Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

петак, 29. мај 2009.

Iako ovaj blog nema težinu naučnog rada dajem sve od sebe da dam prave informacije. Kako bi rekle i mnoge firme, informacije koje ćete naći u blogu mogu se smatrati pouzdanim ali nikako nisu pravno obavezujuće.
No, čovek mora biti čista obraza tako da ću dati sve od sebe da budem i bolji od onih koji su se i zakonski obavezali pa to često možete okačiti mačku o rep (na primer prodali vam ulje, pa sad ili kao proizvođač, trgovac ili distributer ali ono nije što bi trebalo da bude. Možda negde u belom svetu i izgurate prava, ali uz svu pravnu zaštitu potrošača ... samo ne daj bože!).
Eto iako nisam dao ni jednu pogrešnu informaciju moram samo malo da budem precizniji.
1) Slučaj Mobil i mešanje ulja. Setio sam se u međuvremenu. Pominjana trojka (Mobil 1, Synth S i Super S) je posebno izvučena kao primer gde ne možete pogrešiti, a ne da bi Super M (mineralno) ispalo iz kombinacije. Uglavnom uz objašnjenje iz prošlog post-a trebalo bi da je jasno.
2) Golf II - kod Addinol ulja malo da preciziram. Ostaje u tekstu pominjana preporuka mineralnog Super Drive MV1546 kao ponajboljeg od pomenute firme za zadati auto (bar po odnosu kvalitet/cena). Ima SAE 15W-40 viskoznost, API SL/CF može se koristiti i do -20 a TBN mu je odličnih 9,8 (kataloška vrednost, u praksi je u proseku nešto više).
Međutim kasnije sam naveo da možete proći i jeftinije sa MV 1045 i 1545, što jeste tačno ali postoji i bolje rešenje. Naime ova 2 ulja sam spominjao kao Addinol-ova sa najmanjim TBN-om iz produkcije, te su kao takva idealna za GII benzin/plin a za dizel mogu da se koriste ali uz naš D2 bih sa 7500km (preporuke VW-a) to smanjio na 5000km za mešovitu vožnju ili dosta gradske vožnje. Za GII turbo dizel zapravo pravi izbor od Addinol-a su Super Diesel MD1045 i 1545, 10W-40 i 15W-40 respektivno, zavisno od zimskih temperatura gde živite. Ova ulja su API CF-4/SG te su uz generacijsku vezu i pogodnija za dizele naročito turbo a sa TBN-om od 10,7 izaći će na kraj i sa (lošim) D2 u celom intervalu zamene kao od šale.
3) Ceratec - iako implicitno nigde nisam direktno napomenuo: HBN (heksagonalni Bornitrid) je jako mek (kao i grafit) i po mosovoj (mohs) skali ne prelazi 1.
Tako da ako se neko plaši da je to abrazivan materijal nema potrebe. Znači teorijski vam ne može naneti nikakvu štetu metalnim delovima. HBN ne polira vaš auto već popunjava submikronske neravnine na metalnoj površini. Ceratec kao aditiv indirektno vrši neku vrstu hemijskog poliranja površine ali je to u toj meri da je i preciznim instrumentima teško izmeriti.
Naime "poliraju" se samo eventualna ispupčenja koja se taru jedna o drugo. Ovo sve u nanometarskim dimenzijama tako da negativnih efekata na motor ne može biti. Jedino što kod motora sa mnogo sati rada ne može imati efekat kakav se očekuje i za koji je sam aditiv projektovan a to je smanjenje trenja kombinovanjem čvrstih podmazujućih čestica i posebnih hemijskih supstanci koje stvaraju zaštitni klizni film (submikronski) na površini. Efekat je duži i traje nekoliko godina (zamena ulja) i do 50.000 pređenih km. Zbog toga i pored visoke cene od oko (skoro) 20 evra zapravo i nije mnogo skuplji od MoS2 ukoliko ulje menjate na 10.000km, no ukoliko je interval zamene 15 ili 20.000km stvar prelazi u korist "klasike".
Doduše i bez toga MoS2 kupujete zapravo "na rate" te i pored modernijeg i sveobuhvatnijeg dejstva Ceratec-a ovaj klasičan aditiv pruža bar isto za novac te je osim boje bar egal sa modernijim bratom. Nešto bolji učinak supermodernog Ceratec-a gotovo da i nije primetan u praksi tako da je više stvar afiniteta za koji se od ovih aditiva odlučiti.
Imam li šta dodati u delu o aditivima? Ponoviću dosta ovde pomenutog ali ima i to bar koliko sam do sad rekao o ovom aditivu, a za one neodlučne neka sačekaju i taj deo. Ništa nećete izgubiti ako odložitie kupovinu ovog aditiva. Možda zaključite i da vam ne treba pa uštedite novac. Iskreno iako sam pomalo na strani da nisu svi aditivi za ulja nepotrebni a pogotovu štetni, većina vozača zapravo nema suštinske potrebe da ih koristi, osim onih koji donekle popravljaju stanje motora za relativno mali novac u odnosu na intervenciju. Tu prednjače aditivi za zaptivke (u manjim koncentracijama ih ima u uljima za stare motore - LongLife, Maxlife i sl.) koji su prilično efikasni ne koštaju mnogo a često se radi samo u pukotinama u zaptivkama koje je teško uočiti te će intervencijom na motoru biti zamenjene i one koje su dobre (naravno ukoliko ulje kaplje vidljivo, pa čak toliko da se na šipci za ulje primeti već za nekoliko dana/nedelja, morate zameniti dihtung (gumicu) tu će vam teško pomoći aditiv).

A deo o pranju motora? Do kraja meseca ima još 2 dana uz malo sreće biće dotad.

Нема коментара:

Постави коментар