tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post9115620791563646743..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: Deklinacija (ulja zastarelih standarda), Declension (Motor oils with obsolete standards)Stevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger30125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-72649633346368606692019-04-07T18:07:02.845+02:002019-04-07T18:07:02.845+02:00pozdrav! s obzirom da sam slab poznavalac ulja za ...pozdrav! s obzirom da sam slab poznavalac ulja za motore zamolio bih vas da mi date preporuku ulja za fiat cinquecento 1.1(1108 40kw) 1998 g., naime ja sam kupio taj auto skoro ali prethodni vlasnik kaze da ne zna koje je ulje sipano(misljenja je da je 10w/40 ali nije siguran), auto je preso 135000km, po fiatovom manualu tu ide "vs max" mineralno 15w/40 - API-SG, CCMC-G4..dakle dali opet mineralno 15w/40 ili neka polu sintetika 10w/40 ili nesto trece!? hvala unapred!djeembehttps://www.blogger.com/profile/05399262160204882869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-54919663939141673022016-08-24T12:09:33.667+02:002016-08-24T12:09:33.667+02:00Postovani
Imam Golf 3 1.9TD(motor AAZ) iz 1997, sa...Postovani<br />Imam Golf 3 1.9TD(motor AAZ) iz 1997, sa predjenih 205000km.Pa bih vas zelio pitati koje mi "domace"(ex-YU) motorno ulje preporucujete.Kod nas u Crnoj Gori se mogu naci uglavnom sva maziva sa ex-YU prostora:INA, Modrica, Nisotec, Petrol, FAM, itd.Ja sam do sada koristio INA Delta Sint Diesel 10W-40.Godisnje prelazim 8-10000km(uglavnom mjesovite voznje), a ulje mijenjam jednom godisnje, cesto i cesce(uvijek mijenjam i filter-Frad, Unico, Pionir). <br />Milanhttps://www.blogger.com/profile/05971074822811036314noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-13425765235912004222014-05-14T08:09:03.654+02:002014-05-14T08:09:03.654+02:00Poštovani g. Dario,
Slika je malo mutnjikava i ne ...Poštovani g. Dario,<br />Slika je malo mutnjikava i ne vidi se baš jasno, ali je slična kod mnogih vozila.<br />Ulje bi TREBALO da bude unutar šrafiranog polja ALI je do trećeg podeoka tolerancija. Tako da je Vaš majstor delimično u pravu. Nije strašno ali ste na samoj granici maksimuma. Ne morate ispuštati ulje ali ako duže sarađujete sa njim kažite da želite malo niži nivo. Kod benzinaca nije strašno ni ako je malo više (ali utiče na katalizator) a kod dizelaša treba strogo (strožije) voditi računa o ovome, pa da je dizel rekao bih da ispustite (odvadite) 2dl.<br />Dakle, strogo gledano knjiga je u pravu ali tamo (namerno) nisu spomenuli 5% tolerancije. Sada ste na pravnom maksimumu.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-7937783709453314652014-05-13T17:07:13.156+02:002014-05-13T17:07:13.156+02:00Pozdrav,
Zamijenio sam ulje kao sto ste mi rekli i...Pozdrav,<br />Zamijenio sam ulje kao sto ste mi rekli i nasuo Castrol TD 5w40,ali sada imam jednu nedoumicu.Na mjeracu za ulje imam tri podioka kao sto cete moci vidjeti iz prilozene slike,i on je nasu ulja do treceg podioka koje je iznad onog iscrtanog dijela (drugi podiok),pa me interesuje da li je to mozda previse ulja i da li trebam ispustiti dok nivo ulja ne bude na ovom iscrtanom dijelu.U upustvu koje je stiglo sa autom pise da ulje treba da bude u nivou iscrtanog dijela dok majstor kaze da je ovako sasvim u redu.Ko je u pravu majstor ili knjiga,sta mi vi predlazete da zadrzim ovaj nivo ili da ispustim.evo slika mjeraca na sledecem linku http://www.4shared.com/photo/tSB9K2sHce/2014-05-13_164448.html Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06117272607398323764noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-42898117276288363552014-05-08T20:24:48.016+02:002014-05-08T20:24:48.016+02:00Može naravno i Castrol Edge 5W-40.
