Super moderna serija ulja, namenjena
smanjenoj potrošnji goriva i modernim motorima.
Na prvi pogled bi se reklo da se radi o
idealnoj seriji za Honda motore (što jeste tačno) ali je upotreba ovih ulja
(naravno) daleko šira.
0W-20 FE
Ispunjava: ACEA: A1/B1-10, API: SN i ILSAC:
GF-5.
Sjajno ulje ali je više za upotrebu u servisima (Hondinim pre svega).
Dobar izbor za mnoge Honda benzince kojima je 0W-20 (primarna) fabrička
preporuka, naročito u prvih 100 (200) hiljada km (ili prvih 5-6 godina
upotrebe).
0W-30 C3 FE
Ovo ulje je idealno za dizele sa obradom
izduvnih gasova (DPF). Opet se ističe Honda koja zahteva ACEA C3 i 0W-30 ali
može biti interesantno ulje i za mnoge motore koji imaju propisano ACEA C2
(PSA).
Ispunjava:
ACEA
C2 (uslovno zbog većeg (granične HTHS vrednosti), C3, API SN/CF i nivo
odobrenja:
BMW
LL-04, MB 229.31
Najvažniji tehnički podaci (zaokruženo):
Viskoznost na 40°C: 67 mm2/s, na 100°C: 12;
indeks viskoznosti: 182. (T)BN: 7,8; tačka stinjavanja: -54°C, tačka paljenja:
224°C i viskoznost na -35°C: 5900 mPa×s
Visok indeks viskoznosti čini ovo ulje
upotrebljivim isto kao i (bilo koje) 5W-30. Visk. Na 40 cel. je slična (prava (ISO)
68-ica, što je kod motornih ulja SAE 20) sa njima (ili SAE 20, naravno manje mu
opada visk. Sa temp. pa ne samo da ostaje SAE 30 na radnim temp. nego je na
granici SAE 40 ... ). Ono što je vanserijski, to je tačka tečenja koja je među
najboljima uopšte. Ovo Vam sigurno neće trebati (čak i u većem delu Kanade ili
Norveške) ali može zimi (naročito u gradu) smanjiti potrošnju goriva za par %
(kraće relacije ili oko 1% na iole dužim).
0W-30 FE
Varijacija na temu (prethodnog ulja). Zašto?
Ovo ulje je namenjeno pre svega benzinskim
motorima i (ili non-DPF dizel) malo starije generacije (do 2008. Ili 2009.) gde
se ne zahtevaju Mid-SAPS ulja nego su pogodna i ona „normalna“. Nešto drugačiji
balans aditiva ali uz više ZDDP-a, prija nešto starijim motorima (do 10 god.),
naročito onima koji imaju 0W-20 kao fabričko punjenje (mnogi Honda motori, pre
svega benzinski).
Neznatno drugačije osobine nisu od značaja
(akademska razlika u odnosu na prethodno). Na primer: Ind. visk. 179 u odnosu
na 182, visk. Na 40°C je 66 umesto 67, tač. tečenja: -51°C ... i nešto manja
(bolja) visk. Na -35°C: 5600 mPa×s; spec. gustina je manja (844 u
odnosu na 852 kg/m3) što je uslovljeno korišćeni baznim uljima (o tome malo
kasnije). Najveća razlika je BN koji je sada 10,1. Sulfatnog pepela (umerenih i
za TNG zadovoljavajućih) 1,1%.
Ispunjava:
API SM, ACEA A3/B4-(20)12, BMV LL-01, MB 229.3, VW 502.00/505.00
Zanimljivo da nije naveden API CF ali mislim da
je to samo greška (u kucanju (štampi)) u teh. dokumentaciji. Ovo je sigurno
tako (da ima i CF) jer ispunjava ACEA B4 (i to koje, iz 2012.) osim toga i
vrednost baznog broja je takva da više odgovara (starijim) dizel motorima.
I na kraju (ali ne i po značaju), ovo ulje je
PAO (skoro čisto, praktično jeste, malo ima HC ulja ali više kao rastvarača
(ispod 5%)). U doba (vreme) kada je to (postalo) retkost, ovo je VREDNO
POMENUTI. Zbog ovoga bi ovo ulje motori mogli da manje troše a i moglo bi da
bolje podnese veća opterećenja motora kao i duže intervale zamene (do nekih 20
hiljada km, zavisno od preporuke proizvođača motora). Prethodno ulje nema PAO
osnovu nego je bazno ulje III+ grupe, tako da iako modernije (aditiva što se tiče
a i same koncepcije) kod motora (posebno benzinskih BMW, Mercedes, VW ili
Honda) iz prve polovine prve decenije XXI veka se ovo „starinsko“ može pokazati
(čak) i boljim.
