tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post4479451363402652116..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Aditivi za dizel gorivoStevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger49125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-72196785748814775012021-11-15T09:37:35.644+01:002021-11-15T09:37:35.644+01:00Poštovani g. Zvonimire,
Već sam par puta pisao o o...Poštovani g. Zvonimire,<br />Već sam par puta pisao o ovom aditivu (probajte search na blogu ili google, uz www za blog) ali nije lako naći.<br />U navedena ulja NEMOJTE dodavati 9929 aditiv, jer su ona opitmizovana za VW 504/507 standard (samo ćete razblažiti optimalnu smešu aditiva i baznih ulja). Dakle -NE (nikako).<br />Aditiv je o.k. ali za dodavanje u PS ili mineralna ulja, gde može da bude od koristi.<br />Dakle, osim kvalitetne osnove (na bazi estarske sintetike) sadrži i aditive protiv curenja zaptivki i slično. Ne znam šta ispunjava od zahteva ali verovatno ima i API SL/CF ili SN/CF paket u sebi.<br />Dakle, više je za vozila do 2000. ili max. 2005. (ukoliko ne traže VW 505.01 ili (još i gore) 504/507 ). PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-53330318052670293642021-11-06T19:59:46.591+01:002021-11-06T19:59:46.591+01:00Poštovanje!
Može pitanje o aditivu do ulja,Mannol ...Poštovanje!<br />Može pitanje o aditivu do ulja,Mannol 9929 !<br />Uz konstataciju da već nova ulja Mannol energy combi ll 5w30 i Mannol oem 7715 5w30 sadrže aditive!<br />Da li onda sipati o dodavati aditiv 9929 do ulja ili ne?<br />Molim ako nije problem-i zašto ? Radi se o motorima Bkc i Cayc ,diesel od VW!<br />Hvala unaprijed<br />Zvonimir<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-31446383331789905402019-05-17T19:08:31.113+02:002019-05-17T19:08:31.113+02:00Poštovani g. Peđa,
Ne znam na koji tačno mislite. ...Poštovani g. Peđa,<br />Ne znam na koji tačno mislite. Lepezu Liqui Moly aditiva imate najbolje kod uvoznika (lako je izguglati ili idite na sajt u Nemačkoj pa dođite do distributera kod nas (ili gde Vam već treba)).<br />Što se tiče pominjanog aditiva mislim da se tako baš i zove ("Common Rail") ili je neki od onih koji služe za čišćenje sistema za ubrizgavanje i/ili distribuciju goriva.<br />Ukoliko nije došlo do mehaničkog kvara i talozi nisu jače izraženi ovi aditivi mogu pomoći. Najbolje deluju preventivno (prema uputstvu).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-86569871674217844942019-05-15T23:40:03.739+02:002019-05-15T23:40:03.739+02:00Pozdrav Stevo. Gde kupiti u Srbiji ovaj aditiv?
Pozdrav Stevo. Gde kupiti u Srbiji ovaj aditiv?<br />pedjahttps://www.blogger.com/profile/05473054042151642800noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-46170780467503436242017-04-23T17:14:52.492+02:002017-04-23T17:14:52.492+02:00I naravno ispravka.
