Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

уторак, 26. април 2011.

Repsol motociklistička ulja, Repsol motorcycle oils


„Najveća među posvećenim* kompanijama i najposvećenija među velikim kompanijama“

* motociklizmu

Ovaj kliše je najbolje upotrebiti u slučaju Repsola iako bi se isto moglo reći i za Castrol. Zavisno od afiniteta i ugla gledanja mogu se svrstati u prvu svetsku kompaniju u ovoj oblasti ili (makar) u prve tri (četiri) evropske.

Kako god, radi se o nezaobilaznom imenu u svetu maziva posebno kada se radi o onim za motocikle.

Ko prati moto sport već zna a ko ne, duga je priča, tako da ne bih dalje o ulozi koju ova kompanija dugi niz godina ima u njemu.

Odmah na konkretna ulja, tako je najpraktičnije.

Repsol 2T motorcycle oils (motociklistička ulja)

U ovoj oblasti je diverzitet veliki. Čak 6 ulja kod uvoznika. Program za kompletnu gamu motocikala. Ko ne nađe šta mu treba, mnogo mu treba.

Moto Town 2T

Krenimo od najpitomijeg ulja. Prava gradska maza, kućni ljubimac. Sladak, ali nežan.

Univerzalne je primene ali pre svega kod skutera. Mineralno ulje ali veoma visokog kvaliteta. Repsol inače posebno ne naglašava kategoriju (vrstu) ulja, osim kod full sintetičkih ulja. Koristi se u odnosima od 2% do 4% (ovo mora da je pisao kolega hemičar, motociklisti i mašinski inženjeri bi rekli 1:25 do 1:50), bilo u smeši bilo u automatskim sistemima za podmazivanje 2T motora. Ovo nije baš često za jeftinija i osnovna 2T ulja ili se bar ne naglašava.

Specifikacije:

JASO M345 FB, API TC, ISO E-L-EGB.

Jako dobro. Za osnovni nivo, praktično visoki standardi, iako su JASO i ISO zapravo osnovni, API TC je solidno za jedno mineralno ulje. Nivo kvaliteta je zapravo solidan ali ne treba očekivati previše od ovog ulja, ipak je ono napravljeno da bude jeftino. Zapravo Repsol hoće da kaže da vam za običnu vožnju po gradu ili do najbižeg izletišta ništa bolje od ovoga ni ne treba. Prilično su u pravu.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 880kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 8,9mm2/s dok je na 40ºC 65mm2/s uz indeks viskoznosti od: 110. Tačka paljenja (ASTM D 92) 146ºC, tačka stinjavanja: –15ºC. Sulfatni pepeo: 0,1%. TBN (mgKOH/g): 1,6.

Jako dobro. Fini detalj (viskoziteti bez puno decimalnih mesta, zapravo dve značajne cifre) ukazuju da na visok stepen posvećenosti tehničkog sektora ove kompanije. Drugi smatraju da ljudi na to ne obraćaju pažnju i da je što preciznija (i u realnosti nepostojeća) srednja vrednost značajnija. Odnos TBN/sulf. pepeo je natprosečno velika što je indirektan pokazatelj dobrog kvaliteta (’bezpepelni aditivi’). Sama TBN vrednost za ’gradsko’ 2T ulje je veoma solidna. Ipak, tačka paljenja je daleko od vrhunskog rezultata a korišćenje u sistemima automatskog podmazivanja (bez ručnog mešanja u benzinu) ograničena i više teorijska nego praktična.

Moto Scooter 2T

Slično prethodnom ali za klasu višeg kvaliteta. Proizvođač naročito naglašava da ovo ulje manje dimi. Ima nešto detaljnije ispunjenje standarda i bolje tehničke podatke.

Dakle za sve namene kao prethodno ali bolje uz umereno veću cenu. Prava preporuka za iole noviji skuter.
Ovo je polu-sintetičko 2T ulje.

Specifikacije:

JASO M345 FD (Code 034RYL003), API TC, ISO E-L-EGD, Aprilia DFI, TISI.

