tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post6098376224203106428..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Jeftina ulja? - Cheap Oils?Stevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger72125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-32066468307900907152012-09-01T21:52:46.880+02:002012-09-01T21:52:46.880+02:00Uzgred, gorivo se simbolično kontroliše a od kada ...Uzgred, gorivo se simbolično kontroliše a od kada tržišna inspekcija nema nadležnost, pogađajte šta se dešava (tri puta, jer je teško pitanje) ALI maziva se UOPŠTE NE KONTROLIŠU.<br />Čak i neka (desetina) analiza pri uvozu nisu od značaja. Čak ni "full zakonski" set analiza (ono što SAT radi jednom u par godina) nije ni blizu onome što treba raditi.<br />Ništa to ne garantuje kupcu. O podvaljivanjima tipa HC ulje kao sintetičko i da ne govorimo, gde bi čak i detaljna hemijska analiza bila nedovoljna (zbog dodatih aditiva) pa bi se morala raditi kombinacija metoda (IR, gasna hromatografija i sl.).<br />O tome da li je nešto original, najbolje bi znali da kažu proizvođači (preko analize markera, mada se ona sve više napušta jer je i to provaljeno).<br />Osim toga sami proizvođači nisu zainteresovani (multinacionalke) za ovo tržište jer nam ionako šalju robu lošijeg kvaliteta ili makar proizvedenu na "egzotičnim" mestima. Svaka čast izuzecima.<br />Osim toga, zbog falsifikata, prosto žalim ljude koji kupuju "original" Castol, Mobil i ostale.<br />Kao što znate i sam sam odustao od davanja preporuka gde kupiti original (osim eventualno samog uvoznika i to kod njega u magacinu i to naravno ne svih).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-56992543471920909922012-09-01T21:43:59.523+02:002012-09-01T21:43:59.523+02:00Da smo banana republika (bez navodnika) to svi zna...Da smo banana republika (bez navodnika) to svi znamo, a kada će biti bolje ... teško je reći.<br />Ja sam optimista i tu i tamo se napreduje ali do sada je uvek bilo dva napred - jedan nazad, jedan napred, dva nazad, itd.<br />Doduše više smo "paradajz" država mada ja to ublažavam sa "Šljivropa" što je manje pogrdno te bar budi nadu (a i nekada smo Šljivu izvozili u Evropu a kada ćemo ponovo u većim količinama, videćemo).<br />Ideja vam nije loša ... Ipak, ima nevladinih agencija za sve i svašta ali ovakva NE BI zaživela (do not be naive) ... nema šanse, te ne bih ni pokušavao.<br />A da je potrebna - jeste. Em nas kradu na meri em još štrbucaju na kvalitetu ... katastrofa. Jeste sa gorivom bolje nego pre par godina ali je daleko od onog što je potrebno a kontrole nikad manje!<br />Hvala na lepim željama (da neko "milionče" pročita moje tekstove) ali za sada je na nekoliko hiljada (nedeljno).<br />Na CBC-u je bio pravi "rat" oko cena i kvaliteta goriva (i bar 10x više čitano) ali bez pravih akcija.<br />Suština problema je:<br />Vrana, vrani - oči ne vadi!<br />Nema tog "junaka" koji bi se suprostavio G-ju na njegovom terenu (a i zašto bi to radio?) tako da je G na potezu a radi na tome da (ipak) imamo bolje gorivo, nadam se bar od sredine 2013. ako ne već na početku.<br />Osim toga (mada zavisi od precepcije) Veliki G nije (baš) ZLA Imperija.<br />Pazite, kupili su krš od rafinerija (mada za Џ).<br />Niko ali NIKO ne bi mnogo brže reagovao (i uložio pare pre ugovorom predviđenom) sa rekonstrukcijom (čitaj izgradnjom novih) rafinerija (zapravo samo Pančevska će biti za goriva, jer NS će ostati za bazna ulja, a šta raditi sa najavljenih 180 hiljada tona, za ceo serijal je tekstova, koje neću objaviti, "tricky business").Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-9699919390503283392012-08-31T16:33:32.463+02:002012-08-31T16:33:32.463+02:00Dragi Stevo,ovde je sve manje-više zasnovano na em...Dragi Stevo,ovde je sve manje-više zasnovano na empiriji(iskustvu).I tako će biti dok budemo "banana republika".Egzaktne,laboratorijske tehnike i metode kontrole kvaliteta goriva su kod nas smešne u kvantitetu i kvalitetu.To Vi mnogo bolje znate od mene.Tu nam "kaska" zakonska regulativa i sam pravni sistem.Zašto Vi i ogroman broj naših mladih i prekaljenih stručnjaka ne bi oformilo nevladinu organizaciju koja će kontrolisati,kao,ali zaista nezavisno telo, kvalitet maziva i svega ostalog u autoindustriji!?Nevladine organizacije se otvaraju za sve i svašta!I naš nacionalni park je "ugrožena" vrsta.Još nešto:Distancer je lepo rekao"svi se prave da nešto rade".Nisam prevideo Vaš članak gde ste opisali kvalitet motornih goriva,uključujući tng.Pažljivo,više puta sam pročitao svaki Vaš post od aprila 2009.godine.Ubedjen sam ako redovno budemo hvalili i "okrpili" "zaslužne" da ćemo puno uraditi "gerilskom borbom".Meni moja savest nalaže da bar na ovaj način pokažem svoje nezadovoljstvo opštim javašlukom u svemu i svačemu!Jedina satisfakcija mi je da će koji milion naših gradjana da ovo pročita i verujem da će se bar malo zamisliti"šta ovaj hoće"Dejan Ćurčićhttps://www.blogger.com/profile/02510727878714654481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-80509998981651551462012-08-31T11:00:47.609+02:002012-08-31T11:00:47.609+02:00Poštovani Dejane,