(jedino što je ...Može naravno i Castrol Edge 5W-40.<br />(jedino što je malo skuplji ... osim toga je i 229.51 što svakako nije loše ali malo je (čak) siromašnije na detergentima, pa ... neće se istaći ... koliko je dobro ... pa je visoka cena još manje realna za konkretnu aplikaciju).<br />S obzirom na problem možete koristiti Edge TD 5W-40 (distinkcija u odnosu na "običan" (non TD) ali baš u Vašu korist).<br />Dakle, više je stvar ukusa (ako je motor dobar, 0W-40 sa 502.00 jeste vrlo realna opcija i nešto što će sprečiti pojavu koju ste opisali).<br />Ulja su u buradima istog kvaliteta kao i u manjim pakovanjima ali je pitanje lagerovanja koje može da degradira kvalitet (maksimalno 6 meseci od otvaranja, držati horizontalno ako vertikalno još kraći rok upotrebe).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-30028814823171578942014-05-08T17:16:28.325+02:002014-05-08T17:16:28.325+02:00Do sada su mi uvijek sipali ulje iz bacve,i na rac...Do sada su mi uvijek sipali ulje iz bacve,i na racunu naplacivali Mobil :),sada da li bio ko ce ga znati.Ulje mijenjam na nekih 12000.Mislio sam Castrol Edge 5w40 ili nesto os Shell-a u istoj gradaciji.Motor je vec 5-6 mjeseci pri prvom paljenju proizvodio cudan zvuk (zujanje) ali niko od majstora nije mogao da zakljuci odakle dolazi,sada je sitka ociscena i zvuka vise nema,konacno .Hvala na brzom odgovoruAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06117272607398323764noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-209900274713962062014-05-08T16:58:36.606+02:002014-05-08T16:58:36.606+02:00Ulje menjajte na fiksnim intervalima zamene: 15.00...Ulje menjajte na fiksnim intervalima zamene: 15.000km ili 12 meseci. Ukoliko je više km u gradu skratiti još dodatnih 20-tak % (15-25).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-88597325807990326992014-05-08T16:57:47.047+02:002014-05-08T16:57:47.047+02:00Poštovani g. Dario,
To začepljenje jeste sumnjivo ...Poštovani g. Dario,<br />To začepljenje jeste sumnjivo ali verovatno nije stvar u kvalitetu ulja (verovatnije da je dugogodišnji problem koji nije primećen ... možda povremeno "ispiranjee" motora nije loša ideja, vidite dva teksta o tome).<br />Mobil Super 3000 X1 je dovoljno dobro ulje za Vaš motor (ima čak i VW 502.00 odobrenje) pa ga ne morate menjat, baš po svaku cenu).<br />502.00 je poželjno ali dolaze u obzir i sva API SM ili SN ulja pa čak i 10W-40. Dakle što se viskoznosti tiče: 0/5/10W-40.<br />Mislim da je najkorisnije uporebljavati 5W-40 ulja sa VW 502.00. Malo jača detergentna svojstva su takođe poželjna.<br />Na primer? <br />Shell Helix Ultra, Mobil 1 NL 0W-40 (nije 5W-40 ali dolazi u obzri), Motul Specific 502/505.01/505 ili X-cess, Total Quartz 9000, Valvoline SynPower i slična (na primer i INA MIlenium ili Optima Magnum).<br />10W-40 (očigledno) nije primarni izbor.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-26424434163627287232014-05-08T15:21:39.489+02:002014-05-08T15:21:39.489+02:00Postovani,koje motorno ulje mi predlazete za Audi ...Postovani,koje motorno ulje mi predlazete za Audi A3 1.8 92kw sa predjenih 190000.Do sada sam koristio Mobil 5w40,ali mi je se zacepila sitka u karteru pa bi da promjenim ulje ili da ostanem i dalje a istomAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06117272607398323764noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-44739111118162516382014-03-30T12:53:13.105+02:002014-03-30T12:53:13.105+02:00Da komentarišem Vankel motor ... nisam stručan.
Ne...Da komentarišem Vankel motor ... nisam stručan.<br />Nešto nisam siguran da Honda ima veze sa ovim, koliko znam samo Mazda ima takve motore a i oni su u izumiranju (koliko se sećam povukli su se ili se povlače iz ove priče).<br />Što se podmazivanja, taj motor nikad nije to imao rešeno a Mazda se nije potrudila ni da se tome posveti, pa je terala i terala, po svom (i onda diže ruke, pa mogli su da dignu ruke odmah, ako već nisu hteli da dalje razvijaju).<br />Tipičan primer superiornog dizajna koji je promašio vreme (materijale) i tako "skiknuo". Ne verujem da će ikada biti u široj upotrebi ako uopšte ikada više bude u upotrebi.<br />Tako da je tu priči i početak i kraj.<br />O samoj temi sam pisao na CBC, pa prelistajte tamo (niti se sećam detalja, niti bi se (posebno) podsećao).<br />Znam samo da je član X9 posle konultacija počeo da koristi Motul sintetička (estarska) ulja, bez ikakvih problema i veoma je bio zadovoljan. Prošlo je više od 3 godine od tada i mislim da je slučaj rešen. Čak je čovek u par navrata uradio i analize ulja (u Austriji, mislim da je plaćao 90€) i bile su više nego dobre, što je dokazalo kvalitet Motul-a ali i da su tvrđenja Mazde (pa prepisano i na Autodati i kod ostalih) nepotpuna i nedovoljno zasnovana.<br />Sintetika da ne sagoreva ... ovo je kao u filmu "Ko to tamo peva?", Berček vozi 2km vezanih očiju pa posle tvrdi da može i pola km u rikverc (ne koristite sintetiku, sitnetika ne sagoreva, ma nije valjda?!) i onda pitanje: "Da li verujete?" i SVI u horu "Verujemo, verujemo".<br />Kako bi i inače. Uljari su digli ruke od ovog (ionako je manje od 0,01% tržišta, kao statisktička greška).<br />Ko izabere da se vozi "Firmom Krstić" taj neka pazi šta radi i šta koristi! (imalo ili ne veze sa životom). <br />Pokušavaju i drugi da NAMETNU (ali baš nametnu), Fiat, Renault pre svih ali to tamo manje pali (na sreću).<br />Link je:<br />http://www.cbc.rs/archive/index.php/t-15707-p-9.html?s=2fec78189898b29018d556e096d7408d<br />Ako neće idite po sledećem:<br />CBC Auto Forum > Teh. dokumentacija, teorija, > Motorna ulja > Obećana zemlja pa strana 9.<br />Pozdrav!<br /><br />P.S.<br />Sama Mazda je prekršila pravilo jer je Dexelia PS ulje.<br />Uostalom, kako misle da čovek nađe 5W-30 mineralno u Evropi? (Idi u Ameriku po ulje, e jest' - cvrc malo!).<br />Ni 10W-30 nije lako naći.<br />Autodata je ovde dala veoma loš (nepotpun) savet, jer su ulja koja ispunjavaju gore navedeno po pravilu puna sulf. pepela (1,4%) pa je to toliko loše da sa sintetikom ne može biti lošije.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-31844639171968058862014-03-30T11:15:03.577+02:002014-03-30T11:15:03.577+02:00Dodatak od autodata za ulje : 5W30 ili 10W30 API S...Dodatak od autodata za ulje : 5W30 ili 10W30 API SJ, ACEA A1,A3,A5<br />Nikakve druge napomene ne postoje.<br />Isti podatci su i na Workshopu.<br /><br />Dodatak al nevezan za motor, više je za način upotrebe: osim što motor voli visoke okretaje i često je potrebno potjerati ga u njih (zbog nakupljanja nešistoća i stvaranja gore navedenog kvara) zavisno od načina i učestale vožnje u visoke okretaje postoji specijalan par svijećica za dva stila vožnje tj. ako se često vozi u niskim okretajima postoje drukčije svijećice tj. za "vodeću stranu" svijećica.Deksinjohttps://www.blogger.com/profile/04207922181537571440noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-84114300481387151772014-03-30T11:06:22.087+02:002014-03-30T11:06:22.087+02:00Hej Stalker, nedavno sam nešto čitao na netu u vez...Hej Stalker, nedavno sam nešto čitao na netu u vezi wankel-wankler-rotaciooni mmotora ili kako ih već zovu. Tragom česti žaljenja od strane vlasnika ali prvenstveno zbog ne čitanja " upustva za korištenje automobila " često se dešava prijevremenska šteta ili gubitak snage uslijed oštećenja čela trokutastog klipa ili u najgorem slučaju tijela po kom se on kreće, razlog tome je pregrijavanje motora ili jednostavno ne pridržavanje upustva za korištenje istog. Standardnu proceduru i specijalni za wanklere mislim da svako zna: ne forsiranje motora dok je hladan, pustiti da se polako zagrije i spec. za wankler ne gasiti nakon starta i pokušati opet upaliti (što naš narod voli da radi, ona seljačka "pali na pola ključa" ...ŠKK). Uglavnom najčešći uzrok kod kvara motora osim navedeni se i navodi nepravilno ulje za motor koje se koristi, pošto konstrukciski (svaki) motor troši određenu količinu ulja za podmazivanje čela klipa u ovom slučaju postoji čak i dizna koja ubacuje ulje , uglavnom na kraju kažu : oko 0,6L na 1000km ok, ako je manje nešto ne valja i ako je više nešto ne valja isto. <br />Pošto znam da si česti gost Honda foruma šta misliš o ovome specifičnom motoru-slučaju, šta bi preporučio na našem tržištu da korisnici i vlasnici istih koriste za podmazivanje motora ?<br /><br />Na RX8 forumu ( ne znam koje zemlje) kažu da se ne sipa sintetičko (vjerovatno ono tzv. full) jer motor mora da troši ulje a ono svojim sastavom ne dozovljava potrošnju u motoru (?!) Hemija mi je lošija strana pa nadam se da ćeš nam ti objasniti šta, kako i zašto.<br />Pozdrav Deksinjohttps://www.blogger.com/profile/04207922181537571440noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-2513066590820457642014-03-24T08:20:18.617+01:002014-03-24T08:20:18.617+01:00Ursa Premium TD itekako dolazi u obzir i solidan j...Ursa Premium TD itekako dolazi u obzir i solidan je izbor.<br />Nema baš mnogo dobrih kombinacija 10W-40 i 20W-50 pa se ne bih ni upuštao dalje u tu temu.<br />Lično mi se (čak) više (za sada i po navedenom, naročito dobrim ponašanjem sa 5W-40) čini da bi "automobilska" kombinacija 10W-40 i 15W-50 PS ulja (20W-50 vam je uvek mineralnog tipa) možda bila (verovatno) i bolji izbor.<br />Em je lakše naći manja pakovanja, em je izbor veliki a cena je doduše malo veća.<br />Dakle kombinacije su: Motul (6100 ili 4100 a i 2100 dolazi u obzir, mada je 15W-50 skuplje od 4100), Shell HX7, Texaco (Havoline Extra), Total (7000).<br />Naravno ni Shell-ov HX5 nije za zanemarivanje (iako je mineralno) jer PS se neće posebno bolje pokazati na kraćim intervalima zamene.<br />Mobil 1 5W-50 Peak Life bi zaista moglo biti dobro celugodišnje ulje (ali to je već pomenuto).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-44515195771666034152014-03-23T21:03:08.724+01:002014-03-23T21:03:08.724+01:00Ispravka:
Texaco Ursa Premium TD 20w50 i 10w40
CV(...Ispravka:<br />Texaco Ursa Premium TD 20w50 i 10w40<br />CV(r)LEAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-20259781024702500542014-03-23T20:09:03.743+01:002014-03-23T20:09:03.743+01:00Posto se vec odicno razumemo jedno pitanje:
Odluci...Posto se vec odicno razumemo jedno pitanje:<br />Odlucio sam se za varijantu:<br /> Texaco Ursa Premium (Super) 20w50 CH4/SL leti i<br /> Texaco Ursa Premium (Super) 10w40 CI4/SL zimi. <br />Dobra su i za benzince. Radi se o prakticno istom ulju (ista serija). Mnogo mi je prakticnije da ulja budu sto slicnija. Nazalost, dobro 20w50 ulje se malo teze nalazi - a pogotovu da ima svoga manje viskoznog brata. Koja bi ulja, takodje u paru, mogao da lakse nadjem na trzistu a da budu bar CH4 CF SJ? (Moze i samo za putnicka vozila bar CF/SJ , ali odgovarajuceg kvaliteta). Neka sam nalazio, ali se pakuju po 20litara ili vece kolicine. (Razocaran sam sto Lukoil nema Avangarde Ultra 20w50 na nasem trzistu, a vec postoji u produkciji). Motor mi je vise nego solidan - potrosnja cak i sa 5w40 nije preko normale, ali nije sve u potrosnji ulja vec MOTORA.<br />Pozdrav, CV(r)LE<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-16214550721761799592014-03-23T16:54:37.550+01:002014-03-23T16:54:37.550+01:00"redovno" a ne "redpvmp " (ala..."redovno" a ne "redpvmp " (ala ga otkucah, svaka mi čast, dobro da videh).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-28297361118169859642014-03-23T16:51:43.276+01:002014-03-23T16:51:43.276+01:0015W-40 zaista može biti i idealno celugodišnje reš...15W-40 zaista može biti i idealno celugodišnje rešenje. Ima ih i PS (G-energy, Modriča, Comma, Eneos). Zavisi i od zime. Kao ove (i prošle) je bilo dobro rešenje ali ... nikad se ne zna ... kakva će zima biti sledeća (a po teoriji baksuza ... zna se, uvek ćete pogrešiti).<br />G-energy ima tačku stinjavanja -33°C (osim što je PS) tako da bi do -20°C moralo da odradi posao (razmislite i o toj mogućnosti, mada sad svakako sipajte 20W-50, bar do novembra).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-27866782965878811162014-03-23T16:47:27.339+01:002014-03-23T16:47:27.339+01:00Šta da kažem kad već sve znate ("kao da redpv...Šta da kažem kad već sve znate ("kao da redpvmp čitate blog").<br />Pa ... sve se slažem.<br />Nisotec Autoline Sint 5W40 je sasvim o.k. za zimu.<br />Ipak razmislite i o 10W-40 (možda je još "adekvatnije"), istog proizvođača ili bilo koje kvalitetno.<br />Što se leta tiče, (ozbiljno) razmislite o nekom Multifleet ulju, Nisotec Multifleet je sasvim dovoljnog kvaliteta (bilo koje, 20W-50 pre svega) a ima i veoma povoljnu cenu (cca. 3€ po litru za litarsko pakovanje).<br />Slažem se da 5W-50 ili 10W-50 može biti opcija. <br />Ipak i tu ima kvaka (22), ako su jeftina ili nisu odgovarajuća (mada je Elf 10W-50 "dobra prilika") ili već im nešto fali, a ako im ništa ne fali onda su obično ili skupa (Mobil 1 5W-50) ili ih je teško naći (Fuchs i još neka) ili ih nema više u prodaji (proizvodnji) Kroon.<br />Ipak, mislim da bi 10W-40 i 20W-50 kombinacija mogla biti bolje rešenje uz sličnu cenu (veću možda za uljni filter).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-89173427326958013322014-03-23T12:58:21.870+01:002014-03-23T12:58:21.870+01:00Ma ide on zimi ili na SHPD 10w40 E7A3B4 ili 5W40 C...Ma ide on zimi ili na SHPD 10w40 E7A3B4 ili 5W40 C3 (zimus bilo u njemu NisotecAutolineSint 5W40), ali su mi nesto "tanka" ova ulja za leto pa ga zamenim sa 20w50shpd. Kad bi Nisotec Autoline Sint bio 5w50 ne bi bilo dileme. <br />Pre cetiri godine menjani su svi semerinzi novim i kvalitetnim. <br />Ozbiljni kandidati za celugodisnje bili su LukAvangardeExtra ili Ultra15w40 i Prista VDS315w40 ali sam se ipak odlucio za dve izmene (inace najskuplje resenje) jer ga zimi koristim cesto a nemam garazu. (broj hladnih startova mi je bitniji od predjene kilometraze)<br />Hvala na odgovorima, Pozdrav:<br />CV(r)LEAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-71901109677941118532014-03-21T21:59:13.530+01:002014-03-21T21:59:13.530+01:00I naravno, bilo bi (možda) rešenje da si Audi sve ...I naravno, bilo bi (možda) rešenje da si Audi sve do sada pojio sintetikom (5W-30/40/50).Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-56122952450868666962014-03-21T19:22:15.655+01:002014-03-21T19:22:15.655+01:00Naravno 10W-50 jeste idealno sa stanovišta viskozn...Naravno 10W-50 jeste idealno sa stanovišta viskoznosti.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-90936272147690377252014-03-21T19:21:42.803+01:002014-03-21T19:21:42.803+01:00Nisam baš siguran.
Ovo je inače odličan izbor za m...Nisam baš siguran.<br />Ovo je inače odličan izbor za motore (benzinske ili dizel ... naročito dizel) sa kraja 90-tih i prvih godina XXI veka (npr. Mercedes A klase od 1997-2004.) kada 5W-40 počne da troškari pa je bolje rešenje od (uobičajenog) 10W-40.<br />Za tako stari automobil ... bolje ne. Po većini iskustava problemi sa zaptivkama su verovatni (iako ne mora da znači). Možda uz dodatni aditiv za zaptivke? Ovde mi se (kod Elf-a) čini da je 5W-50 bolji izbor ali za benzince tog perioda (ipak mi je API CD previše skromno) jer sa manje detergenata ima veće šanse da ne "procuri".<br />Cv(r)le,<br />Uzmi ti kao i do sad (makar "kiseli kupus" i "rasol" umesto farmaceutskog koktela, kad treba da se udari na virus) leti: 20W-50 (ili 15W-50) a zimi 10W-40 (eventualno 15W-40) imaš i PS ali ni mineralkama ništa ne fali, čak bi im dao i prednost.<br />VW 505.00 jako, jako poželjno ail bi i API CF moglo biti baš ono što treba.<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-30385721818083683052014-03-21T15:55:25.431+01:002014-03-21T15:55:25.431+01:00Hvala na odgovoru.
Smatrao sam da bi pitanje koris...Hvala na odgovoru.<br />Smatrao sam da bi pitanje koristilo vecem broju citalaca.<br /><br />Ja sam pristalica taktike:<br />-zimi-zimsko<br /> -leti-letnje.<br />a sve u solidnom kvalitetu.<br />Nego naleteh na ElfExcellium 10w50 SM CF i razmisljam da predjem na njega kao celugodisnje. (Audi 80 dizel, zaptivke u odlicnom stanju, motor star ali odrzavan i bez naslaga).Ulje ima pristojan TBN>10; VI 166 A3B4/2007 ostalo u okviru standarda i cena mi odgovara. <br />Koliko je to ulje dobro za mog Audiosaurusa ili je ipak dosadasnja taktika bolja?<br />Ako ovo ne, koje bi mi ulje odgovaralo?<br />CV(r)LEAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-13564409412141130432014-03-21T08:27:58.908+01:002014-03-21T08:27:58.908+01:00Lubrizol relative performance tool koristiti KRAJN...Lubrizol relative performance tool koristiti KRAJNJE OPREZNO !! (jeste slikovito ali je varljivo; treba pročitati i "uputstvo", deluje da su razlike kao "nebo i zemlja" a nisu uvek, ponekad skoro i da jeste).<br />Osim toga sada su izbacili (skoro) sve starije standarde pa se i ne mogu upoređivati moderna i "starinska" ulja.<br />Dakle da bi se stekao bolji uvid treba čitati standarde (kakvi jesu) i tu videti koliko je šta u apsolutnim jedinicama (gde je tako) ili relativnoj oceni (a ima puno takvog tamo).<br />Većina zahteva su ona koje treba da ispuni novo (nekorišćeno) ulje ali su mnogi testovi takvi da traju više (desetina) sati pa indirektno ukazuju i na performanse nakon nekog perioda korišćenja.<br />Neki pak fizičko-hemijski testovi indirektno ukazuju na mogućnost duže upotrebe, a neki (npr. VW) zahtevi su izričiti po pitanju korišćenja u dužem vremenskom periodu (350h ili 650h rada motora).