D umesto B u JASO i ISO standardima (API ionako ne može više, osim nezvaničnog TC+) i odobrenja, taman kao dokaz da je ovo ulje za klasu bolje od prethodnog.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 870kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 9,6mm2/s dok je na 40ºC 64mm2/s uz indeks viskoznosti od: 130. Tačka paljenja (ASTM D 92) 115ºC, tačka stinjavanja: –33ºC. Sulfatni pepeo: 0,1%. TBN (mgKOH/g): 2.

Da je PS vidi se i iz osobina. Za razliku od prethodnog SAE 20 ovo je SAE 30 ulje sa vrlo visokim indeksom viskoznosti za kategoriju (ipak nije full sintetičko a nema polimere) te je praktično 10W-30 ili 15W-30 po viskozitetu. Tačka stinjavanja je izvanredna, kao i TBN vrednost. Tačka paljenja je vrhunska, makar za PS kategoriju.
Praktično prvo preporučljivo za automatske sisteme podmazivanja.

Moto Sintetico 2T

U nizu od Town verzije na vrhu te serije. Praktično slično prethodnom i tek za nijansu bolje. Potpuno je sintetičko. Ujedno to je i jedina razlika jer je sistem aditiva identičan kao kod prethodnog. Nije od velikog značaja ali jeste korak dalje u smanjenju ugljeničnih depozita na duži vremenski rok. Osobine su slične a standardi identični.

Specifikacije:

JASO M345 FD (Code 034RYL004), API TC, ISO E-L-EGD, Aprilia DFI, TISI.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 870kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 10,0mm2/s dok je na 40ºC 68mm2/s uz indeks viskoznosti od: 130. Tačka paljenja (ASTM D 92) 116ºC, tačka stinjavanja: –33ºC. Sulfatni pepeo: 0,1%. TBN (mgKOH/g): 2.

Zaista minorne razlike u odnosu na PS verziju.

Moto Competicion 2T

Potpuno sintetičko ulje. Namenjeno malo ozbiljnijim mašinama i ozbiljnijoj vožnji.

Repsol navodi: “It does not emit fumes due to its “Smokefree” technology.” (ne emituje dim zahvaljujući “Bezdimnoj” tehnologiji). Pa dobro, skoro ne emituje. Uglavnom ovo je jako dobro kako ekološki tako i za vašu mašinu.

Sam naziv sugeriše nižerazredna takmičenja ili samo sportski stil vožnje.

Specifikacije:

JASO M345 FD (Code 034RYL001), API TC, ISO E-L-EGD, Aprilia DFI, TISI.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 870kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 9mm2/s dok je na 40ºC 56mm2/s uz indeks viskoznosti od: 140. Tačka paljenja (ASTM D 92) 130ºC, tačka stinjavanja: –33ºC. Sulfatni pepeo: 0,1%. TBN (mgKOH/g): 2.

Ne toliko drugačije no svakako specifičnije od prethodnog. Veći indeks viskoznosti zapravo nije od kvalitetnijih baznih ulja nego malo manje ukupne viskoznosti samog ulja. Tačka paljenja jeste lošija ali nije od većeg značaja. Time je malo manje pogodno za automatske sisteme podmazivanja od prethodna dva.

Moto Racing 2T

I na kraju najbolje i najkvalitetnije od Repsol 2T ulja.

Potpuno sintetičko 2T ulje. Koristi se izključivo kao “premiks” (smeša). Ovo je zaista takmičarko ulje, testirano u Repsol timovima gde se koriste 2T ulja. Koristi se u odnosima od 3 do 4% kod motocikala a pogodno je i za karting vozila gde se koristi u odnosima od 6 do 8%. Naravno ovo je samo orijentacija u slučaju takmičenja te svaki tim (pojedinac) treba da nađe idealan odnos za njih.

Radi se o ulju baziranom na sintetičkim estrima predviđenom za teške uslove rada motora (visoki obrtaji i pun gas u dužim vremenskim intervalima). Smeša se pravi bez rastvarača (i samo ulje ih ne sadrži, što znači da je 100% ulje) i neposredno pred upotrebu jer nije stabilna u dužem vremenskom periodu.

Nije pravljeno da zadovolji industrijske specifikacije te one i nisu navedene.