Nije 1:1000 nego 1:100 (konc. ...I naravno ispravka.<br />Nije 1:1000 nego 1:100 (konc. markera se sigurno izvodi sa greškom od bar ±1%, što (zapravo) znači da aditivi koji se dodaju u manjoj konc. (1:200 ili još manje) neće prouzrokovati "pad na testu". Ipak, praktično nisu neophodni pa ne vidim ni veliku svrhu korišćenja (ako moram da se izjasnim Yes/No odgovorom).<br />Na poljoinfo-u je detaljnije objašnjeno (pa nema potrebe ni za već navedenim a sve dalje bi bilo čisto gubljenje vremena).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-84973178559763759632017-04-23T13:14:48.763+02:002017-04-23T13:14:48.763+02:00Zvanično je:
ED je dobro za sva vozila (od 1945. p...Zvanično je:<br />ED je dobro za sva vozila (od 1945. pa na dalje, možda i ranije).<br />Ako Vam baš cikne pumpa, šta da se radi, kupite novije vozilo.<br />Država(e) su to tako rasčistile (u tehničkom smislu jesu u pravu) i šlus.<br />Zato, sve posredne savete uzimajte na svoju odgovornost (ja upozorio pa ko kako hoće). <br />Inače od ljudi koje lično poznajem i koji vode velike vozne parkove (koji poseduju i motore pre Euro 3), i koji su maš. inž. (dipl., master ili makar sa višom školom), dakle "pouzdani svedoci" kažu da sa ED-om nikada nisu imali već probleme (da je stradala pumpa goriva ili tako nešto).<br />Nešto sitnih problema ima, ali nije ozbiljno (i neću ih navoditi), niti pravi velike troškove korisnicima.<br />Dakle, možda je bilo problema u "prelaznom periodu" sada ne bi trebalo da ih bude.<br />(Ima doduše dokumentovanih slučajeva u teh. dokumentaciji proizvođača motora, ali kako nije pravilo i retko se dešava, više niko ne komplikuje oko toga ... rešeno standardima ... koji doduše često služe da bi se problem otkačio a ne rešio).<br />OPŠTI SAVET: izbegavajte da bilo šta sipate u gorivo stalno, to je zvanični stav struke, a svakako je JEDINO legalno (po zakonu).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-48605876213114272192017-04-23T13:07:19.091+02:002017-04-23T13:07:19.091+02:00Nisam siguran, ali kazna može da sledi i ako Vam u...Nisam siguran, ali kazna može da sledi i ako Vam u putničkom vozilu nađu (specifično i jako obojeno) Gasno Ulje (sa 0,1% sumpora).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-36621838851099677242017-04-23T13:05:02.617+02:002017-04-23T13:05:02.617+02:00O.K. isuviše informacija pa nema direktnog odgovor...O.K. isuviše informacija pa nema direktnog odgovora (inače sve već piše).<br />Ako je motor Euro 3 ne treba ništa (čisto bacanje para), ED je sasvim o.k. (naravno još i više za Euro 4, dok o 5-ici ne treba ni trošiti reči (trenutno je dizel na tom nivou za Euro 5 motore, tj. čak i za Euro 6 jer posebno novih zahteva nema).<br />Za Euro 3 je (eventualno) dobro koristiti aditivirani dizel (jeste skuplji ... ali i dodavanje bilo čega u gorivo košta).<br />Za još starije motore (Euro 2, 1, 0) stvar se komplikuje. Iako ED mora da prođe test za maksimalno habanje pumpe visokog pritiska (da neće negativno uticati), mnogo zavisi od motora do motora.<br />Zvanično NE mora da se ništa dodaje (i čisto je bacanje para). Zimi svakako (malo niža viskoznost ED-a, mada ne koliko se smatra, jeste dodatno pitanje za letnji period).<br />Sve sam više na stanovištu da ništa ne treba dodavati (čak i u starije motore) i da su (bar veći) distributeri goriva obezbedili pun Euro 5 kvalitet (računajući i test habanja pumpe).