Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

субота, 06. март 2010.

OMV motorna ulja (motor oils)


OMV je veliko ne samo regionalno već i svetsko ime u naftnoj industriji. Za regionalnog distributera gasa i goriva imaju prilično jak sektor motornih ulja.

Kvalitet je visok, naročito specijalizovanih (special serija) motornih ulja. Ova vrsta ulja je jako blizu najjačim svetskim brendovima ali su im cene takođe takve te nemaju bolji odnos kvalitet/cena ili je čak niži. Sa druge strane na tržištima Centralne i Istočne Evrope (naročito istočne) možete imati viši stepen sigurnosti da se radi o originalu. U svakom slučaju ovo je „nemačka“ škola motornih ulja u najboljem smislu te reči a tu nema mesta niskim cenama. Fuchs jeste pomalo izuzetak ali više onaj koji potvrđuje pravilo.

OMV BIXXOL special

Ova serija se sastoji od 9 različitih motornih ulja koja su zapravo varijante istog osim SR 10W-60 i donekle V6.

Kako sam proizvođač kaže ova ulja su namenjena pojedinim vrstama vozila i prilagođena su pojedinim standardima. Uglavnom je namenjena novijim modelima posle 2000. godine i najnovijim. Preovlađuje 5W-30 viskozna gradacija kao vodeća fabrička preporuka sa jedne strane i globalni trend u smislu nametanja (političkih, ekoloških, ...) sa druge.

Ugavnom su „sintetska“ ulja bazirana na HC i/ili SHC baznih ulja (II, II+ i III bazna grupa).


OMV BIXXOL special BM
SAE 5W-30

Namenjeno je posebno za Mercedes-Benz i BMW brendove.

Ispunjava: ACEA A3/B4, API SL/CF kao i MB 229.3, MB 229.5, BMW LL-01.

Nije loše spomenuti da se za pun učinak ovog i drugih MB 229.5 motornih ulja preporučuju uljni filteri za ovaj standard. Sadrži modran paket aditiva ali nije Low ash motorno ulje.

Zavisno od vozila može da ima interval zamene do 30 hiljada km što bi u težim uslovima i oblastima sa lošijim gorivom moglo da bude do 20 hiljada km.

Tipične osobine:

Specifična gustina: 858kg/m3, tipično za HC ulja visokog kvaliteta; viskoznost (mm2/s) na 40°C: 68,00 a na 100°C: 12,20. Indeks viskoznosti je 167. Tačka paljenja 235°C dok je tačka stinjavanja –36°C što jeste ispod proseka klase ali ne bi trebalo da vas posebno brine zbog premašenja minimalnih 5W specifikacija na –30°C gde ovo ulje ima 6178mPa·s (gde li nađoše onih 78? kao plavuša u vicu 2 po dva do 502?).

Tačka paljenja je izuzetna za HC ulja te je moguće da je deo (ili potpuno?) SHC osnove.

Dobar rezultat viskoznosti na pomenutoj temperaturi čini ga upotrebljivim do blizu tačke tečenja što bi moglo da bude i svih –33°C ili još bolje rečeno omogućava više nego lak start do –25°C. Zapazite visoku vrednost viskoznosti na radnoj temperaturi koje je jako bliska SAE 40 specifikacijama što je indirektno uslovljeno MB standardima i ispunjenjem HTHS viskoznosti koja premašuje 3,5. Mogli bi ga šaljivo nazvati „SAE 5W-35“.

Za novije BMW i Mercedese sasvim korektno ulje. Zlatna sredina i u ceni i u kvalitetu u svojoj klasi. Pogodno je za Euro-4 motore ali bez DPF-a.

OMV BIXXOL special C1, C2 i C3 SAE 5W-30

Ovo je serija ulja unutar serije. Imaju praktično isto (ili u nijansama različito) bazno ulje(a) a kako im u samim imenima stoji ispunjavaju ACEA C1 do C3 standarde.

Sva su Low SAPS ulja i spadaju u super moderna ulja za motore najnovije generacije kako benzinskih tako i Euro-4 dizela sa DPF-om.

C1 je verzija namenjena pre svega Mazda dizelima sa DPF sistemom i benzincima istog proizvođača sa najnovijom generacijom katalizatora. Osim Mazde namenjena je i Ford-ovim motorima kao i drugima koji se uklapaju u ispunjene specifikacije.