Nivo kvaliteta prilagođen potrebama Repsol takmičarskih timova.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 920kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 18mm2/s dok je na 40ºC 150mm2/s uz indeks viskoznosti od: 133. Tačka paljenja (ASTM D 92) 200ºC, tačka stinjavanja: –42ºC. TBN (mgKOH/g): 5,5.

Zaista specifično. Osobine su loše za svakodnevnu upotrebu (i nije za to) a (naravno) dobre za takmičarsku. Zaključak: ne koristite ovo ulje ako vam zaista ne treba!

Moto Off Road 2T

Nije prosto ’sintetico’ ili ’competition’ pa malko prilagođeno off-roadu. Kao što će se videti iz podataka negde je „između“ što znači da je specijalno formulisano. O off-road uljima, kako 2T tako i 4T trebam da napišem poseban tekst te ne bih dalje o tome.

Specifikacije:

JASO M345 FD (Code 034RYL002), API TC, ISO E-L-EGD, Aprilia DFI, TISI.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 872kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 10mm2/s dok je na 40ºC 64mm2/s uz indeks viskoznosti od: 141. Tačka paljenja (ASTM D 92) 130ºC, tačka stinjavanja: –33ºC. Sulfatni pepeo: 0,1%. TBN (mgKOH/g): 2.

Vrlo dobro ali ništa posebno ne kazuje. Za sada (kao i u većini slučajeva) morate verovati proizvođaču „na reč“ da je maksimalno Off Road prilagođeno. Tu je naravno Repsol među prvim čija reč nešto znači. Ako volite terensku vožnju a imate 2T motocikl ne podcenjujte osobine ovakvih a posebno ovog ulja.


REPSOL 4T MOTORCYCLE OILS (MOTOCIKLISTIČKA ULJA)


Takođe ih u ponudi uvoznika ima 6.

Moto Off-Road 4T 10W-40

Gde smo stali sa 2T produžavamo sa 4T. Sve je veća popularnost 4T mašina za off road vožnju. Praktično da četvorotaktni motori u novije vreme čak prednjače u ovoj do skora (relativno) ’2T rezervisanoj’ kategoriji.

Ako je kod 2T ulja dobro da se povede računa i koristi za off road vožnju namenjeno ulje kod 4T je to već praktično obavezno. Može i bez toga ali na svoju štetu.

Samo ulje je namenjeno za razne vrste takmičenja u ovoj oblasti a može se koristiti i za naprednu amatersku terensku vožnju. Osim za motocikle naročito je pogodno za Quad-ove. Pogodno je i za ’mokra’ i za ’suva’ kvačila.

Potpuno je sintetičko ulje.

Specifikacije (nivo kvaliteta):

JASO (T-903:2006) MA i API SJ.

Sasvim odgovarajuće. Ni previše ni premalo.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 855kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 14,4mm2/s dok je na 40ºC 93mm2/s uz indeks viskoznosti od: 160. Tačka paljenja 215ºC, tačka stinjavanja: –36ºC. Viskoznost na –25ºC je max. 7000mPa·s. Isparljivost (Noack): 12%. Sulfatni pepeo: 0,9%. TBN (mgKOH/g): 6,5. Stabilnost na smicanje (ASTM D 3945): 12,5mm2/s.

Očekivano i vrlo dobro. Obilje podataka mada su neka od njih (visk. na –25ºC) tek puko ispunjenje standarda pa nisu ni morala da budu navođena. Slično tome i smicajna otpornost je „samo“ unutar „stay in grade“ kategorije. Verovatno je i nešto bolja ali Repsol se ne obavezuje tim rezultatima. Ipak, malo je čudno da tek solidno zadovoljava tako jakog proizvođača. U svakom slučaju impresivno ili ne, sasvim je dovoljno.

Iz osnovnih podataka se uočava da su korišćenja kvalitetna ’sintetska’ ulja što je nešto što se očekuje u kategoriji kojoj pripada. Verovatno da je jedan deo i pravi (estarski) sintetički ali svakako ne u većoj meri.