<br />Iako sve liči na moderan (nije samo urbani, više je (čak) vezan za poljo mašine) MIT i ništa više. Ipak, mnogo je onih koji su prijavljivali probleme sa pumpom što navodi na oprez (okolnosti kvara nisu uvek takve da nesumnjivo upućuju samo na gorivo, ali najlakše je nekog (drugog) optužiti nego priznati da pumpa ima 10, 20 ili više godina i da bi "crkla" ovako ili onako.<br />I da skratim priču:<br />1) Euro 4, 5, 6 bez ED-a i kvar ne gine (pre ili kasnije)<br />2) Euro 3, koristite ED i ne bacajte pare na aditive.<br />3) Euro 2, 1, 0 ... kako Vam drago. Ako se baš mnogo plašite kvara pumpe, onda postupite po sledećem:<br />1. Koristite samo aditive za tu namenu (gore je naveden jedan od boljih)<br />Neki od njih su praktično čisto bazno ulje (neki od jeftinijih) ali će i to odraditi posao (ako već ne i uraditi kako treba).<br />2. 2T je maksimum koji još uvek neće praviti veće probleme. Ipak, treba koristiti max. 1:100, po pravilu 1:200 (ne treba zaboraviti da 2T ipak ima dosta sulf. pepela (iako 10x manje od 4T ulja) u odnosu na gorivo, pa tek ovakva razblaženja "nisu opasna" (i donekle koriste, mada je više placebo).<br />3. ATF ne preporučujem, iako je praksa pokazala da ovo nije toliko opsano dodavati.<br /><br />Uzgred, postoji mogućnost i da se koristi bazno ulje (SN 500, što je SAE 30 bez aditiva) u odnosu 1:200. Ovo je doduše već zloupotrebljavano u smislu mućki sa gorivom, jer su pojedini prodavci goriva (legalni) dodavali bazno ulje na koje ne ide akciza (u svetu se mnogo koristi naročito za poljomašine i slično, ali je svuda, naravno, zabranjeno). Preko svega moram da naglasim da veći procenti ... od npr. 10% mogu škoditi motoru, jer bazna ulja nisu dobra goriva.<br /><br />NAPOMENA:<br />U teretnim vozilima NE koristite NIKAKVE ADITIVE, 2t, atF, bazno ulje, zejtin i slično. Ako je odnos veći od 1:1000 (i neizvesnu korist) rizikujete da "popijete" (veliku) kaznu ukoliko Vam kontrolišu gorivo na markere.<br />Stoga, za poljomašine: GU 01<br />Za sve ostalo: ED<br />Za automobile oprez jer će možda i njih (nekad) konrtrolisati (inače GU 01 je nešto kao (praktično jeste) "Euro 2" gorivo, dovoljno dobro i za starije motore, jedino za zimu mora da se meša bar u osnodu 1:1 sa ED-om, još bolje koristiti čist ED). U principu GU 01 nije namenjeno automobilima a 2T ulje ili ATF mogu da Vas koštaju kao Svetog Petra kajgana.<br /><br />Eto, pa odlučite sami.<br /><br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-74051041005680342702017-04-23T08:42:13.954+02:002017-04-23T08:42:13.954+02:00Da li bi bilo dobro sipati nesto (npr. atf ulje il...Da li bi bilo dobro sipati nesto (npr. atf ulje ili dvotaktol ili neki aditiv) u eurodizel kako bi se preventivno zastitila pumpa visokog pritiska i dizne, odnosno ceo sistem.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-81013806869876189382017-01-26T09:04:16.931+01:002017-01-26T09:04:16.931+01:00Slabo gledam SAT. Pretpostavljam da su konsultoval...Slabo gledam SAT. Pretpostavljam da su konsultovali nekog iz rafinerije ...<br />Kako god, napravili su (slučajno ili namerno) reklamu za OMV (pre svega).<br />MOL se takođe deklarisao da ima dizel i za niže temp. od -20, a NIS se reklamira sa Ultra D verzijom.<br />Sve u svemu, i dalje je "mutna voda (dizel)", a izbor za klasu D umesto F (prva do -10 a druga klasa do -20) je u najmanju ruku kontroverzan. Prilično loša reklama (pre svega za NIS).<br />Dakle, Omv sa polar class 3 deluje kao UBEDLJIVO najbolja kupovina (makar) zimi.<br />Naravno da je bolje dodati aditiv u novije konstrukcije (tako piše i u tekstu).