tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post523711911450532124..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Papazjanija, HodgepodgeStevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger19125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-42672492149731614742013-07-10T12:47:02.284+02:002013-07-10T12:47:02.284+02:00Ma ne odrzavam ga ja. Postoji sluzba u firmi koja ...Ma ne odrzavam ga ja. Postoji sluzba u firmi koja je zaduzena za to. Ja sam vozac sa jos jednim kolegom. I to se sve svodi na redovne servise i kad bas nesto mora da se odradi. Bas cu baciti pogled na knjizicu da vidim sta pise i probati da urgiram da odradimo stelovanje ventila.Srdjan Matichttps://www.blogger.com/profile/13484880025356194409noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-16666792898818511412013-07-10T08:41:53.419+02:002013-07-10T08:41:53.419+02:00Dakle nije se Evropremium "pokvario" u p...Dakle nije se Evropremium "pokvario" u poslednji godinu dana nego su ventili više raštelovani nego ranije.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-66473430343172790222013-07-10T08:41:00.233+02:002013-07-10T08:41:00.233+02:00E moj Srle,
Pa zar ja koji nemam ovo vozilo da pod...E moj Srle,<br />Pa zar ja koji nemam ovo vozilo da podsećam:<br />"Proverite i podesite zazore podizača ventila (benzinski motor)" - na svakih 30.000km<br />Čak i kod Grande Punta:<br />"Proverite i podesite zazor ventila (1.2 8v – 1.4 8v verzije)" - na svakih 60.000km<br />Citati iz uputstva vozila.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-12988739935211881762013-07-09T22:20:41.146+02:002013-07-09T22:20:41.146+02:00Ma da, konkretno sam pricao za oktanski broj. Ne z...Ma da, konkretno sam pricao za oktanski broj. Ne znam, mozda na ovom puntu treba nastelovati ventile? Da li on ima hidraulicne podizace ili mogu da se steluju. Ako se steluju, mozda je do samog primerka. Nisu stelovani nikad za 80k km strogo gradske voznje.Srdjan Matichttps://www.blogger.com/profile/13484880025356194409noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-44046409976939833042013-07-09T21:58:19.996+02:002013-07-09T21:58:19.996+02:00Niste jedini koji se žale na ujednačenost kvalitet...Niste jedini koji se žale na ujednačenost kvaliteta. Doduše to "zveketanje" je nešto što primarno ima veze sa RON (odnosno MON) goriva.<br />Onaj stari bezolovni neretko je imao 93 ili 94 a evropremium 95-96.<br />E sad, Puntov motor nije baš pravo merilo (teorijski) jer može da radi i sa 91 i ne traži visokooktanski benzin, niti se po pominje u uputsvtu. <br />Međutim ako se manemo Fiat-ove (zvanične, što se goriva tiče panevropske) politike, između redova se čita (baš) suprotno.<br />Sa kompresionim odnosom od 9,8:1 (a tek Evo od 65ks, sa 11:1 da ne pričamo) je pravi primer gde mu oktan-dva ne bi škodilo.<br />Da bi se ovo dokazalo treba sipati (bar jedan) rezervoar benzina od 98 oktana (ili dosuti bar pola 100-ke) pa bi već "dokazali" (više znali).<br />No, benzin sipate na karticu ... pa propade plan. Ali neko sa privatnim autom može lako da potvrdi.<br />Ne verujem da EvPr ima manje od 95 ali izgleda da nema ni više (od 95,5).<br />Kompjuter bi trebao da podesi smešu ali ...<br />Šta reći, zadovoljan sam EP-om ali "zvekeće" pri forsiranju uspona (kad koristim benzin) a sa 98 i 100 k'o na (bolji) plin, samo popušta snaga (ako je peta ili četvrta a baš jako brdo) ali ni naznake "zveketanja" (lošeg sagorevanja).<br />Zašto je raniji bio "bolji" makar po ovom kriterijumu? Po par analiza koje sam video bilo je 95,1 do 95,5 znači ni 96 da bi nešto rekli po ovom pitanju.<br />Ajd' da čujemo još iskustava pre nego zaključimo štogod.<br />Pozdrav Srle!