Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

субота, 31. децембар 2022.

SREĆNA NOVA 2023.


          POZDRAV SVIM ČITAOCIMA BLOGA!    

I DA VAM U NOVOJ GODINI SVE U ŽIVOTU IDE KAO PODMAZANO!!

17 коментара:

  1. Srećna nova godina! Sve najbolje!!!!
    Pitanje za menjačko ulje. Šta sipati u Opel Astru J 1.4 74kw? Koje menjački ulje osim onog GM crvenog sme da se sipa? Majstor kaže samo to Gm. Meni nešto nema logike to. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  2. Odgoveno mejlom.
    Sve ima svoju zamenu ali ovo je specifično te teško "za naći". Potrebno je SAE 75W-85 i API GL-4 (ne GL-4/5). Ovakva ulja imaju Castrol, Petronas(Selenia) te Mannol. Po redosledu navođenja. Ipak, prvo "GM" ulje (ko god da ga proizvodi), menja se sad pa ko zna kad (nikad).
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  3. Pozdrav Stevo,
    Srecna Nova godina!
    Procitao sam dosta tekstova sa vaseg bloga, hvala vam sto delite vase znanje sa nama.

    Imam jedno konkretno pitanje - neki mehanicari preporucuju koriscenje 5w/40 umesto fabricke preporuke za 5w/30 za BMW-ove dizel motore sa vecom kilometrazom (>200kkm). Motor trenutno ne trosi ulje. Kakvo je vase misljenje o tome?

    ОдговориИзбриши
  4. Poštovani g. Petre,
    Iako i sam često dam takav savet, to svakako nije obavezno. SAE 5W-30 ulja jednako dobro štite motor a isparavanje je slično, tako da i motor ne mora nužno više da troši (ako iole troši) ulje neznatno manje viskoznosti.
    Dok god se radi o ulju istih karakteristika i ispunjavanju standarda (LL-04 npr.) 5W40 je svakako dobra alternativa 5W30 (ne samo kod starijih motora).
    Više je od akademskog značaja ali ima logike da se ide na nešto višu (radnu) viskoznost jer motor sa 200k km sigurno nije isti kao kad je bio nov.
    Naravno, dok je sve u tolerancijama neće biti ugrožen ni sa 5W30. Stvar je sopstvenih afiniteta ali u praktičnom smislu je svejedno (dok je potrošnja ulja niska).
    Preporuka mehaničara je više "za svaki slučaj".
    Više o tome i na:
    https://totalenergies.rs/sr/saveti-i-preporuke/ekako/da-li-su-retka-ulja-dobra-za-vas-motor
    To je jedan (malo stariji) moj tekst u "savetima i preporukama" na Totalovom (Total Energies Srbija) sajtu. U principu samo malo šire ono što sam i ovde rekao.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  5. Postovani Stevo, sve najbolje u Novoj kako na privatnom,tako i na poslovnom planu. Htio sam iskoristiti priliku da dam moj osvrt na jedno 0w30 ulje. Čitao sam vas tekst na sajtu Totala Srbija u vezi koriscenja 0w30 ulja kao cjelogodisnjih. Koristim Total ineo first 0w30 evo nekih 10tak mjeseci. Presao sam sa njim oko 9000km i mislim da je odsluzilo svoje. Zasto to mislim. Na mom C4 1.6bluehdi postoji indikator servisnog intervala. Kad se resetuje pokazuje 30.000km. Vozim mjesovito. I kako je dosla zima, servisni interval bukvalno mi se na stotine km smanjuje dnevno kako vozim po gradu,a ne prelazim toliko. Sad mi prikazuje 2500km da je preostalo do servisa. To sto fabrika kaze da moze od 15.000 do 30.000km ja ne mogu postici. Ne kazem da je ovo lose ulje,vec da je grad ubica motornih ulja. Me znam da li je ovo slucaj recimo kod 5w30 ili 5w40 ulja. Pozzz