<br />Petrolej (kerozin) dodati nije tako strašno, no potrebno je makar 10% za ovakve temp. (oko -15 do -20) ili više (20% tipično, za prvi nivo zaštite, od oko -20 i neki stepen niže). Priličan procenat, pa se uglavnom NE isplati (čak i u starijim konstrukcijama).<br />Osim toga, sa tolikim % kerozina smanjena su maziva svojstva dizela (bilo ED bilo onog sa više sumpora).<br />Dakle i nije neko rešenje (ali bolje nego benzin) naročito za CR (makar drugu generaciju), posredno za sva dizel vozila iz XXI veka.<br />Opet ponavljam, idealno je refinerijska smeša, tj. kupiti onaj koji ima CFPP od min. -20 (Class F) što je u praksi oko -22 ili 23°C.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-21085707930982602722017-01-25T21:06:47.439+01:002017-01-25T21:06:47.439+01:00Od kad sam kupio dizela sipam ED iskljucivo na NIS...Od kad sam kupio dizela sipam ED iskljucivo na NIS pumpi,evo vec 3,5 godine i nikad nisam imao nikakav problem sa gorivom.Tu su mi rekli da je i obican ED "bezbedan" do -15 -20 da bi pre neki dan u emisiji SAT rekli zvanicno na televiziji da je ED na nasim pumpama zasticen do -10. Ja sam i ranije preventivno sipao NISOTEC Diesel Flow koji sprecava izdvajanje parafina do -25 kada su najavljivane temperature ispod -15 i nisam imao problema sa paljenjem. Trenutno ga nema.pa nisam nista sipao,temperature su oko -10 pa bih rekao da mozemo da verujemo informaciji iz emisije SAT. Nisam za varijante tipa petrolej ,benzin itd bar ne za novije dizel automobile. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-72686511130283198912016-09-21T20:42:38.540+02:002016-09-21T20:42:38.540+02:00Poštovani,
Ako je sve u redu (a po navodima jeste)...Poštovani,<br />Ako je sve u redu (a po navodima jeste) ne bacajte pare bez potrebe. <br />Preventivno možete koristiti aditivirana goriva (stalno ili makar par rezervoara za redom, pa malo bez pa opet bar ceo itd.).<br />Ceo sistem (za ubrizgavanje goriva, verovatno) se čisti samo kad ima razloga za to. Dizne ... mogu se probati aditivi pri prvim znacima (dijagnostici) da nešto nije u redu ali ako je problem evidentan neće pomoći (ultra-zvučno ili zamena, zavisno od vrste, ali za to već nisam stručan).<br />Samo opušteno ... sa gorivima po EN 228:2009 (Euro 5) nema posebne potrebe da "čistite" dizne (preventivno).<br />Ako Vam se čini da nije skupo, eventualno probajte neki Wynn's ili LM aditiv (tretman). Možda i nije loše to raditi jednom godišnje (ili na dve, zavisno od pređenih km) ali teško je znati da li je od toga zaista bilo koristi ili je čisto bacanje para. Možda je važnije sipati na proverenoj (i prometnoj) pumpi, kvalitetno gorivo (Eko sa dvostrukom filtracijom na licu mesta takođe uliva poverenje (tzv. "avio dizel") ali i drugi veći distributeri imaju dovoljno kvalitetna goriva da ne razmišljate mnogo o ovoj vrsti "prevencije".<br />Vozi i manje brige.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-50718143059342444722016-09-21T10:57:02.176+02:002016-09-21T10:57:02.176+02:00Pozdrav Stevo.Vozim Fokusa TDDI,auto ide dobro,ne ...Pozdrav Stevo.Vozim Fokusa TDDI,auto ide dobro,ne dimi i trosi gorivo u granicama normale,ali bi preventivno sipao neki aditiv za ciscenje sistema ili samo dizni.Koja je tvoja preporuka i da li da se uzima za ceo sistem ili samo za dizne jer sam cuo da nije dobro cistiti ceo sistem?pedjahttps://www.blogger.com/profile/05473054042151642800noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-31437738732288232742015-06-15T09:32:05.523+02:002015-06-15T09:32:05.523+02:00Hvala za uključenje u diskusiju. Verovatno ste za ...Hvala za uključenje u diskusiju. Verovatno ste za sve u prvu (nisam stigao da pregledam studije na ovu temu a zaboravih šta sam (davno) čitao).