Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

среда, 06. јануар 2016.

Yacco (ulja) 1.01


Ovo sam mogao i u prethodnom teksu ali sam (prvo) mislio da ostavim za kraj. Kako kraja neće biti (baš) skoro, da umetnem ovde dok je sveže.

Dakle, imam za (sve) Vas jednu dobru i jednu lošu vest (u vezi Yacco ulja):
Yacoo je kupio Total (pre više od 20 god.)

To je ta (ista).

Dakle, Yacco je ostao zaseban brend unutar Total grupe, pri čemu je dobio jaku potporu (verovatno zato i toliki broj odobrenja, mada verujem da bi ih bilo bar približno i bez toga). Verovatno se koriste logističke prednosti inače bi za jednog malog proizvođača bilo teško organizuje globalnu prodaju (mislim da su prisutni svuda, na svim kontinentima, ali ovo je malo napamet, uzmite sa rezervom).
Imaju (kao takvi) izvesnu samostalnost. Šta dobija Total zadržavanjem posebnog brenda?
Mogućnost da bolje suzbije konkurenciju, kako onu veliku tako i (pre svega) opasne male i srednje proizvođače. Ako Elf svojom povoljnom cenom treba da razbije pre svega nacionalne kompanije, Total da (bar u Evropi) bude car u svom dvorištu (nešto povoljnijim cenama od Mobil i Shell-a, a Chevron i Valvoline pre svega komparativnim prednostima (obzirom da su Francuska kompanija), onda je Yacco nešto kao Silkolene Fuchs-u ili tako nešto.
Total ne može sebi da dopusti šire korišćenje PAO (tek simbolično) a naročito estara pa je tu Yacco-ova šansa. Verovatno (sigurno) su mineralna i (S)HC bazna ulja Totalova i to je tako logično.
Ostalo su proizvodi pre svega Francuske ali i (čega nema) nemačke hemijske industrije. Aditivi (mutifunkcionalni paketi) se sigurno nabavljaju iz Total izvora, ali sigurno Yacco koristi mogućnost da ponegde "zgusni" ("zaprži") čorbu korišćenjem booster paket(ić)a.
Dakle, to je Total (Elf) kvalitet, eventualno (neki) +, gde nema estara i PAO-a, a pojedina ulja su osetno bolja, ona koje Total nema u svojoj ponudi.

Istorija Yacco brenda je (dakle) vezana za jedinice i devetke:
1919. osnovani, 1991. kupljeni od (strane) Total-a.

Jesu srednje velika kompanija ali nisu tipična mala privreda nego mp+ ili mp++ uz sve dobro i loše što ide sa tim.

I na kraju ali ne i po značaju: nisu baš (smešteni) u selendri, "centrala" (kompanija) je u Rijej Malmezonu (Rueil-Malmaison) živopisnom gradiću od oko 80000 stanovnika koji je praktično predgrađe Pariza. Nije loše (za (jednu) malu kompaniju).

25 коментара:

  1. Profesore, koji lubrikant je najpogodniji za ovo :-)

    http://www.alo.rs/ulicno-skijanje-u-boru-video/27998

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Svakako neki od voskova koji pripadaju "tvrdim" ili "hladnim" (cold) voskovima za skije. Kako im i ime kaže za suve su uslove i niske temperature a i otporniji su na abraziju koja je očigledno izražena.
      "Ice wax" kategorija je to isto samo malo skuplje, ovi voskovi imaju veću temperaturu topljenja i malo ih je teže naneti. Postoje i specijalni voskovi (fluorovani ugljovodonici) ali su oni skupi i kod nas se verovatno teže nalaze.
      Neki "race (racing)" takođe bi došao u obzir (ali opet za hladnije vreme i što tvrđi).
      Toliko o tome ... možda nekom (osim kacige) i spasi glavu (i same skije).
      Momci su se dobro zabavili ali ne podržavam (iako je put dobro očišćen, zapravo (a ne kao u tekstu novinara) pa niko nije stradao). Veći deo je "izvožen" u jednosmernoj ulici sa dve trake u smeru pa još i nekako (i u gluvo doba noći, možda prvo veče posle dočeka Nove god.) ali kraći delovi u dvosmernom kolovozu (makar taj deo uglavnom ima 3 trake) je ipak nešto opasno.
      Mnogo bolje je ovo raditi organizovano (i van naseljenih mesta, na planini gde mu je mesto) i da vučno vozilo budu motorne sanke a ne automobil. U gradu uvek postoji opasnost od ivičnjaka (čak i kad je saobraćaj zatvoren) i bandera.
      Više sreće nego pameti. Veselo ali bi svoje sugrađane zamolio da to više ne čine (sebi i drugima).

