Vrlo kratko.
"Listajući" sopstveni blog primetih dve stvari. Prvo: neki delovi su baš zakomplikovani. Obećavam da ću ubuduće bar malo uprostiti stvari. Mislim, kad moram i sam da pročitam po dva puta rečenicu (ili pasus) da ukapiram šta sam hteo da kažem ...
Drugo: našao sam puno sitnijih nepreciznosti ili nedorečenosti. Ipak nisu suštinskog značaja i uglavnom su posledica brzanja.
Na primer:
U delu o mešanju ulja spomenuo sam Mobilove dve sintetike i jednu polusintetiku i to da se mogu mešati u svim odnosima i bilo kojim redom. Jednostavno sam prevideo da sam uzeo dve sintetike a nijedno mineralno (sve je bilo na broju - 3 kao tri glavne vrste ulja). A zašto pa ne Mobil Super M, naročito 10W-40? Eto i četvrtog pa nije samo preferans već bridž - Sva četiri možete mešati međusobno pa čak i odjednom, što nije savet već samo mogućnost. Ovo pominjem više u smislu dolivanja ili dodavanja malo polusintetike ili sintetike u mineralno ulje kako se dalje u tekstu pominje a nadovezuje se na deo gde nema mineralnog M pa može biti zbunjujuće.
Čak ni 15W-40 nije izuzetak pa se može doliti u prethodna tri (četiri) ili obratno ali stvarno samo za dolivanje ili za zimski efekat ukoliko je ono osnovno.
Ceo ovaj post je da ne ispadnem "podgrevač" umesto "razbijača" mitova, a jedan od žešćih je da se mineralna i sintetička ulja ne smeju mešati jer će mešavina peniti i slične budalaštine.
Ipak iz ekonomskih razloga se ovo ne preporučuje te zato i izbegavajte. Mineralno u sintetičkom skraćuje vek izmene, a obratno ne povećava a poskupljuje (uprošćeno i kratko a složeno je i duga priča).
I još jednom kao papagaj: Mineralna ulja, naročito ukoliko ispunjavaju "više" API kategorije (SL/CF npr.) su idealni kandidati za mešanje sa svim drugim uljima. Mineralna SG/CD a naročito SF/CC ili (nećete verovati još je moguće naći, mada teško) SD/CB su po redosledu navođenja sve više za izbegavanje, prvo navedena još i nekako sa polusintetikama, a ostala naročito sa sintetikama - ne.
I još jedared: ubedljivo je najbolje mešati ulja istog proizvođača i problema neće biti.
I na kraju: pogledajte listu iz osnovnog post-a gde sam naveo (po proizvođačima) ulja koja su pogodna za mešanje sa drugim.
I posle kraja: poseban post biće o uljima koja nisu baš za mešanje sa drugim. Ima i takvih. Ima čak i onih kod kojih se čak i ispiranje motora savetuje, mada dobro odrađena zamena ulja je uglavnom dovoljna (ograničenja su max. 5% (ili 10%) drugog ulja u ulju koje nije pogodno za mešanje što znači 2-3dl prilikom zamene što uz promenu filtera i dobro oceđen motor obično biva ispunjeno. Malo više u tekstu o pranju (ispiranju) motora.
четвртак, 28. мај 2009.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар