Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

уторак, 19. мај 2015.

Wolf Oil (deo/part) 1.5


Deo 1.5 jer sam već započeo pisaniju jednim kraćim tekstom gde sam ukratko predstavio ovu kompaniju i činjenicu da je stigla i na tržište Srbije (od ranije u nekim susednim državama, npr. Hrvatskoj). Deo dva će biti kada bude proširen asortiman (verovatno već ove jeseni).

PARADOX OF (global) LUBRICANT (blending) INDUSTRY?

Uf! O ovome bi trebalo bar tri teksta … a reći “no can do” nije u duhu filozofije firme o kojoj pišem jer je njihov (glavni) moto “CAN DO” (attitude). Dobro, razumem ja taj stav kao profesionalni i lično ga se držim (uostalom i ovaj tekst kada je “apsolutno nemoguće” je valjda dokaz da je “no can do” ipak samo uslovno i zbog tačno definisanih razloga (nije nedostatak volje ili pasivnost)).
Ovde da samo pomenem da su krenuli 1955. (tačno pre 60 godina) i da im je ovo jubilarna godina rada.
Naravno i 150 stručnjaka u oblasti, što je za veličinu kompanije natprosečna cifra i svakako procentualno premašuje mejdžorse.
I na kraju (uvoda), ali svakako ne i po značaju, njihova tvrdnja da su “čisti igrači” (“PURE PLAYER”) u industriji maziva. Meni liči da je tako (bar 90%, koliko se može reći sa površnim (spoljnim) uvidom u rad neke kompanije). Koliko je to teško (biti takav) znaju svi koji su (makar) blizu “mazive industrije” koja je premazana svim i svačim a ume i da “podmaže” kao niko drugi meni je dobro poznato ali lako je to predstaviti i ukratko: ako imate višak na globalnom nivou, ako imate državne kompanije koje su uvek privilegovane, ako imate razne male i srednje koje su “uvek jeftinije” (po bilo koju cenu), ako imate mejdžorse koji su jači od pojedinačnih država, čak i onih većih od balkanske “boranije” i to višestruko … igrati čisto je toliko teško da je na granici mogućeg.  To je nešto što cenim više od brenda … cenim kao najjače obeležje kompanije (brenda) … Vredi više para a naplaćuje se manje (gde ‘š većeg paradoksa).
PARADOX je za poseban tekst a ukratko:
Fer odnos (“poštenje” koje nema cene) u bescenje (sa, zapravo, popustom) … to je malo teže objasniti, ajd’ jedan primer od “sto i jedan”: dok Mobil (gotovo cinično) izjavljuje da PAO (koji inače proizvodi) i “nije nešto”, ne isplati se i slično (a stvar je u izgubljenoj parnici), pa ga više i ne koristimo (ili “začinski” u 0W-xx uljima), Wolf vam daje priliku da sami zaključite da li vredi ili ne? I to po ceni koju možete da sebi priuštite. Uopšte je (većini najvažnije ali ne i jedino) transparentnost i naplaćivanje koliko je potrebno a ne koliko firmi treba, jedan od aspekata “čistog poslovanja” (koliko je to moguće u ekonomskom sistemu koji vlada svetom). ITD
Toliko za uvod.
Trenutno se u Srbiji (sa lagera) mogu kupiti sledeća ulja (kako me je obavestio g. Boža):
- WOLF GUARDTECH 15W40 SL/CF
- WOLF GUARDTECH 10W40 B4
- WOLF GUARDTECH 10W40 B4 DIESEL
- WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3
- WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III
- WOLF VITALTECH 5W40 PI
Krenuću u tim redom osim što će 5W40 biti ispred 5W30 (obratno od ustaljene prakse … malo promene nikad nije loše).

WOLF GUARDTECH 15W40 SL/CF
GuardTech serija je serija ulja za nešto starije automobile. Preciznije za sve one iz XX veka. Mogu se koristiti i kod onih sa početka tekućeg XXI ali u principu je ovo praktična podela (lična) koja jeste gruba ali u najkraćem daje opis serije, uz naravno izuzetke, pre svega 10W-40 ulja koja su praktično avagarda ove serije i pogodna su za mnoge automobile iz prve decenije našeg veka (u kom živimo), no o tome više kod baš tih ulja.
Ovo (15W-40) ulje je mineralno ulje visokog kvaliteta, API SL/CF, što znači da ga mogu koristiti i vozila sa 10W-40 API SL ili CF podrazumevanom vrednošću, naročito ako imaju mnogo km u sebi a uglavnom imaju (inače bi već imala “default” 5W-xx).
Ulje (dakle) ispunjava:
API SL/CF, ACEA A3/B3-10, , ACEA A3/B4-08, MB 229.1
Upravo više od proseka a u skladu sa modernim standardima za 15W-40.
Jeste, vrlo je podogno za TNG (LPG) a proizvođač napominje da je veoma pogodno i za biodizel (na osnovu iskustava (testova, analiza) na terenu).
API je standardno ispunjen ali je nivo ACEA iznad proseka i u nivou (boljih) PS (10W-40 ili 15W-50) ulja.
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 885 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 103 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 13,7 mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 130, Bazni broj (T)B.N. : 8,3 ; Tačka stinjavanja: -30°C; CCS visk. na -20°C: 6800 mPa×s; Sulfatni pepeo: 1,03%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 230°C.

Ovo su manje-više uobičajene vrednosti ali u gornjoj polovini “prosečnih”. Ulje je neznatno niže viskoznosti ali je zato pogodno i kao celugodišnje na prostorima gde max. temp. ne pada ispod -18 (pa i svih –20) što je veći deo Balkana. Tačka tečenja je sad već uobičajena ali niža od standardnih -27°C. Ind. visk. je 130 što nije po (zastarelim) pravilima da multigradno ulje “mora” imati 135 (kakva budalaština) što je verovatno nekad bilo obavezno da se ne bi zabušavalo na polimerima. Još bolje i još stabilnije i otpornije na smicanje (ako ništa drugo). Bazni broj (više se ne kaže “totalni” … mada znam jednu kompaniju koja bi volela da je tako ostalo) je taman da zadovolji A3/B4-08 ali ne i iznad toga, a za tim nema ni potrebe, tako da ostaje jedno (jako) moderno ulje.
Kome treba kvalitetno 15W-40 (i za laka transporna vozila) – preporučujem!
(Uz žal za GuardTech 15W40 SG/CD i SF/CD … doduše SG je čisto servisno i isporučuje se min. u pakovanjima od 20 lit. (inače idealno za vozila od ’85 do ’95); SF/CD je za vozila iz osamdesetih i ranijim.

WOLF GUARDTECH 10W40 B4 i WOLF GUARDTECH 10W40 B4 DIESEL
Da li su ovo ista ulja? Najverovatnije – DA. Čemu to (i zašto te “šibicarske Mejdžorske fore za široke narodne mase)? Greška u sistemu … šta da kažem. Dok je SN ipak drugačiji (razlika što je dodat booster “paketić” aditiva od 0,x%) ovde je na papiru sve isto … verovatno je ili tehn. dokumentacija zastarela ili je ovo jedini gaf ovog proizvođača (niko nije savršen).
Zato ide samo jedan opis.
Ovo je jedno savremeno i (nad)prosečno PS ulje u 10W-40, naročito pogodnim za TNG, biodizel i slično.
Wolf ima kvalitetnije (i jedno od najkvalitetnijih 10W-40 ulja u Evropi pa i na svetu): ExtendTech 10W-40, koje “hvata” gornji deo ciljane grupe zajedno sa npr. Motul 6100 uljem, uz naravno mnogo nižu cenu.
No, vratimo se na GuardTech. Ovo ulje je naročito (zbog B4 iz 2008. odakle i deo imena) pogodno za motore kakvi su ranije verzija Common Rail motora, na primer Hdi – čak i sa DPF-om (i uopšte za Euro 4 motore, kako naglašava i Wolf), što je još aktuelnije sada kada u tim motorima ima pola (ili ceo) puta do meseca. Obezbeđuje interval izmene i do 20 hiljada km ali je za to naravno pogodnija ExtendTech verzija. Jeste, dobro ste uočili, glavni (osnovni) paket aditiva je identičan kao i za 15W-40 i verovatno u istoj koncentraciji. Osnova (bazno ulje, koje sadrži i sintetičke “štokove”) je naravno kvalitetnija i to je glavna (i verovatno jedina) razlika među njima.
Ulje(a) ispunjava:
API SL/CF, ACEA A3/B3-10, , ACEA A3/B4-08, MB 229.1, VW 501.01 i 505.00
Pri ovome se mora naglasiti da B4 (“non Diesel”) ima zvanično MB 229.1 odobrenje.
Dakle, manje više klasika, uz prenost u odnosu na prosek zbog B4-08 i “A3-10” iz ACEA standarda (a ne 2004 ili 2007 verzije).
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 866 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 91 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 13,8 mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 155, Bazni broj (T)B.N. : 8,3 ; Tačka stinjavanja: -39°C; CCS visk. na -25°C: 6700 mPa×s; Sulfatni pepeo: 1,0%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 220 °C.

Sve je već objašnjeno (malopre) a mora se posebno naglasiti (fascinantna) vrednost tačke stinjavanja koja u statu rešava dilemu: treba li mi 5W-40 PS ulje ili ne? (NE).
Jedno više nego pristojno PS ulje po “best buy” ceni.

WOLF VITALTECH 5W40 PI
Vialtech seriju čine moderna sintetička ulja koja se ne uklapaju (potpuno, i kako koje) u moderne ekološke standarde (iako su pogodna i za mnoge Euro 4 pa i Euro 5, naročito benzinske, motore). Osim toga nemaju zvanična odobrenja (ili malo njih) već su “nivo kvaliteta” ali je taj nivo zagarantovan (OfficialTech, kako joj i ime kaže, je serija sa zvaničnim “pečatom” (iliti) approval-ima).
Ovde su npr. 5W-50 i 10W-60 ulje ali i 10W-30 sintetičko (guardtech ima takvo ali PS), 5W40 GAS i PAO (jedno od par čistih PAO ulja u 5W-40 u Evropi a inače retko i u svetskim okvirima).
Vialtech “PI” je moderno ACEA C3 ulje u 5W-40 u rangu onih (naj)boljih a ispunjava čak i Dexos2. Recimo (za širu prepoznatljivost) slično Castrol Magnatec ulju (koje verovatno i prevazilazi kvalitetom ili je makar “isto” ulje). Može se koristiti kao zamena za bilo koje (drugo) 5W-40 ulje, i u svim motorima kojima ova viskoznost prija, od modela iz kasnih 80-tih i ranih 90-tih do veoma modernih motora kao što su Hondini Vti motori ne stariji od (jedne) decenije. Zapravo, skoro bilo koji benzinac se može podmazivati ovim uljem (osim što nije uvek idealno) osim specifičnih slučajeva kao što su VW 504.00 zahtevi ili neki od Ford standarda (ali su takva ulja po pravilu 5W-30).
Ovim su ljudi iz firme “Gazela” napravili sebi uslugu jer ne gomilaju 5W-40 ulja, jer za ovo važi “jedno za (skoro) sve”.
Ulje ispunjava:
ACEA: C3-12, API: SN/CF, BMW: LONGLIFE-04, FORD: WSS-M2C917-A, GM: dexos 2, MB: 226.5, MB: 229.31, PORSCHE: A40, RENAULT: RN 0700, RENAULT: RN 0710, VW: Approval 502 00, VW: Approval 505 00, VW: Approval 505 01

Impozantna lista, mada sve uobičajenija (za ovu vrstu ulja). VW approval-i su zvanični i važeći.
C3 iz 2012. mnogo znači i izdvaja ulje iz proseka. Može se koristiti i za motore sa DPF-om (naravno).
Jedina mana u ispunjenju standarda je “samo” (ako je a nije) MB 229.31 a ne MB 229.51. No ovo je verovatno iz razloga da se ne konkuriše unutar samog Wolf brenda. Većina 229.31 ulja lako prolazi i 229.51 (ne sva naravno) ali je ovim više definisana ciljna grupa (ili bolje rečeno, ne ugrožava se 5W40 PAO koje ima MB 229.5 pa bi 229.51 od strane PI bila konkurencija unutar kuće).
Podsećam da je npr. FAM Premium dugo imao 229.31 (istek jednog ili dva ciklusa odobrenja), pa sad ima MB 229.51 a verovatno je isto ulje.
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 851 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 84,7 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 13,9 mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 170, Bazni broj (T)B.N. : 7,5 ; Tačka stinjavanja: -39°C; CCS visk. na -30°C: 5970 mPa×s; Sulfatni pepeo: 0,8%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 235 °C.

