tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post4689695233508683012..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Nema šta nema (Everything here)Stevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger41125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-61524606650055699822017-08-01T19:50:25.542+02:002017-08-01T19:50:25.542+02:00Poštovani g. Milane,
Uopšteno o intervalima menjan...Poštovani g. Milane,<br />Uopšteno o intervalima menjanja ulja imate (kao uvod) na:<br />http://motornaulja.blogspot.rs/2009/06/interval-zamene-ulja-oil-change.html<br />(drugi deo ni sam ne mogu da pronađem, a serijal o "case study" na sopstvenom stojadinu (Z101) nije baš mnogo koristan kao opšte štivo (možda je bolje čitati tekst "više niko ne čita naslove").<br />INTERVAL ZAMENE ULJA zavisi pre svega od PREPORUKE PROIZVOĐAČA VOZILA (MOTORA) i uslova eksploatacije (normalni ili otežani, što opet preporučuje proizvođač).<br />Uopšteno, starija vozila i mineralna ulja nižeg kvaliteta (API SF/SG/CD) na 5000km do max. 7500km. Ona kvalitetnija (i do) 10 hiljada km (API SL), naravno u otežanim uslovima manje.<br />Polu-sintetička (PS) ulja, od 7500 do 15000km (već prema savetu proizvođača), sintetička ulja od 15000 do 50 hiljada km (za automobile starije od 5 god. ipak tek 10 do 30 hiljada km).<br />Međutim, važan je i vremenski period zamene, koji je po pravilu godinu dana ili maksimalno DVE godine (bez obzira na pređene km).<br />Malo km u toku godine NE znači da se ulje treba menjati na dve VEĆ potpuno SUPROTNO (da treba na 12 meseci).<br />Konktretno za vaše vozilo:<br />najbolje je koristiti 10W-40 (eventualno i 10W-50 ili 5W-50), interval zamene: 10.000km ili 12 meseci (šta prvo istekne) za normalne uslove ILI 5000km ili 6 meseci za otežane uslove (kratke relacije, vuča prikolice, oštra vožnja, prašnjavi putevi i sl.). Za motore starije od 10 god. bolje je menjati na 7500km u normalnim uslovima i cca. 4000km u otežanim.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-42300580140622168172017-07-31T23:44:26.933+02:002017-07-31T23:44:26.933+02:00Veliki pozdrav,
Ispostavilo se da je bio kvar leza...Veliki pozdrav,<br />Ispostavilo se da je bio kvar lezaja tocka, sto sam posle odmora od puta uocio. Zbog malo starijeg ulja (motornog) i dima (ostecen lezaj tocka) frapirao sam se (!!!) da je doslo do ostecenja motora sto je pretpostavljam, ipak vrlo tesko.. mislim da to ide dosta laganije. Nekako se situacija tako namestila pa mi je tad to tako izgledalo. E pa na kraju, kad me vec to ulje toliko izcimalo da pitam nesto sto mi pada napamet: kako bi Vi okarakterisali ponasanje motora sa prestarelim uljem? Na koliko se km najbolje menja ulje (posto tu kruze razne cifre) i kolika moze da bude potrosnja istog za pomenuti model. Na kraju hvala na iscrpnom odgovoru i uput na CBC forum, izvanredan savet za neku nedoumicu! Pozdrav Milanhttps://www.blogger.com/profile/12682553175907387728noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-19971119638617061592017-07-27T19:58:49.485+02:002017-07-27T19:58:49.485+02:00Postovani g. Milane,
Preambiciozno bi bilo da (mak...Postovani g. Milane,<br />Preambiciozno bi bilo da (makar i pokusam) da dam odgovor na pitanje koje nije bas iz mog domena, vec je vise za servisere, masinske inzenjere i uopste ljude iz masinske struke (mada je uvek tesko dati dijagnozu na daljinu, cak i kad znate vise od mene).<br />Mogli bi probati na CBC forumu ili konsultovati nekog iskusnog mehanicara.<br />Osim toga morali bi jos malo pojasniti situaciju na koju se pitanje odnosi jer verovatno moze biti vise stvari koje bi do toga dovele. <br />U svakom slucaju to sto ste opisali trazi posetu servisu (mehanicaru) i nije da se resava amaterski.<br />Treba proveriti kvacilo (svakako) ... ne znam na koji ste lezaj mislili ali prskanje (bilo kod) ulja (kojeg u ovom slucaju? motornog ili menjackog?) u motorni prostor nije nimalo naivno i vozilo ne treba koristiti dok se problem ne resi (ovako ili onako).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-23718844992581116472017-07-27T11:01:32.249+02:002017-07-27T11:01:32.249+02:00Sta znaci kada se ulje vraca, tj. prska u onaj pro...Sta znaci kada se ulje vraca, tj. prska u onaj prostor za dolivanje ulja( za motor). Koji su sve moguci problemi. Peugeot 309, 1.9 dizel. To sam ispitao kada je auto odjednom ostao bez snage na putu, pojavio se dim i miris ugljenisane hrane kod vozacevog tocka ispod haube. Pri tom se gubitak snage ispoljavao pri vecim brzinama od 80kmh uz cangrljanje lezaja (koji inace mozda treba da se menja). Palo mi ja na pamet i kvacilo ali za sada nisam dalje imao vremena da gledam. Odlican posao radite odgovaranjem na ova pitanja, nastavite tako! PodravMilanhttps://www.blogger.com/profile/12682553175907387728noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-15019725398108359632017-02-05T17:49:46.732+01:002017-02-05T17:49:46.732+01:00Ne toliko koliko bih želeo.
