Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

понедељак, 3. август 2009.

Mešanje motornih ulja deo 1.1 / Mixing motor (engine) oils part 1.1

U tekstu "mešanje motornih ulja" napiso sam i nešto ovako: " 4) Mogu se mešati samo i isključivo ulja iste API kategorije skoro tačno. "
U stvari je trebalo da stoji SKORO NETAČNO.
I tada sam znao (kao i sad) da je tako trebalo napisati. Zašto nisam?
I ja sam (samo) čovek i potpao sam pod uticaj većeg dela industrije koja u tekstovima namenjenim nestručnom krugu ljudi (korisnicima) upravo daju savete da se mešaju ulja iste API gradacije osim u hitnim slučajevima. Ako mogu oni mogu i ja. Naravno da bi na stručnom skupu tako nešto bilo za podsmeh, no kada se malo udubite u problem vidite da ima dobrih razloga da se jedna neistina ili bar polu-istina javno prezentuje. Jednostavno želja je da se ljudima ne prave problemi i preko toga da se potencijalni problemi unapred spreče. Isti API je ekstra sigurnost, znači ne da je moguće 100% već 120% pa da vidimo ko će da ima problem sa datim savetom.


ISTINA (ČINJENICE), Truth (Facts, Reality):
Postoji test mešljivosti i homogenosti (motornih ulja) koji se primenjuje za sva API (sertifikovana) ulja koja poseduju najmanje klasu API SH (bez obzira da li su mineralna ili sintetička).
There is a test for mixing and homogenous compatibility (of motor-engine oils) which is performed for all API certified oils with min. SH (nevertheless they are mineral or synthetic type).


To zapravo znači da bilo koje API SH mineralno ulje možete mešati sa bilo kojim SL ili SM sintetičkim uljem jer je prilikom sertifikacije za API oba moraju proći industrijski test.
Ipak i pored svega zbog dosta različitih aditiva i samog sastava nije baš previše preporučljivo mešati mineralna ulja sa tzv. "Low SAPS" sintetičkim uljima.
I naravno kako sam i u baznom tekstu više puta naglasio iz praktičnih razloga je malo razloga da mešate mineralna i sintetička ulja jer sa prvima sigurno pogoršavate druga a sa drugima poskupljujete prva te ako vam treba više od mineralnog u startu kupite delimično sintetičko ulje.


Ovo vam nisam rekao (I did not tell you this)


Industrijski testovi su ipak samo testovi. Iako kod API SG ulja test mešljivosti i homogenosti nije obavezan u ogromnoj većini slučajeva ona su mešljiva isto kao i SH ulja. Vodite računa da ipak koristite SG ulje renomiranog proizvođača. Već su SF ulja (kako sam i sam praktično dokazao) nepreporučljiva za mešanje sa sintetičkim uljima.

Industrial tests are just tests. Even API SG oils which are not obligated to pass the test of mixing and homogenous in majority can be mixed just like API SH oils. Take care to use SG oils from producers with reputation. SF oils (like I'm proved in practice) are not recommended to be mixed with synthetic ones.


Uzdržanijim stavom sam želeo da dodatno zaštitim čitaoce, međutim sve liberalniji stav velikih i renomiranih proizvođača motornih ulja me je naveo da ne zaostanem za "zvaničnim i opšte prihvaćenim" gledištem za širu populaciju, što bi bilo porazno za blog koji pokušava da proširi vidike i da ode par koraka ispred administativno-marketinških standarda za javnost.

I pored svega ostaje preporuka (iz prvog dela) da se mešaju ulja što bliže API specifikacije najbolje ± jednu kategoriju.

Ovim sam zaokružio celinu o mešanju motornih ulja. Ne isključujem još neki tekst o ovoj temi ali to ne bi trebalo da bude u bližoj budućnosti. Verzija 1.1 je zbog zaista minorne dopune teksta koje ne bi mogao da se nazove drugim delom. Nešto o mešanju ulja biće u nekim drugim tekstovima te je to razlog da o ovome ne pišem dok ne završim teme (i proizvođače) koje nisam ni načeo.

Нема коментара:

Постави коментар