Ulje je od stock-ova III bazne grupe u potpunosti, što se indirektno uočava i iz tačke stinjavanja koja nije rekordna ali jeste više nego dovoljna. Ulje premašuje minimum propisanog za start motora na -30 °C. Izuzetno visok tačka paljenja ukazuje na nisku (Noack) isparljivost. Ostalo je u skladu sa kategorijom (klasom) ulja. Inače iz MSDS-a se uočava naglašena (tačna) vrednost ZDDPa od 1,2% što je (daleko) iznad proseka za C3 ulja a “caka” je da korišćen ZDDP ima takav procenat cinka i fosfora da se celo ulje uklapa u C3 specifikacije.
Vrlo dobro ulje uz izuzetan odnos kvalitet/cena. Veoma preporučujem.

WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3
Sjajno! Ovo ulje je “sve” osim VW 504/507 (pa … skoro, ne ispunjava C1 i C4 ali je to marginalno, za Ford bi još i poslužilo, naročito ako su stariji zahtevi (913B i stariji)).
“Almighty” ulje na malo drugačiji način (od Mobil-a i Shell-a) jer ne ispunjava VW 504/507 (ali zato praktično sve drugo od značaja za 5W-30). Fuchs-ova verzija “Almighty” ulja ide u trećem pravcu (MB 229.52). Kako god, sve su to ulja vrhunskog kvaliteta i donekle različite namene (uz dosta preklapanja).
Ovo ulje je i deo odgovora zašto prethodno nema (bar) nivo MB 229.51 (možda i ima ali ne bi bilo od koristi za prodaju, naročito kod malo starijih modela).
Ispunjava:
ACEA: C3-12, ACEA C2*, API: SN/CF, BMW: LONGLIFE-04, GM: dexos 2, MB: 229.51, VW: Approval 502 00, VW: Approval 505 00, VW: Approval 505 01
Sve pojačano (boldirano) su zvanični Approval-i. IZUZETNO! (zar ne?). U skladu sa imenom serije (Official), ali nije od većeg značaja naročito kod ljudi koji sami održavaju vozila, i “nivo kvaliteta” može da posluži a naročito ako to kaže (neko kao) Wolf. Zvezdica kod C2 označava da ulje ispunjava sve zahteve ali ne može da ima zvanično C2 (zbog High HTHS).
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 855 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 67,1 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 12,2mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 182, Bazni broj (T)B.N. : 7,2 ; Tačka stinjavanja: -36°C; CCS visk. na -30°C: 6280 mPa×s; Sulfatni pepeo: 0,77%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 234 °C.

Sve je “standardno”. Dobro, ako nije bolje makar nije ni lošije od (poznatijih) ulja ove kategorije najvećih svetskih proizvođača. Nešto je veći indeks viskoznosti (obilčno ko 170 ili čak manje). Ulje je skoro “četrdesetica” (“SAE 5W-35”) ali to i nije toliko neuobičajeno, oko 12 ima većina Dexos2 ulja u 5W-30.
Nema šta da se priča: izuzetno povoljna kupovina za sve motore kojima specifikacije odgovaraju, naročito gde se traže ispunjeni approval-i.

WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III
Slično ulje prethodnom uz to da je pre svega VW 504/507. Drugim rečima, druga varijanta “Almighty” ulja u Wolf režiji. Ako Dexos2 zamenimo VW 504/507 dobija se “klon”. Dobro to je tako “na papiru” ali je osnovni (najveći) paket aditiva ipak drugačiji (ali bazno ulje verovatno identično). Takođe je “C2” ulje (skoro).  Ne treba zaboraviti kao što Dexos2 “važi unazad” (pokriva i GM LL-A-025 i B-025) tako i VW 504/507 pokriva i VW 503.00, 503.01, 502.00, 505.01, 506.00 i 506.01 kao i starije) pa je upotrebljivost oba ulja velika (naročito LL-a). Ipak, glavna namena je ovim i naznačena: pre svega VW motori raznih generacija ali naročito moderniji.
Ispunjava:
ACEA: C3-12, ACEA C2*, API: SN/CF, BMW: LONGLIFE-04, MB: 229.51, Porsche: C30, VW: Approval 504.00/507.00
Već rečeno. VW 504/507 ulje sa proširenim opsegom primene.
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 853 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 70 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 11,6mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 161, Bazni broj (T)B.N. : 6,3 ; Tačka stinjavanja: -39°C; CCS visk. na -30°C: 5600 mPa×s; Sulfatni pepeo: 0,7%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 230 °C.

Slično (naravno) prethodnom. Razlike su tek neznatne. Ovo ulje (npr.) ima malo bolje performanse na niskim temperaturama ali to su samo nijanse. Ima i nešto nižu vrednost Baznog Broja ali je to uslovljeno VW 504/507 approval-om i uobičajeno za kombinaciju aditiva za njegovo ispunjenje. Sa druge strane LL ima manji indeks viskoznosti (zanačajno) i nešto nižu viskoznost na radnim temp. (uz veću na 40 mada je to zanemarljivo). Takođe LL ima nešto manje sulf. pepela i nižu tačku paljenja ali opet u granicama koje su nijanse istog.

SVA ulja koja su opisana su vrlo dobrog (ili odličnog) kvaliteta i nešto iznad proseka (evropske) industrije (ozbiljne) maziva. Od ovog renomiranog proizvođača manje se i ne očekuje. Sva ulja imaju nižu cenu od proseka pa ova prednost uz prethodnu (makar mali plusevi ali DVA) čine ova ulja odličnom kupovinom.
Ako se pitate da li “tamo neki” Wolf može da se meri sa “takvima” kao što su Mobil, Shell ili Castrol … odgovor je prost … “k’o od šale”. Ne samo da će im izaći na crtu, već neće ni odstupiti, tj. ako nije (mnogo) bolji onda nije ni lošiji (sveukupno).
Niža cena? Pa, to vam je odbijen porez za (na) neznanje.

Koliko sam obavešten, mogu se poručiti i druga Wolf ulja, ali morate čekati 20-tak dana na isporuku. Ovo će već koliko za par meseci biti prošlost, jer se nadam da će prodaja ići onako kako ova ulja zaslužuju (dakle, “kao (ćeten) alva”, što se kaže ili kao iPhone prvih dana prodaje (posle to nekako ide slabije, treba “biti u trendu”, zar ne? E pa, nadam se da će koristiti Wolf biti (bar delom) u TRENDU i kod nas).


125 коментара:

  1. Pozdrav Profesoru i jedno pitanje:
    Koje je bolje?EXTENDTECH 5W40 HM ili
    VITALTECH 5W40 PAO.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani Igore,
      Teško je (ili nemoguće) to odgovoriti a da važi u 100% slučajeva. Zavisi od toga šta se želi (i načina upotrebe). U principu su to slična ulja (veoma slična). Oba NISU za DPF jer imaju preko 1% sulf. pepela (a 0,8% je granica).
      Grubo rečeno, Extendtech ima nešto više aditiva (uz isti primarni paket aditiva) a PAO ima nešto kvalitetniju osnovu.
      Extendtech bi mogao biti bolji za TNG i duže intervale zamene (u nijansama), a PAO zimi (i pored iste tačke stinjavanja).
      U principu su razlike izuzetno MALE.
      Extendtech ima zvanična odobrenja MB i VW ali (ni) to ne znači puno. Razlika u aditivima je verovatno (samo) mali buster(čić) koji se dodaje u delovima procenta.
      Iskreno, ako motor ne traži (strikno) MB 229.5 ili VW 502/505, lično bih (uvek) izabrao PAO verziju.
      U opštem kvalitetu bi ona trebala da je za nijansu ispred (bolju osnovu, sigurno ima).
      Pozdrav!

      Избриши
  2. Hvala na odgovoru.
    Motor zahteva RN 0710 tako da ce sledeca izmena ulja
    biti PAO.Samo da ga u Gazeli uvrste u ponudu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sasvim dobra odluka
      Ako je neka uteha, nema ni ExtendTech-a.
      Ako ne žurite, sačekajte do jeseni (kada bi trebala da paleta bude proširena).
      VitalTech 5W40 PI takođe ispunjava RN 0710 (ako se ranije ukaže potreba).
      Pozdrav!

      Избриши
  3. Jedno kratko pitanje,biće odgovor mnogima interesantan.Nisotec PS 10W40 umesto Selenia 20K koje je više nego duplo jeftinije uz 20% popusta uz SuperKarticu.Šta mislite je li Nisotec PS 10W40 dobro za Punto 1.2 benzinac?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Nisotec PS 10W-40 ispunjava sve zahteve fabrike (API SL i ACEA A3) tako da je sigurno dovoljno dobro za Punto 1.2 Classic. Cena je više nego povoljna.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Анониман10. јун 2015. 23:52

      Dobrodosao 990
      Dugo te nije bilo

      Избриши
  4. Molio bih gosn. Stevu da ukratko prokomentariše: Videh da Motulova seija 8100 sada dolazi iz Italije, a ne kao do sada iz Francuske. Pošto sam mislio da Motul isključivo proizvodi ulja u Fr, malo sam zbunjen.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Miloše,
      Zaista nisam znao za ovo (slabije poslovne detalje pratim u poslednje vreme) ali mislim da je sve o.k.
      (nije za čuđenje).
      Sektor industrijskih maziva (MotulTech) se spojio sa Italijanskom firmom Baraldi (industrijska maziva specijalne namene) još pre desetak godina u Baraldi-Motultech (mislim da je 50-50% ali nemojte me držati za reč).
      Do skoro (pre dve-tri god.) Motul je imao pogone u Francuskoj i Indiji, a u Italiji (verovatno JV) za industrijska maziva. Vijetnamska priča (za nas manje bitna) počinje 2007. ali sa 30% učešća u lokalnoj kompaniji u usponu.
      Do 2010. sigurno nije bilo ni najava (možda tek planova) za proizvodnju automobilskih maziva u Italiji. Trebalo bi malo pročačkati Motul sajt, ali verovatno je sve o.k. Kao što znate jedina mana Motul uljima je njihova visoka cena, iz Italije je transport sigurno jeftiniji a i troškovi proizvodnje (bar malo), pa uz nižu cenu nemam ništa protiv.
      Jest' da kvari "oreol" jednog pogona, ali (realno) to nije bilo održivo za "vjek' i vjekova" (šta više pretilo je ozbiljno da ugrozi poslovanje u Evropi).
      Toliko od mene. Dakle, nisam znao, ni sad ne znam detalje, ali nisam (mnogo) zbunjen. Deluje da je sve u redu.
      Pozdrav!

