističe 2.000 km od pune generalne na mom Yugu sa motorom DMB 1.1. U toku razrade je korišćeno ulje Liqui Moly 10W-40:<br /><br />http://www.liquimoly.co.rs/proizvod/219/LEICHTLAUF-PERFORM10W40-1L/<br /><br />Nastavio bih sa polusintetikom, a pošto se automobil vozi na TNG, koja bi bila Vaša preporuka? Znam da niste baš bili zadovoljni ovim uljem u kombinaciji sa TNG-om...<br /><br />Zanimaju me kvalitetnija ulja, Bell, Nisotec, Galax... bih da zaobiđem, Optima je OK, ali su podigli cene samo tako. HC Power je skuplji od Elfa, Totala... prilično zbunjujuće.<br /><br />Ako može jedna duža lista odgovarajućih, pa da mogu lakše da odaberem.<br /><br />Pozdrav!Predraghttps://www.blogger.com/profile/04182699266645688947noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-15767292722982543062012-07-27T18:42:40.737+02:002012-07-27T18:42:40.737+02:00Sintetička ulja se skoro uopšte ne proizvode u 10W...Sintetička ulja se skoro uopšte ne proizvode u 10W-40 gradaciji. Poneko ulje za teretni program i retki primeri u USA. Zapravo takvo ulje nije ni (tako) lako napraviti pa i ona sintetička to skoro da i nisu potpuno. <br />Ne treba se time mnogo opterećivati. Sintetička ulja su SVAKAKO superiorna u odnosu na "obična" no za većinu vozila i nije od krucijalnog značaja.<br />Chrono (300V) je zaista potupno sintetičko ulje (jedno od retkih) ali je specifično, te iako prevazilazi većinu (skoro sve) postojeće specifikacije ipak je manje "ekološko" i tek uslovno upotrebljivo za normalnu vožnju (zapravo jeste ali ako i o tome počnem neću završiti ni do 2022. kako zašto kada i slično).<br />Zato Vi lepo pređite na 5W-40 viskoznu gradaciju i no problemo.<br />Nema skoro ni teorijskog razloga da ne koristite ovu viskoznu gradaciju a ta su ulja uglavnom sintetička (makar i sintetska) mada ima i PS ulja.<br />Recimo (kad smo već kod Motula): X-clean 5W-40 ili X-cess ili LPG/CNG Specific, više nego dovoljno a po par "normalnih" kriterijuma, su bolja od izuzetnog (ali ipak trkačkog) 300V.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-17527936951713962352012-07-27T17:40:24.088+02:002012-07-27T17:40:24.088+02:00Cao,imam jedno pitanje za Vas... juce sam kupio Pu...Cao,imam jedno pitanje za Vas... juce sam kupio Punto classic TNG star dve goidine,pa bi bilo dobro da zamenim ulje.Preporuceno ulje je 10w40,a ja bih hteo da naspem sinteticko u toj gradaciji... Jedino koje sam nasao je motul 300v 10w40 chrono, pa me zanima da li smem da ga koristim,da li bi bilo korisno, koliki bi bio interval zamene i da li postoji neko drugo sinteticko ulje u navedenoj gradaciji?<br />Pozdrav!<br />DejanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-73752643899487103992012-07-18T12:54:28.025+02:002012-07-18T12:54:28.025+02:00Hvala puno na brzom i iscrpnom odgovoru.Hvala puno na brzom i iscrpnom odgovoru.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-79861585103260346392012-07-18T10:00:14.587+02:002012-07-18T10:00:14.587+02:00Potrebe motora ne određuje vrsta ulja (ili tek pos...Potrebe motora ne određuje vrsta ulja (ili tek posredno) već njegov nivo kvaliteta.<br />Iako se ponekad u uputstvima (manuelima) navodi da je potrebno "sintetičko" ulje, to je jako neprecizno. Treba gledati koje standarde ulje treba da ispuni (API, ACEA ... odobrenja proizvođača).<br />Nemojte se, dakle, opterećivati vrstom ulja (sintetičko, polu-sintetičko).<br />Ulje koje vam je mehaničar nasuo je HC (polu-sintetičko) ali ima potreban nivo kvaliteta (ACEA A3 i API SL). Viskoznost je takođe dobra.<br />Dakle ovo je sasvim regularan izbor.<br />Svakako da možete koristiti i full sintetička 5W-30 ulja sa API SM/SN i da je to bolja varijanta (i naravno skuplja) ali ovu zamenu ostavite ovo ulje jer nema razloga da novo i odgovarajuće ulje menjate (makar navedenih 10 hiljada km).<br />Ako želite (kad budem imao više vremena) mogu vam dati listu ulja vrhunskog kvaliteta (ako vam je to prioritet) ili najisplatljivijih (ako pak tome težite).