<br />Suština jeste u tome da 3% zejtina ne može toliko da utiče na viskoznost ... sigurno manje nego što šteti (a šteti makar minimalno).<br />Eventualno bi čisto bazno ulje BS (bright stock), velike viskoznosti u toj količini pomoglo (iako nije baš sjajno gorivo). Čak su i bazna ulja loša za dodavanje iako kod starije generacije motora (pre common-rail-a) do 10% nije posebno loše (doduše, zavisi i od konkretnog motora).<br />U pricnipu, osim pumpe, visoznost samo smeta, a kako reče "Cvrle" remont pumpe u odnosu na ceo motor je mnogo manji trošak.<br />Slažem se da je kupovina zejtina prilično uzaludna stvar i da je tih 3(2-5)% dobro samo ako se ima neka užegla količina ili iz neke kompenzacije (veća količina) sa kojom se ne zna kako je pametnije utrošiti (ne prodavati ispod cene). U svakom slučaju, veće količine su (čak) i kod motora starijih konstrukcija dugoročno loše rešenje, naročito (kako je Cvrle već rekao) pri većim opterećenjem istog.<br />1% 2T ulja (naočito "bezdimnog", ISO EGC ili EGD) mi se čini kao najpraktičnije rešenje. <br />Ipak, stvarno dejstvo bi trebalo (verovatno neko, nekad i jeste) stručno ispitati.<br />U svakom slučaju neće negativno delovati, ili će mnogo manje (a možda i pomogne, videćete nakon više godina). Sigurno (2T ulje) ima manje vode, sulfatnog pepela i bolje sagoreva od zejtina.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-40487419347047174842015-06-14T21:59:38.891+02:002015-06-14T21:59:38.891+02:00Gospodine Banjac,
Nadam se da Steva neće da zameri...Gospodine Banjac,<br />Nadam se da Steva neće da zameri, malo bih se uključio u diskusiju.<br />U pravu ste za viskoznost jestivog ulja od suncokreta, koja se u proseku kreće oko 50 mm2/s na 40 stepeni C. Čak i takav "miks" sa 3 % bi povećao viskoznost.<br />Međutim, čak i tako mala količina jestivog ulja osetno povećava količinu karbonskih depozita u motoru, i po jednoj studiji za 3% možete očekivati oko 15% brže stvaranje naslaga u motoru. Neki motori su na to manje osetljivi na ove naslage (mercedesovi motori na primer), dok su kod nekih motora po statistici kvarova to veoma uticajni faktori na vek motora. Vaš motor IM-033 ne bi trebalo da bude posebno osetljiv na vrstu goriva (naročito ako nije pod punim opterećenjem), ali bez ozbiljnog ispitivanja ne mogu da znam.<br />Bitna i vrsta motornog ulja koje koristite, odnosno da li je u stanju da se izbori sa oviom vrstom goriva.<br />Bitno je i trenutno stanje motora. Bolji motori lakše bi podneli ovo gorivo.<br />Ne znam koji su Vaši motivi za korišćenje jestivog ulja, ali moj je savet IPAK NE. Razlika u ceni na 3% jestivog ulja je smešno mala. Ako imate neko užeglo jestivo ulje, "izduvajte" to kroz 3% mešavinu i neka tu bude kraj. Izbegavajte opterećenje traktora i čim se pojavi dim na izduvu smanjujte opterećenje do pojave bezbojnih izduvnih gasova (što je dobra praksa i pri pogonu sa čistim dizelom).<br />Ako je motiv zaštita pumpe od habanja povećanjem viskoznosti goriva, remont pumpe nije tako skupa stvar kao što moze da bude remont kompletnog motora, pa procenite sami.<br />Nadam se da sam pomogao.<br />CV(r)LEAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-69643418806432376632015-06-03T15:55:38.667+02:002015-06-03T15:55:38.667+02:00Hvala na iskustvima (diesel lub) ...
