Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

четвртак, 23. април 2015.

Ko se boji vuka (još), Who is afraid of the ("Big, Bad") Wolf? Wer hat Angst vor dem Wolf?


Wolf Oil.
Odavno sam hteo da pišem o ovoj komapaniji ali nije bilo zastupnika (uvoznika).
Veoma čudno. U zemlji Srbiji (voljenoj nam "Šljivropi") ima najmanje 100 brendova (i najskupljih) ali nema nečeg što bi moglo da ide "kao alva".
Treba li još neki dokaz da je tehnička pismenost na ovim prostorima "brdovitog balkana" na "izuzetno" "visokom nivou" ... i da je ovde lakše brendirati bilo šta nego bilo gde (skoro tuča pri otvaranju H&m-a, slično nekada MacDonald's-a, zakazivanje za iPhone 6 kao da su vašarske bombone, prvo se na sajmu proda mečka od 200k € ... itd. ... sve do toga da će ti "dobro obavešteni" baja pre kupiti Castrol po 3x većoj ceni nego "tamo neki Wolf ..." koji je bar jednom u svojoj istoriji pravio isti (a pravila je i rafinerija u Modriči. ali sponzorisanje Evro kupova i tradicionalna ljubav prema fudbalu je čudo ...).
Dakle sada ima Wolf-a čak i u zemlji sa niskim standardom gde se lakše prodaje skupa roba nego "best buy". Ali tekst će (pravi) biti tek za mesec-dva ("no can do").
Za sada samo osnovno.
1) Uvoznik (je za sada) firma GazelaKomerc.
2) Wolf smatram za TOP 3 najkonkurentnijih kompanija u oblasti maziva u Evropi (uz poljski Lotos, znam još nisam ni sa njima završio ... eh i grčki Cyclon ... još kada bi "ekološka svest" (ali prava) bila na nivou da može da "svari" recilirana bazna ulja ... možda za 100 god. kad nafte više ne bude).
Od velikih je blizu (samo) Total grupa (Total/Elf/Fina).
3) Do (nesrećnih) političkih događanja sa Ukrajinom Wolf je bio (verovatno i sad ali znatno manje) jako prisutan u Rusiji ... ne samo proizvodima nego i transferisanjem tehnologije (npr. specijalnih industrijskih čvrstih maziva).
4) Wolf nije veliki brend ALI je veliki proizvođač. Centrala je u "centru događaja" - Belgiji ("srce" blending industrije Evrope). Manje je poznato ali ovo je verovatno proizvođač koji stoji iza najviše "privatnih robnih marki" (e pa ovo "Pera, Mika, Laza" ulje nije tako loše, pa nije, kad ga pravi Wolf).
Champion ulja su Wolf ... a ima i velikih i jakih imena (teško je reći trenutno kojih ali retko koji je "junak" ostao bez usluga Wolf-a).
5) Ulja su rađena po svim (svetskim standardima) od veoma kvalitetnih sirovina i po visokoj tehnologiji. Najmanje je prosek industrije, usudio bih se da kažem Referenca za industriju maziva.
6) Cene su umerene ... do jako niske. To je duža priča ali uzmite da je sigurno "best buy", vredi svakog dinara (centa).
7) Asortiman. Čaroban. Prevazilazi ili je ravan većini Mejdžorsa. Neka od ulja većina njih nema (5W-50) ili skoro niko nema (5W-60 ... samo još mađarski MOL).
8) Sve je potrkrepljeno odgovarajućim odobrenjima ... dobro, malo se štedi (Wolf naglašava šta je aktuelno i zvanično, ostalo je nivo kvaliteta) ali može se uzeti da sve što piše na ambalaži - VAŽI.
U principu svako ulje ima bar dobar deo onoga što piše što jeste pohvalno za sve kompanije koje nisu multinacionalni giganti (njima je lako da plate po par hiljada € za svako od njih, ako ih po ulju ima 5-6 pa puta više desetina ... cifra je pozamašna).
9) jesu li u nivu najboljih? (ili makar Mejdžorsa)? DA.
10) Osim toga često ih i prevazilaze a imaju i potpuno jedinstvena ulja. Na primer 100% PAO sintetičko 5W-40 (to u Evropi nema niko! Na kontinentalnoj, nije imao, nema i neće imati ... Millers je čini mi se imao ali delimično i to po paprenoj ceni). Uz to je jeftinije od prosečnog HC 5W-40 ulja.


Da, planiram da se i sam snabdem uljem ovog proizvođača (pre ili kasnije). Treba li još išta reći?!

Uzgred ... uvoznik je za sada skromno predstavio Wolf sa svega nekoliko udarnih ulja (10-15% asortimana). Više detalja u forumu SAAB klub Srbija (link je na blogu).

I na kraju:
Ko se boji Wolf-a (još)?
Da sam konkurencija, us...o bih se u gaće.
A šta je stvarno?
Još niko (se nije uplašio) ali bih već planirao promenu delatnosti (ili proširenje iste) ako se bavim trgovinom uljima.

Srećom po druge, ovo nije iPhone pa se neće baš prodvati kao ćeten alva (nekad).
E da se udari reklama na TV-u i to šestocifrenim iznosom u evrima ... onda bi već bio "seljak" što već nisam kupio isto (a nisam jer mislim da nema 20W-50 verzije, nijedne, a ja to od prošle godine sipam kao letnje, pa će sačekati zimu za 10W-40 ili još verovatnije 15W-40).
Inače, iz mora sličnih (mineralnih) 15W-40, Wolf-ovo se ističe. Ako bih morao da se izjasnim o najboljem ... verovatno bih tipovao baš na ovo.

