Petrol Power
Ecomax – Multi Shot
Ljubaznošću
g. Isaka (kompanija Mass), dobio sam uzorke Millers Oils-a na testiranje. U
paketu je bilo ulje: EE Performance Engine Oil 5w40 (k’o stvoreno za “mog Daču”,
Renault motor 1.0), aditiv za čišćenje motora pred pri promeni ulja i aditiv za
benzin.
Ulje ću
probati da zamenim do kraja marta (biće, povuci-potegni, iz razloga “dodatne
garancije” (zapravo Renault ugovora za vozila do 5 god.) ali probaću da
pregovaram sa ovlašćenim servisom).
I tako, prvo
je testiran (ili “testiran”) aditiv za benzin: Petrol Power Ecomax.
Šta je ovo?
Osim što je Multi Shot (za više rezervoara) to je i Multifunkcionalni aditiv (“paket
aditiva”).
U reklami
navode sve i svašta, npr. povećanje oktanske vrednosti (do 3), čisti injektore
(više održava pošto postoji i poseban za tu namenu, recimo da je za “blaže
slučajeve”), štiti od korozije sistem ubrizgavanja goriva (više je za
automobile starije od 10 godina, bar više od značaja, jer svi noviji koji su
predviđeni za mešavinu benzina i etanola (E5, a naročito E10) imaju manju
potrebu za tim).
Dve
najvažnije karakteristike su: smanjenje potrošnje goriva (do 3%!) i povećanje
snage i obrtnog momenta motora.
**************
Izmene i dopune
(ako može zakon da se menja a što ne bi jedan tekst bloga)
Elem, koristio sam samo literaturu dostupnu na internetu (i bez da sam gledao ceo proizvodni program, moram priznati) te nisam imao sve potrebne podake. U međuvremenu mi se javio g. Isak i poslao ispravku (i dopunu) u vezi sa zaštitom od korozije.
Najbolje da citiram:
"eco max štiti sistem od korozije kod svih generacija automobila, a ne samo kod onih koji koriste E5 i E10 gorivo, jer korozija se ne javlja samo kod Etanola (što je naravno tačno, prim. aut.). A za zaštitu od korozivnih efekata Etanola ide poseban aditiv za vozila napravljena pre 2011 (prim. aut. ovo zaista nisam znao, preporučujem).
Znači namena Eco Max-a nije zaštita sistema od korozije izazvane etanolom, već korozije izazvene drugim faktorima.*"
**************
*pretežno vodom (kondenzat), što etanol pogoršava jer je rastvara (a ona rastvara kiseonik). Brzina korozije čelika se može ubrzati desetinama i stotinama puta ukoliko je sadržaj znatno ispod dozvoljenog i samo malo iznad dozvoljenih 200 ppm (samo 0,02%).
O.K. (Sad je stvarno O.K.)
Za povećanje
snage i obrtnog momenta (od par %) trebala bi mi skupa oprema za ispitivanje,
tako da tu ne mogu ništa da tvrdim. Nije nemoguće ili makar odgovara
aditiviranim benzinima za koje postoji ista tvrdnja (ili slična).
Ono što je
izvesno je da se kod “penzos” vožnje ne oseća (ama baš ništa), ali kad se
potegne u više obrtaje (čitaj preko 4000 u mom slučaju) onda motor zaista ima “bolji
zvuk” i stvara se utisak poboljšanja rada. Deluje čak nešto bolje od
aditiviranog benzina, ali ne mnogo (tu negde) i vrlo je teško reći da li uopšte
(trudio sam se da zaista izbacim placebo efekat ali to realno nije moguće do
kraja). Neki od distributera goriva daju i krivu poboljšanja (što veći (viši)
obrtaji sve bolje).
Ne vozim
preko 5000 (retko iznad 4500 a i tad kratko) pa nisam baš najbolji sagovorinik
za ovu temu, osim toga nemam “sportski” automobil (mada baš zbog toga, svaka
promena se i više oseti; npr. uključenje klime, sasvim sigurno … doduše sigurno
je da toliko aditiv NE može da nadoknadi, ali ako je i (do) pola, nije za
bacanje, makar i u visokim obrtajima).
