Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

среда, 29. септембар 2010.

Kroon Oil - Uživo! ; Kroon Oil - Live!


KEDARA d.o.o.

Ovo je mala porodična firma. U najboljem smislu te reči. Prava oaza usred pustinje. Jako su ozbiljni i moram priznati da su ostavili jak utisak na mene.

Kako je poseta bila „prijateljska“ bez poslovnih (finansijskih) aranžmana mislim da mogu biti veoma objektivan prema njima. Par sitnih poklončića ne bih računao u „mito“ jer su i ovako dati u smislu testiranja bez obaveza da objavim rezultate bilo pozitivne bilo negativne.

Prvo i osnovno ova firma ima ugovor sa Kroon Oil kompanijom. Rade sa njima već 8 godina. Količine nisu impozantne ali nisu ni zanemarljive. Koliko sam bio impresioniran Kedara-om bar isto toliko i Kroon Oil-om čije poslovno ponašanje nije samo fer-plej već i jedna moderna strategija koja računa na dugoročan poslovni uspeh više nego na kratkoročno povećanje profita čemu s vremena na vreme podlegnu čak i najveće kompanije. Uostalom ako je neko na tržištu više od 100 godina (postoje od 1906.) sigurno zna šta je najbitnije za dugoročni optanak, konstantan rast i uspešno poslovanje u više generacija.

Dakle nema tu šmucing filozofije, ako zaista brinete o svom automobilu (teretnom vozilu) možete se u Kroon ulja pouzdati 100%.

Ostaje da samo dobro izaberete a Kroon-ov „product recommendation“ je jedan od najboljih na svetu. Nikada ne pogreši jedino što ponekad alternativa može da bude zapravo prva preporuka i vrlo retko da neko ulje koje nije uzeto u obzir bude i (malo) bolje od preporuke. Ipak bez finesa radi bez greške i u 80 do 90% slučajeva daje i najbolje rešenje. U svakom slučaju od 2 ili 3 ponuđena biće i 95% najbolje a o ukusima ne treba raspravljati.

Ambalaža im je kvalitetna ali ne previše lepa a daleko od „fensi“. Ništa što je bitno ali čisto da znate da „spolja gladac“ nije dokaz originalnosti. Original se obezbeđuje kupovinom na sigurnim mestima a Kedara je jedno od boljih.

I zaista ulja su sigurno originali i napravljena su u Holandiji. Bolju odrednicu od Holandije (uz Nemačku) nećete ni naći pogotovu na tržištu Srbije.

Kako su mi ljubazni domaćini rekli (a ja podozrevao da je tako pa mi potvrdili) u toku razgovora Kroon Oil koristi bazna ulja kompanije ExxonMobil. Ovo je jako dobro iako ne znači da su ulja previše slična sa Mobil ili Esso uljima. Doduše ima sličnosti i to u najboljem smislu reči te ukoliko ne možete biti 100% sigurni u originalnost Mobil-a (ili vam samo, doduše nepotrebno, smeta to što se pravi u Turskoj bar niže serije) evo vam mogućnosti da bar istu klasu kupite a da ne morate da sumnjate u originalnost.

Nije tu u pitanju samo ExxonMobil (koga zastupa Plattner i koji je ozbiljna firma i sigurno ima originalna ulja) već i druge velike kompanije. Naime njihovi ovlašćeni uvoznici i/ili distributeri su ozbiljne firme (Multicompany za Shell na primer) ali je činjenica da one nemaju maloprodajne objekte. Ovo uvek budi crv sumnje iako se u kontaktu sa centralama može pouzdano naći maloprodaja od poverenja (najbolji način da dođete do originala).

Naravno uvek pogledajte uvoznu deklaraciju prem da je nju lakše falsifikovati nego samu ambalažu i etiketu. Ovo zbog velikih kazni i češćih provera tržišne inspekcije po ovom pitanju.

Ukoliko niste iz Beograda (ili okoline) ljudi će vam kanticu-dve poslati i brzom poštom što košta tek 200 ili malo više din. što je jedan ili dva odlaska do grada.

Dakle između brzog rasta prodaje i kratkotrajne zarade i postepenog proširenja i renomea Kedara je izabrala ovo drugo tako da snabdeva samo servise i direktno korisnike dok nema prodaju preko str-ova (maloprodajnih objekata).

Napomenuo bih da osim ulja (maziva uopšte) u ponudi imaju i nešto autokozmetike, pomoćnih sredstava (sprejevi za sve i svašta) i naravno potrepštine za servise (istakao bih pastu (gel) za suvo pranje ruku izuzetnog kvaliteta). Osim toka kako je jedan od čitalaca primetio imate i neke od potrepština za bicikle i neka maziva koje je teže naći u prodaji.