Jesu na listi onih o k...Ne toliko koliko bih želeo.<br />Jesu na listi onih o kojima treba da pišem ali sam malo izgubio nit.<br />To jeste nemačka kompanija i ulja se prve u Nemačkoj.<br />Dobar deo baznih ulja je dobijen reciklažom po čemu je Avista Oil (čiji je brend) među najvećima u svetu i Evropi (ako ne i najveća, makar u Evropi).<br />Uz Cyclone (Holandsko/Grčki) i najpoznatija kompanija po ovome (a da proizvodi i gotova maziva). Doduše Pennasol nije jedini njihov brend tu je i Motor Gold, ali Pennasol je valjda njihov vodeći.<br />Na kraju krajeva, Pennasol je na tržištu više decenija pa je svakako brend koji zaslužuje i više pažnje nego brendovi iz 90-tih.<br />Reciklaža je na visokom nivou (nije to više "loše i jeftino") mislim da su (čak) to HC ulja.<br />Naravno, dopunjuju se "običnim" baznim uljima (dobijenim iz nafte). <br />Mislim da je to sasvim pristojan kvalitet.<br />Uz pravu ekološku svest i postupke (kompanije), razlog više za kupovinu (pretpostavljam da nije skup brend, jer verovatno ima i neke podsticaje za svoj rad od koga korist ima i šira društvene zajednica).<br />To je ono osnovno, više u tekstu o njima.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-35295891334546105292017-02-04T17:31:35.274+01:002017-02-04T17:31:35.274+01:00Pozdrav,
Da li ste upoznati sa Pennasol uljima i ...Pozdrav,<br /><br />Da li ste upoznati sa Pennasol uljima i njihovoj kvaliteti? Hvala.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14803474564387509924noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-15142543196551310772017-01-17T21:54:09.696+01:002017-01-17T21:54:09.696+01:00Molim i drugi put.
Hvala na pozdravima, pozitivnoj...Molim i drugi put.<br />Hvala na pozdravima, pozitivnoj kritici rada i dobrim željama.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-40553761176529820742017-01-17T18:06:23.311+01:002017-01-17T18:06:23.311+01:00Hvala veliko na Vašoj stručnoj pomoći! Čitajući Va...Hvala veliko na Vašoj stručnoj pomoći! Čitajući Vaše savete drugima sam takođe mnogo naučio. Zaista je velika šteta što ljudi poput Vas nemaju više mogućnosti da žive bolje od onoga što vole.<br />Još jednom veliko hvala, pozdrav i sve najbolje! Ninonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-7525109467070767192017-01-17T16:07:58.535+01:002017-01-17T16:07:58.535+01:00Poštovani g. Nino,
Za motor u dobrom stanju i sa t...Poštovani g. Nino,<br />Za motor u dobrom stanju i sa tek malo više od 100k km, svakako da nije kasno za sintetička 5W-30 ulja.<br />Ulje treba da je High HTHS (ACEA A3/B4 ili C3), znak da je HTHS (visoke viskoznosti pri visokoj temp. i smicajnom naponu) su MB odobrenja (229.5 ili 229.51/52, naravno i 229.3(1)).<br />Na primer:<br />Shell Helix Ultra, Castrol Edge, Motul X-clean, G-energy F Synth, Mobil 1 ESP, itd.<br />Neka od ovih ulja postoje (istoimena) i u 5W-40 verziji, što takođe dolazi u obzir.<br />Bitno da je ulje originalno, ima dosta renomiranih proizvođača, i šarenolikih cena, ali ne treba preterano niti škrtariti niti se razbacivati.<br />Inače je i 10W-30 odlično ali takvih ulja kod nas nema ili se teško nalaze (čak i G-energy Far East). Za one koji malo prelaze u toku godine i 10W-40 je opcija, ali PS ulja su nižeg kvaliteta pa preporučujem pre svega 5W-30/40 ulja.<br />"Ekološka" (ACEA C3) ili ne (ACEA A3/B4) manje je bitno ... možda ovda druga kao prvi izbor ali nije od velikog značaja.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-75508585234086749932017-01-16T22:00:06.812+01:002017-01-16T22:00:06.812+01:00Poštovani gospodine Stevo,
