Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

среда, 11. новембар 2009.

Rezultati (prve) ankete

Mali komentar ma koliko delovao suvišan nije na odmet.
Relativno mali broj glasača (17) i skoro "jednoumlje" nešto je što bi većinu rastužilo.
Ipak prilično sam zadovoljan. Prvo sam primetio da bi možda trebalo produžiti glasanje na 2 nedelje pogotovu što ne nameravam da glasanja bude stalno.
Drugo, ma koliko bili zadovoljni sobom i dobijali (uglavnom) pozitivne kritike u anonimnoj anketi i "tajnom glasanju" uvek ima više poštenja i iskrenosti.
Ukoliko 94% glasova potvrđuju da je autor našao pravu meru između stručnosti i pitkosti tekstova ne znači da je to idealni kompromis ali da je bar tu negde.
Ovo mi je mnogo značilo i bilo potrebno jer nekoliko prijatelja mi je reklo da su im ovo "španska sela" te iako se u ulja ne razumeju plašio sam se da nisam preterao u "težini tekstova".
Jedan (ali vredan) glas koji je odneo 6% glasova (i "prešao cenzus"), za to da su tekstovi nedovoljno stručni je samo potvrdio da nisam preterao u tom domenu.
Iskreno i bez ovog glasa sam svestan da tekstovi nisu izuzetno stručni ali takođe znam da je ovo negde blizu maksimuma da bi vas ljudi van struke razumeli.
Čitaocu preporučujem link sa samog bloga (www.maziva.org) gde može naći stručnije tekstove.
Osim toga iole stručnije vodi i u tekstove u specijalizovanim časopisima ili sa raznih seminara.
I na kraju ali ne i po značaju:
Odavno spremam (i čak sam ga najavljivao) jedan malo stručniji tekst koji razmatra trendove koji bi mogli da odrede budućnost ove industrije. Mislim da je tako nešto adekvatno za malo više stručnosti jer - budućnost je znanje i obratno. U krajnjem slučaju ako sam već 50% prelomio i pre ankete da takav tekst napišem, makar taj 1% neodlučnosti dugujem ovom anonimnom i iskrenom čitaocu makar je svojim glasom dodao kritički ton, zapravo baš zato!
Lako je dati značaj većini, no ovaj blog je ionako namenjen ljudima koji misle svojom glavom, dakle manjini! Zašto onda unutar manjine ne bi dao značaj "disidentima" to jest manjini, makar to bila i jedinka. Jedan čitalac, zašto da ne? Svako je vredan, jedan čovek ili puno ljudi.
Za razliku od puke fraze pred izbore da je svaki glas značajan, na ovom blogu je zaista tako!

5 коментара:

  1. Stevo, evo i mog komentara, ing mašinstva sam i dosta sam naučio sa tvog bloga, raščistio sam neke nedoumice i već sam imao prepisku sa tobom, postavio sam adresu tvog bloga na panda forum (nećeš se ljutiti), možda će te kontaktirati neko sa foruma. Možda bi mogao da razbijaš mitove o jeftinim uljima, vidim da si već postavio prista oil, sledeće bi možda mogao luk oil. Iskreno ja razmišljam oko fuchs ili liqui moly sa MoS2 koje uopšte nije skupo, a po tvom jedno od najboljih te gradacije na tržištu, košta 2800 din kanta od 5 litara.

