Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

понедељак, 02. мај 2011.

Vesti, News


Neke od informacija nisu baš “sveže” ali su i dalje akutelne.

G-energy

Gaspromneft je konačno stavio njihova ulja na police. U vreme Beogradskog automobilskog samjma, pre nekih 5 nedelja, konačno je počela prodaja G-energy ulja. Prodaja je počela nakon 8 meseci od prve i 4 meseca od druge zvanične promocije.

Cene su visoke. Više od očekivanih, čak i za redovne cene, a za period promocije – one su veoma visoke. G-Energy F Synth 5W-40 je nekih 3500rsd, što je praktično 35€ za 4 litara.

Ovo je u rangu najpoznatijih i najskupljih brendova kao što su: Castrol, Shell i Mobil.

Šta više, najjači konkurent (Mobil Super 3000 X1, u ovom slučaju) je jeftiniji.

Nije toliko do kvaliteta koliko do vrednosti brenda (koja je očigledno na strani Mobil-a).

Biće ovo veoma težak start za G-energy.

Ulja možete naći na NIS benzinskim pumpama.

Sam NIS je izdao nov katalog i proširio Nisotec seriju (ulja). Ova ulja su dobar izbor jer imaju solidan kvalitet uz razumne (povoljne) cene. Nisotec – ekonomska a G-energy – premijum klasa, to je Gazpromneft strategija za nekih 10% tržišta Srbije u toku ove godine.

Optima HC City

Takođe na Beogradskom sajmu automobila, RN Modriča je predstavila njihovo najnovije ulje – Optima HC City. Po njihovim tvrdnjama iza ovog ulja stoji dve godine razvoja a posebnost je u maksimalnom prilagođenju uslovima gradske (stani-kreni) vožnje. To je potpuno HC ulje u SAE 10W-40 viskoznoj gradaciji. Poseduje sledeće nivoe kvaliteta: ACEA A3/B4-08, API SL/CF, MB 229.1, VW 501.01, VW 505.00. Nije loše, ali uobičajeno. Rafinerija Nafte Modriča je takođe najavila – (veliki) povratak na tržište Srbije (?!); gde su bili do sada sve ove godine??
Ovo je u redu ukoliko misle na “povratak sa normalnim cenama”.

Oni su jako poznati i prepoznatljivi na tržištu Srbije (te veoma popularni) i imaju kvalitet ali su zbog visokih cena skliznuli sa 10-15% tržišta, daleko ispod 10%.

Optima HC City treba da bude oko 4€ za litar, nije loše za početak (novi start).

Mobil USA

Mobil je zamenio njihova "Mobil Clean" motorna ulja „Mobil Super“ serijom.

Takođe su pretstavili „Super Synthetic“ seriju koja je između prethodne i „Mobil 1“ serije.

Iako su ova ulja nešto drugačija nego ona u Evropi, mnogo je zgodnije za kupce da znaju da Mobil ima, globalno, ista imena za svoja ulja.

API SN

Iako je ovo još uvek Američka priča, nekih 1366 ulja je API SN licencirano.

Na samoj listi ima svih “velikih imena”:

Shell, Mobil, Castrol (BP), AMSOIL (sa uobičajenim tvrdnjama „bolje od“), Motul, Chevron (Havoline), Valvoline, Total (Elf), Ford, GM (AC Delco), Sunoco i mnoga druga. Bardahl i Idemitsu, čak, imaju po dva licencirana ulja na listi (sa relativno malim asortimanom ulja). Repsol ima 3 ulja sa ovom licencom.
Punu listu možete naći na:

http://eolcs.api.org/serviceCategories.aspx

i zatim kliknite na „SN“.

Glavna prednost ovih ulja bi mogla biti kompatibilnost sa gorivima koje sadrže etanol sve do E85.

Možete očekivati ova ulja: u Europi, u toku ove godine (2011) a u Serbiji sledeće godine (2012).

Neka od njih mogu biti ovde i za par nedelje ali “jedna (nekoliko) lasti ne čini proleće”.

Početak API SN i ILSAC GF-5 licenciranja bio je 1. Oktobar 2010.

Rasprodaje (akcije)

Velike prodajne akcije su veoma uobičajene u poslednje vreme. Nekoliko velikih imena ima velike rasprodaje. Pomenuću samo neke od brendova (sa visokim cenama, osim Elf-a): Elf (Profaco) i Motul (Mass); možete naći i neka od Castrol i Shell ulja na akcijama. Dakle nije samo BG sajam automobila, i dalje možete naći neka od skupih ulja na popustu od 10, 15 ili čak 20%.

_________________________________________________

Some of the information are not „brand new“ but it is still actual ones.

G-energy

Gaspromneft finally put their oils on the shelves. In the time of Belgrade Fair (Auto), about 5 weeks ago, they start to sell G-energy series of oils. After almost 8 months of the first promotion and 4 of the second, sale has started.

Prices are high. Higher than expected even for regular prices, for promotional – very high.

G-Energy F Synth 5W-40 is about 3500rsd, which is approx. 35€ for 4 liters.

Just in the range of the prominent brands like Castrol, Shell and Mobil.

What more, the strongest competitor (Mobil Super 3000 X1, in this case) is cheaper.

It is not much in quality of product but in the value of the brand.

It would be very hard start for them.

You can find these oils on the NIS petrol stations.

NIS itself publishes a new catalogue and extends the Nisotec series. These oils are good choice since a solid quality and reasonable prices. Nisotec – economic and G-energy – premium class, it is Gazpromneft strategy for some 10% of the Serbian market during this year.

Optima HC City

Also on the Belgrade International Motor Show (BG Car Show), RN Modriča presents its new oil – Optima HC City. Their claim that it is product of two year of research and that is specially adopted for the city conditions (stop and go) of traffic. It is full HC oil in SAE 10W-40 viscosity grade. It has following level of quality: ACEA A3/B4-08, API SL/CF, MB 229.1, VW 501.01, VW 505.00. Not bad but conventional. They (RNM) also announce – big return on the Serbian Market (?!); where they’ve been all these years??
It is O.K. if they mean “come back – with normal prices”.

They are familiar on this market and have quality but with high prices they slide from 10-15% of the market far below 10%.

Optima HC City would be about 4€ per liter, so it is not bad for the start.

Mobil USA

Mobil replacing its "Mobil Clean" motor oils with „Mobil Super“ series.

They also put the „Super Synthetic“ series between the previous and „Mobil 1“.

Although these oils are slight different then in Europe, it is now more convenient for the customers to know that Mobil have, globally, same names for its oils.

API SN

Although it is still American issue, some 1366 oils get API SN licensee.

There are all „big names“ on the list:

Shell, Mobil, Castrol (BP), AMSOIL (with usual claims „better then“), Motul, Chevron (Havoline), Valvoline, Total (Elf), Ford, GM (AC Delco), Sunoco and many others. Even Bardahl and Idemitsu, both have two approved oils (with relatively small range of oils). Repsol have 3 oils with this license. The full list is on:

http://eolcs.api.org/serviceCategories.aspx

and click on the „SN“.

The main advantage could be compatibility with ethanol-containing fuel up to E85.

You can expect these oils: in Europe, during the year (2011) and in Serbia next year (2012).

Some of them would be here even in few weeks but it would be just „the first swallow(s)“.

Start of API SN and ILSAC GF-5 licensing was October 1, 2010.

Sales (selling actions)

Big Selling action is very common recently. Few big names have big sales. To mention just few of the brands (with high prices, except Elf): Elf (Profaco) and Motul (Mass); you can also find some Castrol and Shell oils on sales. So it is not just the BG fair, you can find some expensive oils with 10, 15 of even 20% discount.

52 коментара:

  1. Samo da javim da su, sudeći bar po ambalaži, krenuli pretenciozno, najblaže rečeno.
    Naime, u donjem delu plastične boce stoji "Designed By Giugiaro", samo što bi isti natpis bolje embosirala kakva mašina iz Nove Pazove (plastičarska dolina), cela donja polovina natpisa je skoro nečitljiva.
    Siroti Đuđaro.