Prvo želim da Vam kažem...Poštovani gospodine Stevo,<br />Prvo želim da Vam kažem da imate zaista zanimljiv blog, ali da je (bar meni) materija toliko kompleksna da i pored mog tehničkog obrazovanja zaista ne umem da se snađem, pa ću onda Vas kao osobu koja očigledno zna šta govori pitati da mi pomognete. Pre oko godinu dana sam kupio KIA Cerato 1.5 CRDI 2005. god. prešla pravih 138000 km, kupljena nova u Srbiji i održavana u ovlašćenom servisu do pre 3 godine. Ulje do sada nisam primetio da troši, a merim nivo na svake dve nedelje. Po računima sa servisa vidim da je dok je održavana u ovlašćenom servisu sipan CASTROL E5-MAG MAGNATEC 5W-40 C3. U poslednje tri godine ne znam šta je sipano. Pri kupovini sam posetio mehaničara u koga imam poverenja i auto je ocenjen kao zaista dobar i očuvan. Molim Vas da me posavetujete koje ulje da sipam pri sledećem servisu koji mi se bliži sada krajem januara. U priručniku je data tabela u kojoj stoji preporučen tip ulja u zavisnosti od klime (temperature) na kojoj se auto koristi, i po toj tabeli ispada 5w-30; 5W-40 ili 10W-30, ali čitajući po internetu i čitajući Vaš blog vidim da tu ima mnogo više činilaca koje treba uzeti u obzir, pa Vas molim da za savet.<br />Hvala unapred!Ninonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-19846368974488545602017-01-08T20:18:54.523+01:002017-01-08T20:18:54.523+01:0015W-40 su uglavnom mineralna ulja (osim par izuzet...15W-40 su uglavnom mineralna ulja (osim par izuzetaka u vidi polu-sintetičkih, kao što su Castrol Magnatec, G-energy i sličnih).<br />10W-40 su po pravilu "polu" sintetička.<br />Za starije motore (konstrukciono i sa toliko km) je verovatno bolje koristiti PS ulja ili mineralna, tako da ne možete pogrešiti.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-34645658169303903802017-01-08T11:11:34.321+01:002017-01-08T11:11:34.321+01:00Zaboravih da pitam, da li da kupim mineralno ili s...Zaboravih da pitam, da li da kupim mineralno ili sintetiku... kako cuem sinteticka su najbolje a da li odgovaraju za starije motore, kao sto je moj iz doba dinosaurusa :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-55302416523535628422017-01-08T10:55:37.873+01:002017-01-08T10:55:37.873+01:00Sve najbolje i hvala na odgovorima. VladanSve najbolje i hvala na odgovorima. VladanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-74539131294303556952017-01-07T21:22:01.873+01:002017-01-07T21:22:01.873+01:00Kvalitetna 15W-40 ulja su najbolji izbor. Min. SG/...Kvalitetna 15W-40 ulja su najbolji izbor. Min. SG/CD ali preporučujem kvalitetnija (API SL/CF, ACEA A3/B3 ili A3/B4). Naravno 15W-40 su za temp. do -15 (18) ako koristite na nižim temp. onda je 10W-40 dobar izbor.<br />Idealno 10W-40 zimi a 15W-40 leti.<br />Ulje menjajte na 7500km ako je mešovita vožnja ili 5000km ako ima više gradske.<br />Za motore sa manje km, 10W-40 je za celu godinu (ili 5W-40 zimi).<br />Leti se može koristiti i 20W-50 ali samo za period maj-septembar.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-82213890246611022672017-01-07T19:40:04.537+01:002017-01-07T19:40:04.537+01:00Auto je u mom vlasnistvu tek nekoliko dana, tako d...Auto je u mom vlasnistvu tek nekoliko dana, tako da bih vas zamolio da mi preporucite i ulje za motor (nadam se da cete uzeti u obzir i ovu preveliku kilometrazu). Pozdrav i vama! VladanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-23611658366399766502017-01-07T17:42:42.450+01:002017-01-07T17:42:42.450+01:00Poštovani,
