Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

петак, 1. јул 2011.

Who is the best? Hard Evidence (čvrsti dokazi)


Nema sumnje ko je najbolji!!
Za Castrol imam i "čvrste" dokaze. Najčvršće (kamene).



Ali pri tom treba voditi računa DA JE NEKI BREND NAJBOLJI SAMO ZA NEKE AUTOMOBILE!
I za to postoje ČVRSTI dokazi:



I još jednom:


I da ne bude zabune, evo ih i zajedno ("najbolje" ulje za "očigledno" koje automobile):



Napomena:
Castrol može biti dobro ulje i za nešto novije (roll on the floor) automobile :-)
Sasvim je sigurno pogodno i za nekoliko milenijuma novije automobile. Jedino što se onda ne može tako sigurno tvrditi i da su najbolja. Ovde su dokazi očigledni.

I naravno: šala je šala ali u svakoj (dobroj) pola istine. Doduše važi i stara narodna "šala, šala pa vešala", ali ova je dobronamerna (i vraćanje "duga" sa kamatom Legendi, koji je sa Castrol-om bio toliko nametljiv, da je sada dobio - Castrol).

SAMO ZA LEGENDU I KOMPANIJU.
NAROČITO LEGENDU!!

2:0 za majstora. (jbg nisam džabe profa).
Znači jednu turu ja, tri ture ti, kad se budemo videli. Živeli!!

11 коментара:

  1. Nema nam LEGENDE.
    Mora da je otperjao u toplije krajeve!
    Nema ga ni na CBC-u.
    Posle ovoliko vremena, smanjuje rezultat na 2:1.
    Ipak nije toliko ubitačno kao da je odmah pročitao!
    Ajd' javi se, čoveče!

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман16. јул 2011. 20:15

    Zdravo!
    Imam jedno pitanje za Vas:da li mogu da koristim ulje Marly Black Gold Carat 10w40 u mom Puntu TNG (januar 2010.god.)?Ulje sadrži grafit. Brat mi je rekao da ne bi bilo loše da saznam Vaše mišljenje.Pročitala sam nekoliko tekstova,ali nisam stigla sve. Inače,motor je od 1242 cm3,60 ks,a u njemu je Selenia 20k.
    Molim za odgovor,
    Nevena

    ОдговориИзбриши
  3. Poštovana Nevena,
    Vi svakako možete da koristite Marly Black Gold Carat u vašem automobilu.
    Ono ispunjava zahteve proizvođača a malo je "posebnije" od prosečne konkurencije.
    Teorijski grafit ima svojih dobrih (odličnih) ali i svojih loših strana.
    Moram vas upozoriti da je njegova upotreba u motornim uljima prilično kontroverzna i manje ispitana nego primena MoS2. Ako ništa drugo njegova elektroprovodnost nikako nije poželjna.
    Iako smatram da u praksi kao suspenzija u ulju ne može da ispolji loše strane, ipak moram da vas upoznam i sa tim aspektom.
    Nema dovoljno informacija u stručnoj javnosti a zvanični stav je industrije je - NE.
    Ipak zaljubljenici i ljubitelji automobila sigurno mnogu nešto profitirati od njegovih pozitivnih dejstava (ima nekoliko jako povoljnih koja su jedinstvena).
    Time mislim da sam rekao sve, ukoliko niste pasionirani sportista, mehaničar ili slično ... ne bih vam posebno preporučio konkretno ulje.
    Osim toga, cena mu je u rangu sintetičkih 5W-40 ulja koja su za vaš automobil sigurno bolja.
    Dakle ACEA C3 5W40 ulja poznatih proizvođača i problema nema.
    Možete pogledati i tekst o specijalnim CNG/LPG uljima gde se ističu:
    Motul, Fuchs, Shell i Prista Oil.
    I naravno dva teksta (sa komentarima) iz 2009. su prilično dobar odgovor šta je najbolje za vaš automobil (iako su malo zastareli tekstovi, recimo Motul, Kroon pa čak i Castrol su nešto povoljniji sada nego tada).