      Избриши
  5. Hvala g. Stevo. Videćemo kako će se pokazati ulja iz italijanskih pogona. Pozdrav! :)

    ОдговориИзбриши
  6. Zdravo g. Steva
    Imam Ford Mondeo 2.0 TDCI, 103 KW 2009g. proizvodnje i 150.000km predzenih.
    interesuje me koje ulje konkretno je najbolje va moj motor, menjac 6 stepeni manuelni, i koje ulje ide u kocioni sistem jer zelim da sve ovo promenim a neznam sta je najbolje :)
    vas odgovor ce mi puno znaciti i pomoci u kupovini istih.
    puno pozdrava i unaprjed se zahvaljujem.
    p.s.
    ja sam iz Makedonija i izvinjavam se za greske u pisanju :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Risto,
      Za Vaš motor je potrebano koristiti ulja koja zadovoljavaju FORD WSS-M2C913C (zvanično odobrenje ili makar nivo kvaliteta).
      To su sintetička ulja, visokog kvaliteta.
      Osim Ford Formula F 5W-30, izbor je veliki (svi veći proizvođači imaju ovu vrstu ulja).
      Još je bolje koristiti (idelano) ulja koja ispunjavaju FORD WSS-M2C913D. Iako nije obavezno ovo je svakako maksimalno što možete pružiti kao zaštitu motoru.
      Na primer: Motul Specific 913D, Total Future NFC 5W-30, Kroon Duranza LSP i slična.
      Ulje u menjaču ne bih menjao. Ono je predviđeno kao "fill for life" (dakle bar 10 do 12 god. nema potrebe da se menja).
      Ulje za kočioni sistem treba da se menja na 2 do 3 godine. Bilo koje DOT 4 ulje je ono što vam treba.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. opet ja
      nude mi ova ulja:Q8 techno FE plus 5W-30
      i pennasol super special 5W-30
      i oba dve ispunjavaju fordovu specifikaciju 913D
      pa ako moze vase mislenje
      pozdrav

      Избриши
    3. Vama nude a vaše je da izaberete (i neko drugo). Iskreno, nema neke razlike između dva navedena. To su vrlo dobra ulja, veroatno i dobre cene.
      Ono što mi nije jasno je zašto na Balkanu mora (baš) da bude prisutan svaki svakijati brend koji postoji na ovoj planeti (i ovom delu galaksije).
      Ko ih odakle nabavlja, (Pennasol još nekako, direkt iz Deutschland-a, pa makar na paletu (ili jedan kamion), a Q8 i njegovi putevi distribucije su "čudo".
      Pozdrav!

      Избриши
  7. Анониман10. јун 2015. 21:48

    Postovani,
    Koje bi ulje po kvalitetu odgovaralo VW504 507 uljima, ali veceg viskoziteta?
    Smatram da su 5w40 C3 ulja cesto nizeg kvaliteta.
    Koja bi bila jos viskoznija?
    Auto mi je jos uvek ispravan ali pokazuje znake umora na 450000km. Ovakav kakav jeste ima da predje k`o od sale jos 100000km sa 5w30 uljima, a ako bih uradio "generalku" mozda jos maksimum 50-100 000km uz nas kvalitet masinske obrade i delova i strucnost servisa. Imao sam takav slucaj.
    U pitanju je Audi A4 2.0 TDI DPF105KW (2008) uvezen pre pet godina vrlo jeftin sa 320000 km, nista nije radjeno oko motora osim servisiranja. I dalje sa lakocom postize 200km/h ali trosi 0.3 l/1000 km ulja, bucniji je i pojacano duva na iber. Prelazim oko 30000km godisnje i ulje menjam na 10000-15000 km castrol edge 5w30

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Ne postoji ulje koje bi odgovaralo VW 504/507 a da je više viskozne gradacije (viskoznije).
      U pravu ste da su 5W-40 ACEA C3 ulja nešto nižeg kvaliteta ali su ona najbliža 504/507 standardu i mogu biti dobra zamena (kod starijih motora) uz uslov da se menjaju na maksimalno 15000km (više od toga može samo 504/507).
      Motor sa pola miliona km svakako ne može biti "kao nov" pa bi mu 5W-40 verovatno (i) prijalo. Inače, potrošnja ulja još (uvek) nije zabrinjavajuća ali jeste posledica stanja motora koji nagoveštava potrebu remonta. Doduše, slažem se da bi nekih 100k km verovatno mogao da napravi bez problema, kao i da je bolje remont raditi na manje (za npr. godinu ili dve, tj. za nekih 50.000km).
      Viskoznija ulja ... možda još samo 5W-50 (Mobil 1 ili Wolf) pred sam remont ili ukoliko se od toga odustane pa da se "iscedi" i nešto preko 100k km (uz malo sreće).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Анониман11. јун 2015. 16:02

      veliko hvala

      Избриши
  8. Poštovanje g. Stevo,

    Potreban mi je Vaš savet u vezi ulja za Fiat Ideu 1.3 multijet (51kw, bez filtera čestica).
    Automobil sam kupio od moje školske drugarice koja živi u Italiji i koja ga je kupila tamo novog. Naravno, servisirala ga je u zvaničnom servisu, koji ne koristi ništa drugo sem Selenije. Opet, ja sam jedan od onih koji nije za to da sve što piše u servisnom uputstvu (pogotovo ne za izbor ulja) mora biti tako i nikako drugačije. Koje ulje je preporuka po Vašem mišljenju za ovaj motor (naravno, da ispunjava FIAT 9.55535-M2 nivo). U opticaj mi ulazi Shell (na poslednjoj zameni u Italiji je sipan Shell 5w40). Motor je prešao 168.000 km (2006. godište). Da li sipati 5w30 ili 5w40? Motor potroši oko 4 dl na 15.000 km(servisni interval u Italiji, moj bi bio max.10.000 km)?

    Unapred hvala na odgovoru i pomoći.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Vladimire,
      Koristite 5W-40 ulja.
      Shell Helix Ultra, Mobil 1 Turbo Diesel, LM Leichtlauf High Tech su (neka od) ulja koja ispunjavaju i Fiat 9,55535 M2 nivo kvaliteta.
      U principu su sva bolja od Selenia WR (i bar ne skuplja ako već nisu ni jeftinija).
      Servisni interval od 10 hiljada km je dobro odmeren ali ne mora biti "max." može i 12500km ili 12000km ako se napravi u godinu dana.
      Pozdrav!

      Избриши
  9. Анониман26. јун 2015. 11:21

    Pozdrav i postovanje Stevo,
    Posle visegodisnjeg precenja bloga i licnog interesovanja za temu,cini mi se da sada imam jos vise dilema cak i oko prostih stvari.Naime,zeleci da izaberem najbolju varijantu,molio bih za savet u vezi izbora za motor Fiat 1.2 16 v -2002.god,sa predjenih 160-200 k.km,u dobrom stanju,bez vidljive potrosnje ulja.Koristi se intenzivno,kao vozilo za firmu.Vecina lube match-eva savetuje sto i fabrika-10w40 api sl i A3.Moje pitanje je sta dobijam,a sta gubim u smislu zastite,habanja,hladnog starta,ako bih koristio 5w40 neko npr.ful saps,a sta ako bih koristio 5w40 npr.mid-saps kao npr. Nisotec sint C3 ulje,u smislu sastava aditiva,zddp,itd?.Da li je bolje Acea C3 ili full-saps za konkretan motor i da li je npr Nisotec sint greska? Ili je mozda najbolja varijanta neko 10w40 sa mb 229.3 i vw 502? Dilema mi je bila HX7 u obe gradacije,ali me malo strah Shell-a zbog porekla,pa su mi neka razmisljanja skrenula ka Nis-u,Eku,Havoline-u ili eventualno Wolf-u? Cena mi nije preterano bitna, menja se ionako cesce od preporuke,nego sigurnost i prilagodjenost ovom motoru u smislu zastite u tezim uslovima.Hvala unapred!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Mislim da bi (sada, posle 100k milja ili malo jače) najbolje bilo da se držite 10W-40. HX7 je jedno od (naj)boljih ALi naravno (da) nije obavezno. Uz zahtev API SL i/ili ACEA A3(-02) praktično će svako 10W-40 ulje današnjice to ispuniti.
      NIS, EKo, Havoline i Wolf ... sve dolazi u obzir.
      Procenite prema sopstvenim afinitetima.
      Pozdrav!

      P.S.
      Najkraće rečeno, 5W-40 bi možda došlo do izražaja kod novijih motora, kod temperatura ispod -20°C i kod perioda zamene koji su blizu 20k km (ali u godinu dana). Inače, nije od većeg značaja (pomalo u gradskoj vožnji). Kod motora sa mnogo km mislim da je bolje 10W-40, pogotovu zbog godišta automobila (motora).
      Pozz

      Избриши
  10. Анониман26. јун 2015. 20:04

    Puno hvala na odgovoru! Probao bih Wolf Guardtech (Extendtech izgleda,nazalost,ne uvoze)iz radoznalosti. U tom smislu,koliko je,i da li je uopste,Hx7 ili neko drugo ulje sa ispunjenim Api sn,mb 229.3, vw 502 u prednosti,u ovom motoru? Jos jednom,hvala na trudu i strpljenju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Verovatno (u nijansama) ta ulja jesu bolja ali nije od velike važnosti. Svakako ne "po svaku cenu".
      Pozdrav!

      Избриши
  11. Zahvaljujem se za 229. registraciju na blogu.
    Verovatno se radi o Miroslavu Krstiću. Hvala!

    ОдговориИзбриши
  12. Pozdrav i svaka čast za detaljnost u skoro svakom postu.
    Sad naravno pitanje :)
    Tražio sam po blogu ali ne nadjoh za Clia preporuku.
    Clio 2 1.2 8v d7f motor, 1999. god. prešao 135k
    Da li mora elf i koje?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Za vaš automobil:
      (praktično) bilo koje 0W-40 ili 5W-40.
      Naravno, 5W-40 se više isplati.
      Ne mora Elf (naravno) ali se prilično isplati (jeftino a dobro ulje). Ako Elf ... bilo koje (RN 0700 je poželjno ali daleko od obaveznog) .... čak bih pre tipovao na Elf Evolution 900 NF.
      Može i najbliži "rođak" Total Quartz 9000 ... ali i ostala kvalitetna ulja u 5W-40 ili 0W-40.
      (Motul X-cess, Shell Helix Ultra, Kroon Emperol ... G-energy F Synth ...)
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Wow! Hvala na tako brzom i opsirnom odgovoru. Ja sam mislio 10w40 posto mali nije vise toliko mlad. Nadam se da nece da procuri. Imam ga manje od godinu dana i dolio sam mu litar aralovog 5w30. Posle skoro 13k koje sam ja presao mislim da je vreme da ga pocastim. Stavljam po preporuci 5w40 i javljam iskustvo za koju hiljadu km. Hvala jos jednom!

