Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

субота, 19. јануар 2013.

Cene ulja - bez komentara, Oil Prices - No Comment


Uzeo sam samo 7 (globalno) najvećih kompanija prisutih u Srbiji ( regionu Jugoistočne Evrope).
I took only 7 (globally) largest company present in Serbia (South East Europe).


Cena sirove nafte (price of crude oil, WTI):
Sredina januara (Mid January):
2007. cca. (approx.) 53$/barrel
2013. cca. (approx.) 93$/barrel

Shell Helix Plus (HX7):
Januar 2007. 600rsd; 7,5€; 9,7$
Januar 2013. 695rsd; 6,2€; 8,3$

Mobil Super S (2000)*:
Januar 2007. 680rsd; 8,5€; 11,0$
Januar 2013. 585rsd; 5,2€; 7,0$

Castrol (GTX) Magnatec*:
Januar 2007. 850rsd; 10,6€; 13,7$
Januar 2013. 740rsd; 6,6€; 8,8$

Texaco Havoline Extra:
Januar 2007. 595rsd; 7,4€; 9,6$
Januar 2013. 675rsd; 6,0€; 8,0$

Total Quartz 7000:
Januar 2007. 545rsd; 6,8€; 8,8$
Januar 2013. 490rsd; 4,4€; 5,85$

Elf Competition STI:
Januar 2007. 480rsd; 6,00€; 7,75$
Januar 2013. 430rsd; 3,85€; 5,15$

Lukoil Luks:
Januar 2007. 230rsd; 2,9€; 3,7$
Januar 2013. 425rsd; 3,8€; 5,1$

Valvoline Dura blend:
Januar 2007. 465rsd; 5,80€; 7,50$
Januar 2013. 570rsd; 5,10€; 6,80$


Sva ulja su 10W-40, API SL/CF (osim Shell Helix HX7 koje je API SM/CF)
All oils are 10W-40, API SL/CF (except Shell Helix HX7 which is API SM/CF)

Sve cene su za maloprodaju za pakovanje od 1 lit. sa PDV-om.
Cene su zaokružene na 0,05 jedinica (ili 5-10rsd).
Otprilike su to bile (ili sad jesu) najniže cene u Srbiji.
All prices are retail trade for 1lit. packaging including VAT.
Prices are rounded to 0.05 units (or 5-10rsd).
These were (and now are) the lowest (or around) prices in Serbia.

Napomena: Razlika u ceni baznih ulja je manja nego za sirovu naftu. Ali treba imati na umu da su sada osetno veće. Cene aditiva su porasle više nego (cene) baznih ulja.
Note: The difference in the price of base oil is less than that for crude oil. But keep in mind that there are now considerably higher. Additive prices rose more than the (prices of) base oil.

* Mobil Super S & Castrol GTX Magatec were also slightly cheaper in 2007. You could found them at a lower price (approx. 5%) without any special discounts. The above prices are for the largest importers at that time.
Mobil Super S i Castrol GTX Magatec su bili i nešto jeftiniji u 2007. Mogli ste ih naći po nižoj ceni (cca. 5%) i bez posebnih popusta (akcija). Gore navedene cene su za tadašnje najveće uvoznike (njihove isporuke za maloprodaju).

31 коментар:

  1. Pozdrav gospodine Stevo,
    javljam se za kratak komentar i jedno pitanje.
    Komentar:
    Upoređenje cena govori da ili je kvalitet ulja koje nam se prodaje jako opao u ovom periodu ili se koriste mnogo jeftiniji inputi, koji možda u startu daju približno isti kvalitet, ali ulja sa ovakvom bazom i cenama sigurno ne mogu izgurati punu kilometražu kao ranije. Pre neki dan sam menjao ulje u svom japancu (Suzuki Baleno 1.6) pa sam sakupio sve što je ostalo u garaži od ranije: Mobil Special S 10w40, Mobil formula S 10w40 i Mobil Super S 10w40. Na ovom poslednjem, pakovanje od 1 litra iz 2008. stoji neverovatna cena (u odnosu na sadašnju) od 799,00 dinara. Ovaj mix za sada odlično radi, a kako ulje menjam na 5.000 km i manje od godinu dana, smatram da neće biti nikakve štete, pošto je jedna od komponenti starija od 4 godine (na dnu boce nije bilo apsolutni nikakvog taloga).
    Sada pitanje na koje ne morate da žurite sa odgovorom:
    Molim za upoređenje (i preporuku) 2 ulja za Renault Scenic 1.6 16v, 2002. god, sa 165.000 km, 80% gradske vožnje (drugo ulje i njegove karakteristike su u zagradama):
    Elf Excellium NF 5w40 (Elf Evolution SXR 5w40: gustina na 15 c - 852,6 (854), kinematska viskoznost na 40 c - 85,11 (82,2), kinematska viskoznost na 100 c - 14,05 (13,6), tačka stinjavanja -39 c (- 39 c), tačka paljenja na 228 c (226 c), TBN 10,1 (9), IV ? (169). Podaci sa Profako site.
    Na kraju, malo zakasnela podrška gospodinu Isaku sa željom da iz svega izađe još jači.
    Pozdrav svima, Sava.