već sam izvršio "rangiranje...Poštovani Dejane,<br />već sam izvršio "rangiranje" proizvođača po utisku (i potrošnji goriva).<br />Prilično se slažemo. Ipak, to nije preterano zasnovano (ipak bi trebalo i laboratorijski dokazati ali to nije izvesno da će iko uraditi) čak i kada se radi o većem broju korisnika.<br />Eko ima cenu koja je u vrhu cena ali i kvalitet koji tome odgovara i uvek je prijatno iznenađenje kada tamo sipam TNG.<br />I jedna stvar je preko placebo efekta jer više od 90% to (lako) primećuje. U okolinim državama (naročito EU) je TNG višeg kvaliteta.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-4954141148332942752012-08-30T08:18:23.316+02:002012-08-30T08:18:23.316+02:00Mala ispravka:u brzini kucanja mi se potkrale dve ...Mala ispravka:u brzini kucanja mi se potkrale dve nenamerne greške.Verovatno i zbog "egzotičnosti" naziva dve kompanije.Jedna je NIS-Gaspromnjeft umesto NIS-Gaspronnjeft i druga MBG umesto NBG.Dejan Ćurčićhttps://www.blogger.com/profile/02510727878714654481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-11481403348761355102012-08-29T23:36:55.513+02:002012-08-29T23:36:55.513+02:00Nadovezujem se samo na predhodni komentar:ovaj put...Nadovezujem se samo na predhodni komentar:ovaj put ću da prokomentarišem maloprodajne prodavce tečnog naftnog gasa!1.Eko Srbija-prijatno iznenadjen kad sipam na ovoj pumpi.Daster mi lepo ubrzava i prosto mi je milina kad ga vozim!2.Mol-za nijansu slabije auto vuče!3.Elp-otprilike prihvata gas kao i sa Molovim tng!4.Eurogas-isto,solidno motor prihvata gas!5.Nis-Gaspronnjeft-osrednje vuče.6.Lukoil-slabije vuče.7.NBG-maltene katastrofa!Pošto poslednjih 7.godina vozim isključivo benzince na tng,ovo bi bilo moje iskustveno iznošenje činjenica!Ove godine sam sipao original Molov i Inin tng i mogu,opet iskustveno da kažem,da mi je tada auto"leteo".Tako da su ova dva proizvodjača van predhodne,domaće konkurencije.I potrošnja se kretala ovim redosledom.Najmanja kod Eko Srbija,a najveća kod NBG-a.I jedna pohvala za kraj:kad sam radio periodični servis plinskog uredjaja u ovlašćenom servisu Landirenza,prilikom promene filtera tečne faze gasa,bilo je zanemarljivo malo sitnih, metalnih,čestica,sličnih šponu!Verovatno,zaključujem,da se danas, generalno, ovo gorivo bolje mehanički filtrira,nego pre 5-6 godina.Tad mi je na predjenih 6700km i ponovo na 39000km,znači dva puta,otkazao senzor pritiska gasa!Što sam drugi put debelo platio opravku u servisu!Ostale punionice tng,koje nisam spomenuo su one koje sam vrlo retko koristio i nemam neki izgradjen stav.Zato ih nema u spisku.Ovo je bila moja kritika "ni po babu,ni po stričevima" Moja savest mi je bila jedini putokaz.Dejan Ćurčićhttps://www.blogger.com/profile/02510727878714654481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-3715441426486714572012-08-29T21:53:52.513+02:002012-08-29T21:53:52.513+02:00Ma sto se tice testova niko u regionu to ne bi ura...Ma sto se tice testova niko u regionu to ne bi uradio jer bi se time vjerovatno doslo do nekih saznanja koja ne bi isla u prilog velikim kompanijama koje nase trziste tretiraju kao "waste land" pa bi onda povukli svoje reklame i sponzorstva tih "novinarcica" sto istima ne treba.<br />Sjecam se testa hrvatskog Auto Kluba o gorivima koji je pokopao mnoge etablirane distributere. Bilo je mnogo prasine oko toga ali na kraju niko nije smio da podnese tuzbu ili nesto slicno i kao rezultat toga svega mislim da im se kvalitet goriva znacajno poboljsao i niko se nije zalio (makar meni nije poznato) da mu je na automobilu stradalo nesto zbog loseg goriva.<br />Poenta takvih testova jeste istrazivanje i dolazak do pravih saznanja a ne prepisivanje reklamnih pamfleta....<br />Kad bi toga bilo vise manje bi nas sve glava boljela ali u ovoj zemlji(ama) niko ne radi svoj posao za stvarno....samo se pretvara da radiDistance rhttps://www.blogger.com/profile/04004957858073942883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-66387930243248318932012-08-29T12:11:21.671+02:002012-08-29T12:11:21.671+02:00Odlične ideje.
