Petrol Power
Ecomax – Multi Shot
Ljubaznošću
g. Isaka (kompanija Mass), dobio sam uzorke Millers Oils-a na testiranje. U
paketu je bilo ulje: EE Performance Engine Oil 5w40 (k’o stvoreno za “mog Daču”,
Renault motor 1.0), aditiv za čišćenje motora pred pri promeni ulja i aditiv za
benzin.
Ulje ću
probati da zamenim do kraja marta (biće, povuci-potegni, iz razloga “dodatne
garancije” (zapravo Renault ugovora za vozila do 5 god.) ali probaću da
pregovaram sa ovlašćenim servisom).
I tako, prvo
je testiran (ili “testiran”) aditiv za benzin: Petrol Power Ecomax.
Šta je ovo?
Osim što je Multi Shot (za više rezervoara) to je i Multifunkcionalni aditiv (“paket
aditiva”).
U reklami
navode sve i svašta, npr. povećanje oktanske vrednosti (do 3), čisti injektore
(više održava pošto postoji i poseban za tu namenu, recimo da je za “blaže
slučajeve”), štiti od korozije sistem ubrizgavanja goriva (više je za
automobile starije od 10 godina, bar više od značaja, jer svi noviji koji su
predviđeni za mešavinu benzina i etanola (E5, a naročito E10) imaju manju
potrebu za tim).
Dve
najvažnije karakteristike su: smanjenje potrošnje goriva (do 3%!) i povećanje
snage i obrtnog momenta motora.
**************
Izmene i dopune
(ako može zakon da se menja a što ne bi jedan tekst bloga)
Elem, koristio sam samo literaturu dostupnu na internetu (i bez da sam gledao ceo proizvodni program, moram priznati) te nisam imao sve potrebne podake. U međuvremenu mi se javio g. Isak i poslao ispravku (i dopunu) u vezi sa zaštitom od korozije.
Najbolje da citiram:
"eco max štiti sistem od korozije kod svih generacija automobila, a ne samo kod onih koji koriste E5 i E10 gorivo, jer korozija se ne javlja samo kod Etanola (što je naravno tačno, prim. aut.). A za zaštitu od korozivnih efekata Etanola ide poseban aditiv za vozila napravljena pre 2011 (prim. aut. ovo zaista nisam znao, preporučujem).
Znači namena Eco Max-a nije zaštita sistema od korozije izazvane etanolom, već korozije izazvene drugim faktorima.*"
**************
*pretežno vodom (kondenzat), što etanol pogoršava jer je rastvara (a ona rastvara kiseonik). Brzina korozije čelika se može ubrzati desetinama i stotinama puta ukoliko je sadržaj znatno ispod dozvoljenog i samo malo iznad dozvoljenih 200 ppm (samo 0,02%).
O.K. (Sad je stvarno O.K.)
Za povećanje
snage i obrtnog momenta (od par %) trebala bi mi skupa oprema za ispitivanje,
tako da tu ne mogu ništa da tvrdim. Nije nemoguće ili makar odgovara
aditiviranim benzinima za koje postoji ista tvrdnja (ili slična).
Ono što je
izvesno je da se kod “penzos” vožnje ne oseća (ama baš ništa), ali kad se
potegne u više obrtaje (čitaj preko 4000 u mom slučaju) onda motor zaista ima “bolji
zvuk” i stvara se utisak poboljšanja rada. Deluje čak nešto bolje od
aditiviranog benzina, ali ne mnogo (tu negde) i vrlo je teško reći da li uopšte
(trudio sam se da zaista izbacim placebo efekat ali to realno nije moguće do
kraja). Neki od distributera goriva daju i krivu poboljšanja (što veći (viši)
obrtaji sve bolje).
Ne vozim
preko 5000 (retko iznad 4500 a i tad kratko) pa nisam baš najbolji sagovorinik
za ovu temu, osim toga nemam “sportski” automobil (mada baš zbog toga, svaka
promena se i više oseti; npr. uključenje klime, sasvim sigurno … doduše sigurno
je da toliko aditiv NE može da nadoknadi, ali ako je i (do) pola, nije za
bacanje, makar i u visokim obrtajima).
E sad,
visoki obrtaji troše gorivo pa se od uštede goriva možete oprostiti (osim
ukoliko Vam je takav stil vožnje). Ušteda goriva? Neki (za to, specijalno)
aditivirani benzini (navodno) mogu uštedeti 2%, pa i (u reklami) i do 4%. U
stvarnosti je obično oko 1%. Probao Shell i Eko u inostranstvu uz uštede od 0%
(neprimetno) do 1% (neka bude i 1,5% … nisu bili laboratorijski uslovi).
Btw. Što je
tiče starog “stojadina” (Z101 … “Yugo Skala 55”), isprobano je i liči na Shell
Racing (utisak). Šta je stvarno, teško je reći, a potrošnju nisam mogao
utvrditi na malo km.
Elem, šta
sam utvrdio u mom slučaju? (u vezi potrošnje)
Na 2000 km
bez aditiva (uglavnom “običan” benzin od 95 oktana … u početku malo mešan sa
aditiviranim, ali manje od pola, prvi rezervoar) potrošnja 6,35 lit. na 100 km
(zimski uslovi otprilike 1/3 autoput, 1/3 regionalni, 1/3 gradski i prigradski
put). Uz iste distance Van grada (malo se i posrećilo inače i ovako “klimavo”
testiranje ne bi imalo bilo kakav smisao) sledećih 2000 km sa dodatkom aditiva
6,23 l/100km. Ušteda od oko 2%.
Nije baš “obećanih”
3%, ali vrlo dobar rezultat (bio sam skeptičan, ali ono … baš “do daske” …
prolazna vremena (prvi rezervoar) nisu mnogo obećavala jer je razlika zaista (bila)
mala, ali na 1000 km 6,2 … posle nešto više pa ukupno 6,23). Napominjem da je i
prvi put (bez aditiva) razlika bila mala između prvih 1000 km i drugih 1000 km,
a isto i sa aditivima (±1 dl).
Naravno,
temperature su bile donekle različite ali sam i pri većim “idlovao” (držao
upaljen motor na leru) više nego uobičajeno (uobičajeno “nula” rada na leru, uz
start-stop, pri višim temperaturama, na ovim (makar polu-zimskim) sistem i ne
radi ili retko kad radi … ne mora se ni isključivati).
Najbitnije:
punjenje rezervoara (na 2000 km) je bilo na istoj temperaturi (±1 °C) i na
istoj pumpi, jer to može da utiče poprilično (i po par litara, pa čak i na 20x100
km nije malo, npr. 2 litara je 1 dl (0,1 lit.) što može pokvariti sve ostalo).
Dobro, da je
više ne bi valjalo (i ne bi verovao), a da li je baš 2% zavisi od načina vožnje
(ali i uslova). Očekujte od 0,5-2,5% kao realnost (0-3%), i nešto manje kao
prosek (npr. 1,5%).
Da li se
isplati?
Recimo da
zaboravimo gore navedenu potrošnju, vredi bar kao aditivirano gorivo. Pošto
povećava i oktansku vrenost, dođe mu kao mešavina 95 aditiviranog benzina i
onog od 100 oktana, otprilike pola-pola (ili 45-55). Kod Lukoil-a to je 5+12 za
50-50, pa je razlika u odnosu na “običan” 95 benzin 8,5 din. (kod NIS-a deluje
kao manje, ali nemate aditiviranu 95-icu pa bih uzeo mešavinu od bar 30-70 pa
je opet oko 8 din./l). Slično i za OMV (samo malo više, razlka za “mešavinu” je
oko 11 din.) i Eko (nekih 15-tak dinara više za 100-tku, pri čemu nema
aditivirane 95-ice). MOL se ne sećam da ima visokooktanski benzin već samo EVO
95 gde je nekih 7-8 din. i to bez dobitka na oktanskom broju. Slično i za druge
distributere (oko 10 din. za aditiviranu 95-icu i 15-tak za 100).
Pošto je
pakovanje za 500 lit. (10 rezervoara), vredi bar 4000 din. a verovatno i više
(cca. 5000).
Cena je više
nego dvostruko manja. Isplati se? Veoma, ali samo za one koji koriste
aditivirana goriva (logično da su i ciljna grupa). Sve prethodno je uzeto bez “zamrzavanja”
cene benzina na 171 din. pa je isplatljivost (trenutno, možda i još jedan
mesec) još i veća.
Ima li mane?
Pa … nije baš najpraktičnije (sipati na pumpi pre sipanja goriva, mada uz
rukavice kojih ima na mnogim pumpama i nije neko smaranje i “prljanje”). Može
se sipati i par km pre pumpe ali samo ako dopunjujete manju količinu benzina do
vrha (prvi put), recimo ¼ rezervoara.
Dakle, malo
je petljancije i nije za nervozne i one koji ne vole da se petljaju sa ovakvim
stvarima.
Inače,
pakovanje je standardno (princip natege), ne može se pogrešiti i sipati više od
50 ml a postoji i oznaka za manje – 25 ml što je naročito dobro za dalje
dosipavanje na pola rezervoara.
Ipak (nije
specijalnost Millers-a već svih sličnih pakovanja), malo je teže nategnuti
potrebnu količinu (na brzinu) kad se flašica malo otprazni (jednostavno treba
više “pretakanja”). Ko je već koristio slične zna o čemu pričam, ko nije … pa
videće i sam. Dodatno, skidanje folije nije za “teren” (na pumpi) već na miru
na parkingu ili u garaži jer nije laka za skidanje (klasična “zavarena”). Za
kompaniju kao što je Millers, trebalo je da ugrade “easy open” foliju, no možda
je i iz sigurnosnih razloga (nije ulje, već je mnogo zapaljivije).
Posebno preporučujem onima koji vole da “potegnu” i vozilo “protegnu” … za one koji i onako ne koriste aditivirano gorivo (i voze lagano) i nije bog zna šta (neće primetiti prednosti, jedino ostaje potrošnja goriva koja je i tad verovatno manje smanjena).
Koja bi bila preporuka za ova 2 vozila
ОдговориИзбриши-Lancia Y;2002;1,2;8v,presao 220.000 to je motor Punto 1,prethodni vlasnik kaze sipao Total 10w40
-Grande Punto 2014;1,3mjt;presao 320.000,uradjen mali servis kod Gorana na Altini,ali ne znam sta su sipali.
Poštovani,
ИзбришиZa Lancia Y bilo koje 10W40 ulje. Npr. nastavite sa Total-om (nisu preskupi).
GP - bilo koje 5W40, ACEA C3.
Pozz
Администратор блога је уклонио коментар.
ОдговориИзбришиАутор је уклонио коментар.
ОдговориИзбришиA i na dalje NE komentarišem lične stavove koji komentarišu poslovnu politiku bilo koje kompanije.
ИзбришиPostovani i uvazeni gospodine Stevo, imam opel zafiru na cng, 2007 god., sa odlicnim motorom uz realnih oko 200.000km. Dosta Vasih saveta sam citao, ali nisam naisao na preporuku proizvodjaca i gradacije ulja za motor sa pogonom na cng. Mozda mi je promaklo, izvinjavam se. Koristio sam total ineo mc3 5w40, zatim texaco low saps 5w30, razlike primetio nisam, apsolutno. Poucen Vasim savetima, razmisljam o koriscenju fam fenix premijum 5w40, koje sam vec u nekoliko prethodnih auta koristio i pokazalo se odlicno, ali me buni to sto na njihovom sajtu postoji gm dexos 2 odobrenje, na kantici od 4l ne. Tehnolog iz fama mi tvrdi da postoji, ali..ne znam. Da li je prelazak na fam pametna stvar, i na sta od specifikacija da obratim paznju kada je u pitanju ulje za motor auta sa pogonom na metan. Hvala Vam unapred.
ОдговориИзбришиOdgoviri Tek za sledeçu vikend.
ОдговориИзбришиSteva
Poštovani,
ОдговориИзбришиNisam bio pri comp-u par dana (samo telefon) pa nisam mogao da dam adekvatan odgovor (dovoljno detaljan).
Već ste koristili odgovarajuća ulja, bilo koje od ta dva pomenuta je o.k. (Total ili Texaco).
FAM je takođe dobro ulje za Vaš motor.
Mislim da nema Dexos2 zvanično već da je navedeno kao "nivo kvaliteta", pa sad koliko verujete proizvođaču. Mislim da možete (toliko) da verujete, tako da nije problem da ga koristite.
Ako hoćete baš Dexos2 listu imate na internetu:
https://www.gmdexos.com/brands/dexos2/index.html
Ako ćemo onda da cepidlačimo ni dva navedena nemaju (više) Dexos2 (moram priznati da nisam gledao listu jedno godinu dana) ali to su ista ulja koja su ih imala (Total sigurno).
Dakle ostaje Vam (samo) Total INEO MDC.
Iskreno MC3 je čak i za nijansu bolje ulje, ali tako Vam je to sa "pečatima" (koštaju, daju sigurnost, ali nije uvek kvalitet superioran).
Pozdrav!
Hvala !!!
ОдговориИзбришиАдминистратор блога је уклонио коментар.
ОдговориИзбришиPoštovani Milane,
ИзбришиMoram priznati da su me cene zaprepastile!!
Ipak, ne možemo reći (osim što nije lepo i više je za kafanu nego blog) da je neko (bilo ko) pošašaveo. Možda su samo NOVE cene (u skladu sa rastom cena nafte, opšte inflacije, itd. i sl.). Kao što reče neki Zapadni političar (Makron? ne sećam se baš ko) "prošlo je vreme niskih cena" (pre svega u kontekstu energenata, a ulja su posredno za njih vezana).
Dodatno je su porasle cene transporta ... pa imamo to što imamo. Negde su još "stare" cene ali neće još dugo.
Računajte na min. 50% preko prošlogodišnjih cena a može biti da ćemo gledati (kao kod pomenutog prodavca) i duple pa i više od toga. Šta reći (a ne zaplakati)?
Iskoristite priliku da kupite ulje koje je sa cenom od prošle (teži slučaj, nivelisali su to trgovci, uglavnom) godine, pa makar bilo i 2-3 god. staro. Možda i zaliha za dve godine?! Ne bih išao tako daleko ali ostaje da više nema pravila koji je brend "jeftin" ili "skup", više zavisi kada je ulje nabavljeno. Mislim da se još uvek može proći koliko-toliko povoljno.
Pozdrav!
Btw. komentar je bio iskren ali je mogao zazvučati uvredljivo za ljude iz pominjane firme. Reč je bilo o cenama poznatog brenda koji je spadao u neku sredinu ili čak (u početku) i jeftiniji brend (a solidnog kvaliteta). Sada su cene na nivou (ili preko) premijum brendova. U skladu sa tim i komentar.
ИзбришиZnam da će biti sve više ovakvih komentara ali navikavajte se na opštu inflaciju a pogotovu svega vezanog za naftu (energente).
Pozz
Postovani Stevo, pisao sam skoro, ali mi je opet potreban savet.. Recite mi, molim Vas, kog proizvodjaca i koju gradaciju motornog ulja da sipam u zafiru b sa pogonom na metan i 200000km na satu (realnih)..? Motor je u odlicnom stanju, ali mi se cini da sto vise citam, to manje znam. 5w40 bi, cini mi se, bio idealan izbor, a kako fama-a vise nema, a valvoline ima nesto drugaciji sastav, sta da izaberem..? C3 svakako, ali ogromne razlike u ceni me zbunjuju, jer sam potpuno suguran da skuplje, i masa pecata odobrenja, nije i kvalitetnije. Vidim da nisova ulja imaju dexos 2 preporuku, pa razmisljam o njima. Motul je jedan od retkih gde se moze naci 'cng pecat', ali mu je i cena veoma interesantna. Prelazim oko 40000km godisnje i veoma mi je bitno da sipam pouzdano i kvalitetno ulje, jer mi je auto jedno od orudja za rad. Oduzio sam, oprostite, i unapred hvala za preporuku.
ОдговориИзбришиPoštovani g. Marko,
ОдговориИзбришиSamo da potvrdim Vaš odgovor. Bilo koje originalno (i iole poznatije) SAE 5W-40 sa ACEA C3. Menjajte na 15000 km (naročito zbog već 200k km na satu). Valvoline je više nego o.k. kao i Motul. NIS nema zvaničan Dexos2 ali to jeste "nivo kvaliteta". NIS je vrlo isplativ.
Inače, cene se sad jako menjaju zbog promenjive cene nafte (izazvane ratom u Ukrajini). Tako da se skuplji ("jači") brend često može naći po istoj ceni kao i neki jeftiniji ("slabiji").
Imate zvaničnu Dexos2 listu na net-u pa izaberiti bilo koje odande (plus poznata imena koja su "nivo kvaliteta", tj. sami to navode).
Pozz
Здраво
ОдговориИзбришиКое масло за мењач би препорачиле за Фиат Пунто Класик 1.2 8v 2009 год само да не е петронас тутела
1. RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
Избриши2. MANNOL 8101 SAE 75W-85
Prvo je sintetičko (i to PAO osnove) tako da je kvalitetnije ali i skuplje. Drugo je polu-sintetičko ulje (jeftinije i lošije, ne samo od prvog nego i od Petronas Tutele) ali može odraditi posao.
Fabričko punjenje (Petronas/Selenia SAE 75W-85) je najjednostavnije i najbolje rešenje (samo da napomenem), ali eto ima i alternativnih rešenja.
Pozz
Postovanje, Stevo
ОдговориИзбришиSipao sam u Golf 6 1.6tdi sa 270k predjenih km Shell AVL 0w-30 ulje, i prilicno sam zadovoljan (cena je bila oko 1000din/L a ulje originalno nemacko-kupljeno na Shell pumpi), mada sam razmisljao da sledeci put sipam 5w-30, koja je razlika izmedju Ravenola SMP SAE 5W-30 i VMP SAE 5W-30? Kolika je razlika u kvalitetu i da li se isplati uzimati ovo skuplje s obzirom na kilometrazu auta? ili da nastavim sa Shell-om kao i do sad?
Hvala
Uf!
ОдговориИзбришиU principu za zamenu na 15000 km i s obzirom na kilometražu auta, plus ne tako jake zime (ni u Nemačkoj ni kod nas) nije baš razlika koja je od velikog značaja. SMP ima vrlo dobar rezultat za Noack (isparljivost) koji je oko 10% (za jedno 5W30 ulje) ali to je tek prosečna vrednost. VMP sa 6,4% (i tač. teč. od -60 °C) pokazuje da PAO baza možda i vredi razlike u ceni.
Nećete pogrešiti ni sa SMP. Btw. Shell je takođe dobro (vredi i nastaviti ili uzeti Shell 5W30 istih specifikacija).
Pozdrav!
Poštovani,pratim vaš blog odavno i reših da vas priupitam za savet u vezi ulja za komercijalna vozila.Radim od nedavno u jednoj prevozničkoj firmi koja ima u svom satavu i autobuse Man koji koriste metan kao gorivo.Speciikacija Mana za ulje su:M3677, M3477 i M3271-1.Do sada je za njih korišteno motorno ulje Mol Dinamic Mistral 5w30 koje ima navedene specifikacije
ОдговориИзбришиSobzirom da u voznom parku imamo i druga komercijalna vozila za koje koristimo Mol Dinamic Mistral 10W40 koje ima specifikacije
Man M3477 i M3271-1.Pitanje je može li Dinamic Mistral 10w40 zameniti 5w30 kao i dali bi Mol Dinamic Global Diesel 10w40 mogao to isto specifakcia M3575.Sve u cilju unifikacije korištenih ulja.
Pozdrav postovani ,ceka me mali servis pa me zanima sta mislite o rowe uljima ,ne znam da li ste pisali o njima nisam mogao sa pronadjem , vidim da su nemci u pitanju i da su u tom polju 20 ak.godina pa me zanima nesto vise o ROWE ulju za predstojeci mali servis,hvala.
ОдговориИзбришиPoštovani,
ОдговориИзбришиRowe je vrlo pouzdan i renomiran brend (malo pleonazam ali da naglasim). Nećete sa njim pogrešiti. Dobar izbor. Koliko me sećanje služi, oni su pod Liqui Moly-jem (ako se nešto nije promenilo) pa razlog manje za brigu. Naravno, ukoliko je cena o.k. (ne bi trebala biti veća od mejdžorsa poput Total-a, makar).
Pozdrav!
Postovani Steva
ОдговориИзбришиMolim Vas za info o uljima Oiltek
Reklamiraju se Kao Magneti Marrelli ulja Ali radjena u Poljskoj-novi pogon nedavno otvoren.
Trebalo bi biti da je "dobro"
Nova tehnologija
Konkretno me zanima Magneti Marrelli 5w30 LL
(Za VW i MB )
Neznam da li ima odobrenje,ili samo preporuke?
I da li je dobro ulje?
Vaše misljenje o tom novom pogonu i o tim uljima?
Nadjoh samo ovo o tom ulju na njohovoj straníci;
Visc.40- je 63.7
Visc.100- je 12
Density -je 850
Flash point - je 238
Pour point - je -45
To je sve !
Pozdrav
Željko
Pa ... ne bi trebalo da je loše. Koliko je dobro? E to je teško reći. Podaci su solidni (baš za delimično PAO ulje). Poljska ... to nije tako loše (zapravo), ali svakako je bolje da je domicilna zemlja (Italija).
ОдговориИзбришиTo je neka opšta "muljaža" (u smislu biznisa) ... verovatno se traži kvalitet ali mi se ne sviđa baš mnogo ... nešto slično akumulatorima istog brenda ... koji su čak iznad proseka ali ne i vrhunski, pa verovatno i ovde tako.
VW odobrenje nije lako doznati ali proverite ima li MB (koje je lako naći na bevo sajtu), pa ako ima onda verovatno ima i VW (a ako i ne nije toliko "strašno").
Ako baš ne morate onda i nemojte (eksperimentisati) ali ako je cena povoljna a sigurni ste da je to baš to ulje (makar i iz Poljske) onda vredi probati.
Pozz
Zahvaljujem Vam na odgovoru!
ОдговориИзбришиIpak,nebih eksperimentisao sto kazete!Ne moram!
Jeste,niza je cena-verovatno sto je novo!I iz novog pogona od prošle godine u Poljskoj!
Na tržištu ima mnoštvo drugih poznazijih brendova,i cenovno prihvatljivih!(Recimo kao Ulja koja imaju odobrenja:Elf/Total Ineo LL 5w30,ili Mannol energy combi LL 5w30,ili Valvoline synpower,Havoline,Mobil 1 ESP(kojí je mozda i skupljih od navedenih)...itd.
Pozdrav Željko
Postovani Stevo koje po Vama ulje da sipam u Suzuki Grand Vitaru 2006 g. 2.0 benzinac sa 140 ks. Presao 85000 km. Posto je 4x4 sta sipati u menjac.Hvala veliko.
ОдговориИзбришиPoštovani g. Žarko,
ИзбришиIako je default SAE 5W-30 (High HTHS), npr. ACEA C3, lično bih se držao alternativne preporuke a to je SAE 10W-40 pa što kvalitetnije. Motor je skoro (pa) nov, što se km tiče, ali ima dosta godina. Možda je Valvoline MaxLife onda idealno rešenje.
Eventualno i SAE 5W-40. (leti može i 15W-40 ili čak 20W-50).
Pozz
Usput koje ulje u prednji i zadnji diferencijal i da li menjati isto. Oprostite sad na opsirnosti.
ОдговориИзбришиNe znam na koliko treba menjati ulje u diferencijalu ali svakako to treba učiniti makar jednom u 7-10 god. (ili po potrebi i ranije), tj. na svakom drugom "velikom" servisu. Verovatno je tako i za menjač (pogledajte plan održavanja u uputstvu). Menjač zahteva SAE 75W-90 API GL-4/5 a diferencijali (po cca. 1 lit.) SAE 80W-90 uz API GL-5 (može i GL-4/5, poželjno i MT-1).
ОдговориИзбришиPozdrav!
Pozdrav Stevo! Izvinjavam se sto je anonimno, zaboravio sam sifru na guglu (Milan Bavcic). U auto u ciji mjenjac staje 2,2 litra, pri zamjeni, usuo sam samo 2 litra, ne znajuci za gornji podatak. Hoce li biti stete na mjenjacu, ako ga nastavim ovako voziti. Inace, promjena stepena prenosa ide dosta bolje i tecnije nego prije zamjene. Hvala na odgovoru!
ОдговориИзбришиPoštovani g. Milane,
ОдговориИзбришиVerovatno je sve o.k. (servisno uvek ide nešto manje ulja). Ipak, treba prveriti pa po potrebi dosuti.
Kraće vreme čak i da je nedostajalo 2 dl (cca 10-tak%) nije ništa strašno.
Pozdrav!
Hvala!
ИзбришиKoliko dugo je upotrebljiva neotvorena flaša kočione tečnosti? Imam jednu datuma proizvodnje 2017. godine... upotrijebiti ili baciti?
ОдговориИзбришиPoštovani,
ОдговориИзбришиIako liči da bi neotvorena kočiona tečnost mogla da traje "neograničeno", nije (baš) tako.
Npr. Mobil kaže - shelf life: 3 years
(i to za DOT 5.1)
To je nešto što sam i bez toga hteo reći. Ne zaboravite da još toliko treba da bude u kočionom sistemu (2 do 4 godine, kako već preporučuje proizvođač vozila; 3 ili 4 samo za "super" DOT 4 (ISO 4925 class 6) i DOT 5.1).
Dakle, to što vam je preteklo je "bajato" i ne bih savetovao upotrebu. Eventualno za neko dolivanje (do potpune zamene, ako to nije više od godinu dana).
Pozdrav!
Pretpostavljao sam da je tako, ali ipak više vjerujem stručnjaku.
ОдговориИзбришиU pitanju je Motul DOT 5.1, na kojem samo piše datum proizvodnje. Prethodno sam koristio Shell DOT 4 ESL (class 6), te je na boci pisao expiry date (3 godine od proizvodnje, čini mi se).
Hvala na odgovru!
U toku avgusta se navikavajte na sporije odgovore zbog odmora (bez comp-a) i još par kraćih putovanja. Hvala na strpljenju!
ОдговориИзбриши(može Yes/No, pa da odgovorim sa telefona)
Pozdrav!
(i odmorite se i Vi)
Zdravo,Stevo! Danas sam doziveo prijatno iznenadjenje na OMV pumpi. Od skoro na svojim policama imaju u ponudi "OMV Motor Oil Special FE SAE 0W20". Ima sve sto treba da ima: ACEA C5-16, API SN, VW508/509 Approval,naravno "Prista". Mozda ga je u vecim gradovima i bilo mnogo ranije,ali za nase pasivne krajeve je ovo bas lepo osvezenje.
ОдговориИзбришиHvala na INFO. Biće nekome od koristi.
ИзбришиPozdrav!
Inace,da dodam-dopunim svoje iskustvo sa brendovima i voznjom na plin. Sa Eni i-sint ms 5w40, u 2 zamene,nisam bio zadovoljan. Ulje se bilo zgusnulo,lepljivo, kao da su popucali aditivi,jedva da je mogao nivo da se ocita na sipki. Nakon toga Mogul Extreme pdm 5w40,nista posebno,standardno,mogao bih reci kao Nisotec ekvivalentni,motor je bio i bucniji. Trenutno je u 3. zameni vec Wolf Vitaltech 5w40 PiC3. Veoma dobro, pravi preporod,tisi rad motora. Trpi terorisanje. Izdrzava vrucine,Grcku itd,40°C stoicki podnosi. Prilikom promene svakog brenda,u prvoj izmeni,bude neznacajna potrosnja od oko 2-3,5 dl. Posle ne. Wolf je dobar,bas dobar. Mislim da ga necu menjati,nasli smo se. Steta sto nemaju za nasu zemlju Wolf 5w40 GAS,mada verujem da su ova dva vrlo slicna i da ni PiC3 nije los izbor za plin (jedino sto Gas ima TBN 10,a ovaj samo 7.5,ali skolski,mada za zamenu od 10k km mislim da je skroz ok). Gazela im gura polako cene na gore...mada danas sve cene u nebo lete...
ОдговориИзбришиOnaj Omv 0w20 je oko 1660 za 1L. Wolf je bio u maju 3.580 din za 5 lit. (A na 1L je cena 925). Sve u svemu,kako je ostalo otislo, ulja jos i nisu skupa. Jos primer,Ravenol 10w40 Ester Moto Takt 4T Jaso MA2,za Suzuki Burgman an 250 je bilo 860 din za lit,to je kao akcija,a sada je 1700. E,to je skok (ili je ono bas bila akcija,a Estera ako i ima,onda u tragovima,ali rodjakov skuter ide ok). Pozdrav za sve!.. i izvinjavam se za greske,ako ih ima,kucao sam sa telefona,a stara sam garda :-)
Hvala na informacijama (podeljenim iskustvima).
ОдговориИзбришиWolf često dobija pohvale (naročito OfficialTech) ali ima i poneka kritika (npr. na Skoda forumu, nedavno), iako je više u smislu da nije baš vrhunsko (ali subjektivno gledanje). Mislim da su oni baš o.k. i da imaju odličan odnos kvalitet/cena.
Cene skaču i zbog cene nafte (direktno i prevoza, te ambalaže, osim baznih ulja) tako i opšte inflacije, tako da čak i enormni skokovi (2x?!) nisu neuobičajeni (naravno, ne treba baš pristati na tako nešto, uvek ima bolje ponude). Realnost je da bi ulje trebala da budu 20-30% skuplja 2022. u odnosu na 2021.
Pozdrav!
Pozdrav Stevo.Koje ulje u vw polo 1.4 benzin 2003.Uvezen iz Švajcarske izgleda sa dosta pređenih km.Prodavac kaže nije vožen 2 meseca.Ujutru pri paljenju izbacio dim.Hvala
ОдговориИзбришиPoštovani,
ОдговориИзбришиTo što je izbacio dim posle dva meseca van upotrebe ne mora još ništa da znači; vidite kako će se na dalje ponašati pri jutarnjem paljenju. Treba da ga (prvo zagrejte laganom vožnjom) malo izvezete van grada i umereno oštro vozite bar pola sata (da izbacite kondenzate, kako iz ulja tako i izduva). Pre zime (a što pre) promenite (makar) ulje.
Bilo koje SAE 5W-40 (originalno i "kršteno") će biti o.k. (VW 502.00, API SM ... može i SL, naravno još bolje SN).
Videćete da li troši ulje (i kako se generalno ponaša) pa eventualno i na 5W-50 ili 10W-50. U principu može i odmah 5W-50 ali je izbor mali a i cene mogu biti visoke (više od 5W-40).
Pozdrav!
Poštovani gos.Stevo.posedujem Hundai i 10,2008 proizvodnja PA 1.1 49KW 67PS
ОдговориИзбришиBenzin 67000 km.Vozi se samo po gradu,pretragom na internetu mi izašla preporuka za ulje Motoröl TOTAL Quartz 9000 NFC 5W30.Da li je to ulje za preporuku?sa poštovanjem Goran
Poštovani,
ИзбришиDa, svakako.
Ipak, veća preporuka za neko "normal" HTHS ulje, npr. Total INEO MC3 5W30.
Pozz
Могу ли замолити за сугестију за моторно уље, Хјундаји и30 ГД Г4ФА, 1.4 (99 кс), конвертован на тнг, пређених 130.000 км, замјена на годишњем нивоу?
ИзбришиХвала и поздрав,
Александар, Бања Лука
Poštovani g. Aleksandre,
ИзбришиBilo koje SAE 5W-30 ili 5W-40, kao i 0W-40 ACEA C3 (Dexos2 veoma poželjno, MB 229.51/229.52 takođe, ali svakako ne i obavezno).
Npr. TotalEnergies INEO MC3, Castrol Edge, Mobil 1 ESP (sve verzije, ima u 0W-40 i 5W-30), Lukoil Genesis, Ravenol VMO ... itd. i sl.
Mala prednost za SAE 5W-40 ali ako je potrošnja ulja niska ("nulta") onda i 5W-30 ili 0W-40 ravnopravno mogu biti izbor.
Pozdrav!
Poštovanje Stevo. Pre izvesnog vremena ste mi za Mazdu 3 2009. BL sa 1.6 Mzr benzinskim motorom (lanac), Presla 223k dali preporuke u vezi ulja. Medjutim, duzan sam vam ostao jedan bitan detalj, a to je da vozilo ima ugradjen TNG uredjaj vec 110.000km. Do sada sam sipao fabricki preporuceno Mazda original 5W30 ultra (Elf SXR900 najverovatnije), menjam na 10.000km i potrosnja je 60 grama na 10.000km kada se vozi medjugradski, bez forsiranja, dok leti na duzim autoput relacijama sa konstantnom brzinom od 130km/h pro 3750rpm trosi oko 250gr na 1000km. Vozim 90% medjugradsku voznju.Vidim da ste ranije savetovali u vasim tekstovima prelazak na 5w40 C3 mid-saps ulja za vozila koja imaju TNG, a fabricki traze 5w30.Mazda u specifikacijama trazi 5w30 ili 10w40 Acea A3/A5 i API SL/SM/SN. Molim vas za savet da li bi Mazdino 10w40 ulje ili neko drugo alternativno gorepomenuto ulje bilo adekvatnije od ovog kojeg trenutno koristim, s obzirom na cinjenicu da imam TNG i na ponasanje pri velikim opterecenjima leti. Hvala!
ОдговориИзбришиMala ispravka - 60 grama na 1000km!
ИзбришиDa dodam takodje - prelazim godisnje preko 20.000km, dakle ulje menjam na 6 meseci. Deluje mi kao da bi mogao ostati na 5w30 do poznog proleca, a mozda preci na npr 10w40 mazdino (koje je takodje elf, verovatno evolution sti) jer mi deluje da ovo Mazdino 5w30 je tokom leta na gornjim granicama sto zbog ambijentalne temperature, sto zbog vece temperature usled koriscenja TNG. Naravno - otvoren sam za sve predloge koje biste imali - Hvala!
ИзбришиPS - iz nekog razloga mi Blogger vise ne dozvoljava da se ulogujem pod svojim nalogom, te ostavih link profila (da bar ne bude anonimno ha-ha)
ИзбришиAha, ima još jedno pitanje. Izvinjavam se na kašnjenju, ali zaista ne stižem, pre 10 dana me je konačno stigla i korona, iako ne preterano težak oblik, ali ipak sam smanjio aktivnosti (pogotovu blog).
ИзбришиPozz
PSS - Da konkretizujem dodatno: Najvise me interesuje da li bi dobio nesto prelaskom sa Mazda Original Ultra 5W30 (ekvivalent ELF Evolution SXR 900 5W30) na Mazda Original 10W40 (ekvivalent ELF Evolution 700STI 10W40) u toku letnjih meseci. Dok je prvo hidrokrekovana sintetika, drugo je polu-sintetika. Gledajuci specifikacije, 10W40 ima minimalno vecu tacku paljenja (232'C vs 230'C) i pritom je polu-sintetika. Jedino sto ga moze "izvaditi" je mozda cinjenica da je gradacija 40. Generalno sam zadovoljan sa 5W30, ali su me performanse (isparljivost) na duzim putovanjima leti navele na to da razmisljam o alternativama, makar tokom letnjih meseci. Hvala!
ОдговориИзбришиPo svemu sudeći 5W30 je i dalje o.k.
ОдговориИзбришиS obzirom da ulje menjate više puta u toku godine, iskoristite to da leti koristite 10W40 (makar smanjena potrošnja ulja se može očekivati).
Pozdrav!
Kao i uvek - veliko hvala Stevo i zelim brz oporavak (nije to nista!)
ОдговориИзбришиHvala! (nije baš da nije ništa, ali o.k. nije tako strašno, bar omikron varijanta, najverovatnije)
ОдговориИзбришиI posle 3 vakcine ...
ИзбришиPoštovanje,
ОдговориИзбришиŠkoda Oktavija 1,8 T, 276,000 km, koje motorno ulje preporučujete, novi sam vlasnik?
Hvala.
Poštovani,
ОдговориИзбришиIzvinite zbog kašnjenja, ali pitanje ste postavili u nezgodno vreme (dan po mom putovanju gde sam imao samo telefon i ograničen internet).
Dakle, ako se radi o 1.8 T generacije oko 2000. onda bilo koje VW 502.00 ulje SAE 5W-40 (praktično bilo koje 5W-40).
Ovo svakako prvi put sipajte.
Mogu se koristiti i 5W-30 ili 0W-40 ulja ukoliko motor ne troši ulje (sa 5W40). Ipak, još bolja alternativa (za 5W40) su 5W-50 ulja, s obzirom na pređene km. Inače ako se (dodatno) vozi oštrije onda i 10W50. Ako pak motor malo troškari ulje, onda osim 5/10W-50 mogu da se koriste i 10W-60 ulja.
Ako je Octavia II (2007-2012) te TSI motor onda samo 5W-30 ili 5W-40 sa VW 502.00 uz promenu na max. 15000 km ili godinu dana.
Pozdrav!
Poštovani Stevo, koja bi nam ulja preporučili za 2 nova člana naše male flote? Toyota Auris 2015, benzin 1598ccm, 97/132 (kw/ks), 57000 km i Citroen C3 2008, benzin 1360ccm, 54/73 (kw/ks) 110000km? Vaše cenjeno mišljenje će biti bezuslovno uvaženo i primenjeno. Hvala unapred, Vaš stari pratilac na blogu i poštovalac Miško, Novi Beograd. ps (ja bih u oba 5w-40, ali... profa je profa).
ОдговориИзбришиIzvinjavam se što kasnim. Čim budem pri comp-u. Ovo mi je promaklo pre neki dan. Izvinjavam se! Pozz
ОдговориИзбришиA ovo mi nešto poznato ... mislim da sam već odgovorio, ali ajd' ponovo (i verovatno drugačije).
ОдговориИзбришиZbog Toyota-e bih birao SAE 5W-30 što može i u C3. Npr. neko ACEA C2/C3 ulje kao što je:
TotalEnergies Quartz Ineo MDC 5W-30 ili Kroon Presteza MSP 5W-30, kao i bilo koje drugo slično.
Npr. Wolf OfficialTech C2/C3 ali i bilo koje koga se trenutno ne mogu setiti.
5W40 može ali tek alternativno ... ili da podelite šta ćete u jedan a šta u drugi automobil. Ipak, ukoliko ne troškari ulje C3 će sa 5W30 biti "zadovoljan" ... zbog godišta bi Valvoline MaxLife 5W40 bilo dobro rešenje (ali nije univerzalno za oba, pogotovu što Auris nije sa mnogo pređenih km, naprotiv).
Miško, neće 5W40 biti loše i za oba ali ni C3 nema mnogo km a tek Auris ...
Sa samo 110k km 5W30 će šljakati i u Citroen-u, bitno da je Normal HTHS, štiti motor jednako kao i 5W40 a motor ga može trošiti i isto ili manje.
Pozdrav!
Hvala poštovani Stevo. Onda u oba ide 5w30, a mislim i da Nisotec ispunjava kriterijume. Uz to mi je lako dostupan i siguran sam u originalnost. Vama i Vašima želim srećnu Novu godinu i Božić. Pozdrav, Miško
ИзбришиHvala! I Vama srećna Nova godina i Božić.
ИзбришиP.S.
Btw. Nisotec je (naravno) dobar izbor. Pozz
Поштовани,у БМВ 320 Д сипам Vastrol edge 5w30 са ознаком М.
ОдговориИзбришиТо је нови тип уља са неком Титанијум технологијом. Има ли неко искуства и да ли је оно боље од Магнатец Кастрола?
Poštovani,
ОдговориИзбришиSipate dobro ulje za Vaš motor.
Egde je top brend top brenda (kao što je Castrol).
Titanium tehnologija je predstavljena 2019. Medijski je bila značajno propagirana ali malo toga stručno je rečeno o tome (šta je). Imam dobru predstavu šta bi moglo biti ali ne bih da nagađam. Uprošćeno rečeno - nova generacija aditiva dobro usklađena sa kvalitetnom bazom.
Sve u svemu sigurno je za nijansu bolje od Magnatec-a ali u praksi nema neke razlike, što teško da opravdava razliku u ceni. Kako god, bilo koji Castrol 5W30 će biti o.k. za Vaš motor (uz BMW LL-04).
Pozdrav!
Poštovanje. Šta preporučujete za Fiat Punto Evo 1.3 multijet, 62kw, 2010,dpf,start-stop. Prešao 220000km.Fabrička preporuka je 5w30.Sada je u autu 5w30,piše da je sipano Total ulje, auto sam skoro kupio. Pozdrav.
ОдговориИзбришиPoštovani,
ОдговориИзбришиSve je o.k. nastavite sa 5W30. Total je pouzdan brend, svakako među isplatljivijim.
INEO ECS po fabričkim preporukama, može i MC3 (naročito posle 220k km).
ACEA C2/C3 ulja (zapravo C3 koja ispunjavaju i SAPS od C2) su najbolji izbor (uz gubitak uštede goriva od cca. 1% u odnosu na "čista" C2 ulja).
Npr. Kroon Presteza MSP ali i mnoga druga.
Dakle, najbolje ACEA C2 ili C2/C3 ali i C3 (ukoliko nema velike potrošnje ulja (više od litar između zamena) držite se C2).
POzdrav!
Hvala na odgovoru!
ОдговориИзбришиPoštovani,
ОдговориИзбришиPeugeot 1.6 blueHDi sa isključenim AdBlue sistemom (zbog sulude cijene zamjene istog). Originalna specifikacija je B71 2312. Da li bi u taj motor moglo B71 2290 ulje (preporuka za isti motor bez AdBlue-a) ili se ipak slijepo držati originalne specifikacije (slaba ponuda i značajno veća cijena)?
Poštovani,
ОдговориИзбришиDobar rezon (sa Vaše strane). 2312 je obavezan (ili čak "obavezan") baš zbog AdBlue (ponavljam i to je, čak, upitno ... zapravo da bi se ispunio euro 6b, c ili d ... i nešto manje potrošnje goriva).
Motor će biti isto zaštićen i sa 2290 uljem (specifikacije iz 2019 su skoro identične, osim po par detalja, koje sam uglavnom pomenuo ... možda ima još nešto ali nije od većeg značaja).
Uostalom oba su ACEA C2 te su razlike jako male (kod npr. euro 5 motora praktično nebitne ... osim tih 1% uštede goriva).
Da, možete voziti i sa B71 2290 (za Vaš slučaj).
Glavna prednost 2312 je baš tretman izduvnih gasova i ispunjenje novijih (euro 6) normi. Doduše proverite da li možete proći tehnički bez AdBlue, zbog ulja nećete pasti.
Još jedan savet: ako 2290 onda menjajte ulje na malo kraćim intervalima (npr. 20 umesto 30, ili 15 umesto 20, zavisno od preporuke (ne znam koji tačno motor i koji su uslovi vožnje). Ovo zbog većih zahteva za temperaturnu otpornost ulja (iako je razlika zapravo mala).
Pozdrav!
Motor je BHZ. Ulje se svakako mijenja na 15 hiljada.
ИзбришиHvala na preciznim informacijama, kao i uvijek!
Poštovani Stevo, upravo su mi u servisu sipali motul 8100 x-cess gen 2 u opel insignia 1.4 turbo sa tng. Ja sam trazio motul x-clean. Koliko vidim x-cess nije dexos 2 a nije ni c3. Koliko smem da vozim sa ovim uljem i trebam li da menjam.
ОдговориИзбришиUnapred hvala
Aleksandar
Već odgovorio, ali da ponovim i ovde:
ОдговориИзбришиPoštovani g. Aleksandre,
Još je gore nego što izgleda jer je originalna preporuka za Vaš motor zapravo Dexos 1 Gen 2, što dalje znači da je Dexos2 tek "zamensko" (za preko 100k km i više od toga).
Da li su u servisu pomešali "Gen 2" za ulje sa specifikacijom (nije isto!) ne znam ali vrlo je moguće. Ipak SAE 5W-30 od Motula koje zadovoljava potrebno je zapravo 8100 ECO-LITE 5W-30. Ako Vam ušteda goriva od 1-2% nije od primarnog značaja onda bi Dexos2 (ACEA C3 pa što noviji, 2016 ili 2021) bilo o.k. Dakle Specific Dexos2 5W-30 ili (makar) X-Clean 5W-40. S obzirom da ni Dexos2 ne ispunjava 100% zahteve za tretman izduvnih gasova, ako bar to nemate još je i gore (u tom smislu, motor u drugim segmentima neće biti ugrožen).
U principu ne bi trebali da dugo vozite sa uljem koje su Vam sipali. Recimo do 1/2 servisnog intervala (7500 km) mi se čini o.k. (nije strašno ni full ali vremenom se samo pogoršava ... ponavljanjem svakako rizikujete kraći radni vek sistema za obradu izduvnih gasova). Sledeći put promenite servis ili unapred tražite ulje potrebne (ili zamenske) specifikacije.
Pozz