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман18. јул 2011. 00:02

    A,da Vas pitam:da li je moguća upotreba ulja gradacije 0W40,budući da im je specifična gustina manja od gustine ulja gardacije 10W40? Kako bi to uticalo na moj automobil? I,na kraju koja ulja gradacije 0W40 mi preporučujete za moj automobil? Htela bih nešto stvarno izuzetno bez obzira na cenu zato što mislim da je kod takvih ulja interval zamene duži.
    Nevena

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман18. јул 2011. 00:11

    I,da li bi mi takvo ulje curilo na dihtunzima?
    Nevena

    ОдговориИзбриши
  6. Slobodno koristite 0W-40 ulja.
    Kao što kaže AMSOIL - "sve su to (SAE) četrdesetice".
    Naravno mogu se dopuniti da je potreban mali oprez kod 15W-40 fabrički preporuka u smislu da je zahtev za HTHS viskoznošću min. 3,7 što ne ispunjavaju (baš) sva 0W40 ulja (i ne moraju).
    0W40 ispunjava sve što i 10W40 osim što ima kvalitetniju (sintetičku, delom PAO, to je praktično obavezno ili je full estarska sintetika) osnovu, bolje se ponaša na niskim temperaturama, bolje štiti vaš motor, smanjuje potrošnju goriva, mogu se menjati na većoj kilometraži, itd.
    Ipak 5W40 ulja se više isplate i više su pogodna za vaš automobil (ne zbog viskoznosti nego u ukupnom sagledavanju).
    Dakle ulja kao što su: Motul X-cess (i naročito X-clean), Castrol Magnatec 5W40, Mobil Super 3000 X1, Shell Helix Ultra, Fuchs Titan GT1 5W40 i slična, su u opštem kvalitetu gotovo jednaka sa 0W40 a za vaš automobil makar ravnopravna sa skupljom "braćom" te znatno isplatljivija. Naročito koja imaju ACEA C3.
    Kako god od 0W-40 ulja birajte:
    Motul X-Max 0W-40, Castrol Edge Sport 0W-40, Kroon Helar 0W40 te jako dobra ali sa malo više sulf. pepela (te zbog TNG teorijski manje pogodna, ali u praksi od ne toliko velikog značaja): Mobil 1 New Life i Liqui Moly Synthoil Energy.
    I da navedem sve do kojih možete doći kod nas (pa i u Evropi, manje-više): Shell Helix Ultra 0W40 (pomalo zapostavljeno, kod nas, ali izuzetno ulje) i Marly Zenox 0W40 (sa hBN te preskupo čak i za želju za najboljim).
    SVA SU DOBRA!
    Mobil je možda i najbolji izbor u slučaju da nemate TNG, inače su tu: Motul i Castrol kao prvi izbor.
    Ne zaboravite i Motul i Fuchs CNG/LPG sintetička ulja (koja su doduše 5W40).
    Ne brinite za zaptivke taj slučaj (curenja) je vezan za: loš kvalitet zaptivki, stare zaptivke i dugo korišćenje mineralnih ulja ili povremeno prekoračenje intervala sa PS ili mineralnim uljima (kada se na zaptivke uhvati čađ i lakovi, uopšte talozi).
    Specifična gustina znači samo malo manju masu ulja i ne smeta motoru. Sam toplotni kapacitet (ukupni) ostaje isti jer sintetička ulja obično imaju veći specifični top.kapac. a manja viskoznost znači bržu cirkulaciju ulja te sveukupno bolje hlađenje motora.
    Pritisak uljne pumpe (na leru i ekstremnim naporima) takođe nije ugrožen ni spec. gustinom niti viskoznošću.
    Ovo je zanimljivo pitanje ali nije od značaja za vaš izbor (i duga je priča).
    Cenim vašu odluku da ne štedite na motornom ulju. U tom smislu su 0W40 ulja dobar izbor inače je za konkretan motor (automobil) 5W40 idealan.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  7. I ... registracija u čitaoce nije obavezna ali bih vas zamolio.
    Ćao.