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-21808747761193147402013-07-09T19:23:22.541+02:002013-07-09T19:23:22.541+02:00Gde ste drugari. Nije me bilo odavno, ali sam ugla...Gde ste drugari. Nije me bilo odavno, ali sam uglavom tu kao citalac. Naime sto se tice NIS-ovog goriva bas bih hteo da prokomentarisem nesto meni interesantno. Prosle godine, odnosno u vreme kad se na NIS-ovim pumpama mogao sipati bezolovni i europremium, tad sam osecao jasnu razliku izmedju ta dva goriva. Naime, svima je poznat italijanski motor 1.2 8v, koji se ugradjuje decenijama u Fiat Punto. Kada malo obratite paznju, taj motor ne radi lepo u vecini slucajeva, javljaju se detonacije u cilindru ili sto bi narod rekao: "Cuju se ventili". Sipanjem europremijuma ja te detonacije na sluzbenom autu nisam mogao da cujem i motor je dosta lepse radio. Buduci da ga vozim svaki dan, mogao sam da pogodim koje je gorivo sipano. Sa bezolovnim to tako lepo zastekce ponekad da ne moze da se ne cuje. E sad, u medjuvremenu nema klasicni bezolovni, samo europremijum. Od tada meni motor i dalje klikce. Kao kad nekad sipam bezolovni. Ja stvarno ne znam sta oni rade i sta su uradili ali meni se bolje ponasao na proslogodisnji europremijum nego na ovaj sadasnji. Sto se tice potrosnje, to ne mogu nista da komentarisem, sluzbeni auto delim sa kolegom, firma sipa gorivo i nikad i ne vodimo racuna...Srdjan Matichttps://www.blogger.com/profile/13484880025356194409noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-77377871284692217072013-07-08T09:11:43.987+02:002013-07-08T09:11:43.987+02:00Kao i pravo jelo, recept je jednostavan (stavi šta...Kao i pravo jelo, recept je jednostavan (stavi šta imaš) ali da bi se dobio poseban kvalitet treba brižljivo birati sastojke.<br />Sećate se da Vam nisam preporučivao mešavinu.<br />Ponavljam: jedno je da li nešto može a sasvim drugo da li je to i dobro.<br />Svakako da pomenuta (ili slična) papazjanija nije posebno preporučljiva za sipanje u motor.<br />5W-40 i 10W-60 (pogotovu iste kompanije, probao i lično) mogu da se mešaju ali ne treba raditi to kao prvi izbor.<br />Dolijte ulje već u septembru (čim zaminu vrućine) ili čim padne na minimum (makar i u avgustu). Nije to razblaženje (razređenje) toliko koliko je loše kada ste na minimumu ili ispod njega (mada za kraći vremenski period nije strašno). Možete i 2 puta po pola litara do zime pa će te taman imati odličnu mešavinu za zimu.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-70593891201535182352013-07-07T21:24:07.357+02:002013-07-07T21:24:07.357+02:00Zravo,Stevo posledni tekst o papazjanija i nije m...Zravo,Stevo posledni tekst o papazjanija i nije me iznenadio.Za ovakve stvari o mixu se desavalo i po (ovlastenim) servisima,koliko zanam.Ono sto ostane po kanticama,to se lepo i pedantno sakuplja i ceka kupca.Samo da ne vidi gazda kada se menja ulje.<br />Tako da i moja mixtura od pre nekin dan kada sam trazio savet za<br />Castrol rs 10w 60 i Castrol SLX Professional 5w-40 , tu je negde.<br />Za sada vozim samo na 10w60.Ulje je nesto iznad minimuma ,5w40 dolicu negde pre zime kada zaladi za da to razredim.<br />Pozdav.!<br />Tnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-56532716388244270032013-07-07T16:40:33.050+02:002013-07-07T16:40:33.050+02:00A sta ako vetar duva u ledja...moze li to da smanj...A sta ako vetar duva u ledja...moze li to da smanji potrosnju:-)...fala jos jednom za asistent...<br />kad otvaras privatni fakultet,masinski,hemijski,sa posebnim smerom za motorna ulja...<br />Oce li biti nesto o Optimi Modrici,interesuje me posebno da li je od Castrola,pozajmljena tehnologija jos dok su bili u saradnji...<br />Dosadan sam,ali ako mozes napisi nesto o hidrokrekingu(od samog pocetka kako se to sve odvija ili na CBC-u,da nabacis neke fotke)...