tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post6290720608361938131..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: ... a sad (dame i gospodo) malo nauke, ... and now (ladies and gentlemen) a little bit of scienceStevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger17125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-11461830018063068032013-11-27T16:40:10.202+01:002013-11-27T16:40:10.202+01:00Naravno, nisam umišljen da sam mogu uticati na 2,5...Naravno, nisam umišljen da sam mogu uticati na 2,5% a kamoli 25% (bez medija iza sebe, ako ništa drugo). Dakle nisam ni prorok ni mesija niti mi je to cilj. Više sam nego zadovoljan i sa 170(0) ljudi.<br />Još bi bio zadovoljini ukoliko oni (nenametljivo) utiču na još 5x toliko. Nije ni to zanemarljivo i već pomalo pomera stvari. Ni Rim nije stvoren za jedan dan, a i lavina počinje jednom grudvom ili uragan lepršanjem leptirovih krila na drugom kraju sveta.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-84259569478241459702013-11-27T15:41:49.475+01:002013-11-27T15:41:49.475+01:00Ne mislim na "nas" nego na opštu populac...Ne mislim na "nas" nego na opštu populaciju (vozačku). I nije nas 170 nego bar 1700 ali tek bi sa 170 hiljada bili "moćna sila". Ne nisam razočaran, kao što i sam kažeš "šta se tu može".<br />Mislio sam da kad bi 20 ili 25% ljudi slično razmišljalo to bi promenilo tržište ulja i počistilo "ekstra profitere, prolaznike i naročito falsifikatore i prodavce magle" a svih njih ima na svakom koraku. Taman je počelo da se razilazi (krajem prošle decenije) kad ono nova kriza (ekonomska) i opet se "voda zamutila" (daleko je bila od bistre ...).<br />Ne bih sad u detalje, ali prilično sam zadovoljan ako sam (a tu sam negde) uticao (bar) na 1% vozača (povremenih posetilaca, onih koji samo jednom dođu, nađu ili ne odgovor, obično da, pitaju pa odu ili NAROČITO indirektno).<br />Ako na Zapadu 90-95% vlasnika vozila NE zna šta u svoja kola treba da sipa (i to po najnovijim istraživanjima, ranije je bilo nešto bolje), onda je i to ZNAČAJNO. Ipak, tek kritična masa menja svest i čini velike promene i utiče čak i na proizvođače da daju sve od sebe a ne samo "ono što se mora".<br />Upravo i zato više cenim one (uglavnom manje) kompanije koje daju više od "neophodnog" (Motul, Silkolene (makar deo većeg Fuchs-a, a i on je u toj grupi), Ipone ... Bardahl, AMSoil i slične.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-55872583428330603782013-11-27T01:33:21.169+01:002013-11-27T01:33:21.169+01:00Kako samo 25% mislimo isto ? Ako mislis na nas ci...Kako samo 25% mislimo isto ? Ako mislis na nas citaoce bloga, bar 90% mislimo isto (zahvaljujuci tebi Stevo :). E sad, sto nas je tu 170 a ne 170.000 sta se tu moze...kostahttps://www.blogger.com/profile/06538181313894421157noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-54617563382869456492013-11-10T17:34:19.368+01:002013-11-10T17:34:19.368+01:00Hvala za 165. registraciju na blogu.
(zaista ne zn...Hvala za 165. registraciju na blogu.<br />(zaista ne znam o kome se radi ali nije ni bitno)Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-90827339750277041452013-11-08T10:12:32.334+01:002013-11-08T10:12:32.334+01:00Hvala na dobrodošlici. Ko zna, možda smo se negde ...Hvala na dobrodošlici. Ko zna, možda smo se negde i sreli po Srbiji,prodavajući maziva. Samo da pohvalim Vaš blog, zaista je uživanje čitati vaše postove.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/04534027465445913809noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-37853255772960413932013-11-06T07:46:42.424+01:002013-11-06T07:46:42.424+01:00Lepo.
(Bravo!)
