Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

недеља, 13. децембар 2009.

Texaco Havoline motorna ulja, prvi deo; Texaco Havoline engine oils, part one


Ako sam sa nekom firmom okasnio to je sigurno Chevron-Texaco. U planu je bilo da tekst bude odmah posle Total-a, zatim (kad već nije) posle Prista Oil-a ali da se ne posipam pepelom uzalud uz zakašnjenje evo i nedostajućeg iz Big Four.

Kao u slučaju Exxon-Mobil i Total grupe moraću da temu podelim na više delova.

Chevron kao i Esso će malo sačekati a Texaco će (kao i Mobil) dobiti prednost. Ne samo zbog istorije već i uopšte stanja na tržištu ulja i to ne toliko u količinama na tržištu već značaja samog brenda uopšte.

Kratka istorija:

Brend Havoline postoji već 105 godina što je već samo po sebi za poštovanje. Iako je (pod drugim imenom) Texaco osnovan 3 godine ranije, pravi početak u svetu motornih ulja je upravo 1904. i prvo „zimsko“ ulje u to vreme bez aditiva ali i sa smanjenom količinom voska zbog koga se automobili nisu vozili zimi.

1926. je na tržište izbačen „novi“ benzin koji je osnova današnjih benzina, 3 godine kasnije osniva geofizičku laboratoriju (izuzetan potez pogotovu za to vreme). Godine 1930. njihovo „golden“ motorno ulje izdržava preko 7000milja i prvo je koje je preguralo 10.000km.

Veoma značajna, post krizna, 1936. kada se Standard Oil of California (Socal, kasnije Chevron) udružuje sa Texas Company čime pokrivaju celu obast Sjedinjenih Država.

Odmah posle WW II, 1946. izbacuju ulja sa aditivima protiv korozije, detergentima, protiv habanja itd. Praktično osnovu modernih ulja, otprilike nešto slično (mada ne tog kvaliteta) kao API SD koji je nastao 20. godina kasnije.

1962. Texas company menja ime u Texaco. Na međi milenijuma 2000. zvanično se fuzionišu Texaco i Chevron i postaju 4. naftna kompanija i isto tako četvrta u proizvodnji motornih ulja. Prilično nedostižni trojci iza njih (Total, Penzoil-Quaker State i Lukoil-u) čine „tetrarhiju“ u svetu motornih ulja iako „trijumvirat“ deluje neprobojno (Exxon-Mobil, BP-Castrol i Shell) i nedostižno Shell je ipak u situaciji da čak i srednjoročno održi svoje mesto na postolju.


Između komplikovanja LM-a, Motul-a pa čak i Fuchs-a i preracionalne simplifikacije Shell-a Havoline je napravio (čini se) idealan kompromis. Zaista mi se sviđa postavka njihovih motornih ulja. Američki bogato, jednostavno i naprosto praktično.
Havoline obuhvata blizu 20 motornih ulja ali je lako pratiti (i izabrati pravo). Osim osnovnih (univerzalnih) motornih ulja, ima ih 6 (a zapravo 5) koja obuhvataju 80 do 90% tržišta postoji još 5 do 6 specifičnih za pojedine standarde i grupu vozila i još nekoliko sličnih za još uže grupe tržišta ili vozila.
Ovakva postavka izuzetno pojednostavljuje izbor kupcima i olakšava život prodavcima.

Jako mi se sviđa kako su to napravili. Uopšte od svih do sada pominjanih kompanija ovo je najbolje i najracionalnije rešenje.

Imaju izuzetnu tehničku podršku, razpoložive podatke (najbolje od svih velikih) i uopšte su uzor za primer. Lukoil bi mogao malo da nauči kako se to radi jer zaista ne vidim zašto bi no. 7 tu zaostajao za no. 4 u svetu. MSDS su im na drugom mestu, nisu baš detaljni poput INA (ponekad baš i jesu) ali su čak bolji i od hvaljenog FAM-a a o velikanima kao što je Mobil, Castrol i Total grupa da i ne govorimo.

Nije na odmet pomenuti da iako nisu registrovani kao „Texaco d.o.o.“ ili slično imaju u Srbiji za generalnog zastupnika (uvoznika i distributera) vrlo ozbiljnu firmu kao što je Trigema.

Tekst o Texaco kompaniji podeliću u tri dela: grupa osnovnih ulja, specifična ulja za automobile i laka dostavna vozila i na kraju ulja za mešovite vozne parkove i teretna vozila.

Havoline je brend za motorna ulja za automobile a Ursa za teretni program.

HAVOLINE (TEXACO) motorna ulja za automobile – standardni program

Havoline Synthetic 5W-40

Sintetičko motorno ulje vrhunskog kvaliteta ali koje ne ispunjava novije norme i standarde. Ovo je namerno naprevljeno da se ne bi konkurisalo unutar samog brenda samom sebi tako da je ovo zamišljeno kao sintetika za malo starija vozila.

Ispunjava: API SL/CF, ACEA A3-04/B3-04 kao i MB 229.1 zatim VW 505 00, Porche i BMW LL 98. Doduše nije nemoguće naći i stariju verziju koja ima ispunjene iste proizvođačke standarde ali je „samo“ API SJ/CF i ACEA A3-98/B3-98 ali i VW 502 00. Iskreno obzirom na namenu odnosno prvu preporuku nije mnogo ni bitno čak mi se starija (ili možda samo regionalno različita, UK) verzija više sviđa.

Razlike su minimalne i to u paketu aditiva tako da se radi o praktično istom ulju s tim da se novija verzija može koristiti kod benzinaca i posle 2000. kao i dizela koji ne traže specifične zahteve. Ipak ovo je pre svega motorno ulje za vozila iz 90-tih godina ali u tom smislu baš vrhunskog kvaliteta. Ujedno od svega 5 do 6 pogodnih sintetika za Z101 (Yugo) ovo je verovatno no. 1 te bi ako ste tako nešto (ne mnogo isplativo) naumili trebali bi da probate baš ovo ili da od njega počnete (ne samo da je unazad jako kompatibilno, što jeste pleonazam ali ne i 100%, nego ima i visoku vrednost za HTHS i nisku za isparljivost, kao što ćete videti dalje u tekstu).
Iako se podrazumeva proizvođač navodi API SG/SH/CD (kod novog API SJ/SH/SG/CD) kompatibilnost što je samo „dodatni dokaz“ za prethodnu tvrdnju. U „elaboratu“ Teksaka može se videti da su iz tog perioda (devedesete) obuhvaćeni praktično svi proizvođači automobila. Osim toga ako želite najbolje (sintetiku) u svom vozilu iz osamdesetih prošlog veka (Golf I i II, Kadet Suza i slično) ne tražite dalje bolje (pogodnije) nećete naći.

Proizvođač posebno naglašava da je pogodno i za benzince i dizele ali i za benzince koji koriste TNG (LPG) kao gorivo.

Tipični tehnički podaci:

Specifična gustina: 0,85; tačka tečenja: -56ºC (navodi se i -51ºC) u svakom slučaju izuzetno i ne samo natprosečno nego za viskoznu kategoriju rekordno. PAO osnova nije jedino što doprinosi ovakvom rezultatu, sa ovim je upotrebljivo i u Sibiru, Aljasci i Skandinaviji. Tačka paljenja 236ºC što je opet najbolji rezultat u klasi.
Na 40ºC viskoznost od 97 je na nivou 10W-40 ulja dok je na 100ºC „performansnih“ 15,2.
Ovo samo dodatno potvrđuje primarnu preporuku za BMW, MB i druga vozila visokih performansi iz osamdesetih i devedesetih prošlog veka.
Ponašanje na hladno može se lepo dopuniti kada su podaci dostupni (a jesu):

Na -25ºC ima manje-više standardnu viskoznost od 3100 (zbog čega i spada u 5W kategoriju) ali već na -30ºC je tek 5600 što je 20% bolje od zahteva, „pumpabilnost“ na -35 je više od pumpabilnosti jer je viskoznost tek 15000 što znači da je prava granica pumpabilnosti -40 ili čak -45 a gel postaje tek oko -50. Za Severnu Evropu idealno, kod nas ne neophodno ali dobro dođe.
Indeks viskoznosti: 165, idealno za 5W-40 (mali sadržaj polimera?), sadržaj sulfatnog pepela 1,1% (zaista pogodno za LPG) i na kraju ali ne i po značaju:
TBN 8,8 (skoro da bolji kompromis za sva goriva nisu ni mogli da naprave sasvim dovoljno i za D2 i 15000km) i nešto što se ne viđa svaki dan: Noack isparljivost od 6,4%. Opet rekord klase (možda AMSOIL ima samo nešto slično) i na nivou 10W-60 Racing (sintetičkih) ulja.
Dopuna: zaboravio sam da navedem takođe bitan podatak a to je vrednost HTHS viskoznosti pri velikom smicanju i 150ºC a to je 4,1 mPa·s što je opet sam vrh za klasu kojoj pripada.

