tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post6515496865852826162..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Vanredno stanje, State of Emergency (Dizel na -30°C, Diesel on -20°F)Stevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger17125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-33796941043541371482018-11-01T18:49:23.040+01:002018-11-01T18:49:23.040+01:00"Vozi Miško!"
(Golf II može, nemojte (dr..."Vozi Miško!"<br />(Golf II može, nemojte (drugi) ovo sa Golf peticom!).<br />Vojni tenkovi, makar oni iz prošlog veka (npr. T72) išli su na sve od avio kerozina do mazuta ... pa onda Golf I i II a između Mercedes 123 ... ide i na zejtin (ovo nemojte da probate u svom vozilu, nije ni za traktor, bar ne više od 10% ... biodizel nije isto što i zejtin).<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-25894614025511757302018-11-01T14:38:20.521+01:002018-11-01T14:38:20.521+01:00epa ovako zivio sam jedno vreme u belgiji i posto ...epa ovako zivio sam jedno vreme u belgiji i posto sam mnogo vozio kupio sam golfa 2 dizela ijednu kantu petrola za grijanje 25l i nasuo u rezervar golf se preporodio da napomenem zbog kontrole goriva na putu u svaku kantu od 25l po 250ml cistog ulja zbog farbe ivozi misko imo sam i 2 kontrole na putu i super prosoAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06761622383559532494noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-60810639427615626262016-04-28T07:37:42.649+02:002016-04-28T07:37:42.649+02:00Poštovani,
Najbolje 0%.
Ne preporučujem da mešate ...Poštovani,<br />Najbolje 0%.<br />Ne preporučujem da mešate kerozin kod novijih hdi motora.<br />Što se tiče niskih temperatura mnogo je bolje rešenje dodati aditive za sniženje tačke izdvajanja parafina.<br />Inače, čak ni za tim više nema potrebe, ED omogućava upotrebu do -20 a većina distributera ima i otpornije dizele, Lukoil i MOL do -26 a OMV čak i -32 što je sve što vam treba.<br />Čak i kod starijih motora nije baš srećna kombinacija (ED-kerozin) jer ionako granično podmazivanje (pumpe) ED-a se u tom slučaju smanjuje.<br />Kerozin je za starije motore dobar uz visokosumporni dizel i prelazni preriod (ili ako se kerozin nabavlja "preko sindikata") pri čemu se mora dodati 10-30% da bi bilo efekta. Uostalom više od toga nije dobro ni za stari motor (ali može biti bolje nego 5-10% benzina).<br />Ušteda na ceni goriva je veoma sporna (dugoročno više od 10% ne bih dodao ni u dizel motor iz 80-tih).<br />Ima slučajeva gde 50-50 "radi" godinama ali to je više faktor sreće. Ima i slučajeva da HDi odoli mešavini 10 ili 20% ali to je ista kategorija (ili se negativan uticaj ne primeti odmah).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-57856732991447301692016-04-27T16:52:46.182+02:002016-04-27T16:52:46.182+02:00imam pitanje. u kom odnosu moze da se mesa kerozin...imam pitanje. u kom odnosu moze da se mesa kerozin sa evro dizelom kod novijih hdi motora a da ne bude stete po motorKayahttps://www.blogger.com/profile/14828888604580603690noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-28752048317870172272012-02-10T19:52:09.986+01:002012-02-10T19:52:09.986+01:00Evo da javim da je kod mene nakon intervencije sa ...Evo da javim da je kod mene nakon intervencije sa aditivima, alkoholom i zamjenom filtera problem rijesen. <br />A sto se tice dokazivanja to barem ne bi trebao biti problem. Sto zbog toga sto sam rob navika ili sto sam pedantan ali gorivo vec evo treca godina sipam na istoj Petrolovoj pumpi u mom mjestu. Cak koristimm isti pistolj. Imam sve i jedan fiskalni racun cijom usporedbom se moze utvrditi da sam kompletnu kilometrazu presao sa njihovim gorivom. By the way njima sam dao oko 4000 KM samo za gorivo.<br />Majstor koji mi je mijenjao filter iz istog je istresao naftu u jednu posudu i odnio je napolje. Nakon par sati stajanja na otvorenom pocela je da se muti i hvatao se bijeli talog na povrsini.<br />Sada nemam problema jer se u servisu auto ugrijao pa se parafin u njoj otopio i onda je kako si i pretpostavio alkohol i aditiv odradio svoje. <br />Inace palio sam i na temperaturi od -20 i kusur bez problema nakon toga.<br />Znaci treba sipati aditive i IPA u naftu bez obzira sta likovi na pumpi tvrde za svoju naftu.<br />A prica za tuzbu moze ostati i dalje. Ipak sam ja neki pravnik pa ako se bas naljutim pokrenucu tu pricu. Neko ce morati.Distance rhttps://www.blogger.com/profile/04004957858073942883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-37400964167249910702012-02-09T20:56:56.024+01:002012-02-09T20:56:56.024+01:00Zapravo bilo je svih -23°C (-10°F).