E sad,
visoki obrtaji troše gorivo pa se od uštede goriva možete oprostiti (osim
ukoliko Vam je takav stil vožnje). Ušteda goriva? Neki (za to, specijalno)
aditivirani benzini (navodno) mogu uštedeti 2%, pa i (u reklami) i do 4%. U
stvarnosti je obično oko 1%. Probao Shell i Eko u inostranstvu uz uštede od 0%
(neprimetno) do 1% (neka bude i 1,5% … nisu bili laboratorijski uslovi).
Btw. Što je
tiče starog “stojadina” (Z101 … “Yugo Skala 55”), isprobano je i liči na Shell
Racing (utisak). Šta je stvarno, teško je reći, a potrošnju nisam mogao
utvrditi na malo km.
Elem, šta
sam utvrdio u mom slučaju? (u vezi potrošnje)
Na 2000 km
bez aditiva (uglavnom “običan” benzin od 95 oktana … u početku malo mešan sa
aditiviranim, ali manje od pola, prvi rezervoar) potrošnja 6,35 lit. na 100 km
(zimski uslovi otprilike 1/3 autoput, 1/3 regionalni, 1/3 gradski i prigradski
put). Uz iste distance Van grada (malo se i posrećilo inače i ovako “klimavo”
testiranje ne bi imalo bilo kakav smisao) sledećih 2000 km sa dodatkom aditiva
6,23 l/100km. Ušteda od oko 2%.
Nije baš “obećanih”
3%, ali vrlo dobar rezultat (bio sam skeptičan, ali ono … baš “do daske” …
prolazna vremena (prvi rezervoar) nisu mnogo obećavala jer je razlika zaista (bila)
mala, ali na 1000 km 6,2 … posle nešto više pa ukupno 6,23). Napominjem da je i
prvi put (bez aditiva) razlika bila mala između prvih 1000 km i drugih 1000 km,
a isto i sa aditivima (±1 dl).
Naravno,
temperature su bile donekle različite ali sam i pri većim “idlovao” (držao
upaljen motor na leru) više nego uobičajeno (uobičajeno “nula” rada na leru, uz
start-stop, pri višim temperaturama, na ovim (makar polu-zimskim) sistem i ne
radi ili retko kad radi … ne mora se ni isključivati).
Najbitnije:
punjenje rezervoara (na 2000 km) je bilo na istoj temperaturi (±1 °C) i na
istoj pumpi, jer to može da utiče poprilično (i po par litara, pa čak i na 20x100
km nije malo, npr. 2 litara je 1 dl (0,1 lit.) što može pokvariti sve ostalo).
Dobro, da je
više ne bi valjalo (i ne bi verovao), a da li je baš 2% zavisi od načina vožnje
(ali i uslova). Očekujte od 0,5-2,5% kao realnost (0-3%), i nešto manje kao
prosek (npr. 1,5%).
Da li se
isplati?
Recimo da
zaboravimo gore navedenu potrošnju, vredi bar kao aditivirano gorivo. Pošto
povećava i oktansku vrenost, dođe mu kao mešavina 95 aditiviranog benzina i
onog od 100 oktana, otprilike pola-pola (ili 45-55). Kod Lukoil-a to je 5+12 za
50-50, pa je razlika u odnosu na “običan” 95 benzin 8,5 din. (kod NIS-a deluje
kao manje, ali nemate aditiviranu 95-icu pa bih uzeo mešavinu od bar 30-70 pa
je opet oko 8 din./l). Slično i za OMV (samo malo više, razlka za “mešavinu” je
oko 11 din.) i Eko (nekih 15-tak dinara više za 100-tku, pri čemu nema
aditivirane 95-ice). MOL se ne sećam da ima visokooktanski benzin već samo EVO
95 gde je nekih 7-8 din. i to bez dobitka na oktanskom broju. Slično i za druge
distributere (oko 10 din. za aditiviranu 95-icu i 15-tak za 100).