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман18. јул 2011. 23:41

    Koliki bi bio interval zamene sa uljima 0w40?
    Na primer sa Marly Zenox uljem,pošto sadrži hBN?
    Pokušala sam da se registrujem,ali mi nije uspelo.Sa automobilima se bolje slažem nego sa kompjuterima,ali popraviće se i to...
    Nevena

    ОдговориИзбриши
  9. Originalna Fiat preporuka je 20k km ili 12 meseci.
    U Srbiji je 15k km ili 12 meseci.
    Najbolje bi bilo držati se originalne Fiat preporuke.
    Ipak ...
    Zbog činjenice da bi ste koristili ulja višeg kvaliteta od fabričke preporuke i da koristite TNG (LPG), mogli bi da ulje menjate i na 25.000km ali samo ukoliko to prelazite u toku jedne godine, i pod uslovom da je bar 2/3 pređenih km van grada (duže relacije). Inače bolje je ostati na 20k km (do 60% gradske vožnje) ili čak smanjiti na 15000km ukoliko je preko 70% u gradu.
    Ukoliko pak manje vozite u toku godine mogli bi ulje menjati na 18meseci ali ne više od toga (recimo da za taj period pređete 15-16k km).
    I naravno moguća je kombinacija ova dva faktora, recimo 18k km/15meseci, za vožnju "pola-pola" ili 22500km/15meseci za (npr.) 3/4 vožnje van grada, itd.
    Za ostale slučajeve ćete se već sami snaći jer su već "varijacija na temu".
    I zapamtite:
    Sintetička motorna ulja zaista mogu nešto duže da traju nego "obična" (mineralna) ali više u smislu da mogu izdržati pun interval zamene u teškim uslovima nego da se sa njima može voziti mnogo duže (mada malo duže zaista može).
    Hvala na doboj volji za registraciju, pozovite brata ili prijatelja koji se bolje razume u kompjutere i sve će biti O.K. ništa nije hitno.

    ОдговориИзбриши
  10. Dragi profesore,za Castrol sam glasao 8 PUTA,sa iste ip adrese,a primetio sam da je 6 glasova sa Castrola brisano...u ukupnom skoru +2 za mene,plus regularan glas 3...da nije moglo tako isao bih na www.softarchive.net i onda bi bilo hide my ip,etc...nisam znao da Vas je Castrol toliko pogodio,ali uspeo sam u svojoj zloj zamisli...rezultati su koliko toliko realni...ipak Kamenko i Kremenko su znali cime podmazuju svoje ljute masine,a tu je Castrol neprevazidjen...extra vam je ovo sto ste postavili i mogu Vam reci da ste me odusevili...profesor je profesor,ko zna zna,skidam kapu pozdravljam kapetana,ali u "miniranju" naucnih dostignuca sam najjaci...placam ture,nista sporno,presao sam sa rogonje na staropramen...da ste zivi i zdravi i da i dalje radite savesno i odgovorno za razliku od minera...veliki pozz

    ОдговориИзбриши
  11. Konačno!! Gle li si ti bio čoveče (do sad)?
    Hvala na pozdravima. Komentar - na nivou nik-a (legendaran).
    Staropramen - O.K.
    (na njega sam prešao dok ga kod nas još nije ni bilo)
    Već sam objašnjavao (tumačio) rezultate ankete, pa da ne smaram.
    Logično je (i realno) da Castrol bude prvi, Mobil je trebao da bude drugi, Motul treći, LM četvrti ...
    Skoro da je tako i bilo. Shell je dobio manje glasova zbog falsifikata iz prošlosti i male medijske prisutnosti (dugogodišnje i relativno, u odnosu na Castrol, na primer).
    Motul je bio drugi zbog profila čitaoca bloga.
    Osim toga Mobil je nešto manje omiljen što zbog "made in Turkey" što zbog glasina (i retkih stvarnih slučaja) da ga motori više troše (što važi i za Shell) a malo istine u tome ima samo zbog činjenice da je glavnina voznog parka stara.
    Sve u svemu, rezultati su takvi kakvi su i nisam hteo da utičem na njih. LM je mogao i bolje da prođe ali šta je tu je.
    Pumpari su jedno vreme bili blizu "postolju" pa su na kraju popustili. I to je logično, uzevši u obzir originalnost proizvoda (koja uliva poverenje) inače nije logično da imaju (makar udruženi) tako dobar rezultat.
    I ... skidam kapu za "miniranje" naučnih dostignuća, zaista ti nema ravnog!!
    Još veći pozdrav!

    P.S.
    Ovih dana ću konačno malo da "žvrljam" i na blogu na CBC-u, prosto me sramota od Dore koji me je izuzetno ljubazno zamolio za to.

    ОдговориИзбриши