Moto Scooter 4T 5W-40

Sintetičko (sintetsko - ?) motorno ulje za mopede. Izuzetnog kvaliteta. Može se koristiti i za suva i za mokra kvačila. Osim stop-go (stani-kreni) vožnje pogodno je (naravno) i za duge relacije. Ova viskozna gradacija svakako nije previše popularna kod vlasnika skutera ali za novije konstrukcije i novije mašine zapravo je idealna. I to je za poseban tekst ali smatram da za tim nema potrebe: svi vodeći proizvođači imaju ovu kategoriju ’skuter’ ulja; dovoljno.

Specifikacije (nivo kvaliteta):

JASO T-903:2006 MA i API SJ.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 858kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 15mm2/s dok je na 40ºC 90mm2/s uz indeks viskoznosti od: 170. Tačka paljenja 220ºC, tačka stinjavanja: –36ºC. Viskoznost na –30ºC je max. 6600mPa·s. Isparljivost (Noack): 12%. Sulfatni pepeo: 0,9%. TBN (mgKOH/g): 6,0. Stabilnost na smicanje (ASTM D 3945): 12,5mm2/s.

Jako dobri podaci. Već površnim uvidom je jasno da se u potpunosti može koristiti za 10W-40 zahteve. Osim nešto novca (veće cene) ništa drugo nećete izbubiti – naprotiv.

Moto SuperSport 4T 10W-30

10W-30? Da naravno! Dakako da nije za motore koje traže veći nivo viskoznosti ali za moderne motore gde je ovo fabrička preporuka – najbolje je da se poštuje.

Ulje je potpuno sintetičko i vrhunskog kvaliteta.

Može se koristiti i kod suvog i kod mokrog kvačila.

Vrlo je verovatno da uopšte ne sadrži (ili tek minimalno) polimere.

Specifikacije (nivo kvaliteta):

JASO T-903:2006 MA2 i API SM.

I po specifikacijama koje ispunjava vidi se da nije baš preporučljivo u starijim mašinama. Ali zato je veoma prilagođeno najnovijoj generaciji. JASO MA2 garantuje više nego dobro ponašanje mokrog kvačila tako da ako je bilo ko sumnjičav i smatra da tako ’tanko’ ulje ne može dobro da radi sa kvačilom, sumnje odmah može da odbaci.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 850kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 10,7mm2/s dok je na 40ºC 65mm2/s uz indeks viskoznosti od: 155. Tačka paljenja 218ºC, tačka stinjavanja: –33ºC. Viskoznost na –25ºC je max. 7000mPa·s. Isparljivost (Noack): 5,6%. Sulfatni pepeo: 0,8%. TBN (mgKOH/g): 7,3. Stabilnost na smicanje (ASTM D 3945): 9,7mm2/s.

„Jaka“ tridesetica (SAE 30). Otpornost na smicanje bi mogla da bude i bolja ali je za tako rigorozan test sasvim solidna. Indeks visoznosti nešto veći od očekivanog (i na nivou 10W40 ulja). Nešto manje sulfatnog pepela je u skladu sa API SM no to je još uvek Mid-SAPS kategorija (pre nego Low-SAPS). TBN vrednost nije izuzetno velika no jeste nešto viša u odnosu na prethodna Respol ulja. To bi trebalo da obezbedi duže intervale izmene.

I na kraju „šlag na torti“ – isparljivost je manja nego kod mineralnih 20W-50 ulja. Izvanredno! Pre nego što zaključite da će ovog ulja motor više trošiti pogledajte ovaj izuzetan rezultat. U motorima koji fabrički koriste ovu VG zapravo će biti obratno, iz makar 2-3 razloga potrošnja ovog ulja će biti manja nego viskoznijih.

Moto Sintetico 4T 10W-40

Svakako među najpopularnijim. Viskoznost je primerena velikom broju motocikala. Kvalitet na visokom nivou. Potpuno je sintetičko ulje. Nema slabih tačaka. Pomalo je ’dosadno’ ali u svakom slučaju ’klasika’ – široka primenjivost, vrlo dobar kvalitet, umerena cena.

Repsol navodi da je za motore srednje velikih i umereno velikih cilindara.

Specifikacije (nivo kvaliteta):

JASO T-903:2006 MA i API SJ.