Slažem se za...Hvala na iskustvima (diesel lub) ... <br />Slažem se za zejtin (to se očistiti ne može).<br />BD nije baš rešenje (ako sistem za dovod goriva nije prilagođen, a nije).<br />Dvotaktol je solidno rešenje osim što ne utiče (posebno) na viskoznost.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-33367294763173209102015-06-02T18:20:06.330+02:002015-06-02T18:20:06.330+02:00A dvotaktol redovno sipam do 1% i kada njega koris...A dvotaktol redovno sipam do 1% i kada njega koristim znatno je manje crnog dima na izduvu, doduse ima sasvim malo plavkastog, ali bar znam odakle potice plavi dim.<br />Nisotec diesel lub sam koristio ali bukvalno nista nisam primetio razliku, sem u novcaniku.<br />Pozdrav, BanjacAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-63738210443944738352015-06-02T17:02:15.150+02:002015-06-02T17:02:15.150+02:00Hvala
probacu malo zejtina, pa da vidim. Mozda ga ...Hvala<br />probacu malo zejtina, pa da vidim. Mozda ga malo "zgusti". Ne znam bas, ima malo kiseonika u sastavu. Ako moze HHO generator sa smesno malom kolicinom vode (odnosno kiseonika i vodonika) da utice, ili mala kolicina acetona u gorivu da osetno promeni svojstva goriva mozda ce i ovo.<br />Inace mislim da kao gorivo cisti zejtin nema sta da trazi u motoru. Uostalom, pogledajte stare tiganje i njihove naslage. <br />Hvala Vam i sto omogucavate ovakav vid komunikacije (anonimno) jer nije bas prakticno registrovati se zbog jednog pitanja.<br />BanjacAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-51439020634662794132015-06-02T13:40:37.612+02:002015-06-02T13:40:37.612+02:00Uzgred ... (nisam odmah primetio i podrazumevao sa...Uzgred ... (nisam odmah primetio i podrazumevao sam ED) za GU01 (sa do 1000ppm ili 0,1% sumpora) nema neke posebne potrebe dodavati ni aditive (sigurno ne više od 1:200) a ni zejtin. <br />Doduše ostaje da može da se proba, neće mnogo štetiti u manjim koncentracijama (3%).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-68372687125143175332015-06-02T13:09:24.166+02:002015-06-02T13:09:24.166+02:00Poštovani za "Euro 0 (nula)" (mada moglo...Poštovani za "Euro 0 (nula)" (mada moglo bi biti "0,5" jer je Fergusonče baš iz prerioda prvih dana EU tj. par godina je i stariji.<br />Kako god ... zanimljivo jeste (vaš komentar).<br />Da se vratim na pitanje:<br />Iskreno, nemam pojma (tj. imam pojma ali ne znam dovoljno). Mož' bit' da, mož' bit' ne.<br />Tako mala količina (naročito leti) neće da smeta pa vredi probati (a i nije skupo).<br />U nedostatku baznih ulja (što nija dozvoljeno da se meša sa gorivom ali mislim u smislu "aditiva", tj. oko 1%) možda i jeste rešenje.<br />Doduše imate aditiva raznih na tržištu (na NIS i EKo pumpama sigurno) koji takođe nisu skupi (jer se dodaju u odnosu 1:200). Eventualno i da duplirate "dozu" (ali ne više od toga), pa opet je podnošljivo (isto služi kao gorivo). Ovi aditivi su bazna ulja sa vrlo malo dodatnih aditiva (ali baš zbog njih ne bi preterivao sa "prekoračenjem" inače samo bazno ulje i u većim (npr. 5%) konc. neće praviti probleme ... ionako su ih dodavali i po 20% u smislu prevare države zbog akciza ... sada sa markiranim gorivom ide malo teže ali ... nije Švaba (Japanac, Amerikanac) izmislio što naši neće da "razbiju" (u konkretnom slučaju mislim da je kompanija iz Južne Afrike, ali to onako "iz malog mozga").<br />Dakle, u IMT-u tako mala količina zejtina neće da dovede do loših posledica (inače veće koncentracije i čist zejtin na duži rok nisu baš idealni za motor, to jednostavno nije kvalitetno gorivo iako može da posluži u smislu "da radi"). Toliko bi moglo da pomogne (ako uopšte pomaže). <br />Lično bih (isto nije dobro gorivo) pokušao da nađem čisto SA ulje (bez detergenata i AW aditiva), npr. SAE 30 (neka od "Classic" ulja) i sipao ... npr. 1-5%.<br />Eventualno i neko malo aditivirano motorno ulje ili dvotaktol (nije ni on idealan ali od svih navedenih najbolje deluje) ALI ne više od 1% (npr. 0,5% ili 1:200 za dvotaktol ali onda se vraćamo na priču: a zašto ne namenjeni aditivi?).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-47965068833225725362015-06-01T21:40:25.918+02:002015-06-01T21:40:25.918+02:00Koja provala
Kako moze Massey Ferguson iz 1955 i s...Koja provala<br />Kako moze Massey Ferguson iz 1955 i sinovi (IMT533, 539, 540 ...) da bude Euro 1 ili 2.<br />Mislio sam za traktor, a sve do euro 1 i 2 motora - znaci onaj vek u kome smo rodjeni.<br />Banjac Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-24127301041186809862015-06-01T21:00:23.448+02:002015-06-01T21:00:23.448+02:00Pozdrav.