    ОдговориИзбриши
  2. Nisam video uživo. Ovo je svakako subjektivan ali pravi komentar. Izvolite!
    Negde sam napisao (ako ne na blogu onda na CBC) da je dizajn ambalaže "Giugiaro".
    Na fotkama odlično izgleda ali naravno treba malo zagledati. Na CBC smo inače imali malu diskusiju na temu dizajna ambalaže (ne u "horiznontu" već u temi "motorna ulja" u "opštem delu" o automobilizmu, čiji je "horizont" sastavni deo.
    Ugalvnom, zaključaj je da je to manje bitno ali da uliva poverenje (naročito kod novih imena) te stvara dobar utisak kod skupljih brendova (kod jeftinijih upravo obratno).
    Kako god ako ambalaža (a "Bob" deluje ubedljivo) zaista nije dorađena (Đuđaro ipak odgovara "samo" za dizajn a ne i za izradu) to je u startu loš znak. Naročito ako se u vidu uzmu "visinske pripreme" od skoro godinu dana.
    Ako već pravite famu perfekcije (što se i očekuje) onda to mora biti PRE SVEGA u PROIZVODNJI. Statam izgleda cool u spotu, i sve je to lepo ali samo zbog toga neću (a i većina) kupiti G-energy.
    Ljudi će kupovati ova ulja, ako i samo ako, su zaista u klasi Mobil, Castrol i Shell.
    Cenovno su već tu negde. Ovo sa ambalažom im je već kiks u startu (kako li je prošlo ulaznu kontrolu? A tek izlaznu?).
    Ovo budi dve neprijatne asocijacije:
    1) Celokupna kontrola, makar većim delom bila automatizovana, nije dorađena (ako se ovakve gl*p*sti dešavaju). Kako verovati i za sadržaj?
    2) Kontrola radi savršeno. Sve što je ne prođe ide za zemlju Srbiju (i slične voćno-povrćne republike).
    3) Bilo šta da je od prethodna dva ili čak i da nije, kakvi su to alati i mašine sa kojima se pravi ambalaža po Đuđarovom dizajnu i gde se sipa ulje Premium klase?
    Iskreno se nadam da sve ovo zapravo nema veći značaj te da je G zaista rešio da se pozicionira tik uz veliku petorku (na prethodna tri dodajte i Chevron te Total) ili rame uz rame sa njima.
    Neka bude i smešno ali u stilu miša koji pomaže lavu, evo im jednog saveta:
    Manite se holivudskih reklama, cica na sajmovima i prezentacijama, vratite se na početak (test na reliju Milano-Šangaj ili kako je već bilo), testirajte ulje u ektremnim uslovima, posvetite ekstremnu pažnju pre svega proizvodnji (jeste moda da se ovde štedi ali to dugoročno ubija bilo koji brend), svakom detalju, kakvih "pola slova" nevidljivo (nečitko) ma ne sme ni 0,1mm (vidljivo golim okom). Objavite rezultate testova, podstičite (koliko-toliko) nezavisna istraživanja ...
    Bez aspolutnog kvaliteta (čak i ispred standardnih serija vodeće trojke) sve vam je ostalo bacanje para. Tek na jakim osnovama vredi ulagati u "fensi" promocije i praviti "hajp" atmosferu (što je doduše već propušteno, enormnim odugovlačenjem te konferencijama za štampu u stilu "politbiroa" a ne prozapadnog holivudskog stila; odlučite ne ide Jason Statham i "socrealizam" u kompletu, ili jedno ili drugo; očigledno da je moderno jedino moguće.
    Konkurentnost je nešto na čemu mora još da se poradi, jer trenutno (definitivno) nedostaje.
    I pored svega još uvek bih dao šansu ovim uljima i čak i probao (i pored cene), da već nemam "zalihu".
    Ne zaboravite njihovo 15W-40 ulje je PS, slične tvrdnje imaju još samo (koliko mogu u trenutku da se setim) Eneos i Comma. Ako ništa drugo makar to i 0W-40 zalužuju da se razmotre.

    ОдговориИзбриши
  3. Bob je registrovani čitalac bloga poodavno - pogledajte mu e-mail adresu... ;)

    ОдговориИзбриши
  4. Mislim da Nisotec menjačka ulja zaslužuju da im se posveti poseban naslov,prijatno sam iznenađen pojavom NISOTEC HIPO SINT TDL SAE 75W-90.

    ОдговориИзбриши
  5. "Bob je registrovani čitalac bloga poodavno - pogledajte mu e-mail adresu... ;)"

    Aha! Iz blogera? Ma za milion godina ...
    Nema šanse da ti vidim adresu a ni na "bob" da pošaljem. Mogu samo da gledam u bob :-)
    Nema veze pošalji mejlom.
    Verujem da si odavno registrovan a morao bi 3x da pogađam o kome se radi (na toliko sam suzio "pretragu").
    I nije bitno ... verujem ja tebi (za G-energy) ali moram da imam "bar dva svedoka" (kao za boračku penziju nekad) ili ona dva iz sopstvene glave. Može neko i da se naljuti :-(
    U svakom slučaju - veliki pozdrav i hvala za komentar!

    ОдговориИзбриши
  6. NISOTEC HIPO SINT TDL SAE 75W-90
    To sam spomenuo na CBC (doduše ne u "horizontu").
    Odlično ulje u Mobil 1 SHC klasi. Dobro, možda nije baš Mobil ali tu je negde za pola cene!
    G-box i Nisotec menjačka ulja bi mogla da budu na stranama bloga pred kraj maja.
    Nije čvrsto obećanje ali probaću da ga ispunim.

    ОдговориИзбриши
  7. Mislim da su trebali krenuti stopama LUKOIL-a koji se na tržište probijao prvo konkurentnom cijenom. Mislim da je u međuvremenu napravio par grešaka u koracima, ali to je njihov problem.

    Da su recimo ovo 0w-40 prodavali po cijeni 5w-40 bi bi pun pogodak.
    U ovoj svoj situaciji mislim da najbolje prolaze Total i ELF jer cijene ne da su im konkurentne nego razbijaju. Što bi rekao Lorki sa MC foruma "ne pada mi na pamet da kupujem ruska ulja dok imam ELF za istu cijenu".

    Gospodo iz marketinga istočnih naftnih kompanija razmislite o ovome.

    ОдговориИзбриши
  8. Sjajan katalog Nisotec ulja sa proširenom ponudom modernih ulja,samo da kompletiraju asortiman na svim prodajnim mestima.Sve pohvale.
    komentar ostavljen i na nis motorna ulja.

    ОдговориИзбриши
  9. Moram da upozori čitaoce da dobro paze kad kupuju Mobil ulja,dva prijatelja koja su kupila mobil u dosad renomiranoj i proverenoj prodavnici imali su problema da je ulje bilo razbijeno nakon 4000km u audiju A3 i BMW u E36 nakon 6000 km.Kruži priča da je falširanje Mobila u tolikoj ekspanziji kao nikad dosad,čak da su premašili Castrol.

    ОдговориИзбриши
  10. Verovatno je za poseban tekst te ću samo u kratkim crtama.
    Castrol, Shell i Mobil deluju kao magnet na razne falsifikatore, mućkaroše, prevarante, secikese itd.
    Ako je i USA od 2008. (od krize naovamo) ponovo aktuelizovana priča o sipanju drugih ulja umesto velikih (prethodna tri naročito) i skupih imena, naročito gde se radi o "bulk" (burad, kontejneri) pakovanjima (veliki servisi ili lanci servisa).
    To je toliko uzelo maha da je prvi reagovao Shell sa velikom akcijom analize ulja sa njihovim znakom kod velikih kupaca sa kojima su imali ugovore. I naravno bilo je dosta slučajeva da je umesto Shell-a bilo neko drugo ulje (dokazivano kompletnim i skupim analizama) iste kategorije a ponekad i niže.
    Naravno i drugi su to radili ali Shell je pokrenuo veliku akciju. Bilo je naravno raskida ugovora i tužbi (kako gde).
    U Americi se manje falsifikuju pojedinačna pakovanja jer je to lakše dokazati i odštete bi bile veće. Ovako servisi na razne načine prevare kupce (Shell level, samo klasifikaciju ulja bez brenda upišu u servisnu knjižicu ili Shell or equivalent ili nešto slično pa bar od velike kompanije manje nadrljaju dok korisnici teško mogu dokazati da su prevareni, reč protiv reči, a jesu jer su plaćali i bili ubeđeni da im je u motoru Shell a nije bio).
    Dakle ako može u Americi, zašto ne bi moglo kod nas? Čak i u litarskim pakovanjima.
    Oprez naravno, a sam Mobil nikako ne dolazi u pitanje mada je kod nas moguće da se neka stara ulja sa isteklim rokom (prepakovana) ili slično prodaju pa iako nema direktne indirektne veze sa Mobil-om ima. Može se i od originala nagrabusiti (star i neadekvatno skladišten).
    Ljudi koji posumnjaju na kvalitet bi trebali da se obrate tržišnoj inspekciji i/ili nekom udruženju proizvođača (potreban fiskalni račun, bar malo nekorišćenog ulja i uzorak korišćenog) da bi bar pokušali da budu obeštećeni (koliko je realno čak iako analize pokažu da ulje nije odgovarajućeg kvaliteta, posebno je pitanje).
    Naravno, treba inspekciju ubediti da mrdne prstom a sudstvo nam je sporije od amebe.
    Zato se takve stvari i lako događaju.
    Još jednom podsećam:
    za sve informacije o Mobil uljima obratite se (pre svega) Plattner-u koji ima ugovor sa ovim renomiranim proizvođačem.
    Ove godine bi Mobil ulja trebala da stižu iz Italije (bolje nego Mađarske) a podsećam da je bolji original iz Turske nego falš iz Nemačke, Francuske ili Engleske (naravno kobajagi sve to).

    ОдговориИзбриши
  11. Evo i ja malo o tim G-energy uljima, ambalaza subjektivno lepa, cena ne tako povoljna za novi brend na nasem trzistu, ali videcemo...
    Pitanje za gospodina stevu, koje je najbolje(optimalno) ulje za alfa romeo 1.6 16v twinspark 120ks, kilometraza 200.000km motor u dosta dobrom stanju...
    Veliki pozdrav

    ОдговориИзбриши
  12. Nikola, hvala na komentaru za G-energy ulja.
    Najbolja ulja za Alfu koju pominjete su:
    10W-60 (manje-više bilo koje).
    Takođe bi mogle da se razmotre i SAE 50-ice.
    Možda mesto 2. 5W-50 (nije neki izbor)
    Zatim 10W-50 i (eventualno) 15W-50 (samo 300V mada bi ono i u 10W-40 bilo dobar izbor).
    Full sintetička ulja naravno (mnoga 10W-60 su PS ali i to može).
    Koje konkretno?
    Neko od sledećih:
    Shell Racing 10W60, Mobil Peak Life 5W50, Motul 300V 15W-50.
    Ne bih potpuno izostavio ni OMV 10W-60 kao ni MOL 5W-60 (vidi tekstove o tim uljima).
    Kod 5W50 može i Repsol ili Kroon Emperol ali ipak malu prednost bih dao Mobil-u osim što je nešto skuplji.
    To bi bilo onako ukratko.
    Da tipujem na jedno jedino? Zar su tri mnogo?
    Shell (u ovom slučaju).

    ОдговориИзбриши
  13. Hm, a SELENIA kao fabricka preporuka? Mozda nije u vrhu, al ipak ...

    ОдговориИзбриши
  14. Selenia Racing 10W-60 je sasvim O.K. ulje.
    To sam više puta pomenuo. Šire gledano optimalna su 10W-60 (a već sam rekao skoro bilo koje, da je API SL, minimalno).
    Selenia ispunjava ovaj zahtev. I Selenia ulja nisu loša samo nisu baš vrhunska. Ako u nekoj oblasti jesu blizu vrha onda su to baš specifična "sport" ili "racing" ulja, naročito 10W50 i 10W60 viskozne gradacije. Abarth je odlično ulje (10W50) ali nije za svakodnevnu upotrebu (jako je specifično) već pravu sportsku vožnju.
    Može, pogotovu što (za svoju klasu) nije preterano skupo.
    Sama fabrička preporuka kao i svaka druga, loše ne može biti ali ne mora (i obično nije) i najbolja opcija.

    ОдговориИзбриши
  15. Da li su dva komentara nestala u drugoj vremenskoj dimenziji ili ne kao i da li je google-ov disk crko bez back-up(a) samo za ta dva, teško da ćemo ikada saznati.
    Par puta se desilo da su google roboti neki komentar ćunuli u "nepoželjne" međutim nije ni to.
    Očigledno je bilo nekih problema sa blog servisom u toku jučerašnjeg dana.
    Kako god, da podsetim:
    Nikola je pitao šta je sa Selenia Racing 10W-60 a ja odgovorio da je O.K.
    Ako je negde Selenia blizu (bliže) vrhu onda su to svakako "polu" Racing ulja, kao što je pomenuto ili Selenia Abarth (10W-50) koje je izuzetno ulje ali nije za bilo koje vozilo kao i normalne uslove vožnje ili kraće rečeno nije za svaki dan.
    Dakle u Alfi TS se (naravno) može koristiti i Selenia Racing 10W-60.

    ОдговориИзбриши
  16. Da li biste mogli da mi kažete, gde u Beogradu ima da se kupi Optima HC Power City 10W-40, pošto sam uspeo da nađem samo običan HC Power 10W-40 (pakovanje od 4 l)? Da li uopšte ima potrebe da "jurim" City varijantu, s obzirom da se radi o Floridi sa Peugeot-ovim motorom, u koju sam do sada sipao Mobil Super 2000 10W-40? Posle brojnih tekstova koje sam pročitao na ovom Blogu, prednost sam dao Optimi nad Mobilom iz Turske. Grešim li?

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  17. Zanimljiv zaključak. Ne grešite mnogo to je sigurno. Naravno važi i obratno. Stvar je stava i ukusa. Naravno logično je da nam je bliža Optima (ne samo geografski). Malo su imali zabiberene cene ali se i tu popravljaju.
    HC City bi zaista trebao da je "best buy" ako se pokaže dobrim koliko kažu da jeste uz cenu koja bi mogla da bude i niža od 400rsd. za litar.
    Vaš motor inače može da koristi sve četrdesetice: 0/5/10/15W-40 kao i 5W-30 te 5/10/15W-50 te je u tom smislu jedan od najmanje izbirljivih (uz neke Opel motore sličnog godišta).
    Uglavnom pravi izbor za malo veću kilometražu (više od 80k km) ali ne i preveliku (manje od 160k km) su 5W-40 i 10W-40.
    Naravno da više preporučujem prvo ali ako ste do sada koristili drugo možete i nastaviti.
    Ukloliko vozite 80% (ili više) po gradu, naravno da je City nešto što vam može biti zanimljivo.
    Gde naći to ulje?
    1) Nautica d.o.o. (011) 3240-599 Vlajkovićeva 12. Osim što su (pod)distributeri možda imaju i MP pa možete odmah kod njih i kupiti.
    2) Optima Modriča Bgd. (011) 3239-278
    Verovatno samo VP (distribucija) ali vam mogu dati info gde ima konkretnog ulja.
    Napomena: telefoni su malo stariji (prošla godina) ali se nadam da su ti. Ako nisu snaćiće te se već.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  18. @Steva
    Hvala Vam puno!
    Tekstovi koje sam ovde pročitao, naveli su me da po prvi put kupim neko domaće ili ex-Yu ulje za motor, dok sam druga ulja i tečnosti do sada skoro uvek kupovao domaće proizvodnje, redovno sam ih menjao i nikada nije bilo nikakvih problema.
    Imam bezbroj pitanja za Vas, pošto završavam smer za motorna vozila, ali pokušaću nekako da se suzdržim.

