Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

субота, 19. децембар 2009.

Texaco Havoline motorna ulja, drugi deo; Texaco Havoline engine oils, part two


HAVOLINE ULTRA 5W-40

Sintetičko motorno ulje visokih performansi. Još uvek spada u manje specifična ulja i ima širu primenu. U odnosu na synthetic kome je jako slično ima tek nekoliko specifičnosti.

I dalje je namenjeno sličnim vozilima ali uz za nijansu novije (modernije) i specifičnije standarde. Namenjeno svim benzincima uključivši i one posle 2000. i širem spektru dizelaša, od onih iz devedesetih tako i za dobar broj iz XXI veka. Ipak ovo nije supermoderno ulje.

Osim toga posebno je pogodno za Opel vozila koja zahtevaju GM-LL-B-025.

Ima svetliju boju od ulja iz prethodnog teksta što je uslovljeno osnovom koja se sastoji od hidrokrekovanih ulja, po proizvođaču III grupe (SHC) čime je po američkim standardima potpuno sintetičko. Ipak ne bih isključio da se radi o mešavini III i II+ grupe baznih ulja koja čine 65 do 80% ukupnog sadržaja ovog ulja. Nagašavam da iako je tako da to nema uticaj na inače izuzetan kvalitet ovog ulja kao što specifikacije pokazuju; pre njih samo da pomenem da ovo ulje ima najmoderniji detergžentski sistem baziran na alkil salicilatima što ga čini pogodnim za dizele i to naročito starije (i loše gorivo) i za LPG (TNG) gorivo mada ga sam proizvođač ne spominje u tehničkom listu.

Licencirano kao: API SL/CF i sertifikovano po: ACEA A3/B4-04 (kao i B3-04).

Odobrenja proizvođača:
BMW Longlife 98, MB 229.3, GM-LL-B-025, Porche i VW 502.00 i 505.00.

Tehnički podaci:

Specifična gustina 0,856 (tipično za SHC ulja), viskoznost na 40ºC mu je 85 (prosek za 5W-40 čime spada u „klasična“ 5W-40 i manje pogodno za stara vozila iz osamdesetih) na 100ºC ima 14,4 i indeks viskoznosti od 177 što je malo iznad proseka klase i negde je između 5W i 0W „četrdesetica“.
HTHS viskoznost mu je 3,6 mPa·s ispunjavajući VW i MB standarde ali ne više od toga biva pogodno i za 10W-40 fabrički podrazumevanu vrednost dok bi za 15W-40 moglo da prođe ali to nije mnogo preporučljivo (dizajneri ovog ulja su se kao i Mobil-ovi poigravali i ovu vrednost podesili tačno između 3,5 i 3,7 što uopšte nije lako a poruka je da za 15W-40 koristite ipak syntehetic; „pravite se pametni, džaba kad vas niko nerazume“ rekli bi zluradi).

Tačka paljenja 224ºC što dokazuje inače obično marketinšku tvrdnju da su korišćena nekonvencionalna base stock ulja za bazno ulje ovog motornog ulja. Ovo nije visoka vrednost za klasu ali je između (S)HC i PAO osnove. Kako u sastav ovog ulja ne ulaze PAO base stock ulja sve pohvale proizvođaču.

Tačka tečenja mu je -42ºC što je prosek klase ali više primereno PAO bazi, još jedna pohvala.

Pumpabilnost od -35ºC je takođe nešto što se od 5W ulja očekuje i ukazuje da je preporuka da se koristi (ipak) do „samo“ -30ºC.
Sulfatnog pepela 1,1% dobro i za LPG a za ostale još bolje (osim „high tech“ dizela najnovije „ekološke“ generacije). Na kraju ali možda i prvo po značaju: TBN od 11,0 !!

U „centar mete“. Ni ASMOIL ni Mobil 1 (0W-40) nemaju mnogo više. Ukoliko koristite D2 gorivo ovo će vam pregurati 15.000km bez problema pa makar 10.000km od njih bilo i u gradu.

HAVOLINE ULTRA G LONGLIFE 5W-30
„Otvara sezonu“ usko specijalizovanih motornih Texaco ulja. Vrlo je slično gore navedenom ali je u drugoj viskoznoj klasi i još više namenjeno Opel vozilima (otuda i G u nazivu, od GM).
Formulisano od nekonvencionalnih baznih ulja, sintetičkih estara i visokoperformansnog paketa aditiva najnovije tehnologije. Ima odlične nisko temperaturske osobine i smanjujue emisiju produkata sagorevanja.
Sertifikovano po ACEA A3-04/B3-04.