Dakle tu ne ne...Zapravo bilo je svih -23°C (-10°F).<br />Dakle tu ne negde granica za ED koji se prodaje u Srbiji. Bilo je da nekoliko gradskih autobusa nije išlo u jutarnjim satima, zbog "zamrzle" nafte, ali je pitanje da li su bili na čistom ED-u ili mešavini (ED/D2).<br />U Negotinu (od bliže okoline, a Zaječar je bio negde između sa -25°C) je bilo svih -27°C (-17°F) ali nemam izveštaje o ponašanju nafte na toj temperaturi.<br />E da se 'dDistance r'-u to događa pri navedenom sve bi bilo regularno (već nemate garanciju da nafta izdržava toliko) ali eto, ovde se uglavnom ne dešava ili tek sporadično.<br />Na poljoinfo-u kažu da se i "žuti" ("Grčki") 'Euro ložak' (ELLU) dobro drži do nule po Farenhajtu (-18°C).Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-56396029441438146872012-02-09T16:31:07.403+01:002012-02-09T16:31:07.403+01:00Evo ovde, jutros -20°C i svi koji su na ED-u (pret...Evo ovde, jutros -20°C i svi koji su na ED-u (pretežno NIS-ov ali i Lukoil-ov) nisu imali problema.<br />D2 je "zamrzao" a i stipse koje su išle pola-pola su imale problema.<br />15W-xx i 80-xx se osećaju da su gusta ulja, čak i posle par km (po svedočenju prijatelja, nekoliko njih).<br />A provlači se stalno pitanje kvaliteta goriva.<br />Dakle "zimski" ED mora da radi bar do -21°C ako ne, zna se - ili je letnji ili nije ED.<br />Može i u slučaju da je mešan sa lošijim dizelom (u emisiji SAT načelnik tržišne inspekcije je naveo da je nekih 5-6% uzoraka kontrolisanog goriva takvo).<br />Eto, u mom kraju nije slučaj, mada to ne garantuje da je dizel full EN 590 (po najnovijoj verziji, tzv. "Euro 5" dizel).Stevahttp://www.motornaulja.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-69576252349275796512012-02-08T20:40:54.910+01:002012-02-08T20:40:54.910+01:00Ne bih da budem (baš) advokat (inače uglednoj) kom...Ne bih da budem (baš) advokat (inače uglednoj) kompaniji "Petrol" ali to ćeš teško dokazati.<br />Pre ćeš na sudu dobiti državu nego (bilo kog) naftaša.<br />Zaista ne mogu da se načudim onome što pričaš ali te još jednom podsećam da staviš neki litar u zamrzivač (ili napolju, ovde kod mene će do ujutru biti -20°C) pa da vidiš šta se dešava sa gorivom. Da li se zamutilo? Ako jeste to je znak da je par stepeni do izdvajanja parafina, ali ako nema taloga još je upotrebljivo.<br />Tek ako tako potvrdiš, idi dalje.<br />Osim toga, trebaće ti fiskalni račun da si gorivo tamo kupio ... uzorak iz rezervoara ili tako nešto (ali uz svedoke ili instituciju, inspekciju recimo) koji ćeš poslati na analizu (u nezavisnu laboratoriju) pa onda da nađeš doobroog advokata, pa da spremiš par hiljada € za razna veštačenja (ne samo goriva već i tvog motora, a zvanični servisi su poznati berberi) ...<br />Seti se filma gde Travolta uništava srednje veliku advokatsku firmu i sebe dovodi do prosjačkog štapa u suđenju sa velikom hemijkom kompanijom ... valjda je dovoljno ilustrativno.<br />Ne čitaš pažljivo inače bi kao gosn Laza (čovek od struke) kupovao motor koji nije osetljiv na gorivo kao balerina, makar bio i malo stariji.<br />Novo kupi u Dojčlandu ili kod Holandeza, gde je gorivo najskuplje (i najbolje).<br />Ovde je najbolje prilagoditi se situaciji (Traktor, bato! ide i na zejtin) ... malo šale od tolikog čemera, nije na tvoj račun, više da se i ja malo izduvam, jer šta se sve dešavalo poslednjih godina i meseci, ne samo na Balkanu nego i šire (Japanci su me oduševili kao narod ali i totalno razočarali kao tehnološki napredna država, koja je to zapravo više bila a sve je manje; jer ono sa Nuklearkom je više ličilo na sve nego na znanje i organizaciju) više me ne bi ni čudilo da će biti svašta na 21.12.2012. (iako nisam sujeveran).