    Od ulja gradacije 10W-40, koje je najkvalitetnije: Fenix, Nisotec ili Optima (čitao sam specifikacije, ali me zanima Vaše mišljenje). Da li samo Optima ima HC ulje ove gradacije? Isto pitanje važi i za gradacije 15W-40 i 5W-30.

    Da li uopšte navedeni proizvođači prave motorna ulja, koja mogu da se koriste kod Fabije 1.2 TSI, sa fiksnim servisnim intervalom od 15.000 km? Koje od gore navedenih ulja je adekvatno (model i gradacija), s obzirom na to da se radi o Euro 5 motoru sa direktnim ubrizgavanjem benzina i natpunjenjem?
    Prema tehničkom uputstvu isključivo su preporučena ulja koja zadovoljavaju specifikaciju VW 502 00, što znači da jedino uz upotrebu ulja sa ovim standardom važi garancija. Nije mi jasno zbog čega ne može na pr. VW 504 00, pošto su ulja koja zadovoljavaju ovu specifikaciju novija i kvalitetnija, ali dobro... Sigurno neću koristiti domaća ulja, bar ne dok je automobil u garanciji (4 godine), ali me zanima da li imaju dovoljan kvalitet za ovu vrstu motora?
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  19. P.S. Zaboravo sam da pitam ono što me najviše zanima: gde mogu da pronađem rezultate ispitivanja ulja, koje je sproveo SAT 2006. godine? Imam sigurno negde na tavanu taj broj, ali ne mogu da ga pronađem... Da li postoje još neki testovi u kojima su ispitana domaća ulja, antifrizi, kočne tečnosti...?
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  20. Poštovani g. Predraže,
    Prosto ne mogu da verujem da se SAT test ne može izguglati. Mislim da ga ima bar na 5 mesta.
    Ako ništa javite se na mejl (na pun profil pa klikni na mejl) da vam pošaljem. Neko je nekom slao (da li ja nekom ili neko meni ili sam samo prosledio) te bi trebalo da ga imam u elektronskom obliku. Ako ništa, skeniraću iz časopisa (sa tavana).
    Bilo je još nekih testova ali nisam baš redovno kupovao SAT te jedino još imam drugi deo testa rashladnih tečnosti gde su domaći i Ex-Yu proizvođači izuzetno dobro prošli (Galax naročito te FAM i Optima).
    Svi (FAM, Optima, Galax, INA, ...) imaju VW 502.00 ulja, pogledajte konkretne tekstove o svakom od proizvođača (sa dopunama) ... ako ništa drugo mlađi ste ...
    Full HC u 10W-40 od Ex-yu ima samo R. Modriča.
    Mislim da su ostala ulja "klasična" PS. Tu se sasavom ističe INA ali i FAM i Galax su O.K.
    Za INA i FAM mi se čini da imaju nešto PAO baznih ulja (base stock-ova). Mislim da je uobičajenih 15-25% (doduše neki imaju i više, kao npr. Motul).
    No to je bolje od aktuelnog trenda da se "kane" 15 do 20% SHC ulja ili čak i samo HC i to proglasi PS uljem.
    Mislim da će trend full HC u 10W-40 biti sve pisutniji jer je cena HC baznih ulja na nivou (ili kao trenutno niža) mineralnih.
    Po ovome bi HC Power moglo da bude najbolje (i u SAT testu ima uravnotežene osobine) ali teško je to reći na osnovu poznatih podataka (bez merenja osobina nakon više desetina sati rada motora). Vrlo je moguće da je npr. INA čak i bolja (vidi tekstove).
    FAM nije trenutno mnogo pouzdan jer su ga očerupali kao božićnu ćurku a malo opreza prema Galax-u nije na odmet (kad smo već kod "domaćih") tako da je (makar samo 49% domaći) trenutno najpouzdaniji NIS sa Nisotec serijom.
    O Fabiji 1.2TSI u sledećem komentaru (malo kasnije).

    ОдговориИзбриши
  21. Pronašao sam uporedni test motornih ulja gradacije 10W-40. Ne sećam se da li su sprovodili test i za ulja neke druge gradacije?
    A što se tiče antifriza, godinama već koristim Zastavin, a pošto nije bilo problema, nema potrebe da ga menjam.

    Kupio sam danas HC Power 10W-40 (4l - 1600 din.), pošto se automobil ne koristi u strogo gradskim uslovima vožnje.

    Zvao sam Nauticu, i rekli su mi da za sada nemaju maloprodaju, ali da uskoro planiraju da otvore prodavnice u kojima će se prodavati Optima ulja.

    Raspitaću se na fakultetu, da li bi u Laboratoriji za tribologiju, mogao da se sprovede test korišćenih ulja.

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  22. Eto, nije bilo teško :-)
    Jedino (makar bio dosadan) vodite računa da je test prilično promašen. Naime em su testirali 10W-40 ulja što je jedna od najujednačenijih viskoznih gradacija po pitanju kvaliteta em su testirana nova ulja što nije ni moglo da da mnogo različite podatke. Više je potvrdila originalnost ulja. Osim toga statistički uzorak je morao da bude veći da bi se išta zaključilo.
    Kako god, videli ste da je HC Power solidno prošao. Za nijansu je bio bolji Mobil ali to je više od akademskog značaja.
    Inače za konkretno ulje imam iskustva od mašinskih inženjera koji ga hvale (dvojica njih, sve bolji od boljeg) tako da sigurno nisi pogrešio. Doduše još uvek mi se čini da bi sa Magnum 5W-40 prošao još bolje ali sigurno i skuplje.
    Sama osnova, naravno, ima veliki ali ne i presudan uticaj na kvalitet ulja. Ukupni kvalitet zavisi od sinergijskog delovanja baznog ulja i aditiva.
    Inače Zastavin antifriz je takođe solidno prošao u testiranju i bio je u gornjoj polovini testiranih RT i sasvim uporediv ili bolji od mnogo zvučnijih imena.
    Iako, opet, moram da napomenem da je statističko značenje testa bilo minorno, kao i da kad neki antifriz ispuni zahteve, vrlo je diskutabilno koliko su male razlike unutar standarda značajne. Osim toga opet je vršen test novih antifriza a značajnije bi bilo da su korišćeni bar 100 radnih sati motora.
    Laboratorija za tribologiju je pravo mesto gde bi mogla da se testiraju ulja (uz dopunu hemijske laboratorije, možda i postoji u sklopu iste ili možda i ne).
    Kao mladi inženjer svakako znate da takvo testiranje mora da se obavi u identičnim ili što bližim uslovima rada (istog) motora.
    Problem je što je to prilično skupo. Naročito sa aktuelnim cenama goriva.
    NIsam zaboravio priču o VW, samo me "proganja" zmaj "ne_stiže_me" :-)

    ОдговориИзбриши
  23. Mislio sam da nakon pređenih 10.000 km, zamolim profesora koji mi je predavao Tribologiju, da testira karakteristike HC Powera ;)

    Što se tiče Vašeg komentara, na moje pitanje u vezi motornog ulja za Fabiju 1.2 TSI, kad god došao, dobrodošao je, pošto je automobil prešao tek 4.000 km, a prvi servis je predviđen na 15.000 km ili godinu dana.

    Postaviću vam jedno pitanje kod Selenija ulja za menjač ;)

    Hvala!
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  24. Poštovani Predraže,
    Da ne zaboravim na početku (dug):
    15W-40 ulja su uglavnom mineralna te ponekad imaju 20-30% HC baznih ulja u sebi. Kod ulja za teretni saobraćaj postoje i čista HC ulja (bazno ulje na base stock-ovima II bazne grupe) koja su 15W-40. Kao PS ulja proizvođači (za sebe) navode (unutar 15W-40): Eneos, Comma i Gazpromneft.
    5W-30 je tek posebna priča jer ova ulja mogu biti PS (obično II ili II+ bazna grupa) ili sintetička (zapravo "sintetska" na osnovi III bazne grupe ulja i tek ponekad prava sintetička (zapravo mix sintetičkih i ulja III bazne grupe).
    VW, zapravo slučaj Skoda 1.2TSI.
    Zanimljivo je da se navodi samo VW 502.00 standard u uputsvtvu vozila jer obično kod motora kojima je ovo minimum stoji da mogu i koristiti VW 504.00 i to kao long life ulja (sa promenjivim servisnim intervalom ali koji može biti i 30k km/2god.).
    Kako god 502.00 se koristi uz fiksne intervale od max. 15k km ili 12 meseci.
    Moguće je da se radi i (samo) o viskoznosti samih ulja, jer se uz 504.00 podrazumeva 5W30 dok 502.00 mogu biti i "tridesetice" ali i 5W-40. Moguće da je su za naše uslove (južna i jugoistočna Evropa) izabrali upravo 5W40 kao default što uz drugi uslov (skaćeni interval zamene od 15000km; tako čest kod nas čak i kada je za Zapadnu Evropu propisano 30, 40 pa čak i 50k km) čini obaveznim 5W40 uz VW 502.00.
    Zaista bi neko ko je veći poznavalac VW motora mogao da kaže tačno o čemu se radi inače ne vidim ni jedan razlog da 504 ne može da zameni 502 jer je to i VW-om stav uz retke (ako uopšte) izuzetke (da nije ovaj?).
    Toliko da ne dužim.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  25. Proveriću još jednom šta piše u tehničkom uputstvu, pa Vam pišem večeras. Ono što sigurno znam, to je da automobil ima fiksne servisne intervale na 15.000 km ili godinu dana (oznaka QG2), a NE "fleksibilne" (oznaka QG1).
    Hvala Vam još jednom!
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  26. Proverio sam. Zaista u uputstvu piše da za Fabiju 1.2 TSI sa određenim servisnim intervalom (na 15.000 km ili godinu dana), treba da se koristi ulje koje zadovoljava specifikaciju VW 502 00. U slučaju da se radi o automobilu sa fleksibilnim servisnim intervalom (što nije moj slučaj), koristi se ulje koje zadovoljava specifikaciju VW 504 00.

    E sad, pošto obe specifikacije odgovaraju navedenom motoru, koja je Vaša preporuka za gradaciju:

    - 0W-30
    - 5W-30
    - 0W-40
    - 5W-40

    Meni se više dopadaju ova sa "40", posebno 0W-40...
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  27. Vidite, meni se takođe više sviđaju "četrdesetice" a 0W-40 mi je omiljena viskozna gradacija. Ipak, nije sve u opštem kvalitetu i utisku najbitnije je uskladiti sa potrebama motora.
    Za Vaš konkretan slučaj, stvari bih postavio ovako:
    1) 5W-30 po VW 504.00
    2) 5W-40 sa ACEA C3 (2008 naročito) uz 502.00
    3) 0W-40 sa VW 502.00 (poželjni MB 229.5 ili 229.51 mada svakako ne i obavezni)
    4) 5W-30 koja uz 502.00 ispunjavaju i GM Dexos 2 i/ili ACEA C3
    5) 5W-40 sa VW 502.00 (poželjan MB 229.5)
    6) 0W-30 sa VW 502.00
    7) 5W-30 uz samo 502.00
    Nadam se da je lako uočljivo da 0W-xx gradacije imaju prednost pri istim specifikacijama ali da više specifikacije imaju prednost.
    Vaš motor je prilično nove konstrukcije te i nov u smislu da je još pod garancijom i nije mnogo upotrebljavan.
    Uz konsultaciju u servisu bar prve 2-3 godine bi od SAE 30 ulja imali koristi. Posle bi baš bilo idealno probati 0W-40 te preći na 5W-40 pre svega C3 verzije (recimo posle 5 godina) i terati bar do 10 ili 15god.(zavisno od pređenih km) kada bi 10W-40 sa 502.00 bilo idealno rešenje (recimo posle 200k km).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  28. Hvala!
    Pridržavaću se saveta ;)

    Znam samo da u ovlašćenom servisu, litar Castrol-a 5W-30 naplaćuju 2600 din. Kada bi hteli da sipaju ulje koje im donesem (pod uslovom da zadovoljava zahtevanu specifikaciju), bilo bi dobro...
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  29. Poštovani g. Stevo,
    Koje biste mi ulje (gradaciju i kvalitet) preporučili za 1.4 HDI motor (u pitanju je prva zamena ulja), a koje za menjač?
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  30. Verovatno P 206.
    Onda za menjač "RPC" 75W/80.
    Zapravo ulja po Citroen/Peugeot standardima.
    Imate već detaljnije u tekstovima o konkretnim uljima za menjače (kod Kroon-a i Total-a naročito).
    Za motor:
    Pre svega ACEA C3 5W40 ulja. Može i 0W40 ili 5W30 ali prednost ipak prvo navedena.
    Može li Total 9000?
    Može naravno.

    ОдговориИзбриши
  31. Poštovani Stevo,
    Nije u pitanju P 206, već Florida 1.4 HDI sa sajma 2008. godine :))
    Prešla je 26.000 km, ima servo, klimu, el. podizače, centralno zaključavanje... Napravljeno ih je ukupno 6 ;)

    Odabrao sam je za svoje roditelje u utorak, pošto su se navikli na Floridu kao model (voze je već 5 godina), pa ne bih da im menjam navike pod stare dane ;)

    Pošto nemam nikakvo tehničko uputstvo, uskraćen sam za sve fabričke preporuke ulja i tečnosti.

    Za servo sam kupio ulje Tutela GI/A Dexron II D, tečnost za kočnice Tutela TOP 4, ulje za menjač i motor ste mi već preporučili (čim Vam napišem poruku krećem u Verano po Mobil), a za RT ne mogu još uvek da se odlučim. Našao sam na internetu da se za PCM preporučuje BASF Glysantin G33, a Vi mi molim Vas kažite, da li može da se koristi i neka druga long life RT (G12/G12 +)?

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  32. Predraže,
    Oduševljen sam. Mislio sam da je sajamski eksponat u pitanju! Florida, dizel, HDI. Nije loše.
    Nadam se da ste u Veranu ćapili Super 3000 jer je dovoljno a jeftinije je. Može i M1 0W-40 TD ali nije neophodno, čak je prvo navedeno "prilagođenije" motoru.
    Menjajte na 15k km ili godinu dana iako je fabrički moguće 20k km ili 2 godine.
    Za menjač ... mislim da nije Pežoov u Floridi.
    A i zašto žuriti. Nema potrebe da ulje menjate ove godine. Hmmm ... morao bi malo više info da imam. Da li je to menjač kao u svakoj drugoj Floridi ili ne? (petostepeni), ajd' bar to.
    Mislim da je bolje koristiti 75W-90 PS ili sintetičko sa GL-4/5.
    Rashladna tečnost?
    Potrudite se da nađete neku G33. Nije baš toliko teško (i nemoguće).
    ajd' ako nema baš druge da tražimo alternativu.
    Ima još vremena (ili baš i ne?). Par nedelja svakako. Izguglajte malo pa ako treba dodatna pomoć čućemo se.
    Morate razumeti, ako nešto i može to mora biti samo kada nema druge. Po svaku cenu kršiti pravila nije baš uvek pametno.
    Ne mogu da verujem da baš Verano nema pogodnu G33 RT.Raspitajte i na koliko se menja kod Peugeot 1.4HDI (206). Jedino da je "dranje na živo" (preko 1000din. za litar #"@!) pa da rasprava ima smisla.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  33. Preko telefona sam razumeo da rade do 18h, međutim "poljubio" sam vrata, pošto rade do 17h...

    Ići ću sutra da kupim ulja, filtere i ostale tečnosti.

    Motor:
    DV4TD (1,4 HDI), turbo diesel common rail, 1398 ccm, 8v, 160 Nm @2000 o/min. 50 kW @4000 o/min.

    Menjač:
    MA5 pojačan, 5 stepeni prenosa, manuelni, proizvođač PSA, komanda fleksibilna sa dve sajle.

