Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

субота, 31. децембар 2022.

SREĆNA NOVA 2023.


          POZDRAV SVIM ČITAOCIMA BLOGA!    

I DA VAM U NOVOJ GODINI SVE U ŽIVOTU IDE KAO PODMAZANO!!

122 коментара:

  1. Srećna nova godina! Sve najbolje!!!!
    Pitanje za menjačko ulje. Šta sipati u Opel Astru J 1.4 74kw? Koje menjački ulje osim onog GM crvenog sme da se sipa? Majstor kaže samo to Gm. Meni nešto nema logike to. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  2. Odgoveno mejlom.
    Sve ima svoju zamenu ali ovo je specifično te teško "za naći". Potrebno je SAE 75W-85 i API GL-4 (ne GL-4/5). Ovakva ulja imaju Castrol, Petronas(Selenia) te Mannol. Po redosledu navođenja. Ipak, prvo "GM" ulje (ko god da ga proizvodi), menja se sad pa ko zna kad (nikad).
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  3. Pozdrav Stevo,
    Srecna Nova godina!
    Procitao sam dosta tekstova sa vaseg bloga, hvala vam sto delite vase znanje sa nama.

    Imam jedno konkretno pitanje - neki mehanicari preporucuju koriscenje 5w/40 umesto fabricke preporuke za 5w/30 za BMW-ove dizel motore sa vecom kilometrazom (>200kkm). Motor trenutno ne trosi ulje. Kakvo je vase misljenje o tome?

    ОдговориИзбриши
  4. Poštovani g. Petre,
    Iako i sam često dam takav savet, to svakako nije obavezno. SAE 5W-30 ulja jednako dobro štite motor a isparavanje je slično, tako da i motor ne mora nužno više da troši (ako iole troši) ulje neznatno manje viskoznosti.
    Dok god se radi o ulju istih karakteristika i ispunjavanju standarda (LL-04 npr.) 5W40 je svakako dobra alternativa 5W30 (ne samo kod starijih motora).
    Više je od akademskog značaja ali ima logike da se ide na nešto višu (radnu) viskoznost jer motor sa 200k km sigurno nije isti kao kad je bio nov.
    Naravno, dok je sve u tolerancijama neće biti ugrožen ni sa 5W30. Stvar je sopstvenih afiniteta ali u praktičnom smislu je svejedno (dok je potrošnja ulja niska).
    Preporuka mehaničara je više "za svaki slučaj".
    Više o tome i na:
    https://totalenergies.rs/sr/saveti-i-preporuke/ekako/da-li-su-retka-ulja-dobra-za-vas-motor
    To je jedan (malo stariji) moj tekst u "savetima i preporukama" na Totalovom (Total Energies Srbija) sajtu. U principu samo malo šire ono što sam i ovde rekao.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  5. Postovani Stevo, sve najbolje u Novoj kako na privatnom,tako i na poslovnom planu. Htio sam iskoristiti priliku da dam moj osvrt na jedno 0w30 ulje. Čitao sam vas tekst na sajtu Totala Srbija u vezi koriscenja 0w30 ulja kao cjelogodisnjih. Koristim Total ineo first 0w30 evo nekih 10tak mjeseci. Presao sam sa njim oko 9000km i mislim da je odsluzilo svoje. Zasto to mislim. Na mom C4 1.6bluehdi postoji indikator servisnog intervala. Kad se resetuje pokazuje 30.000km. Vozim mjesovito. I kako je dosla zima, servisni interval bukvalno mi se na stotine km smanjuje dnevno kako vozim po gradu,a ne prelazim toliko. Sad mi prikazuje 2500km da je preostalo do servisa. To sto fabrika kaze da moze od 15.000 do 30.000km ja ne mogu postici. Ne kazem da je ovo lose ulje,vec da je grad ubica motornih ulja. Me znam da li je ovo slucaj recimo kod 5w30 ili 5w40 ulja. Pozzz

    ОдговориИзбриши
  6. Poštovani Dimitrija,
    Svejedno je koje ulje koristite. Algoritam skuplja podatke o vašim uslovima vožnje i za razliku od ranijih verzija bolje proračunava moguće.
    To što ste naveli je ono što ponavljam od kad je blog na net-u (o.k. od neke druge godine) - gradska vožnja ubija ulje i motor! (tačka)
    Milion km pređu oni koji voze samo duge relacije ili taksisti koji uvek voze na "topao" motor.
    Upaliti motor preći par km pa ugasiti pa posle sat-dva (ili osam) ponovo je kao da ste prešli put od 100 km (ili više).
    Mislim da ima tekst o tome (gde se pominje Stribeck-ova kriva (trenja/frikcije)), sa koje se vidi da čak i prelazi režim ("poluzagrejan" motor) ima 10-100 puta veće trenje od hidrodinamičkog režima podmazivanja.
    Sve u svemu 15-30k km jeste moguće ali ako vozite većinom van grada (bar 50-100 km u jednom pravcu).
    Zimi je "hladan start" baš hladan pa jedno (jutarnje) startovanje (kao što sam pisao, pa nisu svi verovali) odnosi 100-500 km vožnje pri radnoj temperaturi. Uz to prvih 1-2 km još 50 do 100 km pa tako redom.
    Upravo sa 0W-30 se bolje branite od te pojave, iako bi indikator pokazivao isto ili slično i sa 5W-30/40 bilo bi još lošije i po motor i po ulje.
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  7. Stevo, saglasan sa Vašim komentarom/stavom. Osvrnuo bih se sada na Vaš tekst sa sajta Total Srbija. Vidim da ste stava da uglavnom se treba držati fabričkih preporuka za viskoznost, uz manja odstupanja (da ih sada ne parafraziram). Ono što mene intereseuje je sljedeće, moje auto "troši" 0w30 C1 ulje. U oil finderima ne postoji alternativa. U Podgorici gdje živim, od početka juna do kraja septembra temperature rijetko kada idu ispod 30C, naravno od jula do početka septembra i preko 40C. Ovo su dva mjeseca izuzetno ekstremnih vrućina, gdje recimo poći do mora na +40C, sa upaljenom klimom predstavlja izuzetan napor za vozilo. Primjer je maltene svakodnevno samozapaljenje vozila na auto putu prema sjeveru CG, gdje su tu temp.makar za par stepeni niže nego na primorju ili Podgorici. Zašto fabrika ne daje alternativu ulju 0w30 C1, recimo neko 5w30 C2, upravo iz razloga koje sam naveo, makar za ovakva klimatska područja.

    pozzzz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani Dimitrija,
      Castrol ima 5W30 ACEA C1 ulje (SLX Professional Powerflow C1 5W-30) samo ne znam koliko ga je lako naći (ili ne).
      Inače ACEA C2 nije pravo rešenje i to iz dva razloga. Prvi je da ne ispunjava zahteve za obradu izduvnih gasova (i potencijalno na duži rok skraćuje vek tim sistemima), a drugo što nije mnogo "gušće" (viskoznije) pa se time i ne dobija nešto naročito.
      Prava alternativa za toplu klimu je (verovatno) ACEA C4 gde samo treba žrtvovati 1-2% potrošnje goriva (ispunjava sve ostalo, osim što je HTHS 3,5 umesto 2,9 što samo pruža bolju zaštitu motoru te manju isparljivost i definitivno viskoznije ulje (u SAE 5W30)).
      Mada u prvih 100k km (par godina, 3-5, tj. makar do prvog "velikog servisa", uključujući i isti) ne sme biti problema ni u CG (sa 0W30).
      Btw. za benzince i 10W30 sa API SN ili ILSAC GF-5 takođe dolazi u obzir (npr. u Indiji sipaju u novije benzince po "default"-u). No, tamo je i bolji (veći) izbor takvih ulja, ali se tu i tamo može naći i kod nas (G-Energy je imao takvo, bar u katalogu).
      Pozdrav!

      Избриши
  8. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  9. SVE najbolje u Novoj 2023 godini
    Da ste zivi I zdravi
    SAMO pitanje o uljima Schaffer
    Vase misljenje
    Konkretno o Schaffer Longlife 5w30
    Firma postoji of 1939 godine
    Ako znate nesto vise ,unapred hvala!

    ОдговориИзбриши
  10. Dodatak na gornji komentar:
    Oprostite,nisam se predstavio na gornji komentar.
    Ja Sam Davor
    I firma Schaeffer je iz 1839,a ne iz 1939,Kako Sam napisao iz ad
    USA,Sent Louis
    Hvala unapred

    ОдговориИзбриши
  11. Poštovani g. Davore,
    Zanimljiva informacija (baš ću pogledati malo o kompaniji). Konkretno ulje je o.k. za američke i dalekoistočne (neke od njih) automobile (pre svega benzince) jer ispunjava najnovije API (ILSAC) standarde za takve motore.
    Za vozila proizvedena u Evropi treba biti malo oprezniji (naročito Euro 5 i noviji) te proveriti da li i API SM/SN ispunjava zahteve proizvođača.
    Dakle o ACEA nema ni govora kao ni o odobrenjima za evropske proizvođače.
    Verovatno je kvalitetno ulje a kompanija pouzdana i renomirana (na "prvu", ipak, nisam znao za njih pa se malo i ograđujem).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  12. Da, baš ste me zainteresovali da pročitam malo o kompaniji (sa tolikom istorijom, skoro kao cela Amerika (US)). Eto, ako ikada (verovatno nikada) posetim USA, svakako bih otišao i u Saint Lous ("kapiju Zapada"), iz porodičnih razloga (pradeda živeo tamo par godina pred prvi Svetski rat ...).
    Naravno, pokušao bih da ugovorim i "gostovanje" u ovoj kompaniji.
    Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  13. Poštovani gospodine Stevo, potreban mi je vaš savet. Nedavno sam kupio Suzuki swift, 2007. god. Benzinski motor 1328 cm3, 68 kw.
    Važni podaci su da je auto jako malo prešao za svoje godine, oko 57000 km, a razlog tome je taj što je stajao parkiran 10ak godina u jednom carinskom skladištu. Čovek koji ga je otkupio mu je zamenio ulje (Shell 5w-30 nije žnao reći koje konkretno) i prešao sa njom par 100 km.
    Molim za dalji savet kako održavati dalje ovaj auto.
    Planiram da ga odvezen u adekvatan servis i da ga kompletno servisiram u smislu zamene svih ulja i tečnosti. Planiram da auto dugo zadržim u vlasništvu.
    Godišnje prelazim oko 25 hiljada km (od toga je polovina gradska vožnja).
    Unapred hvala, Ivan Palić

    ОдговориИзбриши
  14. Poštovani g. Ivane,
    Za početak bih ja to vozilo odvezao u ovlašćeni servis (više i nisu tako preskupi jer su ih "garažari" pristigli sa "rukama") i uradio "veliki servis" (po potrebi nešto i drugo zamenio nakon detaljnog pregleda). Nešto korozije je moralo da uhvati taj automobil, te svakako nije ni kao onaj sa 100k km koji je češće vožen, no - malo km je svakako dobar podatak (osim godišta koje nije).
    Tu možete i "pokupiti" šta treba sipati.
    No, može i ovako:
    Motor, 5W-30 ulje ali Normal HTHS (ACEA C3 ili A3/B4); u principu može i alternativno 10W40, samo bih to menjao na 10k km a 5W30 možete i na 15000km (mada idealno 2x godišnje, s obzirom na planiranu eksploataciju).
    Menjač: SAE 75W-90 API GL4/5 ili neko TDL (GL 3/4/5), menja se na 3 god. ili 45000km (možete zaokružiti i na 50 hiljada km, pa na dve godine).
    Niste napomenuli da li je 4x4 jer onda imate i dodatnu zamenu u diferencijalu (doduše to ne bih znao da Vam kažem, a već je stariji model, malo je teže naći originalni user manual).
    Kočiono ulje je DOT 4 (ili "super DOT 4) menja se na dve godine. Antifriz na 3, neki od organskih, najbolje OAT i to "univerzalac" (i sa Azijskim odobrenjima), npr. Total Glacelf Auto Supra ili tako nešto.
    Na kraju napomena: 5W30 (ili eventualno 10W30, ako se može naći) je samo za motor u odličnom stanju (ako ne troši ulje). Malo km nagoveštava da je to moguće ali bi zaptivke posle godina stajanje mogle popustiti ... tako da ostaje 10W40 možda i kao primarni izbor.
    Pozz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veoma sam zahvalan na brzom odgovoru.
      U međuvremnu sam našao korsiničko uputstvo gde Suzuki jako šturo definiše podatke o preporučenom motornom ulju. Iskopiraću:
      Be sure that the engine oil you use comes
      under the quality classification of SG, SH,
      SJ or SL. Select the appropriate oil viscosity
      according to the above chart.
      For temperatures below –20°C (–4°F), we
      highly recommend you use SAE 5W-30.
      Takođe, na dijagramu sa spoljnom temperaturom, navodi opcije 10w-30 i 10w-40.
      Generalno, ukapirao sam da će naredni izbor ulja biti SAE 5W-30, API SN; ali potpuna nepoznanica mi je bio koju ACEA specifikaciju izabrati u širokoj lepezi ponude.
      Sada mi je plan da trenutno sipano ulje (Shell 5w-30).. vozim narednih 2-3 hiljade km, pa da naredni servis uradim ranije i krenem sa novim uljem 5w-30. Trošio ga motor ili ne, probaću da i sledeći servis uradim sa istim uljem pa videćemo ponašanje auta.
      Mala digresija: pouzdano znam da su ovlašćeni servisi u Srbiji u periodu garancije servisirali ovaj motor sa Motul 8100 5w-40 uljima. I dan danas je prvi izbor svih ovlašćenih i neovlašćenih servisa je ova gradacija - 5w-40 (najčešće Eneos Hyper 5w-40). Kada već pominjem Eneos, koje njihovo 5w-30 bi bilo pravi izbor (da ne bih bio trn u oku majstorima, em što hoću viskoznost da menjam em da im i proizvođača ulja promenim :)
      Što se tiče servisa, obavljen je kompletan pregled automobila i pozitivno su serviseri iznenađeni opštim stanjem. Dogovoren je veliki servis i još pregršt sitnica.
      Što se tiče ulja u menjaču, auto nema 4x4 pogon, a tu sam izabrao Kroon Syngear 75w-90 i već se nalazi u gepeku. Imao sam dilemu oko njega i Ravenol Motogear 75W-90 GL-4... Nije servis pravio problem oko toga što ću doneti svoje menjačko ulje.
      Na kraju da se ponovo zahvalim.
      Veliki pozdrav!!

      Избриши
    2. Bilo koje SAE 5W-30 koje je "Normal (High) HTHS" (kao što je gore rečeno). Na žalost Eneos baš nema A3/B4 nego su sva takva ACEA C3. Teorijski bi ACEA A5/B5 (Eneos Hyper Multi 5W30) za motor u dobrom stanju možda bilo i dobro, ali bih ipak to izbegavao (kao i ACEA C2).
      Možda kao prvi izbor Eneos Ultra-R 5W-30 iako je "primarno" za Renault motore ali je odlično i za sve druge (i API SN Plus).
      Posle 5W30 i ako vam je do -18 °C zadovoljavajuće, možete koristiti Eneos PRO 10W30 (doduše to je API SM ali je više nego o.k. po zahtevima iz uputstva) ili istu verziju u 10W40 ("samo" API SL, ali to je više nego dovoljno, jer je minimum API SG/SH).
      Pozdrav!

      Избриши
    3. Da, može i Sustina 5W30 (ili 5W40).

      Избриши
    4. Gosn Stevo, hvala na pojašnjenju. Takođe, zahvaljujem i na ovoj "masi" znanja koje ste podelili ovde. Stvarno, sada, na nivou običnog korisnika mogu da napravim izbor ulja za ovaj ili neki naredni auto, a da pri tome ne napravim neku ozbiljnu omašku.
      Polgedajte izbor ispod navedenih ulja, mimo Eneosa i ostalih velikih imena, pa bih Vas zamolio za mišljenje. Navešću samo suženi broj:
      1. KROON ASYNTHO 5W-30
      2. ADDINOL SUPER POWER MV 0537
      3. ADDINOL GIGA LIGHT MV 0530 LL
      4. RAVENOL VMP SAE 5W-30
      5. LIQUI MOLY SPECIAL TEC LL 5W-30
      6. LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W-30

      Избриши
    5. Poštovani g. Ivane,
      Taj Suzuki je odlično ulje (doduše liči kao da je HTHS ispod 3,5 što jeste dozvoljeno ali utiče i na bolje osobine ulja kao što su indeks viskoznosti i pour point (naravno ova vrednost je sigurno podpomognuta sintetičkom osnovom, PAO i/ili estri).
      Od gore navedenih ulja bih (kao što je već rečeno) birao pre ACEA A3/B4. Tu malo iskače Ravenol (zbog PAO osnove) ali iskače i cenom ... pa ...
      Ostala su sva dobra ali C3 (iako možda i kvalitetnija) dobijaju mesto iza onih koja nisu ... otprilike po redosledu navođenja (LM malo niže zbog "samo" API SL mada je o.k. jer premašuje traženo). Addinol se verovatno najviše isplati (537 pre 530).
      I to Vam je to. Pozdrav!

      Избриши
  15. Postovani g.Stalker,molim Vas kakvo je vase misljenje o esterima koji se prodaju kao dadaci motornim uljima?
    Evo,konkretno mislim na Mannol ceramo 9829 ester,cak sam negde primetio da ga sipaju I u odlicno motorno ulje Mobil 1 esp 5w30i Tako naliju u motor,sto me malo iznenadilo.Zato vas molim za pojasnjenje da li stavljsti estere do ulja uopste I kakva je bas njihova uloga?Da li je to samo reklama,mozda, Ili potreba?Eto,konkretno imate Taj mannol 9829
    (Ja recimo stavljam "dodatke"samo u naftu,diesel,sto mi je logicnije nego u motorno ulje)
    Hvala unapred
    Pozdrav
    Svetislav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Svetislave,
      Taj Mannol 9829 nije samo dodatak estarskih (baznih) ulja i to i nije glavno kod njega. Glavni aditiv je ("beli grafit") heksagonalni BN (bor nitrid)).
      Razni nanomaterijali su našli primenu u mazivima (jedna koleginica je na tome doktorirala i vrlo sam dobro upoznat sa potencijalnim prednostima) a najčešće korišćeni su hBN i WS2 (nano ili submikročestice).
      No, vrlo je diskutabilno da li to donosi do poboljašnja karakteristika motornih ulja. Naročito onih boljih (bogatih na aditivima) kao što je Mobil 1. Lično to ne bih savetovao. Kod Mineralnih ili "polusintetičkih" ulja su dobici mogući.
      Ipak, treba voditi računa i o tome da kod Euro 5 i 6 motora treba biti oprezan sa time ako ništa drugo ono zbog katalizatora i DPF-a. Proizvođač tvrdi da je sve o.k. ali se svodi na to koliko mu verujete (ili ne).
      Oko 5% estara neće mnogo popraviti čak ni mineralno ulje a kamoli sintetičko (a hBN je konroverzan). U Euro 3 i 4 vozilima (bez DPF-a i trostepenog katalizatora) verovatno vredi probati ... ali je ispativost svega vrlo upitna.
      Svakako to nisu standardizovani aditivi (po industrijskim standardima) pa su kao takvi uvek upitni.
      Lično nisam protiv ali nisam posebno oduševljen takvim.
      Btw. SVI (ali S V I) proizvođači motora (vozila) kažu - ne stavljajete nikakve dodatne aditive u ulje!
      Isto kažu i za gorivo ... iako se slažem d atu ima malo mesta makar za pour point depresere (sprečavanje izdvajanja parafina iz nafte) iako je bolje koristiti aditiviran dizel za slučajeve odlaska na planinu (i temp. ispod -15). Standardni dizel je o.k. za do -10 (pa i do -20, mada zbog zamućenja bolje računati to kao -15) ali se u oba slučaja treba voditi računa da ako je rezervoar napunjen pre novembra to može uticati na lošiju otpornost na mraz.

      Избриши
  16. Molim Jos dodatak na text iznad
    Mozete li mi istovremeno odgovoriti za Jos 1 mannol proizvod,Mannol molibden,aditiv do ulja,(slican pravi I Liquid Moly,MoS2)
    Da li uopste dodavati ova 2 aditiva do ulja ?
    Molim I zasto da I zasto.ne,Alo Nike problem uvazeni g.Stalker
    Hvala unapred
    Svetislav

    ОдговориИзбриши
  17. Sve napisano za Mannol važi i za Liqui Moly aditive (i sve druge).
    (Ala sam ovo napisao, kao da je ChatGPT odgovorio ... ha-ha-ha)
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  18. mali dodatak
    Btw. ako je aditiv na bazi sulfida onda je još upitniji (kontroverzniji) jer takvi nisu apsolutno inertni u oksidacionim uslovima i visokim temperaturama. Ipak, razlike su više na akademskom nivou.
    Dakle, za WS2 i MoS2 za nijansu veći oprez iako su oni više korišćeni (ali na starijim vozilima).
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  19. Postovani, od skoro sam vlasnik Forda C-max, 1.6 tdci 116 ks, 2012 godiste. 215000km na satu. Molim vas za malu pomoc, a tice se ulja za motor. Ford naravno preporucuje ulja sa 913 c(d) specifikacijom. Ono sto me interesuje, da li pri ovoj kilometrazi da se i dalje drzim preporuke ili moze i neko drugo ulje, a najpre mislim na DPF filter i iako fabrika preporucuje 913d, da li moze i ulje koje bi mozda vise odgovaralo za zastitu DPF-a a pritom da bude slicno specifikaciji preporucene od strane fabrike. Unapred hvala i sve najbolje.

    ОдговориИзбриши
  20. Poštovani g. Sale,
    Posle 10 godina sa uljima koja su imala Ford specifikaciju, štititi DPF mu dođe kao čovek koji u 50 počne da brine o svojim krvnim sudovima (kad je uglavnom već kasno, ili bar kasno za "novu mladost").
    Drugo, 913D baš i ne ispunjavaju ulja sa ekološkim standardima (ACEA C#, # = 1-5).
    Dakle, savetujem nastavak sa uljima koja poseduju (ili se navodi) Ford 913D specifikacija.
    913C Ispunjavaju (praktično) svi C standardi, naročito C1 (C5 je već malo "tanji" te nije odgovarajući za motore koji traže HTHS veći od 2,9). Dakle, ACEA C1 je neki "ekološki" pandan Ford 913C, a kod starijih motora je C2/C3 ili C3/C4 verovatno i korisno (osim gubitka u potrošnji goriva ali tek oko 1%).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vam na odgovoru. Nastavljam onda sa uljima koja zadovoljavaju 913-d specifikaciju. Veliki pozdrav i sve najbolje.

      Избриши
  21. Анониман6. март 2023. 10:55

    Postovani gispodine Stevo!Evo javljam se povodom nekih novih firmi,neznam da li reci brendova mozda?
    Ovako,radi se o North sea,privatni produkt holandske rafinerije Transnational Blender,a interesuje me njihovo ulje Wawe Power Performance LL 5w30
    Nasao sam ovo;
    Density 851
    Kin.visc. 68,5
    Kin.visc.100° 11,7
    Vusc.index 167
    Flash p. Veci of 201
    Pour p. -37
    TBS. 9.3
    Sulphur.ash. 0.79
    Eto,toliko,I molim komentar o ovom ulju,kao I o sledecem ulju marke SYST
    Za SYST sam nasao da pripada austrijancima I to Lubstar.
    Ulje je SYST LL 5w30
    I ima:
    Kin.visc. 10.9
    Kin.visc 40°. 65
    Visc index 154
    Flash p. 228
    Pourr p. -45
    Density 874
    I to bi bi-lo to,pa molim komentarnna ova 2 ulja koka nadjoh!
    Mnogo Val hvala unapred
    Redovno Vas pratim.
    Ziveli
    Davor

    ОдговориИзбриши
  22. Анониман6. март 2023. 14:57

    Sorry,gosp.Stevo,samo dodatak na OVO iznad,prvo ulje North sea IMA APPROVAL VW 504/507.00
    Valjda je i to mozda jedan od dobrih pokazatelja mozda za preporuku tog ulja koje Nike toliko skupo!
    Sve najbolje
    Davor

    ОдговориИзбриши
  23. Poštovani,
    Ovo je jedan od (na desetine) novih brendova koji se umešava u Beneluksu. Tamo višak kapaciteta a raznorazni biznis(men)i računaju na to da je potrošna roba (ulje) pa ide, naprave primarnu računicu da je cena takva da se može prodavati i zaraditi, pa posle par godina ne znaju šta ih je snašlo. Kako god, uz approval ne može biti loše, a koliko je dobro, nemam pojma (i prvi put čujem).
    Preporuku od mene nećete dobiti (alergičan na nove brendove, osim kad je stvarno dobra priča a takvih je na prste jedne ruke u celoj Evropi, ograđujem se možda je i ovo ali ne znam niti imam vremena da istražujem).
    Dakle, sigurno "zadovoljava" a za "dobro" i "vrlo dobro" nemam podatke. Odlično sigurno nije. Povoljna cena im je najbolja preporuka (verovatno).
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  24. Zahvaljujući Vašim savjetima dogurao do 656 000 km (Sandero 1.4 mpi 2009) Koristim INA Millennium 5w 40 ili Optima Magnum 5w 40.
    Pojavilo se novo (jeftinije) ulje INA Ultra Plus 5w40. Možete li u par rečenica uporediti poslijednje sa prethodna dva? Godišnje prelazim 50 000 km i ulje mijenjam na 15 000 km. Pozdrav Zoran

    ОдговориИзбриши
  25. Анониман22. март 2023. 19:42

    poštovani da li mogu da vas zamolim da me posavetujete koje ulje da koristim za golf5 1.6. 8ventila 2007god ima tng pre 3god ugradjen na satu 245000km troši mi više ulja,oko 2,5 l na 10000. Koristio mannol polusintetiku.pozzz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман25. март 2023. 14:40

      Izvinjavam se, postavio sam pitanje kao anoniman, ja sam Milan Bavcic

      Избриши
    2. Izvinite što kasnim, ali ... druge obaveze.
      U principu bilo koje SAE 5W-40 (sa VW 502.00, manje više skoro svako (većina) 5W40 ulja). Tu bih malu prednost dao Valvoline MaxLIfe ulju.
      Zbog godina, pređenih km i potrošnje ulja, razmotrite i neko 5W50 ulje (npr. Mobil 1, ali i jeftiniji Elf). Možda čak i 10W50 (možda početi sa 5W50 pa preći na 10W50), Elf ili Q8 ... drugih teško da ima ali bilo koje poznato. 10W60 bih izbegavao dok god je potrošnja ustaljena (jeste malo veća ali ništa preterano, još uvek).
      Pozdrav!

      Избриши
  26. Анониман25. март 2023. 14:38

    Pozdrav Stevo! U Hyundai Accent 1,4 b, jesenas sam usuo Optima Eco + 5w30, radi lakseg hladnog starta...kako idu topliji dani (mada je ljeto jos daleko) i ulje treba da ima postojan viskozitet na visim temp, hoce li biti stete da dolijem npr 0,5l 'optima eco 5w40, viseg viskoziteta? Predpostavljam da se prakticno radi o dva ulja iste hemije, samo sto je ovo drugo "razvucenije". Puno pozdrava!

    ОдговориИзбриши
  27. predpostavljam da ne volite anonimne, pa da se javim sa svog profila :)Pozdrav Stevo! U Hyundai Accent 1,4 b, jesenas sam usuo Optima Eco + 5w30, radi lakseg hladnog starta...kako idu topliji dani (mada je ljeto jos daleko) i ulje treba da ima postojan viskozitet na visim temp, hoce li biti stete da dolijem npr 0,5l 'optima eco 5w40, viseg viskoziteta? Predpostavljam da se prakticno radi o dva ulja iste hemije, samo sto je ovo drugo "razvucenije". Puno pozdrava!

    Одговори

    ОдговориИзбриши
  28. Poštovani g. Milane,
    Da, to je praktično isto ulje, možda malo viskoznija smeša baznih ulja, ali ne mnogo, pre svega malo više polimera za "podizanje" radne viskoznosti (zapravo za povećanje indeksa viskoznosti). Nema problema a ideja je dobra.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  29. Zoran
    Mene Ste vjerojatno previdjeli.
    16. mart
    Pozdrav Zoran

    ОдговориИзбриши
  30. Poštovani g. Zorane,
    Izvinjavam se na previdu.
    Čestitam na pređenim km, još malo pa ćete se "vratiti sa meseca" (kao Artemis).
    Nemojte zameriti, uporediću ga samo sa Millenium uljem. Jeftinije i lošije. Doduše, još uvek o.k. ulje ali kao što se može videti osova (baza) je lošija, tj. čista HC osnova (i dalje solidno). Bazni broj im je sličan ali je drugačiji i paket aditiva (i/ili osnovnog manje pa dodat "paketić" ili nedostaje dodatni). Najvažnije: HTHS je "granično" (3,5) naspram 3,9 kod "starijeg brata". To je i dalje o.k. ulje i pogodno za Vaše vozilo, ali imajte u vidu da je za klasu i lošije. Možda bi (ovo jako okvirno te ne uzimajte bukvalno) odradilo sličan posao ako bi se menjalo na (npr.) 20% kraćem intervalu. E sad, da li Vam se isplati? Verovatno ne (došli bi manje-više na isto). Tako da ... može se probati, naročito jer Vaših 15000 km izvozite za kratak vremenski period, ali baš zato (a i zbog "tima koji dobija") ne bih posebno preporučio. Npr. trenutno vam ušteda znači pa možete probati, za cca. 10-12k km nećete primetiti razliku ali kako se bliži interval zamene prednost će biti na strani skupljeg. Što bi se reklo, "ko ne plati na mostu, platiće na Ćupriji".
    Kako god, ovo može biti odličan izbor za one koji godišnje prelaze do 10 hiljada km i voze u normalnim uslovima, pa eto i neke uštede bez mnogo žrtve. Za Vas bih predložio da se držite proverenih vrednosti (makar bile skuplje).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  31. Hvala doktore Stevo.
    Vi imate ogromno stručno znanje a pored toga imate dar od Boga da se znate adekvatno izraziti da Vas običan čovjek lako razumije.
    Ovo ću zamijeniti na nekih 12 000 i vraćam se na Millenijumom.
    Puno Vas pozdravljam i hvala Vam puno.
    Zoran selo Stojčići bb Kreševo (BiH)

    ОдговориИзбриши
  32. Pozdrav Stevo! E bas nemam srece... poslao sam ti pitanje o mijesanju optime eco 5w30 i optime eco 5w40 radi postizanja bolje viskoznosti u nadolazece toplije dane, sto si i odobrio. Medjutim, nigdje ne mogu da nadjem optima eco 5w40, cak ni na Nestro pumpama, pa bih te pitao, mogu li dodati optimu magnum 5w40 ili LM top tec 4100 5w40. Hvala na odgovoru i pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo mi se čini da sam već odgovorio.
      Može (i jedno i drugo) ali prednost za LM.
      Doduše ako već LM onda još bolje LM 4110 koje je za nijansu bolje ulje od 4100.
      Pozdrav!

      Избриши
  33. Анониман2. мај 2023. 19:59

    Stevo pre svega veliki pozdrav i pitanje jedno... Alfa 156 1.8 Tvin Spark 103 kv euro 3 motor, uvezena iz Svajcarske sa uljem 5w40 esa lube, zamenio sam ulje i sipao Seleniu 20k koju ako ostrije vozim potrosi oko 300-400 mg na 1000 km,jel imate neki savet u smisli promene gradacije ili slicno, sa ciljem smanjenja potrosnje ulja, motor je presao 250 000 km i radi ok, pali ide vuce ima snage...