Ispunjava: ACEA A5/B5/C1. Treba voditi računa (a i sam OMV naglašava) da je C1 najrestriktivniji (vidi tekst: uvod u ACEA standarde) po pitanju granice za sulfatni pepeo te sadržaj cinka i fosfora, tako da NIJE pogodno za mnoge motore STARIJIH konstrukcija.

Tipične osobine:

Specifična gustina: 848kg/m3, tipično za PAO ali i (što je ovde slučaj) SHC ulja visokog kvaliteta; viskoznost (mm2/s) na 40°C: 54,00 a na 100°C: 9,80. Indeks viskoznosti je 170. Tačka paljenja 226°C (više nego dobro za vrstu ulja i klasu viskoznosti) dok je tačka stinjavanja standardnih –39°C što je prosek klase. Inače premašuje minimalne 5W specifikacija na –30°C i bolje nego prethodno sa izuzetno malom viskoznošću od 4700mPa·s što ukazuje na upotrebljivost do –35°C.

Malo je „tanko“ i na donjim granicama SAE 30 standarda te je blizu da bude „SAE 2,5W-25“.

C2 je verzija namenjena pre svega Pežo (Peugeot) i Reno (Renault) dizelima sa DPF sistemom i benzincima istog proizvođača sa najnovijom generacijom katalizatora. Za razliku od C1 varijante ima širu upotrebljivost i osim za motore PSA grupacije pogodno je za Ford ali i mnoge druge, za benzince praktično sve.
Ispunjava: ACEA A5/B5/C2, API SM/CF. U malo manjoj meri od C1 moguća je nepotpuna kompatibilnost sa nekim starijim modelima koji ne zahtevaju visoke (novije) ACEA standarde.

Tipične osobine:

Specifična gustina: 852kg/m3; viskoznost (mm2/s) na 40°C: 69,9 a na 100°C: 11,80. Indeks viskoznosti je 163. Tačka paljenja 230°C (više nego dobro za vrstu ulja i klasu viskoznosti) dok je tačka stinjavanja ispod standarda i iznosi –36°C uz solidno ispunjenje standarda 5W sa vrednošću viskoznosti od 6300mPa·s ništa izuzetno ali više nego dovoljno.
Pravo je SAE 30 ulje sa niskim sadržajem modifikatora viskoziteta što mu daje i posebnu nijansu kvaliteta.

C3 je motorno ulje šire upotrebljivosti a pogodno za dizele sa DPF sistemom i benzincima sa najnovijom generacijom katalizatora. Spada u Low Ash (ulja sa niskim sadržajem pepela) ali Mid-SAPS a ne „low“ (shodno samom ACEA C3). Naravno da je pogodnost definisana standardima ali ako gledamo čisto performansno MID SAPS je neki optimum i idealni kompromis novih ekoloških standarda i apsolutnog kvaliteta motornog ulja. Znači ukoliko vaš automobil ne traži striktno Low SAPS ili ACEA C1 uvek birajte ovaj tip ulja (dobar primer je API SM ili CF zahtev koga ispunjava i prethodno; tu bi najbolju zaštitu, makar u mikroskopskim nijansama, mogli da očekujete baš C3 tipa).

Ispunjava: ACEA A3/B4/C3, API SM/CF i Ford WSS-M2C917-A. Nekompatibilnosti sa pojedinim motorima su i dalje moguće ali u mnogo manjem broju slučajeva i za izuzetno stare motore ili konstrukcije motora.

Tipične osobine:

Specifična gustina: 852kg/m3; viskoznost (mm2/s) na 40°C: 68,9 a na 100°C: 11,70. Indeks viskoznosti je 166. Tačka paljenja 230°C (više nego dobro za vrstu ulja i klasu viskoznosti) dok je tačka stinjavanja standardna i iznosi –39°C uz premašenje zahteva 5W standarda sa vrednošću viskoznosti od 6180mPa·s na –30°C.
Najmanje moderno ali i najkvalitetnije i najupotrebljivije iz ove mini serije.

OMV BIXXOL special FO SAE 5W-30

Ulje specijalizovano za Ford benzinske i dizel motore sa ili bez tubro punjača. Sintetičko po proizvođaču no više je polusintetičko zbog HC osnove. Uostalom to je i uobičajeno za ulja po Ford „913-ci“.