<br />U prvih 5000 ili 8000km bolje novo ulje biće opet bolje, a biće i posle 16000km. O tome je već bilo u temi "Super Mix" (ako se dobro sećam) sa početka 2010 ili tako nešto.<br />Nisam promenio mišljenje da je bolje koristiti kvalitetnije ulje i menjati ga na 15000km nego lošije pa ga menjati na 7500km (iako će se pri kraju "sustići").<br />Međutim (i zato cela tema):<br />1) Nisu moderna (sintetička) ulja najpogodnija za sve, naročito za starije motore.<br />2) Postoji i vremensko ograničenje zamene, pa je (prethodno) naveden slučaj potpuno drugačiji kada se prelazi 5000km ili 7500km godišnje.<br />Onda bi "lošije" ulje (ali koje ispunjava zahteve proizvođača automobila, motora) moglo (i verovatno jeste) bolji izbor. Ako ništa drugo MNOGO se više isplati, a DUGOROČNI benefiti su veoma upitni u takvom slučaju (za 10 god. i pređenih 50.000km je manje bitno da li motor može još 80 ili 100 ili 120 hiljada km, jer će se školjka ionako raspasti za manje od (na onih 10) sledećih 15 ili 20 godina).<br />NAROČITO je često da se navedena dva uslova POKLAPAJU pa je tim više argumentacija za ulja manjeg kvaliteta jača.<br />Dakle, ne propagiram ulja lošijeg kvaliteta PO SVAKU cenu, nego SAMO kada je to ZASNOVANO.<br />Kad se zagrebe po površini, takvih je slučajeva više nego što se na prvi pogled čini.<br />Mislim (i zato ceo tekst) da vodeći proizvođači pomalo "na silu" forsiraju modernija i skuplja ulja (razlozi su očigledni) ... jedino me zanima zašto čak i takvi (Mobil, Shell, Castrol, ...) imaju makar po jedno "starinsko" ulje (API SG/CD) i zašto neki od njih (Castrol) čak forsiraju tzv. "Vintage" ulja, što je zgodan način da jeftino ulje (u proizvodnji) prodate skuplje. Dok god ima ulja koja su navedena u tekstu, to nije baš toliko neophodno.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-25580030057277974752014-03-20T22:46:59.473+01:002014-03-20T22:46:59.473+01:00Pozdrav citaocima zeljnim primenjene nauke.
Cestit...Pozdrav citaocima zeljnim primenjene nauke.<br />Cestitke autoru na dobro izabranoj temi i jos boljem tekstu.<br /><br />Voleo bih jedno objasnjenje:<br />Primena ulja zastarelih standarda nesumnjivo ima rednosti.<br />Proizvodjaci direktno ili indirektno sugerisu da su supermoderna (i superskupa) ulja bolja. Odlican pregled relativnih performansi daje Lubrizol. Moze se zakljuciti da su stvarno ulja nove formulacije superiorna. Da li se ovo odnosi na pun period u upotrebi ulja od 15.000, 20.000, 30.000, a kod teretnjaka i do 100.000? Na kraju perioda upotrebe moderna ulja sigurno jesu bolja... ali:<br /><br />sta sa periodom upotrebe od prvih 5.000 do 8.000 km<br /><br />koliko se ulja koriste u konstrukcijski starijim masinama? (npr. FamUniverzal CF-4 CF SG ili LukAvangarde CF-4 CF SG... u dizel automobilu tipa golf2 dizel; opel suza dizel; mercedes 123...). Jesu li i tu moderna ulja bolja, ili ne (ili mozda cak suprotno)?<br />CV(r)LEAnonymousnoreply@blogger.com