Zvanično odobreno od (po): GM/Opel GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025.

Znači za Opel vozila koja imaju fabričku preporuku za 5W-30 viskoznošću. Za novija i vozila srednje generacije. Spada u polu-sintetička motorna ulja a moguća je upotreba po produženim intervalima zamene za šta se mora pogledati preporuka proizvođača motora (automobila).

HAVOLINE ULTRA BM 5W-30

Ovo je polu-sintetičko motorno ulje. Jedno od najboljih. I jedno od najskupljih. Tako to ide.

Malo je specifično i nazvao bih ga MB 229.5 uljem jer je maksimalno prilagođeno tom standardu (i Fuchs ima jedno takvo, vidi tekst).

Samim tim je jako kvalitetno. Može se naravno koristiti i za 229.3 zahteve i nešto starije Mercedesove motore pogotovu gde se ne traži „full“ sintetika.

Naglasio bih da je ovo prava (klasična) polusintetika koja sadrži PAO base stock ulje (ulja) u kombinaciji sa kvalitetnim mineralnim base stock-ovima.
Posebno bih naglasio da je pogodno i otporno na „kreni-stani“ način vožnje i da je samim tim jako preporučljivo za taksiste i one koji više od dve trećine preveženih kilometara to čine po gradu.

Preporuke i odobrenja:

ACEA A3/B4-04 (uključujući i A3/B3-04). Od API-ja ni traga.

BMW Longlife 98 i 01, MB 229.5 i VW 502.00/505.00.

Tehnički podaci:

Spec. gustina 0,86 dok mu je boja tamnija od većine dosadašnjih Havoline ulja. Indeks viskoznosti mu je 175 a radna viskoznost (na 100ºC) 12,2 što je jako, jako blizu granice za SAE 40 (12,5) dok je na 40ºC vrednost 70. Obe vrednosti ukazuju da se radi o malo „gušćem“ ulju unutar specifikacija. Moglo bi se u šali nazvati i „5W-35“ uljem.

HTHS, 150°C: 3,6mPa·s kao i kod prethodnog što je ovde poen više zbog činjenice da se radi o tridesetici (mada je uslovljeno MB 229.5 standardom). Tačka tečenja -42ºC i pumpabilnost na -35ºC. Ovo su vrednosti koje zaista prevazilaze polusintetičku klasu i potpuno odgovaraju potpuno sintetičkim uljima. Tačka paljenja 232ºC što je opet vrhunski dobar podatak za 5W-30 viskoznu klasu i primeren je 10W-40 polu-sintetikama.

Sulfatnog pepela 1,2% i TBN od odličnih 10,3 što ga preporučuje za dizele koji koriste D2 ili slična (loša, stara) dizel goriva.

Jako kvalitetno motorno ulje i jedno od najboljih polu-sintetičkih uopšte. Rame uz rame sa Motul-ovom serijom 6100 mada ih je malo teže upoređivati direktno.

HAVOLINE 505.01 (SAE 5W-40)
Potpuno sintetičko motorno ulje sa modernim paketom aditiva.

Pravljeno kao specifično da zadovolji pre svega zahteve VW 505.01 što mu je i ime. Osim toga pogodno je i za neka starija VW vozila ali i za Ford vozila po zahtevu WSS-M2C917-A.

Sve u svemu nije licencirano po API pa čak ni ACEA standardima.

Ima odobrenja za: VW 505.01, 505.00 i 500.00 kao i Ford WSS-M2C917-A.

Ovo naravno znači da je namenjeno pre svega dizel motorima.

Tehnički podaci:

Specifična gustina 0,857 i viskoznost na 40 i 100 celzijusa respektivno: 90 i 14,3. Indeks viskoznosti 165 implicira i nizak sadržaj modifikatora viskoznosti i jedan je od najnižih u klasi (što je pre dobro nego loše a sama vrednost nije nimalo loša, odnosno niska).
HTHS viskoznost od 3,95 dokazuje navode da je pogodno i za teške uslove vožnje.

Ne navodi se tačka tečenja ali proizvođač kaže da je upotrebljivo do –30ºC. Tačka paljenja mu je 218ºC što mu „otkriva“ SHC poreklo ili tačnije rečeno osnovu (III grupa baznih ulja).

Sulfatnog pepela 1,1% a TBN mu je 9,9 – više nego dovoljno i za D2 a za Euro dizel dovoljno i „za dve zamene“.

HAVOLINE SYNTHETIC 506.01 0W-30

Potpuno sintetičko ultra moderno motorno ulje. Namenjeno dizel, benzinskim i motorima prilagođenim za TNG (LPG).
Ovo motorno ulje je posebno namenjen za upotrebu u Volkswagen/ Audi benzinskim i dizel motorima sa produženim intervalima zamene (poznatim kao Longlife Service QG1; u zavisnosti od motora inteval zamene 30 do 50 hiljada km uz vremensko ograničenje od 2 godine), uključujući i dizel motore sa direktnim ubrizgavanjem, sa pumpom brizgaljke.
Još specifičnije od prethodnog sa relativno uskom ciljnom grupom VW vozila pre svega sa 506.01 zahtevima ali i svim drugim navedenim.

Ima zaista izvanredne osobine koje ne bih navodio epitetima već će se videti i iz tehničkih detalja. Samo da navedem da spada u grupu ulja koja (zaista) štede gorivo.
Sertifikovano po ACEA A5/B5-04.

Zvanično odobreno (po): VW 506.01 / 503.00 / 506.00 (Longlife Service QG-1).

Tehnički podaci:

Tačno definisana boja ulja, skoro providno. Gotovo beznačajan podatak na prvi pogled međutim kada se pogleda pažljivije vidi se neverovatno precizan podatak koji nije manje od (pa vrednost) nego toliko i tačka. Ovo je samo finesa koja označava visoko čisto sintetičko poreklo.
Gustina 0,856 te viskoznost na donjim granicama ionako „retke“ viskozne klase: 53 i 9,4 na 40ºC i 100ºC uz indeks viskoznosti od normalnih i ne baš impozantnih 164.
HTHS vrednost od 2,9 je (samo) „do daske“ prilagođavanje standardu 506.01 ali je i uobičajeno za 0W-30 viskozitet.
Tačka paljenja 218ºC je baš sred srede za 0W-30 a tačka stinjavanja vrlo dobrih ali ne i izuzetnih –45ºC.
Sulfatnog pepela 1,2% a TBN mu je 9,9.
Šta reći osim da se radi o izuzetnom i vrlo namenskom motornom ulju.

HAVOLINE ULTRA V 5W–30
Visokokvalitetno motorno ulje specijalno dizajnirano za upotrebu u Volkswagen / Audi benzinskim i dizel motorima sa produženim intervalom zamene (Longlife Service QG1), uključujući benzinske motore sa direktnim ubrizgavanjem (FSI) i dizel motore sa pumpom brizgaljke i filterom čestica (DPF).
Sertifikati i odobrenja:
VW 504.00 / 507.00 (LongLife Service QG-1)

Izuzetno kvalitetno ulje koje je sposobno da izdrži pun (produžen) interval i u najtežim uslovima vožnje uz natprosečno čist motor i izuzetnu zaštitu od habanja.
Može se koristiti i u starijim VW motorima ali uz sledeće izuzetke:

Ne sme se koristiti u R5 i V10 dizel motorima sa direktnim ubrizgavanjem dizel goriva. Za ovakve motore obavezno koristiti ulja sa VW 506.01 specifikacijom – Havoline Synthetic 506.01 0W-30.
Ne sme se koristiti u 3- i 4- cilindričnim dizel motorima sa pumpom brizgaljke bez filtera čestica čađi projektovanih za intervale izmene oko 15.000 km. Za ove motore preporučuje se Havoline 505.01 5W-40.
Uz izuzetnu termalnu i oksidacionu otpornost pruža i izuzetnu zaštitu od depozita na ventilima kod FSI VW i Audi benzinskih motora.

Spada u low SAPS motorna ulja shodno zahtevima standarda koje ispunjava.