      Избриши
  13. Анониман3. јул 2015. 23:00

    Poštovani, da li sam se prevario što sam u Yarisa 2007 1.3 87ks benzinca sipao Wolf 5w30 C3 ulje? Ukoliko jesam, da menjam dok ne napravi neku štetu motoru koji je kao nov, prešao 65k.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      5W-30 bi trebalo da je fabrički podrazumevana vrednost (default) a ulje koje ste sipali je vrhunskog kvaliteta. Niste pogrešili.
      Pogotovu što je motor skoro nov (sa malo pređenih km). Ako ste (slučajno) do sada sipali 10W-40 (što je lošija opcija) onda samo malo ranije promenite prvi put (na 7500km) i nastavite sa 5W-30. Ako je i do sada sipano 5W-30 (pogledajte servisnu knjižicu ako je imate) onda svakako nastavite sa ovom gradacijom. Wolf je (više nego) o.k.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Анониман4. јул 2015. 11:15

      Hvala Vam na extrabrzom odgovoru. Jedina moja nedoumica u vezi Wolf official 5w30 je ta da Toyota preppručuje A1-A3 ulja a ovo je C3-12. Što se tiče ostalih specifikacija, vidim da wolf fima manje sulfatnog pepela i veći frikcioni index pa li deluje kao bolje, a opet ostaje ta nedoumica u vezi standarda. Inače, od početka je u autu 5w30. Što se tiče gradacije znam da sam na pravom mestu :-)

      Избриши
    3. Nema nedoumice. ACEA C3 sigurno bolje štiti motor (ili makar isto) nego ACEA A1/B1.
      (posle vašeg odgovora sam pogledao "oil finder" kod Wolf-a, pa mi je jasnija dilema)
      Wolf oil finder daje ulja najbliža fabričkom punjenju. Ipak, jedino možete povećati potrošnju goriva ali ne za više od 1% što nećete ni primetiti (na otvorenom ni toliko). Sve ostalo je na strani C3 ulja. Ulja A1/B1 često moraju imati više anti-wear (protiv habanja) aditiva, i time više sulf. pepela, jer imaju niže vrednosti HTHS.
      Sipali ste odlično ulje, uživajte!
      Pozdrav!

      Избриши
  14. Poštovanje Stevo,

    Kupio sam Skodu Superb 2.0i benzin i ima servisnu knjižicu kompletnog održavanja.
    Jako mi je bilo čudno što su mu u ovlašćenom servisu sipali 10w60 ulje već sigurno zadnjih 200,000km, ali zadnja dva puta mu je sipano 10w40 ulje u nekom drugom servisu.
    Vlasnik mi je rekao da od kada ga je kupio da mu troši 2L na 10,000 kao i dan danas.
    Moje pitanje je da li po vama da sipam 10w60 ulja ili da sipam 10w40?

    Auto sada ima 305,000km.

    Unapred zahvalan,
    Dejan

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Dejane,
      Tih 2 litara na 10 hiljada km je taman da je u redu. Ako je (zaista) bilo tako od početka, onda je (jednostavno) takav motor i to (vam) je to.
      Nije strašno i prihvatljivo je.
      Ovlašćeni servis je verovatno problem pokušao da reši nešto viskoznijim (maksimalno za ovaj motor) uljem (očigledno bez rezultata ili tek sa umerenim).
      Posle svega ne bih se vraćao na 5W-40 (verovatno najbolje za ovaj motor sa toliko km ukoliko je korišćeno 5W-30 i/ili 5W-40 pre toga) a između 10W-40 i 10W-60, izabrao bih ovo drugo.
      Praktično je API SL (ili starija verzija VW 502.00 iz '97.) dovoljno za Vaš motor ali su 10W-60 ulja kvalitetnija od 10W-40.
      Kompromisno rešenje (ako ste i dalje u dilemi a ne bi trebali biti) je 10W-50 mada je izbor tu jako mali ... najisplatljiviji je svakako Elf (a možda se mogu naći i Total, Repsol i Q8).
      10W-60 možete menjati na 15000km/12 meseci, dok vam sa 10W-40 ne bih savetovao više od 10 hiljada km (uzevši u obzir pređene kilometre, broj radnih sati motora).
      Pozdrav!

      Избриши
  15. Poštovani g.Stevo

    Prvo hvala na brzom odgovoru.
    Jeste u pravih 100,000km je sipano 5w30 ulje pp knjižici.
    Verovatno ću onda ići sa 10w60, jer taman oko 15,000km i prelazim godišnje.
    Hteo bih još nešto da vas pitam.
    Naime razmišlja se da ugradim plin.
    Koje ulje bi mi onda preporučili za ovaj motor?


    Pozdrav,
    Dejan

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Isto (10W-60).
      Eventualno prednost dajte API SM uljima u odnosu na SL ali nije od većeg značaja (nije primarno za izbor).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Poštovani Stevo,

      Zahvaljujem puno na informacija.

      Pozdrav

      Избриши
  16. Poštovani,
    Počeo sam da čitam Vaše tekstove sa namerom da izaberem najbolje ulje za svoje vozilo. Međutim, što više čitam, to mi je teže da izaberem.
    Vozilo je Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI, 2002 god, 4x4, manuelni menjač sa oko 200000 pređenih kilometara.
    Proizvođač preporučuje Shell, računam da bi HX7 10W40 bilo najbolje za mene. Problem za mene je gde kupiti ulje a da znam da je Shell? U lokalnoj prodavnici su boce od tog ulja blede kao da su stajale 15 godina.
    Pročitao sam i tekst o Wolf oil-u, pa i njega razmatram, kako sam shvatio - ExtendTech 10W-40 bi bila dobra opcija?
    Imate li još neki predlog u vezi izbora odgovarajućeg ulja?
    Unapred zahvalan na odgovoru.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Dragane,
      Proizvođač preporučuje Shell (samo) iz razloga što je sa tom kompanijom potpisao ugovor (bar u to vreme).
      Naravno, Shell je bila dobra opcija jer je globalno prisutan, pa je za Hyndai to bilo bitnije od nekih (drugih) "sitnica" ... tj. Shell je bio najbolji ponuđač od Mejdžorsa ... a možda je i bilo dodvoravanje EU administraciji.
      Kako god, to nije ni jedina ni najbolja opcija, pogotovu kupovati ulja stara "kao biblija".
      Doduše, HX7 je (nesumnjivo) sam vrh u 10W-40 po kvalitetu pa je dobro što ste pošli tim putem (izabrati vrhunsko ulje u ovoj kategoriji).
      Wolf ExtendTech je ne samo ista klasa kao HX7 nego je razlika praktično zanemarljiva. Ispunjavaju potpuno iste standarde (SN nije od značaja, to je više marketinški nego tehnološki; SM je baš ono što je potrebno da bi ulje bilo klasu više od standardnih SL 10W-40 ulja; na kraju krajeva, VW 502.00 i MB 229.3 je značajnije od API-ja).
      Ne bih išao dalje, Wolf je više nego dobro ulje, dostojna zamena (ako nije i bolji) i to je to.
      Pozdrav!

      P.S.
      Hvala na registraciji!

      Избриши
  17. Poštovani,
    Hvala Vam na odgovoru. Koliko sam video, kod nas Wolf ExtendTech nema u prodaji. Da li bi GUARDTECH 10W40 B4 bila dostojna zamena?
    I još nešto: imate li iskustva sa firmom iz Novog Sada sa sufiksom 001 na kraju (pretpostavljam da ne smem da spominjem ime). Imaju akciju za Shell HX7 ulje (4l za 1900 dinara), kako da znam da li je original?
    Možda sam malo dosadan, ali računam da će mi odgovori značiti i u budućnosti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Mislim da se ExtendTech može naručiti (ali se mora čekati nekih 20-tak dana). Kako god, Guardtech je takođe dobra opcija jer je ACEA A3/B4-08 i dalje više od minimalnih zahteva za vaše vozilo (motor); nije moglo biti više od ACEA B4-02.
      Mogli ste spomenuti ime, ali ne bi mi značilo ni onda. Jedini prodavci ulja (zastupnici, distributeri) sa kojima sa bio u vezi a da su iz Novog Sada bila je firma Multikompani (dok je postojala). Otkupio ih je Orbico d.o.o. preko koga i ide zvanična distribucija u Srbiji (postoji još par kanala, ali to su "šleperaši" koji s vremena na vreme "munu" neki šleper preko grane uz nešto niže cene, ulje koje nije bilo namenjeno našem tržištu ... ).
      Shell nas podebelo ignoriše (ima i razloga zašto) pa gde kupiti originalno i povoljno, zaista ne znam.
      Na sajmu je zvanično išlo sve preko Orbico firme.
      Ne znači da ulje nije original, ali Wolf je značajno jeftinije (čak i od akcijaške cene za Shell) pa ne vidim da bi posebno dobro prošli sa pomenutom akcijom. Nije (čak) ni posebno jeftino jer je na Shell pumpama litarsko pakovanje 5€ (u Grčkoj nešto više). Nadam se da će vam koristiti (informacije).
      Pozdrav!

      Избриши
  18. Hvala Vam na odgovoru. Shell sam našao na sajtu http://kupiulje.rs/shell-2/

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  19. Pozdrav,
    Vozim E46 2003g,318i sa N42 motorom, ugradjenim auto gasom, 240000km na satu. Ulje menjam na 10000km. Koju gradaciju preporucujete za ovaj motor ? Sta mislite o Motul 5w 40 CNG LPG ?

    Hvala.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Bilo koje ulje sa BMW Long Life 01 ili 04 će biti dovoljno dobro. Motul CNG/LPG je jedna od opcija.
      Ipak, ulje NEMA zvanično BMW odobrenje nego (samo) nivo kvaliteta (LL-04). U tom smislu bi neko ulje sa odobrenjem (X-cess ili X-Clean, naročito ovo drugo) bilo "zvaničnije". Ipak, kako je CNG/LpG veoma slično "clean"-u, svakako da dolazi u obzir.
      Nema potrebe da menjate ulje na samo 10.000km, čak i za tako star motor 15000km je sasvim o.k.
      To je možda (jedino) opcija za taxi vožnju ili slične "teške" uslove eksploatacije vozila.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Na stranim BMW forumuma kazu da je za ovaj motor preporucena gradacija 5w-30 ili cak 0w-30 . Cak sam razmisljao da sipam 0w-40, zbog zime. Sta vi mislite ? I hoce li Wolf izbaciti kod nas gradaciju 0w-40 sa bmw normom? Hvala Vam.

      Избриши
    3. Poštovani,
      5W-30 je legalna opcija za Vaš motor. Ipak, nemojte se (tek tako) povoditi za stranim forumima. U Nemačkoj (osim na samom jugu) je retko preko +30°C u hladu tako da je tamo 5W-30 dobro i kod nešto starijih motora. Mislim da je 5W-40 ili 0W-40 kod nas bolja opcija (i jeftinija, bar ona prva).
      Wolf 0W-40 ispunjava LL-01 i sasvim je o.k. ali ništa ne fali ni PI 5W-40 koje ispunjava i LL-04 (pa može biti i bolje a svakako je jeftinije).
      Da li će biti Wolf 0W-40 ulja kod nas? Jedino da nazovete "Gazelu" ... ne bih baš rekao kod nas se 0W-40 baš nešto i ne prodaje (više bi frižidera kupili eskimi).
      0W-40 zbog (naše) zime nije neophodno. 5W-40 je dovoljno do -25 cel. što je više nego zadovoljavajuće (vrlo dobro je). 5W-30 nije posebno bolje od 5W-40 na veoma niskim temperaturama (-20 ili manje) već je slično (čak obično ima lošiju tačku stinjavanja).
      Pozdrav!

      Избриши
    4. Poštovani Steva ,
      u utorak sam u Beogradu pa ako imadnes malo vremena odvojiti da popijemo u bilo kojem periodu dana posalji poruku na broj 0038765706358 .
      Srdačan pozdrav,
      Božidar Veljančić.

      Избриши
    5. Na žalost u Bgd. sam (najverovtnije) tek u četvrtak.
      Hvala na ponudi ... javite i sledeći put kad dolazite.
      Ostaje da bih želeo da se vidimo.