Moze li 2 litra zejtina (cistog) na 70 li...Pozdrav.<br />Moze li 2 litra zejtina (cistog) na 70 litara dizel gu0.1, dakle oko 3%, da bude korisno u starijim masinama tipa euro 1 i 2 bez turbine za traktor 540 - rotaciona pumpa?<br />Postravio bih pitanje u poljoinfo, ali mi je komplikovana registracija.<br />BanjacAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-17729531501730400592014-02-11T14:56:19.584+01:002014-02-11T14:56:19.584+01:00Ali bez panike. So far so good.
Jednostavno je sa...Ali bez panike. So far so good. <br />Jednostavno je samo prevelika koncentracija koju bi stari motori "pojeli" za doručak. Ovde bi morao makar razblažiti (ali ozbiljno). Aditiv bi mogao malo da poveća viskoznost i poboljša mazivost goriva pre svega spasi pumpu visokog pritiska.<br />Ende.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-51123461568261313512014-02-11T14:41:48.941+01:002014-02-11T14:41:48.941+01:00Nisam preterao!
Ipak je JTD common rail (makar međ...Nisam preterao!<br />Ipak je JTD common rail (makar među prvima i prve generacije) te (sigurno) JESTE osetljiv na benzin u gorivu (inače starije konstrukcije su manje).<br />Da je još i DPF ... propast.<br />Ugrožene su (makar): dizne (brizgaljke), pumpa goriva, izduvni ventili, izduvni sistem.<br />Da je 1.7TD možda bi samo aditiv i još koji litar goriva bio dovoljan (bez većih problema).<br />Ovako, procenite još jednom šta vam je činiti.<br />Najverovatnije bi malo benzina motor "progurao" ali ja vam to ne mogu garantovati.<br />Jednostavno NE poznajem (baš) toliko konkretni motor. Uglavnom, to jeste novija generacija motora i nije isto "kao ranije".Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-28143832251994951622014-02-11T14:10:39.910+01:002014-02-11T14:10:39.910+01:00Malo bolji slučaj (14,5% tj. 13% masenih).