    ОдговориИзбриши
  34. Ovo već odgovorih (malopre), ukratko probajte 10W50 pa (posle) eventualno i 10W60. Oba su o.k. za motor (čak i sa manje km) a osetna potrošnja ulja ukazuje da originalna preporuka (10W40) nije više optimalno rešenje (mada možete i nastaviti ukoliko vas često dolivanje ne nervira). Elf i Q8 je najlakše naći za 10W50 a 10W60 je mnogo lakše naći. Minimum je API SL (može i SM i SN), odnosno ACEA A3 ili A3/B4.
    Pozz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман11. мај 2023. 22:17

      Hvala puno i ovde, veoma zahvalan, veliki pozdrav, svako dobro!

      Избриши
  35. Анониман30. мај 2023. 16:04

    Pozdrav, koje ulje od brendova 5W 20 u Ford Kugu AWD, 1.5 ecoboost. Hvala unapred. Moze po nekom redosledu preporuke od prvog....ka ostalim.

    ОдговориИзбриши
  36. Анониман31. мај 2023. 06:11

    Usput auypoma 31000km stajao ke par godina i 2016 godište.

    ОдговориИзбриши
  37. Анониман31. мај 2023. 15:58

    Dulema mi je Total vs Castrol.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Iskreno, potpuno svejedno ... Total je jeftiniji a nije lošiji, razlike su u nijansama.
      Možda i zbog mog pozitivnog iskustva sa Total d.o.o. ali i objektivno se više isplati.
      Najbitnije je da je ulje original i da ispunjava potrebnu specifikaciju.
      Izvinite što kasnim ali zaista ne mogu stići da ispunim sve obaveze (sve ih je više).
      Pozz

      Избриши
    2. Анониман6. јун 2023. 05:49

      Svaka čast i veliko hvala. Neka.se dobro dobrim vrati.

      Избриши
  38. Анониман2. јун 2023. 02:49

    Zdravo g.Stevo od Koste iz Makedonije !
    Pre puno godina napravio sam Google nalog i nesto malo komunicirali, al ko da sad pamti pasvorde i to. Bilo mi je puno krivo kad si prestao da redovno odrzavas ovaj blog, al to je to sad, imao si svoje razloge.
    Sad pitanje, vise dilema. Na pocetku godine kao odgovor na neko pitanje, rekao si da gradska voznja mnogo vise jede motor od dugackih relacija sto je vrlo jasno i tacno. Po mom misljenju i saznanjima (sa ovog bloga i ostalog procitanog) smatrao sam da je tu odnos 1:2 do najvise 1:2.5, odn. da 100.000 km. gradske potrosi motor kao 200-250.000 km. na otvorenom. Ali, ti iznosis da na pr. samo jedno paljenje pojede kao 100-500 km. Uzmemo sredinu od 300km, ja (verujem i dosta drugih) imam oko 300 paljenja godisnje, i to mu dodje kao prevozenih 90.000 km za 12 meseci !!? Jos i ono realno prevozeno, pa ostali faktori i izadje dobro preko 100.000 km. godisnje. Onima koji redovno voze auto svaki dan, po ovom proracunu lako dodje preko 200.000 km godisnje !
    Ne kazem da ova matematika nije tacna, posto nemam argumenata i saznanja za to, ali ako je tacna, onda je brend i kvalitet ulja visestruko manje bitan (skoro pa beznacajan) spram nacina voznje. Posto onaj ko svaki dan vozi auto, sakupi preko 200.000 preracunatih km. godisnje pa bi trebao da menja ulje na 2 ili najvise 3 meseca, ili 50-tak h.km. bez obzira na kvallitet i najskuplje ulje, pa bilo to i cisti estri sa svemogucim aditivima.
    Pozdrav, Kosta

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani Kosta,
      Da, odnos je otprilike 1:2 pa max. do 1:3.
      Onih 100-500 km pri startovanju se ne odnosi na "mlaki" start i uopšte startovanje pri normalnim temperaturama, a naročito ne na start motora sa zagrejanim motorom (pri bilo kojoj spoljnoj temperaturi).
      To je literaturni podatak, a odnosi se na "hladan" start i to zimski (jutarnji).
      Zavisi i od viskozne gradacije ulja, to je više za 10W40 i 15W40, već 5W-xx ulja to ublažavaju a 0W-20/30 tek (drastično smanjuju efekat).
      Ne mogu se setiti šta sam tačno pisao (i gde je taj podatak) tako da je teško proceniti koliko "troši" start pri "normalni(ji)m" uslovima ... možda tek 10-50 km (ili čak manje!).
      Kad ulje procirkuliše već ste u mešovitom režimu podmazivanja, ako je iole toplo (40 cel.) skoro ste i u hidrodinamičkom ...
      Malo po malo, dođe se do onog koeficijenta 2 do 3 ... dostavna (i taksi) vozila mogu biti i u prednosti kod prvog starta (čak i zimi), a i kod njih se ulje češće menja.
      Uostalom, start-stop sistem bi (u protivnom) urnisao motor ... sve je to provereno u tančine (kao što znate obično ne radi na niskim temp. u minusu sigurno, čak i kod (polu)zagrejanog motora.
      Nadam se da je (malo) jasnije.
      Hvala na ovom dobrom pitanju.
      Pozdrav!

      Избриши
  39. Анониман2. јун 2023. 22:17

    Pozdrav Stevo . Da li eneos hyper 5w40 sa dexos 2 odgovara za moju astru j 1.4 74kw. Piše na kutiji da ima dexos2 ali nema na sajtu gde su sva dexos 2 ulja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo odgovorih na drugom mestu. U principu je o.k. Ne menjajte ulje Eneos je dovoljno dobar. Naravno, uvek je licencirano u prednosti iako ACEA C3 ima dovoljan nivo kvaliteta. Verovatno je istekla licenca (čudan previd za tako veliku kompaniju ... doduše evropska filijala sigurno nije "fanatična" kao japanska centrala).
      Pozz

      Избриши
  40. Poštovani Stevo, upravo su mi u servisu sipali motul 8100 x-cess gen 2 u opel insignia 1.4 turbo sa tng. Ja sam trazio motul x-clean. Koliko vidim x-cess nije dexos 2 a nije ni c3. Koliko smem da vozim sa ovim uljem i trebam li da menjam.

    Unapred hvala
    Aleksandar

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Aleksandre,
      Još je gore nego što izgleda jer je originalna preporuka za Vaš motor zapravo Dexos 1 Gen 2, što dalje znači da je Dexos2 tek "zamensko" (za preko 100k km i više od toga).
      Da li su u servisu pomešali "Gen 2" za ulje sa specifikacijom (nije isto!) ne znam ali vrlo je moguće. Ipak SAE 5W-30 od Motula koje zadovoljava potrebno je zapravo 8100 ECO-LITE 5W-30. Ako Vam ušteda goriva od 1-2% nije od primarnog značaja onda bi Dexos2 (ACEA C3 pa što noviji, 2016 ili 2021) bilo o.k. Dakle Specific Dexos2 5W-30 ili (makar) X-Clean 5W-40. S obzirom da ni Dexos2 ne ispunjava 100% zahteve za tretman izduvnih gasova, ako bar to nemate još je i gore (u tom smislu, motor u drugim segmentima neće biti ugrožen).
      U principu ne bi trebali da dugo vozite sa uljem koje su Vam sipali. Recimo do 1/2 servisnog intervala (7500 km) mi se čini o.k. (nije strašno ni full ali vremenom se samo pogoršava ... ponavljanjem svakako rizikujete kraći radni vek sistema za obradu izduvnih gasova). Sledeći put promenite servis ili unapred tražite ulje potrebne (ili zamenske) specifikacije.
      Pozz

      Избриши
  41. Анониман13. јул 2023. 09:04

    Postovani! Molim Vas za odgovor;
    Radi se o motoru 1.9 tdi 77kw,specifikacija ulja je vw505.01.
    E,ovako:Auto je 2005 g.Predjeno preko 250000km.Uje mijenjano na svakih 15000km.Redovno.Prvih par godina sipano ulje Castrol 5w40,pa posle predjeno na Shell helix 5w30 I sve do sad.Prilikom poslednje promjene majstor je primijetio da kao motor je zamascen od ulja(mozda kao da negdje curka ulje- iako meni kompjuter u autu ne pokazuje da se gubi ulje jer bi svjetlila lampica).On preporucuje da se opet vratimo na gradaciju 5w40.Sta vi mislite?Jer nekad davno je bio kao sto rekoh Castrol 5w40.I ako preporucujete to,koje ulje bi savjetovali 5w40 da sipam (Mozda Total neki 5w40,samo neznam I'ma li specifikaciju 505.01,jer oglavnom imaju 502.00 I 505.00).Ili mozda Repsol,Motul ,Mannol,Valvoline,ili Mobil super samo da je 505.01 5w40.Mozete ki mi reci koja ulja bi mogao koristiti od ovih gore pobrojanih za ovaj moj auto ako predjem na 5w40 I da li mi to o Vi savjetujete.
    p.s.Ako Vam Nije problem Koje od Total ulja bi mogao sipati.? I koje je najbolje po Vama od pobrojanih.i da li samo moze 505.01 ili mogu I 502.00 I 505.00 specifikacije da se kotiste?
    Hvala
    Ugodan Dan
    Davor

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Davore,
      Izvinite na kašnjenju ali zaista previše obaveza (drugih).
      Dakle, ne bih 100% verovao senzorima (kompjuteru, AI i slično) možda je neka zaptivka popustila. Ali ako majstor nije našao direktnog krivca, onda o.k.
      Neće mnogo pomoći 5W-40 (5W30 je sasvim o.k.) ali s obzirom na mnogo km svakako da vredi probati (tj. preći na tu visk.grad.). Svakako ulje sa VW 505.01 specifikacijom. Od Total-a tu je INEO MC3 SAE 5W-40. Može i bilo koji drugi proizvođač (npr. Castrol Edge 5W-40).
      Pozdrav!