Ispunjava:
ACEA A1/B1/A5, API SL/CF, ILSAC GF-2, Ford WSS-M2C913-A, WSS-M2C913-B.

Tipične osobine:

Specifična gustina: 858kg/m3; viskoznost (mm2/s) na 40°C: 60,6 a na 100°C: 10,8. Indeks viskoznosti je 155. Tačka paljenja 222°C (sasvim solidno za vrstu ulja i klasu viskoznosti) dok je tačka stinjavanja ispod –30°C što bi moralo da bude bar još 5 stepeni manje inače bi vrednost na istoj temperaturi bila pogrešna a navedeno je 6180mPa·s.

„Kilavi“ (tajni) MSDS-i ne daju dalje informacije što možda po zakonima u Austriji nije obavezno no bilo bi lepo da je napravljeno ozbiljnije. Ovako više liči na „nećemo da izjavimo ništa što bi moglo da se upotrebi protiv nas“. Može se pretpostaviti da se radi o čistom čistijatom HC ulju II bazne grupe koje ne samo da nije sintetičko nego ni „sintetsko“ no čak ni to nije bitno već evropska pravila po kojima bi ovo ulje trebali tretirati maksimalno kao ovo drugo. Indeks viskoznosti je umeren te mu je to jača strana. Za druga vozila prosečno a za Ford-ove mašine koje traže 913-cu vrlo dobro ulje.

OMV BIXXOL special G SAE 5W-30

Slično gore navedenom samo prvenstveno za Opel vozila.

Ispunjava: ACEA A3/B4, API SL/CF te GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, BMW LL-01, MB 229.3, VW 502 00/505 00.

Sama odobrenja proizvođača oblikuju ciljnu grupu a to su brendovi: Opel, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen uz vozila kojima principijalno odgovara MB 229.3 ili pomenuti API i/ili ACEA standardi. Imajući sve ovo u vidu ovo je motorno ulje najšire primene u celoj seriji „special“.

Tipične osobine:

Specifična gustina: 856kg/m3; viskoznost (mm2/s) na 40°C: 68,4 a na 100°C: 11,7. Indeks viskoznosti je 168. Tačka paljenja 230°C (više nego dobro za vrstu ulja i klasu viskoznosti) dok je tačka stinjavanja standardnih –39°C uz prevazilaženje standarda 5W jer je viskoznost na –30°C samo 5500mPa·s čime prestiže sve osim C1.


OMV BIXXOL special SR
SAE 10W-60

Ako je neko ulje „specijalno“ onda je to ovo. Namenjeno takmičenjima („Racing“) i visokim obrtajima motora. Za teške uslove vožnje i visoke temperature ulja.

Proizvođač navodi sledeće marke automobila (bez oznaka modela) za ovo ulje:

Alfa Romeo, Audi, BMW, Chrysler, Ferrari, Ford, Honda, Mercedes Benz, Porsche,

Volkswagen ...

Ispunjava: ACEA A3/B4, API SL što je za jedno Racing ulje više nego dovoljno.

Tipične osobine:

Specifična gustina: 859kg/m3; viskoznost (mm2/s) na 40°C: 126,9 a na 100°C: 22,2. Indeks viskoznosti je 204!! Tačka paljenja 250°C (tipično za Racing ulja ukazujući na nisku isparljivost ovog ulja) dok je tačka stinjavanja odličnih –42°C. I na –25°C prevazilazi 10W zahteve sa skromnih 5760mPa·s čime se preporučuje i za niže temperature a lak start je siguran do nekih –22°C.

Sve navedene osobine su, čak i za Racing ulja 10W-60 viskozne klase, izuzetna. Indeks viskoznosti je najveći od svih do sad opisanih ulja (više stotina) i jedan je od najvećih (ako ne i najveći) među komercijalnim motornim uljima. U vezi sa tim je i viskoznost na 40 cel. koja je bliža 15W-40 ulju nego 20W-50 ili drugim 10W-60 (tipično 150 do 170). Tačka paljenja je takođe iznad proseka kao i tačka tečenja. Sve u svemu jedno odlično Racing motorno ulje koje je po kvalitetu iznad proseka svoje kategorije.

OMV BIXXOL special V6 SAE 0W-30

Specijalno motorno ulje za VW standarde koji će kasnije biti navedeni. Namenjeno je VW motorima posle 2000. godine uključivši i sistem pumpa-dizna. Može za benzince imati interval zamene do 30 hiljada km a kod dizelaša i svih (ekstra dugači interval zamene) 50.000km ili 2 godine.

Ispunjava: ACEA A5/B5, API SL/CF kao i VW 503 00/506 00/506 01.

Nije preporučljivo za vozila (motore) koji ne traže zahteve VW specifikacija.

Čisto je SHC ulje sa posebnim paketom aditiva.

Tipične osobine:

Specifična gustina: 856kg/m3; viskoznost (mm2/s) na 40°C: 53,8 a na 100°C: 9,5. Indeks viskoznosti je 162. Tačka paljenja 225°C (više nego dobro za vrstu ulja i klasu viskoznosti) dok je tačka stinjavanja standardnih –39°C uz prevazilaženje standarda 5W jer je viskoznost na –30°C samo 6010mPa·s.

Čak i za 0W-30 klasu viskoziteta je malo „ređe“ i na 100 cel. jedva prelazi granicu za SAE 30 što ga svrstava u imaginarnu „0W-25“ grupu.

OMV BIXXOL special V7 SAE 5W-30

Slično prethodnom samo za još novije i strožije zahteve (standarde) VW-a.

Posebno pogodno za VW dizel motore sa DPF-om ili benzince sa najmodernijim katalizatorima poslednje generacije.

Ispunjava: ACEA A3/B4 kao i VW 504 00/507 00.

Čisto je SHC ulje sa posebnim paketom aditiva.

Tipične osobine:

Specifična gustina: 850kg/m3; viskoznost (mm2/s) na 40°C: 70,8 a na 100°C: 11,6. Indeks viskoznosti je 160. Tačka paljenja 231°C (više nego dobro za vrstu ulja i klasu viskoznosti) dok je tačka stinjavanja standardnih –39°C uz prevazilaženje standarda 5W jer je viskoznost na –30°C samo 6277mPa·s (veoma precizan podatak za „tipičan“ više je „prosečan“).

Za razliku od prethodnog je tipično SAE 30 motorno ulje na radnoj temperaturi.

OMV BIXXOL premium SAE 5W-40

Kao što bi rekao OMV – „naše najbolje univerzalno motorno ulje“.

Osim smanjene potrošnje ulja i goriva navode se i osobine da je „stay-in-grade“ motorno ulje i da je jako otporno na gradsku vožnju i „stani-kreni“ režim vožnje.

Sintetsko (HC) je ulje i proizvođač ga jako distancira od polu-sintetičke kategorije jer ni cenom tamo ne pripada.

Ispunjava:
ACEA A3/B4, API SM/CF i proizvođačke GM-LL-B-025, VW 502 00/505 00, MB 229.3

Uz naznaku da nije samo za gore navedene tipove automobila nego sve kojima API i/ili ACEA standardi odgovaraju.

Tipične osobine:

Specifična gustina: 855kg/m3; viskoznost (mm2/s) na 40°C: 87,3 a na 100°C: 14,5. Indeks viskoznosti je 167. Tačka paljenja 228°C (taman prosek klase kojoj pripada) dok je tačka stinjavanja nešto ispod standarda i iznosi –36°C uz ipak prevazilaženje standarda za 5W jer je viskoznost na –30°C samo 5850mPa·s.

OMV BIXXOL premium diesel SAE 5W-40

Isto ulje kao prethodno samo više prilagođeno dizel motorima. Tu pre svega spadaju turbo motori i oni sa common rail tehnologijom. Verovatno ima mnogo veći TBN i još neke specifičnosti ali svakako više sličnosti.

Ispunjava: ACEA A3/B4, API CF, GM-LL-B-025, VW 505 00, MB 229.3
praktično isto kao prethodno osim nedostajućih API SM i VW 502.00 koji su standardi za benzinske motore.

Tipične osobine su praktično identične prethodnom te nisu za posebno navođenje.

OMV BIXXOL extra i extra diesel SAE 10W-40

Kao i prethodna dva praktično blizanačka ulja. Pripadaju klasi polu-sintetičkih motornih ulja.