Pošto je
pakovanje za 500 lit. (10 rezervoara), vredi bar 4000 din. a verovatno i više
(cca. 5000).
Cena je više
nego dvostruko manja. Isplati se? Veoma, ali samo za one koji koriste
aditivirana goriva (logično da su i ciljna grupa). Sve prethodno je uzeto bez “zamrzavanja”
cene benzina na 171 din. pa je isplatljivost (trenutno, možda i još jedan
mesec) još i veća.
Ima li mane?
Pa … nije baš najpraktičnije (sipati na pumpi pre sipanja goriva, mada uz
rukavice kojih ima na mnogim pumpama i nije neko smaranje i “prljanje”). Može
se sipati i par km pre pumpe ali samo ako dopunjujete manju količinu benzina do
vrha (prvi put), recimo ¼ rezervoara.
Dakle, malo
je petljancije i nije za nervozne i one koji ne vole da se petljaju sa ovakvim
stvarima.
Inače,
pakovanje je standardno (princip natege), ne može se pogrešiti i sipati više od
50 ml a postoji i oznaka za manje – 25 ml što je naročito dobro za dalje
dosipavanje na pola rezervoara.
Ipak (nije
specijalnost Millers-a već svih sličnih pakovanja), malo je teže nategnuti
potrebnu količinu (na brzinu) kad se flašica malo otprazni (jednostavno treba
više “pretakanja”). Ko je već koristio slične zna o čemu pričam, ko nije … pa
videće i sam. Dodatno, skidanje folije nije za “teren” (na pumpi) već na miru
na parkingu ili u garaži jer nije laka za skidanje (klasična “zavarena”). Za
kompaniju kao što je Millers, trebalo je da ugrade “easy open” foliju, no možda
je i iz sigurnosnih razloga (nije ulje, već je mnogo zapaljivije).
Posebno preporučujem onima koji vole da “potegnu” i vozilo “protegnu” … za one koji i onako ne koriste aditivirano gorivo (i voze lagano) i nije bog zna šta (neće primetiti prednosti, jedino ostaje potrošnja goriva koja je i tad verovatno manje smanjena).
Koja bi bila preporuka za ova 2 vozila
ОдговориИзбриши-Lancia Y;2002;1,2;8v,presao 220.000 to je motor Punto 1,prethodni vlasnik kaze sipao Total 10w40
-Grande Punto 2014;1,3mjt;presao 320.000,uradjen mali servis kod Gorana na Altini,ali ne znam sta su sipali.
Poštovani,
ИзбришиZa Lancia Y bilo koje 10W40 ulje. Npr. nastavite sa Total-om (nisu preskupi).
GP - bilo koje 5W40, ACEA C3.
Pozz
Администратор блога је уклонио коментар.
ОдговориИзбришиАутор је уклонио коментар.
ОдговориИзбришиA i na dalje NE komentarišem lične stavove koji komentarišu poslovnu politiku bilo koje kompanije.
ИзбришиPostovani i uvazeni gospodine Stevo, imam opel zafiru na cng, 2007 god., sa odlicnim motorom uz realnih oko 200.000km. Dosta Vasih saveta sam citao, ali nisam naisao na preporuku proizvodjaca i gradacije ulja za motor sa pogonom na cng. Mozda mi je promaklo, izvinjavam se. Koristio sam total ineo mc3 5w40, zatim texaco low saps 5w30, razlike primetio nisam, apsolutno. Poucen Vasim savetima, razmisljam o koriscenju fam fenix premijum 5w40, koje sam vec u nekoliko prethodnih auta koristio i pokazalo se odlicno, ali me buni to sto na njihovom sajtu postoji gm dexos 2 odobrenje, na kantici od 4l ne. Tehnolog iz fama mi tvrdi da postoji, ali..ne znam. Da li je prelazak na fam pametna stvar, i na sta od specifikacija da obratim paznju kada je u pitanju ulje za motor auta sa pogonom na metan. Hvala Vam unapred.
ОдговориИзбришиOdgoviri Tek za sledeçu vikend.