Havoline Energy 5W-30

Ovo je jako moderno motorno ulje. Pre svega dizajnirano da bude ekološki prihvatljivo kao hemijski proizvod ali i da doprinese manjoj emisiji CO2 uz uštedu goriva koja u odnosu na referentno 15W-40 ulje može da bude i do 6%.

Ispunjava API SL – energy conserving, ACEA A1-04/B1-04 (mada se navodi i A3/B3-04 što i nije baš logično) i naravno zvanično odobrenje za: Ford WSS–M2C913–B.
Može se uslovno reći da je ovo i Ford ekskluzivno ulje mada je i šire primenjivo.
Proizvođač navodi benzin, dizel i LPG kao goriva (pogone) za koje je pogodno.
Tačne intervale zamene diktiraju proizvođači motora (automobila) a ovo je pogodno i za duže a tipično je predviđeno za 20.000km ili jednu godinu.
Ovo je SHC motorno ulje što znači da je bazno ulje pretežno od III grupe baznih ulja (base stock-ova) ili kombinacija III i II odnosno i najverovatnije III i II+ grupe base stock-a.
Kako sam Texaco navodi 65 do 80% su hidrotretirana (parafinska) naftna ulja i ima impozantnih „manje od“ 5% kalcijum salicilata (verovatno 3 do 4%) o čemu treba voditi računa u smislu korišćenja rukavica kod osetljivih osoba (dotični izaziva alergije) a pokazatelj je dobrog i modernog sistema detergentskih komponenti.
Tehnički podaci:
Specifična gustina 0,85 a ponašanje na umerenom mrazu bolje od prethodnog zbog viskoznosti od tek 2150 na
-25ºC dok je na -30 tek 4600. Međutim kriva povećanja viskoznosti sa temperaturom je nešto strmija i na -35 se izjednačava sa prethodnim (15000). Tačka stinjavanja -48ºC, impozantno ali ne i rekordno jer Mobil u istoj klasi ima i ispod -50ºC što je ipak više akademska razlika i oba daleko prevazilaze „standardnih“ -39.
Tačka paljenja (tek) 206ºC što je neminovno za „Energy“ ulja mada je moglo da bude koji stepen veća. Ulje ima fosfora 0,1% a sulfatnog pepela 0,85%. Strogo gledavši malo je iznad granice za Mid-SAPS ulja i ACEA C standarde (ima posebno takvo u proizvodnom programu) ali bi ga ja ipak tu svrstao. To je ujedno i granica idealnog (ne i apsolutno pogodnog) za LPG (TNG) gorivo.
Na 40ºC ima viskoznost od 53,5 a na 100: 10,5 što znači da mu je indeks viskoznosti oko 190.
Isparljivost po Noack-u tek 14,5% ali to je cena niske tačke paljenja (izbora baznih ulja) i pogodnosti vezanih za uštedu goriva, što bi rekli: „ne može i jare i pare“ pa birajte.


Havoline Extra 10W-40

Ovo je klasično polusintetičko motorno ulje. Osnova su visokorafinisana mineralna bazna ulja uz određeni deo (10 do 20%) PAO sintetičkih base stock ulja. Namenjeno pre svega modernim i vrhunskim benzinskim motorima (plus i ako su na LPG pogonu) ali je dovoljno dobro i za modernije dizel mašine koje ne traže specifične standarde. Posebno je dobro za dizele starije generacije koji koriste Euro dizel. Praktično je namena kao i kod Synthetic ulja uz drugu viskoznu klasu i nižu cenu. Praktično namenjeno pre svega benzincima iz devedesetih srednje klase koji ionako imaju 10W-40 fabričku preporuku.
Zadovoljava API SJ/SH/SG/CD uz diplomatsku tvrdnju da bi moglo (ali nije) da prođe i SL/CF sertifikaciju po API-ju. Sertifikovano je po ACEA A3-04/B4-04 čime dokazuje svoju pogodnost za visoke performanse ali tek delimičnu za novija vozila. Zvanično sertifikovano po: MB 229.1 i VW 505 00.
Tehničke karakteristike su vrlo „karakteristične“ i čine osnovu zahteva za 10W-40 polusintetiku, nešto kao „zlatna sredina“ doduše uz nešto „zlatniju“ i višu cenu od prosečne.
Spec. Gustina od 0,88 ukazuje na relativno mali udeo PAO sintetike jer je bliža mineralnim iste viskoznosti. Tačka paljenja od 220ºC je ono što se očekuje ali ništa iznad toga. Isto je i sa tačkom stinjavanja od -30ºC. Unutar viskozne klase malo je „gušće“ ulje sa 101 na 40ºC i 14,8 na 100ºC. Indeks viskoznosti se ne navodi ali bi računski trebao da je 153 što je opet tipično za 10W-40. Na -20ºC ima 3150 (dobro ali ne i izuzetno) dok na -25 stiže do dobrih 6200 čineći paljenje motora mogućim i ne preterano teškim i na toj temperaturi.
Sadržaj sulfatnog pepela 1,1% a TBN negde oko 7,5 što nije preterano pogodno za D2 ali može uz kraće intervale zamene. HTHS nešto ispod 4 (3,95) što ga čini pogodnim i za motore koji fabrički imaju 15W-40 preporuku.
Postoji i u verziji 15W-50 koja je još pogodnija za motore iz devedesetih budući da iza sebe imaju i dobranu kilometražu.
Male razlike su uglavnom uslovnjene drugačijim viskozitetom jer se radi o praktično isto formulisanom ulju (sa malo drugačijom osnovom). Tačka stinjavanja je -27, a paljenja 230 (kao da su ga pravili za školski primer), indeks viskoznosti 145 a HTHS izvanrednih 4,75 što može imati dobar uticaj na malo starije motore ili ako se vozi izuzetno oštro. TBN mu je 7,7.
Texaco za obe gradacije navodi da imaju veliku otpornost na smicanje što vrednosti HTHS-a potvrđuju.

Havoline Extra Diesel 10W-40
Praktično varijanta prethodnog prilagođeno pre svega dizel pogonu. Ispunjava iste specifikacije osim što za API stoji prvo C slovo i diplomatko (može da se licencira kao) CF/SL a zapravo je (strogo gledavši) CD/SJ no obzirom na namenu nije preterano bitno.
Ovde se posebno naglašava da nije za temperature ispod -20ºC što kod „benzinske varijante“ i nije baš tako (vlasnici dizela će već razumeti ovu distikciju) i pored iste tačke stinjavanja od -30ºC. Tačka paljenja je već malo viša i iznosi 226ºC što je tipično za dizel optimizaciju (i uslovljeno je malo promenjenim odnosom base stock-a u baznom ulju). Unutar specifikacije je malo „ređe“ ulje sa priličnom razlikom u odnosu na „non-diesel“ verziju. Na temperaturama od 40 i 100 ima viskoznosti (respektivno) od 91 i 13,9. Indeks viskoznosti mu je 156 a navodi se 3370 na -25 što je očigledno greška jer se ta vrednost odnosi upravo na maksimalno preporučene niske temperature od -20ºC.
HTHS mu je 3,8 mPa·s što je neznatno manje od prethodog.
Isparljivost po Noack-u mu je solidnih 12,8% (verovatno nešto manja od prethodnog).
Sulfatnog pepela 1,2% i na kraju ali prvo po značaju (i glavna razlika) TBN od 10,1 što čini da ovo ulje bude izuzetno za dizelaše iz osamdesetih i devedesetih koji koriste manje kvalitetna (pa i D2) dizel goriva.


Havoline Premium 15W-40

Izrađuje se i u 20W-50 verziji a ovde će biti opisana 15W-40.
Ovo je mineralno ulje ali uz moderan paket aditiva i sasvim solidan kvalitet.
Ima dobre deterdžentske osobine, pogodno je i za TNG pogon ali i za manje opterećene dizele uključujući i turbo motore.
Zadovoljava API SJ/SH/SG/CD uz diplomatsku tvrdnju da bi moglo (ali nije) da prođe i SL/CF sertifikaciju po API-ju. Sertifikovano je po ACEA A2/B2 čime dokazuje svoju pogodnost za tek osrednje performanse i delimičnu za novija vozila. Zvanično sertifikovano po: MB 229.1 i VW 505 00. Praktično je za automobile iz osamdesetih i devedesetih i to ekonomske klase pogotovu što obično i zahtevaju ovu viskoznu kategoriju i ne preteranu potrebu za polu-sintetičkim ili potpuno sintetičkim uljima.
Tehnički podaci:
Gustina od 0,884 objašnjava zašto polusintetika ima neuobičajenih 0,88. Tačka paljenja 223ºC a tečenja od -30. Ipak ovo je 15W ulje te je preporučljivo do -15ºC naročito za dizel motore a moguće ga je koristiti i do -18 ili 20 ali samo za benzince. Granica pumpabilnosti od -25ºC ukazuje da je moguće startovati motor i na toj temperaturi ali nije baš mnogo preporučljivo. Na -15 ima tek standardnih 3300 i ponaša je kao prosečno 10W ulje na -20.
Za mineralno ulje i viskoznu klasu malo je „ređe“ sa 103,2 na 40ºC i 13,8 na 100ºC. Ovim se dobija „najstandardnija“ (za 15W-40) vrednost indeksa viskoznosti od 135.
Sulfatnog pepela 1,3% što ipak ograničava preporuku za TNG na „moguće“ ali ne i kao prvi izbor. Više je ukoliko se vozi mešovito benzin-gas (iz kojeg razloga?).


Havoline Diesel 15W-40

Sve je isto samo A2 ACEA standarda nema. Dabome ovo je samo mala varijacija prethodnog ulja i pogodna je i za benzince ali nije uređena sertifikacija zbog očiglede namena ovog ulja kao primarno (kao što ime kaže) dizel ulje. Glavna razlika je naravno pre svega u TBN-u.
I tačno tako: svi tehnički podaci su „u dlaku“ isti. Za TBN nema podataka ali bi mogao da budem blizu nagađajući da prethodno ima oko 8 a Diesel varijanta oko 10.

26 коментара:

  1. Havoline Syntetic 5w40 ja zaista iznenadjenje, to su vrhunske karakteristike.Sto se mene tice od sada, Castrol Magnatec 5w40 zima-prolece, a pomenuto ulje leto-jesen.

    ОдговориИзбриши
  2. Poštovani Đorđe,
    Dobra odluka. Molim vas da pogledate dopunu za pomenuto ulje jer sam zaboravio da navedem HTHS vrednost viskoznosti. To vas samo dodatno može uveriti u (i za mene) iznenađujuće tehničke karekteristike ovog ulja. Malo stariji standardi su projektovani zbog grupe ulja koja će biti u sledećem tekstu a ona spadaju u supermoderna.

    ОдговориИзбриши
  3. Poštovani, bavim se prodajom skoro svih motornih ulja. Reći ću Vam samo jedno.Ima skupljih i reklamiranijih , ali boljih u stvarnim uslovima eksploatacije sa ovakvim gorivima i voznim parkom boljih ulja od "TEXACO" nema. U prilog ovome sedmogodišnje iskustvo i razmena informacija sa korisnicima ulja koji su najmerodavniji za ocenjivanje. Predlažem da se jedan tekst posveti artiklu "URSA SUPER TD 20W50" koji je na prostoru Balkana postao legenda u starijim generacijama kamiona. Pozdrav , Predrag.

    ОдговориИзбриши
  4. Poštovani Predraže,
    TExaco je legenda i šire a ne samo na Balkanu. Nisu baš ni tako jeftina ali bih se složio da im je odnos kvalitet/cena vrlo dobar do odličan. Bilo je trenutaka (više u daljoj ali i u bližoj) u prošlosti kada su Havoline ulja neko (kraće) vreme odskakala čak i u odnosu na najjaču konkurenciju.
    Hvala vam za mišljenje no ima i drugačijih, no toliko iskustva nije za podcenjivanje. Na specifičnom terenu Balkana su verovatno u samom vrhu no u ovako specifičnim uslovima i Lukoil ima šta da kaže a još je jeftiniji. Naravno šteta što nema AMSOIL-a kod nas jer bi bacio neki dinar na to da bi se ovde pokazala još i boljim nego u USA, naročito Ekstremna (ekstremno dobra), beskompromisna i po svim pitanjima (sem standardizacije) izuzetna "NON API" ili API nesertifikovana serija ulja.
    Inače samo ste me podsetili pa da najavim 2 teksta od kojih jedan na cbc forumu.
    Jedan je pod (radnim) nazivom:
    "Who knows the best?" (Do not f.. the rest).
    Drugi je:
    "Quality is the matter of the position (point of view)!!"
    See you later!!

    P.S.
    O Ursa uljima otom-potom. Iskreno ni Total ulja za teretni program nisam takao Esso ni načeo, te će iako zaslužuje ova tema morati da sačeka. Ursa su svakako izuzetna ulja no stav vam je blago subjektivan i pored odrednice (stariji kamioni gde je malo manje) te jedino vas spašava (objektivizuje) što prodajete i ulja drugih proizvođača inače bih pomislio da zastupate ovu kompaniju (što uopšte nije loše jer samo od toga može da se živi).
    Ne želim da vas demantujem no tako "čvrst" stav zahteva malo više od utiska korisnika, iako ne podcenjujem tako nešto jer na kraju krajeva vredi i više nego nalazi neke referentne laboratorije.

    ОдговориИзбриши
  5. Da li znate konkretno kakva su Petrol ulja za znakom Texaco u Petrolovim pumpama?
    Imaju u ponudi top sint 5w40, da li to ulje moze da se sipa u Fiat stilo 1,9 jtd motor? Ovo pitam zato sto na pakovanju pise da je i za benzinske i dizel motore, dok je recimo Selenia WR samo za dizel motore.

    Goran

    ОдговориИзбриши
  6. Posle mesec dana i odgovor. Sam Goran ga zna.
    Ipak zbog drugih moram da pomenem i odakle zna.
    Pogledajte na:
    http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=7&t=18890&start=775

    ОдговориИзбриши
  7. jel zna neko da mi kaze za 10w40,Texaco,meni su ga preporucili zato sto vozim auto na gas?da li auto koji se vozi na gas vise trosi ulje posto meni trosi 300ml na predjenih 1000km?

    ОдговориИзбриши
  8. Poštovani Anonimni,
    Provukli ste se "kroz iglene uši" jer od sutra (ili makar od utorka, kada Pera Ždera vrati pare za pljeskavice) odgovaram samo prijavljenim čitaocima.
    Procedura je jednostavna, kliknite na "pridružite se ..." i pratite uputstva. Možete ostaviti postojeću gmail ili yahoo adresu ili otvoriti novu samo za ovu namenu. Ukoliko "ne baratate" kompjuterima, nađite nekog "omladinca" to je za njih igrarija (piece of cake) od dva minuta (odraslima treba i svih 5-6 ako otvaraju nov nalog).
    Osim toga pitanje je nepotpuno i jako uopšteno pa je i odgovor takav.

    Odgovor:
    Ugradnja TNG instalacije i korišćenje gasovitog goriva NE povećava potrošnju motornog ulja.
    Ovo je čest mit i (uglavnom) zabluda.
    Motor koji pri pogonu na benzin ne troši (mnogo) ulja neće trošiti ni sa TNG-om. Ili još bolje rečeno koliko troši na benzin trošiće i sa gasom.
    Zbog razloga koji se često navode a zavisno od konstrukcije motora moguća je nešto veća potrošnja (recimo do 20%) ali to ne bi trebalo da je primetno (3dl umesto 2,5dl).
    Dakle ukoliko vam je motor "na benzin" trošio 250ml onda je pominjanih 300ml nešto normalno. Ako ne, nije ali ni nema veze sa TNG-om.
    Motori koji već troškare ulje hoće sa TNG (ali tek pokoji) zaista da malo povećaju potrošnju ali ne drastično (sa 3-4dl na 4-5dl) ali to NIJE pravilo.
    Ukoliko je motor počeo da vam osetno više troši ulja preporučujem da posetite mehaničara i obavite bar osnovni servis koji bi možda dao odgovor zašto se to dešava.
    Samih 0,3 litara na 1000km ne mora da bude povećana potrošnja ulja. Kod većine motora NIJE.
    Zavisi i od stanja i starosti motora.
    Dakle može biti uobičajeno ali ako je sa 1dl/1000km porasla na 3dl/1000km treba utvrditi uzrok. Sam TNG pogon za tako nešto nije odgovoran.
    Texaco Havoline Extra 10W-40 je sasvim O.K. za TNG iako to zavisi i od vozila. Ukoliko mu je propisano 10W-40 ulje nemate potrebe da isto menjate.
    Eventualno bi neko Mid SAPS ulje bilo nešto bolje ali to je u vašem slučaju od sekundarnog značaja.
    Za konkretno ulje pogledajte tekst:
    "Motorna ulja za TNG 1.01"

    ОдговориИзбриши
  9. U dilemi sam,dali je bolje da u Skoda Fabiju 1,9 SDI sipam Havoline Extra 10W-40 ili Havoline Extra Diesel 10W-40,konkretno dali postoji neka bitna razlika izmedju ta dva ulja,koga god od prodavaca da pitam kažu "ma to ti je sve isto"?

    ОдговориИзбриши
  10. Poštovani(a) Zoka,
    Diesel ima nešto veći TBN i (eventualno) malo više detergenata. Nije od krucijalne važnosti.
    Može se (uz ED) uzeti da su praktično ista ulja, ali svakako Diesel ima nijansu na svojoj strani za klasične diesel motore.
    Možete koristiti i sintetička ulja: Havoline Ultra S ali još bolje samo Ultra. Oba u 5W-40.
    Ako prelazite blizu 15000km godišnje a od toga veći deo u gradu imali bi koristi od sipanja sintetike. Takođe ako ste u krajevima gde temperatura češće ide ispod -15°C (ili kao ove zime i ispod -20°C).
    Inače, ako prelazite do 10k km u mešovitoj vožnji, Havoline Extra (ili Extra Diesel) je preporuka no. 1.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  11. Postovani,

    da li je moguce da nova formulacija Havoline Extra SAE 10W40 ima pour point od (cak!) -44?

    Evo PDS nove (SN iz 2014) verzije:
    https://cglapps.chevron.com/msdspds/PDSDetailPage.aspx?docDataId=274303&docFormat=PDF

    Evo PDS starije (SM iz 2010) verzije:
    http://www.prista-oil.rs/dokumenti/Texaco/Havoline%20Extra/havoline_extra.pdf

    A evo i nekog starijeg PDS-a za SL varijantu, cija je specifikacija maltene u cifru identicna sa G-Energy S Synth 10W40:
    https://www.cepsa.com/stfls/CepsaCom/Lubricantes/PRODUCTOS/TEXACO/Ficheros/Havoline%20Extra%2010W-40%20V-3%20ES%20171208.pdf

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Vlado,
      Svi podaci se moraju uzeti sa rezervom. Iako su retke greške ovo je SVAKAKO jedna od njih.
      Odgovor na vaše pitanje je:
      NEMA (NIKAKVE) ŠANSE!!
      Chevronov-a HC ulja jesu (možda i) najbolja u svojoj kategoriji (a sve i da je korišćena kombinacija II/II+ a sumnjam) ali im je poru point (tek) oko -15 (neka bude i -17). PPD aditivi snižavaju ovu tačku ali taman desetak celzijusa.
      Onih -27 je o.k. podatak ... eventualno i da je sada -34 (koliko imaju sintetička motociklistička ove kategorije ili tu negde) i tu je kraj. Pre će biti -24 nego -44. Što veća kompanija veće su i stipse u smislu da neće preterati sa kvalitetom u određenoj kategoriji (doduše imaju ih više pa time postižu kvalitet koji jeste u vrhu ... ali 10W-40 ... nema šanse da je više od čistog HC-a).
      (Skoro) isti podaci za G-energy je zato što su to (bar bila, do 2012/2013) ISTA ulja (bar 101%).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
  12. Postovani imam opel vectru b '97 2.o benzin plin, pre par godina sam imao audi benzinac i slucajno naisao na chevron ulje, iskreno bio za odusevljen, posle 12 000 nije potrosio ni gram ulja a bilo je iste boje kao i kada sam ga sipao. zeleo bih da zna dali moze halvolin ulje da bude isto tako dobro i koje bi mi vi preporucili, u vectru je sipano total 10w-40 imam predjenih negde oko 13000 i ni gram ulja ne fali u nju ali je vreme i da se zameni pa bih ipak nesto kvalitetnije. Unapred hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Mladene,
      Nisam baš razumeo objašnjenje u vezi Total-a (zašto niste zadovoljni), meni se čini da je to baš o.k. ulje.
      Chevron ulja je jedno vreme bilo u Trayal prodavnicama, odakle - pojma nemam, a ljudi su njima uglavnom bili zadovoljni.
      U Evropi Chevron svoja maziva prodaje pod imenom (brendom) Texaco (Havoline). U principu bi to trebala da su ista (ili JAKO slična) ulja.
      Lično Vam savetujem 10W-40 ulja a i Texaco i Total su sasvim dobra ulja (i ne treba Vam ništa više). Eventualno možete probati Motul 6100 ili Shell HX7 ali su ta ulja i skuplja pa kako god želite.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Postovani g. Steva, nije da nisam zadovoljan, znam da je total dosta kvalitetno ulje samo sam zeleo da saznam dali je texaco halvoline mnogo kvalitetnije od totala ili je tu neka mala razlika, hvala na odgovoru, Pozdrav

      Избриши
  13. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  14. Nesto bih samo rekao oko Petrola generalno, za sada sta god sam uzeo od njihoih proizvoda jeste bilo neverovatno pozitivno iznenadjenje. Skoro sam uzeo menjacko ulje, 80W, GL4, stariji Audi6. Nikad menjac bolje nije radio. Meko ko u sir. Miran precizan necujan rad menjaca. Kad sipam dizel gorivo na Petrol pumpi, razlika u radu motora je primetna. Cak i kad se pomesa sa prethodnim gorivom u dovoljnoj razmeri. Eto tako... sledece planiram zamenu rashladne tecnosti tamo i motorno ulje isto njihovo. Ameri kad prave prave da radi. Takvi su i Rusi. Evropa filozofira mnogo.

    ОдговориИзбриши
  15. Koje ulje bi odgovaralo ford c max 1.6 tdci 2007 god.80% je gradska voznja, 200000 km je na satu.hvala na odgovoru

    ОдговориИзбриши
  16. Poštovani,
    Najbolje je koristiti ulja sa Ford WSS-M2C913-D (zvaničnim ili makar navedenim). Može i 913C ali D je (svakako) u nijansama bolje (iako nije zahtev).
    To su SAe 5W-30 ulja (obično imaju ACEA A1/B1 i/ili A5/B5) i spadaju u tzv. Low HTHS ulja (ulja sa nižom vrednošću viskoznosti na visokim temperaturama i smicajnim naponima); kao takva su idealna za gradsku vožnju (pride razlog da se ostane na default-u).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  17. Postovani
    Kako vidíte Ulje Total Havoline pro ds 5w30
    Za VW motore,504/597.00
    Vaše misljenje o tom ulju,ulozeno-dobiveno
    Naspram recimo Castrola i Mobil 1
    Ili naspram Total Ineo Longlife
    Zahvaljujem
    Vaso

    ОдговориИзбриши
  18. Poštovani g. Vaso,
    Sva ulja su "tu negde" ... veoma su slična. Čak im je i tačka tečenja identična (-45 °C) osim što Mobil 1 ima nešto nižu i bolju (-48) ali nije od većeg značaja. Uglavnom ispunjavaju iste standarde tako da su sve to nijanse.
    Isplativost? Od najniže ka višim cenama.
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  19. Pozdrav stalkeru, jako su mi zanimljiva texaco ulja, i razmisljam da probam ovaj texaco havoline extra 10w40, u mom fiat puntu 1.2 benzinac...do sad vec 3 godine koristim shell helix hx7, po specifikacijama taj shell i ovaj texaconhavoline extra imaju iste specifikacije, e sad koje je tvoje misljenje sta je kvalitetnije od ta dva, tj sta bi ti sipao sad, nastavio shell ili za promenu usuo texaco...ili mozda nesto trece??? Uglavnom preferiram ulja api sn/cf da imaju aditive za ciscenje mulja i depozita i fiat specifikaciju...hvala puno na eventualnom odgovoru!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Ne bih očekivao veliku razliku između Shell HX7 i Texaco Havoline u 10W-40. Čisto iz radoznalosti (i ja) bih probao Texaco.
      Ima još dosta kvalitetnih ulja ali ne bih širio priču.
      Iako je SL dovoljno, SM još bolje, SN je naravno najbolji izbor (uz odgovarajuće ACEA standarde i/ili odobrenja proizvođača).
      Pozdrav!

      Избриши