    ОдговориИзбриши
  6. Poštovani Dimitrija,
    Svejedno je koje ulje koristite. Algoritam skuplja podatke o vašim uslovima vožnje i za razliku od ranijih verzija bolje proračunava moguće.
    To što ste naveli je ono što ponavljam od kad je blog na net-u (o.k. od neke druge godine) - gradska vožnja ubija ulje i motor! (tačka)
    Milion km pređu oni koji voze samo duge relacije ili taksisti koji uvek voze na "topao" motor.
    Upaliti motor preći par km pa ugasiti pa posle sat-dva (ili osam) ponovo je kao da ste prešli put od 100 km (ili više).
    Mislim da ima tekst o tome (gde se pominje Stribeck-ova kriva (trenja/frikcije)), sa koje se vidi da čak i prelazi režim ("poluzagrejan" motor) ima 10-100 puta veće trenje od hidrodinamičkog režima podmazivanja.
    Sve u svemu 15-30k km jeste moguće ali ako vozite većinom van grada (bar 50-100 km u jednom pravcu).
    Zimi je "hladan start" baš hladan pa jedno (jutarnje) startovanje (kao što sam pisao, pa nisu svi verovali) odnosi 100-500 km vožnje pri radnoj temperaturi. Uz to prvih 1-2 km još 50 do 100 km pa tako redom.
    Upravo sa 0W-30 se bolje branite od te pojave, iako bi indikator pokazivao isto ili slično i sa 5W-30/40 bilo bi još lošije i po motor i po ulje.
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  7. Stevo, saglasan sa Vašim komentarom/stavom. Osvrnuo bih se sada na Vaš tekst sa sajta Total Srbija. Vidim da ste stava da uglavnom se treba držati fabričkih preporuka za viskoznost, uz manja odstupanja (da ih sada ne parafraziram). Ono što mene intereseuje je sljedeće, moje auto "troši" 0w30 C1 ulje. U oil finderima ne postoji alternativa. U Podgorici gdje živim, od početka juna do kraja septembra temperature rijetko kada idu ispod 30C, naravno od jula do početka septembra i preko 40C. Ovo su dva mjeseca izuzetno ekstremnih vrućina, gdje recimo poći do mora na +40C, sa upaljenom klimom predstavlja izuzetan napor za vozilo. Primjer je maltene svakodnevno samozapaljenje vozila na auto putu prema sjeveru CG, gdje su tu temp.makar za par stepeni niže nego na primorju ili Podgorici. Zašto fabrika ne daje alternativu ulju 0w30 C1, recimo neko 5w30 C2, upravo iz razloga koje sam naveo, makar za ovakva klimatska područja.

    pozzzz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani Dimitrija,
      Castrol ima 5W30 ACEA C1 ulje (SLX Professional Powerflow C1 5W-30) samo ne znam koliko ga je lako naći (ili ne).
      Inače ACEA C2 nije pravo rešenje i to iz dva razloga. Prvi je da ne ispunjava zahteve za obradu izduvnih gasova (i potencijalno na duži rok skraćuje vek tim sistemima), a drugo što nije mnogo "gušće" (viskoznije) pa se time i ne dobija nešto naročito.
      Prava alternativa za toplu klimu je (verovatno) ACEA C4 gde samo treba žrtvovati 1-2% potrošnje goriva (ispunjava sve ostalo, osim što je HTHS 3,5 umesto 2,9 što samo pruža bolju zaštitu motoru te manju isparljivost i definitivno viskoznije ulje (u SAE 5W30)).
      Mada u prvih 100k km (par godina, 3-5, tj. makar do prvog "velikog servisa", uključujući i isti) ne sme biti problema ni u CG (sa 0W30).
      Btw. za benzince i 10W30 sa API SN ili ILSAC GF-5 takođe dolazi u obzir (npr. u Indiji sipaju u novije benzince po "default"-u). No, tamo je i bolji (veći) izbor takvih ulja, ali se tu i tamo može naći i kod nas (G-Energy je imao takvo, bar u katalogu).
      Pozdrav!

      Избриши
  8. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  9. SVE najbolje u Novoj 2023 godini
    Da ste zivi I zdravi
    SAMO pitanje o uljima Schaffer
    Vase misljenje
    Konkretno o Schaffer Longlife 5w30
    Firma postoji of 1939 godine
    Ako znate nesto vise ,unapred hvala!

    ОдговориИзбриши
  10. Dodatak na gornji komentar:
    Oprostite,nisam se predstavio na gornji komentar.
    Ja Sam Davor
    I firma Schaeffer je iz 1839,a ne iz 1939,Kako Sam napisao iz ad
    USA,Sent Louis
    Hvala unapred

    ОдговориИзбриши
  11. Poštovani g. Davore,
    Zanimljiva informacija (baš ću pogledati malo o kompaniji). Konkretno ulje je o.k. za američke i dalekoistočne (neke od njih) automobile (pre svega benzince) jer ispunjava najnovije API (ILSAC) standarde za takve motore.
    Za vozila proizvedena u Evropi treba biti malo oprezniji (naročito Euro 5 i noviji) te proveriti da li i API SM/SN ispunjava zahteve proizvođača.
    Dakle o ACEA nema ni govora kao ni o odobrenjima za evropske proizvođače.
    Verovatno je kvalitetno ulje a kompanija pouzdana i renomirana (na "prvu", ipak, nisam znao za njih pa se malo i ograđujem).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  12. Da, baš ste me zainteresovali da pročitam malo o kompaniji (sa tolikom istorijom, skoro kao cela Amerika (US)). Eto, ako ikada (verovatno nikada) posetim USA, svakako bih otišao i u Saint Lous ("kapiju Zapada"), iz porodičnih razloga (pradeda živeo tamo par godina pred prvi Svetski rat ...).
    Naravno, pokušao bih da ugovorim i "gostovanje" u ovoj kompaniji.
    Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  13. Poštovani gospodine Stevo, potreban mi je vaš savet. Nedavno sam kupio Suzuki swift, 2007. god. Benzinski motor 1328 cm3, 68 kw.
    Važni podaci su da je auto jako malo prešao za svoje godine, oko 57000 km, a razlog tome je taj što je stajao parkiran 10ak godina u jednom carinskom skladištu. Čovek koji ga je otkupio mu je zamenio ulje (Shell 5w-30 nije žnao reći koje konkretno) i prešao sa njom par 100 km.
    Molim za dalji savet kako održavati dalje ovaj auto.
    Planiram da ga odvezen u adekvatan servis i da ga kompletno servisiram u smislu zamene svih ulja i tečnosti. Planiram da auto dugo zadržim u vlasništvu.
    Godišnje prelazim oko 25 hiljada km (od toga je polovina gradska vožnja).
    Unapred hvala, Ivan Palić

    ОдговориИзбриши
  14. Poštovani g. Ivane,
    Za početak bih ja to vozilo odvezao u ovlašćeni servis (više i nisu tako preskupi jer su ih "garažari" pristigli sa "rukama") i uradio "veliki servis" (po potrebi nešto i drugo zamenio nakon detaljnog pregleda). Nešto korozije je moralo da uhvati taj automobil, te svakako nije ni kao onaj sa 100k km koji je češće vožen, no - malo km je svakako dobar podatak (osim godišta koje nije).
    Tu možete i "pokupiti" šta treba sipati.
    No, može i ovako:
    Motor, 5W-30 ulje ali Normal HTHS (ACEA C3 ili A3/B4); u principu može i alternativno 10W40, samo bih to menjao na 10k km a 5W30 možete i na 15000km (mada idealno 2x godišnje, s obzirom na planiranu eksploataciju).
    Menjač: SAE 75W-90 API GL4/5 ili neko TDL (GL 3/4/5), menja se na 3 god. ili 45000km (možete zaokružiti i na 50 hiljada km, pa na dve godine).
    Niste napomenuli da li je 4x4 jer onda imate i dodatnu zamenu u diferencijalu (doduše to ne bih znao da Vam kažem, a već je stariji model, malo je teže naći originalni user manual).
    Kočiono ulje je DOT 4 (ili "super DOT 4) menja se na dve godine. Antifriz na 3, neki od organskih, najbolje OAT i to "univerzalac" (i sa Azijskim odobrenjima), npr. Total Glacelf Auto Supra ili tako nešto.
    Na kraju napomena: 5W30 (ili eventualno 10W30, ako se može naći) je samo za motor u odličnom stanju (ako ne troši ulje). Malo km nagoveštava da je to moguće ali bi zaptivke posle godina stajanje mogle popustiti ... tako da ostaje 10W40 možda i kao primarni izbor.
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  15. Postovani g.Stalker,molim Vas kakvo je vase misljenje o esterima koji se prodaju kao dadaci motornim uljima?
    Evo,konkretno mislim na Mannol ceramo 9829 ester,cak sam negde primetio da ga sipaju I u odlicno motorno ulje Mobil 1 esp 5w30i Tako naliju u motor,sto me malo iznenadilo.Zato vas molim za pojasnjenje da li stavljsti estere do ulja uopste I kakva je bas njihova uloga?Da li je to samo reklama,mozda, Ili potreba?Eto,konkretno imate Taj mannol 9829
    (Ja recimo stavljam "dodatke"samo u naftu,diesel,sto mi je logicnije nego u motorno ulje)
    Hvala unapred
    Pozdrav
    Svetislav

    ОдговориИзбриши