Ovde će biti pretstavljena diesel varijanta dok će „non diesel“ biti pretstavljen kroz prizmu svog najbližeg pretka a to je OMV Light Control 10W-40.

Namenjena su pre svega vozilima iz 90-tih godina. Dizel ispunjava:

ACEA A3/B4, API CF, MB 229.3, VW 505.00.

Ovo znači (kao i u prethodnom primeru) pogodnost i za nešto lošija goriva sa više sumpora poput D2 koji još „hara“ drumovima i osim niže cene nije preporučljiv i u vozilima koja su ga inicijalno koristila.

Tipične osobine:

Specifična gustina: 868kg/m3 (odlično ali tipično za polusintetička motorna ulja); viskoznost (mm2/s) na 40°C: 108,0 (što je bliže 15W-40 uljima nego 10W-40, verovatno je 98 što odgovara i indeksu viskoznosti) a na 100°C: 14,7. Indeks viskoznosti je 158. Tačka paljenja 225°C (jedva na sredini klase kojoj pripada) dok je tačka stinjavanja (za klasu) standardnih i vrlo dobrih –33°C. Podatak o viskoznosti na –20°C se odnosi zapravo na –25°C (očigledna greška u OMV dokumentaciji) i iznosi solidnih 6230mPa·s, ultimativni zahtev je da na –20° ona bude ispod 3500mPa·s što je sigurno ispunjeno.

OMV BIXXOL economic i economic diesel SAE 15W-40

Su mineralna motorna ulja standardnog za tu klasu „premium“ kvaliteta.

Ispunjavaju: ACEA A3/B4, API SL/CF, MB 229.1, VW 501.01/505.00 za dizel verziju bez SL i VW 501.01 što je za mineralna ulja jako dobro.

Ovde treba napomenuti da osim Repsol-a, Total-a i Agip-a, OMV kupuje velike količine libijske nafte koja je „laka“ (light, što zapravo označava veću API „težinu“ (gravity) a što opet označava manju specifičnu gustinu kako joj i ime kaže; ako niste shvatili nema ni potrebe, pratite ime, a API ponekad zna da napravi kalambur a upravo ovaj kod spec. gustine sirove nafte je jedan od „žešćih“, posle se čude što prestaju da budu referenca). Kod nafte iz Libije specifična gustina može biti niska i do intervala: 805 do 825kg/m3 (zavisno od izvora, no ne više, osim jednog, od 860) što je zaista izuzetno za razliku od nekih koje se približavaju gustini vode!!

Dakle OMV kupuje „laku“ i „slatku“ (sweet; označava naftu sa malim sadržajem sumpora) libijsku naftu koja je jedna od najkvalitetnijih na svetu. Razume se da je rafinacija nafte sada odlučujući faktor kvaliteta derivata ali od „bitumena“ nećete lako (i jeftino) napraviti iste dobrog kvaliteta. Osim kvalitetnih goriva (pitanje je da li su svuda iz njihovih izvora) ovo utiče i na kvalitetna bazna, naročito mineralna ulja (I bazna grupa ulja).

Ovo treba da garantuje natprosečan kvalitet njihovih klasičnih (mineralnih) motornih ulja.

Sam OMV ne daje (tako lako) specifikacije ovih ulja ali analizom (pogrešnih) podataka za „extra diesel“ dolazimo do toga da su viskoznosti na 40 i 100 cel. respektivno (zapravo) 108,0 i 14,7 što (kad se izračuna) daje indeks viskoznosti od 141 ili zaokruženih – 140 što je i dalje sasvim solidno za 15W-40. Takođe podatak o viskoznosti na –20°C od 6230mPa·s u stvari pripada ovim uljima a ne prethodnim i pokazuje malo bolje vrednosti od minimalnih zahteva standarda za viskoznu gradaciju.

Na kraju ali ne i po značaju:

OMV Light Control (današnji „extra“) SAE 10W-40

Ispunjava: ACEA A3/B3/B4, API SL/CF, BMW Special Oil, MB 229.1, VW 500 00/505 00.

Tipične osobine:

Specifična gustina: 873kg/m3; viskoznost (mm2/s) na 40°C: 98 a na 100°C: 14,4 Indeks viskoznosti je 151. Tačka paljenja 225°C (taman prosek klase kojoj pripada) dok je tačka stinjavanja standard za bolje polusintetike 10W-40 i iznosi –33°C uz malo prevazilaženje standarda za 10W jer je viskoznost na –25°C dobrih 6250mPa·s.