ОдговориИзбришиSteva
Poštovani,
ОдговориИзбришиNisam bio pri comp-u par dana (samo telefon) pa nisam mogao da dam adekvatan odgovor (dovoljno detaljan).
Već ste koristili odgovarajuća ulja, bilo koje od ta dva pomenuta je o.k. (Total ili Texaco).
FAM je takođe dobro ulje za Vaš motor.
Mislim da nema Dexos2 zvanično već da je navedeno kao "nivo kvaliteta", pa sad koliko verujete proizvođaču. Mislim da možete (toliko) da verujete, tako da nije problem da ga koristite.
Ako hoćete baš Dexos2 listu imate na internetu:
https://www.gmdexos.com/brands/dexos2/index.html
Ako ćemo onda da cepidlačimo ni dva navedena nemaju (više) Dexos2 (moram priznati da nisam gledao listu jedno godinu dana) ali to su ista ulja koja su ih imala (Total sigurno).
Dakle ostaje Vam (samo) Total INEO MDC.
Iskreno MC3 je čak i za nijansu bolje ulje, ali tako Vam je to sa "pečatima" (koštaju, daju sigurnost, ali nije uvek kvalitet superioran).
Pozdrav!
Hvala !!!
ОдговориИзбришиАдминистратор блога је уклонио коментар.
ОдговориИзбришиPoštovani Milane,
ИзбришиMoram priznati da su me cene zaprepastile!!
Ipak, ne možemo reći (osim što nije lepo i više je za kafanu nego blog) da je neko (bilo ko) pošašaveo. Možda su samo NOVE cene (u skladu sa rastom cena nafte, opšte inflacije, itd. i sl.). Kao što reče neki Zapadni političar (Makron? ne sećam se baš ko) "prošlo je vreme niskih cena" (pre svega u kontekstu energenata, a ulja su posredno za njih vezana).
Dodatno je su porasle cene transporta ... pa imamo to što imamo. Negde su još "stare" cene ali neće još dugo.
Računajte na min. 50% preko prošlogodišnjih cena a može biti da ćemo gledati (kao kod pomenutog prodavca) i duple pa i više od toga. Šta reći (a ne zaplakati)?
Iskoristite priliku da kupite ulje koje je sa cenom od prošle (teži slučaj, nivelisali su to trgovci, uglavnom) godine, pa makar bilo i 2-3 god. staro. Možda i zaliha za dve godine?! Ne bih išao tako daleko ali ostaje da više nema pravila koji je brend "jeftin" ili "skup", više zavisi kada je ulje nabavljeno. Mislim da se još uvek može proći koliko-toliko povoljno.
Pozdrav!
Btw. komentar je bio iskren ali je mogao zazvučati uvredljivo za ljude iz pominjane firme. Reč je bilo o cenama poznatog brenda koji je spadao u neku sredinu ili čak (u početku) i jeftiniji brend (a solidnog kvaliteta). Sada su cene na nivou (ili preko) premijum brendova. U skladu sa tim i komentar.
ИзбришиZnam da će biti sve više ovakvih komentara ali navikavajte se na opštu inflaciju a pogotovu svega vezanog za naftu (energente).
Pozz
Postovani Stevo, pisao sam skoro, ali mi je opet potreban savet.. Recite mi, molim Vas, kog proizvodjaca i koju gradaciju motornog ulja da sipam u zafiru b sa pogonom na metan i 200000km na satu (realnih)..? Motor je u odlicnom stanju, ali mi se cini da sto vise citam, to manje znam. 5w40 bi, cini mi se, bio idealan izbor, a kako fama-a vise nema, a valvoline ima nesto drugaciji sastav, sta da izaberem..? C3 svakako, ali ogromne razlike u ceni me zbunjuju, jer sam potpuno suguran da skuplje, i masa pecata odobrenja, nije i kvalitetnije. Vidim da nisova ulja imaju dexos 2 preporuku, pa razmisljam o njima. Motul je jedan od retkih gde se moze naci 'cng pecat', ali mu je i cena veoma interesantna. Prelazim oko 40000km godisnje i veoma mi je bitno da sipam pouzdano i kvalitetno ulje, jer mi je auto jedno od orudja za rad. Oduzio sam, oprostite, i unapred hvala za preporuku.
ОдговориИзбришиPoštovani g. Marko,
ОдговориИзбришиSamo da potvrdim Vaš odgovor. Bilo koje originalno (i iole poznatije) SAE 5W-40 sa ACEA C3. Menjajte na 15000 km (naročito zbog već 200k km na satu). Valvoline je više nego o.k. kao i Motul. NIS nema zvaničan Dexos2 ali to jeste "nivo kvaliteta". NIS je vrlo isplativ.
Inače, cene se sad jako menjaju zbog promenjive cene nafte (izazvane ratom u Ukrajini). Tako da se skuplji ("jači") brend često može naći po istoj ceni kao i neki jeftiniji ("slabiji").
Imate zvaničnu Dexos2 listu na net-u pa izaberiti bilo koje odande (plus poznata imena koja su "nivo kvaliteta", tj. sami to navode).
Pozz
Здраво
ОдговориИзбришиКое масло за мењач би препорачиле за Фиат Пунто Класик 1.2 8v 2009 год само да не е петронас тутела
1. RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
Избриши2. MANNOL 8101 SAE 75W-85
Prvo je sintetičko (i to PAO osnove) tako da je kvalitetnije ali i skuplje. Drugo je polu-sintetičko ulje (jeftinije i lošije, ne samo od prvog nego i od Petronas Tutele) ali može odraditi posao.
Fabričko punjenje (Petronas/Selenia SAE 75W-85) je najjednostavnije i najbolje rešenje (samo da napomenem), ali eto ima i alternativnih rešenja.
Pozz
Postovanje, Stevo
ОдговориИзбришиSipao sam u Golf 6 1.6tdi sa 270k predjenih km Shell AVL 0w-30 ulje, i prilicno sam zadovoljan (cena je bila oko 1000din/L a ulje originalno nemacko-kupljeno na Shell pumpi), mada sam razmisljao da sledeci put sipam 5w-30, koja je razlika izmedju Ravenola SMP SAE 5W-30 i VMP SAE 5W-30? Kolika je razlika u kvalitetu i da li se isplati uzimati ovo skuplje s obzirom na kilometrazu auta? ili da nastavim sa Shell-om kao i do sad?
Hvala
Uf!
ОдговориИзбришиU principu za zamenu na 15000 km i s obzirom na kilometražu auta, plus ne tako jake zime (ni u Nemačkoj ni kod nas) nije baš razlika koja je od velikog značaja. SMP ima vrlo dobar rezultat za Noack (isparljivost) koji je oko 10% (za jedno 5W30 ulje) ali to je tek prosečna vrednost. VMP sa 6,4% (i tač. teč. od -60 °C) pokazuje da PAO baza možda i vredi razlike u ceni.
Nećete pogrešiti ni sa SMP. Btw. Shell je takođe dobro (vredi i nastaviti ili uzeti Shell 5W30 istih specifikacija).
Pozdrav!
Poštovani,pratim vaš blog odavno i reših da vas priupitam za savet u vezi ulja za komercijalna vozila.Radim od nedavno u jednoj prevozničkoj firmi koja ima u svom satavu i autobuse Man koji koriste metan kao gorivo.Speciikacija Mana za ulje su:M3677, M3477 i M3271-1.Do sada je za njih korišteno motorno ulje Mol Dinamic Mistral 5w30 koje ima navedene specifikacije
ОдговориИзбришиSobzirom da u voznom parku imamo i druga komercijalna vozila za koje koristimo Mol Dinamic Mistral 10W40 koje ima specifikacije
Man M3477 i M3271-1.Pitanje je može li Dinamic Mistral 10w40 zameniti 5w30 kao i dali bi Mol Dinamic Global Diesel 10w40 mogao to isto specifakcia M3575.Sve u cilju unifikacije korištenih ulja.