tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post570199417585059401..comments2024-03-25T19:47:59.526+01:00Comments on Ulja za automobile - STALKER: SREĆNA NOVA 2023.Stevahttp://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comBlogger122125tag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-53992453031916057492024-03-24T15:25:43.132+01:002024-03-24T15:25:43.132+01:00Poštovani g. Igore,
Nemam posebne informacije o No...Poštovani g. Igore,<br />Nemam posebne informacije o North Sea kompaniji (brendu). Relativno je nov (ali stariji od bloga) a pošto je u pitanju Roterdam, verovatno se pravi u pogonu kojima se proizvodi još brendova (da li oni koriste taj ili obrnuto, svejedno). Logistika je tu savršena pa je proizvodnja (relativno) jeftina. Imaju i veliki broj odobrenja pa postupajte u skladu sa tim i Vašim zahtevima.<br />Verovatno je o.k. brend. Lično više preferiram "staru gardu" ali ne mora da znači da ovo zaostaje za njima (bar ne mnogo).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-20349117968512807252024-03-24T15:20:53.868+01:002024-03-24T15:20:53.868+01:00Poštovani g. Davore,
Eurol je sasvim o.k. brend. P...Poštovani g. Davore,<br />Eurol je sasvim o.k. brend. Proizvodi se u pogonu gde se prave još neka ulja (brendovi). Dakle, jeftinije ali ne mnogo lošije (od Mejdžorsa). Čak imaju dosta zvaničnih odobrenja (za VW nisam siguran ali MB svakako, uključujući i pomenuto ulje koje ima MB 229.51). PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-39062551657648133132024-02-19T20:20:38.456+01:002024-02-19T20:20:38.456+01:00ZDDP je teško odrediti (tu i tamo neki od proizvođ...ZDDP je teško odrediti (tu i tamo neki od proizvođača to navode ali sve ređe) na osnovu SDS-a. U principu viskoznija ulja mogu imati više tako da je to glavni razlog za viskoznija ulja (manje viskozna idu u modernije motore i novije sisteme prečišćavanja gasova, katalizatorske sisteme, euro 5 ili 6). Npr. 10w-40 je bio (i ostao) prvi izbor (preporuka) za npr. Punto-v motor (1.2) ali on je tek euro 3.<br />Kao što rekoh, većina modernih ulja nema više od 1000 ppm ZDDP-a, ali bi 10W-40, 15W-40/50 i 20W-50 mogli da imaju više, kao i 10W-50/60. Zbog sistema bregaste osovine trebalo bi koristiti neka od tih ulja (sama viskoznost delom štiti istu) jer to je prvo što će Vam stradati sa 5W40 ili 0W40 API SN uljima.<br />Dakle SL verovatno ima više ZDDP-a (za 10/15W-40) od SG ili SJ a već više (SM a naročito SN) može da ima (i) manje od SL.<br />Nije pošteno prema Epyx-u jer je 80W i po definiciji (i standardima) ima veću vrednost viskoznosti na niskim temp. od 75W-xx ulja. Comma je onda bolja za zimu ali to je mala razlika. Uticaj je samo u privih par km posle se praktično izjednačuju. Treba videti viskoznost na 100 cel. jer ako je ista birajte Comma ulje a ako je manja onda pre Motylgear (stara je to konstrukcija menjača, plus sinhroni od mesinga).<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-50186878643086409602024-02-19T20:20:37.855+01:002024-02-19T20:20:37.855+01:00ZDDP je teško odrediti (tu i tamo neki od proizvođ...ZDDP je teško odrediti (tu i tamo neki od proizvođača to navode ali sve ređe) na osnovu SDS-a. U principu viskoznija ulja mogu imati više tako da je to glavni razlog za viskoznija ulja (manje viskozna idu u modernije motore i novije sisteme prečišćavanja gasova, katalizatorske sisteme, euro 5 ili 6). Npr. 10w-40 je bio (i ostao) prvi izbor (preporuka) za npr. Punto-v motor (1.2) ali on je tek euro 3.