Jeftino a dobro? Skoro nemoguće, ali bar kod maziva je lako (reći šta): Wolf !!
(sigurno i pre svih, tu su naravno i pomenuti Lotos i ostali ... )

Samo kuća od cigala (uozbiljite posao) ... ili će Vas Wolf oduvati ... pre ili kasnije!

P.S.
Neki već jesu (uozbiljili posao). Lukoil ide sa 20% popusta na ionako solidne cene (ali ne baš konkurentne kao nekda). Inače čak i 15W-40 SF/CC (Standard) im nije tako loše (trenutno u motoru uz "obogaćivanjem" sa FAM Gas) ... pošto sam malo kritikovao isto (u apsolutnom smislu ne u svojoj kategoriji). Jedino ostaje da nije baš za zimu kao što piše u Teh. dokum. (ništa ni gore ali ni bolje od drugih mineralnih), već sada je više nego o.k. (iako će izleteti na 5000km).
Moram da napomenem da je tu i Eko (Hellenic) koji je već smanjio (nisam primetio baš kad) svoje (ali zaista) nenormalne cene od prošlog leta, pa je na već solidne (ne preterane) cene dao popust od 20% (sve do kraja juna). PREPORUČUJEM!
Uzgred, za vlasnike starijih vozila (VW buba naročito) sa benzinskim motorom, jedina monogradna ulja vredna pomena su baš Eko (SAE 30, 40 i 50 API SF/CD) ostala su čisto "dizelaška".

67 коментара:

  1. Poštovani g. Stevo.
    Zagolicao me ovaj tekst o Wolf uljima.
    Da sam ga pročitao na nekom drugom mestu pomislio bih da je čist marketing.
    Ovako verujem da su ulja stvarno kvalitetna.
    Moje pitanje je sledeće?
    Ako bi upoređivali Wolf VitalTech 5W40 sa Shell Helix Ultra 5W40, a da ostavimo sa strane jačinu Shell brenda ili cenu Wolf ulja. Kome bi dali prednost bar onako teoretski? Znam da je za bilo kakvo precizno upoređivanje potrebno izvršiti labaratorijske analize.
    Još da dodam da oba poseduju Renault RN 0700 i RN 0710 odobrenja. Taj deo se uklapa u moju priču.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Miljane,
      Jeste pomalo i reklama ali je (u neku ruku) izvinjenje sa moje strane što nisam ranije pisao o njima (možda bi ih uvozili ranije ... možda).
      Ne bih (baš) upoređivao Wolf VitalTech 5W-40 sa Shell Helix Ultra jer (ipak) nisu iste kategorije.
      Pomenuti Wolf je u kategoriji sa Shell Helix HX7 5W-40 (ispunjavaju gotovo identične standarde, istih nivoa). U tom smislu su ulja potpuno uporediva i razlike su neznatne.
      Pravo upoređenje je Ultra sa Wolf ExtendTech 5W40 HM. Tu je sličnost veoma velika. Bez analiza (naročito eksploatacionih) ne bih iznosio nekakvo detaljno upoređenje. U principu je ista klasa ulja.
      Za nijasnu je (ne gledajući cenu) Shell kvalitetnije i to tek od pre par godina (zbog korišćenja GTL baznih ulja, III+ grupe, tj. VI po ACEA). Ipak, nije nešto što bi dalo toliko značajnu razliku da ova ulja ne bi ostala u istoj kategoriji. Wolf se shodno tome, verovatno, više isplati.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Hvala na odgovoru i izdvojenom vremenu!

      Избриши
  2. Postovani ,hteo bih da se nadovezem na pisanje o EKO Hellenic uljima!Cene su svedene na realno zbog toga sto je konacno odredjen covek koji ce se baviti iskljucivo uljima.Nadam se da ce se i posle odredjenog roka produziti akcija tj. ostati realne cene.Inace imam njihov katalog maziva pa ako Vam je interesantno mogu Vam ga proslediti!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Darko,
      "Konačno određen čovek" ... pa bilo je i vreme.
      Inače, uz saradnju sa Mobil-om, Eko je bolji nego što je percepcija u "narodnim masama".
      Jesam, zainteresovan sam katalog.
      Pozdrav!

      Избриши
  3. Proverio sam cene wolf ulja ,mislim da su vise nego pristupacne!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slažem se (ne znam sve ali na osnovu dva navedena u SAAB forumu, baš se čini tako).
      Pozdrav!

      Избриши
  4. Hmm Wolf iz Belgije..Dolaze iz iste zemlje kao i Sunocu..Negde nacuh da pakuju i GM ulja,potencijalni kandidat da ga isprobam u visokoj eksploataciji u Hundasakiju..Taman resih da probam Sunocu,kad' eto sada Wolfa...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ako moze neko poredjenje i vase misljenje u "borbi" izmedju G-Energy i Wolf ulja u gradaciji 10w-40...

      Избриши
    2. Sunoco je o.k. ... Sunoco ili Wolf (pitanje je sad),
      Osim cene, bacite novčić.
      Isto važi i u slučaju G-energy i Wolf GurardTech 10W-40. Ako već uzmemo u razmatranje Wolf ExtendTech 10W-40 e tu je već jasno - Wolf izlazi kao pobednik (a možda i nije skuplji ili neznatno).
      ExtendTech je jedno od najboljih (TOP 5 ili max. TOP 10) 10W-40 ulja u Evropi (MB 229.3 i VW 502.00 te API SM).
      Pozdrav!

      Избриши
    3. Sto se tice Wolfa ne znam kakva im je cenovna politika,ali Sunoco nije skup..E sada apsolutno verujem u vase poznavanje maziva i ovo top5(10) mi je apsolutno dovoljno po pitanju Wolfa..Trebam samo proveriti cenu za Extend i naravno dostupnost,pa ako je sve ok,da ga ubacimo u visoku eksploataciju,mnogo lera,kreni,stani voznje i sve ono sto taksi donosi sa sobom..

      Избриши
  5. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  6. Stevo, hvala za ovaj tekst. Ocekujem i ostatak uskoro. Nadam se da ces u njemu pomenuti bar najinteresantnija ulja posto je nerealno ocekivati komentar za sva motorna Wolf ulja.
    Bozo, aka Gripen, Saab Club Serbia

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gosn Božo,
      Najbolje da mi pošaljete kojih ulja ima od Wolf-a kod nas (na mejl, SAAB klub ili ovde) pa da pišem o njima (uz naravno, "specijalitete kuće" kao što su 5W-60, 0W-40, 5W-40 PAO ...),
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Od motornih ulja trenutno samo ovo:
      - WOLF GUARDTECH 15W40 SL/CF
      - WOLF GUARDTECH 10W40 B4
      - WOLF GUARDTECH 10W40 B4 DIESEL
      - WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3
      - WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III
      - WOLF VITALTECH 5W40 PI

      Dobio sam info, da ce postepeno prosirivati asortiman, tako da ce verovatno biti i 0w40, 5w50, 5w60, 10w50, 15w50, 20w50...a da li ce se zadrzati, verovatno zavisi od traznje...
      Pozdrav.

      Избриши
    3. Prilično skromno, ali jeste ono što se najviše traži.
      Doduše ovo jesu ulja koja se najviše traže i kao "štih proba" jeste nešto sa čime treba početi.
      Lično bih bio malo uporniji. Wolf je jednostavno ovde nepoznat brend, ali uz vrhunski kvalitet i nisku cenu morao bi da uspe ... doduše, Balkan je ovo pa me ništa (više) ne bi čudilo.
      Naravno osim navedenih (najavljenih) noviteta, 5W-40 PAO bi svakako trebalo da se pojavi.
      ExtendTech serija (10W-40 ako ništa drugo) takođe zaslužuje pažnju.
      Motociklistčki program takođe (RACING 4T
      15W50 ESTER i isto ulje u 5W-50).
      Teretni program je posebna priča a (tek tu) Wolf ima šta da kaže (kao i u sektoru industrijskih maziva ... doduše šta li kod nas od industrije radi, drugo je pitanje ... stranci često forsiraju svoje makar po većoj ceni (toliko o tzv. "slobodnoj trgovini" na Zapadu, dok mi shvatimo kako to tamo funkcioniše propašćemo toliko da nam neće koristiti).
      Pozdrav!

      Избриши
  7. Kod starog došla na red zamjena ulja... Renault 5, 1.1, '88. g.p., motor u solidnom stanju, ne troši previše ulja :) Ideja je da mu uzmem HX5 15W-40. Da li je to dobra ideja ili ima neka pametnija?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Dražene,
      Ideja je vrlo dobra.
      Nemam neku (posebno) bolju.
      Inače dolazi u obzir i 15W-50 (kao celugodišnje).
      Može i za dve zamene godišnje:
      10W-30/40 zimi a 20W-50 leti (ili 15W-50).
      Inače (originalna preporuka je 10.000km/12 meseci) ulje menjajte na 7500km (5000-8000km).
      Pozdrav!

      P.S.
      Ulje NE mora da bude (baš) API SL/CF (ali može), dovoljno je i SG/CD (min. SF/CC ili SF/CD).
      Dakle, HX2 je zadovoljavajuće (teško naći) a HX3 je standardno (dobro) rešenje. HX5 je (već) premium rešenje ... ne bih baš išao na PS ulja (iako dolaze u obzir), držao bih se (ipak) mineralki.

      Избриши
  8. Auto ne prelazi puno (ispod 5000 km godišnje), služi samo za do sela, tako da ide jedna zamjena godišnje. Pošto je razlika u cijeni između HX3 i HX5 neznatna, ići ćemo na "premium rješenje". Hvala na odgovoru!

    ОдговориИзбриши
  9. Poštovani g.Stevo,
    čitajući Vaš blog, došao sam u situaciju da probam sve što je novo, iako sam prezadovoljan onim što koristim, pa zato molim opet za jedeno poređenje (koristiće i drugima)
    Vozilo MB 180 CDI (2005,DPF), godišnje prelazi do 7.500 km, zahtevi MB 229.31, MB 229.51.
    Ulja, sada (i dalje) Eneos Hyper premium 5w40, sa tražena oba zahteva, eventualno, možda zbog male kilometraže godišnje Wolff vitaltech 5w40, MB 229.31. Ima ga u Nišu, cena 2.170 RSD za 4/1 l.
    Hvala i pozdrav.
    Sava.