SAT testovi su po principu "bo...Odlične ideje.<br />SAT testovi su po principu "bolje išta nego ništa", pre godinu ili dve (pre će biti dve) sam čak nešto razgovarao sa njima (mada nisam došao do glavnog lika, znamo svi ko je).<br />Oni su očekivali da ću nešto moljakati ili nuditi novac ili raditi za džabe (nisam tražio veliki honorar, mislim da je bio minimalac po satu ali ne bih radio džabe).<br />Brže bih se "pročuo" ali manje oni meni trebaju nego ja njima.<br />Kad ukucate pojmove za ulja njih nigde nema (osim ako je upit baš "test ulja SAT") a ja sam tu na prvim stranama što mi je više nego dovoljno. Osim toga oni više vole dr-a makar da je ostao na znanju iz 60-tih i uopšte "uštogljeni establišment" (jedan od kontakata mi je reakao da profesora imaju kao blata, ali je zaboravio da ja nisam od tih te da sam "titulu" ("krvavo") zaradio na forumima gde pravi profesori često "poginu".<br />Laboratorija Zastave nije tako loša jedino što se ispituju osobine NOVOG ulja što nema mnogo smisla (svi uzorci iste klase biće "tu negde") a mislim da imaju i AAS za elemente (Fe, Zn, Cu ...), znači za eksploataciono ispitivanje (uz drugu aparaturu) ali to treba sprovesti što nije ni lako ni jeftino.<br />Ovako oni dobijaju test (kao i za goriva) praktično besplatno (ili za sitne pare) koristeći svoj položaj medijske kuće (pre svega RTS-a), državne organe (inspekciju) i slično. Veoma kapitalistički (i profitabilno) ni Ringier (Srbija) ne bi bolje obavio zadatak.<br />Naravno, ovo je zanimljivo štivo za jedan dan (mada taj novi test nisam čitao, dosta mi je onaj stari iz 2006.) i ne daje korisne informacije već je više kategorija "zabave".<br />Doduše tako izbegavaju i da se zamere nekom od uvoznika (distributera) a oni mogu biti nezgodni (i povući reklamu). Trigema je veoma oštro reagovala na komentar Texaco ulja koji nije negativno tumačio TBN ali "za svaki slučaj". Da se dogodilo eksploataciono ispitivanje gde bi neki mejdžors prošao isto ili lošije od nekog manjeg proizvođača (iz regiona) pala bi i tužba (verovatno).<br />Dakle ozbiljni test motornih ulja nisam video a da je posle 2000. (ne znači da ne postoji) čak ni u Evropi i šire.<br />Svaki test je naravno zanimljiv, linkovi su poželjni (zaista ne stižem i time da se bavim).<br />Hvala na predlogu.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-63625951563113427342012-08-27T21:49:10.800+02:002012-08-27T21:49:10.800+02:00Poštovani Stevo,poslednjih dana mi se "vrzma&... Poštovani Stevo,poslednjih dana mi se "vrzma" misao da bi možda bilo dobro,periodično,proleće-jesen ili kad se ukaže potreba(pojavom nekih noviteta) prikazati uporedne testove kvaliteta svih fluida,dragocenih za podmazivanje,hladjenje i jednom rečju za zaštitu naših automobila.Nešto poput Adac-ovih testova,svega i svačega na nemačkom tržištu!Možda je ideja preambiciozna i premašuje naše mogućnosti,ali mislim i verujem da treba "ukrstiti koplja".Skoro je to uradila SAT revija,ali cenim, površno i traljavo.Imam utisak da je nekadašnja Zastavina laboratorija za ispitivanje kvaliteta motornog ulja,koja je angažovana za tu priliku,to sve uradila kao nekad u socrealizmu,sad već tehnološki,"pregaženo".Naravno,svi mi sa bloga bi trebalo da uzmemo učešće i da šaljemo zanimljive linkove iz Sveta, u vezi tih zbivanja.Da malo "uhvatimo priključak"Imam utisak da smo mnogo pasivni i čekamo da nam neko drugi to uradi umesto nas.Dejan Ćurčićhttps://www.blogger.com/profile/02510727878714654481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-27827074780234019962012-08-26T17:34:47.995+02:002012-08-26T17:34:47.995+02:00You are (just) doing fine!You are (just) doing fine!