<br />Ako imas nekoga u Nis-u da se organizuje poseta fabrici(ovde da se prijave ljudi)...interesuje me kako se to sve odvija,a i da razbijemo predrasude o nalivanju iz bureta...mislim da bi to mnogi voleli uzivo da vide...veliki pozz i da si ziv i zdravLegendahttps://www.blogger.com/profile/12048297176919609590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-53270862796404288902013-07-07T11:24:47.494+02:002013-07-07T11:24:47.494+02:00Nije bilo ironično (za asistenta) ali nije bilo ni...Nije bilo ironično (za asistenta) ali nije bilo ni uopšteno (samo za ovaj slučaj, za sada, mada si još par puta iznenadio "snagom" (znanjem)).<br />Već navedoh da NIJE NEKI DOKAZ.<br />Uslovi vožnje, pre svega, jer svi znamo da na putu za more i istoj relaciji iz godine u godinu varira potrošnja ±0,5l/100km. <br />Takođe je vetar veoma važan faktor (to sam osetio sa +0,7 pri sličnoj dugoj relaciji gde je veći deo autoput i ustaljenih 110km/h).<br />Tako da je više spada u abrove (i/ili urbane mitove) nego u nešto zasnovano.<br />Meni je bilo zanimljivo (nisam doduše naveo) jer je čovek bio NISomrzac (lakšeg tipa) a sada se (skoro pa) preobratio.<br />Veliki pozdrav za Legendu!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-89625344629199275762013-07-06T23:15:16.522+02:002013-07-06T23:15:16.522+02:00Stevo,dobar ti ovaj unknown...neki strucnjak izgle...Stevo,dobar ti ovaj unknown...neki strucnjak izgleda meni...fala na profesor assistant,mada mislim da je malo ironicno...<br />Nisi uzeo u obzir da ako se przi auto i ako podmazuje kako valja mora i da ga potrosi(ulje)...<br />Milion faktora utice na potrosnju:od stanja guma,preko pritiska u istim,spoljasnje temperature,opterecenosti vozila,ispravnosti trapa,kocnica(da mu slucajno nije blokirala kandza(kociona kljesta))prosle godine...mnogo je velika razlika izmedju 2 i 3- ce pod istim uslovima uz brdo...a i velika je razlika 0.5 -1l samo u odnosu na pogonsko gorivo...naspi shell,ma kako da se zove pa vidi sta je zemba...pozzLegendahttps://www.blogger.com/profile/12048297176919609590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-40977489574477384522013-07-06T22:19:31.197+02:002013-07-06T22:19:31.197+02:00Inače ... na marketingu (propagandi) bi im pozavid...Inače ... na marketingu (propagandi) bi im pozavideo i AMSOIL !!<br /><br />Ne stavljajte u motor (čak iako možete doći do istog), to je moj savet a ko već kako hoće.<br /><br />Na kraju krajeva ... kad malo promislite (ja nisam pa cela salva komentara, kritika) čemu sve to (a u ostalom i ne radi)?<br />Termostat radi kao i do sad, malo ranije otvara jer se RT brže zagreva ... dobro, ništa posebno ni dobro ni loše, možda za sad i dobro ... ventilator se uključuje na 95, 100 stepeni ... RT se vraća na radnih 90 ... pa opet ... <br />ako vam ne radi ventilator - neće vas spasiti.<br />ako ventilator ne može da skine temp. u velikom ste problemu ali možete to rešiti na bolje načine (dodatni ili veći ventilator pa do softificiranijih rešenja).<br />I na kraju krajeva: koliko mogu da izdrže creva u vašem automobilu? (da manemo zaptivke i ostalo)<br />Da li je bolje da vam RT (pro)curi pa da motor zariba ili da samo prokuva?Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-68589284758841662772013-07-06T22:06:29.790+02:002013-07-06T22:06:29.790+02:00Sada ste mi već pomogli. Pretpostavih da je "...Sada ste mi već pomogli. Pretpostavih da je "Wheel Dealers" (gledam ponekad, nije loše) pa sam našao o čemu se radi.<br />Evans Waterless Engine Coolants.<br />Hmmm ... nisam oduševljen.<br />Na sajtu se hvale za sve pare (a vala i zabiberili su) kao da je ne znam šta.<br />Sve su prednosti naveli ali nijednu manu.<br />A mana ima ... koliko i prednosti.<br />Ne bih sad sve da nabrajam (za ceo je tekst) ali je nekoliko stvari izvesno:<br />1) Da li je (na prvom mestu) ovim izvršen bypass (zaobiđen) sigurnosti (koji ne može da omane) mehanizam. Naime da li je dobro da vam RT bude na 150°C? Verovatno NE. Ovim će stradati zaptivke i uopšte svi nemetalni materijali (čak i na ne tako dugi rok).<br />Kada motor prokuva to nije dobro ali šteta je ograničena, a ovde može biti mnogo veća.<br />2) Nisu direktno priznali (mada skoro jesu) da će temperatura RT biti viša nego sa klasičnim antifrizom. Ovo takođe ne liči na dobitak.<br />3) verovatno bi se sistem hlađenja morao prilagoditi jer voda (40, 50, 60 ili 70%) ima sigurno veći kapacitet od bilo čega što može da se koristi u ove svrhe (i uopšte je malo, svega par, supstanci sa većim top.kap.).<br />4) Prelaz toplote je sigurno lošiji ... bolji sigurno nije, makar i mala razlika bila.<br />5) Visokznost je verovatno veća pa sve prethodno - još gore.<br />6) Nema aditiva. Bar ne svih. Lepo. A zašto onda toliko visoka cena?! Uostalom ovo nije otkrivena Amerika, jer ionako veći deo aditiva ide zbog vode (i etilenglikola).<br />7) Ne znam osnovu (ćute kao mutavi) ... mora biti nezapaljivo, netoksično (bar se hvale), rastvorljivo u vodi ... može biti i čist propilenglikol (mada je ovo malo verovatno) ... mnogo umereno zapaljivih organskih supstanci može da ispuni zadatak ... ali umereno u odnosu na nezapaljivo ... kako ovo zvuči.<br />...<br />Uostalom možda je dobro za dve stvari:<br />Trkački automobili i Old timer-i.<br />U običan auto (nikad) ne bih sipao.<br />Em je skupo em ... nije po standardu.<br /><br />Cenim Ed-a i (kako već beše) ... i ono kad su sipali sintetiku u stari porše ... ali ovo je bilo po sistemu "brigo moja pređi na drugoga".<br />Mislim da se ovim ne rešava uzrok pregrevanja nego umanjuje siptom, kao kada zbog infekcije koristite brufen.<br />A i (brate mili) 16 funti (20€) litar!?<br />Ne, hvala!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-45559080547867881672013-07-06T21:02:33.961+02:002013-07-06T21:02:33.961+02:00Sad i ja ispadoh "unknown" (nepoznat).
N...Sad i ja ispadoh "unknown" (nepoznat).<br />Nisam se ulogovao, samo stis'o "odgovori" pa na dokazivanju da nisam robot zaboravih da se predstavim.<br />A sad, "trk" da ispravim onu nejasnoću iz teksta (biće u "masnom" kurzivu - bold italic).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-60429122574378692172013-07-06T20:57:54.592+02:002013-07-06T20:57:54.592+02:00Ma nema problema, redovno sipam Shell kad god imam...Ma nema problema, redovno sipam Shell kad god imam prilike ... i naravno da je "raketno gorivo" naspram standardnih goriva. U to nema sumnje.<br />Hteo sam samo da naglasim da gorivo sada standardno Euro EN 228 (ako ga majstori ne "dorade" između rafinerije i rezervoara, mada je to daleko teže nego nekad).<br />Ili što bi rekli "konačno liči na pravo gorivo".<br />Inače Shell-ov V-Power Racing (ne zvuči li sjajno a takvo i jeste) sa 99+ oktana sada je "dorađeno" (da li samo marketniški ... možda malo i stvarno) i sada se zove još "luđe" - NITRO!! (V-Power Nitro+) ... Mad Max-ovski (i sa asocijacijom na nitro glicerin što je samo "pesnička sloboda").<br />Koktel u KIA-i nije baš proziran (na prvi pogled jeste) ali je blizu toga. Videće(mo) na 5000km ali nazire se prva nijansa braon boje (smeđe).<br />Ne verujem da su se bog zna koliko pokarabasili aditivi (sva su ulja API SL, zanemarljivo SM, osim Long Life-a koje je API SJ).<br />To i nije bilo predviđeno da stoji duže od par meseci u motoru maksimalno na 7500km ide iz njega (verovatno i ranije). <br />I NIKAKO nije preporučljivo osim što donekle ukazuje na veliku mogućnost mešanja ulja (i sličnih, ponekad i identičnih, izvora paketa aditiva, velikih proizvođača). <br />Hvala i na primedbi (ispraviću, zaista nije jasno iz teksta) ali ne ide "bolje" zbog miksa, nego se ona treća uz brdo odnosila na NIS benzin (ali još je rano za "veselje" ako se ne ponovi, onda je možda i do oscilacija u isporukama, što (tek) nikako ne valja).