    ОдговориИзбриши
  2. Miks će odraditi posao bez problema.
    Čak ni 5 godina nije baš kao kod hrane ili lekova (mada i tu toliko puta greškom se prekorači pa "nikom ništa", uvek ima neke rezerve, taman ste stigli u pravo vreme da isto iskoristite).
    Naravno ne trabe čekati poslednji čas, a ako je ulje starije od 5 god. može poslužiti (bar) za dolivanje.
    Vaša dilema je ... akademskog tipa, jer će oba ulja odlično odraditi posao, uz malu razliku među njima.
    Mala prednost NF-u za vozila pre 2007. a SXR-u posle.
    Za Scenic iz 2002. (čak i za 80% grada) možete koristiti i 10W-40 ulja. Svako API SL i/ili ACEA A3-02 (ili bolje, novije) je O.K.
    Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. Po meni ovako gledajuci kao da je ranije marza bila dosta veca, odnosno da su ove danasnje cene nesto sto je normalno. Da li su ranije vise zaradjivali proizvodjaci, posrednici, trgovci, ne bih znao reci. Ili, cena sirove nafte ne utice toliko na krajnu cenu ulja, jer su u ceni ulja ugradjene mnoge druge stvari.

    ОдговориИзбриши
  4. Neću i dalje da komentarišem.
    Nije (svakako) samo jedan razlog a još manje samo ekonomska kriza.
    Deo odgovora je i u ranijim tekstovima.
    Vi pomenuste par razloga (nedostaje bar jedan značajan, pogađate šta hoću reći a on se obično sastoji i od jednog pomoćnog koji često ide kao desert na "specijalitet kuće").
    Cena sirove nafte ne utiče direktno (mada sve više da) na cenu baznih ulja ali postoji nesumljiva veza (bazna ulja za automobilska ulja se 99+% proizvode iz nafte).
    Postoji određena fluktuacija i čest pad cene baznih ulja pri stabilnim cenama nafte ali važi da su ona skuplja kad je nafta skuplja i obratno.
    Već postoji u tekstu ali da pojasnim sa još detalja ovaj deo.

    ОдговориИзбриши
  5. Niko me ne ispravlja pa moram sam!
    U tekstu "kolaž" provukla se greška, jer je u jednom delu (gde opisujem potrošnju ulja sopstvenog automobila) stajalo:
    "jer je sva prilika da se radi o 1l/1000km ± 1-2dl"
    očigledno sam hteo reći litar na DESET hiljada km.
    Sada je ispravljeno pa je u tekstu:
    "jer je sva prilika da se radi o 1l/10000km ± 1-2dl".

    ОдговориИзбриши
  6. Stevo, cekamo novi tekst, proslo je skoro mesec dana od poslednjeg?

    ОдговориИзбриши
  7. Ne ide ... šta da radim.
    Da ne obećam čvrsto ali dva bi teksta trebalo da "padnu" u februaru.
    Probaću do kraja vikenda jedan (makar bio više komentar).
    Hvala na podsećanju (i podršci)!
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  8. Sam si kriv, naviko si nas :)
    Dok ne stignu novi, citamo stare, podsecamo se , obnavljamo...
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  9. Koje je ulje najbolje za opel kadet 1.3 E,benzin&TNG,87god.?Da li zbog veka motora treba voziti i na benzin(ja samo startujem i gasim na benzin)?Unapred HVALA.