0W-40 FE
„Stariji brat“ prethodnom ulju.
Ispunjava:
API SN, ACEA A3/B4-12, MB 229.5
(zvanično odobrenje), BMV LL-01, VW 502.00/505.00, PORSCHE: A40, Renault RN 0700/0710.
Dakle, SN umesto SM i (pre svega) MB 229.5 umesto 229.3 (uz mogućnost
veoma dugih intervala izmene … i do 40.000km ali tipično na 20 do 25 hiljada
km). Tu su i dodatni Porsche i RN (nivoi) approval-a.
Iz MSDS-a se ne može jasno videti ali izgleda da je i ovo ulje (dobrim
delom) PAO ali uz (značajno) veće učešće SHC baznih ulja. Osnovni paket aditiva
je (najverovatnije) identičan kao kod prethodnog a 0W-40 verovatno ima i
dodatni “booster” paket(ić) uz veći procenat polimera.
Sličnost je očigledna iz tehničkih podataka koji su manje-više identični
osim (naravno) većih vrednosti viskoznosti na 40 i 100 cel. Tačka tečenja je
-57°C što je još bolje (i dokaz učešća PAO), ili ukazuje da je kod prethodnog
greška. (T)BN je identično a sulf. pepela ima isto (1,09% ako ćemo u detalje).
Svakako dovoljno za TNG. Sve u svemu ovo ulje je idealno za mnoge Honda
(benzinske) motore, neke od Saab-ovih, mnoge Mercedes-e (za sve MB 229.#
zahteve, ali naravno ne i 229.#1) ali i BMW-e (koji imaju LL-98, LL-01 zahteve,
ali naravno i starije (iz devedesetih) ukoliko su u dobrom stanju (ili posle
remonta)).
Dobro ulje za 5W-40 default i motore koji su u idealnom stanju, i to ne
samo onih navedenih kroz nivo ispunjenih approval-a (MB zvanično). Može takođe
biti odličan izbor za starije motore sa 0/5W-30 default-om. Može (u odnosu na
5W-40) da uštedi oko 1% goriva ali i više kod kratkih zimskih (gradskih) vožnji.
Jako dobro štiti motor pa je i solidan izbor za 0/5W-30/40 zahteve pri velikim
naporima motora (naročito za “tridesetice”).
5W-30 Ultra FE
Hmmm … Meni lično (jako) zanimljivo ulje, ali kad se prvo pogledaju
standardi deluje daleko od toga.
Dakle, navedeno je (samo): ACEA C3-12 i API SN/CF.
Iskreno, ovo je ulje gde se ne naplaćuje (dodatni) porez (u vidu plaćenih
odobrenja i udovoljavanja svima i po svaku cenu) uz praktično identično
identične (ili zanemarljivo različite) osobine kao i slična 5W-30 ulja sa
raznim odobrenjima. Jedino bih bio oprezan kod VW 504/507 zahteva i (uopšteno)
motora od 2009. pa nadalje (do 5-6 god. starosti) inače svuda gde je C2, C3
zahtev (ili sličan kroz (razno)razne zahteve kao što je PSA 2290, RN 0720
(čak), GM LL-A/B-025, Dexos 1/2 (naročito, kao i kod Renault-a, za više od 5
god. i i/ili 100.000km) i slično).
Bazno ulje je od štokova III bazne grupe uz pristojan paket aditiva
(standardan C3). Ima (doduše) i nešto malo mineralnih ulja (do 5%) i manji deo
HC ali u principu je “većinski” sintetičko.
Viskoznost na 40°C: 67 mm2/s, na 100°C: 12,2;
indeks viskoznosti: 182. (T)BN: 7,2; tačka stinjavanja: -36°C, tačka paljenja:
220°C i viskoznost na -30°C: 6280 mPa×s, sulf. pepeo: 0,77%.
Osobine su slične (na višim temp.)
0W-30 FE, uz nešto manji Bazni Broj (Number). Tačka stinjavanja je (naravno)
značajno lošija i standardna za 5W-30 ulja napravljenih od baznih ulja III
bazne grupe. Ovo ukazuje i da je Wulf (možda) permutovao brojke za 0W-30 C3 FE
i 0W-30 FE (za tačku tečenja, logično je da je kod C3 -51 a kod PAO A3/B4 svih
-57 cel.).
Sve u svemu ovo je ulje idealno za korišćenje kad motor (automobil) izađe
iz garancije a ima zahteve koji se naslanjaju na ACEA C3 (ili jednostavno API
SM ili SN).
Cela serija je namenjena i smanjenju potrošnje goriva (odakle i ime) ALI
tu ne očekujte čuda, prelazak sa 5W-30 na 0W-30 i analogno sa 5W-40 na 0W-40,
može da uštedi oko 2% goriva ali ne očekujte više od 1% u prosečnim uslovima
(naročito mešovitoj vožnji).
Zaključak: vrlo dobra ulja, vrlo dobra (serija, proizvođač …), cene
umerene … JAKA PREPORUKA!
Kao i uvijek, zanimljivo štivo. Kada će biti obrađena VITALTECH serija, koja je (prema meni) zanimljivija za vozila koja su kod nas u eksploataciji?
ОдговориИзбришиU prvoj polovini septembra ... ako ću imati vremena, to je tad a posle je neizvesno do kraja oktobra ili početka novembra.
ИзбришиHvala na (brzom) komentaru!
Slažem se da je zanimljivija serija ali ima i više različitih ulja te je vremenski zahtevnije.
ИзбришиPozdrav!
Pozdrav Stevo,imam nov auto skoda rapid 1.2tsi 63kW.preso sa sa njim 8000km za 5 meseci.Ulje je vec pocelo da crni.Auto je u prvih 800km razradjivanja potrosio 300ml ulja i od tad ulje na meracu ne pada.Ukratko.Preporuka servisa je da se ulje menja na 1 godinu ili 15000km.Da li da menjam ipak ranije.Pretezno vozim relacije 10-15km(selo-grad) okolina Nis-a.Auto ne opterecujem nesto posebno.normalna voznja,retko kad zustra tj da se ide preko 3000 obrtaja.Trenutno je u motoru castrol edge 5w30 long life 3.Ulje i filter bih morao da menjam u ovlascenom servisu zbog garancije,a kod njih 1l kosta 1900din.cena nije problem ukoliko cu produziti vek motoru,auto cu da vozim duzi niz godina.Pozdrav i Hvala unapred.
ОдговориИзбришиPoštovani g. Miloše,
ИзбришиVi ćete voziti dugi niz godina Vaš automobil (bez ikakvih problema) i ako ulje promenite na 15000km i ako ga promenite odmah.
Lično bih promenio ulje na 10 hiljada km pa nastavio sa servisnim intervalom na 15000km.
Neće ništa faliti motoru ni ako prvi put zamenite na 15000km ali bih probao (insistirao) da zamenim ranije (odgovaraće vas od toga). Vama definitivno više odgovara održavanje po km jer prelazite više od 15000km pa da li startujete sa 10 ili 15 po meni nema nikakve veze. Ipak, proverite da li sledeća zamena može na 25 hiljada km ili mora na 15 (znam, nema veze sa životom ali neki servisi insistiraju ...) jer Vam se onda NE isplati.
Castrol je o.k. to je i fabričko punjenje.
Pozdrav!
Da budem jasniji:
ИзбришиLično mi se više sviđa da prvi put zamenite ulje ranije (na 10 god. tih 5000km neće ništa značiti) ALI politika servisa je da odradite ceo mali servis ... pa čisto da imate i to u vidu ...
Verovatno je praktičnije ići "po njihovom".
Uzgred, proverite da li (posle prvog servisa, na 10 ili 15 hiljada km) možete preći na fleksibilni interval zamene ... sa 20.000km godišnje Vama se to daleko više isplati (menjati na 30 hiljada km ili po kompjuteru, ukoliko imate tu opciju).
Pozdrav!
Zahvalnost Aleksandru Kovalovu na 232. registraciji!
ОдговориИзбришиHvala na odgovoru.Bio sam do servisa i ne prave problem da menjam prvi put na 10 000km,filter ulja i ulje.a ostalo stvari na 15000 ili godinu dana.tako da cu verovatno tako i da menjam ubuduce na 10 000km ili jednom godisnje.Trenutno sam vise prelazio nego inace.A sta predlazes za Skodu fabiu 2010.1.2 htp 51kW.presla je prave 222 000km,sipano castrol 5w40 od kako je kupljena.i dalje lepo vuce,motor ne trosi ulje,nije popustio nigde...
ОдговориИзбришиOdlično, što se tiče servisa.
ИзбришиZa Skodu bih (jednostavno) nastavio sa Castrol-om.
Pozdrav!
Šteta što nemaju nešto za naše punoletne jugiće - vredelo bi testirati kako ova ulja prijaju zaptivkama :)
ОдговориИзбришиPoštovani,
ИзбришиWolf ima ITEKAKO šta za (naše) punoletne jugiće:
Wolf Guardtech 15W-40, 20W-50 i (čak) monogradno SAE 40 sve u API SF/CD!
Zahvaljujem za 233. registraciju!
ОдговориИзбришиMali problemi sa internet konekcijom (od početka vikenda pa nadalje) će možda odložiti neki odgovor mada za sada za toliko nije problem (i za slanje i primanje mejla). Inače je protok slab, radi samo WiFi (kućni) i ima prekida, pa molim za razumevanje (nadam se još ne više od 24h).
ОдговориИзбришиObaveze rastu ali jedan tekst u toku septembra sigurno stiže a odgovori na pitanja će biti redovni (makar ne više od dva dana zakašnjenja).
Hvala na razumevanju!
"Mali" problem je rešen!!
Избриши(sve po starom ide ... ali novog ima ... jedino što nije lako pobediti zmaja po imenu Nestižeme ali polako ... što bi rekli u državnom sektoru: "... posao neće da pobegne, nije zec", "... ima dosta do penzije", "... vrednoća je zarazna (a inače štetna)" i slično.
Šalim se naravno, tu sam da pomognem koliko stignem ... a do sada (osim par onih koja nisam video na vreme) sam na većinu pitanja odgovarao u roku od 48h (obično više od 24h samo kad sam na putu ... pametni telefoni su ipak više za pitanja tipa yes/no (da/ne)).
Zahvalnost za 235. prijavu. Najnoviji ("drug") član je g. Dejan Serafimovski.
ИзбришиAko ništa drugo registrovani članovi (uvek) imaju prednost za odgovore ... bilo je i nagrada za pitanje meseca ... sada više (na žalost) ne.
Ipak, lep znak pažnje (potrošiti par minuta za registraciju). NIšta konkretno ali daje (bar) malo na značaju bloga.
Da sumiram utiske, Motul 710 2T u motornu testeru. Potrošeno 25l goriva i 0,5l ulja (50:1, 2% smeša). Sipano u Jonsered CS 2165 i McCulloch CS 350. Pre Motul-a sam koristio Husqvarna hp ulje i baš davno FAM Duotakt sint (uvek 2%), tako da u suštini sa tim pravim poredjenje. Obe testere lakše pale, manje dime i oštrije su na gasu. Nisam uočio neke anomalije do sada, kao na primer prljanje karba, auspuha, stradanje klipa i cilindra tako da zahvaljujem "majstorima i poznavaocima" na savetima koje sam ignorisao i poslušao Vas. Jedino što imam želju da isprobam je Motul 800 2t off road, ali ne znam da li sme tako nešto u testere i koji odnos smeše bi bio idealan?
ОдговориИзбришиPoštovani,
ИзбришиNa prvi (pa i drugi) pogled ovo ulje bi trebalo da je baš za motorne testere ... (off road) ... međutim, mislim da je bolje da ostanete na 710 2T ... jednostavno nemam tačan sastav istog (u stvari trebalo bi da imam ... morate mi dati par dana da dođem do daha) ... drugo: preporuka da se za sisteme za injektiranje goriva koristi 710 ... treće je visoka tačka paljenja (i najvažnije) što znači da je bez rastvarača (može biti bolje za neke namene ali otežava mešljivost sa benzinom ... uslovno govoreći) i na kraju krajeva (najbitniji) standardi se ne navode (iako se premašuju) što opominje da nije baš najbolje za sve.
Nastavite sa 710 mislim da je više nego o.k.
(Husqvarna NE pravi maziva, prave ih drugi za tu firmu ... ne može se tražiti nestandardno mazivo ... a 710 ispunjava sve (najviše) standarde za 2T ulja).
Pozdrav!
Poštovani g. Ivane,
ОдговориИзбришиIzabrali ste jedno od najboljih ulja za motor vašeg automobila. Ima još dosta mogućnosti, ali bih izdvojio samo još: X-clean (bez +) u 5W-30 ali i 5W-40! (ovo drugo ... možda i za nešto kasnije ... npr. posle 250k km kada bi moglo da postane i izbor br. 1). Inače od Shell-a mislim da je najprostije (i najbolje) Ultra Extra 5W-30 (ima još nekoliko koja dolaze u obzir).
I na kraju ali ne i po značaju: Motul Specific LL-04.
To je 5W-40 ulje ali za našu klimatsku zonu i cca. 200k km pređenih bar je ravnopravan izbor svim 5W-30 uljima.
Obzirom na način korišćenja 5W-40 mi se čini čak i ubedljivijim ili makar ravnopravnim (od početka, što više km više glasam za njih).
Ulje menjajte jednom godišnje ... ili na 25000km (što je skoro identično kod vas).
Pozdrav!
Poštovani g. Ivane,
ОдговориИзбришиBaš sam razmišljao da li da pomenem i kombinaciju da menjate na 20 hiljada km bez obzira na vreme (jer je dopušteno i do dve godine) pa nisam. Kod novih automobila je preporuka 30 hiljada ili dve godine. Navodite da je servisni interval do sad bio 25000km. Auto ima u sebi (pa već 8-9 god.) godina i cca. 200k km ... nije to ni mnogo za dobro održavani BMW. Ne vozite mnogo kratkih gradskih relacija ... sve u svemu, menjati ulje na manje od 20 hiljada km je čisto bacanje para. Ajd' možda je i svih 25000km malo i škrtarenje ali sam uzeo u obzir način eksploatacije (normalan, da normalniji i lakši ne može biti).
Mislim da će se Clean+ pokazati odlično.
Pozdrav!
Da, još jedna "sitnica". Dizel gorivo je sad kod nas dovoljno dobro da se zbog njega ne mora skraćivati servisni interval (i E5 je kvaliteta a motor zahteva "tek" Euro (Evro) 4, tj. EN 590:2004).
ОдговориИзбришиUzgred, da zahvalim i za 236. registraciju na blogu (možda ste to baš i Vi, ne vodim tačnu evidenciju a bloger (standardni) alati nisu od pomoći ili ja ne znam da izlistam hronološki kada se ko registrovao).
ОдговориИзбришиPoštovanje g. Steva,
ОдговориИзбришиSve čestitke za održavanje sjajnog bloga. Zamolio bih za malu pomoć, ako vam vreme dozvoljava.
Trebam uraditi godišnji servis moga Range Rovera HSE, automatic, 4.600cc, 165 KW, 1998 g. Posle generalnog prešao oko 60.000 km i dosta dobro se drži do sada. Benzinac, ali vozim ga na TNG. Godišnje predjem od 10000-15000 km. Otprilike 50% je lokalna gradsko-seoska vožnja, a 50% otvoreni put.
Do sada sam koristio Total 9000 5W-40, ali ove godine imam osećaj da se nije najbolje pokazalo na ove velike vrućine (45 stepena u senci). Auto je posebno osetljivo na ulje i ako mu nije sve "pod konac", znaju ventili da počnu kucati. Fabrička preporuka za benzin je 5w40, ACEA A2-96 ( u knjižici pominju se i opcije 5w30, 5w50, 10w30, 10w40, 10w50, 10w60 ). Molim za vašu preporuku par najadekvatnijih ulja za TNG (Wolf, Kronn, Mobile,??) od proizvodjača kome može da se veruje :) Hvala unapred. Ivan
Poštovani,
Избриши5W-50 ulja bi trebala da budu idealna (mobil 1 peak life ali još više Wolf VitalTech koje je idealno i za TNG). Ako nemate problema zimi (temp. niže od -20°C) dozale u obzri i 10W-40/50/60.
Nivo kvaliteta danas ispunjava većina ulja na tržištu (i 10W-40) tako da to nije (neki problem) ... treba izabrati originalno ulje i od kvalitetnih baznih ulja.
Uz normalne uslove vožnje (kakve ste opisali) možete menjati jednom godišnje (inače bi uz dve zamene lako našli kombinaciju).