Sve ovo nije toliko izuzetno ali ako se uzmu rezultati testiranja motornih ulja iz revije SAT (novembar 2006.) vidi se frapantna sličnost podataka koji za viskoznosti na referentnim temperaturama nemaju veće razlike od 0,5% a za indeks viskoznosti 1% što je izuzetan rezultat i mada je i Eko imao sličan ovde je poklapanje još za nijansu bolje.

Ovo bi trebalo da opravda nemalu cenu koja je nešto veća od Selenia, Valvoline i Elf ulja a tek neznatno manja od Total i Esso polusintetičkih 10W-40 motornih ulja.

OMV je sebe postavio u grupu svetski poznatih imena i svoj Bixxol brend cenovno gurnuo na granicu ekskluzivnih ulja. Kvaliteta ne ne dostaje ali odnos kvalitet/cena nije vrhunski već zapravo samo prosečan te ova ulja (neka od njih) mogu dobiti samo kategoriju „preporučene kupovine“ ali ne i „best buy“ proizvoda.

Više o ovome u upoređenju „pumpadžija“ posle predstavljanja NIS-a i u novim tabelama preporučene kupovine i best buy motornih ulja nakon predstavljanja još nekoliko svetskih brendova ili odmah zatim uz razdvajanje domaćih proizvođača i „pumpadžija“ u jednu a ostalih velikih u drugu kategoriju (što ćete možda i vi kao čitaoci odlučiti u anketi).

15 коментара:

  1. U Podgorici sam naišao na ova ulja. Međutim sintetika im košta oko 10eura što ga svrtava u segment premium brendova. Ako uzmemo da su ova ulja iz premium klase original (castrol, mobil, valvoline) ipak bih se za njih odlučio. Tako da moraju ići sa cijenom dolje ako hoće nešto više da naprave.

    ОдговориИзбриши
  2. Oduševljen sam njihovim menjačkim uljem.
    Kvalitet originala!

    ОдговориИзбриши
  3. Dimitrija,to ti je odlična cena 10 eura ako je u pitanju
    OMV BIXXOL special V7 SAE 5W-30,kad sam kupovao ovo za menjač usput sam pogledao cena je bila oko 1450din/lit,znači tada 14,5e 1litra za special V7

    ОдговориИзбриши
  4. Složio bih se sa "kristina990".
    Menjačka ulja su im jako kvalitetna ali ni motorna ne zaostaju. Osim toga originalnost je zagarantovana što nije bez značaja.
    Koliko god falsifikovanje bilo suzbijeno i dalje vam je OMV uz Lukoil i NIS na svojim pumpama najveća garancija da kupujete to što kupujete.
    FAM i Galax (ako ga nađete) na NIS-ovim pumpama je dobra garancija originalnosti. Falsifikatori ne prezaju ni od kopiranja jeftinijih a poznatih brendova koji se dosta prodaju. O velikim imenima i da ne pričamo.

    ОдговориИзбриши
  5. Sviđa mi se njihov oilfinder,barem kad su u pitanju preporuke za moj golf,a verujem i za druga vozila-kompletna ponuda svih mogućih odgovarajućih ulja i gradacija za dotični automobil od mineralnih do sintetike,gde se prema stanju motora može izvršiti najbolji i jeftiniji izbor.pohvalno je što u izbor za puntički program(dizel) nude između ostalih i neka ulja za mešoviti vozni park(bitno kod vozila koja voze na D2zbog višeg TBN)

    ОдговориИзбриши
  6. Slažem se. Oilfinder jeste dizajnerski skroman i može da bude i bolji što se korišćenja tiče ali je verovatno najbolji. Uvek daje gotovo sve mogućnosti te korisnik lako može da bira između njih.
    Sve pohvale!