    - PCM hidraulička komanda spojnice (kvačila),
    - PCM elektronska komanda gasa,
    - PCM oslonci motora,
    - PCM tripoidni krst,
    - Zastavina poluvratila (specijalno izrađena za ovaj model) i homokinetički zglobovi.

    Nisam uspeo da nađem BASF Glysantin G33, već samo G30, a nudili su mi i Total na više mesta...

    Od Zastave sam dobio preporuku da ne menjam ulje u menjaču (poslali su mi dokument na kojem piše: "Ulje za menjač (sipa se u fabrici) Esso gear oil BV 75W-80 ili Total Transmission BV 75W-80 (nouvelle formule) i ne menja se do kraja eksploatacije" - ???!!!).

    Mobil Super 3000 5W-30 ili 5W-40?

    Na malopre navedenom dokumentu piše da je fabrički sipan Total ili Esso 5W-30, a na drugom dokumentu su mi poslali da se za tržište Srbije preporučuje 5W-40?

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  34. Što se ulja za motor tiče tu je bar najlakše: Mobil Super 3000 X1 i teraj!
    Super 3000 5W-30 postoji u tri (različite) varijante.
    Najviše bi odgovarala Mobil Super 3000 XE 5W-30.
    Međutim zanimljivo je da Esso nema paralelu ovom ulju tako da ako je Esso sipan fabrički, verovatno je bilo ... eSP verzija. Kako vaš motor nije ESP to vam ne bih (posebno) preporučio. O Total-u da ne gubimo vreme (verovatno je fabrički baš Total, mada kako kažete zavisi i od serije).
    Ako ćete 5W-30 a da bude Mobil (Esso) onda je bolje da sipate Mobil 1 ESP Formula koje je jedno od najboljih u toj kategoriji.
    Ipak sa Super 3000 možete da uštedite solidnu sumu novca sa tek minimalnim (obzirom na motor) padom kvaliteta.
    Tek pod 3 idu 0W-40 ulja ali pre svega "New Life" pa tek onda "Turbo Diesel".
    Za menjač je prilično jasno šta sipati (bilo koje od dva navedena) ali i da nema potrebe da trošite pare bar do 2018. ili 2020.
    Za Peugeot menjač isključivo ide 75W-80.
    Fill for life je nešto što znači 10god./300k km. ± 20% (za oba).
    Do kraja eksploatacije ne znači dok se ne rastavi na sastavne delove.
    Znači samo da može da se koristi 10-15god. kao i da je kućište menjača dobro zaštićeno tako da prerana zamena može biti kontraproduktivna.
    Dalje znači da eventualna (ili kasnija zamena) treba da se obavi u nekom boljem (ovlašćenom, Peugeot) servisu.
    Osim dužeg niza godina, drugi razlog za menjanje ulja je eventualna intervencija na menjaču. U svakom slučaju dok korpu kvačila ne budete (vaši roditelji) menjali nikako ne menjajte ulje za menjač, čisto je bacanje para te nije ni tako dobro (ipak fabrika sipa u glanc nov sklop, sve čisto).
    Vidite, čak i kod Fill for life ulje može da se menja te se čak i savetuje (kod teretnih vozila na 2 do 5 god. a kod putničkih na 5 do 10) ali kada se prelazi mnogo km godišnje (100k km za teretnjake a 30k km ili više za putnička vozila) za lakše uslove vožnje i manju kilometražu zaista to ne morate raditi (bar) 10 god. ili čak i više (mada svakom dođe "crna mena").
    2008. pa 2011. i menjate Rt?
    Malo je čudno ali ako je po preporuci proizvođača onda treba uraditi inače G33 ne bih menjao (bar) još godinu dana.
    Total su vam nudili? A koji? U slobodnoj prodaji Total baš nema ovakav "antifriz" pa je pitanje šta su vam hteli uvaliti.
    Ako baš ne ide sa G33 (par nedelja ili čak meseci nije nešto što će ugroziti dugi vek motora, te ne morate žuriti) uzmite vi lepo G30, na primer Mobil Antifreeze Advance i završite posao. G30 i G33 su relativno slični i na ISTOJ su (OAT) osnovi te male razlike nisu od tolikog značaja (ima neke teorije ali su više Peugeot "kerefeke").
    Ipak, zbog ne baš identičnih - a ma kako sličnih, aditiva dobro je isprati sistem za hlađenje pri prelasku. Ne mora baš detaljno. Može i obična voda (ako je ne zaostane u iole većoj količini) a idealno je na kraju "propustiti" bar litar demi vode.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  35. Hvala Vam puno!
    Idem sada u Verano po Mobil Super 3000 XE ili X1. Ako ga nemaju, i ako nije iz Francuske, ne bih da uzimam nijedno dok se ne konsultujem sa vama ;)

    A 5W-40? Razmišljao sam da mu sipam Magnum 5W-40 u slučaju da Mobil ne ispunjava "moje uslove".

    Ulje u menjaču neću da menjam do daljnjeg.

    Našao sam na internetu da Valvoline MaxLife AF i Havoline Extended Life (XLC) zadovoljavaju standard PSA-B715110. Kupiću njih ako ih nađem.

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  36. Zaista nisam ovo znao. Ajd' pošaljite mi link jer se trenutno nisam našao taj podatak (iako jesam specifikacije oba, mada za USA).
    Tu ima dva problema:
    1) Teško ćete naći kod nas, za Havoline kontaktirajte Trigemu i/ili Prista Oil.
    2) Za Valvoline kontaktirajte Prista Oil.
    I kad smo već kod ove dve firme, obe imaju inženjere primene (prodaje) i originalnu dokumentaciju te ako lepo zamolite možda dobijete i savet iako ste individualni kupac.
    Drugo:
    Ne sumnjam da imaju i PSA standard koji pominjete (da li je relevantan za vaš motor?) ali kako to nisam našao (a našao sam po dva tds za oba) trebalo bi to proveriti. Osim toga našao sam (a i od ranije sam to imao) da je Havoline pre svega Dex-Cool AF, što nije baš G33 (iako bi pod tri, posle G30 moglo da posluži).
    Inače oba brenda su O.K. i imaju vrhunski kvalitet.
    Magnum 5W-40? A što da ne. Više je nego dobro za HDI motor. Malo nerviraju stari ACEA standardi ali još uvek je to O.K.
    Cena ove verzije je povoljna (7 do 8€ za litar) mada za te novce imate i Valvoline pa i Mobil na akciji.
    Magnum Plus je još malo bolji ali je (naravno) i skuplji. VG je 0W-40 a ulje je nešto kao "0W-35" jer je malo manje viskoznosti unutar gradacije.
    Po samoj viskoznosti i kvalitetu idealno ali složiću se da je manje isplativo.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  37. Iz Zastave su mi poslali dokument gde piše da se kao RT preporučuju:

    - Brugarolas bradol 497, ili
    - Glysantin BASF G33.

    Zatim sam na sledećem linku pronašao da G33 zadovoljava standard PSA-B715110:

    http://www.glysantin-der-schutz-garant.de/files/basf_glysantin_approval-code-overview_a4_e_1.pdf

    A onda sam počeo da tražim koji proizvođači prave antifriz koji zadovoljava taj standard, i našao sam:

    Havoline (5. strana):

    http://www.lintonfueloils.com/site/downloads/Havoline_Extended_Life_Antifreeze_Coolant%281%29.pdf

    Valvoline (7. strana):

    http://www.prista-oil.com.tr/valvoline/pdf/1691.pdf

    ...uzeo bih ja Galax, Nisotec ili Permant G12 (pošto ih ima na svakom ćošku), ali hajde da se potrudim da ispoštujem specifikaciju...

    Našao sam i da Glysantin proizvodi MC Delta iz Zrenjanina. Ko zna da li imaju G33...