    ОдговориИзбриши
  10. Poštovani g.Stevo,
    čitajući Vaš blog, došao sam u situaciju da probam sve što je novo, iako sam prezadovoljan onim što koristim, pa zato molim opet za jedeno poređenje (koristiće i drugima)
    Vozilo MB 180 CDI (2005,DPF), godišnje prelazi do 7.500 km, zahtevi MB 229.31, MB 229.51.
    Ulja, sada (i dalje) Eneos Hyper premium 5w40, sa tražena oba zahteva, eventualno, možda zbog male kilometraže godišnje Wolff vitaltech 5w40, MB 229.31. Ima ga u Nišu, cena 2.170 RSD za 4/1 l.
    Hvala i pozdrav.
    Sava.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Savo,
      Wolf Vitaltech 5W40 PI C3 je ono što Vam treba (možda se samo skratili ali "samo" Vitaltech" bez PI C3 nema MB 229.31 nego 229.3).
      Uzgred, zvanično MB (nijedno) odobrenje nemaju ni Wolf ni Eneos (u 5W-40 varijantama) ALI imaju u 5W-30 (MB 229.51, Eneos dva, Wolf tri).
      Kako god oba su pouzdanog "nivoa kvaliteta". (i sličnog, opšte gledano).
      Cena za Wolf je o.k.
      Vredi da probate!
      Pozdrav!

      Избриши
  11. Stevo, potrebna mi je tvoja pomoc. Posto nisi duzan da pamtis marke automobila citalaca, i njihovo stanje, da te podsjetim :) Vozim Hyundai Accent 2007g, sa predjenih samo 45 000 km. Do sada sam u motor sipao samo ulje gradacije 5w40, i za svo ovo vrijeme, motor ga nije trosio NI KAPI, od zamjene do zamjene. Negdje u julu sam nasuo Liqui Moly 4200 5w30 uz Motor Protect. Mogu reci da se motor utisao i da ima drugaciji (prijatniji) zvuk, crvena lampica pritiska ulja se pri hladnom startu nesto ranije gasi, a na kazaljki za gorivo sam primjetio sa nesto sporije pada, mada nista spektakularno... Jutros sam poslije predjenih 1000 km odlucio da provjerim nivo ulja i dozivio hladan tus - za samo 1000 km, nivo ulja je pao sa maximuma za neki milimetar ili vise, i to sa motor protectom, koji bi i na stublinama trebao ostaviti neki tanki sloj. Ljeto je bilo zestoko, ali i ranija su takodjer bila ista, pa nije trosio ulje. Sta moze biti uzrok?

    ОдговориИзбриши
  12. Poštovani g. Milane,
    Nemojte se ljutiti ali plašim se da nisam razumeo pitanje.
    Ako je nivo ulja pao za "neki milimetar ili (čak? i) više" za 1000km ne vidim neki poseban problem. Koliko to može biti? 2dl ili možda 3dl (ako uopšte)?!
    Znam da ste ponosni na "nultu potrošnju" ulja (do sada) ALi verujte (mi na reč) da je to: samo, isključivo, 100%, neporecivo, teorijski i praktično dokazano, itd. MIT, MIT, M I T (ali nije poznati institut) i ništa (ali baš ništa) drugo.
    Često se događa da od zamene do zamene bude "nula" a između zamene neki mm (niže).
    Ovome ima mnogo razloga. Prvo i osnovno je što se nivo ulje NE može baš u mm odrediti standardnom proverom nivoa (leti na +30 i hladan motor je mlak, ulje ima manju spec. gustinu (širi se) na većoj temp.), a i koliko može varirati između dva "referentna" merenja možete naći na CBC-u (DS9 ima pravi seminarski (diplomski) rad na tu temu).
    Na kraju krajeva, MP će pre povećati potrošnju ulja nego je smanjiti (iako u oba slučaja ne nešto značajno; duga je priča i komplikovana, a zbog TAJNIH SASTOJAKA bilo bi tu i puno nagađanja pa ne bih ih pravio, neka ostane na mom utisku).
    I posle (kraja-krajeva), moglo bi se čak zaključiti da motoru više "leže" 5W-40 ulja (čak bi to moglo i da se tvrdi) pa sledeći put zamenite nekim od takvih.
    LM 4200 nema (neku) veliku isparljivost (Noak 10,5%) ali je činjenica da dobra 5W-40 ulja imaju (još) manju (oko 8%) pa se (zavisno od motora) može očekivati i nešto veća potrošnja.
    DS9 je dokazao da to ne mora biti slučaj ALI u 80% slučajeva (doduše stariji motori) 5W-30 (i to baš 504/507 u motorima koji nisu VW grupacije) poveća potrošnju ulja u odnosu na 5W-40. Može biti i efekat "prve zamene" (kvalitetnije ulje, sa više aditiva, i manjom viskoznošću) ...
    Pratite šta se dalje dešava. Ako ostane na tih par mm možete (i trebate) i sledeći put da koristite isto ulje, a ako smakne još (makar to nije posebno JAK razlog za to) neki mm, vratite se na 5W-40 na sledećoj zameni.
    Iskreno, 10W-30 bi bilo još bolje za vaš motor ... da ne prelazite tako malo km godišnje, 5W-30 zimi a 10/15W-50 leti bi verovatno bilo (po)najbolje.
    Da ceo slučaj nije previše čudan, dokaz je i to da se za ovaj motor (i nekoliko Toyota motora, sa 5W-30 defaultom za (severo) Zapadnu Evropu) u toplijim klimatskim zonama koriste 15W-40 ulja (SL, čak i mineralna, ali naravno i PS).
    ITD.
    U svakom (svakijakom) slučaju nemate razloga za brigu.
    Svi (SUS) motori troše ulje, neki više, neki manje, nekad više a nekad i manje. Jedini automobili koji 100% imaju NULTU POTROŠNJU ulja (ali naučno dokazano) su TESLA modeli.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Noack, naravno (da ne brišem ceo post).
      Kad se već ispravljam i da dopunim prethodno:
      Tzv. (mitološka) "nulta" potrošnja ulja, često bude samo zbog kondenzata, nesagorelog goriva i sličnog (osim već gore navedenog).
      Pozdrav!

      Избриши
  13. Poštovani g.Steva,
    Imam Stilo Jtdm 103kw,Eur 3, 2004 g.,180k km, do sada sam koristio Shell Helix Ultra 5W-40, no prateći Vaš blog vidim da preporučate za određene motore OPTIMALNA ulja pa Vas molim koja tri ulja preporučujete za moj motor.
    Unaprijed hvala,
    Đorđe

    ОдговориИзбриши
  14. Poštovani g. Đorđe,
    Shell Helix Ultra 5W-40 je jedno od optimalnih ulja za vaš motor. Optimalno je koristiti bilo koje ujle koje zadovoljava zahteve proizvođača (standard, još bolje odobrenje). "Optimalnost" može (dodatna) biti i po ceni i to je to.
    Malo uprošćeno ali u suštini tako. Shell je odlično ulje a za Fiat je posebno dobro (iz iskustva mnogih a i zbog ispunjenja zahteva i premašivanja toga, konkretno Ultra ispunjava 9.55535-Z2 što je više od N2 što traži proizvođač (Fiat). 9.55535-N2 je praktično ACEA A3/B4-04.
    Zbog više gradske vožnje za vaš motor je bolje koristiti što kvalitetnija 5W-40 a Shell Ultra spada baš u takva.
    Menjajte jednom godišnje ... ili na 20k km (u vašem slučaju prvi uslov).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g.Steva,
      Zahvaljujem na Vašem odgovoru, drago mi je da sam izabrao optimalno ulje, pre svega zahvaljujući Vašim savetima na blogu, želim Vam puno dobrih članaka i novih pristaša Vašeg bloga!
      Srdačan pozdrav,
      Đorđe

      Избриши
  15. Stevo, imam problem sa mjerenjem nivoa ulja. Kada izvucem sipku za mjerenje, sa jedne strane sipke, nivo je na sredini, sa druge strane, pokazuje blizu maximuma (ne treba da napominjem da je auto na ravnoj podlozi). Serviseri - ne znaju, i glavni zakljucak je da i ako je na sredini, nema velike potrebe za dodavanjem, mada zelio sam ljetos da dodam par dcl bas zbog visokih temperatura. U ranijem javljanju u septembru, u vezi sa potrosnjom ulja, napisao sam da je nivo bio na maximumu, a ovu drugu pojedinost (sa druge strane sipke) sam izostavio, jer je nisam smatrao bitnom, a eto, mozda je fakticki ulje cijelo vrijeme bilo na sredini, samim tim i termicki opterecenije, sto je na "zvizdanu" izazvalo pad nivoa ulja. Jesam li u krivu? Pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. O merenju nivoa ulja imate ceo seminarski rad na CBC-u (član DS9 u temi "koliki vam je ... nivo ulja").
      Nivo je verovatno "negde između" što je i optimalno. Ne bih premašivao max. makar sa jedne strane nivo bio na sredini.
      Čak i ako je na sredini nije tako strašno, zapravo je vrlo dobro (i za leto). Otprilike bi između toga i maks. bio neki optimalan nivo (maksimum ali ga ne preći) tako da nema potrebe dolivati ulje.
      Pogotovu sad kada su temp. ispod 30 cel. u hladu (čak i za vikend neće preći 25 kako kažu meteorolozi). Ako imate vremena pogledajte temu na CBC forumu.
      Pozdrav!

      Избриши
  16. Postovani,
    Zainteresovala me ova tema o Wolf uljima i moje pitanje je koje ulje od pomenutog proizvodjaca biste mi preporucili za VW passata 2003god 96kw dizel presao 250000km inace do sada koristio Castrol edgge 5w30. Unapred zahvalan na odgovoru.

    ОдговориИзбриши
  17. G. Stevo, molim Vas za preporuku u izboru ulja za renault megane 2 1.5 dci, 78 kW, bez dpf-a, 2007., 130 000 km. Npr. shell helix ultra 5w 40, motul x-cess 5w 40, ravenol hcs 5w 40, liqui moly top tec 4100 5w 40, fuchs titan gt1 5w 40, eneos premium hyper 5w 40, eneos sustina 5w 40, mobil 1 new life 0w 40. Molio bih Vašim redosljedom, "suvim" kvalitetom. Napomena je da je 30/70 u korist gradske vožnje.

    ОдговориИзбриши
  18. Poštovani g. Vladimire,
    nemam dovoljno (javno dostupnih) podataka da bih mogao da napravim takvu listu.
    Otprilike ste je sami napravili s tim što Fuchs i Eneos Hyper idu ispred LM-a. Sustina i New Life su možda i najkvalitetnija ulja ali ostaju gde jesu zbog toga što su sva prethodna kompatibilnija (mada su oba upotrebljiva).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  19. To znači da nema potrebe platit gotovo duplo više za sustinu u odnosu na shell. Do sad dobra iskusva sa shellom. Ali sam mislio da bi i motul mogao biti kvalitetniji obzirom na probleme na Bliskom Istoku s GTL-ovim postrojenjem i obzirom da je nivo kvalteta za shell nešto niži u odnosu na zapadno tržište. Znači da je shellova GTL tehnologija ipak level više u odnosu na hydrocraking ili nešto PAO-a i estera kod motula. Svakako hvala, isporobat ćemo nešto od navedenog obzirom da je sve solidnog kvaliteta. Hvala Vam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa bar je kao malo PAO+estar ... Sustina je izuzetno ulje ali je primarno (iako ne po specifikacijama) pravljeno za benzinske motore, tj. može itekako u dizel-e, naročito novije generacije gde su zahtevi C3, ali kod nešto starije generacije dizela (prva decenija tekućeg veka) neće posebno da dođe do izražaja, a izuzetno je ulje (bez ZDDP-a, što je zaista ektravagantno iako je Fuchs imao takvo još pre skoro dve decenije).
      POzz

      Избриши
  20. Shell je onda ipak odnos cijena i kvaliteta daleko najbolji, 30-ak eura za 5l, tako da ne treba puno kalkulirati. Hvala. Lp.

    ОдговориИзбриши
  21. Sad planiram da sipam Wolf u Toyotu Corolu Werso 2.0D4D...sta mislite?
    Eneos sam koristio ali ajde da probam i ovo🙂

    ОдговориИзбриши
  22. Poštovani,
    A što da ne? Uzmite samo ulje istih specifikacija.
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  23. Poštovani Stevo,
    Zainteresovao sam se za Wolf motorno ulje, nakon posete lokalnoj prodavnici delova za automobile, gde sam od vlasnika dobio preporuke za Wolf ulje za moju Opel Astru G. Napomenuo mi je da su mnogi vlasnici Astre resili problem potrosnje ulja, bas sa odgovarajucim Wolf uljima. Sta mislite o tome i koje biste mi Wolf ulje preporucili? Vozim Opel Astru G 1.6 8v, 62kW, Z16SE motor, 2002 godište.
    PS:Tragajuci za informacijama o Wolf uljima na internetu, naisao sam na Vas vlog i prijatno se iznenadio, sve pohvale!

    ОдговориИзбриши
  24. Poštovani Stevo,
    Zainteresovao sam se za Wolf motorno ulje, nakon posete lokalnoj prodavnici delova za automobile, gde sam od vlasnika dobio preporuke za Wolf ulje za moju Opel Astru G. Napomenuo mi je da su mnogi vlasnici Astre resili problem potrosnje ulja, bas sa odgovarajucim Wolf uljima. Sta mislite o tome i koje biste mi Wolf ulje preporucili? Vozim Opel Astru G 1.6 8v, 62kW, Z16SE motor, 2002 godište.
    PS:Tragajuci za informacijama o Wolf uljima na internetu, naisao sam na Vas vlog i prijatno se iznenadio, sve pohvale!

    ОдговориИзбриши
  25. Poštovani,
    Izvinite na malom kašnjenju ali nisam aktivan kao ranije. Za Vaše vozilo je najbolje koristiti SAE 5W-40 ulja i to "Full-SAPS" (obična, ACEA A3/B4).
    U slučaju Wolf ulja VITALTECH 5W40.
    Ulje menjajte na godinu dana ili 15000km (izbegavajte produžene intervale zamene, koji su mogući kod novog vozila).
    Mogu se koristiti i 0W-40 ili 5W-30 ulja ali bez posebnih prednosti, za starije motore naprotiv.
    Čak ni 10W-40 nije neupotrebljivo ali bi ga trebali menjati na 10 hiljada km ili 6 meseci pa nije isplatljivije od SAE 5W-40.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  26. Александар11. јун 2020. 15:18

    Profesore Stevo...Poštovanje...Otac vozi Renault 5 1.4 1990g. Motor ne troši ni kap ulja, prešo 190.000km. U poslednjih 10-ak godina vožen na ELF15w40.Prešo bi sad na MOTUL 4100 10W40 ILI 15W50?! Šta bi bilo bolje?! Moj auto je Renault megane 1998g. 1.4 Prešo je 245.000km al na 200.000km remontovan(nove karike i ležaji radilice) ne troši ulje. Do sad išlo ELF10w40. Prešo bi takodje na MOTUL 4100 10W40 TURBOLIGHT IL NA 15W50?!Pitanje :Šta bi najbolje išlo u našem slučaju?! Pozdrav od Aleksandra!

    ОдговориИзбриши
  27. Александар11. јун 2020. 16:07

    Zaboravih reći, renault megane 1 ide na plin-gas a renault 5 na benzin. MOTUL naspram WOLF(10w40... 15W50) Razlike u nijansama ili je MOTUL klasa za sebe?! Hvala još jednom...

    ОдговориИзбриши
  28. Poštovani Aleksandre,
    Za Reno 5 najbolje bi bilo da Vaš otac nastavi sa Elf 15W-40 ... a da ideja nije Vaša?
    Zašto menjati tim koji dobija?
    Ako baš "mora" onda pre SAE 15W-50. 10W-40 bi više bila zimska varijanta uz 15W-50 ioli 20W-50 leti.
    Nekako bi dobro 15W-40 sve to pokrilo ili pak 15W-50 PS ulje (Motul, Total, Texaco ...).
    Isti odgovor kao prethodni. Ostao bih na 10W-40 ... dobro, Elf ili ne kako god. Motul nije baš "klasa za sebe" razlike su u nijansama (i Wolf je vrlo dobro ulje).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  29. Pozdrav
    Postovani Stevo,nemogu naci ulje Wolf,Ali sam pronasao zato ulje Ardeca pro longlife,5w30 iz Belgije
    Vaše misljenje o uljima Ardeca
    Recimo u poredjenju sa izvikanim brendovima Castrol Edge ili Mobil 1 esp 5w30
    Ili jeftinijim uljem Total Ineo longlife 5w30
    Hvala
    Bojan

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je baš bilo kao "gluvi telefoni", podpitanje posle 2 meseca pa video tek posle 4 meseca ... "milina".
      Ardeca je verovatno solidan brend ali "ni prići" Wolf-u (a isto su iz Belgije). Beneluks je centar blending industrije u Evropi pa tu ima svega i svačega. Ardeca je relativno novi ("post komunistički") brend, tj. tek -1 godinu od pada berlinskog zida.
      Mnogo manje od Wolf-a (a i kompanija je mnogo manje renomirana, ako uopšte prave ta ulja). Kod nas se svašta može uvesti a princip "sve može da se proda ako je cena dobra" je doveo do toga da ima 10x više uvoznika od potrebnog (na ovako malom tržištu).
      Izvikani brendovi makar imaju (sva potrebna) odobrenja (a i Wolf takođe, i tačno je naznačeno šta je zvanično a šta nivo kvaliteta). Od gore navedenog pre bih birao INEO LL nego Ardeca ulje.
      Pozz

      Избриши
  30. Poštovani Stevo,
    U potpunosti se slažem sa vašim stavom u vezi kvaliteta Wolf ulja. Naime, od pre tri godine naša kompanije zastupa ova ulja za teretna vozila i svi koji su se udostojili da probaju ovaj brend imaju veoma pozitivna isustva čak neočekivana u odnosu na jače ( nama poznatije) brendove. Veoma je teško edukovati ljude i menjati njihove navike ( koje su često čak i finansijski neopravdane ) tako i sama prodaja i razvijanje brenda na našem tržištu ide sporo i teško .

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      U potpunosti se slažem da prodaja i razvijanje brenda na našem tržištu ide sporo (zapravo bilo gde, a ovde posebno, jer ljudi "neće 'leba da jedu ali će kupiti Castrol ili nekog drugog Mejdžorsa").
      U dva maha sam koristio Wolf ulja (jednom ste mi i poslali, a jednom kupio) i još nekolicini prijatelja preporučio i svi su bili zadovoljni.
      Za komercijalni program bi zvanična odobrenja trebalo da olakšaju posao ali tu često ide "ja tebi (a) ti meni", uzeću od "kuma, brata ..." nema veze, jako ime a mala razlika u ceni (kod transporta, mada može biti i značajna za veći vozni park) i tako to (obično) ide.
      Ništa, pa javite se na mejl, teško da bi mogao da Vas "udenem" za saradnju, ali nešto sitno (da ne troši mnogo vremena, tipa prezentacije i slično) bi moglo da dođe na red čim malo popusti ova pošast od virusa.
      Doduše, čim popusti "odo' ja" (na druge, isplatljivije i više u mojoj struci, poslove; no dok se opet sve to ustali par nedelja/meseci bih mogao da imam neprebukiranih ... nadam se ... možda i ne).
      Pozdrav!

      Избриши
  31. Анониман2. март 2021. 12:59

    Postovani Stevo
    Prodávac mi nudí umesto ulja Wolf officialtech 5w30 longlife,
    ulje Chempion specific 5w30 longlife
    Kaze ista fabrika,2 proizvode????
    Dá li je neka prevara u Pitanju?
    Vaše misljenje o Chempion ulju???
    (Chempion je i jeftinije nego Wolf!)
    Budite ljubazni
    Bojan

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Bojane,
      Već sam o ovome pisao (mada verovatno samo u komentarima, mada više puta), ako je brend Champion onda je tačno (Chemp bi mogla biti prevara ili ste samo loše otkucali).
      Ipak, i pored toga, preporučujem Wolf jer je proizvođač. Champion je u ovom slučaju samo brend ... o.k. ako je velika razlika u ceni ali i onda je Wolf sigurn(ije)o original.
      Champion je "mega" brend, odakle sve to stiže ne znaju ni oni što prodaju.
      Pozz

      Избриши
  32. Анониман2. март 2021. 13:28

    Oprostiteg g.Stevo
    da dodam samo na ovo iznad!
    Prodavac mi dao podatke;
    Chempion OEM specific 5w30 ll
    -Visk.161
    -sulf 0,77
    Flash p. 234
    Pour p. -42
    Bn mg/coh 8.8
    Kako Ví vidíte u odnosu na Wolf ulje officialtech 5w30 longlife-da li je isto ulje?
    Kako je jeftinije od Wolfa?
    Ili mozda u odnosu na Total Ineo Longlife 5w30,kvalitetom?
    Hvala unapred
    Bojan

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Izgleda da su to ista ulja (nije tajna da Wolf radi za Champion brend). Kako je Champ jeftiniji? Pa, kako su robne marke u trgovačkim lancima jeftinije od proizvođača?
      Pitanje je više za nekog ekonomistu ili stručnjaka iz marketinga. Uglavnom to ide uz velike količine i takve ugovore. Trgovačka marka ne vuče za sobom cenu brendiranja ... dodatno, proizođač tu ima nižu marginu zarade ali dopunjava svoju proizvodnju (i nabavlja sirovine povoljnije) i tako sve nešto ...
      I Champion ima zvanične approval-e, tako da ... ponavljam, ako je sigurno "original" (već nije jer ga ne prave, ali ako je to što piše na etiketi) onda je Champ. sigurno isplatljiviji. I na kraju (još jednom i nema više): ako je velika razlika u ceni, Champ. - naravno, ako ne - Wolf (naravno).
      Pozdrav!

      Избриши
  33. Анониман7. март 2021. 07:30

    Pozdrav,i hvala na svemu!
    Samo da dodam,pogresno sam otkucao,umesto "E",treba da stojí "A" ! CHAMPION ulje!
    Inace,bio sam iznenadjen kad mi ga je prodavač ponudio umesto ulja Wolf(odmah,brzinom svetlosti)sto sam Vam i napisao!
    Nazalost,ne upitah ga odakle je,Ali predpostavka je da je Belgija!
    Svako dobro!

    ОдговориИзбриши
  34. Анониман7. март 2021. 08:39

    Postovani,samo jos da dodam i ovo nadjoh.Oprostite
    http://www.m3garage.cz/fotky39115/fotov/_ps_304mb---65604---champion-oem-specific-5w30-ll-iii---04-02-13.pdf#page=1&zoom=auto,-47,848
    Bojan

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Na žalost ne mogu da otvorim link.
      Inače za Champ postoje podaci kao i za Wolf ... i nisu 100% identični, mada se većina poklapa ... tako da potvrđuje da su to ista ulja. Pozz

      Избриши
  35. Анониман8. март 2021. 11:40

    Velika hvala gospodine Stevo!
    Bitno mi je Vaše misljenje,zaista!
    Rado citam i pratim Vaše textove i komentare!
    Ovaj link je bio za odobrenje Daimler Benz,i imaju i za BMW,na njihovim stranicama
    Predpostavka da ima i za koncern VW!
    Zvanicno!
    Uglavnom,mnogo je tzv "laznjaka",specijalno vecih Brendova!-njih izbegavam,skroz,na našim prostorima!
    Zato i gledam put,prateci Vas i Vaše komentare-kako pronaci sto bolje,kvalitetnije(a i jeftinije,sto da
    ne)ulje !Verovatno manje lažnjaka!
    Sklon sam Vise "zapadním"proizvodjacima i fabrikama,priznajem,nego istocnim.
    Gledao sam,eto Wolf i Kroon,i dobio Evo ponudu Champion!
    Cenovno-mozda najniza u odnosu na Valvoline,Texaco Havoline,Gore vec pomenute Wolf i Kroon,kao , i "istocne varijante" TIPA -Total Rumunija,Mannol Litvanija,Lotos Poljska,Mol Madjarska!
    Nekako izabrah-sredinu od ovih ponudjenih,mení su to ova ulja;Champion,Total,Mol,Valvo,Texaco Havoline!
    Čini mi se da sú tu negde,u 5 deka,sto bi se reklo!
    Lotos i Mannol nesto nebih,
    A Wolf i Kroon su skuplji,mozda kvalitetom nesto bolji,mada neznam!
    Eto,toliko
    Nastavicu i dalje pratiti Vaše textove i komentare!
    Ziveli i svako dobro Vam zelim!
    Bojan


    ОдговориИзбриши
  36. Postovani gospodine Stevo.Mene zanima koje ulje sipati u pd motor tdi 96 kw pasat?Sve sam isprobao i uglavnom na 10.000 km popije motor od pola litra do litar ulja.Nacitah se o wolfu mnogo i verovatno 5/40 wolf bi bilo primerno?I jos jedno pitanjce.Posto je pasat star presao pola miliona km osetio sam ako padne na sipci ulje na pola sipke,a ja dospem malo da bude prema vrhu sipke motor se lepse ponasa.Mirnji rad.Neznam da li smem to raditi?Unapred zahvalan.Goran

    ОдговориИзбриши
  37. Poštovani,
    Potrošnja koju pominjete nije posebno velika (i nenormalna) ... čak i za motor sa manje km ("nulta" potrošnja ulja je samo mit i/ili mispercepcija). Tako sam hteo napisati (prethodno) pre nego što sam video ključnu informaciju (o pređenih 500k km).
    Budimo realni, taj automobil je stigao do meseca pa još 3 puta oko planete ... potrošnja koju navodite za taj slučaj je "NULA".
    To Vam ne bi trebalo da smeta (nikako).
    Pa dolijte na cca. 5000 km par dl ulja (do vrha na mernoj šipci) i sve će biti o.k. (da, naravno da to SMETE (valjda, ako se ne plašite ... čega?) da radite, TO se u principu radi (doliva ulje, 1-2 puta u toku servisnog intervala).
    Dodato, ulje menjajte na max. 15000 km i to ako je više km van grada; za pretežno gradsku vožnju skratite na 10-12 hiljada km).
    Wolf je o.k. (ulja su isplativa), bilo koje 5W40 sa VW 505.01 će biti o.k. (i 5W30 ali zbog starosti motora, prednost prvo navedenom).
    To su praktično sva njihova ACEA C3 ulja u 5W40 visk. gradaciji. Imate na njihovom sajtu (centralnom) mogućnost traženja ulja po viskoznoj gradaciji i specifikaciji pa će Vam izbaciti pogodna.
    Ne znam (doduše) koja se od njih mogu naći kod nas (proverite).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gospon Stevo sa kasnjenjem pisem koristio sam wolf 5w 40 i pise da odgovara za moj pumpa dizna motor 1.9 tdi 130konja.Kilometrszu sa njim pravim 90% autoput voznja 130/150 km na sat.Trosi ulja isto kao i castrol i ta brendirana pa necu da dajem 7000 din za motul iste specifikacije.Wolf dosta jeftiniji.Samo me brine dal je wolf 505.01 i motul 505.01 isti sastav ulja jer je velika razlika u ceni.Ne brine me potrosnja uopste od 1 litra na10.000 km.Dolijem 3 dcl kas bude na pola sipke i lepo radi ova starudija sa 570.000 km ako nije vracena kilometraxa.Ko zmaj ide.Redovno menjam na 10.000 a mozda bih mogao i na 15.000 ali star mi auto 22 god pa radije na10.000.Srdacan pozdrav.Dragan Beograd

      Избриши