      Избриши
  42. Zdravo Stevo,
    Jako mi je žao što više nema novih tekstova, ali, šta je, tu je.
    Zamolio bih za jedan odgovor (ako imate i kad imate vremena). Naime, interesuje me razlika između ulja Aral Super Tronic K Long life III 5w30, Istog Arala bez "K" i Castrol Edge 5w30 Long life kao i kako bi to išlo u Peugeot 207 1,6 hdi.
    Hvala unapre i veliki pozdrav od Save

    ОдговориИзбриши
  43. Poštovani g. Savo,
    Aral bez K je verovatno samo starija verzija ... razlika je sigurno u nedostatku zvaničnih MB standarda (229.51/229.52). Ako ništa drugo samo zbog toga K je bolji izbor.
    Edge LL i Aral K LL su verovatno ista ulja (identične su im karakteristike u TDS-ima) samo namenjene drugim tržištima (i (time) drugačije cene). Naravno i druga ambalaža.
    Da, može (itekako, naročito posle inicijalnih 100k km, ali i "od odma') u 207-cu HDI.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  44. Veliko hvala g. Stevo. Kao u dobra stara vremena. Pozz

    ОдговориИзбриши
  45. Postovanje Stevo. Zanima me vas sud o Galaxy Sintec 5w30 low saps. Vredi li sta u smislu kvaliteta? Ili bolje da pitam moze li se mirno spavati...

    ОдговориИзбриши
  46. Poštovani g. Vladane,
    RNB je posle promene vlasništva (sada privatna kompanija) malo živnuo, malo se i uložilo ... iako nije dostigao onaj stari.
    Lično mi deluje o.k. (doveli par stručnih ljudi, glavni im je (indirektno) o.k.), imali su nekoliko zvaničnih odobrenja (da li još uvek, nisam baš pratio, trebalo bi proveriti).
    Ulje koje pominjete nije bilo na (npr.) listi ulja sa zvaničnim MB ali mislim da je vrlo dobro i da ispunjava navedene zahteve (bar 229.3, verovatno i 229.5, te ACEA A3/B4-10 (iz 2010.) ... samim tim je ulje za nešto starije motore (euro 3 i 4 te poneki euro 5, npr. ako nema DPF ili prva generacija DPF kod nekih proizvođača, mali broj, doduše).
    Da li se može mirno spavati?
    Kod nas više zavisi od toga koliko je firma solventna (ta da li zaista kupuje sirovine "po pe-su", tj. one koje su potrebne za navedeni kvalitet).
    Kako na NBS kažu da su samo jedan dan u poslednjih 5 godina bili u blokadi računa (i to u doba korone, 2021.) mislim da je to dovoljno za "miran san" (dovoljno dobro i bolje od proseka za dobre privatne kompanije).
    Naravno, za više bi morao i da imam više informacija (a nemam, samo ove javno dostupne), cene su im umerene ali u skladu sa onim što može doneti minimalnu zaradu (i brendiranje u gornjoj ekonomskoj/srednjoj klasi).
    Vidim da nešto i sponzorišu (domaći) moto sport pa i to nešto znači.
    Sve u svemu, da garantujem (sve treže i za sebe) ne mogu ali deluje da je u redu.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  47. Poštovani profesore,

    Mala konsultacija, u pitanju je Fiat Bravo 1.4 T-jet sa skoro 250.000 km.
    Fiatova preporuka je naravno Selenia sa Acea C3 specifikacijom.
    Koliko vidim, Nisotec sint 5w40 ima Acea C3, ceblna je i vise nego povoljna - 699 RSD.
    Da li se isplati sipati domaće ulje.
    Nije u pitanju ušteda (razlika između Nisotec i Millers Trident je 620 rsd, na 3 lite ulja, dođe 10 litara benzina koji lako ispari :).
    Pitanje je samo zaštita motora i sam kvalitet ulja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja imam jako lijepa iskustva sa dotičnim uljem. Vozilo Dacia Sandero 1.4 mpi, sa 690 000 km na satu.
      Pozdrav Zoran ( iz Stojčića)

      Избриши
    2. Eto, i do meseca i nazad sa (ponekad) Nisotec uljem, liči na dovoljnu garanciju.
      I bez toga htedoh aminovati da ne morate da se plašite niske cene, to je očekivano. Kvalitet je svakako na visokom nivou.
      Trident je jači (i skuplji) brend, verovatno nešto bolji, ali ne u smislu da Nisotec neće zaštititi motor ili tako nešto. Da li bi mogli očekivati duži životni vek? Teško je reći. Možda malo više zaštite u teškim (ekstremnim) uslovima - verovatno. Doduše ako normalno koristite vozilo teško da ćete biti u takvim situacijama.
      Dobro ulje (kao što je Nisotec) se u principu uvek više isplati od skupljeg. E sad, kao što rekoste, za 1/5 rezervoara, nije nešto što bi trebalo da je presudno, naročito za malo litara (te mala razlika u ceni). Nisotec ima i logističke prednosti u odnosu na uvozna ulja (generalno) te i tako postiže nižu cenu.
      I tako to.
      Pozdrav!

      Избриши
    3. Btw. dobro što pomenuste Trident seriju koja čini Millers ulja dostupnim (širim narodnim masama). Odličan odnos kvalitet-cena.
      Svakako vredi probati (no ne morate se odreći NIsotec-a, i to više nego vredi probati). Ostaje da čovek odluči sam za sebe. Kod guma je vidljivija razlika (premijum brend, srednja klasa, ekonomska) i tamo je logika jasna: ako mnogo km prelazite u toku godine, vozite u teškim uslovima, želite veću marginu sigurnosti u vožnji, onda je premium bolji izbor (iako 2-3 puta skuplji), inače sigurno je svaka guma (pneumatik) koji ispunjava standarde dovoljno dobar i neće ugroziti ni bezbednost niti bilo šta tako.
      Kod ulja je to manje vidljivo, teško dokazivo ali nije daleko od istine (da je slično).
      Ako prelazite do 10 hiljada km između zamene ulja (i manje ili max. godinu dana) onda su jeftinija ulja svakako isplatljivija (doduše opet zavisi od stila i uslova vožnje)
      Tako nekako (malo uprošćeno i banalizovano).
      Pozz

      Избриши
  48. Pozdrav Doktoru.
    Lijepa vijest je što se pojavila u prodaji Optima Magnum plus 0w 40.
    Problem je što sam ja obični čitalac koji je zapamtio Vaše konstruktivne savjete i neke zakonitosti o uljima ali tu je kraj mome znanju.
    Ovo ulje ispunjava normu MB 229.5 te hths mora biti preko 3,5.
    Zimi vozim svaki dan a temperatura zraka zna biti i -20°C.
    Dali bi upotrebu ovog ulja preko zime bila od koristi mom Sanderu 1.4mpi koji ima 692000 km na satu? Ne troši ulje skoro nikako.
    Hvala za sve savjete do sada. Puno zdravlja Vam želim. Pozdrav Zoran.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Da, naravno. SAE 0W-40 može biti od koristi pri takvim uslovima. Čak i za -10 cel. je bolje od 5W-40 ali nije neophodno. Ako je motor o.k. nema problema (dodatno ako mnogo vozite onda je 0W40 idealno za hladnijih 5-6 meseci u godini a ostatak 5W40). Pozdrav!

      Избриши
  49. Poštovani profesore, imao bih više pitanja u vezi jednog auta, koji, čini mi se, nije pominjan ovde - Mazda CX-5, sa benzinskim 2.0 motorom (tzv. Skyactive tehnologija). Naravno, ovaj post bi se odnosio i na ostale modele Mazde, koji nose ovu motorizaciju.
    Dalji opis auta je da poseduje automatski menjač i 4x4 pogon (AWD). Godište 2014. Snaga 118 KW.
    Auto je iz Norveške uvežen, sa urednom servisnom istorijom i do sada je prešao oko 204.000 km (poslednji mali servis je u rađen u Norveškoj na 200.009 km) u avgustu ove god.

    Generalno negovan primerak i dobrog opšteg stanja.

    1. Mazda propisuje za ovaj motor
    Evropa: 0W-20 (API SM/SN) ili 5W-30 (API SL/SM ili ACEA A3/A5)
    Van Evrope: API SM/SN ili ILSAC GF-IV/GF-V
    Na računu od poslednjeg malog servisa pročitao sam Magnatec 5w-30 A5 (vrv Castrol).
    Tu sledi moje pitanje da li se vratiti na 0W-20 ili nastaviti sa 5W-30? Servis (neovlašćeni) gde planiram da održavam auto koristi isključivo Eneos program. U ovaj motor koriste Ultra 0W20 i preporučuju da se skrati servisni interval na 10.000 km. Šta bi od Eneosa ili bio izbor u slučaju 5W-30 ulja?

    2. Propisano ulje za prednji prenos i zadnji diferencijal 80W-90 GL-5 (oko pola litra po sklopu). Interval zamene 45 hilj. km.
    Da li bi 75W-90 bilo bolja opcija (npr. već imam kupjeno za druge potrebe FAM MULTIHIPO 75W-90 SINT i višak mi je baš taj 1L)?

    3. Automatski menjač (6 brzina) - najvažnija stavka i najveća nepoznanica. Količina ulja oko 7,5L.
    Mazda ne propisuje zamenu ulja i filtera, tj. ne radi se tzv. servis ATM. Kontktirao sam ovlašćeni servis - to mi je potvrđeno i oni to ne rade.
    Puno sam se informisao po stranim forumima i vidim da velika većina vlasnika savetuje da se to radi. Takođe i moj servis to isto savetuje (na nekih 60-80 hilj. km)
    Svi su saglasni da treba koristiti Mazdino originalno ulje ATF-FZ.
    Jedan od problema je da se kompletna zamena ulja može obaviti samo sa specijaliz. mašinom.
    Većina servisera menja samo što iscuri (malo više od polovine - 4L), dok druga polovina starog ulja ostaje u hidrobloku. Kontaktirao sam servis kod kojih može da se uradi mašinom, ali ne savetuju jer se potroši ogroman količina ulja (oko 20L, objašnjenje je da ne staju sa zamenom dok na izlazu ne krene da curi potpuno čisto ulje..).
    Finasijski je to za mene potpuno neprihvatljivo. Isti servis savetuje da se samo ispusti polovina i da sledeća zamena bude nakon 20 hilj. km. i da će to biti dovoljno za narednih 100 hilj kom.

    Molim za savete. Unapred zavalan!!










    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uf! mnogo pitanja a malo vremena za odgovore (plus "nezgodna pitanja").
      Ali, da počnemo:
      Poštovani,
      1) Lično bih koristio 5W30 u ovom slučaju Eneos Hyper Multi ACEA A5/B5. Možda prvi put i 0W20 i to uz skraćenje na 10k km uz praćenje potrošnje ulja. Ako je ona minimalna, možete i nastaviti iako je to svakako skuplja varijanta održavanja (sa 5W30 bih menjao na 15k km od propisanih 20k km) ili na godinu dana (naravno).
      2) Da je za menjač pa nekako (75W90) ali kod diferencijala za 4x4 držao bih se 80W90.
      3) Ovo baš drastično poskupljuje održavanje vozila (trebali ste se raspitati ranije). Promena nije propisana ali bih je savetovao nakon 7-8 godina, što je baš sad (ne morate baš žuriti, može i 10 god. ali svakako ne "doživotno" jer to znači baš tu negde do 10god./250k km max. ili ranije ... možda i jedan od razloga prodaje vozila btw.). Nema spora da je najbolje zameniti potpuno i mašinski ali kao što ste sami rekli cena je ogromna. Ovaj drugi način mi se čini pogodnijim i podržavam stav servisa (zameniti cca. polovinu i to isključivo originalnom ATF tečnošću (uljem) pa posle 20-30 hiljada km još jednom pa ste zamenili bar 3/4 početnog ulja ... pa tako na po 100k km).

      Pozdrav!

      Избриши
    2. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Što se tiče motora na prvom servisu vratićemo ENEOS Ultra 0W20 i pratiću situaciju. Svakako mi je plan da servisni interval bude ne veći od 10k km.
      Za par dana uradićemo prvo istakanja ulja iz autom. menjača, uz skidanje kartera na menjaču i zamenu filtera (nabavio sam Mazda filter iz originala).
      Što se tiče ulja za diferencijale 80w-90 prvi izbor mi je bio Fusch Titan Supergear MC 80w-90, ali izgleda da ga nema nigde u MP…
      Sledeće ulje bi bilo Motul Gearbox 80W90, ali kako u servisu imaju na stanju Eneosovu izvedbu, prihvatiću Enos kao najednostavniju opciju. Svakako će ići napolje u narednih 30-40k km.
      Hvala još jednom na savetima i veliki pozdrav!

      Избриши
    4. Jedan komentar sam izbrisao jer se ponavljao (identičan ovom gore). Ako servis radi sa Eneos-om onda je to najjednostavnije (i sasvim o.k.). Ukoliko potrošnja ulja bude niska i uopšte budete zadovoljni sa 0W-20 slobodno možete i nastaviti sa istim. Naravno, uvek možete preći na 5W-30.
      Pozz

      Избриши
  50. Poštovani gdine.Stevo,imam pitanje za Vas kao najmerodavnijeg.Auto je Dacia Logan(taxi od prvog dana)pređenih 680k,km motor 1.6 16v(77kw-k4M)pre 2,5k urađena polugeneralna(ostao bez ulja? Izgleda sipan falš).Prvih 200k koristio Elf Exelium 5w-40,posle 200k Elf 700STI 10W-40(menjam na 10k,trošio 300-500gr na interval)sad posle polugeneralne sipao CASTROL Magnatec 10w-40,ali su me ubedili da je falš i da ga promenim .Šta mi preporučujete ?Unapred zahvalan

    ОдговориИзбриши
  51. Poštovani,
    SAE 10W-40 svakako. Što originalnije (a manje bitno koji brend). Elf je o.k. ali ne mora može bilo šta originalno. Npr. Total, Valvoline (nije preskupo), može i NIS (što da ne). Menjajte na 10k km to je dobar interval za taxi primenu (inače 15k km). Ne znam koje je ulje bilo falš (pa isto izbegavajte ili makar prodavca) ali možda je popustila i zaptivka ili uljna pumpa.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani Stevo hvala na odgovoru!
      Uzeo Lukoil LUXE LPG ,10w-40,za sada,prešao 1000km ,deluje sasvim ok,promeniću na 10k
      Držim se saveta,još jednom hvala!

      Избриши
    2. Lukoil je sasvim o.k. siguran sam da ćete biti zadovoljni sa istim. Pozdrav!

      Избриши
  52. Prije svega pozdrav i poštovanje. Poodavno sam pisao i dobio savjet za Fiat Stila koji je sada već skoro na 700.000 km, fali mu još nekih 12.000 (radi se o 1,9 jtd motoru 85 kw)-dugo vremena sam na vašu preporuku nastavio da sipam Eneos premium hyper 5w40-znači od nekih 250.000 do kojih 550.000 a onda sam zbog cijene prešao na Lidlovo 5w40 do sada. Nisam imao nikakvih problema ni sa njim (negdje sam našao da se ulje radi u nekoj Njemačkoj rafineriji-koliko je tačno ne znam). Nisam imao porebu dolijevanja ulja između dve zamjene nikada ni sa jednim korišteniom uljem (ranije je to bilo Selenia 10w40 ili 5w40, i možda par puta neka druga ulja ne sjećam se više pošto je bilo tih izmejena na toj kiolometraži. Uglavnom sam radio servis na 12.000 maximalno 15.000 km. Većinom je to otvorena vožnja dio autoputa malo gradske vožnje.
    Sad je došlo vrijeme da tog Stila predam drugima na upotrebu koji ga možda dovedu do milion kilometara. Moram napomenuti da je kupljen kao nov-dakle samo sam ga ja vozio)
    Izbor je pao na polovnu Lanciu Deltu 1,6 mjet 88 kw, pa bih volio dobiti savjet koje ulje se preporučuje za taj motor, prvenstveno dobar odnos uloženo dobijeno jer prelazim 40-45.000 km godišnje pa cijena ulja i nije tako mala stavka. Jučer sam uzeo Elf evolution 900NF 5w40 na preporuku prodavcxa, međutim kad sam malo proguglao vidim da se ne preporučuje za vozila sa DPF filterom. Nije problem ako nije odgovarajuće mogu zamijeniti i kod istog prodavca uzeti drugo ulje (oni imaju uglavnom Total i Elf)
    Cijena po litri je bila 16KM (nekih 8,2 eura) što mi je ok cijena.
    Problem sa Eneos uljima je što ih je teško naći uvijek sad ih ima sad ih nema kod nas, a i cijenu su sada već digli u odnosu na ranije kad su se pojavili pa nisu više tako povolji sa cijenom-vjerovatno su prodavci skontali da mogu staviti veću maržu kad se pročulo za njih kod nas.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da i da dodam da je godište 2011 i na satu je sada 160.000 km (koliko je to prava kilometraža i to je diskutabilno ali tako je kako je :) ko zna)

      Избриши
    2. kod nas su se pojavila Grčka Cyclon MAGMA motorna ulja, ne znam kakva su ali mi ne izgleda da su loša a cijenom su povoljnija od većine

      Избриши
    3. Poštovani,
      Total/Elf su vrhunska ulja, samo trebate koristiti ono pravo. Da, ulje koje ste ulili nije za DPF (nema nijedan ACEA C# standard).
      Ništa strašno, promenite nešto ranije (10-15k km).
      Za taj motor je propisano korišćenje ACEA C2 ulja, a mogu i tzv. "C2/C3" (što je verovatno i najbolje posle 100k milja na satu). Dakle, Total INEO ECS je primarni izbor (i odgovarajuće Elf) ali se može koristiti i INEO MC3 kao i Total Classic 9 C2-C3.
      Ulje menjati ili po računaru (upozorenje na tabli) po flex intervalima ILI fikni što bi u Vašem slučaju bilo na 6 meseci (ili ako zimi manje vozite onda 7 pa 5 u letnjim mesecima). Ovim ste na oko 20-25k km, što je taman manje od preporučenih 30-35k km. Naravno, možete i na tačno 20 hiljada km. Računam na mešovitu vožnju (i više km Van grada) inače na 15000 km.
      Total/Elf po ceni koju navodite je odlična kupovina sa dobrom isplativošću uloženog (veliki odnos kvalitet/cena). Ne bih tražio dalje, a naravno ima još više alternativa.
      Pozdrav!

      Избриши
    4. Zbog "pitanja na pitanje" ide i "odgovor na odgovor" (nije do mene nisam mogao drugačije da postavim). Odgovor za Cyclon je ispod ovog komentara. Pozz

      Избриши
    5. Hvala na odgovoru, držaću se preporuke svakako i neću mnogo eksperimentisati. Ovo ulje onda svakako ide ne više od 15.000 km, možda i na 12.000

      Избриши
  53. Poštovani,
    Cyclon je (bio) poznat po velikim kapacitetima za reciklažu ulja (u jednom trenutku među najvećim u Evropi) ali ta reciklirana nisu korišćena za automobilska ulja (makar ne za "jače" serije, kakva je i Magma).
    Izgleda da nisam stigao da napišem tekst o njima (ali sigurno sam pisao i na blogu a naročito po forumima). Bilo kako bilo, uvek su bila veoma isplativa. Nisu premium kategorija ali su sasvim korektna. Npr. 0W-40 ima značajan udeo PAO u osnovi, što je na nivou premium brendova.
    Dakle, po navedenim specifikacijama je o.k. (ako odgovara vozilu). Odnos kvalitet/cena visok; više nego solidan kvalitet a cena ispod proseka.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  54. Poštovani gospodine Stevo,
    Imam par pitanja vezano za motorno ulje u traktoru IMT533 (1978 godište).
    -Da li je u redu koristiti motorno ulje Lukoil SAE 30 API CC/SF iako je u uputstvu navedeno da se koristi API CD?
    -Ima li štete po motor ako traktor radi sa uljem SAE 30 na temperaturi okoline od +16 stepeni iako je u uputstvu navedeno da se koristi na temperaturi okoline od preko + 25 stepeni? Traktor se koristi u lakšim radovima.
    Unapred hvala!

    ОдговориИзбриши
  55. Postovani Stevo.Da budem kratak i direktan.Pasat b.5.5 tdi 2o godina star.Sipao 5w 40 castrol 505.01.Pola miliona km presao.Da li postoji neko drugo ulje da nije 505.01 specifikacije da smijem sipati u njega.Pumpa dizna je motor.Trosio litar ulja na 10.000 km.Nesto mi castrol ulio sumnju.Hvala unapred.Dragan Milic.