<br />Postao si pravi ... professor assistant ... lepo si objasnio šta može da se desi kada se pretera sa mešanjem (ulja, pića, posla i zadovoljstva ...).<br />Pozdrav!Unknownhttps://www.blogger.com/profile/18010302478710683344noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-34664172170175082682013-07-06T18:11:46.643+02:002013-07-06T18:11:46.643+02:00Ma Stevo nema pojma o cemu se radi gledao neki dan...Ma Stevo nema pojma o cemu se radi gledao neki dan na tv-u oni likovi sto popravljaju neke krseve pa neki auto ima problema sa pregrevanjem pa su sipali taj kulant kaze tip da u njemu nema vode pa zato kljuca na 180 i kosta 90 funti kanta od 5 litaraAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-7935415436807669942013-07-06T16:44:04.427+02:002013-07-06T16:44:04.427+02:00Profo,cenim i postujem tvoje misljenje...prirucne ...Profo,cenim i postujem tvoje misljenje...prirucne metode(spricic i ppm-cic)postujem takodje...<br />sve je to lepo...ali praksa i teorija se razlikuju...<br />Ako bi mogao licno da se uveris,pa makar da sipas shell u zastavu,jos bolje u Kiju,ne bi bilo nedoumice...verovao bi mi od slova do slova...cak i da ima vode u rezervoaru,neuporedivo je bolje gorivo od naseg...<br />Tvoj prijatelj je u kiju sipao lepu kombinaciju,i vodio je racuna da ne bude mnogo mineralke...posle 2000km je trebalo da pocrni,to sto je zuto znaci da ne ispira motor kako valja ili da je doslo do nekog kontradejstva medju aditivima...nesto u mix-u je verovatno puklo,pa su manji otpori u motoru(zato manje trosi) i bolje ide(trecom)...verovatno ga i malo provlaci(ne moze da se vidi odmah,ali ce u naredne 2000km da svuce mnogo)...nek to prosipa iz motora,probao je i cao...veliki pozzLegendahttps://www.blogger.com/profile/12048297176919609590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-2244333146082209982013-07-06T15:42:05.339+02:002013-07-06T15:42:05.339+02:00Poštovani,
Nisam siguran da sam Vas potpuno razume...Poštovani,<br />Nisam siguran da sam Vas potpuno razumeo.<br />"Kulant" ... kao proizvod (nikad čuo, ili čuo pa zaboravio). Zaista NE znam o čemu se radi.<br />Dajte bar pun naziv proizvoda ili neku web adresu.<br />Inače 100% antifriz (skoro bilo koji) ključa baš na toj temperaturi (nešto nižoj).<br />Obično se navodi 160 ili 170°C, što je karakteristično za 95% rastvor Etilenglikola (doduše ovde sa aditivima pa se neznatno menja).<br />Naravno takav nije primenjiv i mora se razblažiti na makar 65% (68 ako ćemo tačno) kada ključa na oko 112 do 115°C zavisno od tipa.<br />No to je zapravo loše, jer je prenos toplote (a i kapacitet) takvog rastvora lošiji.<br />Sa standardnih 50% tačka ključanja je 108 (što se zaokružuje na 110), a ne 106 kako se obično navodi jer je to za čist EG a rashladne tečnosti imaju i aditive.<br />Naravno pod pritiskom od oko 1,5bar (koliko imaju sistemi vozila) tačka ključanja je 120-125°C (za vodu deset stepeni manje).<br />Pretpostvljam da ste mislili na nešto drugo ali bi morali da mi date više informacija.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-17620801423895360872013-07-06T11:49:44.375+02:002013-07-06T11:49:44.375+02:00Udri Stevo po svima samo tako pametan si i obrazov...Udri Stevo po svima samo tako pametan si i obrazovan kazem to jer si ti tu <br /> da razbijes sve mitove i predrasude glava me vise boli od "MAJSTORA" i hteo bi da te nesto pitam o "kulantu" negde sam cuo da kljuca na 180 stepeni sta ti mislis o tome pozdrav i samo resetajAnonymousnoreply@blogger.com