I na kraju zaključak.

Da napomenem da ću biti malo strožiji prema Kroon uljima da ceo tekst ne ispadne reklama jer to svakako nije cilj. Jednostavno pitanje originalnosti je i dalje u Srbiji aktuelno a ljubazan i neusiljen poziv (prvo na samom blogu a zatim i e-mail) nisam mogao odbiti iako sam ga odlagao (više zbog obaveza ali i dok nisam sam rasčistio da ko ne veruje u objektivnost neće pomoći ni potpisana izjava) čitav mesec.

Potencijalni kupci Kroon ulja (osim servisa i prevoznika) su pre svega ljudi kojima je originalnost ulja na prvom mestu. U ovoj kategoriji neminovno je pomenuti i „pumpadžije“ : Lukoil, OMV, MOL, Eko Hellenica i NIS (uz najavljeni GazpromNeft G-Energy).

Originalnost na njihovim pumpama je takođe „100%“ (mislim, ništa na svetu nije 100% ali bar 99,999%).

NIS je u nižem cenovnom razredu i pored nesumnjivog kvaliteta ima drugu ciljnu grupu i nije konkurent Kroon uljima. G-Energy ulja bi mogla da budu ali to je više pitanje bliže budućnosti i perioda dokazivanja ovih ulja na novim tržištima. OMV uz originalnost i nesumnjiv kvalitet ipak ima nešto više cene. Lukoil i Eko zbog asortimana takođe nisu konkurencija Kroon uljima. Jesu jeftiniji ali razlika i nije toliko velika da se ne bi moglo govoriti o sličnom odnosu kvalitet/cena. Na kraju je MOL koji ima jako slične cene (nekad manje a nekad bogami i veće). Kvalitet je takođe „tu negde“ originalnost takođe.

Ostaje stvar ukusa i činjenica da Kroon ima bolji prizvuk (manja kompanija i iz Holandije). Osim toga MOL nema toliku pokrivenost svojim pumpnim stanicama tako da za mnoge krajeve ostaju nedostižniji čak i od Kroon-a (Kedara-e). Činjenica da MOL ulja ima i u maloprodaji te da je dostupnost zapravo dobra a pokrivenost tržišta (verovatno) i preko 50% ali se kao i kod drugih brendova postavlja pitanje originalnosti a ovde pričamo baš o tome.

Sve u svemu na ovaj ili onaj način mora se priznati da je Kroon konkurentan čak i ovde gore navedenim imenima. Činjenica da su sve kompanije renomirane i da greške nema samo govori u prilog staroj poslovici da o ukusima ne vredi raspavljati.

Ukoliko niste potpuno verni nekom vama omiljenom brendu nema razloga da ne probate i neko od Kroon ulja. Kod ulja niže cene (kategorija): mineralnih i polu-sintetičkih možda ćete zaključiti da su ova ulja (pre)skupa za Vas (iako kvalitetom to opravdavaju) ali biste takođe u viskoj klasi (skupljih) ulja lako mogli da zaključite i obratno a to je da su ova ulja zapravo čak i jeftinija od vodećih brendova pri čemu u kvalitetu ne zaostaju.

Na kraju krajeva, koristili ova ulja ili ne (čak i ja neću u bližoj budućnosti, dok ne potrošim zalihe makar) morate priznati da je dobro da postoje firme poput Kedara d.o.o.

Osim kvalitetnih i egzotičnih proizvoda u koje se možete uzdati imate i uslugu koja podrazumeva da ste ozbiljan kupac čak i ako kupite samo jednu kanticu ulja a čak i ako ne kupite imaćete tretman čoveka (a ne kao kod mnogih drugih, ne toliko u svetu ulja, ovce; i to ne obične, već „ovce za šišanje“), zapravo ravnopravnog partnera.
E to vredi i neki dinar više.


P.S.

Ne zaboravite, za vikend ili najkasnije u toku sledeće nedelje:

Prvi LABORATORIJSKI rezultati korišćenog ulja.

Do skorog viđenja na net-u.


Do not forget, for the weekend or at least next week:
The First used oil LABORATORY results.
See you soon on the net!