10W-40 su više nego zadovaljavajućeg kvaliteta ali zbog tolikih letnjih temp. bih ipak išao na (zavisno od zimskih uslova) 5W-50 ili 10W-50/60.
U 5/10W-50 nije baš veliki izbor ... a već sam naveo dva odlična ulja (10W-50 ... Elf, eventualno Q8 ... Total ... Wolf je teško naći na Istoku). Elf je tu najisplatljiviji i sasvim je o.k.
10W-60 je pak preporuka za Mediteranske klimatske uslove. Ako se prepoznajete u takvim bilo koje originalno (Wolf, Mobil 1, Kroon, Shell ...) je PRAVI IZBOR.
Jeste da je sadrž. sulf. pepel nešto veći ali je i dalje o.k.
Dakle izbor je širok. Ako iako možete nabaviti Wolf 5W-50 (VitalTech) uzeo bih ga kao prvi izbor (idealno za TNG i bolje od 10W-50/60 mada to uzmite uslovno nije to nešto zbog čega ne mogu ni ulja sa 1,2% sulf. pepela (ili 1,3% kao M1 10W-60).
Što se finansija tiče najbolje prolazite sa Elf-om a ako koristite vozilo za terene (leti) onda 10W-60 ili leti to a zimi 5W-40 ili 5W-50 (mada su uslovi koje pominjete, normalni).
Kom proizvođaču verovati? Svim navedenim. Pravo je pitanje kom trgovcu verovati? Najbolje onome koji je na sajtu proizvođača naveden kao distributer za područje.
LIčno je moj stav da je 5W-50 idealan kompromis ali takvih ulja je sve manje (Kroon je do skoro proizvodio ali mislim da više takvog ulja nema).
Ponavljam, 10W-50/60 je jednako dobar za temp. iznad -15, a vi procenite šta Vam je činiti.
Već je API SG dovoljno za vaš motor (naravno treba težiti ka SL ili više).
Pozdrav!
g. Steva, zahvaljujem na promptnom odgovoru. Bili ste u pravu - proverio sam kod obliznjeg dobro snabdevenog trgovca uljem: na lageru imaju samo Elf-a 5w50 cena za 4l je 26 EUR a za litar nesto vise od 8 EUR. Taman da kupim 4+1 litar, a trgovac (kad je cuo da sam nezadovoljan od Total-a) mi kaze: Sta ce ti onda Elf, koji proizvodi ista fabrika, kao i Total, samo pod drugim brendom.
ИзбришиOdlucio sam da probam dvojnu kombinaciju koju ste pomenuli: Zimi (oktobar-maj/juni) jedno ulje, a leti (juni/juli-septembar) drugo ulje za velike vrucine. Kod nas temperature zimi retko ili skoro nikad ne idu ispod 15-20 stepena, a leti znaju da budu ekstremni i preko 50 st. celzijusa. Mali "problem" je sto u "zimskom" periodu (oktobar-maj/juni) izvozim max. 2000-3000 km. Najveci deo voznje mi je leti (juli-septembar) od 7000-12000 km. Dali bi 5w30 zimi i 10w60 (ako ga nadjem) leti bilo bolje resenje za mene...i dali da trazim specijalnu gradaciju za TNg ili bilo koje kvalitetno ulje dolazi u obzir. Hvala. Pozdrav.
Nije bio problem u kvalitetu (sa Total uljem), bar mi tako izgleda, nego sa viskoznom gradacijom.
ИзбришиNema potrebe za 5W-30 zimi, mislim da je 5W-50 više nego dobro (na velikom minusu su čak iste viskoznosti a na višim temp. je svakako 5W-50 bolje, naročito za starijim motor).
Ne treba se opterećivati specijalizovanim uljima za TNG (ionako su 5W-40 ili 10W-40) naročito ako budete dva puta godišnje menjali ulje (na kraćim servisnim intervalima).
Ako ne nađete 10W-60, i 10W-50 (ima ga Elf) može biti vrlo dobro rešenje a u krajnjem slučaju i 5W-50. Ipak, Elf (kao API SG) bi morali menjati nešto ranije nego API SL (SJ, SM ili SN) ulja.
Taman da bude idealno "zimsko" ulje.
Praktično bilo koje kvalitetno ulje (ACEA A3 ili A3/B4) će biti dovoljno dobro i za TNG.
Elf 5W-50 ispunjava minimum i možda nije idealno ulje za TNG ali svakako može poslužiti za kraće servisne intervale (5000-7500km, maks. 10 hiljada). Do maja meseca će poslužiti jako dobro.
(ipak u 5W-50 je ovo ulje niže kategorije nego Wolf ili Mobil, te više preporučujem ta ulja ... Mobil je doduše (sigurno) skuplji, a Wolf (ako ga nađete) može biti i slične cene).
Fuchs ima takođe jako kvalitetno 5W-50 ulje (API SL) koje je takođe bolje od Elf-a.
Niži stepen isparavanja i veća HTHS vrednost 10W-50/60 ulja će sigurno prijati motoru u letnjim mesecima. Za normalnu upotrebu je zamena na 7 do 12k km sasvim u redu.
Pozdrav!
Poštovani g. Ivane,
ОдговориИзбришиZF i BMW imaju već dugu tradiciju "fill for life" punjenja menjača. Bez bitnijeg razloga ne bih insistirao na zamemeni (koja još i poprilično košta).
Možda za par godina (npr. sledeće na 10 god.) konsultujte servis ALI ne navaljujte ako kažu da ne treba. Svako pravilo ima i izuzetak a ako je neko punjenje "for (car) life" onda je to kod BMW-a.
Ako već menjate ulje (npr. za koju godinu) zamenite BMW servisnim uljem (nećete uštedeti mnogo, alternativa ima ali nisu ispod 15€ a i teško se kod nas nalaze). Ako nema problema (i dok nema) nema ni razloga da se ulje menja.
Uzgred, čak i bez "fill for life" novi Dex VI se menja tek na 250k km (odnosno 150k milja što je nešto manje). Ovde nije Dex VI u pitanju ali sam naveo kao dodatni razlog da pre toga i ne morate ni servis da konsultujete.
Pozdrav!
Najnoviji član je Ivan Pejović. Zahvaljujem na 237. registraciji.
ОдговориИзбришиStevo, odličan je blog. Sve pohvale, samo tako nastavi. Kad je reč o Wolf uljima, gde kupiti original tj. ko je ovlašćeni uvoznik za Srbiju?
ОдговориИзбришиPoštovani,
ИзбришиOvlašćeni uvoznik za Srbiju je firma Gazela Komerc d.o.o.:
http://gazela.rs
Pozdrav!
Pozdrav
ОдговориИзбришиMijenjao bi ulje na Punto JTD,i dvoumim se izmedju Optima magnum 5w40 ili Mabanol Xenon Alpha Synth 5W-40.Sta bi mi vi preporucili?Inace vozim zustrije,pa mijenjam ulje na max 10000 km.
P.S
ИзбришиDa li slucajno znas kakva su alpet ulja?
Poštovani,
ИзбришиOptima Magnum i Mabanol Alpha Synth su veoma slična ulja. Oba su o.k. za Punto JTD (i preporučujem). Bolja su opcija od ACEA C3 ulja, mada na zameni od 10 hiljada km nije od značaja (mogu i ova druga).
Magnum ima bolji podatak za tačku stinjavanja (tečenja) pa je nešto bolje zimi, mada za temp. do -25°C nije od značaja. Eto to bi moglo da bude prednost.
Vidite koje je jeftinije, lakše dostupno ili jednostavno koje se vama (iz bilo kog razloga) više sviđa.
Pozdrav!
Mr. Mahoney,
ИзбришиThank you for your registration!
Alpet ... nemam pojma (iskreno rečeno).
Kompanija je relativno mlada (tek je punoletna) i gorivo im je biznis ... maziva su verovatno usputna stanica.
Verovatno nije loše a koliko je dobro ne bih znao reći.
Nisu mala kompanija pa se ne bi brukali sa lošim kvalitetom a imaju komparativne prednosti (terminali za bazna ulja) kojima mogu postići dobru (nisku) cenu.
Može biti dobra kupovina ali zaista ne bih znao (iskreno nisam ni čuo za njih, sad sam malo prelistao na net-u o njima).
Pozdrav!
Hvala na odgovoru! Vjerovatno cu uzeti mabanol,posto mi je prijatatelj ovlasteni uvoznik i dobijem ga po nekih 4e litar.Vidjeti cemo kako ce se pokazati.
Избриши