tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post5516050051066118759..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Statoil motorna ulja za automobile, drugi deo (Statoil car motor oils, part two)Stevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-13784599009666656422011-11-05T21:58:05.848+01:002011-11-05T21:58:05.848+01:00Hvala na komentaru.
Slažem se da Statoil ulja nisu...Hvala na komentaru.<br />Slažem se da Statoil ulja nisu ništa lošija od Castrol ili Mobil. O manjim razlikama možemo do prekosutra (zato i blog) ali unutar iste kategorije ona su ista klasa sa relativno malim razlikama.<br />Najvažnije da nisu čak ni skuplja (pogotovu od Castrol-a).<br />Naravno Mobil i Castrol imaju svoje "ekstra" serije (One i Edge) ali kod standardnih sigurno stoji.<br />Na kraju krajeva One i Edge i koštaju. Kod nas čak i ne toliko, koliko na zapadu (mislim relatino u odnosu na standardna ulja).<br />Čest je slučaj da ljudi koji su radili u Skandinaviji češće koriste ova ulja što je i logično. Ne razumem samo otpor drugih. <br />Falsifikovanje mi za ovaj brend ne deluje kao neka opcija jer se on u Srbiji (i okolini) ne prodaje u takvim količinama da bi se to isplatilo.Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-699043737471984472011-11-04T22:11:52.947+01:002011-11-04T22:11:52.947+01:00Pozdrav!Moram reci da koristim godinama ovo Statoi...Pozdrav!Moram reci da koristim godinama ovo Statoil ulje i veoma sam zadovoljan!Poceo sam ga koristiti kad sam radio u Norveskoj a onda sam se iznenadio da ga ima i kod nas jer ga ranije nisam vidjao!Probao sam skoro sva ulja iz njihovog asortimana,od najeftinijih mineralnih do najskupljih sintetickih,menjackih i svih ostalih!Trenutno najvise kupujem sinteticka ulja 5w30 jer su kao sto je covek napisao veoma kvalitetna,zadovoljavaju norme a povoljnija dosta od ostalih "navikanih" i imaju produzeni interval zamene do 30 000km!Mada i dalje svakodnevno imam musterija koji uporno oce castrol,mobil... ja se trudim da im objasnim da ovo ulje nije nista losije po kvalitetu i svemu samo nismo culi za njega jer zivimo u Srbiji...Eto toliko!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-63405992147094142132011-09-24T03:06:02.137+02:002011-09-24T03:06:02.137+02:00Stevo hvala ti mnogo na odgovoru, pozdravStevo hvala ti mnogo na odgovoru, pozdravAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-4085245600522722011-09-23T08:31:16.089+02:002011-09-23T08:31:16.089+02:00Pozdrav anonimni čitaoče.
Majstor vam je sipao odl...Pozdrav anonimni čitaoče.<br />Majstor vam je sipao odlično ulje i veoma primereno za Golf 2, naročito posle generalne. Naravno možete i kasnije produžiti sa njim, preporučujem.<br />Podatak o tački tečenja od -39 cel. je prosto neverovatan, kao i onaj od -42cel. za 10W-40.<br />Kako sintetička (Statoil) 5W40 imaju -42 a neka 5W30 isto toliko, -39cel. (mada i -45cel. druga), deluje da se ipak radi o grešci.<br />Mislim da taj podatak nije tačan. Ipak, Statoil ulja imaju niže tačke tečenja od proseka industrije te su makar za nekoliko stepeni bolja od najboljih u klasi (viskoznoj kategoriji). <br />Ulje koje koristite ima viskoznost od 6200mPa*s na -20 cel. što je nekih 90% od dozvoljene.<br />To znači da sa ovim uljem možete pokrenuti motor i na -22 ili -23cel. za razliku od prosečnog 15W-40 koje nije za ispod -20cel.<br />Ipak ovo je krajnja granica upotrebe a preporučljivo je da ulje nema više od 3500mPa*s pri startu tako da je jako dobro tek do -17 ili -18cel. što je za naše uslove O.K. (standardno je tek do -15cel.).<br />Lično mislim da je tačka stinjavanja -30cel. što je taman 10% bolje od standarda za klasu (-27cel.) ili eventualno -33cel.<br />Slično i za 10W40, verovatno je kao za "low smoke" tačka tečenja "samo" -36cel. uz upotrebljivost na 10 stepeni višoj temperaturi.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-1318029752723396202011-09-22T17:20:31.662+02:002011-09-22T17:20:31.662+02:00Pozdrav Stevo, uradio sam generalnu kod golfa 2 i ...Pozdrav Stevo, uradio sam generalnu kod golfa 2 i majstor mi je sipao Stat Oil ulje, pise na zvanicnom sajtu da se smrzava na -39 dali je to moguce, Pozdrav<br />http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/classicway15w-40/$FILE/Statoil_ClassicWay_15W-40.pdfAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-11690696219467420872010-08-29T11:39:53.104+02:002010-08-29T11:39:53.104+02:00Na pitanje o "naj najboljem" ulju za BMW...Na pitanje o "naj najboljem" ulju za BMW 120d sam odgovorio (tamo gde je postavljeno) u tekstu "motorna ulja po proizvođačima ..." (april 2009.).