<br />Kao što rekoh, većina modernih ulja nema više od 1000 ppm ZDDP-a, ali bi 10W-40, 15W-40/50 i 20W-50 mogli da imaju više, kao i 10W-50/60. Zbog sistema bregaste osovine trebalo bi koristiti neka od tih ulja (sama viskoznost delom štiti istu) jer to je prvo što će Vam stradati sa 5W40 ili 0W40 API SN uljima.<br />Dakle SL verovatno ima više ZDDP-a (za 10/15W-40) od SG ili SJ a već više (SM a naročito SN) može da ima (i) manje od SL.<br />Nije pošteno prema Epyx-u jer je 80W i po definiciji (i standardima) ima veću vrednost viskoznosti na niskim temp. od 75W-xx ulja. Comma je onda bolja za zimu ali to je mala razlika. Uticaj je samo u privih par km posle se praktično izjednačuju. Treba videti viskoznost na 100 cel. jer ako je ista birajte Comma ulje a ako je manja onda pre Motylgear (stara je to konstrukcija menjača, plus sinhroni od mesinga).<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-77757956289746549462024-02-15T08:57:53.643+01:002024-02-15T08:57:53.643+01:00Dobro jutro gospodine Stevo!
Imam pitanje o uljima...Dobro jutro gospodine Stevo!<br />Imam pitanje o uljima iz Holandije.Cini mi SE da sam pre procitao na vasim sajtovima da vi uglavnom cenite ta ulja iz recimo Belgije I Holandije.Mene zanima sa li imate informacije o firmi ili punionici iz Roterdama,a radi se o North sea .<br />Uglavmom kao rade ulja za Vw,Bmw I Mercedes,sto Sam video na nekim ruskim sajtovima,gde oni hvale kvalitet a bogami I cenu.Ja o tim uljima insta neznam,oa eti,odlu ih Vas da priupitam,ipak ste veliki poznavalac.Dakle,North sea ,Rotterdam, Holland<br />Hvala <br />Igor<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-60604702085112973792024-02-14T10:36:30.349+01:002024-02-14T10:36:30.349+01:00*Oprostite,samo dodayak na ovo gore,da nebi bilo z...*Oprostite,samo dodayak na ovo gore,da nebi bilo zabune,radi se o ulju long life,<br />Eurol Syntence LL 5W-30 <br />Norma vw 504,00-507,00<br />Hvala jos jednim unaprijed<br />Davor<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-56071457964896608072024-02-14T10:17:17.179+01:002024-02-14T10:17:17.179+01:00 Pozdrav Stalker
Molim Vas za misljenje o ulju,
Eu... Pozdrav Stalker<br />Molim Vas za misljenje o ulju,<br />Eurol Syntence 5W-30, je holandsko,za VW motor diesel pitam,to je 1.6 tdi 77kw.<br />Citao sam neke testove,iz Poljske I Ceske,I uglavnom kazu da je Dobro ulje,mozda nijansu slabije odTotal ineo ll 5w30.<br />Pa bih molio za komentar I nesto vise o tom ulju zasto bi ga bilo Dobro koristiti ili mozda ne ?<br />Kako ga vi vidite u odnosu na neka mozda bolja ulja I koja ?<br />Vasa prepo<br />Hvala unaprijed<br />Davor Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-3666290643036913462024-02-11T21:47:02.668+01:002024-02-11T21:47:02.668+01:00Hvala lepo na odgovoru! Kako da znam da HX7 10W40 ...Hvala lepo na odgovoru! Kako da znam da HX7 10W40 ili neko drugo ulje zadovoljava po pitanju ZDDP-a, jer su novija ulja sve češće SN kvaliteta? Šta sprečava da se koriste manje viskozna ulja kod ovog motora, kada su zazori smanjeni, a zaptivke promenjene na FPM? Veća količina ubrizganog goriva zbog polusekvencijalnog MPI ubrizgavanja (EURO 2)?