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-4808734349515582052012-02-07T13:04:41.098+01:002012-02-07T13:04:41.098+01:00Danas bio kod majstora i promijenili smo filter go...Danas bio kod majstora i promijenili smo filter goriva ali nismo mogli vidjeti da li parafinira jer je pertlovan (odnosno nije ulozak filtera gdje bi se to moglo vidjeti). Isto me zezalo tokom jutra i gasio se jedno 7-8 puta dok se nije ugrijao i sve bilo kako treba. U garazi je bio skoro cijelo jutro (2 - 3 sata) pa se nadam da se malo ugrijao i parafin se rastvorio (ako ga je bilo) pa onda ce ovi moji aditivi doci do izrazaja jer ce nadam se "sprijeciti" a ne "lijeciti" boljke nafte na minusu. Uglavnom javicu sta i kako dalje. A ako bude isto onda cu da tuzim kompaniju "Petrol" za nanesenu stetu.Distance rhttps://www.blogger.com/profile/04004957858073942883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-88091307334912752332012-02-06T21:30:35.793+01:002012-02-06T21:30:35.793+01:00Pa stvarno je nevjerovatno da nije izdrzao tu ipak...Pa stvarno je nevjerovatno da nije izdrzao tu ipak ne toliko nisku temperaturu ali sta je tu je. Uglavnom alkohol sam nasuo na zagrijan auto i jos sam ga provozao jedno 30 km pa kako je sve bilo u najboljem redu kada se auto ugrijao mislim da je i nafta iz rezervoara prosla kroz filter i da nece lediti sutra ujutru.Distance rhttps://www.blogger.com/profile/04004957858073942883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-18992156324293336052012-02-06T20:32:04.745+01:002012-02-06T20:32:04.745+01:00Gore biti neće.
Dobra ti je koncentracija, ne pove...Gore biti neće.<br />Dobra ti je koncentracija, ne povećavaj (obzirom na novu generaciju motora, naročito).<br />Sad bi u rezervoaru trebalo da je sve o.k. kako sa vodom tako i parafinom (voskom), no pitanje je šta je sa filterom goriva. Možda ga čak treba i zameniti. U tom grmu i leži zec, tu kada se nahvata bilo led bilo parafin posle sve ide teže.<br />Uopšte je bolje preventivno delovati (ali ko je znao da ED neće izdržati ne tako niske temperature).<br />Najbolje je da automobil prvo zagreješ u nekoj garaži (na bar "pozitivnu nulu") pa onda vidiš šta dalje.<br />Inače, žalosna je istina da ED ne rešava uvek sve probleme sa mrazom, no očigledno je da se radi ili o letnjem (ili bar delom) ili o lošem (mada bi se manifestovalo i drugačije) gorivu.<br />A da nije -15°C ili još i manje?<br />Kod modernijih dizela treba biti malo oprezniji sa kerozinom (petroleumom, petrolejem). Nije da može ali nije da se ide sa većim koncentracijama. Osim toga pitanje je koji je tip ovog derivata (rastvarača) i koliko je otporan na mraz (toliko i pomaže).<br />I da ponovim (makar bio dosadan):<br />ako je voda zaledila ili se parafin izdvojio, prvo se mora zagrejati automobil, tu dodaci ovoga ili onoga više ne pomažu ili jako sporo.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-41211796170913305572012-02-06T19:18:52.203+01:002012-02-06T19:18:52.203+01:00Evo da prijavim da i danas imam iste probleme sa a...Evo da prijavim da i danas imam iste probleme sa autom kao i juce. Otisao sam i kupio isopropil alkohol i nasuo jedno 120 ml u rezervoar (1:500 otprilike) pa cemo da vidimo da li ce situacija biti nesto bolja.Distance rhttps://www.blogger.com/profile/04004957858073942883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-32117234437955341942012-02-06T12:36:48.618+01:002012-02-06T12:36:48.618+01:00Eh kamo srece da mogu da koristim gradski (prigrad...Eh kamo srece da mogu da koristim gradski (prigradski tacnije receno) prevoz ali sa klincima koji idu u vrtic i zenom koju vozim na posao to je vec Mission Impossible 5. Nije neizvodljivo ali je vise za Tom Cruse-a nego za moju malenkost.<br />Uglavnom jutros sam zvao kolegu mehanicara koji mi rece da mu je servis (i prostor ispred servisa) pun novijih dizelasa koji su svi redom stali ili ne mogu da upale zbog parafinisane nafte. Iako se koristi ED izgleda da ni to ne pomaze jer se kako on rece na izlozenim dijelovima rezervoara ili na sito filterima potopnih pumpi stvara i nakuplja parafin.Distance rhttps://www.blogger.com/profile/04004957858073942883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-49505760094206484122012-02-05T14:33:53.972+01:002012-02-05T14:33:53.972+01:00Evrodizel (EN 590) ne bi trebao da parafinira na -...Evrodizel (EN 590) ne bi trebao da parafinira na -11°C pa sve i da je letnji. <br />Ako je pak zimski pa izdvaja parafin onda nije ni za vrbov klin te bi 110% moglo da se kaže da nije EN590 ni po drugim parametrima.<br />No, nisam baš siguran da se radi o tome.<br />Čak bih pre rekao da se radi o vodi koja je zaledila (u filteru goriva, npr.).<br />Na ovo posebno upućuje to što se situacija popravila nakon nekih pola sata vožnje.<br />Aditiv (klasičan) ionako ne bi delovao jer je sipan "na hladno".<br />Doduše (zaista ne znam o kom se tipu aditiva radi) ako je (eventualno) aditiv koji apsorbuje vlagu iz goriva (što je obično IPA sa ili bez dodataka) onda je i on pomogao.<br />Kako god, šta god da je od ta dva (ili oba) pre mi liči da je problem bio sa vlagom (vodom) nego sa gorivom jer protok goriva se ne bi posebno poboljšao posle 30-40km jer je rezervoar na hladnom (te bi možda bilo još i gore).<br />Uostalom, kupite malo ED-a gde obično kupujete i kipajte u kanticu. Prebacite u neku PET ambalažu (providnu) i ostavite preko noći ili nekoliko njih van kuće (u dvorištu, pazite da "ne dobije noge").<br />Posmatrajte šta se dešava, ima li taloga ili ne, da li se nafta zamutila ili ne.<br />Pa posle da ili potvrdimo da je gorivo loše ili moju pretpostavku da je do vode u sistemu dovoda goriva (ili u njemom samom, više od kondenzacije nego sa same pumpe).<br />Da ne zaboravim: uvek, ali naročito zimi, bolje je sipati više goriva manji broj puta. To što smo se odvikli da punimo "do čepa" nije samo do standarda (življenja). Dosipavanje rezervoara (naročito zimi, leti ipak ne više od 80%) traži samo jednu inicijalnu investiciju za pun rezervoar i disciplinu da se dalje dopunjava. Ništa više. Ali psihološki, i nerezonski, većina nas pokušava da "uštedi" pa vozi od rezerve do najviše pola rezervoara. Nadam se da se uviđa potpuna besmislenost toga. Ili voziš ili parkiraj u garažu (na parkingu). Auto najmanje troši kad se ne vozi. Za ovo sam svedok (poslednjih par dana) - 0,0lit. gradski prevoz upola cene plus sve druge prednosti (nema čišćenja vozila, živciranja zbog nedostatka parkinga i slično).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-58410003434214190452012-02-05T13:55:39.229+01:002012-02-05T13:55:39.229+01:00Pozdrav Stevi ne pisah dugo ovdje ali eto em se ne...Pozdrav Stevi ne pisah dugo ovdje ali eto em se nema vremena em se nema sta pametno reci pa je bolje cutati. :)<br />Elem moje iskustvo sa zimom je pocelo upravo danas. Upalim svoj Ford Mondeo 2.0 TDCi jutros i sve radi super. Krenem prema radnji i pocne da trza kao da ostaje bez goriva. Ajd rekoh vjerovatno je hladan i tako to. Medjutim kada dodam jaci gas auto jednostavno nece da ide i "oklijeva". Sve mi to cudno jer gorivo sipam uvijek na istoj pumpi i nikada nisam imao problema sa naftom iako je bilo hladnih zima kao sto je ova. Elem da ne duzim. Odem na pumpi i naspem malo goriva i dodam aditiv protiv smrzavanja nafte (Petrolov koji u stvari pravi