<br />Izvinjavam se zbog kašnjenja od bar 15 dana ali kao što više puta rekoh starije tekstove ređe pregledavam. Između ostalog tek sam sada zapazio nekoliko stavki koje nedostaju u tekstu a obeležene su sa ### te ću i to ispraviti no tek u toku septembra.Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-8368847046180532802010-08-28T20:51:40.103+02:002010-08-28T20:51:40.103+02:00Zaista nisam siguran za velika auto takmičenja jer...Zaista nisam siguran za velika auto takmičenja jer ih (nažalost) sve manje pratim. Ponešto F1 i Reli ali već ovo drugo takmičenje čisto iz štampe i sa par nedelja zaostatka.<br />Ukoliko je to stvarno slučaj onda je samo do politike firme. Kao i svi “naftaši” sigurno sponzorišu makar drugorazredna takmičenja. Zašto ih nema u vodećim je više do stava i potreba i procene njihovog menadžmenta.<br />Doduše vodite računa da iako veliki za red veličine su manji od najvećih par te deo odgovora leži i u tome.<br />Kvalitet ulja im jeste na nivou vodećih. Ista su klasa a razlika sigurno ima u nijansama. U svakom slučaju možete se pouzdati u njih.<br />Verovatno da jedan deo baznih ulja proizvode sami ali (veći) deo verovatno i kupuju. PAO (pogađate) od Exxon-Mobil kompanije a veći deo SHC od Shell-a. Doduše imaju i zajedničke poslove (rafinerije) sa Shell-om i to je jedino što pouzdano znam. Sam proizvodni program u kome preovlađuju bazna ulja III bazne grupe je na Shell (ili zajedničkoj osnovi). Verovatno da HC bazna ulja (II i II+ grupe) i (možda) deo SHC baznih ulja, kao i deo mineralnih, sami proizvode no kao što rekoh ovako ili onako su Shell porekla što nije nikakav minus već naravno plus. Ima u tome i malo (ili malo više) i globalne politike (iako Norveška nije u EU ipak im saradnja sa Evropljanima dođe sigurnija) mada je kod “naftaša” podjednako, ili (naravno) više, važan “suv” profit te nije ni čudo da jedna Norveška (mada više poreklom nego što je trenutno) kompanija sarađuje sa državama koje Evro-Atlanska politika označava “nedemokratskim”. Doduše više to smeta Amerima nego EU a pogotovu Norveškoj ali je i činjenica da su zbog toga kod kuće bili jako kritikovani u štampi.<br />Inače ako se pretera u gledanju, zemlja porekla i uticaj na kvalitet ulja, postaje mit jer uz automatizovanu proizvodnju i visoke korporacijske standarde taj detalj sve manje ima uticaja.<br />Ipak ne može se ni dan-danas sporiti da zemlja porekla utiče makar u nijansama na kvalitet a još više na prodaju i da uliva veliko poverenje kod kupaca.<br />Pisao sam i na forumu (CBC) te samo da naznačim ukratko:<br />Zemlje sa većom tehnološkom disciplinom i dugom tehničkom tradicijom sigurno daju bolji proizvod. Kada dođe do odstupanja unutar standarda kod nas ili uopšte CEE regionu to možda i može proći ali u Nemačkoj, Holandiji i pre svega Skandinaviji teško da će i najmanje odstupanje od ciljanog prepustiti slučaju.<br />Naravno, gotovo se nameće mišljenje da eventualni minimalni propusti ili objektivni faktori koji čine gotov proizvod “uslovno usaglašenim” čini te šarže (ili deo kontinualne proizvodnje) pogodnim za “uvaljivanje” siromašnijim tržištima.<br />Lično nisam tog stava jer je komplikovano tako nešto organizovati a i takve situacije su retke. Veliki namerno čine “regionalne” razlike i na siromašnija i manje značajna tržišta (verovatno) šalju malo niži kvalitet. U slučaju velikog dela robe široke potrošnje to je manje-više i zvanično no “naftaši” malo bolje ćute i teško je tako nešto dokazati.<br />Ipak čak i da je tako, ispunjenje standarda nikada nije u pitanju i razlike su u nijansama te se ne treba time opterećivati. Osim toga motorna ulja u EU su obično skuplja nego kod nas (iz raznih razloga) te narodna “koliko para toliko muzike” većim delom važi.Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-59095364752277725552010-08-27T20:37:30.858+02:002010-08-27T20:37:30.858+02:00Mozda gresim ali nisam ih primetio na vecim auto-m...Mozda gresim ali nisam ih primetio na vecim auto-moto takmicenjima kao sponzore ili da se reklamiraju s obzirom kakav su gigant? U svakom slucaju verujem da im je kvalitet na vecem ili bar na istom nivou u odnosu na mnoge "renomirane" proizvodjace, jer ipak su to skandinavci...Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07384232187486109017noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-80411972255766186982010-08-27T20:25:52.649+02:002010-08-27T20:25:52.649+02:00Аутор је уклонио коментар.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07384232187486109017noreply@blogger.com