<br />Inače, stavio sam u zamrzivač Epyx, Motylgear i Comma. Kad Comma "stigne" na suprotan kraj posude, Motul je na oko 70%, a Epyx na oko 20% "puta".Predraghttps://www.blogger.com/profile/04182699266645688947noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-32398903162705546102024-02-11T14:14:02.114+01:002024-02-11T14:14:02.114+01:00Hvala na odgovoru.Sve najbolje Vam želim.Hvala na odgovoru.Sve najbolje Vam želim.Aleksandarnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-66426657983516962872024-02-11T12:29:25.220+01:002024-02-11T12:29:25.220+01:00Poštovani,
Kao ACEA C3 ulje Castrol Edge 5W40 ne b...Poštovani,<br />Kao ACEA C3 ulje Castrol Edge 5W40 ne bi trebalo da pravi ikakvih problema sa DPF-om. Ono što mu ne ide u prilog je da je alternativa LL uljima (VW 504/507) zapravo VW 506.01 i 0W30 (za Vaš motor).<br />O.K. majstor je uzeo u obzir godište i pređene km, ali ako su oni pravi (170k km), što može biti ali je malo verovatno (čemu dizel motor za 10k km godišnje? Mislim na novi) onda je 5W30 LL još uvek najbolje rešenje (pogotovu što je korišćeno svo vreme). Dakle, ne morate menjati ulje, samo skratite servisni interval na cca. 10k km. Posle koristite LL ulja, alternativno 5W30 sa VW 505.01 i ACEA C3 (koji je obavezan, ako već nije 507.00), pa kao alternativa 2 ACEA C3 SAE 5W40 (kao što sada imate u motoru).<br />Od Millers ulja Trident seriju bih uzeo kao dovoljno dobru za sve namene. <br />Dakle, C3 ulje (gde se pominje i VW 507.00 i 505.01) je onda prvi izbor, alternativno C3 5W40 ... od skuplje (XF) serije, npr. XF Premium Engine Oil C2/C3 5w30 ili XF Premium Engine Oil 0w40.<br />Ipak, primarno Trident (ako ništa drugo više se isplate, neka je i nijansa nijanse lošije, to je više za akademsku raspravu i one koji ne pitaju za cenu).<br />Pozdrav!Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-68871996215998723162024-02-11T12:03:41.575+01:002024-02-11T12:03:41.575+01:00Razumem Vaše stanovište ... kod Mejdžorsa zaista n...Razumem Vaše stanovište ... kod Mejdžorsa zaista nema osećanja ali ih nadoknađuju roboti (puna automatizacija, pa i AI) i "roboti" (zaposleni, takođe "AI"). PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-40685223000909206172024-02-11T12:01:43.722+01:002024-02-11T12:01:43.722+01:00Mislim da je idealno celugodišnje ulje. Inače, i z...Mislim da je idealno celugodišnje ulje. Inače, i za zimu mi se čini jednako dobrom varijantom kao i 5W40 (objektivno, zime su sve manje ekstremne, tj. ekstremne su po visokim temperaturama), a za leto (ako se prelazi mnogo km) bi moglo neko 15W-50.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-45778357219139071472024-02-11T11:59:32.554+01:002024-02-11T11:59:32.554+01:00Shell HX7 10w-40 je praktično idealno za taj motor...Shell HX7 10w-40 je praktično idealno za taj motor (i sva slična). PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-88501405649458628682024-02-08T20:17:10.919+01:002024-02-08T20:17:10.919+01:00Poštovani Stevo,