    U Veranu su mi rekli da oni u 1.4 HDI sipaju 10W-40!!! Dali su mi tel od Oil goup-a (http://www.oilgroup.rs/sr/kontakt.htm), a oni su mi dali telefon njihove maloprodaje na Starom Sajmištu. Kada sam ih pozvao, rekli su mi da su ulja (X1 5W-40 i Mobil 1 5W-30 ESP) proizvedena u Turskoj... Kupio bih pravi Mobil (iz Francuske), eventualno Total (pošto se Essogasi), a ako to ne uspem da nađem, onda ću se odlučiti za Magnum. Bar je original...

    U slučaju da ne nađem Mobil iz FR, koje je najbolje za HDI:

    - Magnum 5W-40 (690 din./l)
    - Magnum Plus 0W-40, ili
    - Eco 5W-30 ? (mada mislim da njega nigde nisam našao).

    Inače, u Kit komercu sam video HC Power City 10W-40 za 350 din./l. Da sam ga ranije našao, kupio bih ga umesto običnog HC Powera-a...

    Hvala!
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  38. P.S. Pozvao sam sada Top auto (rade do 22h):

    - Magnum Plus 0W-40: 1000 din./l
    - Eco 5W-30: 1200 din./l. (stvarno mnogo)

    ОдговориИзбриши
  39. Nestao mi je prethodni komentar...

    ОдговориИзбриши
  40. Ponoviću samo ključne stvari:

    http://www.prista-oil.com.tr/valvoline/pdf/1691.pdf

    http://www.lintonfueloils.com/site/downloads/Havoline_Extended_Life_Antifreeze_Coolant%281%29.pdf

    - Oil group uvozi Mobil ulja iz Turske.

    - U Veranu u 1.4 HDI sipaju 10W-40!

    - Ako ne nađem Mobil iz FR, onda ću da sipam Optimu.

    - Koja je najbolja za HDI: Magnum, Magnum Plus ili Eco?

    - Našao sam HC Power City u Kit komerc-u (350 din.) ;)

    ОдговориИзбриши
  41. Hvala na linkovima Predraže. Eto i sam sam uputio na Prista Oil ali se ne setih da tamo nađem dokumentaciju za Valvoline (tipično!).
    Inače da ne zaboravim: ponekad se neki komentar izgubi ili ga mašine šutnu u "neprimerene" (moji su tu ubedljivo vodeći) tako da nije loše duži komentar kopirati u Word (Pad) za takve slučajeve.
    Valvoline MaxLife AF je ipak više za starija vozila (bar sa 100k km) te on jeste kompatibilan sa svim navedenim standardima (i PSA i G33). Ipak, možda je to više za sledeću zamenu.
    Havoline XLC mi više liči na Dex Cool (BASF G05) mada može biti i G33/G05 u smislu da nije na BASF osnovi. Ipak manje je bitno jer teško da ćete ovde naći.
    Valvoline MaxLife Coolant AF Concentrate kao OAT i G12 (ali ne i G12+) bi došao u obzir kao "zamena".
    Vidite, svi OAT-i (bez silikata) su dovoljno slični da se mogu međusobno koristiti (G3x).
    Ipak, kad god imate original ostanite na originalu :-)
    Evo nečeg čega se nisam odmah setio (tj. jesam ali sam mislio da nemaju, a obično imaju):
    G33 možete naći kod Kedare. Oni imaju Kroon COOLANT SP 14 koji je G33 i idealan za vas.
    Mobil iz Turske je bar Mobil (može i da ne bude).
    Jasno je da ste sumnjičavi prema zemlji porekla te ni činjenica da to nije manje od 95% kvaliteta Francuskog neće mnogo pomoći.
    Inače "Mobil iz FR" možete naći samo ako pazarite Mobil 1 seriju.
    Pošto ćete verovatno (iz gore pomenutog razloga) preći na Optimu, stvari stoje ovako:
    Najbolje ulje je Eco, pa M Plus pa Mag.
    Eco je (ipak) preskupo te bi u tom slučaju pre išao na Mobil 1 u 5W-30 varijanti.
    I inače za konkretan motor bi "kvalitet" (pogodnost) bila:
    Mag. plus, Eco pa Magnum.
    Naravno razlike nisu velike pa je po isplatljivosti: Magnum (ubedljivo), Mag. plus pa Eco.
    Bilo koji od dva Magnuma biće više nego O.K.
    Običan je zaista favorit jer za nijanse u kvalitetu ima klasu u ceni. Ovo posebno jer u Veranu sipaju 10W-40 u isti motor.
    To što sipaju PS 10W-40 nije baš idealno ali nije ni "zabranjeno". To je minimum zahteva za motor a isti može da koristi i 10W-50 (mada je to više za Grčku i toplije klimatske oblasti).
    Ako već gledamo širu sliku, 5W-40 (npr. Magnum) je baš idealan kvalitet za pomenuti motor.
    Na 10W-40 bi prešao tek nakon 100k km.
    Hvala i za info gde se može naći HC Power City.
    Cena je još bolja od najavljivanih. Verovatno zbog činjenice da je HC baznm uljima trenutno cena niža od mineralnih baznih ulja. Kvalitet je ipak na strani HC ulja. Zaista zvuči povoljno.
    Doduše u 10W-40 je velika gužva, te osim akcija koje sam pominjao za cca. 500 din. možete naći sve brendove osim Castrol-a i Shell-a mada je na akcijama i to moguće (makar za veća pakovanja, 4 ili 5 lit.).

    ОдговориИзбриши
  42. "Čim sam ga video, odmah sam ga spazio"
    Još jedna varijanta je i Motul Inguel Optimal (Ultra). Ultra je koncentrat a bez toga 50% i spreman za upotrebu.
    Konsultujte tehnički tim iz Mass company.
    Ako malo "zapnem" biće tu još neko ime, sigurno :-)

    ОдговориИзбриши
  43. Mobil u UK:

    http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_products_mobil-super.aspx

    Da li ima kod nas da se kupi Mobil Super 3000 formula P 5W-30?

    Danas sam u jednoj prodavnici našao Mobil Super 3000 XE 5W-30 za 750 din./l (iz Belgije). Međutim, piše da zadovoljava ACEA A1/B1 i API SL. Odmah sam posumnjao da li je original...

    Kako to da HDI "toleriše" razne gradacije: 0W-40, 5W-40, 5W-30, 10W-40... Koja je "idealna"?

    P.S. Ovi u Zastavi su sipali RT Zastava Antifriz 100! A ja se trudim da nađem G33 :(

    PozZ!