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala na iscrpnim informacijama u vezi ovog proizvodjaca ulja, zanima me da li bi na Opel Astri 1.7 cdti ecoflex (2009)(190 000km), vise odgovaralo OMV BIXXOL special G SAE 5W-30 ili C3. Kao i koji filteri idu najbolje uz ova ulja.
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Bojane,
      Za ecoflex motor iz 2009. (verovatno do svakako) C3 verzija ulja (inače sličnih ... po fiz.-hem. karakteristikama).
      Teško je reći koji filteri "idu najbolje" ... ne verujem da tu ima neke vrste "komptatibilnosti" tako da što kvalitetniji to bolje. Pogledajte tekst o filterima ulja, možda pomogne u odluci.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Postovani
      Hvala Vam puno na brzom odgovoru, da li bi ste mi preporucili neko ulje, pored ovoga...tu pre svega mislim na neku bezbediju varijantu, sto se originalnosti tice.
      Hvala jos jednom

      Избриши
    3. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    4. Za Vaš motor je najbolje koristiti ulja sa zvaničnim Dexos2 standardom.
      (uzgred OMV BIXXOL special C3 je u međuvremenu dobilo zvanično Dexos2, iskreno nisam znao pri odgovoru (prethodnom) sada sam proverio, naravno nosilac licence je vlasnik a to je Lukoil).
      Tu bi Vam (pre svega) savetovao:
      Kroon Presteza MSP 5W-30, Motul X-Clean FE ili Motul Specific Dexos2, Wolf Officialtech C3, Lukoil Genesis ...
      (sva u 5W-30)
      Naravno tu se priča ne završava, tu je i npr. Prista Ultra G2, a i mnogi drugi imaju slična ulja.
      Ipak, sve koje sam naveo imenom (zaključno sa Prista Oil-om) su ona za koja mogu da garantujem originalnost, ostalo je "po selu se priča ali nije naučno dokazano". Mnogi bi trebali da su 99% sigurni, ali sam naveo ulja koja Vam pre svih preporučujem.
      Mogu da navedem bar još 10-tak koja su sigurno originalna a dobra ali mislim da Vam je izbor širok i više nego dovoljan.
      Sva ulja koja su navedena imaju zvaničnu Dexos2 licencu.
      Pozdrav!

      Избриши
  8. Hvala Vam najlepse na iscrpnom odgovoru. Puno pozdrava iz Nisa.

    ОдговориИзбриши
  9. Postovani Stevo,
    zelim Vam srecnu Novu 2018 god i jedno pitanje u vezi ulja za Skodu Fabiu 2014 god, 1.6 tdi 55kw, presla 140.000 km. Uzeo bih OMV ulje i na oil finderu mi nudi special UP 5w30. Koja je razlika u odnosu na OMV V7 iste gradacije i koje od ova dva ili neko trece je preporuka Vas kao strucnjaka?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Sve najbolje u novoj godini i Vama.
      Izvinite što je ovo ostalo neodgovoreno.
      Meni ovi praznici dođu radni i to 120% tako da nemojte zameriti (Novu sam jedva dočekao i u 0:45 pravo krevet).
      Videh ovo pitanje ali ... čim nisam odmah odgovorio, odužilo se (zaboravih na njega).
      Oba ulja ispunjavaju VW 504/507 tako da je manje-više svejedno koje od njih.
      UP 5W-30 je nešto modernije i pravi ga Prista Oil, a V7 ako ga i ima u prodaji može biti staro ili da ga pravi Lukoil (ili da je već napravljeno u OMV pogonima). Radi se o tome da je OMV prodao svoj sektor maziva Lukoil-u, ali da je u međuvremenu zbog političke situacije nešto tu još promenjeno (pa da li ih je Prista otkupila ili (verovatnije) radi uslužno za OMV (Lukoil) ili ko zna koga, teško je reći).
      Dakle, UP je najverovatnije isto što i Prista Ultra V, mada ga po teh. podacima Prista prevazilazi (i to značajno).
      Dakle, ako Vam je OMV izbor (zbog kartice sa popustom ili bilo kog drugog razloga) pre bih izabrao UP koje je možda i Prista ulje i kvalitetnije od V7.
      Ako ne, onda bar uzmite direktno (kontaktirajte ih mejlom, imaju predstavništo u Srbiji) Pristino ulje koje je među (naj)boljima u VW 504/507 kategoriji (iako su tu ionako male razlike, ali su kao takve na strani Prista ulja u odnosu na većinu, čak i neke izvikane brendove).
      Pozdrav!

      Избриши
  10. Hvala puno na odgovoru.
    Sve najbolje Vam zelim.

    ОдговориИзбриши