    ОдговориИзбриши
  56. Izvinjavam se sto pise ANONIMAN, ja sam Milan Bavcic, stalni pratitelj bloga. Vidim da je atmosfera "blog se polako gasi" ali ja mislim da tome nema mjesta. Ubjedjen sam da automobili na baterije nemaju buducnost. Njihova energija je sve osim zelena, a cesto je i vatreno crvena uz filmske eksplozije :))) Moje je misljenje da buducnost ima najpre VODONIK, bilo da sagorjeva u SUS motorima ili se koristi u gorivim celijama. Emisije su nulte! Japanci (Toyota i Nissan) i Kinezi (zaboravio sam marku) vrijedno rade na adaptaciji benzinskih motora na vodonik kao gorivo i mislim da je proizvodnja vec spremna. I zbog toga mislim da nema razloga da se blog gasi. E, imao bih jedno pitanje/molbu. Ima jedan brend koji nikad nije obradjivan (ili ja ne mogu da nadjem), a mislim da zasluzuje - COMMA. Ova ulja nemaju nikakvu reklamu, i sasvim slucajno sam naletio na njih u Simimpexu. Sa foruma o njima cujem sve najbolje, a vidim na you tube da na testovima ulja (trenje, isparljivost, ponasanje na hladnoci, otpornost na taloge) pokazuju bolje rezultate od mejdzorsa. Zbog toga mislim da ovaj brend zasluzuje tekst. Ili ako nemas vremena za tekst, samo ako mozes da das misljenje o Comma pro life 5w30 ulju (kupio bih ga za slj. zamjenu), kao i dali vec u sebi ima estarsku sintetiku, posto pri zamjeni imam obicaj da dodam 10% mannolovog estra, cisto radi hladnog starta. Auto je Hyundai Accent 1,4b, 2007g, presao 91 000. Veliki pozdrav, Milan!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovanje g. Milane,
      Izvinjavam se na ovolikom kašnjenju ali mnogo (drugih) obaveza ... plus neki virus (grip?) zadnjih 5-6 dana (kao šlag na torti).
      E sad, odgovori:
      Ne mora Castrol, bilo koje VW 505.01 ulje i neće biti problema. Za PD motore je 505.01 zahtev i obaveza. Kupite neko jeftinije, nema veze (uzgred, da li bi prešao pola miliona da ulje nije dobro ... a tim koji dobija se ne menja).

      Избриши
    2. Vodonik će imati neku ulogu ali nisam previše optimističan po tom pitanju. Više je za skladištenje energije "in situ" (na licu mesta), kod vetro i solarnih elektrana.
      Kao što nas istorija uči, veoma je rizičan za sisteme transporta (nisu svi Japanci, uključujući i njihove korisnike), bilo da je motor SUS ili goriva ćelija ... što se grejanja tiče tu bi mogao max. 10% da se doda u sisteme za transport prirodnog gasa (neki eksperti misle da je i to mnogo) i to je to.
      Mora da se pravi nova infrastruktura koja je višestruko skuplja (vodonik je najmanji molekul gasa (dvoatomni), uz helijum (koji je u atomskom stanju pa je još nešto manji), ali je i lakši od njega i "prodorniji" tako da "ćuri" i kroz cevi ali naročito na spojevima i ventilima. Komplikovano, skupo i opasno ALI će se svakako koristiti za skladištenje energije i druge namene (npr. grejanje) i tek delimično (ograničeno) u transportu.

      Избриши
    3. Konkretno ulje je o.k. za pomenuti Hyundai.
      O Comma uljima sam (svojevremeno ... davno) pisao na agroinfo forumu.
      Ukratko, to je o.k. brend, bio je prilično konkurentan (tad, kad je UK bilo u EU), sad mi nije jasno kako bi mogli biti (još i troškovi prevoza koji su daleko veći).
      Zaboravio sam priču oko njih, čini mi se da su bili i deo Mobil-a, ali kratko vreme (ili tako nešto) pa (pre?) posle (svakako) nezavisna kompanija, prisutna pre svega na dva ostrva (Britanskom i Irskom).
      Recimo, neka "zlatna sredina".
      Pozz

      Избриши
    4. Da, ali ih je Mobil skoro prodao nekoj brazilskoj korporaciji, koja im je dala "punu kreativnu slobodu". Nekako su mi ova ulja, prvenstveno iz njemackih manufaktura, pa i Comma kao britanska manufaktura, draze od mejdzorsa, jer je tu puno entuzijazma i ljubavi za posao ugradjeno. Pozdrav!

      Избриши
    5. Razumem Vaše stanovište ... kod Mejdžorsa zaista nema osećanja ali ih nadoknađuju roboti (puna automatizacija, pa i AI) i "roboti" (zaposleni, takođe "AI"). Pozz

      Избриши
  57. Poštovani Stevo,
    Imam par pitanja vezana za ulja za motor (razrađen nakon mašinske obrade) i nov menjač za Yuga EFI. Prvo se odnosi na ulje za menjač. Godinama sam u Zastava vozilima koristo ulje Tutela Epyx jer se u zimskim uslovima pokazalo kao najbolje, međutim ovo poslednje nije tako dobro kao ranije. Probao sam pre par godina Motylgear 75W90 i Mobil 80W90, ali od oba se Tutela bolje pokazala (naročito u odnosu na Mobil).
    Šta biste preporučili od ulja za menjač, uzimajući u obzir GL4 ili GL4/5 (zbog mesinganog sinhrona 5. stepena prenosa):
    - Comma SX 75W90 GL4
    - Valvoline gear oil 75W90 GL4
    - Total Dual 9 FE 75W90 GL4/GL5
    - ili neko drugo.

    Što se tiče ulja za motor, našao sam podatak da bi za motore tipa DMB, ulje trebalo da sadrži od 0,12 do 0,15 % Zn i da HTHS pri 150* bude min. 3,7. Trenutno koristim Shell HX7 10W40 i ne mogu da pronađem da li ono zadovoljava ove zahteve. Uočio sam i da neka 5W40 ulja imaju veću viskoznost na 100* (radnoj temperaturi), nego neka 10W40 ulja. Da li to znači da su ona bolji izbor za ovaj motor i pod kojim uslovima?

    Što se tiče Abro PTFE aditiva za menjač, navedeno je da smanjuje frikciju. Da li je tako nešto dobro za sinhronizirajuće elemente, s obzirom na to da funkcionišu na principu trenja - sinhronizirajući prsten treba da izjednači brzinu kretanja zupčanika i sinhro spojnice da bi se uzupčio stepen prenosa.

    Srdačan pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tutelu sam i ja koristio (još je u menjaču) i bio sam zadovoljan (mislim da je čista GL-4 varijanta, koje ko zna da li je više ima). Izbegavajte GL4/5 (čak), mada i GL-4+ (a Tutela je baš to) ako baš cepidlačimo. Dakle "čist" GL-4 i ništa drugo, ako ćemo pravo GL-3 je ipak "zakon" za Zastavine menjače sa sinhronima od obojenih metala (sulfid će to pojesti, pre ili kasnije, može biti samo kasnije a nikako sprečeno).
      Za starije menjače mi 75W-90 nekako ne zvuči baš idealno, mada će zimi biti svakako bolje od 80W-90. Dakle, možete probati Comma ili Valvoline (od gore navedenih) ali bih se ja baš držao 80W-90, pogotovu što su zime sve "kilavije" (evo ova u toku je imala svega desetak dana sa jutarnjih (do) -10, a danju toliko ispod nule).
      Za takve temp. 80W-90 mora biti dobro ili nešto sa menjačem (možda) nije u redu.
      PTFE aditive bih izbegavao (pre će pogoršati nego poboljšati rad menjača/sinhrona).
      Što bi rekli u TV emisijama (popularne nauke, npr. ili još bolje kritičkim osvrtima) - ponavljajte zamnom - frikcija uljnog filma je red ili dva manja od bilo kakvog "teflona". Znači samo malo umerenije dok se menjač ne zagreje (zimi), taman prva-druga pa tako bar kilometar, posle nema problema. Uzgred, teflon će završiti u prirodnoj sredini pa će samo praviti probleme.
      Shell HX7 10W-40 je o.k. za DMB motor. 10W-40 ulja će (naravno) biti bolja zimi a (malo lošija) leti. Idealno 10W40 zimi a 15W50 leti ili 15W40 cele godine (ima i PS ulja, npr. Comma je imala takvo). Naravno, leti može i 20W50.
      Što se tiče cinka (zapravno ZDDP aditiva) devedesetih i početkom 2000-tih je više toga bilo u viskoznijim uljima (i nižih specifikacija) a sad je obratno. Sad se ulja prave tako da SG ima manju konc. aditiva od SL pa ima i manje cinka. SAE 10W-40 nije Economy kategorija pa nema ograničenu konc. ZDDP-a. Ipak, SAE 15W-40 koje ima API SL je verovatno najbolje rešenje ili ako se prelazi više od 10 hiljada godišnje, onda 10W40 zimi (leti 15/20W-40/50, bilo koja kombinacija).
      Pozz

      Избриши
    2. Hvala lepo na odgovoru! Definitivno ću da odustanem od GL4/5 ulja i PTFE aditiva za koji sam pitao u cilju zaštite menjača. Menjač je potuno nov i provren je (otvoren pre montaže). Zazori su mali i nema onaj karakterističan zvuk u leru.
      Što se tiče pitanja vezanog za 5W40 ulja, vrednosti viskoznosti na 40* i 100* bliže su 15W40 uljima, nego 10W40. Zbog toga sam i pitao da li bi 5W40 ulje bilo bolji izbor.
      Pozdrav

      Избриши
    3. Da, zimi - ali i to samo uz duge relacije (vidi odgovor dole). Dakle, 5W40 je samo za niske temperature ali ne i za gradsku vožnju (uz karburator će se brzo "razrediti").
      Dakle, nije pitanje novog ulja, nego kakvo će ono biti posle par hiljada km (naročito u gradu).
      PTFE će vam smanjiti trenje 20-25% u prvim metrima pokretanja vozila ali šta je to na 10 do 100x manje kasnije?! (ponavljam se ali je bitno naglasiti)
      Pozz

      Избриши
    4. EFI motor je u pitanju, sa smanjenim zazorima karika i zazorima ležajeva radilice i klipnjača na donjoj meri.

      Избриши
    5. Shell HX7 10w-40 je praktično idealno za taj motor (i sva slična). Pozz

      Избриши
    6. Mislim da je idealno celugodišnje ulje. Inače, i za zimu mi se čini jednako dobrom varijantom kao i 5W40 (objektivno, zime su sve manje ekstremne, tj. ekstremne su po visokim temperaturama), a za leto (ako se prelazi mnogo km) bi moglo neko 15W-50.

      Избриши
    7. Hvala lepo na odgovoru! Kako da znam da HX7 10W40 ili neko drugo ulje zadovoljava po pitanju ZDDP-a, jer su novija ulja sve češće SN kvaliteta? Šta sprečava da se koriste manje viskozna ulja kod ovog motora, kada su zazori smanjeni, a zaptivke promenjene na FPM? Veća količina ubrizganog goriva zbog polusekvencijalnog MPI ubrizgavanja (EURO 2)?
      Inače, stavio sam u zamrzivač Epyx, Motylgear i Comma. Kad Comma "stigne" na suprotan kraj posude, Motul je na oko 70%, a Epyx na oko 20% "puta".