<br />Mislim da je ulje koje vam je trenutno u motoru, prilično isplativo te praktično vam druga lista i ne treba. Za prvu se takođe možete snaći listajući blog.<br />Vodite računa da su vam potrebna ulja sa ACEA A3 a ne A1 ili A5 standardom i nema greške.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-77246783156637184222012-07-18T09:01:54.326+02:002012-07-18T09:01:54.326+02:00Imao bih jedno pitanjce u vezi corollinog motora 1...Imao bih jedno pitanjce u vezi corollinog motora 1.4 vvti (2004).Juce mi je mehanicar nasuo megol Motorenoel Quality SAE 5W-30. Moje pitanje je, da li je to ulje dobro za ovaj motor ili treba full sintetika? Ak nije dobro, treba li ga odmah mijenjati il mogu voziti 10 000 km.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-63618825075818264412012-06-21T23:57:16.460+02:002012-06-21T23:57:16.460+02:00Hvala na odgovoru doktore Stevo! :)
U svakom sluca...Hvala na odgovoru doktore Stevo! :)<br />U svakom slucaju vec sam te pitao koje 5w40 ulje da koristim posto sve specifikacije za moj Mondeo TDCi govore o 5w30 viskoznosti. I jos jednom koristim priliku da se zahvalim na datom odgovoru i vec planiram da prilikom slijedece izmjene ulja kupim Liqui Moly 5w40 sa VW 505.1 standardom ili Petrolovo (Havoline) 505.1 5w40 (primjetio sam da je Havoline fully synthetic dok je LM polusinteticko ulje). Kod nas je LM 14,90 KM po litri dok je Petrol takodje tu negdje (mislim oko 15 KM po litri).<br />Jos jednom veliki pozdrav i svaka podrska u edukaciji nas obicnih neukih smrtnika o ovako vaznim stvarima.<br />BojanDistance rhttps://www.blogger.com/profile/04004957858073942883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-27825177124532717352012-06-20T21:41:37.692+02:002012-06-20T21:41:37.692+02:00Naravno kada su ispravni!
Razlog koji navodiš baš ...Naravno kada su ispravni!<br />Razlog koji navodiš baš ne mora da vodi ka upotrebi Engine Protect-a. <br />Hmmm ... Pre upotrebe bi (bar) oprao motor nekim Engine Clean-om.<br />Suština je da se dobije malo jači (deblji) staklasti sloj nego (samo) sa ZDDP-om. <br />Verovatno ima nečeg u tome ali ipak više liči na:<br />"po selu se priča (makar i po Ulmu) ali nije naučno dokazano" kako se obično kaže za vanzemaljce a proizvod je baš opisan kao "vanzemaljska tehnologija" (što baš i nije).<br />U svakom slučaju jedan od bolje ispitanih i dokazanih post aditiva na ovu temu.<br />Ipak ... šta ja znam ... probati na nekom jeftinijem motoru (neki Yugo ili tako nešto).<br />Ne verujem da škodi, verovatno malo pomaže ali u granicama placebo efekta.<br /><br />Nego drugo sam hteo reći (ovo samo da odložim malo pisanije o Eng.Prot.).<br />Lampica pri paljenju gori sekund-dva (u poslednje vreme)!? (ma nije valjda?)<br />A da nije napolju toplije pa je ulje ređe??<br />Ulje veće viskoznosti brže gasi lampicu ali to ne znači da bolje i brže podmazuje motor.<br />Zapravo je potpuno suprotno!!<br />Znači da samo treba malo više (ali malo) vremena da se uspostavi minimalni pritisak ulja.<br />Nije ništa opasno, zimi treba i po ceo minut za potpun optok ulja kroz motor, pa preživljava - sekund ili dva do uspostave pritiska neće da ga uništi.<br />Više bi značilo da je manometar pa da se prati pritisak ulja i pri paljenju i posle.<br />Ako se ne pali lampica u vožnji, recimo posle duže vožnje pod jakim gasom pa onda na ler, nije strašno.<br />Inače pad pritiska (pri radnim uslovima) obično ukazuje na smanjenu viskoznost ulja. Obično zbog razblaženja gorivom ili popuštanja polimera ili vode u ulju.<br />Ako bi išta značilo to što si primetio to je da je možda vreme za malu promenu viskoznosti ulja.<br />Ali vrlo malu. Recimo sa Low HTHS 5W-30 na High HTHS ulja (ACEA B4) ili sa 5W-30 na 5W-40.<br />Ništa više (od toga).<br />Pozz ...Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-40946744937115744122012-06-19T22:03:29.942+02:002012-06-19T22:03:29.942+02:00Hvala na odgovoru druze Stevo!