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-51770980684661670532012-08-26T11:33:29.623+02:002012-08-26T11:33:29.623+02:00Apsolutno se slažem sa Vama, Stevo!Mislim da ste d...Apsolutno se slažem sa Vama, Stevo!Mislim da ste dali odgovor na glavni motiv, sa kojim sam i ušao u ovu problematiku.Tačka četiri je u epicentru mog razmišljanja.Silne,kratke,relacije po Beogradu su me"gonile" šta mogu da učinim za svoj agregat,sa kojim zaradjujem za život.Želeo sam bar malo da mu uzvratim pojačanom zaštitom od suvih startova.I sami ste u ranijim tekstovima,od pre tri,tri i po godine naveli da je samo jedan takav start,ekvivalent,predjenih 200-300km u vožnji pod optimalnim hidrodinamičkim podmazivanjem!Kod svih,pa i supertečljivih motornih ulja postoji neka,kako god bila kratka "zadrška",gde klip sa karikama tare po suvim stublinama cilindara!To je verovatno prepolovljeno sa estarskim i diestarskim sintetikama,sa kojim je "naoružan" Motul i drugi premijum brendovi,koji forsiraju kvalitet,a Bogami,treba da priznamo i cene,koje su često u nesrazmeri sa amortizacijom našeg nacionalnog voznog parka i kvalitetom ponudjenog goriva. To me je opterećivalo i godinama "mozgam" o tome.Zato sam rešio nešto da preduzmem.Probao sam i castrolov magnatec sae 10w40,kad se pojavio i Modričin magnum 5w4o,kad su mi ga u februaru 2002.dovozili šoferi iz Republike Srpske.Sve sam to probao u fiat tipu pre i posle pune generalne dizel motora.Na kraju tek sipanjem UM sam došao do željenog efekta.I zimi i leti mi je taj prosti fiatov dizel motor sa starom Bosch pumpom palio na "pola ključa",bez mučnog,dugotrajnog verglanja u nedogled!Kaže jedan moj prijatelj:"Dejane,ne može nikakav sport da te utrenira,kao što to može život"Često se vraćam na te reči.Dejan Ćurčićhttps://www.blogger.com/profile/02510727878714654481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-12813755709414722512012-08-26T09:26:50.378+02:002012-08-26T09:26:50.378+02:00Sviđa mi se Vaš entuzijazam ali teško da ću moći d...Sviđa mi se Vaš entuzijazam ali teško da ću moći da ga pratim :-)<br />Onih 26km bez ulja je zaista kao sa reklame ...<br />Upozoravam čitaoce da sa ili bez modifikatora ne voze bez ulja tj. čim im se upali lampica za pritisak ulja.<br />Naši putevi su takvi kakvi su, u skorašnje vreme (ove godine) sam saznao (a da se nisam ni raspitivao) za dva slučaja kada je probijen karter a vozilo nije zaustavljeno na vreme.<br />Jedno je Zastavino kada je voženo kraće vreme (manje ili oko km) gde je rađen remont motora (ne baš puna generalna ali ne znam full detalje).<br />Drugo je modernije vozilo strane proizvodnje (svega par godina staro) gde lampica nije primećena na vreme te je posle 5-6km motor načisto zaribao. U (zvaničnom) servisu je otpisan totalno (tj. procenjeno je da popravka ne vredi).<br />Dakle, zaustavite vozilo što pre (koliko da ne ugrozite saobraćaj). Možda treba samo dosipati ulje, možda je senzor ili ampula ulja no ne treba rizikovati sa ovim.<br />Dobra vam je metodologija koju bih svakom savetovao: kod post aditiva krenite od starijih vozila ka novijim.<br />Moram malo da iskomentarišem aditive koji su korišćeni u II svetskom ratu da bi avioni stigli nazad do aerodroma bez ulja ili bez dovoljno istog.<br />Ista priča se priča i za Liqui Moly, Castrol i slično (iako LM nije postojao do 1957.).<br />Ne ulazeći u detalje samo bih napomenuo da je svrha takvih aditiva bila da se avion (klipni motor) SAMO dovuče do najbližeg aerodroma (ne obavezno onog sa kod je poleteo) pri čemu je verovatno motor potpuno menjan (a stari, zavisno od situacije, verovatno remontovan).