Tehničke specifikacije:

Specifična gustina (vrlo sintetičkih) 0,848 a viskoznost više ka gornjoj granici viskozne klase. Na 40°C ima 71mm2/s dok na 100°C ona iznosi 11,5. Indeks viskoznosti – 155, mnogo manje od proseka i zapravo izuzetno, postignuto sa minimalnim učešćem polimera za povećanje indeksa viskoznosti. Boja: umereno svetle čak i malo tamnije boje.
HTHS mu je 3,54 mPa·s što je tek koliko da ispuni VW standarde i da ACEA zapravo ne ispuni. Ovo je glavna razlika u odnosu na 506.01 Havoline ulje. To i uslovljava pogodnost odnosno nepogodnost primene u pojednim vozilima kako je ranije navedeno.
Tačka tečenja –42°C uz pumpabilnost koja je negde oko (blizu) –40°C jer je vrednost viskoznosti na –35°C po ASTM D4684 „tek“ 15.300 a „prava pumpabilnost“ je na otprilike duplo većoj vrednosti no u svakom slučaju –35°C je krajnja mogućnost korišćenja ovog ulja.

Tačka paljenja je 230°C što je jako dobar rezultat u klasi.
TBN mu je 5,8 što ukazuje da je super moderno ulje za super moderne motore i kod dizela za (isključivo) Euro dizel i to što kvalitetniji (Euro 5). Ulje će odraditi maksimalno ali na Balkanu sigurno ne koliko u Nemačkoj te bi (ako već zvanični uvoznik i/ili servis već nije) trebalo nešto skratiti produžene intervale zamene.

Sulfatnog pepela 0,6%. Taman ste (kao i ja) posumnjali da Texaco uopšte ima ulja sa manje od 0,8% sulfatnog pepela, evo i odgovora na pitanje.

Ovim se završava i grupa ulja koju Trigema uvozi. Texaco ima još nekoliko modernih mid SAPS (na primer, Ultra S 5W-40) i super modernih low SAPS ulja (Energy MS 5W-30 sa 0,6% sul. pepela i Energy EF iste viskozne klase sa 0,5% istog a oba sa TBN-om od 4,7) ali ona su manje zanimljiva za ovdašnji vozni park a još manje za kvalitet goriva te o njima možda u nekom tekstu posvećenom low SAPS uljima.
Motorna ulja za mešovite vozne parkove i teretni program (Ursa) biće obuhvaćena u posebnom tekstu koji neće ići odmah posle ovoga već posle nekoliko kraćih tekstova.

Texaco Havoline ulja vam se jednostavno moraju svideti. Jako kvalitetna, jako precizno definisana i posvećena. Standardna su klasična motorna ulja u najboljem smislu te reči i sve ređa na tržištu a najnovije „kerefeke“ su jednostavno rešili, mnogo sličnih ulja koja ispunjavaju posebne zahteve i standarde koje je teško uklopiti u širu sliku. To je izgleda i jedini način koje su sledile i druge manje kompanije. Optima (Rafinerija Modriča) kao najbolji primer ili Liqui Moly uz to da nemaju baš nazive standarda u uljima.

14 коментара:

  1. Pozdrav Stevo,
    evo detaljno sam proučio tvoj blog koji je izvanredan.
    Sada imam konkreteno pitanje, radi se o autu astra f 1,7 dtl.
    Njoj je zapala uloga radnog magareta i koristi se iskljucivo u gradu i koristi D2.

    Da li HAVOLINE ULTRA 5W-40 najbolja varijanta sa aspekta intervala zamene (zbog TBN) i odnosa cena/kvalitet kako sam ja zaključio čitajući blog?
    Postoji li slična alternativa?

    Puno pozrdava,
    Nebojša

    ОдговориИзбриши
  2. Pozdrav g. Nebojša,
    Jako ste dobro zaključili šta je dobro za vaš slučaj.
    Teško je reći da li je Ultra najbolja varijanta ali je svakako jedna od boljih.
    Alternativa? Recimo Motul X-cess (TBN: 10,1 uz GM-Opel LL B-025). Sa akcijskim cenama verovatno i no. 1.
    Inače, mala digresija, Motul oil finder bi za naše uslove "okrenuo naopačke" (good-better-best), naročito za D2 ili (za ED) makar stavio X-cess i X-clean na deobu "best" opcije.
    Ne tako loša alternativa je (još uvek) Mobil 1 Turbo Diesel ali kao 0W-40 ulje (i uz to jako skupo) sigurno nije najisplatljivije.
    Obzirom na godište vozila, čak iako je motor u dobrom stanju i ne troškari ulje, Mobil 1 Peak Life 5W-50 se čini dobrom opcijom (osim cene). Ima TBn od 11,8 što je "više nego dovoljno".
    Od 5W-40 samo još da pomenem Shell Helix Ultra Diesel koje bi moglo da bude jako dobro.
    Ipak ulja sa GM-Opel LL B-025 u prvom redu. Kao i TBN od bar 8 ili više (9 ili više poželjno) što je malo ređa pojava jer čak i NIS(otec) nema više takva ulja u ponudi (sve se više računa da ko koristi 5W40 ne koristi i D2).
    Kako Havoline Synthetic više ne možete naći (a bez obzira na TBN od 8,8 bilo bi bar izjednačeno) onda vam Ultra (bez dodatnih oznaka) jeste među NAJBOLJIM rešenjima za vaš automobil (i dobrim odnosom cena/kvalitet).
    Na kraju: obzirom na godište automobila, čak i za grad, 10W-40 dolazi u obzir. Nije najbolje rešenje ali je veoma isplativo. Mnoge diesel varijante ovih PS ulja su dovoljno dobre (čak i) za D2 gorivo.
    Čisto da se zna.
    IPak sa 5W40 bi mogli uštedeti 1-2% goriva, naročito zimi. Ukoliko su do sad korišćena 10W-40 ulja može se desiti (ali ne mora) da u prvoj zameni imate povećanu potrošnju ulja. Ništa strašno. Naravno ukoliko su zaptivke još uvek u dobrom stanju (a ako ne troškari ulje, verovatno jesu, pregled neće škoditi).
    Jako dobro pitanje (konstatacija).
    Iako nije obavezno prijava bi vam bila od koristi jer bi ušli u nagradnu igru sa solidnim šansama za dobitak (još uvek mali broj pitanja/komentara ovog meseca, koji je, naravno, daleko od svog kraja).

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala puno Stevo,
    na iscrpnom odgovoru. Puno sam naučio mada muče me još dve dileme.

    Prva je, da kada stavim ulje 10w-40 gradacije naravno kvalitetno, zbog broja hladnih startova motora i nase klime koja ima i leto i zimu(u kojoj dosta kondenzuje vode u motor + sumpor iz d2 = kiselo) da li se računa da su uslovi korišćena "severe" i da li može da se ide do 10,000km jer mi u servisnim podacima preporučuju 15,000km kao gornju granicu (čak i za vektru 2.0 dth)?

    Druga je, za mene nerešena misterija GM "Opelovih ulja". Kakva su to ulja i kako mogu da koštaju manje od 4€ 10w-40 polusint i 5€ sint. Čuo sam naravno 1000 hipoteza ali sve mi izgledaju kao vrlo nemušte priče.
    Pretpostavljam da ih treba izbegavati ali bi bilo zgodno, da neko kao Vi, ko stvarno nešto zna o tome napiše jer je to zaista velika dilema opelovih vlasnika:)

    Primite moje izvinjenje što se nisam registrovao Ali iako radim u razvoju informacionih sistema nije mi baš najjasniji izbor profila, zaista..

    Malo ću detaljnije pregledati i narvno registrovati se jer sam veliki poštovalac Vašeg rada. Ni približan kvatitet nisam video, ni na jednom forumu ili blogu, stranom ni domaćem.

    pp,
    Nebojša

    ОдговориИзбриши
  4. Povlačim pitanje o GM uljima koja sam prevideo na blogu!!!!

    Nebojša

    ОдговориИзбриши
  5. Nebojša, hvala na prijavi.
    Ako vama kao profesionalcu nije lako (da se prijavite) kako li je tek ostalima (slično važi i za komentare).
    Zato sam malo liberalniji prema anonimnim od najavljenog. Čak ću (u sledećem tekstu) dati i predlog kako to prevazići.
    Uglavnom, dopunu mišljenja o GM uljima sam dao i na mycity forumu:
    http://www.mycity.rs/Servis-odrzavanje-i-gume/Motorna-ulja_29.html
    A evo i kraće verzije:
    Nije problem sa GM uljima na Zapadu, jer ih prave Mobil i Total (za veći deo Zapadne Evrope).
    Problem je šta stiže kod nas i ko to pravi.
    Cena je toliko niska da teško da je to Total.
    Ko pravi i odakle su (puno poreklo, počevši od zemlje porekla) ... zaista ne znam. To je prvo što treba gledati kada se ulje kupuje (zemlju porekla) pa tek onda specifikacije (koliko onda tek vrede? kada nema ni odakle je).
    Između ulja nepoznatog porekla i originalnog ulja (makar FAM, NIS, EKO, OPtima da ne pričam o skupljim MOL i OMV a "makar" može biti i "naročito") birajte ova druga.
    Brend vam ništa ne znači ako je ulje falsifikat ili "Pakistanac".
    Ako bi da uštedite kupite manje zvučno ime ako (pravilno) želite najbolje kupite pak jak brend.
    U oba slučaja budite sigurni da je ulje originalno.
    Onda nema (nikakvih) problema i nezadovoljstva.
    ...
    Uz gore rečeno samo da podsetim da su GM ulja uglavnom "servisna" ulja i projektovana da budu najjeftinija za ispunjenje (Opel, GM) standarda.
    To ne može biti loše za vlasnike tih automobila ali ni preterano dobro.
    Kod nas ... može biti (i na žalost često i jeste) samo loše. Koliko loše? Od "nije najbolje" do "zaista loše".
    Opšte je pravilo:
    Izbegavajte ulja jeftinija od NIS-a (bar više od 5 ili 10% zavisno od kategorije), iako su carine simbolične, trensport i drugi troškovi dovode do toga da ulje NIS kvaliteta (ili većeg) sigurno ne može (osim baš akcija) biti (standardno) jeftinije od Nisotec-a koji se pozicionirao kao brend u ekonomskoj klasi uz solidno ispunjenje standarda.
    Kako se radi o velikoj (nacionalnoj) kompaniji uz podršku Gazprom-a, nema mnogo logike da premium brendovi budu jeftiniji. Zar ne?
    GM baš i nije premium brend ali da bude duplo jeftiniji od G-energy ili osetno jeftiniji od Nisotec-a, za isti nivo kvaliteta, nama baš logike.

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala i za ono o blogu:
    "Ni približan kvatitet nisam video, ni na jednom forumu ili blogu, stranom ni domaćem."
    Bez lažne skromnosti (a i zbog nekoliko mišljenja ljudi iz branše) mogu reći da slično mislim o tome.
    Uostalom da ima, verovatno se ne bih ni prihvatio posla oko pisanja.

    Ostaje odgovor na ono prvo pitanje.
    Sa dobrim 10W-40 uljima (ACEA B4) možete preći 10 hiljada km sa pominjanim vozilima. Čak i kad je veći deo pređenih km u gradu. Jedino ako je (baš) 95% grad, možda treba smanjiti na 8 ili 9 hiljada km.
    Lošije su povremene kratke relacije nego stalne kratke relacije (taxi) jer kada se pali "mlak" motor manje problema ima i sa kondenzacijom i sa "hladnim startom".
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  7. Postovani Stevo, koje od navedenih ulja bi bilo najbolje za opel corsu 1.2. 2003g. Z12XEP? Odlican blog, nema boljeg u Srbiji iz ove oblasti:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Marko,
      Texaco Havoline Ultra S 5W-40 (pominjano u tekstu iako ne zasebno, takva je tad bila situacija).
      Može i Ultra S 5W-30, Ultra G 5W-30 pa i "obično" Ultra ali po redosledu navođenja (od "najboljeg" do manje dobrih).
      U principu Ultra G je ono pravo (za novija vozila) ali je Dexos2 "isto to samo malo bolje" pa Ultra S ima malu prednost a zbog godišta automobila i viskozna gradacija 5W-40 u odnosu na 5W-30.
      No ako motor nema mnogo km u sebi i u dobrom je stanju, 5W-30 se itekako može koristiti ali osim 1% uštede goriva u gradu druge koristi neće biti, a 5W-40 bi moglo bolje da štiti motor koji ipak nije kao kad je izašao iz fabrike.
      Ono, sad može i neko 10W-40 ali to nije neko sjajno rešenje i ne preporučujem (možda tek ako motor počne da troškari ulje, nadam se ne još 5-10 godina).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. pod "ono pravo" mislio sam u smislu specifikacija koje su tačno po uputstvu. Međutim Opel sam navodi da je Dexos standard unazad kompatibilan uz još bolje performanse, mada je (iskreno) glavna prednost čistiji motor i zaštita katalizatora, drugih (posebnih) prednosti (benefita što bi rekli oni koji ne prevode strane reči verovatno što i ne znaju prevod inače ne znam zašto bi to radili, naravno osim da bi bili "budže za pasivne krajeve") nema.
      Pozdrav!

      Избриши
  8. Steva imam pola 1.4 51kw 2005 god molim te koje ulje za taj motor mi preporucujes? Cuo sam da slovenacki Petrol prdaje Texaco ulja sa potpisom Petrol, pa me zanima tvoje misljenje i komentar...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Dušane,
      Ako je to Polo TDI sa PD motorom onda (svakako) ulja sa 505.01 (ili 507.00/50601 za produžene, fleksibilne intervale zamene) ako je 1.4 benzinac (mada ne odgovara snaga i kW) onda VW 502.00 ili 504.00 (za fleksibilne intervale zamene).
      Na dalje ću uzeti da je TDI.
      Preporučujem fiksene servisne intervale i zamenu ulja na 15000km ili godinu dana.
      U tom smislu bilo koje 5W-30/40 sa 505.01 dolazi u obzir.
      Kod Texaco-a 505.01 ima samo Ultra S 5W-40 (koliko se sećam) pa je to npr. dobro rešenje. Svako odiginalno ulje sa 505.01 odobrenjem će biti sasvim o.k.
      Petrol prodaje ulja koja pravi Chevron/Texaco i lepi njihovu nalepnicu. Zbog toga su značajno jefinija od originala, i svakako odlična kupovina.
      Koje (sad) njihovo ulje, ne bih znao (napamet, a zaista nemam dovoljno vremena) odgovara Texaco-u Ultra S. Možete lako izguglati ili pregledati sajt Petrol-a, tražite 5W-40 ulje sa VW 505.01 (između ostalog), odnosno sa identičnim ispunjenjima standarda i approval-ima kao i Ultra S (naravno, zvanični apploval se vodi na Texaco ulje a ne petrol ali je sigurno navedeno na etiketi (505.01).
      U principu to je najbolji izbor i za benzinac 1.4 iz 2005. (uz zamenu na 15000km).
      Pozdrav!

      Избриши
  9. Dobar dan

    Gospodine Stevo,oprostite ,slucajn naleteh na ovo ulje Texaco Havoline
    5W-30 Ultra V,u novijoj varijanti Texaco Havoline Pro DS V 5w30
    Kakvo je Vaše misljenje o tom longlife ulju,Kada bi ga uporedili sa Mobil 1,Castrol,Shell,i slicnim brendovima
    Da li je ono dobar izbor za 504.00/507.00 VW spec.
    Imam mogucnost da ga nabavim iz EU po nesto povoljnijoj ceni nego sto je kod nas,iako i ovde recimo imam za pribliuno iste novce recimo Mol Dynamic Gold ll,ili Repsol Elite LL ,ili mozda Valvoline synpower x-III
    Kako Vi vidíte,da li je vredno nabavljati ga pored ovih gore navedenih ulja ?
    Hvala
    Drazen Jankovic

    ОдговориИзбриши
  10. Postovanje uvažení gospodine Satler,javljam se iz Osijeka(HR)
    Molio BiH Vas da ako moze usporedite ova 3 ulja glede kvaliteta.
    Havoline pro ds v 5w30
    Valvoline Synpower xl III 5w30
    Total Ineo Longlife 5w30
    Interesuje me Vaš osobní nazor,kome bi dali prednost i zbog čega (odnosno kako bi ih poredali na nekoj imaginarnoj ljestvici)
    Samo da dodam,i cijenom su malte ne podobna.Da li je to i u slucaju kvalite?
    Hvala unaprijed
    Lijep i ugodan Dan,odnosno vikend zelim !
    Mario Bilic


    ОдговориИзбриши
  11. Poštovani g. Mario,
    I sa kvalitetom je ista stvar, sva tri ulja su vrlo slična. Ako se i dalje dvoumite ("troumite" u ovom slučaju) možete baciti kocku ili vući kraću (dužu) slamku ... ili tako nešto.
    Možda i zemlja porekla može da odluči ali nećete pogrešiti ni sa jednim od navedenih.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши