tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post7815456883883700456..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Interval zamene motornog ulja - Konačna granica (deo tri); Motor Oil Change Interval - Final Frontier (part three)Stevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger44125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-2158311657682269452020-08-10T20:42:08.893+02:002020-08-10T20:42:08.893+02:00Samo da budem jasan, Ardeco je verovatno o.k. ali ...Samo da budem jasan, Ardeco je verovatno o.k. ali bih birao neko od posle navedenih (jednostavn ne volim koncept i to ti je).<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-54953128282659244872020-08-10T20:40:09.656+02:002020-08-10T20:40:09.656+02:00Poštovnani Bojane,
Ardeca su bili trgovci i to je ...Poštovnani Bojane,<br />Ardeca su bili trgovci i to je samo brend (ne verujem da proizvode svoja ulja). Kako je Belgija središte (uz Holandiju) proizvodnje maziva za celu Evropu (najveći broj blendara, uslovljeno i blizinom Roterdama (roterdamske luke)) sigurno je lako da nađu nekog od većeg porizvođača.<br />Mislim da nemaju zvanične Approval-e (možda i grešim ali obično bude tako) i to je glavna mana ali ne mora biti za diskvalifikaciju (jer je u suštini mala razlika ili je ulje identično nekom od imena koja ste naveli).<br />Sva navedena ulja su o.k. a kako nisam pratio cene u skorije vreme ne bih znao šta se najviše isplati. Mislim da su Total i Repsol nešto jeftiniji pa da se zato i isplate više od ostalih. MOL ima značajno učešće PAO baznih ulja pa možda i opravdava nešto veću cenu (btw. Total ima neki udeo istih, ali zavisi i od mesta proizvodnje jer postoji više vrsta TDS (PDS)).<br />Vidite šta je Vama najdostupnije (najlakše naći) i cenovno pogodno. Lično gotivim sve navedene brendove, tako da se ne bih odlučivao, osim što je Total u prednosti jer je najozbiljnije shvatio domaće tržište otvaranjem d.o.o. (makar trgovačkog tipa). <br />Najboljeg (verovatno) nema, kako su slična, kod nekog auta će se bolje "pokazati" (čitaj manje će ga trošiti) jedno a negde drugo, no razlike ne bi trebalo da budu primetne "na oko" (i "uho").<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-62120942335826632092020-08-10T08:18:31.216+02:002020-08-10T08:18:31.216+02:00Postovani
Pozdrav,bas sam mislio pitati za Rowe ul...Postovani<br />Pozdrav,bas sam mislio pitati za Rowe ulja,kad procitah ovo iznad ..i jasno mi je!<br />E,sad,posto ne mogu naci Wolf ,da Vas pitam za Ulja Ardeca Sinth Pro 5w30<br />Ti je belgijsko ulje<br />Mada sam ga sretao i pod U.S.A<br />/Po nekim reklamama i takmicenjima/<br />A vidjen je i u Mongoliji(cudno)<br />Cena je povoljna,zaista<br />E,sad,posto bi se sipao u VW specifikacije 504.00<br />507.00,mozete li uporediti sa recimo:(poznatijim,zvucnijim,renomiranijim imenima):<br />Total Ineo longlife 5w30<br />Lukoil Genesis ll 5w30 Bixxol<br />Mol Dynamic Gold ll 5w30<br />Repsol Elite LL 5w30<br />Texaco Havoline Pro DS 5w30<br />Sta bi po Vama bio najbolji izbor ovih ulja,uloženo dobiveno?<br />(Koliko mi se čini,od ranije,mislim da preferirate ulja Total,Mol,i Lukoil)<br />Ili mozda Valvoline ,Texaco Havoline?!<br />Nadam se da nece biti problem preporuciti mozda po Vama najbolje od ovih<br />(Da neidemo na Castrol,Shell,Mobil 1)<br />Unapred zahvaljujem<br /><br />BojanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-45504386869946301332014-03-26T20:13:01.503+01:002014-03-26T20:13:01.503+01:00Auto (motor) je star, ulje PS.