Nadam se da sam i ja malo uticao na...Lepo.<br />(Bravo!)<br />Nadam se da sam i ja malo uticao na ove stavove jer je to ono čemu sam se nadao da može da bude (kad sam počinjao blog). Kada bi se još stvorila "kritična masa" od jedno frtalja (25%) koja slično razmišlja, gde bi nam bio kraj (da nije toliko blizu, što se kaže).<br />I ja se trudim da verniku ne kažem ono što ne bi voleo da čuje niti da ateisti držim propoved.<br />I jedno i drugo je čovekovo pravo da izabere. Jedno kao iskonska čovekova potreba a drugo kao činjenica koja se sve više nameće (mada ima par vrhunskih fizičara koji su se na kraju posvetili veri).<br />Dakle, uzaludno je. Ali ću uvek biti protiv toga da neko nekog osuđuje zbog takvih stavova dok god su u granicama normale (sad pričam o uljima).<br />Svako može da svoj novac troši kako mu je volja, ali je gore napisano više nego dobro (za oba "tabora") i teško je ne složiti se sa tim.<br />Ah, Vlada i Bojan će me (pre ili kasnije) poslati u penziju. Sve su bolji a koncizniji i jasniji od mene ... <br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-45975617088875001362013-11-05T22:22:22.764+01:002013-11-05T22:22:22.764+01:00Pozdrav!
Ne, ali zaista ne. Ja se ne salim na taj...Pozdrav!<br /><br />Ne, ali zaista ne. Ja se ne salim na taj nacin<br />i ne dajem pogresne savete. <br /><br />SVE STO VAM TREBA MORATE ODRZAVATI!<br /><br />Samo me malo povremeno "drmne" takva cinjenica da ima motora koji nisu "videli" novo ulje od kada su izasli iz fabrike.<br />Platio bih nekome da vidim tako neodrzavane motore iznutra.<br /><br />Istina je i da velika vecina vozila zaista ne trazi nista bolje od npr. NISOTEC MULTI FLEET SAE 15W-40 i leti 20W-50 koji su oko 340din/l (cini mi se CH4 ili CG4 / SJ dakle skoro idealno). <br /><br />Ako neko hoce i voli neka plati 2000eur za bure od 216litara a da to ulje bude:<br />-pumpabilno do -50C, a zime su do -10;<br />-kompatibilno sa DPF koji nemamo;<br />-ne stvara taloge na EGR koji takodje nemamo;<br />-bude za SCR motore...dok nivo zastite mozda realno cak i pada.<br /><br />Posle nam je zao da ispustimo dragoceno ulje pa prekoracujemo intervale...<br /><br />Ko voli neka (pre)plati brend. Premda sam ateista, nikada verniku nisam rekao da Bog ne postoji.<br /><br />Veliki broj ljudi i ne zna koja je fabricka preporuka (koja vec ima dodatu marginu kvaliteta),ali je veoma bitno da se crveno bure sija ispred garaze.<br /><br />Ja sve svoje masine odrzavam sto mogu bolje, kupujem ulje koje je pouzdano i prekoracuje neophodan kvalitet, skracujem interval zamene za 25%. Sve ostalo je BACANJE PARA. Popravite rucnu kocnicu, kupite deci nesto lepo, odvedite ih negde, budite velikodusni i donirajte onima koji nemaju ako vec imate visak para.<br /><br />(nisam se maskirao pa da se smejem sa strane, forum je koristan mnogima pa i mani. Vladale.rs iz Leskovac nikog nije vredjao direktno, mada indirektno vredja zdrav razum.)<br /><br />Pozdrav!<br />Verni CitaocAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-42572228355865313762013-11-05T20:18:28.283+01:002013-11-05T20:18:28.283+01:00Hvala na komentaru Cvrle.