      Избриши
  20. G-dine Stevo !
    Ti si genije.! Od tebe se moze i cuti nesto novo ali i dobiti D O B A R savet.
    Sta bi mi bez Tebe.
    Da ne bese tebe i tvog (dobrog) predloga i saveta , koje ulje da koristim za moj "Golf IV" ja bih i dalje koristio ono "drndavo" ulje , ili bolje reci >>zetin od ulja<< koje proizvodi "FAM"
    Srdacan pozdrav
    mr. Ostojic M. dipl oecc
    Hvala Ti

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ... mislim hvala ... nadam se da sam zaslužio.
      Doduše FAM ima i zejtin a ima i boljih ulja, ne sećam se tačno šta je bilo ali nije isto FAM mineralno i FAM sintetičko.
      Drago mi je ako sam pomogao, g. magistre.
      Poštovanje i pozdrav,
      Steva

      Избриши
    2. Aha, javili ste se i mejlom ... da, bolje je koristiti kvalitetnije ulje i kod starijih motora. (npr. VW 502/505/505.01 nego VW 501.01/505 ili slično).
      Samo nastavite, jedino što bi 10W-40 možda bilo optimalno rešenje (uzevši u obzir mali broj pređenih km ali (ipak) i godine motora).
      Pozdrav!

      Избриши
  21. Pozdrav za doktora Stevu!

    Ako bih probao da se,posle par zamena sa 10w40(Motul 6100+) vratim na 5w40,rukovodjen time da: nema potrosnje ulja u oba slucaja,da je sintetika kvalitetnija i raznovrsnija i da je pravi momenat to uraditi pred zimu,st a mi savetujete od ovih ulja:

    1.Wolf Multigrade SN/CF 5W40
    2.Motul 8100 X-cess 5w40
    3.Wolf Multigrade SN/CF C3 5w40 PI

    Motor je Fiat Multijet 1.9 bez DPF 2006.,km >300k
    Sve navedeno je po oil finderu a tehnicke karakteristike za prvo ulje na listi bas deluju impresivno..

    Unapred hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Ideja da pređete sa 10W-40 na 5W-40 Vam je (vrlo) dobra, naročito ako nema potrošnje ulja u oba slučaja kako ste naveli (i pored 300k km+).
      Sva tri ulja su dobra i 99% profesionalaca će reći ili da kupite najjeftinije ili da bacate kockicu.
      Ako ćemo u "sitna crevca" onda je situacija ovakva:
      Opšti kvalitet opada u nizu (1 do 3) ali to su nijanse.
      "Kompatibilnost" sa motorom takođe opada u istom nizu, tj. najbolja je kod 1. a najlošija kod 3 (opet nijanse). Tako da smo došli "na isto" (izjednačen skor). Motul doduše ima MB 229.5 ali to je od značaja samo kod dužih intervala zamene (tj. možda bi se moglo malo i produžiti sve do fabričke preporuke ali ne preko toga, ali za star motor ionako treba skratiti pa je od manje važnosti).
      Cena je sigurno na strani Wolf-a (u oba slučaja).
      Lično dajem malu prednost ulju pod 1. koje nije lošije od druga dva (akademske razlike) a jeftinije je i prigagođenije motoru.
      Naravno, da se sam sebi ne bi (kasnije) smejao, još jednom da naglasim: bilo koje od tri navedena su više nego dobra za vaš motor!!
      Pozdrav!

      Избриши
  22. Poštovani,

    Da se,sa zakašnjenjem zahvalim a i registrujem.Nazalost,Gazela nema u ponudi,za sada, prvo ulje sa liste,izbor je ipak Motul pošto više verujem uljima sa većim TBN-om.Da smo u nekoj drugoj državi pa i da ne marim..
    Čujem na FLS forumu da je Shell malo aktivirao ponudu(tačnije zastupnik Orbico),izgleda da konačno možemo igrati na sigurno za podnošljivu cenu(750 din/l HX7 5W40)Da li možda imate podatak o TBN-u za ovo ulje?

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na registraciji g. Željko.
      Shell je uvek dobar izbor (doduše nije baš bio povoljan, ali ove nove cene su o.k.).
      Nemam podatak za TBN jer Shell uporno ćuti o tome (kao da je nevažno ... možda je manje važno na Zapadu, ali je i dalje podatak koje bi morao da se daje u teh. dok.).
      Na www.oil-club.ru su vršili analize i vrednost je nešto preko 10 ali to je Shell proizveden u Rusiji (i nije izvesno da je tako i u Evropi).
      Da Shell (bar) navodi godinu ACEA standarda pa bi mogli i da kažemo da je TBN od oko 10,5 karakteristika svih HX7 ulja. Ovako možemo (ipak) samo nagađati.
      Logično mi je da (T)BN vrednost ovog ulja bude između 8 i 10.
      U svakom slučaju je (bar nešto) veća od ACEA C3 ulja.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Motul je (naravno) uvek dobar izbor ali činjenica da je ovo jedan od najskupljih brendova (pa kvari lak izbor).
      Pozz

      Избриши
  23. Zanima me cisto informativno,koje Wolf ulje bi bilo adekvatno za motore koji su cesto iznad 6000 obrtaja..Recimo Citoren vts 1.6 16..? Kada kazem cesto mislim na potezanja 1 i 2 brzinom do recimo 7000..Naravno po toplom vremenu,prolece,leto..Ne posedujem doticni automobil,ali me intresuje odgovor..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pitanje je prilično neprecizno pa je zato teško odgovoriti na njega.
      Ako se visoki obrtaji potežu dok motor nije potpuno zagrejan (u kraćim relacijama) onda je verovatno bolje koristii 5W-30 ulja (pa i C2, u principu C3 zbog HTHS-a koji je veći).
      Dakle, motor se lakše vrti sa lakotečljivim uljima.
      Ipak, ako se u takvim obrtajima drži više minuta (a ne samo poteže do njih) onda je bolje koristiti viskoznija ulja (5W-40) ... za Track day (Navak) i 5W-50.
      Iskreno, ne bih menjao ulje koje je već dobro i za normalnu vožnju, neko od 5W-40 ... pre svega ExtendTech HM ili VitalTech ("bez išta"). PI jeste varijanta ali ne idealna (za normalnu vožnju je skoro idealna za Saxo 1.6 16v) za namenu.
      Dakle pre svega dva navedena 5W-40 ulja.
      Ulje menjati po preporukama za teške uslove (na oko 10 hiljada km ili godinu dana), ne posebno manje (kao što smo više puta napomenuli, jeste novo ulje bolje ali je koeficijent trenja sa nešto starijim (ali još uvek dobrim) uljem niži a brže se stvara i zaštitni film (od ZDDP-a)).
      Od Nove godine je na Honda forumu u temi "koje ulje za Hondu" velika rasprava o tome (posle više meseci pauze u temi) tako da više možete naći tamo (konkretno je za Honda motore i Toyota u drugom planu ali opšti zaključci se mogu primeniti i šire).
      Pozdrav!

      Избриши
  24. Postovani,
    Dilema je koji WOLF za 525 d e39 sa 249000 km?
    Posto je automobil od prvog vlasnika u od pectka je u njemu gradacija 5w40? Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Miloše,
      Praktično, bilo koje.
      Ako ćemo o distinkcijama, VitalTech ("običan") bi bio najbolji izbor. Zatim ExtendTech pa VitalTech PI C3.
      Ako se ulje menja na manje km onda je tek sasvim svejedno. U principu ulje ne bi trebalo menjati na više od 15000km/12 mes.
      i po tome je napravljena lista (poredak).
      Pored "logičnog" nastavka sa 5W40 uljima ne bih podcenio ni EcoTech 0w40 FE koje je za motore sa manje km sigurno i bolje a sad je tek "tu negde" (uz veću cenu pa se verovatno manje isplati).
      Na kraju ali ne i po značaju:
      250k km nije mnogo za taj motor ali tu je i više od 10 god. eksploatacije, tako da bi možda VitalTech 5W50 bilo i najbolje rešenje (nivo kvaliteta BMW LL-01), naročito u mešovitoj vožnji (dakle ne pretežno gradskoj), čak i u slučaju da motor uopšte ne troši ulje (troši kao da je nov). Uopšte je preventiva ispred "lečenja" (obično je tek krpljenje).
      U svakom slučaju čak i za motor u jako dobrom stanju razmislite o ovome posle 300k km (tu bih mu već dao jasnu prednost) a ako je već motor u jako dobrom stanju (a pretežno se vozi u gradu) onda ni 0W40 nije (a) "da se ne proba".
      Da ne budem sad previše neprecizan:
      Ostaje VitalTech ili ExtendTech u 5W40 kao primaran izbor.
      Pozdrav!

      Избриши
  25. Postovani, hvala Vam na odgovoru.
    Sve pohvale za Vas blog ali i recenzije i savete koje dajete po automobilskim forumima. Puno uspeha u daljem radu.
    Licno smatram da bi bilo lepo da VAm uvoznici omiguce hemijsko ispitavnje svojih ulja pre i posle.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bilo je priče o tome da ispitujemo korišćena ulja ali je problem sa slanjem uzoraka u inostranstvo jer praktično niko od njih nema laboratoriju ovde.
      Čak je i za to bilo planova (da se prevaziđe) ali je to tražilo obziljnu organizaciju i ograničen broj uzoraka.
      Hvala na podsećanju, možda bi mogao da obnovim "pregovore" u vezi ovoga ali ne mogu ništa konkretnije da obećam.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. DS9 je uradio par analiza u FAM-u (koristio njihova ulja, konkretno 5W-30 ACEA C2) što je objavljeno na CBC-u.
      Ipak, to je pre svega "preko veze", ovde ništa ne ide bez toga (ima toga i na Zapadu ali nije jedini način, čak često ne i najbolji).

      Избриши
  26. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  27. Poštovni Stevo,

    Probao bih Wolf ulje ali se baš slabo razumem u tematiku. Imam Škodu Fabiju 1,4, 2002 godište sa ugrađenim sekvencionim plinom. Koje ulje je najbolje sipati i na koliko km je potrebno menjati isto.

    Unapred hvala za odgovor.

    Pozdrav,

    Marko

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Marko,
      Potrebno je koristiti ulja koja imaju VW 502.00 nivo kvaliteta (najbolje zvanično odobrenje).
      Uzevši u obzir godište vozila i klimatsku zonu, ne bih išao na 0/5W-30 što je verovatno najbolje za nov motor sa malo km u sebi.
      Zavisno od stanja motora koristite:
      1) Wolf VitalTech 5W40 PI C3
      (motor u izuzetno dobrom stanju za godište, ne troši ulje i slično)
      2) Wolf Extendtexh 10W40 HM
      (možda i prvi izbor za pretnodne, svakako prvi ukoliko niste sigurni (prosečno stanje motora, neka "srednja" "peak-life" životna faza motora). Čak i u slučaju troškarenja ulja (ali ne i povećane potrošnje).
      ...
      Naravno, može i 5W-40 VitalTech (A3/B4) koje takođe ima VW 502.00 (može i za TNG ali ipak posle PI ulja), kao i VitalTech 5W40 GAS (slično PI ulju, bez zvaničnog 502.00 ali u nivou kvaliteta).
      Alternativno, Wolf GuardTech 10W-40, koje je za to godište odlično ulje, ali ipak nema VW 502.00 (što nije više možda ni obavezno ali je svakako poželjno).
      Ulje menjajte na 10.000km, ipak je motor stariji od 10 god. (npr. 8 do 12k km).
      Pozdrav!

      Избриши
  28. Poštovani Stevo,
    Koje ulje od Wolfa ili nekog drugog proizvođača preporučujete za hondu jazz 1.2 benzinac 2005g.prešla 130,000 km.
    Unapred se zahvaljujem-Mihailo

    ОдговориИзбриши
  29. Poštovani g. Mihajlo,
    Wolf Officialtech C3 (5W-30) je dobar izbor (a mislim da ga i ima kod uvoznika). Cena je povoljna. Eneos 5W-30 (Sustina, osim što je skupa, može i Hyper) je vrlo dobar izbor.
    Fabrička preporuka je (prvenstveno) 0W-20, ali nisam siguran da bi bilo najbolje rešenje posle 10-tak god. i (doduše ne tako mnogo) pređenih km.
    OEM Honda je uvek dobro rešenje (i jedno od skupljih).
    U principu bih birao 5W-30 ulja ili 0W-40.
    Kao ekonomično rešenje može i 5W-40.
    Da ne širim priču, svi renomirani proizvođači dolaze u obzir (mnogi hvale Motul ili Liqui Moly, gde, svakako, nema greške ali je i cena (obično) nešto veća), itd.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  30. Postovani. Koje ulje mi preporucujete za Opel Astru H 1.7 CDTI ekoflex 2009 godiste sa pravih 200000. Prosle godine sam sipao Wolf Officialtech C3 ako se dobro secam u grafaciji 5w30. To je bila preporuka njihovog oficijalnog sajta. Sada mi taj isti sajt predlaze MULTIGRADE GEOS-B 5W30 ili MULTIGRADE
    SN SAE 0W40 ili MULTIGRADE
    SL/CF SAE 5W30. Nisam siguran da ovo mogu pronaci kod nas a u Gazeli kazu sipaj GM ili Vitaltech!? Bar sam takav mail dobio od maloprodaje iako sam pitao da li imaju neko od pomenutih varijanti sa sajta. Doduse nije prvi put da tamo nude sve osim Wolfa, sto mi je bas cudno. Ulje menjam jednom godisnje i predjem oko 10000 km. Unspred hvala na odgovoru.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Toliko o "oil finder-ima".
      Da li je u pitanju promocija drugih ulja ili je uzeto u obzir da je vozilo godinu dana starije, teško je reći.
      Slično je i u Gazeli, verovatno forsiraju manji broj ulja, a i nude ono čega više ima na lageru (logično).
      Sve u svemu, NE tražite hleba preko pogače, jer je Wolf Officialtech C3 5W-30 bolje ulje od svih navedenih. Osim toga i jedino ima zvanično Dexos2 odobrenje (approval), tako da je tu priči (odmah) kraj.
      GEOS je slično ali u nijansi slabije (možda je doduše jeftinije) i svakako bez zvaničnih Dexos2 ili MB 229.51.
      Ostala su još manje preporučljiva (softveri još uvek nisu nepogrešivi).
      Pozdrav!

      Избриши
  31. Анониман22. март 2018. 08:30

    Lijep pozdrav..nadam se da je ovaj blog jos uvijek aktivan..u svakom slucaju i prije svega zelim da naglasim da nisam naiso na nesto bolje od kako postoji internet bez imalo pretjerivanja..svaka cast!eh sad ovako posjedujem VW touran 1.9 TDI 2005 godina i u poslednje vrijeme mi je poceo da "uzima" ulje.. od servisa do servisa dobar litar..zanima me Wolf 5w40 ili neka Vasa preporuka..unaprijed hvala za ovakvu posvećenost prema blogu;-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Da, blog je aktivan, bar što se odgovora čitaocima tiče, novih tekstova će biti, no nikako da stingem.
      Litar između servisnih intervala NIJE povećana (već normalna) potrošnja ulja.
      Ako je pre toga bilo "nula" to je bio (samo) privid.
      Dakle, oko toga se ne bih brinuo, samo bih pratio potrošnju i po potrebi dolivao ulje (na mesec dana ili dve hiljade km).
      Wolf se, svakako, može koristiti, VitalTech 5W40 PI C3 ima VW 505.01.
      (naravno, preporučujem normalne (ne produžene) intervale izmene, na 15000km).
      Cena je vrlo povoljna.
      Posebno preporučujem Total INEO MC3 5W-40 koji se od skora (od pre par meseci) može naći i na tržištima Balkana (u Srbiji vrlo dostupan).
      Cena je nešto veća ali prihvatljiva za jedan premium brend i proizvođača koji je u TOP 5.
      Naravno, sva ulja sa zvaničnim VW 505.01 mogu da se koriste (naravno i VW 504/507 ali je to skuplja varijanta, za "skraćene" intervale zamene).
      Pozdrav!

      Избриши
  32. Postovani,
    Pozdrav za vas i moje pitanje glasi: Posedujem VW passat 2003god sa dizel motorom 96kw presao 250000km. Koje ulje od Wolfa biste mi preporucili ? Inace do sada je sipano Castrol edgge 5w30.
    Unapred zahvalan.

    ОдговориИзбриши
  33. Poštovani Stevo.
    potreban mi je savet.

    Kakvo je Vaše mišljenje o WOLF 10w-60 uju ?

    Naime, imam audi a6 1.8t sa 300.000 km. Potrošnja ulja mi je cca 0,4l/1000 km i tako godinama, ali pretražujući različite forume video sam da dosta ljudi koristi ovu gradaciju u ovim motorima.

    Laički, pretpostavljam da bi ovo ulje prijalo navedenom motoru u periodu mart - novembar.

    Ukoliko mislite da gradacija ima smisla ali kod drugog proizvođača ulja, molimo bih i za taj Vaš stav.

    Unapred hvala.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Wolf VitalTech M (naročito ovo sa M) je solidno 10W-60 ulje, dobro aditivirano (nivo kvaliteta MB 229.3) te sigurno dovoljno dobro za Vaš motor (ali samo u periodu koji ste sami naznačili). Inače su 5W-50 ulja bolja za zimski period.
      Od 10W-60 ulja slično je npr. Ravenol HVS i mnogo druga. No ta ulja su na HC osnovi.
      Ako želite više od toga, preporučujem Ravenol RSS ili neko drugo PAO ulje (sa visokim učešćem tih baznih ulja).
      Potpuno sintetička imaju još neke kompanije, npr. nemački Bizol (još nisam pisao o njima), Yacco, Kroon Emperol Racing 10W60 (nije čisto PAO ali uz dobrano učešće), itd.
      Pozdrav!

      Избриши
  34. Poštovani,
    savet za golf 5 ,1.9tdi,77kw, 2005.godište,
    250 000 km.
    Wolf VitalTech 5W40 PI C3? vasa preporuka? i interesuje me da li se ulje treba menjati na svakih godinu dana bez obzira na predjenu kilometrazu? od poslednje zamene, pre godinu dana je predjeno samo 5000km. hvala unapred

    ОдговориИзбриши
  35. Poštovani,
    Ulje koje ste naveli je sasvim o.k. (i ima umerenu cenu). Ulje treba menjati svake godine, pogotovu sa samo 5000 km godišnje (da je bar 10-12 hiljada pa i neki mesec (do pola godine) i da se prekorači).
    Nadam se da Vas nisam zbunio. Malo km implicira da se vozi retko i to kratke relacije. Ako je svih 5000 km sa radnom temp. motora (20 km i više leti a 30 km i više zimi) onda možete prekoračiti ali ne više od 18 meseci.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  36. Postovani,
    hvala na brzom odgovoru.razumeo sam sve. :-) super su vam svi tekstovi i opisi. ako imate vremena ovih dana da li mozete napisati preporuku top 5(ili 10), 505.01 ulja? mislim da kod nas ima dosta korisnika sa tim tipom motora(pumpa-dizna)hvala.. veliki pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Specifičnih VW 505.01 ulja ima sve manje (Modriča, INA, Motul ... na Zapadu već sve manje ako uopšte) pa je svako 505.01 "Specific" u TOP 5 (i nema ih toliko).
      Ostaju ACEA C3 ulja, a tu je malo teže da se izdvoji (baš) ToP 5-7 (da dopuni prethodno).
      Dobra ulja su (svakako):
      INEO MC3 5W-40, MOtul X-Clean 5W-40, Havoline Ultra S 5W-40, Castrol EDGE, Kroon SpecialSynt, Fuchs GT1 5W40 ... nije loš ni FAM, Lukoil (Genesis, ako se može naći u 5W40), Yacco (uf, ne mogu se setiti oznake ali nije teško naći) i slična.
      U 5W-30 izbor je još veći, ali kod starijih motora možda je 5W-40 (ali samo možda) bolje rešenje (za mnogo gradske vožnje možda i ne, tu bih ACEA C2/C3 uljima dao prednost).
      Pozdrav!

      Избриши
  37. Dobar dan, mitsubishi lancer, 2.0 16y 99kw benz+plin, 2006 god, 210000 pravih predjenih, ne znam sta je sipano do sada u njega, uvoz iz Svajcarske, da li da sipam, 5w/40 ili 10w/40 Wolf me iskljucivo interesuje? Hvala unapred!

    ОдговориИзбриши
  38. POštovani,
    Svakako 5W-40. Primarna preporuka je zapravo 5W-30 za šta svakako nije (još) kasno.
    Možda je i najbolje prvo koristiti 5W30, npr. OfficialTech C3 (ili čak C4 koje je C4/C3).
    Za nova vozila bi C2 bio idealan izbor.
    U svakom slučaju 5W30 bi moralo da bude o.k. a ako zbog pređenih km i cene (dakle prošli bi ste jeftinije a i ne proverava vam se često nivo ulja, što svakako u početku morate raditi češće nego kasnije) može i 5W-40 ACEA C3, VitalTech PI.
    U principu može i ACEA A3/B4 ulje SAE 5W-40, ali je zbog TNG-a "tačka na i" baš ACEA C3.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  39. Анониман12. јул 2019. 06:31

    Postovani,
    molim vas za savet za ulja za
    Megane II (1.5dci,60kw, 2004,200000 km) i
    Golf V (1.9tdi,77kw,2005, 200000km)
    Filteri Mahle/Knecht, Mann, Bosch???
    Hvala unapred.

    ОдговориИзбриши
  40. Poštovani,
    Za Megane, bilo koje 5W-40 ulje (full SAPS, ACEA A3/B4). Može i 10W-40 ali ako motor ne troši ulje prva opcija je bolja.
    Golf V - bilo koje 5W-30 ili 5W-40 ulje sa VW 505.01 (obično su ACEA C3).
    Filteri ... svi proizvođači su o.k. (samo nađite pouzdane dobavljače/uvoznike).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  41. Анониман19. јул 2019. 08:12

    Postovani,
    hvala na odgovoru. Za Megana je uzeto Total Quartz 7000 10W-40 i Mann filter.
    Za Golfa se razmisljam izmedju Totala(ineo mc3 5W40),G-energy W 5W-40, Wolf vitaltech 5w40 PI C3 i Lukoil Genesis special C3 5W40. Da li je dobar izbor i ako moze vasa preporuka?

    ОдговориИзбриши
  42. Sva ulja su o.k.
    Možda da cena odluči ili vaši lični afiniteti.
    Nema grešeke ni sa jednim od navedenih.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Postovani, imam Scenic 2 1.5 dci '07 sa DPF. U motoru je trenutno ulje Motrio 5w30 koje bih hteo da promenim. Koje bi mu najbolje odgovaralo, kontam da je bi trebalo Acea c4 standarda zbog DPF? Prelazim godisnje oko 12k km, trenutna predjena km mi je 136k km. Unapred hvala na pomoci.

      Избриши
  43. Poštovani,
    Zahtev za Vaš motor je ACEA C3. Te 2007. ACEA C4 nije ni postojao kao standard. Naravno, "više je bolje" te ACEA C4 ulja mogu biti odličan izbor.
    Međutim, ne očekujem nikakvu razliku u odnosu na ACEA C3 ulja, tako da je praktično svejedno.
    Dexos2 ulja te MB 229.52 (u 5W-30 varijanti) bi mogla biti odličan izbor (kao što je npr. Kroon Presteza MSP, ali ima takvih veliki broj).
    Bilo koji poznati proizvođač je o.k.
    Total/Elf je uvek dobar početak ali ako su vam "dosadili" (Motrio je samo drugo trgovačko ime i servisno ulje (te time nešto jeftinije)), onda možete birati neko drugo (renomirani proizvođači, naravno). Ulje menjajte na godinu dana.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno. Puno ste mi olaksali dilemu oko acea c3 i acea c4. Ovo Kroon mi izgleda sasvim ok ulje, najverovatnije cu probati njega. Pozdrav.

      Избриши
  44. Poštovani Stevo imam passata 1.8t '99
    160000km zadnja 2-3 puta sipano Mobil 5w50 peak life i sada razmišljam da pređem na wolf, pa da Vas pitam za mišljenje koje bi ulje preporučili neko za celu godinu jer se auto malo vozi 5-7000 god a voli da se da po gasu ali ništa crveno max 5000rpm
    Pozdrav Vladimir

    ОдговориИзбриши
  45. Poptovani Vladimire,
    Prosto se (odgovor) nameće samo po sebi - Wolf VitalTech SAE 5W-50.
    Alternativno Official Tech 5W-40 (sa najnovijim VW 511.00 iz 2018. nešto kao ACEA C3-16+, i sa MB 229.51) ili ExtendTech 10W-40 HM (VW 502.00).
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  46. Pozdrav
    Postovani Stevo,nemogu naci ulje Wolf,Ali sam pronasao zato ulje Ardeca pro longlife,5w30 iz Belgije
    Vaše misljenje o uljima Ardeca
    Hvala
    Bojan

    ОдговориИзбриши
  47. Poštovani Bojane,
    Ovo sam valjda već odgovorio (na nekoj drugoj temi, btw. ako je iz prve polovine 2009. to je i teško naći (čak i meni, kao "admin"-u).
    Ukratko, nemam posebno visoko mišljenje o njima, oni su samo trgovci i Ardeco je samo brend (doduše i Castrol takođe, ali uz dužu tradiciju i veće domete, kao i uvek jakog "gazdu").
    Ako baš ne morate izbegavajte, ima i drugih ulja slične cene a sa zvaničnim odobrenjima (ako ništa drugo odite na bevo.Mb gde je lista zvaničnih odobrenja za Mercedes, to je najažurnije a javno dostupo, uz Dexos standarde, koji Vam takođe mogu dati ideju koja su ulja sigurno dobra).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  48. Анониман4. март 2021. 08:51

    Postovani Stevo
    Prodavac mi nudí umesto ulja Wolf officialtech 5w30 longlife lll,
    nudi
    ulje Chempion oem specific 5w30 longlife
    Kaze ista fabrika,2 proizvoda????
    Da li je mozda neka prevara u Pitanju?
    Vaše misljenje o Chempion ulju???
    ili je zaista isto i iz iste fabrike?
    (Chempion je i nesto jeftinije cenom nego ulje Wolf!)
    p.s.
    da dodam samo na ovo iznad!
    Prodavac mi dao podatke;
    Chempion OEM specific 5w30 ll
    -Index Visk.-161
    -sulf.pepeo- 0,77
    Flash p.- 234
    Pour p. -42
    Bn mg/coh- 8.8
    Kako Ví vidíte u odnosu na Wolf ulje officialtech 5w30 longlife III-da li je stvarno isto identicno ulje-dobro ulje?
    Kako je moguce da je i jeftinije od Wolfa?
    I mozda da mi ga na kraju,ako moze, uporedite sa uljem recimo Total Ineo Longlife 5w30,kvalitetom-perfomansama?
    Naravno,cena ulja je veoma dobra/jeftinije od Wolf,i od Totaĺ ulja-te specifikacije/
    Hvala unapred
    Verujem Vam i svaki Vas savet ce mi dobro doci!
    Budite ljubazni
    Bojan

    ОдговориИзбриши
  49. Poštovani Stevo, Izuzetni tekstovi, izuzetni saveti, iako sam se malte ne odlučio za Wolf ulje c3 dexos2 5w30 (motor je CDTI 1.6 Opel Astra K) hteo bih upitati za brend i tip DYNAMAX PREMIUM ULTRA GMD 5W-30? Da li se ovo ulje može meriti sa Wolf? Srdačan pozdrav, Ljuba.

    ОдговориИзбриши
  50. Poštovani,
    Dynamax je među najboljima "od ostalih" (onih koji ne plaćaju mnogo odobrenja, sa istoka su i slično).
    Nije velika razlika u kvalitetu ali je Wolf (nekako) pouzdaniji brend (ako ništa drugo imaju odobrenja koja su na etiketi/TDS-s navedena).
    Hoću reći vredi bar neki (desetak, dvadesetak) procenat više.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  51. Poštovani, molim za jedan odgovor. Vozim Ford Fiestu 1.4 tdci, na satu 190000 km. Sipam isključivo ulja sa 913-d specifikacijom. Za poslednjih 5000 km auto je potrošio 1 litar ulja. Ranije je bilo oko 700 gr na 10000 km. Da li preći na viskoznije ulje i koje, i da li se prelazi na viskoznije ulje isključivo zbog potrošnje manje viskoznog ulja(5w30) ili ipak viskoznije bolje štiti motor nakon velikog broja km? Hvala unapred.

    ОдговориИзбриши
  52. Zaboravih da napomenem da je Fiesta 2007. godište

    ОдговориИзбриши
  53. Poštovani g. Sale,
    Nije problem ni nastaviti sa 913D ali bi već zaista mogli preći i na viskoznije ulje makar u istoj visk. gradaciji.
    Npr. SAE 5W-30 Dexos2 uz MB 229.51 (ili samo ovo drugo) ili još bolje Mb229.52 ... ulje menjajte na max. 15000km a ne 20k km (ako ste uopšte) jer je auto već star (a i ACEA C3 ima manji TBN, makar se i sporije trošio).
    913D skoro da nadoknađuje zaštitu motora uz više aditiva ALI fizika (fiz.hem.) je neumoljiva, uz povećanje zazora (pa makar i u dozvoljenim tolerancijama, što je verovatno slučaj) viskoznost ulja ipak igra ulogu. Iako su 5W30 ulja, High HTHS su ipak viskoznija. Izgubićete samo na potrošnji, koja će se povećati oko 1% ali to samo u gradu i samo u kratkim relacijama (inače ni toliko).
    Pozdrav!

    P.S.
    Kasnije pređite na 5W-40 (istih specifikacija koje sam naveo za 5W30). Pozz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani Stevo, puno hvala na odgovoru. Ulje inače menjam na 8- 10 000 km. Ovih dana radim mali servis, pa cu vas obavesti kako se motor ponaša sa preporučenim specifikacijama ulja sa Vaše strane. Još jednom hvala i sve najbolje.

      Избриши
  54. Pozdrav!
    Koje biste mi preporučili ulje za Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kw. 2003
    Do sada sam sipao Seleniu TD.
    Razmišljam o ulju Wolf GuardTech B4 ili B4 dizel.. auto je prešao 250k × 3 bar, generalno ne troši mnogo ulja.
    Da li bi to Wolf ulje bilo Ok opcija, citao sam dosta o njima.. hvala!

    ОдговориИзбриши
  55. Poštovani,
    GuardTech B4 (dizel) je sasvim o.k.
    Da je samo 250k km neko od SAE 5W40 (praktično bilo koje) bi bilo o.k.
    Wolf ulja su sasvim o.k. opcija (bilo koje ACEA B4 u 10W40 visk. gradaciji).
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  56. Анониман7. јул 2022. 18:02

    Pozdrav!
    G.Stevo,moze pitanje;
    Po Vama,a izuzetno cením Vas rad-pratim Vas dugo,recimo "best bye" ulje za vw 507.00?
    Uloženo - dobiveno?
    Cena + kvalitet?
    Recimo,izabrah ova ulja,po meni:
    -Wolf Officialtech C3 Longlife 5w30
    -Total Ineo Longlife 5w30
    (I da dodam,recimo par nemackih testova preporucuje ulje Mannol energy combi 5w30)
    Interesuje me bas Vaše misljenje za ova pobrojana ulja
    Belgija,Francuska-Rumunija,i Nemacka-Litvanija
    Hvala unapred
    Saša Stošić

    ОдговориИзбриши
  57. Poštovani g. Saša,
    Nemci toliko hvale svoje (pa makar i delom Litvansko) da to NE bih (ali) UOPŠTE uzimao u obzir. To je "pozitivnan" "ekonomski patriotizam" (na čemu im samo možemo zavideti) ALI nije objektivan.
    Dakle, to svakako nije loše ulje ali sigurno nije kao u tim nemačkim hvalospevima (dakleko od toga ... pa i renomirani ADAC nije baš 100% objektivan, o čemu dalje da pričamo. Deo ekonomske moći Nemačke svakako ide iz orkestrirane i dobro smišljene propagande).
    Btw. na stranu što su Nemci zaista najbolji što se tiče mehanike i hemije, ali se to onda prenosi "od vrha" ka "dnu" (Mannol je neka "zlatna sredina").
    No, da se vratim na pitanje.
    Wolf ima odličan odnos kvalitet/cena a pravi se u Belgiji. To je taman za no. 2 na listi.
    Total je (ipak) no. 1 od nabrojanih (makar u "foto-finišu") jer je PREMIUM (premijum) BREND (tačka). To što je Poljski ili Rumunski ne menja na stvari (potpuno automatizovane blendare, "state of art").
    INEO serija je posebno kvalitetna (pandan "Mobil 1" brendu) a košta manje od direktne konkurencije. Osim toga, Total ima izuzetan razvoj, laboratorije, član je ATIEL-a (jedini od tri navedena), i itd. i sl.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  58. Анониман10. јул 2022. 15:39

    Hvala na sugestijama.
    Total pod 1 ,pa Wolf pod 2.
    Rešeno!
    p.s.Litvanski Mannol neću onda ni razmatrati!
    p.s.s.
    Možda recimo još dodati Valvo ,i Havoline na ova 2.
    Ipak,I Wolf i Total su i cenom i kvalitetom iznad
    Svako dobro!
    Saša

    ОдговориИзбриши
  59. Valvoline i Havoline su o.k. ulja (odlična), pitanje je samo cene. Pozz

    ОдговориИзбриши
  60. Godinama unazad pratim Vas rad i puno ste mi na taj nacin pomogli u edukaciji jer sam neko kome su automobili strast i voli puno da zna.
    Ono sto je moja dilema je sledece,pre par dana uvezoh sebi auto za duzi niz godina u pitanju je BMW 525d 2007.g 145kw 3.0 m57 motor sa originalnih 235h km. Sto se tice ulja 90 posto dosadasnjih kilometara sa predhodnim automobilima je bio na Motulu, umeo sam da dam sansu na prvu zamenu od kupovine fabricki preporucenom brendu a onda Motul i uvek pozitivna promena u korist Motula, jedino Motul na zameni staro i novo motor radi isto sto znaci da je odrzalo svoja svojstva do poslednjeg kilometara, na svim drugim posle 8 9 h km primetim da motor blago bucniji postaje na hladnom startu osim na Motulu. Iskustva na Hondama benzincima Shell losiji i od Eneosa, Motul perfektan. BMW ulje na n47 motoru koje bi trebalo da je takođe Shell je oduvao Motul a pisem o kratkim intervalima zamene od 10 do 15h km, ono sto sam primetio je da na BMW ulju i na dugim intervalima kako dodju vozila od preko motori ostaju jako cisti i posle mnogo pređenih kilometara pa predpostavljam da tu pokazuje svoja dobra svojstva ali mene ne interesuje interval veci od 15h km.
    E sad postavlja se pitanje sta ja pitam ako Motul nema premca po licnom iskustvu, da li postoji jeftiniji a jednako dobar izbor za BMW m57 na interval zamene od 15h km od Motula X Cleen 5w30?Auto vozim svakog dana do posla magistralom 10km u jednom pravcu, garaziran je, izbegavam krace relacije od toga, imam i redovno duzih, godisnje prelazim od 22 do 25h km.Nisam neko ko stedi na ulju, ovde ide skoro 8l pa ako recimo Wolf officialtech 5w30 c3 sa 400din po litru manke mozda moze da odradi vrhunski posao u ovim uslovima mozda bih mogao da probam ili Vi imate neki bolji predlog? Ravenol i liqui moly nude realne alternative ali nisu znacajno jeftiniji od Motula da bi mozda presao na njih?

    ОдговориИзбриши
  61. Poštovani,
    Uživao sam čitajući Vaš detaljan post (komentar).
    SVE ste SAMI rekli, ne bih znao šta da dodam.
    Ako imate tako dobro iskustvo sa Motul X Clean 5W30 ne vidim zašto ne biste nastavili dalje (možda da produžite interval zamene na 20k km? za vaše uslove korišćenja sasvim o.k. ili makar dok motor ne promeni zvuk?). Kao što ste sami primetili pri promeni ulja motor obično za nijansu bolje radi što znači da ste na ivici dužine intervala zamene (u nekom apsolutnom smislu, iako motor nije bitno ugrožen, više je "stići do meseca" ili ne).
    O.K. (ajd' da budem od neke koristi)
    Vredi probati OfficialTech C3 (u krajnjem slučaju zamenite ranije). Vredi probati Total INEO MC3. Vredi probati Valvoline SynPower MST C3 5W30.
    Kao što ste sami naveli Ravenol i Liqui Moly nisu jeftiniji. Od navedenih proizvođača (koje vredi probati) korišćenje ulja sa VW 504/507 (ACEA C3 i sa BMW LL-04) isto NEĆE bitno smanjiti troškove zamene ulja.
    Dakle, tim koji pobeđuje se ne menja (ali puno košta), što je dobro naravoučenije. Dodatno, ne treba tražiti "hleba preko pogače" (bolje za iste ili manje pare) ALI vaše razmišljanje je o.k. (jeftinije a uporedivo). Svakako da je lako napraviti (naj)bolje bez obzira na cenu ali napraviti optimalan odnos kvalitet/cena je prava umetnost.
    Tri navedena ulja (proizvođača) su samo oni koji su mi prvi pali napamet (da su vrhunskog kvaliteta a jeftiniji od Motul-a) i svakako da ima i drugih dobrih kandidata (za upražnjeno mesto).
    Btw. mogućnost da ulje menjate na cca. 12500 km (pa dva puta godišnje) uz jeftinije ulje (po svaku cenu jeftinije, samo da ima LL-04) neće dati bitne uštede. Predozi su za zamenu na 15000 km. Naravno, ako Shell-om niste bili (dovoljno) zadovoljni teško da ćete i drugim alternativama ALI vredi probati!
    Sa druge strane koristite odlično ulje, zadovoljni ste a to i nije lako postići ("perfect match").
    Stoga - "zadovoljstvo nema cenu" kaže naš narod (doduše, dvosmisleno je, tj. "Pirova uteha").
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  62. Zahvaljujem Vam na odgovoru. Otisao po Motul ali imali na stanju 6l samo i ja dam šansu Totalu (3200 din jeftiniji na kolicinu od 8l) koji je bio na polici, Ineo Long life 5w30 koji ima uz LL 04 i VW 505.00/507.00 pa ce mo videti, mada prvi interval mozda jos nece i biti pravi pokazatelj jer jos uvek ne poznajem dobro svoj auto ali cu ga pazljivo pratiti. Uz Vaš predlog se pridodala činjenica da po servisnoj od auta i kartici zakacenoj na motoru je bas ovaj Total i bio u motoru na predhodnoj zameni u Nemačkoj.
    Pozdravljam Vas i pisem utiske mozda nekom budu od koristi.

    ОдговориИзбриши
  63. Poštovani,
    Hvala na komentaru. Javite se sa utiscima.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  64. Које уље би пружало најбољу заштиту мотора 2.2 JTS (Alfa 159)? То је бензински атмосферски мотор са директним убризгавањем и разводним ланцем. Има виши степен компресије и врти се скоро до 7.000 обртаја. FIAT 9.55535-H2 стандард квалитета који се по упутству препоручује за овај мотор је доста стар, па ме занима који би најновији компатибилан стандард квалитета уља одговарао, односно био најбољи?

    ОдговориИзбриши
  65. Анониман25. март 2024. 19:47

    Poštovani gospodine Stevo.Imam MB A170 CDI,2002,sa 270 hiljada,i u njemu je bilo Shell Helix HX8,5w40,koje sam ja promenuo na 7000 i sipao Wolf VitalTech 5w40 PI C3 ulja,dal sa pogrešio ili ne,pošto su mi u Gazeli rekli da ovo odgovara za vozila sa DPF-om,i koje mi preporučujete ulje za njega.Hvala,Gavra,Futog.

    ОдговориИзбриши
  66. Poštovani,
    Niste mnogo pogrešili ali je svakako bolje da ste opet nasuli Shell (ne zbog brenda nego kategorije ulja). Naravno, ne morate odmah zameniti ulje nego na oko 10 hiljada km (ili baš onih 7000 km ako je više km u gradu nego van).
    ACEA C3 ulja skoro da 100% pokrivaju A3/B4 ali to je bilo nekada sada su se više razdvojila i nedostaje im baznosti (bazni broj, nekada totalni bazni broj) i u tom smislu mogu izgurati 30 hiljada km ali samo kod modernijih motora ali ne i kod starijih. Zaštita od habanja je slična mada su malo drugačiji aditivi.
    Dakle, 5W-40 je dobra osnova ali ACEA A3/B4 minimum MB 229.1, još bolje 229.3 i najbolje 229.5 što i savetujem.
    Dakle Shell ste već pomenuli, a od Wolf-a bilo koje po gore navedenom.
    Inače, možete koristiti i 0W-40 i 5W-30 ali za to godište i pređene km bolje ići ka drugom (viskoznijem) delu skale. MB preproručuje (dozvoljava) sve do 10W-60 ali ako ne troši ulje ostanite na 5W-40 ili probajte 5W-50 (takvih baš nema mnogo, Elf, Wolf, Kroon, Mobil 1 ... ).
    Ni 10W-50 ne obiluje u ponudi, Q8 (ako ga ima), Elf ... Total (možda) ...
    Doduše 5W50 ispunjavaju MB 229.3 (Mobil 1 ima i zvanično) pa prvo njih. Mogu iako motor ne troši ulje, dok 10W-50/60 je više za te slučajeve.
    Često se koristi 10W-40 što i MB dozvoljava ali to je samo jeftinije ali lošije u kvalitetu.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  67. Poštovani,
    Niste mnogo pogrešili ali je svakako bolje da ste opet nasuli Shell (ne zbog brenda nego kategorije ulja). Naravno, ne morate odmah zameniti ulje nego na oko 10 hiljada km (ili baš onih 7000 km ako je više km u gradu nego van).
    ACEA C3 ulja skoro da 100% pokrivaju A3/B4 ali to je bilo nekada sada su se više razdvojila i nedostaje im baznosti (bazni broj, nekada totalni bazni broj) i u tom smislu mogu izgurati 30 hiljada km ali samo kod modernijih motora ali ne i kod starijih. Zaštita od habanja je slična mada su malo drugačiji aditivi.
    Dakle, 5W-40 je dobra osnova ali ACEA A3/B4 minimum MB 229.1, još bolje 229.3 i najbolje 229.5 što i savetujem.
    Dakle Shell ste već pomenuli, a od Wolf-a bilo koje po gore navedenom.
    Inače, možete koristiti i 0W-40 i 5W-30 ali za to godište i pređene km bolje ići ka drugom (viskoznijem) delu skale. MB preproručuje (dozvoljava) sve do 10W-60 ali ako ne troši ulje ostanite na 5W-40 ili probajte 5W-50 (takvih baš nema mnogo, Elf, Wolf, Kroon, Mobil 1 ... ).
    Ni 10W-50 ne obiluje u ponudi, Q8 (ako ga ima), Elf ... Total (možda) ...
    Doduše 5W50 ispunjavaju MB 229.3 (Mobil 1 ima i zvanično) pa prvo njih. Mogu iako motor ne troši ulje, dok 10W-50/60 je više za te slučajeve.
    Često se koristi 10W-40 što i MB dozvoljava ali to je samo jeftinije ali lošije u kvalitetu.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  68. Da, moram priznati da uz ovakve zime (kao prethodnih par) i ukoliko se prelazi malo km godišnje, SAE 10W-40 polu-sintetika jeste da se uzme u obzir. Ipak, nije tolika razlika u ceni da se 5W-40 ne bi isplatilo. Pozz

    ОдговориИзбриши
  69. Hvala na odgovoru,vracam Shell u auto.Inace mi je voznja oko 75-80% po gradu a i ulje menjem na 7-7,5 hiljada.Hvala.

    ОдговориИзбриши
  70. Poštovani gospodine Stevo,
    pre nepunih mesec dana kupio sam VW Passat B5.5 1.9TDI 96KW 4-motion sa 205.000 km na satu. Kupio sam ga od svog autolimara koji mi rekao da je pre nove godine sipao Repsol Leader 10w40 full synthetic ulje i dodao Mannol 9829 Ester aditiv. Servis je odrađen na 200.500 km, tako da je moje pitanje za Vas, ima li potrebe da menjam ulje pre pređenih 10.000 km? Iskreno sam protivnik korišćenja aditiva, naročito kod motora koji ne "troše" ulje od zamene do zamene, te me interesuje ima li nus-pojava dodavanje ester-aditiva u novo ulje?
    Razmišljam da prilikom prve zamene pređem na WOLF OFFICIALTECH
    5W30 C3 SP EXTRA, naravno bez ikakvih dodataka, pa mi recite da li ovo ulje zadovoljava sve kriterijume koje PD motor zahteva? Da li bi pre zamene trebao da isperem motor ili ne?
    Pozdrav od Martina iz NS

    ОдговориИзбриши
  71. Poštovani Martine,
    Sve ste sami odgovorili - saglasan sam sa onim što ste napisali. Nema potrebe menjati na manje od 10 hiljada km. Dodatno, bolje je koristiti ulje bez aditiva. Neće estar aditiv mnogo štetiti naročito u jednoj ili par zamena ali svakako je bolje izbegavati. Btw. neće aditiv od 10W40 ulja napraviti VW 505.01 tako da držite se onoga što i sami mislite.
    Navedeno ulje (Officialtech SP Extra) je o.k. za Vaš motor (ispunjava VW 505.01 i plus koješta, ACEA C2/C3, Dexos2, itd.).
    Ne morate ispirati motor mada možete. U principu ako zamenu ulja radite na toplo (bar "mlako") i pustite bar pola sata-sat da se dobro iscedi, nema potrebe za ispiranjem. Ako radite na "hladno" i na brzinu (mada 10-15 min. je potrebo i za ispiranje) onda možete i da isperete motor.
    Do 10% starog ulja (sa sve post aditivom) nije od značaja (ako zaostane).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  72. Btw. najbolje ćete motor isprati ako prvi put zamenite na oko 10 hiljada km, a posle idite klasično na 15000km ili godinu dana.
    Pozz

    ОдговориИзбриши