Texaco koliko sam vidio na kutiji). Odem da autoput da probam da ga malo vise natjeram i nakon nekoliko gaasenja i stanja uz put auto je proradilo kako treba. Vozio sam oko 30 do 40 km prije nego sto je sve bilo ok. Prvo sam mislio da su dizne ili turbina ili tako nesto ali nakon te duze voznje sve je bilo u savrsenom redu (ako izuzmemo lampicu "Check engine" koja se nije gasila nakon ponovnog paljenja). Nisam gledao u filter nafte da vidim da nije parafinirala ali jednostavno ne mogu da pretpostavim sta bi drugo moglo da bude uzrok ovoga. <br />Cudno mi je takodje da se ovo desava pri temperaturama koje se kod nas nisu spustale ispod -11C mada ova hladnoca traje bas dugo. Kazu na pumpi da njihov Eurodizel ne bi trebao da parafinira ni na -20C ali ja jednostavno ne znam sta bi drugo sem parafinirane nafte (ili je to tek pocelo da se desava posto je automobil sasvim normalno palio) moglo da uzrokuje ono sto sam opisao.<br />Ili je to losa nafta u koju nisu dodani aditivi protiv parafiniranja?Distance rhttps://www.blogger.com/profile/04004957858073942883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-34694037623839625402012-02-05T09:33:31.924+01:002012-02-05T09:33:31.924+01:00O.K.
bilo je više o ovome na CBC a još više na pol...O.K.<br />bilo je više o ovome na CBC a još više na poljoinfo-u.<br />Postoje dobri razlozi da se koristi D2 na temperaturama iznad nule u kod starijih motora (niža cena).<br />Stari bošisti imaju svoje rezone (i fazone) koji nisu zasnovani i jedino što održava ovaj mit je to da kod nas u "državi Danskoj" praktično ne postoji kontrola kvaliteta goriva (nezavisna, državna) ili je ona simbolična. <br />Teorijski je moguće da ED nema sve aditive i ne ispunjava sve standarde za EN 590 (po ovom pitanju verzije iz 2004. i 2009. su identične).<br />Lično sumnjam da je tako (pre će biti da je deo Euro 5 ED-a zapravo Euro 4 ali o tome drugi put).<br />Čak i da je tako (a verovatno nije) mesec ili dva korišćenja ED-a zimi neće uništiti boš pumpu. Ovde smo bar postigli koncenzus.<br />Sigurno je lošije koristiti D2 (pa i sa aditivima) zimi od ED i o tome nema potrebe raspravljati (120% tačno).<br />Uostalom (još ovo i nema više na ovu temu):<br />Iako nemam podatke za celu zemlju ili bar neki veći region, ličnim kontaktima imam informacije za nekoliko većih voznih parkova sa pretežno starijim vozilima (mešoviti, od novih motora do onih iz 70-tih i 80-tih, pretežno 80-tih i 90-tih) predviđenim za D2, koji koriste ED od novembra do marta.<br />Statistički gledano nema (ili bar nema značajnog) povećanja remonta boš pumpi zbog ovakvog korišćenja ED-a (zimskog).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-45033654891780166592012-02-05T08:36:19.683+01:002012-02-05T08:36:19.683+01:00Baš nedavno sam bio kod bošiste zbog jedne manje i...Baš nedavno sam bio kod bošiste zbog jedne manje intervencije na boš pumpi i bio u prilici da slušam razgovor jedne mušterije koji je kupio neku polovnu boš pumpu i doneo je na ispitivanje,između ostalog majstor je rekao da daje garanciju,ali da ne daje garanciju ako vozi na eurodizel,i da vožnjom na eurodizel odu elementi boš pumpe za godinu dana...koliko sam mogao primetiti u pitanju je bila pumpa od nekog kamiona...e sad da li neke boš pumpe bolje podnose ED ili slabije,moguće je pa onda to stvara dodatnu konfuziju jer jedni kažu može drugi ne,no u svakom slučaju kratkotrajna upotreba zimi neće biti mnogo štetna....<br />I stvarno nema razloga kod motora starije konstrukcije boš pumpe,osim zimi koristiti ED,em je sa Ed veća potrošnja goriva,em je skuplji...kristina990https://www.blogger.com/profile/03824143843593602916noreply@blogger.com