Ne kažem da navodi Vlade...Hvala na komentaru Cvrle.<br />Ne kažem da navodi Vlade nisu zanimljivi (naprotiv), prkositi svemu poznatom čak je veoma (naučno) potrebno, ali mora biti zasnovano na činjenicama (izmereno, ovako ili onako). <br />Motori koji troše ulje zaista mogu dugo bez zamene ulja (uz zamenu filtera, kako je čovek i rekao) ali to nije dobra praksa (već sam pisao o tome u mitovima).<br />Prerađena ulja sipamo a i da ne znamo (10-tak % je u proseku unutar bilo kog ulja sa Zapada), mešati sve vrste motornog ulja (to sam već pisao u "papazjaniji" nije posebno rizično ali takođe je loša ideja. Mešati ulja sa različitim aditivima je loša stvar (dodatak u mitovima). U principu i kod motornih ulja može da se nađe neki "izrod" tog tipa, naročito ako se radi o proizvođačima bez renomea. I opet tu je bolje "baš sve mešati" (po malo) nego mešati dva po pola (pa ako su nekompatibilna, eto čuda).<br />Lampica je nepouzdana i kad se upali, pritisak je već kritičan (a šta ako nema signala?), koliko se uzdati u deo od par €?!<br />Tip je vredan upoznavanja (meni daleko).<br />Suština je da za takve stvari treba biti hrabar (i spreman na žrtve) ALI je loše davati takve savete drugima, mogu ih bukvalno shvatiti, a ne primeniti pravilno, pa i ono malo šanse da se ništa ne desi preraste u katastrofu.<br />Nije ni industrija posebno "čista i nevina" ali ne treba kovati teorije zavere od nečega što je očigledno.<br />Svaka kasnija zamena ulja je kraći vek motora i to je tako (crno). <br />Uostalom Vi ste sve dobro shvatili ali da li će baš svi?<br />Besplatan "crash test" ... lepo poređenje.<br />Meni se čak sviđa (nisam se smejao samo zbog loših saveta i zaključaka jer na celoj gomili ima i onih dobrih). Što bi rekli: ništa nije (baš) crno-belo (osim gore navedenog).<br />Veliki pozdrav Vlado! <br /><br />P.S. <br />U par navrata sam se zapitao nije li čovek ironičan a "nepismenost" glumi?<br />(a da se nisi ti malo maskirao pa praviš šegu i smeješ se sa strane?!)<br />Dvojica sa istim imenom u gradu od 60 ili više hiljada stanovnika ... sumnjivo to meni ;-)Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-40404048440063584082013-11-05T17:06:39.092+01:002013-11-05T17:06:39.092+01:00Uz svo postovanje prema nauci, iz slucaja vladale....Uz svo postovanje prema nauci, iz slucaja vladale.rs i mnogih slicnih moze se nauciti mnogo vise nego od zloupotrebljavanog i osporavanog testa 4 kugle.<br /><br />(P.S.Test je, po meni, koristan za masine koje imaju trenje kotrljanja opterecenih elemenata kao na primer PD motori ili menjaci, dok je za "flat tappet" motore sa starom konstrukcijom bregaste skoro beskoristan)<br /><br />Koja bi to fabrika, institut, ili ozbiljna institucija umesto Vlade iz Leskovac podvrgla svoje masine takvoj vrsti ispitivanja kao sto su:<br />-nikada ne promeniti ulje vec samo dolivati;<br />-Samo ponekad menjati filter a uvek sipati preradjeno ulje ;<br />-Mesati sve vrste ulja bez obzira na viskoznost i namenu;<br />-Kontrolisati nivo tek kada se u krivini upali mala crvena lampica...<br />i mnoge druge kombinacije.<br /><br />To mu dodje nesto kao besplatan "crash test" na Ibarskoj magistrali. <br /><br />A tipa moram da upoznam jer smo zemljaci a i imenjaci<br /><br />Verni Citalac <br />CV®LEAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-46468145654756649452013-11-05T16:33:30.927+01:002013-11-05T16:33:30.927+01:00Što se "Vlade iz Leckovac" tiče (na isto...Što se "Vlade iz Leckovac" tiče (na istoj strani) to bi svrstao, kao i Vi, u "veseli detalji o motornim uljima".<br />Čovek "SVE" zna. Blago njemu.<br />Pravi "naučni rad" o uljima, pa na pravom mestu i kometar (što se bloga tiče).<br />E, nasmeja se (bar ono što sam razumeo, a pola nisam, mora da sam neki čas iz gramatike popustio u školi).<br />Baš je za razonodu i opuštanje. Glasah na forumu da se ne banuje ali da se ne shvata ozbiljno.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-39546974221913787552013-11-05T09:28:39.909+01:002013-11-05T09:28:39.909+01:00Аутор је уклонио коментар.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-83867048268225155042013-11-05T09:22:44.450+01:002013-11-05T09:22:44.450+01:00Hvala za dopunu.
Videćemo šta će biti ... ali kakv...Hvala za dopunu.<br />Videćemo šta će biti ... ali kakva smo (kvazi) država ... mrka kapa ... eventualno prekršajna prijava (ako uopšte) ili vratiće čoveku pare pa teraj dalje, verovatnije.<br />Mislio sam samo na deo o falsifikovanju Mobil ulja.<br />Dakle što je pisao "silver2010".<br />vladale.rs je zaista "neshvaćeni genije", nisam imao živaca da sve pročitam (naporno je, jako nerazumljivo ali ne zbog stručnosti nego slabe pismenosti ili korišćenje (meni) nepoznatog dijalekta srpskog jezika).<br />Evo nastavka:<br />"Da vas informisem o slucaju,krenuo ja danas do prodavnice u Zrenjanin(necu ime da navedem,mozda bi trebalo posto su veliki distributeri ulja)i isao pravo do sefa malo smo u cetri oka popricali.Kad sam mu pokazao poklopac odma je covek znao o cemu je rec,nije se uopste raspravljao nego je poceo pricu kao"bilo sta da vam ne odgovara sto ste ovde kupili vi mozete zamenuti,jos se niko nije zalio na kvalitet ulja"kazee on.Ja mu kazem ne zalim se ja na kvalitet nego ja nisam ovo platio kupio sam Mobil,posto ni nemaju u ponudi Nestro ulja,al se vesto izvlacio kao da je doslo do obicne zamene a ne falsikovanje bureta(koje inace kosta 87000d).Ako za nedelju dana ne isporuce ulje idem da ih prijavim inspekciji pa sta bude".<br />Obratite pažnju na: "niko se nije žalio na kvalitet" (što jest', jest'). Problem je u najmanje 100€ u razlici u ceni, na to se čovek žali.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-30056341965616077662013-11-04T21:28:25.109+01:002013-11-04T21:28:25.109+01:00Da, ali pazljivim citanjem komentara koji slede do...Da, ali pazljivim citanjem komentara koji slede dolazimo do zakljucka da to uopste nije bitno vec (najverovatnije) samo kolicina ulja, a to je verovatno OK. <br />vladale.rs je "tatko" ili jos bolje car i neshvaceni genije.<br />Moja preporuka da procitate nesto ekstremno veselo u ova, pomalo sumorna, vremena. <br />...<br />Naravo, ostaje nam da sami ovakvim nacinom informisanja (iskustva, fotografije...) skrecemo jedni drugima paznju na svakojake mogucnosti prevare kada vec nadlezni drzavni organi ne reaguju.<br /><br /> (bas me zanima dalji logicni sled dogadjaja na relaciji prodavac-kupac-inspekcija-sud... mada vec znam da od toga nema nista)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-30342351416345219302013-11-04T14:00:49.017+01:002013-11-04T14:00:49.017+01:00http://poljoinfo.com/showthread.php?547-Ulja-i-maz...http://poljoinfo.com/showthread.php?547-Ulja-i-maziva!/page46<br />Ili kako od Modriče postaje Mobil.<br />Ako je i Modriča uopšte (što nije loše, ali je razlika u ceni i čista je prevara na "Balkanski način"). Katastrofa.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-68078076527145771742013-11-02T22:55:08.404+01:002013-11-02T22:55:08.404+01:00Zahvalnost 164. članu. Marko Pejović? (nešto mi zv...Zahvalnost 164. članu. Marko Pejović? (nešto mi zvuči poznato). Izvinjavam se ako je neko drugi, praćenje po datumu nije standardna opcija blogera pa zahteva posebnu evidenciju koju ne mogu da stignem da pravim posebno.<br />Pozz ...Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-38975369691895033112013-11-02T20:35:56.698+01:002013-11-02T20:35:56.698+01:00Zato polako "smanjujem gas" pa će (bar) ...Zato polako "smanjujem gas" pa će (bar) svaki drugi teksti biti da razumeš (i većina) 99%.<br />A i skratiću malo (neće biti baš tvitovi ali sa novela prelazim na "kratku priču" (do jedne kucane strane).<br />Naravno svaki drugi biće kao dosad (neću baš po principu 1-2 ali u proseku).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-57774898374861772202013-11-02T19:26:24.960+01:002013-11-02T19:26:24.960+01:00Докторе Стево баш ти хвала за један овакав текст. ...Докторе Стево баш ти хвала за један овакав текст. Мада не разумијем једно 99% текста (а и за оно један посто нисам сигуран него рек'о да покажем да сам кол'ко тол'ко паметан) ипак ми значи јер је мало јасније нешто око те уљне есенције.<br />Хвала још једном.<br />Distance rhttps://www.blogger.com/profile/04004957858073942883noreply@blogger.com