Imam dilemu oko izbora ulja...Pre...Poštovani Stevo,<br />Imam dilemu oko izbora ulja...Pre par meseci kupljen VW Sharan 2006 god. 2.0tdi 103kw 140hp BRT motor PD sa DPF filterom (koliko sam ja uspeo da se informišem bez samoregeneracije) i nije skinut . Stigao sa urednom servisnom knjižicom iz CH,sve redovno,ulje je uvek bilo u varijanti LL u intervalu zamene 18-20 hiljada i dve godine.Kilometraža 169.000 po stanju i ostalim proverama izgleda pravih.Odrađen veliki i mali servis,mehaničar insistirao na Castrol Edge 5w40 zbog PD. Posle malo istraživanja sam zaključio da je to ulje pogrešno zbog DPF filtera,možda grešim,ali zato ste Vi tu da nam sa svojim ogromnim i nesebičnim znanjem i iskustvom pomognte.Prešao nekih 2000km sa tim uljem.Koja bi Vaša preporuka bila za Millers ulja i u kojoj gradaciji za taj motor sa fiksnom zamenom na 10.000 hiljada ili god.dana ? Da li bi Trident serija odrađivala dobro posao ili ići na skuplju varijantu.Unapred zahvalan. Veliki pozdrav.<br /><br /><br /><br /><br />Aleksandarnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-10561377135369759732024-02-07T14:07:50.672+01:002024-02-07T14:07:50.672+01:00Da, ali ih je Mobil skoro prodao nekoj brazilskoj ...Da, ali ih je Mobil skoro prodao nekoj brazilskoj korporaciji, koja im je dala "punu kreativnu slobodu". Nekako su mi ova ulja, prvenstveno iz njemackih manufaktura, pa i Comma kao britanska manufaktura, draze od mejdzorsa, jer je tu puno entuzijazma i ljubavi za posao ugradjeno. Pozdrav!Milanhttps://www.blogger.com/profile/02631924658371535470noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-54659574238966197032024-02-07T08:22:11.879+01:002024-02-07T08:22:11.879+01:00Ne trosi ulje ,hvala na odgovoruNe trosi ulje ,hvala na odgovorualekshttps://www.blogger.com/profile/01696001054421906830noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-6544110099481031252024-02-06T18:45:10.590+01:002024-02-06T18:45:10.590+01:00EFI motor je u pitanju, sa smanjenim zazorima kari...EFI motor je u pitanju, sa smanjenim zazorima karika i zazorima ležajeva radilice i klipnjača na donjoj meri.Predraghttps://www.blogger.com/profile/04182699266645688947noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-34545088692621282912024-02-06T18:16:14.872+01:002024-02-06T18:16:14.872+01:00Da, zimi - ali i to samo uz duge relacije (vidi od...Da, zimi - ali i to samo uz duge relacije (vidi odgovor dole). Dakle, 5W40 je samo za niske temperature ali ne i za gradsku vožnju (uz karburator će se brzo "razrediti").<br />Dakle, nije pitanje novog ulja, nego kakvo će ono biti posle par hiljada km (naročito u gradu).<br />PTFE će vam smanjiti trenje 20-25% u prvim metrima pokretanja vozila ali šta je to na 10 do 100x manje kasnije?! (ponavljam se ali je bitno naglasiti)<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-67154195944546011312024-02-06T18:01:58.703+01:002024-02-06T18:01:58.703+01:00Hvala lepo na odgovoru! Definitivno ću da odustane...Hvala lepo na odgovoru! Definitivno ću da odustanem od GL4/5 ulja i PTFE aditiva za koji sam pitao u cilju zaštite menjača. Menjač je potuno nov i provren je (otvoren pre montaže). Zazori su mali i nema onaj karakterističan zvuk u leru. <br />Što se tiče pitanja vezanog za 5W40 ulja, vrednosti viskoznosti na 40* i 100* bliže su 15W40 uljima, nego 10W40. Zbog toga sam i pitao da li bi 5W40 ulje bilo bolji izbor.<br />PozdravPredraghttps://www.blogger.com/profile/04182699266645688947noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-13165867702338163562024-02-06T17:59:40.588+01:002024-02-06T17:59:40.588+01:00Poštovani,
Neće Vam pomoći aditivi, koristite visk...Poštovani,<br />Neće Vam pomoći aditivi, koristite viskoznije ulje (jednostavno). Dakle, ili ćete menjati dva puta godišnje pa u hladnijem delu godine 10W-40 a leti bar sAE 15W40, još bolje 15W50 pa čak i 20W50 (osim 1% veće potrošnje goriva sve drugo je o.k.). U svim slučajevima API SL ili SM (ili SN, naravno).<br />ILi, ako ulje menjate na godišnjem nivou onda kako ste naveli SAE 10W50 ... može i 10W-60 ali ako ne troškari ulje, probajte prvo 10W50.<br />Inače, ovo Vam (razni internet "stručnjaci") nisu rekli, ali 0/5W-xx ulja su podložnija tzv. "razređenju ulja" (naročito zbog nesagorelog goriva, a kod starih motora, kao dan, a ima tu i drugih faktora), pa 10W-xx malo bolje trpe a što je osnova viskoznija (15W ili 20W) to je otpornost veća. Naravno, i kvalitet ulja utiče, ali ako je isti (npr. API SL) onda će biti kako je gore navedeno.<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-9908945928381796612024-02-06T17:45:30.793+01:002024-02-06T17:45:30.793+01:00Tutelu sam i ja koristio (još je u menjaču) i bio ...Tutelu sam i ja koristio (još je u menjaču) i bio sam zadovoljan (mislim da je čista GL-4 varijanta, koje ko zna da li je više ima). Izbegavajte GL4/5 (čak), mada i GL-4+ (a Tutela je baš to) ako baš cepidlačimo. Dakle "čist" GL-4 i ništa drugo, ako ćemo pravo GL-3 je ipak "zakon" za Zastavine menjače sa sinhronima od obojenih metala (sulfid će to pojesti, pre ili kasnije, može biti samo kasnije a nikako sprečeno).<br />Za starije menjače mi 75W-90 nekako ne zvuči baš idealno, mada će zimi biti svakako bolje od 80W-90. Dakle, možete probati Comma ili Valvoline (od gore navedenih) ali bih se ja baš držao 80W-90, pogotovu što su zime sve "kilavije" (evo ova u toku je imala svega desetak dana sa jutarnjih (do) -10, a danju toliko ispod nule).<br />Za takve temp. 80W-90 mora biti dobro ili nešto sa menjačem (možda) nije u redu.<br />PTFE aditive bih izbegavao (pre će pogoršati nego poboljšati rad menjača/sinhrona).<br />Što bi rekli u TV emisijama (popularne nauke, npr. ili još bolje kritičkim osvrtima) - ponavljajte zamnom - frikcija uljnog filma je red ili dva manja od bilo kakvog "teflona". Znači samo malo umerenije dok se menjač ne zagreje (zimi), taman prva-druga pa tako bar kilometar, posle nema problema. Uzgred, teflon će završiti u prirodnoj sredini pa će samo praviti probleme.<br />Shell HX7 10W-40 je o.k. za DMB motor. 10W-40 ulja će (naravno) biti bolja zimi a (malo lošija) leti. Idealno 10W40 zimi a 15W50 leti ili 15W40 cele godine (ima i PS ulja, npr. Comma je imala takvo). Naravno, leti može i 20W50. <br />Što se tiče cinka (zapravno ZDDP aditiva) devedesetih i početkom 2000-tih je više toga bilo u viskoznijim uljima (i nižih specifikacija) a sad je obratno. Sad se ulja prave tako da SG ima manju konc. aditiva od SL pa ima i manje cinka. SAE 10W-40 nije Economy kategorija pa nema ograničenu konc. ZDDP-a. Ipak, SAE 15W-40 koje ima API SL je verovatno najbolje rešenje ili ako se prelazi više od 10 hiljada godišnje, onda 10W40 zimi (leti 15/20W-40/50, bilo koja kombinacija).<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-3312188184956375792024-02-06T17:30:04.193+01:002024-02-06T17:30:04.193+01:00Konkretno ulje je o.k. za pomenuti Hyundai.
O Comm...Konkretno ulje je o.k. za pomenuti Hyundai.<br />O Comma uljima sam (svojevremeno ... davno) pisao na agroinfo forumu.<br />Ukratko, to je o.k. brend, bio je prilično konkurentan (tad, kad je UK bilo u EU), sad mi nije jasno kako bi mogli biti (još i troškovi prevoza koji su daleko veći).<br />Zaboravio sam priču oko njih, čini mi se da su bili i deo Mobil-a, ali kratko vreme (ili tako nešto) pa (pre?) posle (svakako) nezavisna kompanija, prisutna pre svega na dva ostrva (Britanskom i Irskom).<br />Recimo, neka "zlatna sredina".<br />PozzStevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-89999374901104433652024-02-06T17:25:37.612+01:002024-02-06T17:25:37.612+01:00Vodonik će imati neku ulogu ali nisam previše opti...Vodonik će imati neku ulogu ali nisam previše optimističan po tom pitanju. Više je za skladištenje energije "in situ" (na licu mesta), kod vetro i solarnih elektrana.<br />Kao što nas istorija uči, veoma je rizičan za sisteme transporta (nisu svi Japanci, uključujući i njihove korisnike), bilo da je motor SUS ili goriva ćelija ... što se grejanja tiče tu bi mogao max. 10% da se doda u sisteme za transport prirodnog gasa (neki eksperti misle da je i to mnogo) i to je to.<br />Mora da se pravi nova infrastruktura koja je višestruko skuplja (vodonik je najmanji molekul gasa (dvoatomni), uz helijum (koji je u atomskom stanju pa je još nešto manji), ali je i lakši od njega i "prodorniji" tako da "ćuri" i kroz cevi ali naročito na spojevima i ventilima. Komplikovano, skupo i opasno ALI će se svakako koristiti za skladištenje energije i druge namene (npr. grejanje) i tek delimično (ograničeno) u transportu.Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-13845623850519554922024-02-06T17:18:00.359+01:002024-02-06T17:18:00.359+01:00Poštovanje g. Milane,
Izvinjavam se na ovolikom ka...Poštovanje g. Milane,<br />Izvinjavam se na ovolikom kašnjenju ali mnogo (drugih) obaveza ... plus neki virus (grip?) zadnjih 5-6 dana (kao šlag na torti).<br />E sad, odgovori:<br />Ne mora Castrol, bilo koje VW 505.01 ulje i neće biti problema. Za PD motore je 505.01 zahtev i obaveza. Kupite neko jeftinije, nema veze (uzgred, da li bi prešao pola miliona da ulje nije dobro ... a tim koji dobija se ne menja).<br />Stevahttps://www.blogger.com/profile/09444563059822089933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7246620919124318386.post-11044547892063436752024-01-24T19:27:53.501+01:002024-01-24T19:27:53.501+01:00 Postovani primetio sam da posle duze voznje leti ... Postovani primetio sam da posle duze voznje leti stari benzinac 2.0 8v ohc opel, ne trosi ulje ima kompresiju auto je resauriran karoseriski i planiram da ga vozim duze (jeftini delovi) ima klimu abs novu kabinu stakla itd.... elem posle duze voznje od jedno preko 100 km pocinje cesto da pali ventilator digne temperaturu na 97 c i tu drzi uz ventilator koji radi non stop , ulje u njemu je mobil 10w40 kad ga pogledam kao da je previse retko posle duze voznje menjam ga inace na 6 meseci dosta vozim poso kuca i tako dalje planirao mineralno ali na postovima citao da na velikim temperaturama moze da se razgradi u odnosu na polusintetiku a paradoks bas to 15w40 kazu za leto, a 10w40 stabilnije na visokoj temperaturi zbunjen sam,sad dal da sipam 10w60 ili 10w50 ali me brine sto je ful sintetika da ne pocne da pusta na semerinzima ili gde vec posto ima te neke nove deterdžente a auto je predvidien za stara ulja,poenta moje price i savet koji mi je potreban u svrhu smanjivanja temperature motora koje ulje od navedenih vi preporucujete ili da u neko 15w40 ili 10w40 sipam neki mos2 ceratec ili motor protekt ili samo gusto ulje 10w50 ili vec ,hvala unapred na odgovorualekshttps://www.blogger.com/profile/01696001054421906830noreply@blogger.com