Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

недеља, 21. јун 2009.

Izvinjavam se svima koje sam doveo u nedoumicu.
Napravio sam jednu grešku koja se doduše nalazila na desetak mesta po raznim tekstovima mada je bilo i ispravnih navoda.
Radi se o sadržaju sulfatnog pepela u uljima koji se izražava u % ili g/100g a ne g/lit. a na par mesta je bilo i mg/l što je ne samo 10 puta već 10.000 puta manja vrednost, što je naravno nastalo od pogrešno otkucanih mg/ml što je g/lit. ili 10 puna manje od stvarnog.
ASTM i DIN standardi daju ovu vrednost u % tj. g/100g respektivno (što je naravno potpuno isto). Doduše na par mesta sam video i navode u g po liltru što poboljšava rezultat za 10 do 15% jer je gustina ulja 0,85 do 0,90.
Eto baš je lapsus u pisanju ali nisam ga primetio do teksta o KROON-u a i tad sam komentarisao da mora da su pogrešili jer su naveli 10 puta veću vrednost. Kad sam počeo da obrađujem Castrol-a vrag je odneo šalu:
- Ma nije moguće da su i "Kastolovci" pogrešili - pomislih. Setio sam se odmah i teksta o uljima za stancionarne motore za gas gde se navodi da su pogodna ona sa manje od 1% što je i zahtev za motore u automobilima, no i preko toga sam prešao.
Ništa mi od toga nije bilo dosta ali posle pripreme teksta o Castrolu proverio sam više puta i došao do zaključka da sam pogrešio.
Greška je (trebalo bi bar) ispravljena u svim tekstovima no ipak ne mogu biti 100% siguran te ako naletite na drugačije to je samo neisparvljena greška, g/100g ili % su ispravni ili ukoliko je vrednost veća od 5g/lit. (npr. 10g/lit.) to je takođe ispravno.
Standardi za sulfatni pepeo u motornim uljima su: ASTM D 874 i DIN 51575.
Ukoliko naiđete na vrednost bez oznake jedinice radi se o masenim procentima.

Još jednom veliko izvinjenje!
Hvala za razumevanje!
Iskoristite mogućnost komentara, ranije bi greška bila ispravljena!

Нема коментара:

Постави коментар