Koliko sam shvatio ...Hvala na odgovoru druze Stevo!<br />Koliko sam shvatio uputstvo, proizvodjac ovo preporucuje kod motora koji su ispravni jer nema fajde kada popuste karike :).<br />Ja sam o ovome razmisljao jer mi unazad par mjeseci koliko mi se cini prilikom paljenja gori lampica ulja sekund dva, a ranije koliko mi se cini odmah se gasila. Da li to ima ikakve veze ili ne normalno ne znam?Distance rhttps://www.blogger.com/profile/04004957858073942883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-12262276005469820132012-06-19T20:06:19.049+02:002012-06-19T20:06:19.049+02:00Ajd' da o ovome kažem nešto više za par dana.
...Ajd' da o ovome kažem nešto više za par dana.<br />Ovaj aditiv sam (ukratko) opisao pre jedno dve (i po) godine na cbc-u.<br />Za sada: <br />aditiv jeste odavno na tržištu ali je ipak "siva zona". Uglavnom su ljudi oduševljeni dejstvom ali ne mora da znači da će svuda tako biti.<br />Greška je koristiti aditiv(e) kod motora koji troše ulje (onda je već kasno). Uglavnom svi post-aditivi najbojlje rezultate daju na početku "peak-life" faze stanja motora (na cca. 100k km), dok je motor još uvek u dobrom stanju, ali nije baš nov. Uglavnom nisu sporna zaštitna svojstva (mada ne baš koliko je predstavio proizvođač ili koliko se očekuje) a od "popravljanja" motora nema ništa već se radi o suzbijanju simptoma (andol, coldrex i sl.) a ne lečenju.<br />Veliki pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-3892832045790430072012-06-18T21:51:45.961+02:002012-06-18T21:51:45.961+02:00Pozdrav majstoru i doktoru Stevi!
Neki dan gledam ...Pozdrav majstoru i doktoru Stevi!<br />Neki dan gledam malo LM sajt i primjetim jedan zanimljiv aditiv za ulje koji bih volio da prokomentarises. Radi se o tzv Motor protect aditivu koji se sipa u ulje i navodno stiti i omogucava bolje podmazivanje motora. Pakovanje od pola litre se sipa prilikom promjene ulja i navodno dejstvo istog traje oko 50.000 km. Jedan lik sa Ford Kluba Srbija sajta je nasuo taj aditiv u Njemackoj (tamo je nastanjen) i odusevljen je dejstvom. <br />Ovo je link ka tom proizvodu:<br />[url]http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_1018.html?OpenDocument&land=GB&voilalang=e&voiladb=web.nsf[url]Distance rhttps://www.blogger.com/profile/04004957858073942883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-83459373811069451592012-06-14T17:57:31.257+02:002012-06-14T17:57:31.257+02:00O.K.
Hvala i novom registrovanom korisniku a to je...O.K.<br />Hvala i novom registrovanom korisniku a to je Marko Karapandžić. <br />Posebna zahvalnost na "književnom" blogu za registraciju.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-73913162185227283142012-06-14T16:02:48.174+02:002012-06-14T16:02:48.174+02:00Imam jedno pitanjce odnosno par u temi Kočione teč...Imam jedno pitanjce odnosno par u temi Kočione tečnosti, Brake FluidsSrdjan Matichttps://www.blogger.com/profile/13484880025356194409noreply@blogger.com