Čestitam na tako dobro očuvanom automob...Poštovani,<br />Čestitam na tako dobro očuvanom automobilu.<br />Za motor nastavite ono što ste i do sad sipali.<br />Za menjač koristite SAE 75W-90 ulja (ne moraju biti sintetička, ali prednost je za takva) koja ispunjavaju GL-4 ili GL-4/5.<br />Najbolje tzv. TDL ulja (Total Drive Line), koja ispunjavaju GL-4/5 a ponekad i GL-3/4/5 (Kroon i Valvoline).<br />Od marki ... npr.<br />Kroon SP 1011, Valvoline SynPower TDL, Liqui-Moly TDL, Total Syn FE ... Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (ispunjava i VW 501.50 što nije obavezno ali je dobro imati). Slična ulja imaju NIS, FAM, MOl ... tako da je izbor veliki.<br />Najvažnije da je ulje originalno.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-26488712997989480062017-01-07T16:13:05.027+01:002017-01-07T16:13:05.027+01:00Postovani g-dine Stevo,
Molio bih vas preporuku ul...Postovani g-dine Stevo,<br />Molio bih vas preporuku ulje mennjaca, u pitanju je Golf 2 TD iz 1987. presao skoro 700.000 km. Dakle neku marku, viskoznost i dr i sl. Svaka cast na blogu i sve najbolje u novoj 2017. godini. VladanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-91211640883033878512016-11-02T20:12:36.499+01:002016-11-02T20:12:36.499+01:00Poštovani,
U pokušaju da rešite oprečne zahteve, v...Poštovani,<br />U pokušaju da rešite oprečne zahteve, već ste delimično uspeli.<br />Korak dalje može biti 5W-40 ulje sa VW 505.01 što bi moglo rešiti probleme sa ventilima (možda). Jedino još potrošnja ulja ostaje ali to se ne rešava uljem (u potpunosti). Ostaje još 5W-50 kao opcija (za kasnije, posle pokušaja sa 505.01).<br />Od pumpadžija npr. Mol Dynamic Prima 5W-40, Lukoil Genesis 5W-30 (5W-40 još bolje ali ga nema kod nas) ... OMV BIXXOL special C3 (ako ga još ima). Nisotec autoline sint 5W-40 (G-energy postoji sa 505.01 ali ga kod nas nema).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-61845590369345662002016-11-02T14:57:50.719+01:002016-11-02T14:57:50.719+01:00Pratim vas blog vec duze vreme. Sve pohvale za rad...Pratim vas blog vec duze vreme. Sve pohvale za rad. Vozim fiestu 2003. 1.6 16 v. Po prospektu normalno ide formula 5/30, a kao alternativa ulja koja ispunjavaju Fordov standard A za benzince i B za dizele. Cini mi se dosta nisko postavljeni standardi.Ja 2 puta vec sipam g-energy 5/40. Menjam ga na 12500 km, auto je na gas, na satu pravih 200k. Za to vreme dolijem oko 1l. Zimi ulje skoro da ne menja nivo, dok leti, pogotovu na odlascima na more, primetim opadanje nivoa. Let se, takodje , pri hladnom startu prvih pola minuta cuju ventili prilikom opadanja obrtaja kod turiranja u mestu. Zimi toga nema. Logika mi kaze da ulje sklizne iz hidropodizaca i da se zato cuju leti. Mislio sam da se vratim na 5/30, ali nisam siguran zbog ovuh ventila.Inace presao sam na 5-40 bas zbog potrosnje ulja, ali ona se nije promenila. Dajte neku preporuku za ulje, ako moze od pumpadzija.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-90718148264602856532016-10-19T19:56:01.307+02:002016-10-19T19:56:01.307+02:00Hvala što ste se registrovali!Hvala što ste se registrovali!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-47398148163427259682016-10-19T19:55:36.692+02:002016-10-19T19:55:36.692+02:00Poštovani,
Hvala što ste se javili!
Po ovome je Mo...Poštovani,<br />Hvala što ste se javili!<br />Po ovome je Mobil 1 5W-30 ESP odličan izbor, dakle nastavite sa istim.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-46910833461269436592016-10-19T11:58:32.199+02:002016-10-19T11:58:32.199+02:00Poštovani g.Stevo
Prije svega, dozvolite da Vam s...Poštovani g.Stevo<br /><br />Prije svega, dozvolite da Vam se izvinim zbog kasnijeg upisa. Mnogo Vam hvala na odgovoru. Pomogli ste mi i više nego što Vam se to možda čini. Istini za volju, samim čitanjem Vaših upisa sam se dobrano edukovao kad su u pitanju motorna ulja i njihova primjenjivost.<br /><br />Elem, što se tiče potrošnje ulja, ispostavilo se da indikator (poslije početnog "uhodavanja" motora nakon remonta) stoji na istoj vrijednosti sve vrijeme, pri čemu el.dijagnostika prijavljuje višu ili nižu vrijednost nivoa ulja ukoliko je automobil čak i najmanje nagnut na jednu ili drugu stranu.<br /><br />Još jednom koristim priliku da Vam se zahvalim i poželim svaku sreću u daljem radu.Zillgianhttps://www.blogger.com/profile/06722645525811962289noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-60466456262003052362016-09-06T20:02:55.710+02:002016-09-06T20:02:55.710+02:00Poštovani,
Mobil 1 ESP 5W30 je dobar izbor za Vaš ...Poštovani,<br />Mobil 1 ESP 5W30 je dobar izbor za Vaš motor. Tih 0,5 lit. na 5000km i nije neka velika potrošnja (u granicama normale).<br />Mislim da bi ta potrošnja pri sledećoj zameni mogla biti i (nešto) manja.<br />Sa ili bez DPF-a, M1 ESP 5W-30 bi moralo biti o.k.<br />Ipak, ovo Vam daje mogućnost i da probate 0W-40 ulja ili 5W-40 ulja (bez ACEA C#).<br />Pod jedan, bih vam savetovao Mobil 1 0W-40 Turbo Diesel (ili New Life, jako slična a možda i identična ulja). <br />Naravno i (praktično) bilo koje 0W-40 ulje (renomiranog proizvođača) umesto pomenutog.<br />Kao jeftinija alternativa u obzir dolaze i 5W-40 ulja ... praktično bilo koje API SM(SN)/CF i ACEA A3/B4.<br />Kad motor počne da troškari ulje (ovo još uvek nije ništa posebno) možete preći i na 5W-50 ulja (npr. M1 Peak Life).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-54662658892270765192016-09-05T12:44:53.577+02:002016-09-05T12:44:53.577+02:00Poštovani g.Stevo
Već ste mi jednom pomogli oko n...Poštovani g.Stevo<br /><br />Već ste mi jednom pomogli oko nabavke Tutela Multiaxle i Car Matryx ulja i, iskren da budem, pomogli mi i više nego što mislite da jeste. Mnogo Vam hvala na tome, jer je jako malo stručnih ljudi koji su voljni da na takav način svoje znanje podijele sa drugima. Rado čitam svaki Vaš upis i trudim se da naučim što je moguće više. Pokušaću da budem kratak:<br /><br />Nedavno sam u Švajcarskoj kupio Alfu Romeo 159, 2.4 jtdm, sa Q4 pogonom i realnih 180 000km na satu. Pri velikom servisu, tokom provjere cjelokupnog motora i mjenjača i zamjene svih tečnosti u automobilu, u auto sam ubacio Mobil 1 ESP 5W30, pošto Seleniu 5W30 PE nisam mogao da pronađem. Primjetio sam da mi je automobil već potrošio nekih 0,5l tog ulja na 5000 pređenih kilometara (stanje motora i potencijalno curenje ću dodatno da ispitam tokom naredne provjere ulja). Ono što me interesuje je sljedeće: Pošto sam nedavno isključio EGR ventil i skinuo DPF sa vozila, koje ulje bi mi preporučili da sipam u budućnosti?<br /><br />Hvala Vam unaprijed na odgovoru i svako dobro Vam želim u daljem radu, pa da, ako Bog da, uzmete i koji dinar od sveg ovog kuckanja.<br /><br />Srdačan pozdravZillgianhttps://www.blogger.com/profile/06722645525811962289noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-53800207805905816292016-07-22T13:14:29.880+02:002016-07-22T13:14:29.880+02:00Hvala :)Hvala :)Milanhttps://www.blogger.com/profile/02631924658371535470noreply@blogger.com