    ОдговориИзбриши
  10. Teško je reći - "najbolje je ...".
    Teorijski bi 5W-50 ulja (ili 10W-60) verovatno bila najbolja.
    Ipak, praktično to nije baš izvesno (na stranu što su to skupe varijante).
    Klasično mineralno (API SG ili čak SF ako se menja dva puta godišnje) uopšte nije loše rešenje, GAS takođe (API SJ ili SL, čak prednost SJ).
    Ako prelazite preko 10 hiljada km godišnje, ozbiljno razmotrite dve izmene u toku nje, pa bi 10W-40 hladnijih 7 meseci i 15W-40/15W-50 toplijih 5, bilo verovatno najbolje rešenje.
    Ne bih išao više od PS ulja. Verovatno bi ponajbolje bilo baš njih koristiti 10w-40 i 15W-50 iste serije (npr. Motul).
    Najrecionalnije rešenje je koristiti 15W-40 pa cele godine i menjati ga na cca. 7500km.
    Ponavljam, GAS nije obavezno ali jeste poželjno (nije ni velika razlika u ceni).
    GAS ulja, PS i sintetička (po redosledu navođenja) uglavnom ne uzrokuju procurivanje zaptivki ali ako postoji mogu ubrzati stvari i povećati potrošnju ulja pa i o tome treba voditi računa.
    Ukoliko motor "troškari" ulje (umereno više troši nego kad je bio mlad) onda 15W-50, prednost mineralnim (Aral, Selenia ... ) pa cele godine.
    Vek motora neće biti ugrožen ukoliko samo palite na benzin ALI je bolje da 5-10% vožnje bude na benzinu. Ako ništa drugo zbog pumpe za gorivo. Leti skoro da nije neophodno (nije loše mesečno izvan grada malo poterati, 10-20km) ali zimi bi trebalo malo više da se vozi na benzin. Dakle osim dužeg vremena potrebnog da se stvore idealni uslovi za prebacivanje (temp. RT oko 40°C) kraće gradske relacije (2-3km) bi s vremena na vreme trebali odvoziti na benzin, čak kada je izuzetno hladno (-10 ili manje) to raditi stalno (do "normalizacije" zimske temp. iznad -10 što je skoro cela ova zima, pa sad to nije bilo neophodno).
    Ljudi su prelazili po 300-400k km sa vozilom kao vaše isključivo na TNG (možda poneko paljenje zimi na benzin). Ipak, to ne znači da se procedura paljenja ne treba vršiti (po propisu) - na benzin, osim u špic leta. Vožnja isključivo na TNG ne smanjuje vek motoru kao celini ali ne doprinosi mnogo u odnosu na 10% vožnje na benzin (čak obratno) a utiče na kraći vek pumpe za gorivo (sasvim izvesno) i izduvnih ventila (nije baš izvesno ali jeste u proseku i na duge staze).
    Pozdrav!

    P.S.
    Ako već imate vozilo iz '87 (znači punih 25god.) i bez remonta motora, dobro je zamisliti se i reći "I'm doing fine!" (ovo dobro funkcioniše) pa nastaviti sa istim?! U svakom slučaju redovna zamena ulja i filtera (i onog za vazduh) je ključna u održavanju motora u idealnom stanju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман14. март 2013. 02:57

      Bez obzira da li auto radi na plin ili benzin mehanicka pumpa ima protok od nekoliko litara u minuti i to gorivo se vraca u rezervoar,takodje i elektricne pumpe kod monopointa i direktnog ubrizgavanja uglavnom rade za vreme pogona na TNG.Generalno motori su dugovecniji kad rade na TNG nema potrebe voziti na benzin osim do postizanja dovoljne temperature.

      Избриши
    2. Hvala na dopuni.
      Ipak sve to postoji u posebnom tekstu o TNG instalaciji (i više od toga).
      Dugovečnost "žute ptice" koja nikad nije ni paljena na benzin je takođe u posebnom tekstu ("do mesaca i nazad" II, čini mi se).
      Teorijski bi trebalo samo da se pali na benzin ali i kod sekventa i kod venturi sistema je u praksi (definitivno) češće da se pumpa (tečnog) goriva menja ako se samo pali na benzi a i ne vozi više od toga. Može se i objasniti i sa stručnog stanovišta ali to bi pre mogao neki maš. ing.
      Uglavnom, slažemo se da motor duže traje sa TNG-om i da je vožnja jeftinija.
      Pozdrav!

      Избриши
  11. Da se nadovezem, posle 15 godina vernog sluzenja Opel Kadeta 1,3 karburator, benzin-plin, 88god, cale je kupio Ford Focus 1,6 benz 2001 god.
    Kadet je prodat, teska srca, jer 15 god vernog sluzenja nije malo. Vozili smo ga svi, cale, brat, ja, sestra i neko od rodjaka kad bi mu zatrebao. Sluzice i novom vlasniku jos dugo sigurno zato sto je bio u stvarno dobrom stanju.
    Za zadnjih 15 god kod nas, sipano je samo 15w40 ulje, u pocetku Opelovo a zadnjih godina uglavnom Lukoil-ovo, i menjano je na oko 6000km. Auto je preso preko 300k sigurno. Za ovo vreme kod nas na motoru su zamenjeni samo podizaci ventila i gumice. Zadnjih 10 godina auto je vozen skoro samo na plin i palio je direktno na isti i na -21 bez vecih poteskoca. Neverovatan auto definitivno!

    Stevo, zanima me vasa preporuka za ulje u Focusa? Znam da je prva preporuka 5w30, da li nastaviti sa istom ili mozda preci na drugu viskoznost (5w40, 10w40). Auto ima servisnu knjigu i navodno 150000km. U buduce ce se voziti vrlo malo, mozda 6-7km godisnje, mesovite voznje, po neka dalja relacija (150-200km) i dosta kratkih (3-15km)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kadet je definitivno čudo!
      Ford bi mogao da:
      3) nastavi sa 5W30, A1/A5
      2) još bolje sa 5W30, A3/B4 i/ili C3.
      1) obzirom na 150k km (ako nisu i celih 200k km), 5W-40 ... ACEA C3 ili A3/B4-07 ili iz 2008. (po mogućstvu, inače bilo koje 5W40 u krajnjem slučaju).
      10W-40 bi bilo dobro rešenje za više vožnje van grada, ovako 5W-40 pa dok god ne počne da troškari ulje, onda na 10W40, pa na intervenciju motora, kad bude moralo.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Čudo je Ford! Sva ulja su standardizovali pa bez obzira na marku i tip samo udri Formulu F 5w30. Sjajno.....

      Избриши
  12. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  13. Postovani Stevo, jeste li dobro?
    Ocekujemo nove tekstove :)...

    ОдговориИзбриши
  14. Hvala za brigu! Dobro sam ... toliko dobro da ne stižem da se bavim sitnim životnim zadovoljstvima kakav je blog.
    Ma samo sam u frci (detalji nisu bitni), posla preko glave pa ne stižem.
    Obećah 2 teksta do kraja meseca .... možda i budu dva a jedan (preko vikenda) sigurno.
    Hvala još jednom, pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  15. Nisam zaboravio, spremio sam jedan tekstić.
    Ipak nisam uobličio. Uz sve obaveze povukli su me i na forumima gde sam bio aktivan (ceo vikend) pa ...
    "Sutra sigurno" - Patrik (iz crtaća Sunđer Bob Kockalone).

    ОдговориИзбриши
  16. Pozdrav G-dine Stevo,
    Pratim Vas blog vec neko vreme i zahvaljujem se na tome sto pruzate mnogo znacajnih informacija nama laicima kojima je stalo do nasih cetvorotockasa. Naime, htedoh cuti, nadam se dobar savet, od Vas koje je ulje najbolje za moj BMW 520i (benzin+TNG), 150 ks 24V, motor m50, 1990 god.? Motor ne trosi mnogo ulja, nakon duzih putovanja i pod jacim gasom opadne malo nivo, ali sve u svemu dolijem nekih litar do zamene, a dosadasnji interval mi je bio oko 12000. Koristim Lukoil semi-synthetic 10W-40. Automobil startujem na benzin, na plin prebacuje kad odstigne odredjenu temperaturu (dok ne izadje iz plavog kruga na tabli). Nemam tacan podatak koliko je automobil presao,a li sve u svemu u odlicnom je stanju, dobro se ponsa, ne dimi, ne pusta ulje nigde, i nakon 10000 km ulje je svetlo i cisto. Moje pitanje je da li je to dobro ulje za takav motor, da li je to adekvatan period zamene i posto razmatram moguc prelazak na mineralno ulje Lukoil ili drugog proizvodjaca (zbog nize cene), koliko bi to bilo dobro? Unapred hvala, budite mi zdravi i nastavite da nam pisete tako dobre tekstove. Pozdrav i svako dobro! :)

    ОдговориИзбриши
  17. Izostavio sam da je u pitanju model E34, mada se to cini logicnim za seriju i godiste, ali opet da naglasim. :)

    ОдговориИзбриши
  18. Poštovani g. Aleksandre,
    Lukoil je sasvim adekvatno ulje. U starijim uputstvima (originalnim) se navodilo da je 10W-40 za -20 do +20°C ali to je bilo tada (pre četvrt veka).
    Razmatranja Vam nisu promašena ali samo da naglasim (usput) da bi idealno bilo koristiti 5W-50 ili 10W-60 ulja za Vaš motor, doduše to bi i koštalo (uz skoro 5-6 litara za zamenu, naročito).
    No, to je više za one koji bi prelazili bar 15000km i/ili koristili automobil u težim uslovima eksploatacije.
    Lukoil Lux je sasvim O.k.
    Period zamene (verovatno godinu dana, uz 12000km) je takođe sasvim u redu, mada bi mogli da to ograničite i na 10 hiljada km, ipak je motor prilične starosti.
    15W-40 je verovatno jednako dobro (ili čak bolje?) rešenje za vas. Lukoil Lux je sasvim logičan izbor, mada je i Super (API SG/CD) bio adekvatan, ali to je više ako bi se odlučili na dve zamene godišnje pa da se kombinuje 10W-40 (zima) i 15W-40 leto. Osim toga ne vidim na Lukoil Srbija da takvog ima kod nas (šteta) već samo Standard koje je samo API SF/CC (te ne preporučujem).
    Osim Lukoil-a dobar izbor su i 10W-40 ili 15W-40 "GAS" ulja poznatih proizvođača.
    Možete i 15W-40 menjati na godinu dana ali je bolje to raditi na nekih 8000km (uprošćeno: tri zamene u dve godine).
    Lično mi se čini da bi 15W-50 ulja bila idealan izbor i to možda čak najpre mineralna (Motul 4000 ili Shell Helix HX5 K) ali i PS (4100 ili HX7).
    Ponavljam: 10W-40 zimi a 15W-40/50 leti je idealno osim po pitanju troškova. 15W ulja su dovoljna za do -15°C (pa i -18) i to im je jedina mana. Ako imate garažu i svakodnevno koristite auto, neće biti problema. Možete od jeseni i dolivati 10W-40 u 15W-40/50 (najbolje istog proizvođača i iste serije).
    To je i verovatno i ponajbolje. Uz zamenu na nešto manje od godinu dana možete zapravo i kombinovati pa kada zamena "padne" na početak zime koristite 10W-40 pa dolivajte 15W-40/50.
    Najjednostavnije je (naravno) nastaviti kao do sada ili koristiti samo 15W-40 ili 15W-50 pri čemu (za mineralna ulja) menjate po "kilometar-satu" na 10.000km.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vam puno na iscrpnom odgovoru. Ipak, posto cesce vozim na TNG, ove godine sam presao vise od 20000 km. Mozda ce to biti slucaj i tokom ove 2014, pa cu shodno tome imati opet dve zamene ulja, pa cu isprobati varijantu kombinacije 15w-40 mineralnog na prolece, a potom 10w-40 pred zimu. Zadrzao bih se na Lukoilu jer mi se cini dosta povoljnije od konkurencije a i nekako sam poprilicno siguran da kupujem originalan proizvod, za razliku od mnogih drugih "brendova" na trzistu. Prijatelj je godinama koristio Lukoilovo mineralno ulje 15w-40 u njegovom BMW 520i u motoru sa 12v, pri velikoj ekspoloataciji od skoro 100000 km godisnje, pritom vukavši prikolicu i tvrdi da nije imao nikakve promene na motoru. Poslusao sam njegov savet i ja sam zaista zadovoljan Lukolil uljem, jedino sto me je brinulo jeste taj moguci prelazak na mineralno (LUKOIL LUX 15W40 API SL/CF) nakon polu-sintetike. Ali, sto da ne, probacu ga prvom sledecom zamenom nakon zime, jer mu je cena i vise nego povoljna (nepunih 1400 din za 4l, tj ukupno 2000 din za potrebnih 6 lit za moj motor) Za polu-sintetiku Lukolil Lux treba izdvojiti oko 3300 za 6 lit, sto je prilicna usteda. Jos nesto, pomenuli ste mesanje ulja, pri prelazu leto/zima, (u slucaju ne menjanja istog) pa me zanima sme li se mesati mineralno sa polu-sintetikom istog proizvodjaca? Hvala jos jednom

      Избриши
    2. Lukoil ima zaista povoljne cene uz vrlo-dobar kvalitet i sigurnu originalnost, to se slažem.
      Ako već dva puta menjate ulje probajte kombinaciju dva Lux ulja.
      10W-40 PS i 15W-40 mineralna ulja se slobodno mogu mešati naročito kada su od istog proizvođača i iz iste serije (isti paketi aditiva, u neznatno različitim %). U PS ulju ionako imate 80-tak % mineralnog ulja (odnos u baznom ulju), odnosno nekih 65-70% od krajnjeg proizvoda (sa aditivima) je mineralno ulje. Mala razlika u viskoznosti baze nije od značaja.
      Dakle u smislu dolivanja ova se ulja slobodno mogu mešati (ako vam ostane nešto prethodnog).
      Pozdrav!

      Избриши
  19. G-dine Stevo,koje ulje preporucujete za Yugo IN 2006?Godisnje se prelazi 10000km uglavnom gradske voznje?Sta mislite o "Modrica long/lifeP 20w-60"?Unapred HVALA!

    ОдговориИзбриши
  20. Peugeot motor 1.1 nije mnogo izbirljiv po pitanju viskoznosti i mogu se koristiti ulja od 0W-40 do 20W-50. Kod novijih po pravilu 5W-40 a kasnije 10W-40 što mislim da je optimalno rešenje (uzevši i cenu i kvalitet u obzir).
    Kao i svi motori (naravno) osetljiviji je na kvalitet ulja a ne bi trebalo da se ide ispod API SJ.
    Modruča Long lIfe 20W-60 mi se ne čini idealnim izborom iako se može koristiti. Previše je to viskozno ulje. Ne bih preporučio ispod 100 hiljada km i samo za temperature iznad -5°C (dakle NE kao celugodišnje ulje). Može biti rešenje za dve zamene ulja (kao letnje) ali to Vam se ne isplati.
    Ukoliko je automobil prešao mnogo km (preko 120k km) i/ili malo troškari ulje dobra rešenja su 10W-50/60 a naročito (u smislu isplatljivosti dodatno) 15W-40/50.
    Pošto pominjete i gradsku vožnju, 5W-50 je verovatno ponajbolje ali je prilično skupo rešenje a i takva ulja nije lako naći.
    Čini mi se da bi bilo koje (od 4) Modričino ulje 10W-40 bilo najbolje rešenje kao i 15W-40 GAS ili Turbo Sint.
    Ukoliko postoji problem sa troškarenjem ulja, prvo proveriti zaptivke, a ako nije do njih 10W-50 Elf ili bilo koje 15W-50.
    Kod DMB motora LongLife je malo bolja opcija i može se koristiti i preventivno za motore koji imaju više od 1000 ili 1500 radnih sati (60 ili 90 hiljada km). Ali opet, ne i zimi (onda makar 15W-50).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam naveo,moja greska, da je auto presao 56000km,da je ugradjen gas,i sto je najbitnije da je zastavin motor.Da li to menja Vas odgovor?

      Избриши
    2. Bio sam (skoro) siguran da je Yugo Koral In model sa peugeot motorom, ali sam za svaki slučaj ostavio i odgovor za DMB motor (vidi kraj odgovora).
      Dakle na 56000km bih pre sipao 15W-40 ili 15W-50 pa celu godinu koristio isto (što za mineralna ulja i nije baš preporučljivo, eventualno Turbo Sini i GAs kao HC, oba). Možda tek za 2-3 godine (i to isključivo kao letnje) LL može biti dobro rešenje.
      Za DMB motor je i opcija da se dva puta menja ulje godišnje uz korišćenje jeftinijih (mineralnih ulja). Zimi 15W-40 a leti može i 20W-50 (a ne mora). Za 56000km nije kasno ni za 10W-40 ali to jeste nešto skuplje, te je samo jedna od mogućnosti (ni to nije obavezno).
      Sve u svemu kako vam se više isplati. Inače za pretežno gradsku vožnju mineralna ulja nisu da se menjaju na 10 hiljada km pa i o tome vodite računa.
      Pozdrav!

      Избриши