tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post481549197269593579..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Preporuke za Pežo, Peugeot RecommendationsStevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger132125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-62105357644047994222023-06-05T20:00:58.617+02:002023-06-05T20:00:58.617+02:00PSA B71 2290 (zaboravih ono 71 ... btw. i 2312 je ...PSA B71 2290 (zaboravih ono 71 ... btw. i 2312 je o.k. ali to više u prvih 100k km).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-28678649887059693662023-06-05T19:59:55.895+02:002023-06-05T19:59:55.895+02:00Poštovani,
Fabrička preporuka za Vaš motor je SAE ...Poštovani,<br />Fabrička preporuka za Vaš motor je SAE 5W-30 uz ACEA C2 (još bolje PSA B2290).<br />Ne mora skuplje ulje od Nisotec-a (sasvim korektno ulje) ali Nisotec nema takvo (ACEA C2). Pošto ste tek kupili automobil i to sa relativno malo km, najbolje je sipati default ulje, i nastaviti ukoliko je motor u dobrom stanju (ne troškari ulje i sve ostalo). Inače, za veće kilometraže za taj motor je o.k. i ACEA C3 (5W30 ili još bolje 5W40, npr. za više od 200k km).<br />Pozdrav!<br /><br />P.S.<br />"Prototip" ulje je Total INEO ECS ali bilo koje sa istim specifikacijama je o.k.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-41233887340800018742023-05-31T09:23:14.355+02:002023-05-31T09:23:14.355+02:00Druze,uzeo sam pezo 207 1.4hdi sa predjenih blizu ...Druze,uzeo sam pezo 207 1.4hdi sa predjenih blizu 100.000km..hocu da radim mali servis pa me zanima koje ulje da mu sipam i koliko staje u motor? Konkretno me zanima da li moze ulje sa NIS benzinske pumpe da zavrsi poso ili mora neko skuplje da se kupi? Unapred hvalaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-18514123211146042292023-05-23T09:05:34.924+02:002023-05-23T09:05:34.924+02:00Hvala vam Stevo !Hvala vam Stevo !Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-85487285776866852352023-05-16T19:59:43.730+02:002023-05-16T19:59:43.730+02:00Poštovani,
Izvinite na kašnjenju (previše drugih o...Poštovani,<br />Izvinite na kašnjenju (previše drugih obaveza).<br />Sve je o.k. Dobrodošli u svet novih automobila.<br />Za razliku od 90-tih pa i dvehiljaditih (donekle), već od euro 5 motora kreće masovno trošenje ulja kod novih novcijatih motora (nekih, naravno).<br />Duga je priča ali uslovljeno je "nabudženim" dizajnom motora, na silu guranje euro 5 gde ne može (objektivno) ili euro 6 standarda, ALI pre svega novim (neispitanim dugoročno) legurama koje se u motorima koriste (to je tek duga priča ... ne znam da li sam sačuvao powerpoint prezentaciju našeg čoveka koji je šef nekog odeljenja za izradu delova za motore. Dakle, delom metalurški problem a delom mašinski te i ekološki. Na svu sreću nije opasna pojava, osim što može da bude naporno (dosipavanje ulja). <br />Ako imate senzor za nivo onda je manje naporno (no posle 10k km bacite pogled i na šipku, senzor je senzor ali merna šipka ne može da omane).<br />Dakle, dolivajte ulje i sve o.k. (sve su ređi motori koji bez dolivanja mogu da izguraju servisni interval, naročito ako je produženi (npr. 30k km, kao kod Vas)).<br />Na primer Fiat 1.4 motor troškari ulje od starta (prvo čega sam se setio) ali nije jedini (pati od toga i "velika" nemačka trojka).<br />Zato i ona objašnjenja da je normalno da motor troši do 4, 6 ili 8 dl na (samo) 1000km ... naravno da nije normalno ali time se proizvođač ogradio od svake eventualnosti i odgovornosti.<br />Dakle, konstrukcione je (najverovatnije, ne znam 100% za vaš motor) prirode. Promena brenda pa i viskoznosti (a i nema druge za tako nov motor) neće posebno pomoći. Savet servisa nije loš ali možete i 20 hiljada km (slobodno) ukoliko je više km van grada ako ne onda je 15000km baš dobar interval. Naravno, onih 20k km ukoliko vam ne smeta da 2-3 puta dolijete po par dl ulja u motor.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-54362121929440874552023-05-08T08:45:33.502+02:002023-05-08T08:45:33.502+02:00Poštovani, imam jednu situaciju i pitanje za vas. ...Poštovani, imam jednu situaciju i pitanje za vas. Kupio sam Peugeot 3008 2.o GT 133kw, sa pređenih 57 000 km. Godište polovina 2019 god. Pri vožnji nakon otprilike predjenih 12 000 km prijavljuje mi da je nizak nivo ulja u motoru. Nakon što dosipam oko 300-400 ml (savet servisa) sve se vraća u normalu. Ulje je Total 5-30. Molim vas za mišljenje i komentar sa obzirom da nikada do sada nisam imao novi auto koji "malo više troši" ulja :-) U kljižici piše da je servisni interval za zamenu ulja 30 000 km. U servisu mi kažu da menjam na 15000 .. Hvala unapred !!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-3841634579108863782023-01-12T20:30:38.900+01:002023-01-12T20:30:38.900+01:00Аутор је уклонио коментар.Vladimirhttps://www.blogger.com/profile/05646510450546308832noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-90894895551951372272022-02-27T13:29:43.294+01:002022-02-27T13:29:43.294+01:00Poštovani g. Aleksandre,
Nema dovoljno podataka za...Poštovani g. Aleksandre,<br />Nema dovoljno podataka za kvalitetan savet.<br />SAE 5W-30 jeste propisano za Vaš motor. Dozvoljeno je čak i ACEA C2 ali svakako je bolji izbor neko ulje koje nije Low HTHS, dakle ACEA C3.<br />Npr. Total MC3 koje Vam i savetujem.<br />Po navedenom NIJE do ulja (čak i da nije adekvatno).<br />Savet:<br />Manite se nadrimajstora, nego pravo u ovlašćeni servis gde će tačno utvrditi o čemu se radi.<br />Naslušao sam se loših iskustava sa servisima (čak i bivšim ovlašćenim za pojedine marke, ali u međuvremenu ostali bez najboljih majstora, izgubili licencu itd. i sl.) gde su ljudi gubili stotine evra i dobijali dijagnoze tipa "samo je za đubre", "može na otpad", "gurni ga u potok" (svodi se na "moramo da otvaramo motor" ... aha).<br />Bolje da potrošite 2-3x više u startu i rešite problem. Kasnije će Vas koštati obrnuto (višestruko više ako se radi nešto na motoru a nije trebalo).<br />Najupečatljiviji mi je primer Peugeota 307 gde je posle urađenog "velikog" servisa loše uzubljen kaiš sa sličnim simptomima vašim a gde su hteli (ti isti koji su radili) da rade i generalnu ili da ugrade nov motor (sačuvaj bože!).<br />Pozdrav!<br /><br />Btw. filter od 600 dinara nije adekvatan za Vaše vozilo (ali ni to nije uzrok problema).<br />Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-64756932200289116782022-02-22T21:39:41.249+01:002022-02-22T21:39:41.249+01:00Postovani ,Stevo,molim za pomoc,kupio sam Pezo 208...Postovani ,Stevo,molim za pomoc,kupio sam Pezo 208 sa motorom 1.4 VTI Acttive,sve je bilo normalno dok nisam u servisu promenio ulje i filter,sipali su 5w30 neznam koja marka,navodno neko zamensko francusko i stavili filter od 600 din,posle par kilometara auto je poceo da radi neravnomerno,menjali su mi i svecice,vratili smo stare svecice nazad,pobrisali su greske na kompu,u leru radi normalno,posle par stotina metara trza i seca,kazu da je losa glava ,sicevi i niko nezna sta je u pitanju.Citajuci vas e komentare,pomislih da je mozda problem u ulju i filteru,napominjem da auto ima pravih predjenih 110.000 km.Sta predlazete.Srdacan Pozdrav AleksandarAleksandarhttps://www.blogger.com/profile/14782444974070983458noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-4137022701089083512022-02-05T10:06:51.726+01:002022-02-05T10:06:51.726+01:00Poštovani,
Nemam uputstvo vozila, ali koliko sam i...Poštovani,<br />Nemam uputstvo vozila, ali koliko sam izguglao to je 3,8 litara. Računajte kao 3,5 litara (na servisu).<br />Ako sami menjate ulje, sipajte prvo 3-3,3 lit. pa proverite nivo pa eventuano dodajte još koji dl.<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-46222340481664884952022-02-03T23:52:03.733+01:002022-02-03T23:52:03.733+01:00Postovani @Stevo moze te li mi reci koja tacno kol...Postovani @Stevo moze te li mi reci koja tacno kolicina ulja staje u motor od Peugeota 307 1.4 HDI 307 50 kw 1398 kHvala Gospodinearavan 2004 godiste?masajhttps://www.blogger.com/profile/14421379241591368337noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-74788414193868140702022-01-03T17:55:46.917+01:002022-01-03T17:55:46.917+01:00Poštovani,
Teorijski (i za motor u dobrom stanju) ...Poštovani,<br />Teorijski (i za motor u dobrom stanju) je svejedno!<br />Ako više vozite po gradu, prednost bih dao C2 ulju a ako je više van grada (ili približno podjednako) onda prednost za C3 (koja može i za nov motor). Za to godište (i ako je preko 200k km) možete alternativno koristiti i 5W-40 ACEA C3. PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-24631592648462529462021-12-29T06:54:01.138+01:002021-12-29T06:54:01.138+01:00Peugeot 307cc je 2006. godište, zaboravih da napiš...Peugeot 307cc je 2006. godište, zaboravih da napišem.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09973435211577219550noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-15718386866625865942021-12-29T06:51:59.123+01:002021-12-29T06:51:59.123+01:00Stevo, imam peugeot 307cc 2.0 hdi 136ks, sa dpf-om...Stevo, imam peugeot 307cc 2.0 hdi 136ks, sa dpf-om, odlucio sam se za ulje total quartz 5w30 , samo se dvoumim da li sipati c2 ili c3 specifikaciju,šta je bolji izbor?<br />Veliki pozdrav.<br />Unapred hvala.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09973435211577219550noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-45827166623394997392021-11-15T09:30:42.018+01:002021-11-15T09:30:42.018+01:00Poštovani,
Bilo koje ACEA C2 ulje, a može i C3 (na...Poštovani,<br />Bilo koje ACEA C2 ulje, a može i C3 (naročito C2/C3). Npr. Total INEO ECS kao primarno ali i INEO MC3 5W-30; naravno i njihovi analozi drugih kompanija. Kao default zahtev je PSA B71 2290 a poželjno je 2312.<br />Ulje menjajte na default kilometraži (po kompjuteru ili 30 hiljada km), jer su uslovi korišćenja idealni* za motor (i ulje).<br />*ako se vozi po propisima (dozvoljenoj brzini)<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-90835128727012250422021-11-01T10:43:47.454+01:002021-11-01T10:43:47.454+01:00Poštovani,
zanima me koje ulje ide u motor 1.6 eh...Poštovani,<br /> zanima me koje ulje ide u motor 1.6 ehdi 68kw 2015god.<br />Prešao je 230.000 a mozda i više. <br />Voznja je 90% na auto putu. <br />Pozdrav<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06765160500443007144noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-32960932613878795432021-01-20T21:21:54.668+01:002021-01-20T21:21:54.668+01:00Poštovani,
Zato što MOŽE da se koristi. Da li ga t...Poštovani,<br />Zato što MOŽE da se koristi. Da li ga treba koristiti? Koliko verujete da je Vaš motor kao nov?<br />INEO ECS 5W-30 je svakako prvi izbor, a First je alternativan, pa kako god ko hoće. Vredi probati ali za vozila starija od 10 god. držao bi se ECS-a, pa čak razmotrio i MC3 u 5W30.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-73324405522469649832021-01-19T19:19:59.358+01:002021-01-19T19:19:59.358+01:00Postovanje, zanima me zasto totalov advisor daje i...Postovanje, zanima me zasto totalov advisor daje ineo first 0w-30 za Peugeot 407 1.6hdi, te da li ga treba koristiti? LPSa Nahttps://www.blogger.com/profile/08080860854703239168noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-42096345826146496382020-09-26T11:11:38.651+02:002020-09-26T11:11:38.651+02:00https://motornaulja.blogspot.com/2019/04/10-godina...https://motornaulja.blogspot.com/2019/04/10-godina-bloga.html<br />(ne očekujte ni previše (kao u prošlosti) što se tiče opširnosti, kao ni rokova odgovora (5-7 dana je realno, trudim se da bude manje, ali zavisi i od drugih obaveza); naročito detaljne odgovore na pitanja o konceptima (slično Vašem prethodnom).<br />Jednostavno ovo je od početka bio moj hobi, podelio sam mnoga znanja besplatno i pomogao mnogima (više hiljada ljudi), od kojih je većina bila zadovoljna i zahvalna. Nekoliko korisnika bloga sam i lično upoznao. Za "one-man show" (na žalost nisam uspeo da privolim neke kolege da učestvuju) i potpunu besplatnost, smatram da je blog ispunio svrhu.<br />On je sad u standby režimu. Možda se i aktivira (sumnjam skoro, sve više obaveza sve manje vremena, čak i honorarne poslove moram da biram, jer ne mogu sve da (po)stignem).<br />Btw. ako je blog počeo pri prelasku sa Euro 4 na Euro 5 motore te je bilo shvrhe pisati, biće je sve manje sa dolaskom električnih automobila (pa i plugin hibrida), te potpunim prelaskom na ACEA C kategoriju ulja (onda samo izabereš 1, 2, 3, 4 ili 5 kako već piše u knjižici).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-42093566588636187442020-09-26T11:03:32.415+02:002020-09-26T11:03:32.415+02:00Poštovani,
1) Moja je greška što nisam rekao ali n...Poštovani,<br />1) Moja je greška što nisam rekao ali nisam baš shvatio pitanje. Dekarbonizacija (može značiti mnogo toga, i u okviru moje struke znači nešto sasvim drugo) se povezuje sa procesom skidanja (ugljeničnih) naslaga sa unutrašnjosti motora pomoću vodonika. Sam proces nisam preporučivao (nešto posebno) jer niti je 100% siguran, niti je dobro definisan (koliko tih naslaga ima u motoru), pa je više empirijska metoda (dobro, ima i takvih uspešnih) koju bi možda trebalo raditi smo po strogo utvrđenim kriterijumima a ne zato što je "izvesno da motor posle 100 ili 200k km mora (ne mora) da ih ima".<br />Dakle bar nemojte da Vas neko ubedi da Vam je to neophodno (neophodno nije a ako i jeste, možda je bolje rasklopiti motor pa očistiti, što se retko kad isplati (treba ga i sklopiti).<br />2) Ako se misli na uticaj ulja u procesu "karbonizacije" (stvaranja naslaga čađi, koksa i slično, makar u obliku filmova) onda ulje ima uticaj, ali više u smislu da li je dovoljno kvalitetno za odgovarajući motor, i da li ispunjava zahteve proizvođača. Uglavnom to nije problem, a može biti ako se koriste Full SAPS ulja gde treba Low ili Mid SAPS (npr. A3/B4 za ACEA C2 ili C3 zahteve).<br />Doduše to je više vezano za sisteme obrade izduvnih gasova koji će prvi stradati (ali tek posle više godina) pa kad drugi put menjate katalizator ili DPF tek onda može biti pitanje da li i u motoru ima naslaga.<br />Moderna ulja sadrže detergente i disperzante koje takve pojave sprečavaju. NARAVNO, samo ako ulje menjate redovno (po savetu proizvođača vozila, i pravilno izabranim uslovima eksploatecije istog).<br />3) Blog pokušava da personalizuje svaki slučaj, i da ne favorizuje samo jedan brend. Ako hoćete isti odgovor na pitanje konsultujte baze podataka (oil finder-i, ima ih svaki renomirani proizvođač), one pružaju prilično pouzdane odgovore u tom smislu (nešto što 100% neće škoditi motoru, i što je preporučeno za NOV motor).<br />Btw. nisam mašina pa da ponavljam kao papagaj, da je tako ne bih ni pisao blog.<br />AI softveri takođe NE bi davali uvek isti odgovor, što bi čovek? <br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-19252396768122164192020-09-26T08:15:52.598+02:002020-09-26T08:15:52.598+02:00Da li je blog prestao sa radom?Da li je blog prestao sa radom?Stepahttps://www.blogger.com/profile/02452646896007187172noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-30134786673210356382020-09-21T17:43:33.088+02:002020-09-21T17:43:33.088+02:00Postovani g.Dimitrijevicu, vidim da mi jos niste r...Postovani g.Dimitrijevicu, vidim da mi jos niste razjasnili da li postoji neka uzrocno posledicna veza izmedju ulja i procesa dekarbonizacije, ali ima vremena. Nesto drugo sam zapazio u vasim odgovorima, da ista vozila, sa istim problemom, godistem i km. /Pezo 207,VTi/ imaju Vasu razlicitu preoruku<br />. Npr. odgovor "unknown" blogeru od 22.1.2019. i odgovor u mom slucaju imaju,bar za mene, drugacije odgovore i predloge.Za oblast tehnologije i primene ulja sam laik i unapred se izvinjavam ako nisam dobro shvatio. Sta mislite o tome?Stepahttps://www.blogger.com/profile/02452646896007187172noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-70024102938981260462020-09-14T08:26:08.580+02:002020-09-14T08:26:08.580+02:00Zahvaljujem na odgovoru. Ulozicu malo vise vremena...Zahvaljujem na odgovoru. Ulozicu malo vise vremena i nerava da nadjem mehanicara koji hoce da se pozabavi ovim motorom. Mozda servisi koji odrzavaju nemacka ili engleska vozila./BMW, Mini/ za mene jos jedna nepoznanica, da li dekarbonizacija ima veze sa uljem? Svako dobro, pozdav.<br /><br />Stepahttps://www.blogger.com/profile/02452646896007187172noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-18115484016028165022020-09-08T09:12:52.468+02:002020-09-08T09:12:52.468+02:00Poštovani g. Stepa,
Peugeot benzinci 1.4 i 1.6 tro...Poštovani g. Stepa,<br />Peugeot benzinci 1.4 i 1.6 troškare ulje i kad su noviji i u odličnom stanju (kako koji doduše).<br />0,7 lit. na 1000 km? <br />Proverite zaptivke čak iako se ne vidi "barica" ispod automobila, to možete kod bilo kog mehaničara. Dodatno, dijagnostika motora (ali ne samo kompjuterska) bi mogla da ukaže na neki problem (a da nije opšta istrošenost motora).<br />Btw. neko neka ide iza vas dok vozite (iole zagrejan motor) i to pri većim naporima (uzbrdica), pojavljivanje pare iz auspuha ili izostanak nije baš ISO metoda provere stanja motora ali može mnogo toga da kaže.<br />Btw. šta god da je 5W-50 ulja bi bila dobra za ovaj motor (5W-40 od starta), bez negativnih posledica (iako će tek umereno smanjiti potrošnju ulja, bilo koji da je razlog).<br />Viskoznija ulje NE preporučujem! (makar do detaljnog servisnog pregleda, a kako drugačije).<br />Dakle, niti sam mehaničar niti maš. ing. a ni oni ne bi davali dijagnozu "na daljinu" već samo mogućnost da je nešto verovatnije a nešto manje verovatno (mada sa ovoliko podataka svako pametan bi ćutao).<br />Više od ovoga ne bih mogao da kažem.<br />E da, redovno proveravajte količinu ulja i održavajte potreban nivo.<br />I naravno, neki novi motori troše skoro ovoliko ... naravno, nije baš zgodno da na cca. 500 km dolivate ulje, ali to mu je što mu je (smanjiti se samo od sebe neće).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-31290007615783594202020-09-07T15:12:58.375+02:002020-09-07T15:12:58.375+02:00Nekoliko meseci imam Pezo 207, 1.4, 95ks,VTI motor...Nekoliko meseci imam Pezo 207, 1.4, 95ks,VTI motor i da navedem samo veci problem a to je curenje i potrosnja ulja. Nema tragova ispod auta samo je motor u prednjem, desnom delu, oko vakum pumpe, kao navlazen od isparenja. A potrosnja je "super", na 1000km. 0,7lit. Posto toliko ne iscuri, verovatno negde sagoreva. Molim za misljenja i predloge bez onoga"to je los motor". Hvala<br />Stepahttps://www.blogger.com/profile/02452646896007187172noreply@blogger.com