Pazite!...Malo bolji slučaj (14,5% tj. 13% masenih).<br />Pazite! Najbolje je da uopšte NE koristite dizel sa sipanim benzinom! Rizikujete oštećenje motora koje će koštati mnogo više nego rezervoar goriva.<br />Ne postoji opravdanje da se to gorivo koristi.<br />Dakle ne bih da pomažem u nečemu što može da dovede do kvara ili ako ne kvara onda bar dugoročno štetno utiče na motor.<br />Dakle,<br />1) Ako ikako (baš "morate") to gorivo (pun rezervoar) hoćete da iskoristite, razblažite ga još.<br />Makar u odnosu 2:1 (dakle na 1/3 koncentracije) ili 3:1 (1/4 koncentracije), dizel:"mešavina" iz rezervoara.<br />NIKAKO DRUGAČIJE!!<br />Ako ćete uništavati motor, Vaša stvar, ne bih da učestvujem u tome.<br />2) ADITIV u celoj ovoj priči NEĆE mnogo pomoći niti tome služi (da "ubije" benzin u dizelu, takav NE postoji). Aditiv bi eventualno "zaštitio" (ako uopšte) boš pumpu (inače zbog ED nepotrebno) zbog smanjenog podmazivanja zbog benzina u gorivu.<br />Nije baš neophodno ali ne košta puno i neće odmoći.<br />Aditiv sam napisao kako se zove: "NIS(ostec) dizel lub" (ima i ekvivalentnih Wynn's ili Liqui Moly ali skuplji su, teže se nalaze i ne mogu da se setim tačnih naziva).<br />I na kraju ali ne i po značaju:<br />A da batalite vi lepo to gorivo?!<br />Šteta: 1000din. za benzin + 4500din. (oko) za dizel i to je 5500din. <br />Da je malo, nije (bezmalo 50€ tj. tačno toliko jer je dizel više od 150din.).<br />Ali je toliko i to je ta šteta (možda prodate upola cene nekom kamiondžiji koji to može da sipa na veliki rezervoar pa kad je koncentracija ispod 2% to će, naročito malo stariji - ne turbo, motor "progutati" kao od šale), naravno da napomente o čemu se radi (da ne dobijemo batine i ja i vi).<br />Šteta je već manja i dobro ste prošli.<br />Varijanta dva (ponavljam):<br />Izvucite svo gorivo, pa dodajte u 5litara istog na 10, 15 ili 20 litara svežeg goriva.<br />Jeste da će duže trajati negativno dejstvo (što vodi ka rešenju pod 1) ali će ono biti "pod kontrolom" (bez katastrofalnih posledica).<br />Ovako koristiti ... loše, mnogo loše. <br />NAJBOLJE JE U OVAKVIM SLUČAJEVIMA NE VOZITI, ODŠLEPATI SE DO SERVISA I IZVADITI GORIVO (pre nego što ste upalili motor).<br />Nemojte da Vas još ubede da ćete ovako očistiti dizne i šta ti ja znam (možda i hoćete ali je za motor loše). Posledice ne moraju da se ispolje odmah (kao kod većih koncentracija) ali voziti sa 7 litara benzina na 50 litara je "ruski rulet".<br />Sve preko 5% je bolje baciti nego koristiti.<br />Dizel lub nije pogodan za Euro 4 ili Euro 5 motore (ne valja) ali bi kod Euro 3 još mogao da bude više od koristi nego štete.<br />Sa benzinom (motor nije baš nov) rizikujete trajno oštećenje motora, rastvarenje nekih zaptivki (pa da curi na sve strane) i potencijalnu opasnost za vozača i putnike (požar).<br />Sve vam je to lutrija!<br />Zimi se stvarno može dodati par % (maksimalno 5) benzina ali je zimi i viskoznost goriva veća, a kad je toplije ovim verovatno dolazite na donju granicu ili ispod nje, što ometa pravilo ubrizgavanje goriva (čak i pri tako niskim koncentracijama), lošije sagorevanje i veću potrošnju goriva (u najblažoj varijanti).<br />ED obično ima malo nižu viskoznost (po pravilu ispod 3mm2/s) od D2 (oko 4), a minimalno dozvoljeno je 2 (za obe vrste). Benzin ovo drastično smanjuje! Snižava i tačku paljenja goriva tako da 5% može i da diskvalifikuje dizel gorivo (lako), za upotrebu.<br />Kako će te i šta ćete ... vidite sami.<br />Konsultujte i neki servis (mehaničara) za Fiat, koji bi mogao da "prevagne" na neku stranu.<br />Strogo gledavši, ovo gorivo je samo za "naftaricu" (peć) i zvanični servis će Vam 100% (120%) dati savet da ga se ratosiljate i ne koristite, ni takvo (naročito) ni razblaženo u bilo kom odnosu.<br />I (naravno) biće u pravu.<br />Jedino što to znate i vi i ja pa sam vam pomenuo alternativno rešenje uz rizik koji je na vama da preuzmete (i uz konsultaciju nekog mehaničara).<br />Ako budete koristili (razblaženo) gorivo, aditiv primenite prema tabeli na bočici (250ml na 50 litara goriva; može i na 40 litara). Nije obavezno i neće mnogo pomoći ali bar nije veliki trošak.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.com