<br />Dakle i nije baš u skladu sa onim što očekujete od takvih post aditiva.<br />Drugo: čak iako smanjuje trenje i štiti od habanja ne može dovoljno da rashladi motor (bez ulja).<br />Treće: Čak i da zaista obloži vitalne delove u potpunosti (što je malo verovatno) teško da može da ostvari čak i deo reklamiranih svojstava.<br />Četvto: 40-60angstrema (4-6nm) je nedovoljno za bilo kakvu ozbiljnu zaštitu čak i da je sloj nanešen pri izradi motora (neke keramike) o čemu se odavno eksperimentiše (pominjani projekat "zero wear"). Toliki sloj prave estarske sintetike što je (kod njih barem) dovoljno tek za zaštitu pri hladnom startu motora ali nikako neku posebnu (eventualno manje trenja pa 10, 20 ili 30% duži vek motora, što nije nedvosmisleno potvrđeno, ili tek u uslovima auto trka i velikih napora motora; mada mnogo zavisi i od konkretnog motora).<br /><br />Sve ovo ne znači da ne podržavam čitaoce da kažu svoja iskustva. Naprotiv!<br />Ovo je zaista zanimljiva (i kontroverzna) tema.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-46855567463454538982012-08-26T02:21:01.825+02:002012-08-26T02:21:01.825+02:00Stevo,zahvaljujem Vam se na iskrenoj podršci!Svako...Stevo,zahvaljujem Vam se na iskrenoj podršci!Svakom prija da čuje reči hvale,nekog ko je pravi stručnjak.Ali,sad ste "krivi" jer ste upravo otovrili "bunar bez dna",a to je moj entuzijazam!Šalu na stranu, krećem od već od mene puno hvaljenog univerzalnog modifikatora.Jedan moj dugogodišnji drug,"giga iz šupe" je još od kraja devedesetih godina,sasvim slučajno isprobao ovo rusko "visoko tehnološko otkriće".Uzeli smo tada kao mladi momci željni izazova jednu "128",od poznanika,da on generalno remontuje poznati DMB motor.Ja sam kao drug samo pravio društvo.Tu staru zastavu je nonšalantno vozio po nekim razlokanim ulicama Banjice,ka svojoj garaži,gde je planirao da izvrši generalni remont.Momak je bio jako talentovan automehaničar,koji je pekao zanat kod Branka "Omege" u Jajincima.Nepažljivom vožnjom je udario karter zastave o ivičnjak i kompletno ulje iz motora se razlilo po ulici!Bili smo već blizu sela Rakovice,gde mu se nalazi radionica i nije pridavao značaju to što i tako izraubovan motor može da zariba,praktično na kućnom pragu!To se nije desilo!!!!Motor je sa upaljenom lampicom za ulje prešao nekih 26km i nije zaribao.Bez ulja je vožen po delove koji su bili neophodni za reparaciju.Sledećeg dana je otvoren i na stublinama je još bilo mnoštvo kapljica ulja.Drug je znao čemu je reć,a hteo je da vidi moje zaprepašćenje i da se malo našali.Onda mi je tek rekao da je motor obradjen Univerzalnim modifikatorom predhodne generacije.Ubrzo,pretpostavljate,krenuo sam da sipam ovaj aditiv u sve svoje motore!Od 1999.godine do danas promenio sam četiri automobila,dva polovna i poslednja dva nova i u sve sam sipao ovaj aditiv!I nisam se pokajao.U drugi polovni motor, fiata tipa dizela,koji mi je upravo ovaj drug remontovao,pre 11godina,sam takodje obradio ovim aditivom i još motor radi!O tome sam već u ranijem postu pisao.2000.godine mi je muž moje pacijentkinje,inače učesnik sremskog fronta 1944/45 pričao kako su sovjetski JAK 3 avioni teško oštećeni,nemačkom protivvazdušnom odbranom preletali preko glava naših boraca i uspevali da se, uništenog kartera tih klipnih motora domognu oslobodjene teritorije!Njegovo obrazloženje je bilo"rusi su već tad imali aditiv za vanredne situacije i tako spašavali svoju ratnu tehniku!"To me je vrlo zaintrigiralo i u doživljaju sa "128" čvrsto