    Pozdrav od Darka

    ОдговориИзбриши
  2. Pre svega zahvaljujem na izjavi da ste kao ing. Mašinstva naučili od mene. Jako sam polaskan takvim izjavama ali najiskrenije i bez imalo nadmenosti, jednostavno je jako lepo čuti takvu pohvalu veće nagrade za tekstove čovek teško može dobiti.
    Što se panda foruma tiče – nema problema.
    Jako mi je drago da sam stekao za prijatelje (uslovno rečeno) nekoliko inženjera mašinstva koji em znaju dosta o samim uljima em (naravno) mnogo više o motorima i uopšte automobilima.
    Računam na Vašu malu pomoć kada mi zatreba za neke tekstove koji se dodiruju sa usko stručnim mašinskim temama.
    Ispuniću vam želju: sledeći je Luk Oil ;-) Naravno u svakom slučaju bi (od firmi) bili prvi ili tek eventualno drugi no drago mi je da slično razmišljamo i da Luk treba da ide ispred Havoline ma kako neopravdano kasnim sa tako velikim imenom iz sveta ulja.
    Da ne opteretim glavni tekst ali već sam pominjao Repsol i kako je sramota da o njima nisam pisao ali je bar ista tolika sramota što nisam (osim u par mejlova) pominjao Tamoil (ovo je tek poseban „biser“, izuzetan brend sa posebnim kvalitetom po pristupačnoj ceni). Dakle bar još desetak proizvođača sigurno nedostaje (plus bar 5 ili 6 firmi koje su samo simbolično prisutne u Evropi naročito američkih).
    Ipak da bi bio dosledan posle Prista Oil-a i zaokružene priče iz susedstva (uz MOL i Eko koji slede nešto kasnije) LukOil se sam nameće kao tema. Taman i da otvori priču sa benzinskih stanica i njihovih brendova.
    Đorđe je imao prilično oštar stav po pitanju jeftinih ulja. Mnogi ljudi imaju. Najčešće neopravdano.
    LukOil, FAM, Galax i Prista imaju renome a jeftiniji su zbog pozicioniranja prema velikim kompanijama. Ta jeftinija ulja ne samo da imaju zadovoljavajuć kvalitet nego često uporediv ili tek za nijansu iza najboljih svetskih uz značajno manju cenu. To naravno ne znači da su i „best buy“ već više preporučena kupovina. Najbolja kupovina su (ukoliko vam budžet to dozvoljava) upravo imena koja ste spomenuli: Fuchs ili Liqui Moly. Oni za tek 20-tak % veću cenu od prethodnih imaju i kvalitet koji osigurava i segment tržišta za one koji žele više od proseka (iako solidnog).
    Kao što ste i sami rekli LM polusintetika sa sve MoS2 (uzgred može se naći čak i po ceni od blizu 2500din.) ima sigurno best-buy cenu jer čak i jeftinije polusintetike 10W-40 imaju oko 400din. po litru. Fuchs je tu negde (sa MoS2) ili malo skuplji no na primer njihov Unic plus MC sa cenom ispod 500din./lit. je u slučaju da imate dizel mašinu još bolja kupovina!
    Liqui Moly ili Fuchs više je stvar ukusa a neko od njih ili gore pomenuti proizvođači je već stav.
    Ne treba biti prestrog ni prema mišljenju da par stotina dinar po promeni ulja nije vredno makar minimalnog kompromisa u kvalitetu ali ni prema racionalnijem i obratnom da par stotina više za kvalitet koji vam ne treba (a za automobile do 2000. zaista i ne, bar za 90% vozila) znači puko bacanje para.
    Skuplji brendovi su verovatno rasipanje ali ne toliko da bi se moglo reći da ljudi koji ih koriste uzalud bacaju novac. Kao i uopšte u savremenom svetu brendiranje košta i sve to ovako ili onako vredi ukoliko imate dovoljno novca (mada se ovo već može oštrije kritikovati). Ukoliko ne naravno da je razumnije ići ka jeftinijim brendovima.
    Ono oko čega neću praviti kompromise su granice kvaliteta gde nema o čemu da se priča. Ipak sva gore navedena imena potreban kvalitet imaju i samim tim moraju da dobiju preporuku. Naravno da se kod novijih vozila ili kod ljudi koji imaju potrebe samo za vrhunskim kvalitetom ona ne mogu u potpunosti preporučiti ali su za ogromnu većinu vozača ne samo prihvatljivo već i vrlo isplatljivo rešenje ne samo u smislu cene već i kvaliteta.

    ОдговориИзбриши
  3. Apsolutno se slažem o nesumnjivom kvalitetu Liqui Moly-a.Međutim,smatram da se ne može svrstati u jeftina ( ili jeftinija) ulja. Cena za pomenuto ulje sa MOS2 je 650 din. po litru(kod zvaničnog uvoznika) što ga svrstava u cenovni rang sa sledecim brendovima:Castrol, Mobil, Shell,Texaco...,dok je ubedljivo skuplje od sledećih: Elf,Esso,Selenia...

    ОдговориИзбриши
  4. Da se nadovežem na prethodni komentar, upoređivao sam cene polusintetičkih ulja, gradacije 10w40.

    ОдговориИзбриши
  5. Đorđe,
    Sada ste potpuno u pravu. Iako je pakovanje od 5 litara kod LM-a relativno jeftinije (pa pomenuto ulje dođe na blizu 500din. po lit.) nego kod drugih, cenovno je ovaj brend iznad proseka što ste lepo primetili.
    Uopštio sam (nenamerno) stav čitaoca da je njemu Liqui Moly (relativno) jeftin što objektivno baš i nije slučaj. Iako smatram da kvalitet opravdava takvu cenu to je ipak nešto drugo.
    Fuchs bi još i mogao da se provuče kao jeftiniji brend no čak i o tome bi se moglo diskutovati.
    Hvala na komentaru!

    ОдговориИзбриши