9 коментара:

  1. Pozdrav od Srdjana

    Ne mogu da odolim a da ne napravim digresiju posle teksta koji sam procitao u reviji SAT plus br. 246 od 16.09.2010.(znaci,prosli broj posto danas izlazi novi).A mozda i nije digresija jer se radi o motornim uljima.
    U navedenom broju SATa u tekstu pod naslovom "Sam svoj majstor",koji je potpisao g.N.Delic,nalazi se podnaslov "Provera tecnosti je dobra navika".U okviru tog podteksta u delu koji govori o potrebi redovne provere i eventualnog dolivanja ulja pise i ovo (citat):"...Za dopunu koristite samo onakvo ulje kakvo je bilo u sistemu,jer ako u mineralno sipate sinteticko (ili obrnuto),napravice se gusta masa koju motor ne moze da koristi i koja mora da se ukloni."(zavrsen citat).
    Koliko sam ja posle Vasih tekstova g.Stevo razumeo,nema neke realne potrebe da se pored velikog izbora na trzistu mesaju ulja razlicitih klasa ali je to moguce,narocito u nuzdi i to bez stetnih posledica.Razbijanje tog mita smatram jednim od velikih dostignuca Vasih tekstova.
    A pogotovo nema govora o stvaranju kojejakve guste mase i slicnim pricama koje godinama grubo dezinformisu vozace.
    Ako nisam u pravu izvinjavam se doticnom novinaru i redakciji SATa.A ako jesam onda je ovaj tekst tipican primer kako se sire netacne,nestrucne u sustini stetne (dez)informacije.
    Utoliko je tragicnije sto se to cini iz specijalizovane revije za automobilizam koja se proda verovatno u vise desetina hiljada primeraka po broju.Pa jos kad citaoci pocnu da prenose tu "pouzdanu" informaciju drugima,dobijemo stotine hiljada u zabludi!
    Inace da ne bude zabune,vrlo cenim rad i visegodisnje iskustvo g.Mirka A lvirovica,glavnog i odgovornog urednika ove revije i redovan sam citalac.Mozda da malo vise povede racuna o saradnicima.Jedio im zameram sto u slucaju gresaka ne objavljuju ispravke i pored reakcije nas citalaca sto sam iskusio prosle godine kada sam mejlom reagovao na netacnost u vezi reciklaze automobila.Precutkivanje gresaka je losa praksa za kvalitetno dugorocno poslovanje,uvek i svugde.
    Kako god bilo hteo sam da ovo napisem ne bi li nas g.Steva,jos jednom uverio da nema opasnosti ni od kakve "guste mase" u slucaju da u npr. nuzdi dolijemo ulje druge klase(naravno da ne mislim da to bude manir vec zaista vanredna potreba).
    Ili ako kod kompletne zamene ulja i filtera sa "sintetike" hocemo da se vratimo na "polusintetiku" ili cak "mineralno" ili sve to u suprotnom smeru.
    Ako nije tako,onda da se pazimo "guste mase"...
    PS Koliko sam shvatio iz Vaseg blic osvrta na aditive gorivu za ciscenje sistema ubrizgavanja benzinskih motora i aditiva za povecanje oktanskog broja u jednom od odgovora-ne mogu da stete.Znaci koriste.Ili...?
    Pozdrav i unapred hvala na odgovoru.Srdjan.

    ОдговориИзбриши
  2. Ne želim se staviti na Stevovo mjsto, ali bih se ipak osvrnuo na Vaš komentar.

    Ne znam kakva bi se masa napravila miješanjem raznih vrsta ulja, ali to nikako nije poželjno. Mogu se miješati ulja različitih proizvođača ali istih viskoznih vrijednosti, recimo Mobil 5w40 sa Castrolom 5w40, ali nikako ulje gradacije 5w40 sa uljem 15w40 i sl.To su ulja potpuno drugih hemijskih karakteristika, zato ih ne treba miješati. Dok ulja iste viskozne vrijednosti su međusobno dosta slična, pa se ona mogu miješati.

    Evo recimo primjer iz običnog života. Recimo pomiješamo Pepsi i Koka Kolu. Ukus im je otprilike sličan kao i sadržina. Može proći.
    Pomiješamo Koka Kolu i Fantu. Jeste da ih proizvodi ista kompanija, ali na šta bi ta tečnost ličila.

    Eto tako ja shvatam ovo miješanje ulja raznih vrsta i viskoznih gradacija.

    ОдговориИзбриши
  3. Postovani g.Dimitrija,

    verujem da svi mi koji se druzimo i edukujemo na ovom mestu znamo odlicno,i pre nego li smo dosli do tekstova g.Steve,da je idealno mesati tj. dolivati u automobil bas ono ulje koje je vec u njemu ili ulje drugih proizvodjaca koje je istog viskoziteta i ispunjava iste standarde.
    To znaju i ptice na granama i tu nema niceg spornog-svi se slazemo oko toga i svi cemo tako(bar znacajna vecina) i da se ponasamo u eksploataciji ulja.
    Imao sam nesto drugo na umu,da naglasim da u ekstremnim situacijama moze da se posegne za mesanjem ulja,onako kako nas je savetovao g.Steva i da to nije bauk kakvim se inace predstavlja.
    Pogotovo sto se ljudi plase,verujem bez osnova "horor" terminima tipa "gusta masa" i slicnim od kojih se svakom vozacu dize kosa na glavi.
    Toplo preporucujem da procitate tekstove g.Steve o mesanju ulja od 3.maja 2009 i 3.avgusta 2009.Pomoci ce Vam,kao sto su i meni,da razvejete mitove i vidite da nije sve crno belo,kako nam se servira(izmedju ostalih i iz specijalizovane revije za automobilizam).
    Da se i ja malo nasalim-koka kola i fanta su jedna strana medalje a mnogi kokteli suprotan primer-da mesanjem potpuno razlicitih sastojaka mozete da dobijete jedinjenja bolja od polaznih.Kola,fanta i kokteli su,naravno, primer za salu i ne mislim da ga primenjujemo kod ulja ali je dobra ilustracija da,kao sto rekoh,nista nije crno belo.
    Pozdrav-Srdjan

    ОдговориИзбриши
  4. Imaju stvarno sjajan sajt,po meni možda i najbolji od svih proizvođača motornih ulja.za „product recommendation“ mogu reći da je dobar,ali ipak malo forsira modernija i skuplja ulja(barem kad je moj golf td 1993 g u pitanju,gde čudom nema ponuđeno neko 10w40,emperol ili,ovo moram jednom da kupim,Multifleet SHPD 10W40).Inače ulja su za svaku preporuku(kad im vidiš sajt odmah znaš kolio je sati,a da ne pričam o mnogim dobrim iskustvima).Uz proverenog i poštenog uvoznika koji garantuje originalnost dolazi u najuži mogući izbor.

    ОдговориИзбриши
  5. Poštovani,
    Imam taj broj SAT revije i razmišljao sam (dugo, pa recimo punih 15-tak minuta, aktivnih, možda i ceo sat dvoumljenja uz druge poslove.
    Kakva "gusta masa" kakvi bakrači. To više nije ni mit nego još gore.
    O.K. ne mogu svi sve da znaju ali kad već imaju toliko uticaja trebalo bi bar da pitaju.
    Nisam se osvrnuo na to jer mislim da sam to već u par tekstova obradio i razvejao taj mit. Ko čita ovaj blog zna a ko ne može da čita, njemu ionako ne vredi da pišem na blogu.
    Mislim da je još bolje pročitati isti mit na Valvoline sajtu (zaista se ne sećam pune adrese ali nije teško naći). Ashland je kompanija koja je najduže u poslu (134 godine) i sigurno ima najviše iskustva. Osim toga kao i svaka velika kompanija ima vrh stručnih ljudi.
    Oni su malo grublji u razvejavanju mitova (to sam već jednom spomenuo) kako i treba (no nisam toliko sujetan da bi mogao istim tonom poput takve Insitucije).
    Kod mešanja ulja problem (može u retkim slučajevima) da bude u sistemu aditiva koji nisu kompatibilni a to sa osnovom ima samo indirektne veze. Već sam spominjao low SAPS i Full SAPS ulja koja nije dobro mešati ali "gusta masa" ili raslojavanje nije nešto što će se desiti (ovo drugo jako retko i više u teoriji i na duži rok).
    Sintetička ulja su zapravo poreklom iz nafte ili sličnih proizvoda, itd.
    Zašto se uopšte pozivam na autoritet jednog Ashlanda?
    Zato što nije samo veće znanje u pitanju već i intenzivno i ozbiljno testiranje u uslovima koji prevazilaze normalne uslove vožnje.
    Osim Ashlanda (namerno kao prve jer ubijaju mitove "bez milosti" i u kratkim crtama, da poklonike prosto postide), isto to možete naći i kod Castrol-a i Mobil-a i drugih velikih proizvođača. Ali mi sve znamo bolje!
    I na kraju: kako je "anomimni" već spomenuo u tekstovima ima zašto to ne treba raditi (osim u slučaju hitnosti) pa da se ne ponavljam.
    Uzgred, ionako je potencijalna saradnja sa njima (SAT revijom) već propala pa da je samo "overim", šteta za njih a na duži rok sreća za mene!
    Čitajte ih zbog drugih razloga inače testovi (makar fluida za automobile) su im (osim čuvenog testa ulja, koji i nije bio pravi test, mislim na real-life testove) prilično površni i ništa posebno ne kazuju. Doduše bar nije očigledno "forsiranje" nemačkih proizvošača kao kod bild-a ali nema suštine.
    Ionako krećem u testiranja sam, makar i skromnije ali zato objektivnije (mislim čemu test ako ne smeš da kažeš da je A bolje od B a da C ne valja?).
    "Kristina", potpuno se slažem sa tobom ali to je verovatno očigledno i iz teksta.
    Pozdrav svima!

    ОдговориИзбриши
  6. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ponovljen komentar (gore naveden).
      Nešto je sa google mašinom (ili mojom konekcijom) bilo pogrešno pa nisam imao informaciju da je već objavljen.
      Posle sam (čak) skratio odgovor (sledeći) pa bi možda i oba trebalo da budu izbrisana, ali neka ostane ovako.
      Steva

      Избриши
  7. Poštovani,
    Imam taj broj SAT revije i razmišljao sam recimo punih 15-tak minuta o tome da li da spomenem to na blogu.
    Nisam se osvrnuo na to jer mislim da sam to već u par tekstova obradio i razvejao taj mit. Ko čita ovaj blog zna a ko ne čita, njemu ionako ne vredi da pišem na blogu.
    Logično, zar ne?
    Naravno "autoritet" je na strani novinara pomenute revije a na mojoj je istina pa ko kao već voli.
    Jedno je kad nešto nije preporučljivo a drugo je koristiti netačne "horor" termine.
    Srđane ne moraš da se izvinjavaš; "anonimni" je već pomenuo gde ima više o tome pa da se ne ponavljam. (osim toga ima i na sajtovima vodećih proizvođača: Valvoline, Mobil, Castrol, ... ali šta oni znaju?)
    "Kristina", potpuno se slažem sa tobom ali to je verovatno očigledno i iz teksta.
    Pozdrav svima!

    ОдговориИзбриши
  8. Mala dopuna.
    Možda smo svi zajedno bili preoštri iako u pravu.
    Evo i zašto:
    1) Slična tvrdnja (ako nije i citat) je do skora bila na sajtu jednog proizvođača ulja (solidnog renomea).
    Nije mi baš jasno kako im je to omaklo ali dešava se.
    2) Kod nas (ali i u okolini) ljudi imaju "bujnu maštu" i svašta su spremni da rade pa i da pomešaju 5-6 vrsta ulja. Malo "zastrašivanja" možda i nije tako neprimerena stvar. Ipak (ako je i tako) bolje je bilo reći da se "ne preporučuje" jer ovako vređa inteligenciju jednog (makar i manjeg) dela čitalaca.
    I na kraju ali ne i po značaju:
    nije cilj ovog bloga da "uvek bude u pravu" nego da razvije kritičko mišljenje. Već sam rekao ne verujte ni meni 100%. Od raznih izvora na internetu najpouzdaniji su zvanični web sajtovi velikih proizvođača ulja. Ako ne znate jezik poslužite se google prevodiocem (dovoljno da se razume) i sami zaključite.
    Ima i drugih izvora koji se bore protiv mitova ali očigledno da ide sporo i nepotpuno.
    Ja sam lično odustao od teksta o mitovima već ih usput pominjem i negiram. Direktan pristup je dobar samo za otvorene umove, oni koji su robovi mitova tek tada stvaraju otpor čak iako više nijedan agument nemaju.
    Svi veliki proizvođači su dobri "razbijači" mitova a Ashland (Valvoline) je pravi "ubica". Preporučujem.
    Tužno je da i pored toga (njih) veliki mitovi i dalje opstaju što više pokazuje ljudsku prirodu nego nešto drugo. Ljudi imaju iskonsku potrebu da ne veruju činjenicama i neracionalno razmišljaju. Nije strašno to što će neko koristiti lošije ulje ili neće neko bolje, strašno je što zbog toga svi lošije živimo uopšte. Nije to samo do nauke, uopšte bi bilo bolje da svi mi zajedno otvorimo oči i da prihvatimo činjenice čak i kada nam nisu po volji. Na duži rok bolje je za sve. Svet neće postati bolje mesto samo zato što to hoćemo, biće takav kada ga takvim i napravimo a to može samo ukoliko pođemo od toga kakav jeste pa ga napravimo onakvim kakvim ga želimo a ne obratno.
    Živi mi bili i na dalje pametno razmišljali.

    ОдговориИзбриши