rešilo da "okušam sreću"Razmišljam logično:ako pomaže da ne zaribaju bez ulja klipnim motorima,zašto i meni ne bi bili od koristi!Ovaj aditiv kad se otvori konzerva u kojoj se nalazi,redji je od vode i ne shvatam kako,nanoseći se u sloju od 40-60angstrema,kako može da zapuši bilo šta u sistemu za podmazivanje,kakve i najsitnije kanale!?To prosto ne "drži vodu"Teflon nije i ne vidm rizik da se odlubi(oljušti) i sekundarno naudi cirkulaciji motornog ulja.Kao što vidite,nisam totalni hazarder,koji žrtvuje svoja nova kola od 13000evra,već neko ko poslednjih 13 godina postepeno ulazi u ovu problematiku!Od polovnjaka,ka Dačiji daster 4x4 1.6 16v 105ks.Eto toliko o ruskom univerzalnom modifkatoru plus.Eto toliko od mene.p.s. nadam se da će još neko nastaviti ovo o čemu sam vam upravo pisao!Želim da čujem sve dobronamerne komentare.Pozdrav svima!Dejan Ćurčićhttps://www.blogger.com/profile/02510727878714654481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-66199161344581731402012-08-25T19:39:31.684+02:002012-08-25T19:39:31.684+02:00Hvala!
Šta drugo da kažem na ovako lepim rečima?
J...Hvala!<br />Šta drugo da kažem na ovako lepim rečima?<br />Jedan od ciljeva bloga je da proširi znanje i promeni ugao gledanja te se malo udalji od establišmenta.<br />Post aditivi su nešto od čega svaki proizvođač maziva "dobija ospice".<br />Ostaje da je tema kontroverzna ali je činjenica da neki od njih mogu postati i "zvanični" samo je pitanje vremena.<br />Već sam pominjao da su nano čestice "sferičnog" (te furalenu sličan) MoS2 ili WS2 nešto o čemu postoji desetak radova u stučnim časopisima u vezi maziva sa zanimljivim zaključcima (da stvar funkcioniše).<br />Kako god, ostaje činjenica da post aditivi nisu istestirani i da je pitanje kako se slažu sa pojedinim uljima.<br />Tako da ostaje da to morate raditi na svoju odgovornost.<br />Mala je mogućnost da ćete ugroziti motor, naročito ako nije glanc nov i/ili specifične konstrukcije, ali je činjenica da rezultati variraju od vozila do vozila i da postoji mogućnost da ne dobijete mnogo (ili ništa, osim placobo efekta).<br />U svakom slučaju pozivam i čitaoce da podele svoja iskustva.<br />Još jednom ponavljam da je zvaničan stav industrije prema ovim dodacima - negativan.<br />Stoga ne bih hrabrio neodlučne već samo pozvao one koji već imaju iskustva da se jave (bilo ono pozitivno ili negativno, kao i neutralno; ja sam najbliži ovoj trećoj kategoriji).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-76161525365188023932012-08-24T23:19:02.753+02:002012-08-24T23:19:02.753+02:00Moj jedini motiv je kad vam svima ovo pišem,da dam...Moj jedini motiv je kad vam svima ovo pišem,da dam bar mali doprinos ovom blogu,za koji smatram da je jako kvalitetan.Želja mi je da se unese dodatna dinamika i bogatstvo tema.Da se na neka pitanja gleda i iz nekog drugog ugla.Da se više aktivno uključi veći broj članova bloga.Još više o svemu intenzivno razmišlja i da se pronalaze nova rešenja ,koja će biti oslobodjena "cementiranih znanja" od pre više decenija!Ovaj blog je jedinstven u našoj sredini.Obraćam vam se kao amater,čija je pasija su upravo maziva putničkog programa.Volim u životu da eksperimentišem i nikad i slovima nikad ništa ne uzimam zdravo za gotovo! Sve vas pozdravljam,kao i našeg tehnologa Stevu,kome sam neizmerno zahvalan ,na znanju i strasti koje nam je preneo!Dejan Ćurčićhttps://www.blogger.com/profile/02510727878714654481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-12097077865038268912012-08-24T20:36:24.216+02:002012-08-24T20:36:24.216+02:00Ne vidim zašto ne bi bili iskreni.
Liči na reklamu...Ne vidim zašto ne bi bili iskreni.<br />Liči na reklamu ali je podnošljivo neutralno.<br />Osim toga, teorija može da kaže bilo šta, a rezultat eksperimenta je nešto što samo može istu izmeniti (naravno ako je zasnovan).<br />Dakle, ovo je Vaše iskustvo i ne želim ga komentarisati a naročito ne dovoditi u sumnju.<br />Veoma mi je zanimljivo ovo što ste napisali iako moram da priznam da sam prilično skeptičan prema ovoj vrsti proizvoda (uopšte ne samo za konkretan).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-41319650798974042092012-08-24T14:35:46.889+02:002012-08-24T14:35:46.889+02:00Evo da se javim sa malo egzaktnih zapažanja od kad...Evo da se javim sa malo egzaktnih zapažanja od kad sam se vratio normalnom tempu gradske vožnje.Kad sam u motor(renoov)sipao ruski univerzalni modifkator plus,pre 4nedelje smanjila mi se potrošnja autogasa sa 11,1l na nekih 10,3l.Svi uslovi su maltene identični sa onim koje sam imao pri prvom merenju potrošnje!Ventilator rashladnog sistema mi se zaključno sa današnjim danom nije uključio od sipanja ovog aditiva.Malopre sam dastera parkirao u hladovinu zgrade gde živim,a automatska meteorološka stanica na Banjici,Meteos Beograd je prikazala temperaturu na svom linku 38,8-39.1stepen celzijusov, predhodni sat.Vožnja je stani,kreni.Nadam se da ćete svi ova moja zapažanja shvatiti kao iskustvo,koje želim da podelim sa svima vama!Nije reklama,iako nekima tako izgleda. <br />Dejan Ćurčićhttps://www.blogger.com/profile/02510727878714654481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-20211567227707733902012-08-24T11:12:27.245+02:002012-08-24T11:12:27.245+02:00Neverovatan entuzijazam!!!
Hvala profesore
Neverovatan entuzijazam!!!<br />Hvala profesore<br />vladohttps://www.blogger.com/profile/11011126951480258734noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-43493269419381829432012-08-24T08:00:54.956+02:002012-08-24T08:00:54.956+02:00Da, naravno.
Uz ED su uobičajene vrednosti TBN-a i...Da, naravno.<br />Uz ED su uobičajene vrednosti TBN-a između 7 i 8, da ne davim sada i o standardima (ACEA) gde po A3/B4-08 to mora biti više od 8 ali po C3 ne, pa kako se radi o C3 ulju sve je O.K. (A3/B4-04 nije imao takav zahtev).<br />Naravno ovo na akademskom nivou otvara pitanje: da li C3 u starije motore?<br />U principu da uz upotrebu ED goriva.<br />Bolje je reći da "full SAPS" ulje (5W-40) za starija vozila može biti podjednako dobro kao i "Mid SAPS" nego da je (baš) bolje.<br />U svakom slučaju za 5€ ste dobili izvrsno ulje. I uz "moderan" TBN ne morate ga menjati na manje od 15000km.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-29108167917007475422012-08-24T00:45:07.613+02:002012-08-24T00:45:07.613+02:00I još jedno pitanje. Sintium 3000 AV ima TBN 7,2 (...I još jedno pitanje. Sintium 3000 AV ima TBN 7,2 (ili 7,6 nisam siguran). Stoga, da li je pogodan za JTD motor (evrodizel)?<br />vladohttps://www.blogger.com/profile/11011126951480258734noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-83000710422590401112012-08-23T22:19:15.238+02:002012-08-23T22:19:15.238+02:00Pravilno ste postupili. Sva Mobil ulja Plattner-ov...Pravilno ste postupili. Sva Mobil ulja Plattner-ova a 3000 nije. Makar je sumnjivo.<br />Cena (inače) pristojna. <br />Syntium 300 AV(-AV) 5W-40 je vrlo dobro ulje a cena je tu jedino na granici "sumnjivog". Naravno nije nemoguće i sa uvoznom deklaracijom ne treba da bude problem.<br />Za Selenia WR ste ZAISTA U PRAVU!<br />(Šta bih ja bez čitaoca)<br />WR nema ACEA C3 i u klasi je Mobil 3000 (tj. za istu ili sličnu cenu mi se Mobil više sviđa).<br />Syntium je zapravo klasa Selenia K P.E. (verovatno sam napamet i u "simultanci" odgovora, permutovao ova dva ulja).<br />Dakle još jednom da potvrdim (vašu ispravku):<br />Selenia WR 5W-40 NIJE ACEA C3 ulje već ACEA B4 (nije čak ni A3/B4).<br />Ovo je "klasično" Diesel 5W-40 (skoro) sintetičko ulje ("sintetsko").