      Избриши
    8. ZDDP je teško odrediti (tu i tamo neki od proizvođača to navode ali sve ređe) na osnovu SDS-a. U principu viskoznija ulja mogu imati više tako da je to glavni razlog za viskoznija ulja (manje viskozna idu u modernije motore i novije sisteme prečišćavanja gasova, katalizatorske sisteme, euro 5 ili 6). Npr. 10w-40 je bio (i ostao) prvi izbor (preporuka) za npr. Punto-v motor (1.2) ali on je tek euro 3.
      Kao što rekoh, većina modernih ulja nema više od 1000 ppm ZDDP-a, ali bi 10W-40, 15W-40/50 i 20W-50 mogli da imaju više, kao i 10W-50/60. Zbog sistema bregaste osovine trebalo bi koristiti neka od tih ulja (sama viskoznost delom štiti istu) jer to je prvo što će Vam stradati sa 5W40 ili 0W40 API SN uljima.
      Dakle SL verovatno ima više ZDDP-a (za 10/15W-40) od SG ili SJ a već više (SM a naročito SN) može da ima (i) manje od SL.
      Nije pošteno prema Epyx-u jer je 80W i po definiciji (i standardima) ima veću vrednost viskoznosti na niskim temp. od 75W-xx ulja. Comma je onda bolja za zimu ali to je mala razlika. Uticaj je samo u privih par km posle se praktično izjednačuju. Treba videti viskoznost na 100 cel. jer ako je ista birajte Comma ulje a ako je manja onda pre Motylgear (stara je to konstrukcija menjača, plus sinhroni od mesinga).
      Pozz

      Избриши
    9. ZDDP je teško odrediti (tu i tamo neki od proizvođača to navode ali sve ređe) na osnovu SDS-a. U principu viskoznija ulja mogu imati više tako da je to glavni razlog za viskoznija ulja (manje viskozna idu u modernije motore i novije sisteme prečišćavanja gasova, katalizatorske sisteme, euro 5 ili 6). Npr. 10w-40 je bio (i ostao) prvi izbor (preporuka) za npr. Punto-v motor (1.2) ali on je tek euro 3.
      Kao što rekoh, većina modernih ulja nema više od 1000 ppm ZDDP-a, ali bi 10W-40, 15W-40/50 i 20W-50 mogli da imaju više, kao i 10W-50/60. Zbog sistema bregaste osovine trebalo bi koristiti neka od tih ulja (sama viskoznost delom štiti istu) jer to je prvo što će Vam stradati sa 5W40 ili 0W40 API SN uljima.
      Dakle SL verovatno ima više ZDDP-a (za 10/15W-40) od SG ili SJ a već više (SM a naročito SN) može da ima (i) manje od SL.
      Nije pošteno prema Epyx-u jer je 80W i po definiciji (i standardima) ima veću vrednost viskoznosti na niskim temp. od 75W-xx ulja. Comma je onda bolja za zimu ali to je mala razlika. Uticaj je samo u privih par km posle se praktično izjednačuju. Treba videti viskoznost na 100 cel. jer ako je ista birajte Comma ulje a ako je manja onda pre Motylgear (stara je to konstrukcija menjača, plus sinhroni od mesinga).
      Pozz

      Избриши
  58. Postovani primetio sam da posle duze voznje leti stari benzinac 2.0 8v ohc opel, ne trosi ulje ima kompresiju auto je resauriran karoseriski i planiram da ga vozim duze (jeftini delovi) ima klimu abs novu kabinu stakla itd.... elem posle duze voznje od jedno preko 100 km pocinje cesto da pali ventilator digne temperaturu na 97 c i tu drzi uz ventilator koji radi non stop , ulje u njemu je mobil 10w40 kad ga pogledam kao da je previse retko posle duze voznje menjam ga inace na 6 meseci dosta vozim poso kuca i tako dalje planirao mineralno ali na postovima citao da na velikim temperaturama moze da se razgradi u odnosu na polusintetiku a paradoks bas to 15w40 kazu za leto, a 10w40 stabilnije na visokoj temperaturi zbunjen sam,sad dal da sipam 10w60 ili 10w50 ali me brine sto je ful sintetika da ne pocne da pusta na semerinzima ili gde vec posto ima te neke nove deterdžente a auto je predvidien za stara ulja,poenta moje price i savet koji mi je potreban u svrhu smanjivanja temperature motora koje ulje od navedenih vi preporucujete ili da u neko 15w40 ili 10w40 sipam neki mos2 ceratec ili motor protekt ili samo gusto ulje 10w50 ili vec ,hvala unapred na odgovoru

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Neće Vam pomoći aditivi, koristite viskoznije ulje (jednostavno). Dakle, ili ćete menjati dva puta godišnje pa u hladnijem delu godine 10W-40 a leti bar sAE 15W40, još bolje 15W50 pa čak i 20W50 (osim 1% veće potrošnje goriva sve drugo je o.k.). U svim slučajevima API SL ili SM (ili SN, naravno).
      ILi, ako ulje menjate na godišnjem nivou onda kako ste naveli SAE 10W50 ... može i 10W-60 ali ako ne troškari ulje, probajte prvo 10W50.
      Inače, ovo Vam (razni internet "stručnjaci") nisu rekli, ali 0/5W-xx ulja su podložnija tzv. "razređenju ulja" (naročito zbog nesagorelog goriva, a kod starih motora, kao dan, a ima tu i drugih faktora), pa 10W-xx malo bolje trpe a što je osnova viskoznija (15W ili 20W) to je otpornost veća. Naravno, i kvalitet ulja utiče, ali ako je isti (npr. API SL) onda će biti kako je gore navedeno.
      Pozz

      Избриши
    2. Ne trosi ulje ,hvala na odgovoru

      Избриши
  59. Poštovani Stevo,
    Imam dilemu oko izbora ulja...Pre par meseci kupljen VW Sharan 2006 god. 2.0tdi 103kw 140hp BRT motor PD sa DPF filterom (koliko sam ja uspeo da se informišem bez samoregeneracije) i nije skinut . Stigao sa urednom servisnom knjižicom iz CH,sve redovno,ulje je uvek bilo u varijanti LL u intervalu zamene 18-20 hiljada i dve godine.Kilometraža 169.000 po stanju i ostalim proverama izgleda pravih.Odrađen veliki i mali servis,mehaničar insistirao na Castrol Edge 5w40 zbog PD. Posle malo istraživanja sam zaključio da je to ulje pogrešno zbog DPF filtera,možda grešim,ali zato ste Vi tu da nam sa svojim ogromnim i nesebičnim znanjem i iskustvom pomognte.Prešao nekih 2000km sa tim uljem.Koja bi Vaša preporuka bila za Millers ulja i u kojoj gradaciji za taj motor sa fiksnom zamenom na 10.000 hiljada ili god.dana ? Da li bi Trident serija odrađivala dobro posao ili ići na skuplju varijantu.Unapred zahvalan. Veliki pozdrav.




    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Kao ACEA C3 ulje Castrol Edge 5W40 ne bi trebalo da pravi ikakvih problema sa DPF-om. Ono što mu ne ide u prilog je da je alternativa LL uljima (VW 504/507) zapravo VW 506.01 i 0W30 (za Vaš motor).
      O.K. majstor je uzeo u obzir godište i pređene km, ali ako su oni pravi (170k km), što može biti ali je malo verovatno (čemu dizel motor za 10k km godišnje? Mislim na novi) onda je 5W30 LL još uvek najbolje rešenje (pogotovu što je korišćeno svo vreme). Dakle, ne morate menjati ulje, samo skratite servisni interval na cca. 10k km. Posle koristite LL ulja, alternativno 5W30 sa VW 505.01 i ACEA C3 (koji je obavezan, ako već nije 507.00), pa kao alternativa 2 ACEA C3 SAE 5W40 (kao što sada imate u motoru).
      Od Millers ulja Trident seriju bih uzeo kao dovoljno dobru za sve namene.
      Dakle, C3 ulje (gde se pominje i VW 507.00 i 505.01) je onda prvi izbor, alternativno C3 5W40 ... od skuplje (XF) serije, npr. XF Premium Engine Oil C2/C3 5w30 ili XF Premium Engine Oil 0w40.
      Ipak, primarno Trident (ako ništa drugo više se isplate, neka je i nijansa nijanse lošije, to je više za akademsku raspravu i one koji ne pitaju za cenu).
      Pozdrav!

      Избриши
  60. Hvala na odgovoru.Sve najbolje Vam želim.

    ОдговориИзбриши
  61. Pozdrav Stalker
    Molim Vas za misljenje o ulju,
    Eurol Syntence 5W-30, je holandsko,za VW motor diesel pitam,to je 1.6 tdi 77kw.
    Citao sam neke testove,iz Poljske I Ceske,I uglavnom kazu da je Dobro ulje,mozda nijansu slabije odTotal ineo ll 5w30.
    Pa bih molio za komentar I nesto vise o tom ulju zasto bi ga bilo Dobro koristiti ili mozda ne ?
    Kako ga vi vidite u odnosu na neka mozda bolja ulja I koja ?
    Vasa prepo
    Hvala unaprijed
    Davor

    ОдговориИзбриши
  62. *Oprostite,samo dodayak na ovo gore,da nebi bilo zabune,radi se o ulju long life,
    Eurol Syntence LL 5W-30
    Norma vw 504,00-507,00
    Hvala jos jednim unaprijed
    Davor

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Davore,
      Eurol je sasvim o.k. brend. Proizvodi se u pogonu gde se prave još neka ulja (brendovi). Dakle, jeftinije ali ne mnogo lošije (od Mejdžorsa). Čak imaju dosta zvaničnih odobrenja (za VW nisam siguran ali MB svakako, uključujući i pomenuto ulje koje ima MB 229.51). Pozz

      Избриши
  63. Dobro jutro gospodine Stevo!
    Imam pitanje o uljima iz Holandije.Cini mi SE da sam pre procitao na vasim sajtovima da vi uglavnom cenite ta ulja iz recimo Belgije I Holandije.Mene zanima sa li imate informacije o firmi ili punionici iz Roterdama,a radi se o North sea .
    Uglavmom kao rade ulja za Vw,Bmw I Mercedes,sto Sam video na nekim ruskim sajtovima,gde oni hvale kvalitet a bogami I cenu.Ja o tim uljima insta neznam,oa eti,odlu ih Vas da priupitam,ipak ste veliki poznavalac.Dakle,North sea ,Rotterdam, Holland
    Hvala
    Igor

    ОдговориИзбриши
  64. Poštovani g. Igore,
    Nemam posebne informacije o North Sea kompaniji (brendu). Relativno je nov (ali stariji od bloga) a pošto je u pitanju Roterdam, verovatno se pravi u pogonu kojima se proizvodi još brendova (da li oni koriste taj ili obrnuto, svejedno). Logistika je tu savršena pa je proizvodnja (relativno) jeftina. Imaju i veliki broj odobrenja pa postupajte u skladu sa tim i Vašim zahtevima.
    Verovatno je o.k. brend. Lično više preferiram "staru gardu" ali ne mora da znači da ovo zaostaje za njima (bar ne mnogo).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши