Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

среда, 15. мај 2013.

Dostojanstveno izvinjenje, Apology with Dignity



Castrol da zabrlja? Ma nije moguće?! Alo, (bre) brate, znaš li ti KO (šta) je Castrol!??
(Ma znam "brate" pre nego si i piškio u pampers ...)
SVako može da pogreši i svako pre ili kasnije to uradi. KOntrole, procedure ... sve to samo smanjuje rizik ništa nije 100%. Uostalom, proizvođači automobila su već (odavno) počeli da priznaju greške (uglavnom zbog "najjeftinijeg dobavljača" delova ili materijala) pa zašto ne bi i industrija maziva.
Uostalom, uvek mi se gadilo ne priznavanje (očiglednih i čak dokazanih) grešaka. Naročito unutar firme (dok problem nije eskalirao) ali i kasnije, npr. izjave da se "nama to ne može desiti" (ma da Vi ste vanzemaljci).
Ličnog sam stava da je ovaj nivo koorporacijske kulture morao da postane pravilo. I naravno, da je što ređe (a jednom u par desetina godina je dovoljno malo).

Otidite na castrol.com pa uk (iz padajućeg menija, za državu) i iskočiće vam (valjda još uvek) prozorče koje obaveštava o par problematičnih šarži tri proizvoda (ulja za 2T motore) koje su sadržavale veći sadržaj vode od dozvoljenog. Lepo je napomenuto i da se oprema gde su ulja sipana NE koristi, uz savet da se konsultuje Castrol tehnički servis.

Ovo nije za „no comment“ ovo je baš za komentar!
Prvo: hrabro. Drugo: pošteno.
Sve u svemu – BRAVO za Castrol.

Ovakav propust nije lako priznati a što ste veći sve je teže ali neko mora „da probije led“ pa je tako i moralo biti (neko sa vrha). Castrol je brend stariji od 100 godina, ima jaku reputaciju a unutar je treće najveće naftne kompanije (BP). Uostalom, znamo šta Castrol znači i koji rejting ima (vrhunski, uglavnom no. 1 u široj, vozačkoj, populaciji).
Namerno neću ulaziti u to koliko je ovo loše, kako se uopšte moglo dogoditi (nijedan sistem provere nije savršen, a i ljudski faktor je neminovan čak i gde su procedure stroge, kao kod Castrol-a ali i avio saobraćaju) i da li se moglo (ranije, ipak su pojedina ulja od septembra na tržištu) sprečiti, jer i pored više nivoa kontrole i kontrolnih uzoraka ništa nije nemoguće.
Ostaje drugi utisak kao nešto što je važnije:
Ako je tako nešto moglo da se desi (čak i jednom) Castrol-u, šta je sve moguće kod manje renomiranih ili nerenomiranih proizvođača?
Zato i insistiram na onim renomiranim (što „renomiranijim“ pa makar i skupljim) proizvođačima. Ovakve greške kod njih su retke. Ako i nastanu, otklone se (bar se javno priznaju). Greške su obično takve da se iziđe iz granica standarda ali retko (čisto sumnjam da je to i sad slučaj)  u takvoj meri da bi ugrozile rad motora ili nekog sklopa (menjača).
Kod „no name“ ne samo da su greške češće nego mogu biti i sistemske i naravno u meri koja je opasn(ij)a za motor.
Čak i bez omaški ostaje da renomirani proizvođači imaju sve za nijansu bolje pa u zbiru dobija i klasu.
Naravno da kod nekih kategorija razlika nije velika (recimo ApI SL 15W-40 ulje) ali i tu neka distinkcija postoji. Što je viša kategorija razlika je veća osim kada je ograničena standardom (pominjao sam već slučaj VW 504/507) ali je tada i razlika u ceni manja.
Castrol? Da, naravno. I pored greške? Naročito zbog toga!

P.S.
Već sam pominjao više puta ali se „namestilo“ za i „sto i prvi put“.
Bolje je koristiti mineralno ulje visokog kvaliteta (i dobre aditivacije) nego sintetičko (mislim na III baznu grupu) lošeg kvaliteta (da mogu biti i takva, čest slučaj kod 5w-40) sa niskim kvaliteom aditiva i/ili nekompletnim ili manjeg sadržaja istih a na kraju krajeva i neprilagođenih baznom ulju.
Naravno, sve više je „najbolje“ (može i bez navodnika) koristiti HC (MC kako neki zovu) ulja srednje velikih kompanija koje su dugo na tržištu. Ako i nisu najbolja uglavnom su najisplatljivija (sve se više priklanjam ovom stavu). Naravno, 0/5W-40, moderna 0/5W-30 i 0W-20 ulja (te najavljena još „tanja“) zahtevaju bar III baznu grupu (ili III+) tako da sam više mislio na 10W-40 (i slične) kategorije.

9 коментара:

  1. Svaka im cast za priznanje!
    Posle ovakvog teksta se covek stvarno zapita sta sve onda moze da se podkrade kao nepriznata greska u mazivima "malih"?!


    ОдговориИзбриши
  2. Dosta toga! Neznanje je blagoslov.

    Inače, komentar je zapravo zbog 146. prijavljenog čitaoca (CVRLE) kome se na tome zahvaljujem.

    Pozdrav!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam mislio da je dosta diskusije, nego da MNOGO toga može da se provuče proizvođačima sa slabijom kontrolom kvaliteta.

      Избриши
  3. Pozdrav, imam auto Skoda Fabia 1.4 16V sa ugradjenim sekvent TNG uredjajem Zavoli. Zbog "visoke" cene ulja (ispostavilo se da nije tako visoka), malo sam proguglao da vidim sta bi moglo da zameni Castrol sto mi sipaju u ovlascenom servisu. I tako dodjem ovde i vidim koliko ne znam i koliko je to "stivo" komplikovano...

    Elem, posle citanja nekoliko tekstova pao sam u nedoumicu da li su ulja koja mi sipaju u servisu bas najadekvatnija za TNG. Do prosle godine su mi sipali "Castrol Magnatec 5W40 C3", a ove godine "Castrol Magnatec Professional A3 5W40". Da li su ova ulja adekvatna - narocito ovo zadnje? Moram jos jednom da podvucem crtu da sam totalni laik te da uzmete sledeci komentar sa rezervom; koliko sam skontao za TNG motore ulja bi trebala da budu "low SAPS", a za ovo zadnje nigde nisam mogao da nadjem tu specifikaciju na netu.

    Koja je vasa preporuka i sta mislite o Lukoil Genesis 5W40?

    Dodatna motivacija za ovo pisanije je jos jedan tekst odavde o pumpama u Srbiji i konacnoj oceni goriva. Naime, imao sam problem prosle godine u leto sa paljenjem na "hladno", tj. auto bi imao problema sa paljenjem bez obzira na spoljnu temperaturu, ali samo prvi put u danu. U servisu su to resili zamenom ventila i svecica. Sad ovi u AutoCacku su najblaze receno banda i ovo je sigurno poslednji auto koji sam kupio da oni imaju bilo kakve veze. Te posto nemam nikakvo poverenje prema njima moram da pitam nekog objektivnog, da li oni sipaju ono sto treba ili sam ja ovca koju sisaju?

    ОдговориИзбриши
  4. Poštovanje g. Miodraže!
    O radu servisera i servisa (ovlašćenih) bi trebalo pisati serijal tekstova. Ima ih i ovakvih i onakvih.
    Nejčešći je (na žalost) slučaj da ste kod "ovlašćenih" pacijent umesto (uvaženi) korisnik što ljude prosto odbija od kupovine novog auta za nekoliko brendova.
    Čak i kad su O.K. (Mercedes) onda su skupi.
    A mogu biti i skupi i "šišački" nastrojeni.
    Slično Vama se žale i na Deltu no zaista nisam ni korisnik ni dovoljno stručan da ocenim rad.
    Ono što jesam stručan a to je da većina (ovlašćenih a kamoli drugih) sipa ulje koje im je najpovoljnija ponuda, uglavnom po zahtevima proizvođača ALI najčešće uz minimum ispunjenih specifikacija a naplaćuju kao da je tečno zlato.
    U principu se (bar) snabdevaju kod većih distributera ili čak inostranstva (kako ko) pa bar je tu situacija koliko-toliko O.K. (original, doduše zabiberenih cena, pogotovu u odnosu na dobavljačke, razlika i 2:1 a najčešće (bar) 50%).
    I da se vratimo konkretnije pitanju u vezi ulja.
    Oba Castrol-a su adekvatna, za TNG može i Professional A3 (dakle nije idealno) ali je svakako bolje Mid-SAPS (to je idealan kompromis za TNG) Magnatec C3.
    Genesis seriju sam uzgredno spomenuo, nikako da stignem i da napišem nešto o njoj (više).
    Problem je i što kod nas ima samo dva Genesis ulja (5W-30 i 5W-40) pa mi se i ne piše tekst za "dva slova".
    Kako god, Lukoil Genesis 5W-40 je savremeno ulje visokog kvaliteta. Sasvim je uporedivo sa Castrol Magnatec C3. Ista su klasa pa su razlike u nijansama.
    Ako ćemo baš da cepidlačimo, skoro je sigurno (ja bih se kladio na to) da su te nijanse na strani Lukoil ulja.
    Genesis Premium 5W40 ima zahtevnija odobrenja ili zvanična u odnosu na nivo kvaliteta.
    Recimo MB 229.51 u odnosu na 229.31, ACEA A3/B4-08, С3-08 u odnosu na iste ACEA standarde iz 2004. i na kraju ali ne i po značaju zvanično Dexos2 odobrenje u odnosu na nezvanično (kod Castrol-a).
    Osim toga, oba su API SN ali Lukoil ima i zvanično (za SN nisam siguran ali od ranije ima SM i može se naći na API listi licenciranih).
    Zatim, API SM (verovatno sad i SN, nisam skoro gledao) je za Lukoil zvanično a za Castrol nisam siguran (ranije je imao a da li je obnovljeno ...).
    ITD.
    Pozdrav!

    P.S.
    Znam da ste ljuti i da je uobičajeno (kolokvijalno) tako reći (a i u afektu je) ali moram da upozorim da reč "banda" ne priliči ovom blogu. Neću brisati komentar ali bih vas zamolio za izvinjenje.
    Čak i da ste prevareni (što se kvaliteta tiče - niste, pravno gledano) postoje drugi načini (možda za cenu mada to ne biste lako dokazali), od žalbe njima do inspekcije.
    Nemam uvid u njihov rad pa ne bih komentarisao.
    Na kraju krajeva, nije ovo ni mesto za takvu kritiku.
    Udruženja potrošača su najbolje mesto za pritužbe.
    No ni oni nisu dovoljno moćni, naročito kada je slučaj u "sivoj zoni" (šišanje ali po zakonu) kao što je slučaj i sa Vama.
    Mnogi dobijaju sitne bodove (i novac na tiražu) pišući kako su ovlašćeni preskupi ali ništa ne urade po tom pitanju (da pokrenu akciju). Ili da nisu dovoljno dobri (na kraju krajeva od takvih žive) ali "eto, nema boljih, a i ispunjavaju standarde".
    ITD.
    Još jednom Vas pozdravljam!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I naravno, izgovori da je problem u gorivu a ne u uslugama seris(er)a ili kvaliteta delova, ako je i ikad, više NE drži vodu.
      Pa, gospodo: NIS je priznavao gde je sa kvalitetom pa ste mogli da zloupotrebljavate, e sad - kada NIS ima sve analize i tehnologiju: prvo dokažite da je gorivo loše pre nego što ga spomenete!!
      Ranije ste ionako to radili po principu "Maksima po diviziji" sad se ne bih usudio na vašem mestu (pre ili kasnije će se naći isterivač pravde koji će dokazati da je gorivo O.K. pa će vas tužiti).
      Eto, da i ta tema ne ostane ne obrađena.
      (ko zna koliko je nepotrebnih zamena svega i svačega urađeno zbog goriva a nije bilo do toga).

      Избриши
    2. Zahvaljujem Vam se na preciznom odgovoru i izvinjavam se sto sam narasio pravila adekvatnog ponasanja za Vas blog.

      Избриши
    3. Hvala!
      Nisu to baš neka čvrsta pravila ali bih da (ako je već godinama tako) ostanemo na nivou.
      Osim toga i ja bi iste nazvao secikesama i jajarama da su vam sipali 10W-40 all adekvatno ulje pa makar i po minimumu "ćitapa" je ono što servisi u principu i rade.
      Nije bio prekor nego savet a drago mi je da ste tako i shvatil.
      Živi bili i veliki pozdrav!

      Избриши
    4. Recimo da ste ispunili naslov teme:
      "dostojanstveno izvinjenje"
      Pozz ...

      Избриши