      Избриши
  2. Zahvaljujem g. Igoru (Igor Hut) na 249. registraciji! Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. Malko sam preuredio blog, pa tako sada sa leve strane imate listu blogova koje pratim (ili su moji) sa naslovom poslednjeg posta i slikom (ako je ima u tekstu).
    Tako su sad korisni linkovi bez blogova (bilo bi previše da ih ima na dva mesta).
    Dodat je i prevodilac (mada je to moglo i "ručno") za ljude iz drugih zemalja.
    Na "društvenim" ("socijalni" pa i jesu socijalne, ako na njima ne zaradiš možeš samo socijala da postaneš (gubeći vreme) mrežama nisam aktivan pa bi takav gadžet bio suvišan.
    Iskreno, Face imam samo zbog par prijatelja s kojima ne mogu drugačije da budem u kontaktu (njihov izbor) a twitter se pokazao korisnim (obzirom da ne smara) u par navrata, recimo obavešten sam kako Noletu ide na (manjim) turnirima (koje ne pratim, one veće naravno na TV-u) ili da je izašao StockFish 7 (pogledao bih tek sredinom januara ovako sam to učinio dan-dva posle objavljivanja i verovatno bio u prvih 10 hiljada koji su skinuli program (download-ovali engine ali i kod), možda i među prvih 1000.
    Takođe mi je drago da saznajem ponešto o Simone Moro-u (izuzetnom alpinisti i čoveku (humanisti) mada retko postuje (skoro kao i ja). Osim twitter-a o njemu možete saznati i u linku koji ostavljam (za koji minut). Izveo je spasavanje helikopterom (da i pilot je) na najvećoj nad. visini (na Himalajima) ... zaboravih ali blizu 8000m (možda i sam South Col na 7900m zaravan za kamp IV).
    U svakom sluaju male izmene tek koliko da budu od koristi (i novina u novoj 2016.).
    Još jednom da svim čitaocima čestitam Novu 2016. i Božić.
    Pozdrav svima!

    ОдговориИзбриши
  4. Stevo, kako Vas naći na tviteru?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Teško.
      Slab sam ti ja tviteraš ... tamo sam samo i isključivo zbog Nigel Mansell-a, Elon Musk-a, Simone Moro-a i Dynamo-a (Steven Frayne) ... ostalo je samo usput (NASA, Bil Gates (iz programerskih razloga i njegovog poznog filantropizma, karijera mu je impresivna ali "sa'ranjivanje živih").

      Ne znam, možda i pređem na twitter ... ograničenje dužine poruka mi možda i prištedi nešto vremena ... videću ...

      Dakle, nisam aktivan (tamo) i samo sam jednom nedeljno na twitter-u (a manje od jednom mesečno "zazviždim"). Ako me kontaktirate tamo, morate biti strpljivi.

      Možete me naći pod:
      @Steva_Stalker

      Избриши
  5. Naravno, pratim još neke (firme, organizacije i ličnosti) ...
    Novaka Đokovića (na putu ka NAJ svih vremena), Mars One, Richard Branson (mislim da mu vredi dati šansu), Geoff Marcy i tako to (ima ih još).
    Neke organizacije gde sam "polu-aktivan" ... nisu (još) kod mene na Tviteru (Avaaz ... e jesu "komunjare" (a ja, nikako, nisam) i ponekad mi nisu jasni ali bar nešto (dobro) rade, i dobar deo aktivnosti im je o.k.) dovoljno je što mi zatrpavaju mail (aman ljudi, potpisao sam Vam 5-6 peticija ... nisam baš ni uvek sa Vama ili mi nije baš jasno šta hoćete).

    Sve u svemu - SAMO VIKENDOM.

    ОдговориИзбриши
  6. Pozdrav za Stevu

    Stevo samo da te pozdravim i da ti kažem da te redovno pratim.

    Stevy , stay on this road .

    ОдговориИзбриши
  7. Poštovani gospodine Stevo imam jedno pitanje vozim golfa 4 sdi od pre dve godine pojavilo se neko čangrljanje u menjaču ispustio sam staro ulje i sipao motul 80/90 gl da li će biti nekih posledica

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Srđane,
      Pitanje je malo nejasno. Ako je u vezi čangrljanja, do sad bi se već iskazalo kao kvar (trebali ste da, svakako, odete (tad) do servisa).
      Ako mislite na pogrešan izbor ulja (niste napisalil koji GL, ali verovato GL-5), onda je teško (baš) reći.
      Ne bi trebalo, ali svakako ulje u menjaču nije ono pravo. Čak je veći problem što je (ako je) čisto GL-5 nego zbog viskoznosti (ako je model 97-2000 kada je preporuka VW 501.50 i 75W-90). To što je mineralno nije od većeg značaja (osim što bi moralo da se zameni ranije nego (polu)sintetika, i da je odgovoarajuće).
      Ako je vaše vozilo 2001. ili novije godište (sad je to već za servisnu knjigu pa po serijama za veću preciznost ali to bi morali u servisu) od kada je preporuka SAE 75W (eventualno 75W-80) i GL-4 onda je problem (srazmerno) veći.
      U drugom slučaju (ali uz proveru u servisnoj knjizi) bi savetovao da što pre promenite ulje (posledice ... pa neznatno skraćen vek sklopovima, sihnronu pre svega ako radi, radiće još godinama, ali par manje nego što je mogao u najgorem slučaju, ako već imate problema onda zamenite sklop).
      U drugom slučaju i nije tako strašno ali do zime zamenite ulje i sipajte 75W-90 API GL-4 (najbolje VW 501.50, tzv. G50).
      Pozdrav!

      Избриши
  8. ovo ulje što sam sipao Motul HD 80/90 ispunjava standarde gl4 i gl 5 tako piše na pakovanju,sipao sam ovo ulje iz razloga što mi se na leru javlja neko brujanje sa ovim uljem koje sam sipao to je eliminisano

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E pa onda ste rešili problem ... do daljnjeg. Verovatno neki "luft" u nekom ležaju ili tako nešto. Kako god, zbog GL-4 nećete bitno uticati (kao sa "čistim" GL-5) na vek trajanja menjača (a ako da, onda neznatno). Neće to rešenje doveka trajati ali druga opcija (verovatno jednina prava i trajna) je intervencija na menjaču.
      Kod starijih automobila trošak od par stotina evra (često i za sitnicu na menjaču ili za nabavku polovnog) nije uvek isplativ.
      Ništa, vozite sa HD do daljneg. Osim zimi (duže vreme zagrevanja ulja) ne bi trebalo da imate većih problema.
      Pozdrav!

      Избриши
  9. Postovani!Stevo,imam dostupno besplatno ulje kamionsko mobil delvac xhp 10w40 esp u firmi gde radim,e pitanje iz znatizelje nakon rasprave sa mojim prijateljem mehanicarem,da li bi se moglo i smjelo ovo ulje nasuti u putnicko common rail vozilo,koje su mu temperaturme vrednosti prilikom grijanja unutra u motoru mislim,?koju bi mu ti putnickog mercedesa dodelio specifikaciju?da li bi Se smijelo nasuti u mb w203cdi om611 143 ps 2003 godiste kako bi se ponasalo u njemu?na primer nasuli smo u peugeot 206 1.4 hdi motor radi grubo ...
    ne radi meko tipicno hdi...
    hvala unapred na odgovoru

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Pitanje je zanimljivo ali i kompleksno.
      Podaci o temperaturnim vrednostima su u vezi motora za koje je ulje preporučeno i to Vam ne mogu tačno reći.
      Sada sam u velikom poslu ali u toku vikenda (možda i u večernjim satima) ću Vam odgovoriti.
      U svakom slučaju: OVAKO NEŠTO NE PREPORUČUJEM!! Posebno kod DPF verzija motora!
      Nije da baš NE može ali ... sigurno nije idealno.
      Ovo kao opšti slučaj. Za MB je mal(k)o specifično ali ostaje prethodno upozorenje. Dakle, moram malo da "zagnjurim" u MB specifikacije (ali i ACEA ... pa i API) za precizniji odgovor.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Hvala mnogo na trudu!!!Rijec je sve o automobilima bez DPF ...pitanje je slozeno i kompleksno i zbog toga upuceno na pravu adresu😊 bas sam radoznao cekam dalji odgovor za vikend....zahvalan...

      Избриши
  10. Izvinjavam se što kasnim … baš mi ne ide oko ovog pitanja (tj. odgovora) već sam bio pri kraju i u brdu (desetak) otvorenih dokumenata ja to lepo zatvorim i izgubim CEO odgovor (od par strana). E sad, ponovo (sa još manje vremena) …
    Izvinjavam se (zaista) ali moraću da budem koncizan as possible.
    (inače je za ceo tekst ili seriju tekstova za šta neću imati vremena … pa tamo negde do penzije)
    Odgovor (bar ovo da sačuvam odmah pa posle šta bude):
    KONKRETNO ZA VAŠ MOTOR – MOŽE! (“teraj Miško”)
    (Kratko objašnjenje)Č
    Standardni MB 228.x i 228.xx su u osnovnom identični MB 229.x i 229.xx.
    Naravno, 228 i 229 imaju posebne setove testova koji ni po čemu nisu ni blizu ali za habanje vitalnih delova motora, bore polishing i slično, zahtevi su potpuno identični.
    Dakle 228.51 (naročito) i 228.31 se mogu koristiti i kod 229.3 zahteva.
    Treba IZBEGAVATI 228.5 i 228.3 jer NE mora (iako može) da bude o.k.
    Treba IZBEGAVATI ulja sa (samo) ACEA E9 (tj.) API Cj-4 (MB 228.31) za motore sa dpf!
    Čak i pomenuti Mobil nije idealan za DPF (dakle nije 228.51=229.31 a još manje 229.51)
    Ovo iz razloga što 228.51 DOPUŠTA 1,0% sulf. pepela (toliko ima i Mobil o kome pričamo) a 229.51 NE (0,8% maksimalno). Nije ESP na kamionu i automobilu ISTO.
    Dakle, za motore koji zahtevaju MB 229.xx
    sa DPF (229.31 zahtev), možete koristiti 229.31/51 i (uslovno) 228.51*, ali NE 228.31
    bez DPF (229.3 zahtev) možete koristiti 229.31/51, 229.3 i MB 228.31/51 ali NE 228.3
    * u USA je bilo takvih uprošćavanja ali 228.51 tamo i nije nešto dostupno jer nema zahteva većih od API CJ-4.
    ITD.
    Za Vaš motor om611 (w203cdi) kao i većinu om642.xxx možete koristiti pominjano Mobil ulje za teretnjake. Ipak, ovo nije baš (baš) idealno ali nikako nije kritično.
    Nije idealno iz mnogo razloga ali za zamenu-dve ili naizmeničnu zamenu, bi moglo da bude o.k.
    Može se i stalno koristiti ukoliko se ne ganjaju visoki obrtaji (za koje teretna ulja nisu posebno dobra) a jedina stvar koja se ne može garantovati su zaptivke i kompatibilnost sa njima koja je po drugim standardima. Na kraju, krajeva BN od 13 u automobilu možda nije bauk ali svakako nije neophodno. Ovo je verovatno posledica što je pominjano ulje bilo MB 229.5/229.51 odnosno E4/E6 dok je to bilo moguće pa kad nije (zbog sulf. pepela) ostalo je BN veće od 12 (zahtev za 228.5). Inače sami 228.51 zahtevi su veoma kompatibilni sa 229.51 (što opet NE znači da treba to shvatiti kao preporuku – NAPROTIV) tako da verovatno ima i boljih ulja za ovakav šmucing.
    I na kraju (ali ne i po značaju) tu je i pitanje viskozne gradacije.
    Iako MB 229.31/51 (zapravo) DOZVOLJAVA 10W-xx ulja, takva teško da ćete naći na tržištu.
    Da baksuz bude kompletan bevo sajt je u rekonstrukciji (koje su šanse za ovo? Nisam video, čini mi se, bar dve godine) pa ne mogu da potvrdim postoji li takvo.
    Dakle, i tu ste ograničeni temperaturnim intervalom primene (ne manje od -20).
    Zaključak: može ali (posebno) NE preporučujem. Za ostale slučajeve (koji nisu MB) – NE preporučujem (niti ću da odgovaram na takva pitanja – jok ja).
    I to je to. (bilo je i više, ali bolje da objavim ovako dok volšebno ne nestane, pa “treća sreća” (u tri rečenice … iskreno se nadam da nema više od 4096 karaktera, što ćemo uskoro videti (ako je objavljen – nema)).
    Ende (dok je još sve o.k.)
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  11. Svaka tebi cast Stevo na odgovoru!!!!!Ovo je pravi profesionalizam...iskreno ne bih te davio oko svega da i sam nisam zaljubljenik u motorna ulja i teme oko toga,odustao sam od ovoga ulja nakon tvog odgovora,i najjeftinija solucija i razumna iole je da sam uzeo od svoga mehanicara ujedno prijatelja
    sugovornika liqui moly Profi leichtlauf 10w40,sipam ulje u auto i pisem ovo,nosi specifikaciju 229.1 acea a3 b4 uz cijenu 1litar 2 eura,sto je sasvim cijenovno ok...neka kraca izmjena na 8 do 9 hiljada km i mislim da moze proci i kao preporuceno...
    ipak je to om611 medju prvim mb common rail motorima...iz jednoga 1.4hdi i jednoga vw 1.9tdi ALH motor prvom prilikom zamenicu onaj mobil sa ovim uljem....
    ako uhvatis sekund vremena iznesi misljenje kratko o ovome mome textu i hvala ti na trudu mnogo,zao mi sto ti pobeze prvi text
    sve najbolje zelim
    HVALA

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno, "begstvo teksta" je samo moja odgovornost. U svakom slučaju ovo bi bilo "pitanje meseca" (možda i godine) kada bi se dodeljivala titula za komentar.
      Za manje od 10 hiljada km 229.1 ulje je sasvim o.k. za više bih Vam preporučio neko 5W-40 MB 229.3/229.5 ulje.
      U Peougeotu i VW-u ne bih koristio "teretni" Mobil, a u Mercedesu bi mogli (sledeći put) jednom i probati.
      Maziva u pricipu (nikad) nisu (previše) skupa, i retko se isplati štedeti na istim.
      Vama hvala za ovako dobro pitanje, zaista je za bar jedan (ceo) tekst (u neizvesnoj budućnosti).
      Veliki pozdrav!

      Избриши
  12. Hvala na brzom odgovoru....samo bih jos kratko postavio pitanje u vezi liqui moly profi leichtlauf 10w40 kad smo stigli do vrha livade😀,svabe daju na deklaraciji objasnjenje da je to mineralno ulje sa sintetickim dodacima,e gdje bi se ono moglo svrstati po tvome malo da mi pojasnis u polusinteticko ili cisto mineralno samo sa dodacima iskreno malo su me zbunili??

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To je (u modernom smislu) PS ulje.
      LM (Nemci) su samo precizniji u klasifikaciji. Ulje predstavlja mešavinu mineralnih i HC ulja.
      Pozz

      Избриши
  13. http://www.meguin.de/meguin/produktdb.nsf/id/md_4808.html?OpenDocument&land=ME
    Postovani imali smo jednom priliku da pricamo mailom o mjet 2.0 165 ps fiatu tjuniranom bez dpf agr off isto,tvoja preporuka je full saps 5w40 puna sintetika navedena gore od meguina da li odgovara tome zahtijevu i vec kad pisem da li bi se u takav mjet bravo 2007 120 ps 8 v bez dpf smjelo sipati 10 w40 liqui moly profileichtlauf i kako bi se ponasalo u njemu?
    veliki pozdrav i zahvalan unaprijed

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Navedeni Meguin odgovara tjuniranom motoru.
      Za Bravo 2007 mjet NE bih preporučio ni taj Meguin (uopšte 5W-40 ulja) a kamoli 10W-40 ulja. Iako bi 5W-40 još nekako i moglo (uz kraće intervale zamene), 10W-40 je verovatno jako loše rešenje za taj motor. Bez obzira na DPF najbolje je sipati ACEA C2 ili C3 ulja a u svakom slučaju SAE 5W-30.
      Pozdrav!

      Избриши
  14. Hvala na odgovoru,ko pita taj ne skita,ovoga bravo 2007 1.9 mjet drzao sam na meguin 5w30 compatible pa cu tako nastaviti,a u ovome drugome sto imam 2.0 mjet 165 ps je sada 5w30 compatible ali cu kad dodje vreme nasuti 5w40 punu sintetiku meguin superleichtlauf....
    pozdrav

    ОдговориИзбриши