Preporučujem 3 izme...Auto (motor) je star, ulje PS.<br />Preporučujem 3 izmene ulja godišnje (dve i treća završava godinu) na oko 12000km.<br />Možda i najbolje dve na po 12500km (±10%) pa ona zimska na oko 10.000km.<br />Inače bi za sličan slučaj gde je predviđena zamena na 15000km a motor ispod 100k km, pa još se koristi plin i više km van grada, i plus da se koristi neko sintetičko ulje (5W-40), moglo da se izgura i sa dve zamene.<br />Ne zaboravite da je oko 65-35 ono što fabrika inače uzima u obzir pri onih 15000km.<br />To što se doliva malo ulja nije strašno i pomoći će ali nedovoljno da bi se izguralo sa dve zamene. Ili da idete na 15000km bez obzira na godišnje doba.<br />Ipak, u principu se treba postepeno smanjivati servisni interval kod (iole) starijih vozila.<br />Recimo da je već idealno oko 10.000km (pa ono dolivanje i više vožnje van grada i plin, mogu malo to da prebace ali ne više od prve preporuke).<br />Naravno moguće je proći i sa dve zamene ali čak i kvalitetno PS ulje nije za više od 15000km (iako može da se "cedi") pa ...<br />Sintetika opet i nije neko rešenje (sa dve zamene bi došli bar na isto, a opet nije za više od 15000km a i potrošnja ulja bi mogla da poraste).<br />5W-50 bi tu možda pomoglo ali obrni-okreni opet ste na istom (još su skuplja od 5W-40).<br />Ionako mislim da bi 10W-40 verovatno optimalno rešenje (uz eventualno 15W-40/50 leti, API SL, PS).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-48240507311809790162014-03-26T15:47:18.795+01:002014-03-26T15:47:18.795+01:00...da dodam jos da je preporuceni fabricki interva......da dodam jos da je preporuceni fabricki interval 15 000 km.MaxBunkerhttps://www.blogger.com/profile/11527059609680176004noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-86411500543753946272014-03-26T15:45:58.899+01:002014-03-26T15:45:58.899+01:00Pozdrav Stevo, koji interval zamjene ulja preporuc...Pozdrav Stevo, koji interval zamjene ulja preporucujes za Passata 3, 1.8 sa plinom. Ulje koje koristim je Optima HC Power, godisnje prelazim oko 35 000 km i dosipam otprilike litar ulja na 7 000 km. Odnos vangradske i gradske voznje mi je otprilike 65-35 %. Hvala unaprijed!MaxBunkerhttps://www.blogger.com/profile/11527059609680176004noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-90300943063648404512013-03-30T14:57:11.181+01:002013-03-30T14:57:11.181+01:005 godina.
Toga imaš i u tekstu ... (valjda) TOP 10...5 godina.<br />Toga imaš i u tekstu ... (valjda) TOP 10 pitanja o motornim uljima.<br /><br />Bar 3 godine su performanse identične novom, ako se čuva u idealnim uslovima. <br />Čak i posle 4-5 god. to je otprilike to.<br />Pošto se ne znaju uslovi skladištenja, naravno da je bolje kupovati što novije, ali dve godine je sasvim u redu, teško da je i pri blago lošijim uslovima skladištenja nešto loše moglo da se desi (i u motoru može toliko).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-16530032479486488632013-03-29T14:06:36.177+01:002013-03-29T14:06:36.177+01:00Pozdrav Stevo! Poslije duzeg vremena, evo me ponov...Pozdrav Stevo! Poslije duzeg vremena, evo me ponovo sa jos jednim pitanjem.. Kupio sam prije neki dan Castrol Edge 5w30 da naspem u Hyundai (dok se jug i sjever maticne drzave, nisu porokali:)).. na ambalazi je godina proizvodnje 3/2011.. koliki moze biti rok trajanja ovog ulja? PozzzMilanhttps://www.blogger.com/profile/02631924658371535470noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-50155325969780658932013-02-11T13:30:37.496+01:002013-02-11T13:30:37.496+01:00Hvala puno, pozdrav!Hvala puno, pozdrav!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-49964682784683641572013-02-11T12:28:45.637+01:002013-02-11T12:28:45.637+01:00Ulje NE treba da bude na minimumu.
Naravno, dok go...Ulje NE treba da bude na minimumu.<br />Naravno, dok god ne bude ispod nije štetno, naročito kada motor ne radi u teškim uslovima ali je uvek bolje da to bude bliže maksimumu (teorijski na max. ali u praksi nešto ispod). Recimo da bi za vaš slučaj idealno bilo da nivo ulja bude na sredini između min. i max.<br />Iako vozite u gradskim uslovima i kratke relacije. Par dl ulja manje neće mnogo brže zagrejati ulje, to je zabluda (naravno da hoće ali je razlika u 1-2km a u gradu ono neće postići pravu temperaturu ni posle 10km naročito zimi, pogledajte "10 najčešćih pitanja", ako se dobro sećam tamo sam pisao o tome a ima i na cbc forumu ... "šta ste se smrzli" - tema.<br />Možete doliti ulje od prošle godine jer ispunjava sve uslove da se može upotrebiti i posle godinu-dve ("u garaži na suvom, hladnom i tamnom mestu ali je otvorena flaša zavrnuta").<br />Da bi ste sa min. do sredine nivoa stigli treba vam oko pola litara ulja. Ipak krenite sa cca. 3dl pa proverite (možete i sledeći dan posle vožnje) možda ćete već biti na "sredini". Merite na ravnom mestu i pri istim uslovima (izjutra pri sličnoj temp. ili 5-10min. nakon gašenja motora, pri sličnoj zagrejanosti istog).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-44654026200554256452013-02-11T11:46:12.493+01:002013-02-11T11:46:12.493+01:00Hvala na odgovoru.
Nisam još napomenuo da je 2007...Hvala na odgovoru.<br /><br />Nisam još napomenuo da je 2007. godište i upravo prešao 60.000km, garažiran tako da je baš upakovan i čuvan...a slažem se da bi trebao malo da se "produva" povremeno.<br />E sad još jedno pitanje naknadno...radio sam tehnički za vikend i kažu da je ulje na minimumu.<br />A mislim da mi je majstor pri promeni pre godinu dana i rekao da tako treba...sad da li da dodam ulja ili ne (i koliko da bude nivo?) i da li mogu doliti to što mi je ostalo tada kada sam radio servis, znači stoji godinu dana u garaži na suvom, hladnom i tamnom mestu ali je otvorena flaša zavrnuta?<br /><br />Hvala unapredAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-20623128935044705212013-02-09T08:48:30.621+01:002013-02-09T08:48:30.621+01:00Ulje i filter menjate na dve godine.
Ponekad (jedn...Ulje i filter menjate na dve godine.<br />Ponekad (jednom mesečno po pravilu) bi morali malo da "poterate" taj auto van grada, makar 20min. (30km) vožnje "u cugu".<br />Bez ovoga će vam ulje nakupiti vlagu, svećice naslage, akumulator će se prazniti (sve više), itd.<br />Filter vazduha i klime, kao i svećice menjajte na malo manje od km navedenih u uputstvu vozila pa možda i na pola od toga zbog vremenskog perioda (znači na 3 do 5 godina).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-89710189059913116472013-02-08T15:47:16.031+01:002013-02-08T15:47:16.031+01:00Pitanje,
imam seat leona 1.6 benzin i pre godinu ...Pitanje,<br /><br />imam seat leona 1.6 benzin i pre godinu dana sam uradio servis (svećice, svi filteri, ulje Castrol 5.40) a prešao sam samo 3.000 km pa me zanima da li moram da radim servis ili mogu da "produžim" i koliko? U pitanju je gradska vožnja, 10 km na dan...<br /><br />HvalaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-17073594191488504352013-01-14T22:56:30.906+01:002013-01-14T22:56:30.906+01:00Hvala jos jednom!Hvala jos jednom!Milanhttps://www.blogger.com/profile/02631924658371535470noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-84813113130325913962013-01-14T21:08:49.080+01:002013-01-14T21:08:49.080+01:00Moram da NAGLASIM:
Habanje motora NIJE najveće odm...Moram da NAGLASIM:<br />Habanje motora NIJE najveće odmah po zameni ulja.<br />NIKAKO. Samo nije ni najmanje ili nije od većeg značaja. <br />Ovo sam iskazao u kontekstu da čestom zamenom ulja ne dobijate željeni efekat (duž vek motora, manje habanje) ako preterujete. <br />Jednostavno neki od aditiva (AW, detergenti ...) ne odrade svoj posao.<br />Habanje ne zavisi SAMO od viskoziteta. Nekako u USA to previše pojednostavljuju (kao i za ZDDP).<br />Habanje će posle zamene (i uopšte) VIŠE zavisiti od kvaliteta ulja, tako da 5W-30 često može bolje da zaštiti motor.<br />Ako bi cepidlačili ... verovatnije je da 5W-40 nešto bolje štiti motor (iste ili slične specifikacije). <br />Pitanja koja postavljate nisu YES/NO tipa.<br />Zavisi i od motora. Ako je motor novije generacije i nov (sa malo pređenih km) onda je prednost (čak) verovatno na strani 5W-30.<br />Ili tipičan primer vozila gde može od 0W-20 do 10W-40, tu izbor 5W-30 može (i po pravilu jeste) bolji od 5W-40.<br />Ne treba zaboraviti da viskoznije ulje stvara veće otpore te dok je motor u fabričkoj toleranciji (a ona mala) habanje će biti veće kod viskoznijeg ulja. Ovo pri radnoj temperaturi može i da se zanemari (hidrodinamičko podmazivanje) ali u gradskim uslovima neka razlika postoji.<br />Metodom rasklapanja motora je utvrđeno da promena na 5000km nije smanjila habanje motora u odnosu na 10 hiljada km ili 10k km u odnosu na 20k km (zavisno od vozila i testa).<br />Nemojte se opterećivati nečim što ili ne važi 100%, zavisi od mnogo faktora ili je jednostavno za akademsku raspravu te slabo primenjivo u praksi.<br />Naravno da je bolje ulje zameniti RANIJE nego kasnije, pa je 60-80% (od "propisanog" intervala zamene) pri normalnim a 40-50% teškim uslovima rada sve što treba ispoštovati.<br />Samom hemijskom analizom bi se zaključilo (čak) suprotno od navedenog ali analize treba znati tumačiti. Iako kazuju najviše čak i one mogu dati pogrešne zaključke.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-70668639331622526482013-01-14T17:33:40.792+01:002013-01-14T17:33:40.792+01:00Kojom je metodom zapravo potvrdjeno da je habanje ...Kojom je metodom zapravo potvrdjeno da je habanje motora najvece odmah poslije zamjene, po koncentraciji submikronskih metalnih cestica u ulju ili...? I jos nesto: predpostavimo da imamo izbor izmedju dva sinteticka motorna ulja istog proizvodjaca, i neka je jedno gradacije 5w30 a drugo 5w40... kod kojeg ce habanje poslije zamjene biti vece?Milanhttps://www.blogger.com/profile/02631924658371535470noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-22786107635106189052012-12-11T18:20:07.641+01:002012-12-11T18:20:07.641+01:00pravi OIL GURU :)) Hvala puno!!!pravi OIL GURU :)) Hvala puno!!!Milanhttps://www.blogger.com/profile/02631924658371535470noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-9860380533347022592012-12-11T16:52:13.145+01:002012-12-11T16:52:13.145+01:00Catrol EDGE TD (bi trebalo da) je ACEA C3 pa probl...Catrol EDGE TD (bi trebalo da) je ACEA C3 pa problema nema!<br />Naravno, idealno je da koristite "non diesel" ulje, pa makar ne bilo Castrol ali to je baš cepidlačenje (akademska rasprava).<br />U 5W-40 imate jako veliki izbor, pa birajte ...<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-33907416665045255852012-12-11T08:56:20.413+01:002012-12-11T08:56:20.413+01:00jedno sam zaboravio reci - dok sam vozio peugeot 2...jedno sam zaboravio reci - dok sam vozio peugeot 206 1.4 benz, izvukao sam pomocu sprice i nastavka nesto ulja iz kartera (oko 300 ml) i uzeo uzorak u epruvetu.. to ulje je bilo u motoru oko 2 mjeseca, i nakon samo dva mjeseca zimskih uslova voznje, bilo je kao voda.. u poredjenju sa svjezim uljem iz kantice, koje sam uzeo u drugu epruvetu... napominjem da je peugeot bio u tehnicki besprijekornom stanju, sa stabilnom radnom temperaturom.. eto zasto sam poceo upotrebljavati "visco stabil".. inace, radim u laboratoriji (biohemijskoj) ali nemam viskozimetar, jer to nije podrucje rada laboratorije, mada bih volio imati.. jos nesto, koliko sam vidio, "edge" u gradaciji 5w40 ima samo za diesel motore, smeta li ako ga stavim u benzinca (mislim zbog prisustva specificnih aditiva...) Hvala Stevo, namucih te :)Milanhttps://www.blogger.com/profile/02631924658371535470noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-35219751458404156602012-12-10T17:55:29.590+01:002012-12-10T17:55:29.590+01:00Možda Hyu ima još neke razloge da gradacijski &quo...Možda Hyu ima još neke razloge da gradacijski "razvučenija" (kao što su 5W-40/50) ne daje kao alternativna rešenja. Možda je motor "sklon" razbijanju polimera u većoj meri nego što je to kod drugih ali može biti i kombinacija razloga.<br />Ipak, i pored toga, ne vidim da 5W-40 ulje ne može da ispuni svoj zadatak. Jeste da je 15W-40 fabrička preporuka za toplije klimatske oblasti (ali zbilja TOPLIJE) ALI ...<br />Čak i da jeste tako, za manje od 10k km godišnje i zamenu ulja na cca. 8000km neće doći do izražaja i više je kao pitalica za pred kraj servisnog intervala od 15000km.<br />Sintetička 5W-40 ulja imaju tek nešto više polimera od svoje 5W-30 "braće" ili čak 15W-40 mineralnih ulja i uglavnom mogu izaći na kraj i sa problemima koje sam (smo) spominjali.<br />"Visco Stabil" je još polimera u ionako veliki procenat njih ... u samom startu (pri promeni ulja) prilično loše rešenje. Eventualno nakon 1/2 ili 2/3 intervala promene ulja. Dva puta sipati ovaj aditiv mi se čini preteranim (čak i za 15000km) a svakako ne treba raditi to napamet.<br />Izguglajte najbližu laboratoriju koja radi analize ulja, napravite jednu nakon zamene ulja (bez dodatka aditiva) ili na 2/3 do 3/4 intervala zamene. Uradite samo viskoznost na 40 i 100°C. To će vas koštati svega cca. 5€ a trebaće vam oko 100ml uzorka (pitajte istu koja količina).<br />Tek ako se pokaže da se ulje "razredilo" moglo bi se ići na "Visco Stabil" ili da se promeni viskozna gradacija.<br />Veliki broj vlasnika Hynd. (iako procentualno ne impozantan) koristi 5W-40 bez nekih problema.<br />Teorijski 5W-50 ili 10W-60 bi takođe mogli biti izbor osim što oba nisu za "normalne" uslove vožnje i makar bi povećali potrošnju goriva (1-2%).<br />Manuo bi se sve teorije i "hrabro" koristio 5W-40 ili ako bi "pravu" sintetiku - čak 0W-40!<br />Zbog toplije klime ... sasvim dovoljno, za 8000km (ili tu negde) ne treba ni Visco Stabil niti bilo šta drugo!<br />Ako može 20W-50 može i 10W-60 a ako može 10/15W-40 može i 5W-50 i na kraju krajeva 5W-40 sigurno može!!<br />Ne opterećujte se razređenjem gorivom, "razbijanjem" polimera i ostalim stvarima, vozite i uživajte!<br />Čak i za kratke gradske relacije.<br />Uostalom šta vam se može desiti (u najgorem slučaju) sa 5W-40? Da pređe (uslovno) u 5W-30!<br />Što je (jel' te) dozvoljeno?!<br /><br />Udri (sjajni) EDGE 5W-40 i ne razmišljaj mnogo!<br />Čak je i laboratorija uslovno spomenuta jer ne košta mnogo. Nije ni to neophodno, a jedan rezultat (kao i lasta što ne čini proleće) nije mnogo merodavan, neki "prelazni" bi vas još više pokolebao a čak ni pozitivni teško da bi Vas uverio.<br />Zbog toga ne vidim razlog da menjate dobro niti da sipate bilo kakav (dodatni) aditiv!<br /><br />Nije od najmanjeg značaja da Hyund. namerno daje kao preporuku JEFTINIJA ulja a ne zato što su bolja od sintetičkih (uostalom većina 5W-30 jesu sintetička mada i tu verovatno misle na PS ulja).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-23191483678999122892012-12-10T14:40:07.345+01:002012-12-10T14:40:07.345+01:00ja uporan :)) .. spomenuste da Hyundai izbjegava &...ja uporan :)) .. spomenuste da Hyundai izbjegava "razvucena" ulja.. predpostavljam gradacijski razvucena? Rekoste da uzrok tome moze da bude fuel dilution efekat.. ali, zar i sva ostala "manje razvucena" ulja (5w30,10w40), nisu podlozna istom efektu? zbog razredjenja nesagorjelim benzinom, upravo sam i usuo "VISCO STABIL".. i jos jedno pitanje u vezi sa ovim aditivom - poslije odredjenog vremena ovih hladnoca, da li je dozvoljeno usuti u motor jos odredjenu kolicinu visco stabil - a, buduci da ce doci usljed brojnih hladnih startova do ponovnog razredjenja ulja teskim frakcijama goriva? dakle, zanima me samo obnova viskoziteta, a ne eventualno smanjenje potrosnje ulja, jer hyu. jos uvijek ne trosi ulje. pozz za sampiona :))))Milanhttps://www.blogger.com/profile/02631924658371535470noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-9153124961490625532012-12-08T21:31:48.097+01:002012-12-08T21:31:48.097+01:00Pa sad ... mal(k)o radikalno (rešenje).
Znate već ...Pa sad ... mal(k)o radikalno (rešenje).<br />Znate već priču "svetu se ne može ugoditi".<br />Počelo se od "dvojica na jadnoj životinji" pa dok nisu nosili magarca (otac i sin).<br />I na kraju ... vratili se onom prvom.<br />I Hyundai zahtevima je (baš) teško ugoditi.<br />EDGE 5W-40 i ništa ne dirajte!!<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-77077250724797178452012-12-07T22:01:14.682+01:002012-12-07T22:01:14.682+01:00ajde da i ja dosolim - castrol edge sport 10w60, f...ajde da i ja dosolim - castrol edge sport 10w60, full sintetika, cjelogodisnji, i onda - nanisani i vozi :))) ... a garanciju sam odj.... sopstvenom odlukom :)HVALA!!!Milanhttps://www.blogger.com/profile/02631924658371535470noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-36662441924006800012012-12-07T20:25:30.287+01:002012-12-07T20:25:30.287+01:00Nemojte molim vas! (ako ćete izgubiti garanciju zb...Nemojte molim vas! (ako ćete izgubiti garanciju zbog toga, nije vredno osim ako već zbog drugih razloga niste na tako nešto se odlučili).<br />10W-40 zbog rentabilnosti, u pravu ste.<br />Ne fali ništa ni 5W-40 osim što je sam Hyundai naklonjen manje "razvučenim" uljima za šta (verovatno) ima neki razlog. Jedan od njih bi mogao (ali ne mora da znači) da bude i problem sa fuel dilution.<br />Ipak, ne verujem da je to toliko izraženo.<br />Što se "visco stabil" aditiva tiče on nije loš za svoju namenu ALI - vama to (nikako) ne treba.<br />Sličnan efekat (ali nekoliko puta manji) se dobija dolivanjem 5W-50 u 5W-30 ili 10W-60 u 10W-40 (15W-50 u 15W-40) no ni to vama ne treba (a i treba raditi obazrivo i više je za poseban tekst).<br />5W-30 ili 5W-40?<br />Klasičan pristup kaže da je 5W-30 za do +35°C ali kod novijih motora nije baš tako. Kod nekih je 5W-30 čak i za +45 cel. a kod većine do bar +40.<br />Tako da 5W-30 nije nešto od čega bi trabali bežati (treba doduše birati ulja manje isparljivosti i većeg "flash point"-a iako strogo gledano ovo drugo nije mnogo relevantno).<br />EDGE 5W-30 je više nego O.K. za Vas i za do +40°C.<br />Kako god, na vašem mestu bih pičio 15W-40 (ako rastu palme onda zimi nije ispod -10) i uživao sve prednosti velikog izbora i niskih cena. Naravno u API SL nivou. Smeta vam mineralna osnova? Ima i nekoliko PS ulja u ovoj viskoznosti ako je samo do toga. <br />Možda čak i 15/20W-50 ili (ajd' i ovo):<br />da ispoštujete vi lepo dve izmene godišnje pa leti 20W-50 a zimi ... 5W-30 ... i naravno, ovo je čista (finansijska) propast zbog malo pređenih km.<br />Ništa, vi lepo počnite više da vozite ... imate dobar automobil prosto je šteta da ostane neiskorišćen. Naravno, ovo je (polu)šaljivo, ne zamerite. Jednostavno ja sam skoro od onih "voli da vozi, da mu je gorivo jeftinije ne bi iz kola izlazio".<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-3431030844531922852012-12-07T12:08:18.824+01:002012-12-07T12:08:18.824+01:00Hvala Stevo!! I poslusacu vas ovo za godisnje mije...Hvala Stevo!! I poslusacu vas ovo za godisnje mijenjanje, jer je ovo oko garancije po svaku cijenu, ocito kontraproduktivno... Samo ako moze jos 2 - 3 pitanja :) Preporucili ste mi 10w40, predpostavljam zbog rentabilnosti? Takodjer ste mi preporucili i 5w30, sto je vjerovatnije da cu usuti kad dodje vrijeme, jer kad je dobro ulje u pitanju, za cijenu ne pitam.. samo me zanima, kako se, obzirom na raspon viskoziteta, ulje gradacije 5w30, ponasa na visokim temperaturama, makar bilo i potpuno sinteticko (vjerovatno castrol edge), buduci da su nam ljeta takva da je moj komsija posadio palme pored vikendice :))) I jos nesto, prije neki dan sam u motor usuo liqui moly - jev aditiv "visco stabil", cisto da veze onu nesagorjelu, tesku frakciju benzina, koja razredjuje ulje i koliko - toliko povrati viskoznost.. kakvo je Vase misljenje o ovom aditivu? Hvala u naprijed :))Milanhttps://www.blogger.com/profile/02631924658371535470noreply@blogger.com