<br />Dakle ne da nema ACEA C3 na nalepnici nego nema (naravno) ni u tehničkoj dokumentaciji.<br />Petronas Syntium AV 3000 ima ACEA C3 i višeg je kvalitetnog razreda ili je makar modernije ulje.<br />Dakle sigurno bolje za novija vozila dok za stara ne mora da bude.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-49289561667201163312012-08-23T11:37:34.715+02:002012-08-23T11:37:34.715+02:00Bio danas u prodavnici u Čačku poznatog lanca auto...Bio danas u prodavnici u Čačku poznatog lanca auto delova za italijanska vozila (Sport u nazivu imena). Na SVIM uljima postoji carinska deklaracija (mislim da se tako zove nalepnica sa nazivom uvoznika, zemljom proizvodnje i sl) osim na ulju Mobil 3000 X1. Na njemu nema apsolutno nikakve nalepnice osim proizvodjacke. Cena 700 din/l.<br /> Inace na ostalim uljima ovog proizvodjaca naznačen Plattner kao uvoznik.<br />Uzeo Sintium 5w 40 za 600 din/l. <br />Napomena za gdina profesora: Selenia WR nema C3 standard ili bar nije naznačen na limenci.vladohttps://www.blogger.com/profile/11011126951480258734noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-73663926561969112872012-08-23T07:55:47.937+02:002012-08-23T07:55:47.937+02:00MOtul 2100 je solidan izbor a što se tiče cene (ka...MOtul 2100 je solidan izbor a što se tiče cene (kada je na akciji) izvanredan.<br />Slobodno možete koristiti to ulje.<br />Mobil 2000 je takođe vrlo dobro rešenje.<br />Ako ste (ili kada budete) pri novcu (a uvek ga nedostaje) mogli bi ste da probate Motul 6100 koji jeste skup ali vredi. Jednostavno to je ulje koje je bliže 5W-40 sintetičkim nego klasičnim 10W-40 PS uljima.<br />Naravno 4100 bi bio dobar kompromis ali ga uvoznik u 10W-40 verziji nema (što nije ni loša procena, jer "sredinu" više preskaču nego najjeftinije i najskuplje).<br />INA ima jako dobru PS u 10W-40 (Delta Sint) i jedno je od retkih ulja (na svetskom nivou) koje ima PRAVU sintetiku u sebi (PAO), zbog čega nije jeftino ulje ali je odlično.<br />Kad smo već kod rubrike "motor žalim a pare ne žalim" da vam pomenem da bi 5W-40/50 sintetička ulja bila i najkvalitetniji izbor za vas. Doduše, može biti i malo naporno zbog nepoznate istorije korišćenih ulja. Kako je verovatno da sintetika nije sipana od kada je motor u pogonu, čini se da je ostanak na 10W-40 jednostavnije rešenje. Zbog toga bih išao na što kvalitetnija ulja u ovoj kategoriji mada Motul 2100 nije (nikako) loš, a cenom je prihvatljiv.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-83310662586047741722012-08-23T07:47:37.574+02:002012-08-23T07:47:37.574+02:00I've just replied.I've just replied.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-36931964763821639402012-08-23T07:44:42.249+02:002012-08-23T07:44:42.249+02:00Opet kasnim, ali ... "no can do".
Mobil ...Opet kasnim, ali ... "no can do".<br />Mobil Super 3000 X1 je odlično ulje i više nego dobro za vaš automobil. Doduše nije ACEA C3 pa je (ipak) kategoriju niže od Selenia WR, iako to u vašem slučaju nije od većeg značaja.<br />Mobil bi mogao biti za nijansu kvalitetniji od Selenia (u istoj kategoriji) ali je to teško tvrditi i još teže dokazati.<br />Kako god, radi se o nijansama pa je od značaja tek ako su cene slične.<br />Kako je baš taj slučaj (mada uz nedostatak C3 cena i ne sme biti veća) nije loše što ste se zamislili.<br />E sad, kada vidim "proizvedeno u EU" već me hvataju ospice.<br />Ako je iz EU onda bi moralo biti iz Belgije, Francuske, Italije ili (eventualno) Nemačke. To uvek stoji na etiketi makar i kao indirektan podatak.<br />Ako toga nema, zaista ne zvuči dobro. <br />Već sam ranije naglašavao, bolje zvuči kada je Mobil iz Turske nego "EU" što ne znači ništa. Za Turski (možda za nijansu manjeg kvaliteta) je bar jasno odakle mu niža cena.<br />Ako imate vremena, pozovite uvoznika za detalje. Ako ih kriju, zaobiđite (u širokom luku).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.com