    ОдговориИзбриши
  44. Uf!
    Ajd' unazad.
    U Zastavi su mogli da sipaju i cirkulaciono ulje, ali ne znači da je idealno.
    Ljudi znaju mnogo pa mnogo i odstupaju. Namerno nisam potencirao (iako sam čini mi se pomenuo) da "klasični" nesilikatni i oni koji nisu OAT mogu da se koriste i kod aluminijumskih hladnjaka i blokova motora i da ne štite lošije (u nijansama) od na papiru superiornih OAT-a. Slično kao što i mineralno SL ulje ne zaostaje mnogo (ako uopšte) za sintetičkim SL, osim (kao i kod antifriza) što ima kraći rok te zaštite te kod ulje duplo kraći interval zamene a kod RT i četvorostruko kraći (u km), vremenski je to manja razlika.
    Zato vam kažem, kad već možete naći G33 (i ukoliko nije ekstra skup) uzmite taj antifriz (nisu baš ni u Peugeot-u to smislili jer nisu imali šta da rade pa da ne bi išli na prinudni odmor). Ako ne može da se nađe (lako) i košta previše, G30 ili G34 će ga uspešno zameniti. G30 (G12, +, ++) je najlakše naći, najjeftinije je i čak i najbolja alternativa.
    Može i Zastavin ili drugi "klasik" ali bi trebalo da se menja na dve godine, OAT na 4 ili 5 osim po savetu proizvođača.
    Mobil Super 3000 XE bi morao da ispunjava sasvim druge standarde: API SJ/CF, ACEA C3/A3/B3/B4, VW 505.01 /502.00/ 505.00 FORD WSS M2C 917-A BMW LL 04 MB 229.31/229.51 GM dexos2TM.
    Tako da to ne može biti to (čak i engleska verzija ima većinuj navedenih (praktično sve) osim što je API SM). To mogu biti "regionalne razlike" ali ne i A1/B1. To bi moglo da bude verzija 3000 FE koja nije idealna za vaš motor. Super P bi trebalo da može da se nađe ali je to ulje pre svega za DPF verzije motora. Ostaje kao mogućnost XE ali prava.
    Ipak, kad već pitate koja je idealna viskoznost, onda bi išao na 5W-40. Posle 100k km na 10W-40 i to je to. Ovo najviše odgovara našim klimatskim uslovima i normalnom režimu vožnje uz pola ili više gradske vožnje.
    Ako biste da uštedite novac (računam da roditelji ne voze oštro) možete čak i na 10W-40 (castrol Magnatec, Mobil S 2000 diesel, Shell Helix HX7 ili Motul 6100). Ipak najbolje je za tako novu mašinu ići na 5W-40 i to Motul X-cess, X-clean ili Castrol Magnatec Diesel, te ako vam ta ulja izgledaju skupo može i Mobil Super 3000, za nijansu lošiji, za nijansu jeftiniji (i Turski). Ostalo mi izgleda skuplje a bez pravih posebnosti. Naravno sa Elf-om (ELF EXCELLIUM NF 5W-40) možete pomalo "i jare i pare".
    Ostaje još Optima Magnum :-)
    Šta god da izaberete nećete pogrešiti.
    Ako ne možete da odlučite, udri Mobil 5W40 i uživaj! Majstori u servisu bi vam ionako sipali 10W-40 Magnatec ili Mobil 2000 :-(
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  45. Našao sam Havoline XLC (koncentrovani) u Trigemi na Novosadskom putu, košta 586 din./l. Našao sam i Kroon SP14 (rastvor 50%) košta 340 din./l. Verujem da su oba dobra, a cena im je skoro ista (pošto mi treba 6,5 l).

    Hvala puno!
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  46. Cena je dakle "ista" uzimajući u obzir da su koncentrati uvek jeftiniji, ali na to treba dodati i demi vodu te petljanciju oko miksovanja, što može da bude i malo nezgodno, mada nije neophodna posuda od 7 lit. već samo od dva pa iz nekoliko puta "litar na litar", kao špricer :-)
    Kroon je baš G33, mada je skoro svejedno (Havoline je samo "univerzalniji").
    Originalnost je kod Trigeme i Kedare zagarantovana te ne brinite ništa.

    ОдговориИзбриши
  47. Vratio sam vam komentar.
    Bio je u nepoželjnim. Nemojte se uvrediti, jer je to zapravo kompliment, najčešće su moji komentari tamo.
    Totalno zbunjujem robote. Verovatno pošto nema vređanja moraju da "ispune normu" pa po ko zna kojim kriterijumima to rede.
    U svakom slučaju moje izvinjenje u ime (inače izuzetnog, za besplatni) bloger servisa.

    ОдговориИзбриши
  48. Анониман03. јул 2011. 22:25

    Poštovani g.Stevo

    Vozim Ford Escort 1989 god.,benzinac, 1300 kubika, prešao je oko 250000 do 300000 KM.Do sada sam koristio razna ulja (Optima, Bixol(OMV ulja), Valvoline).Trenutno koristim Optima Sint turbo 2002 15W-40 i zadovoljan sam s njim jer ga dospem oko 1,5 litara na pređenih 6000 km tj.do svakog mjenjanja.Prije par dana na benzinskoj pumpi NESTRO kod nas u Rep.Srpskoj sam naišao na novo modričko ulje HC city 10W-40 koje je bilo po akcijskoj cijeni od 27 konver.maraka a uz njega sam dobio i 2 litre tečnosti za vjetrobransko staklo(MOSUL).Normalno cijena me je privukla pa sam iskoristio priliku da ga kupim bez obzira što koristim Sint turbo 15W-40.Interesuje me da li je pametno da ga sipam u ovako star motor i da li će smetati što sam prethodno koristio Sint turbo.
    Unapred hvala.
    Pozz....

    ОдговориИзбриши
  49. Poštovani gospodine,
    Kao što ste sa Sint turbo 2002 već imali dobar izbor, ni sada niste daleko od takvog (dobrog izbora).
    15W-40 HC ulje, polu-sintetičke klase je verovatno jedno od boljih za vaš automobil.
    Ne treba da Vas buni to što je novo ulje "manje" viskoznosti (10W-40) jer to samo po sebi ne znači automatski i veću potrošnju.
    Kako su ova dva ulja relativno slična i ispunjavaju iste standarde (osim što je HC City malo modernije i ima ACEA A3/B4-08 te je i nešto kvalitetnije).
    Ova ulja u smislu dolivanja možete slobodno i mešati.
    Neznatno jači deterdžentski sastav kod City će ionako prilično čist motor održavati još čistijim.
    To može malo i da poveća potrošnju ulja ali 2litara u odnosu na 1,5litar nije nešto od velikog značaja.
    Inače potrošnja ulja je solidna za godište i pređene kilometre te vrstu automobila (motora) i nije posebno zabrninjavajuća.
    Možda bi ste sa oba (a naročito City) mogli da ulje menjate i na 7500km.
    U svakom slučaju sa 10W-40 ćete bolje zaštititi motor zimi te moći 7500km da ostvarite i uz više od 2/3 gradske vožnje dok bi kod Sint turbo ostao na vaših 6000km (ostaje mogućnost za više vožnje van grada da slobodno produžite interval zamene).
    Inače je originalna preporuka da se ulje menja na 10k km/6 meseci.
    10W-40 ili 15W-40 (oba HC) je manje-više svejedno.
    Dobro ste iskoristili promotivnu cenu novog City ulja te trebate da budete zadovoljni zbog toga.
    Kasnije ćete već prema potrošnji ulja (ako ništa drugo) te cene jednog i drugog lako odlučiti.
    Iste možete koristiti i HC Power ali je zbog cene neisplativo (pored ostala dva) za tako star automobil mada bi to bilo najbolje (i omogućilo menjanje na 10.000km).
    Pozz...

    ОдговориИзбриши
  50. Samo da naglasim:
    bitnija je "radna" viskoznost na 100cel. a u ovom slučaju oba ulja su SAE 40 te slične viskoznosti (14,5 i 15 respektivno). 10W znači manju viskoznost na niskim temperaturama i neznatno manju na srednjim (od nula do pedeset cel.).
    Čak ni leti nema veće razlike a zimi je ona u korist 10W u svakom slučaju. Isparljivost je slična, tako da se može očekivati i ista potrošnja ulja (može biti nešto manja ili veća). Eventualno veća potrošnja prvi put bi već sledeći trebala da se normalizuje ali kako ulje koje ste kupili nije (baš) sintetičko ni to ne treba očekivati.
    Slobodno sipajte i uživajte!

    ОдговориИзбриши
  51. Анониман06. јул 2011. 00:25

    Gospodine Stevo hvala vam na iscrpnom odgovoru i želim vam sve najbolje.Nadam se da će me ovaj moj Ford poslužiti još koju godinu a razlog zašto želim da mu sipam dobro ulje je taj što me on nikada nije iznevjerio tako da je zaslužio malo više pažnje i posvećenosti u još par godina koliko mu je i ostalo.
    Još jednom VELIKO hvala i lijep pozdrav iz Republike Srpske.

    ОдговориИзбриши
  52. Molim i drugi put.
    Hvala na poverenju i lepim pozdravima.
    Teško da ću skoro kod Vas ali ako me put nanese javićšu vam se. Da bi bili u boljoj vezi mogli bi ste se i prijaviti kao čitalac (follower).
    Nije obavezno ali ako nađete koji minut.
    Ne brinite što morate da šaljete lozinku za vaš mejl kroz "etar" jer je blogger prilično zaštićen te je privatnost odlično zaštićena. Samom pirjavom vaš mejl nije javno dostupan nego tek po slanju mejla nekog od prijavljenih. Nema ih tako mnogo i mislim da je 100% ljudi više nego O.K. (bar za sada).

    ОдговориИзбриши