Primenjivo za veliki broj različitih motocikala.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 856kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 14,5mm2/s dok je na 40ºC 94mm2/s uz indeks viskoznosti od: 160. Tačka paljenja 215ºC, tačka stinjavanja: –36ºC. Viskoznost na –25ºC je max. 7000mPa·s. Isparljivost (Noack): 12%. Sulfatni pepeo: 0,9%. TBN (mgKOH/g): 6,2. Stabilnost na smicanje (ASTM D 3945): 12,8mm2/s.

Slično off road ulju. Nešto bolja otpornost na smicanje uz slične ili identične ostale osobine.

Moto Rider 4T 15W-50

Verovatno VG koja se najviše koristi u zemljama sa nešto starijim voznim parkom. Osim što se koristi iz potpuno neracionalnih razloga da vidimo gde bi ovo bilo adekvatno.

Motori motocikala sa velikim cilindrima. Visoki obrtaji motora (dugotrajni). Visoke temperature okoline i (naravno) samog ulja.

Repsol posebno preporučuje ovo ulje za duge relacije. Od osobina naglašava: da dobro čisti motor (kvalitetni detergenti i u velikom procentu) i da ima veliku smicajnu otpornost (mada ona samim rezultatima nije potvrđena kao „izuzetna“ mada je dobra).

Izbegavanje da se izjasni kojoj grupi pripada je zbog toga što je ovo zapravo polu-sintetičko ulje. PS ali vrlo dobro. Naročito će se dobro pokazati u srednjoj generaciji motocikala.

Ukoliko vaš motor motocikla počinje da troškari ulje (a koristite 10W-40) svakako prvo počnite sa uljima ovog tipa pre nego sa 20W-50 mineralnim uljima.

Specifikacije (nivo kvaliteta):

JASO T-903:2006 MA i API SJ.

Primenjivo za veliki broj različitih motocikala. Uz prethodno sigurno je najpopularnije Repsol ulje u Jugo-Istočnoj Evropi. Ima i umerenu cenu.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 880kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 18,3mm2/s dok je na 40ºC 128mm2/s uz indeks viskoznosti od: 160. Tačka paljenja 220ºC, tačka stinjavanja: –36ºC(?)*. Viskoznost na –20ºC je max. 7000mPa·s. Isparljivost (Noack): 12%. Sulfatni pepeo: 0,9%. TBN (mgKOH/g): 6,0. Stabilnost na smicanje (ASTM D 3945): 14,8mm2/s.

* verovatno je nešto viša temperatura: –30ºC ili –33ºC, ali u svakom slučaju više nego dovoljno.

Podaci su solidni ali svakako ne i vrhunski. Smicajna otpornost (stabilnost) svakako nije vrhunska i ukazuje da ulje nije full sintetičko. Ipak je dobra te i u najtežim uslovima se ponaša na nivou vrhunskih (i dvostruko skupljih) SAE 40 sintetičkih ulja. Takođe, malo razočarava isparljivost koja bi morala da bude max. 10% no u skladu sa namenom (duge relacije) to i nije od većeg značaja. Prilično kompromisno ulje. Prilično dobar kompromis, u svakom pogledu.

Moto Racing 4T 10W-50

Taman ste pomislili „lepo ali od Repsola – malo“ i pogrešili ste!

Naravno da ovaj proizvođač mora da ima makar jedno Racing ulje u svom proizvodnom programu. Evo ga, „glavom i bradom“!

Sumnjate u „širokopojasno“ (SAE) ulje? Nema razloga. Ne samo da je potpuno sintetičko već je na PAO-estarskoj osnovi. Base Stock (ulja) od kojih se sastoji imaju „prirodan“ indeks viskoznosti od 150 ili više te se od njih jako teško prave ’samo’ 10W-40 ulja.

Svakako je za poseban tekst pa samo mala naznaka:

5W-40 i 10W-50 su fino iznijansirane VG koje u takmičenjima donose malu prednost (nekoliko sekundi u trci) i koja su pre svega namenjene sportskim takmičenjima.

A šta sa 10W-60? Zavisi od ugla gledanja. Bardahl i Motul imaju takva ulja u proizvodnji dok Fuchs (Silkolene) i Repsol to izbegavaju. Ko je u pravu? Teško je reći. Zaista je specifično i zavisi od konkretne primene. Činjenica je da su 10W-50 „dugotrajnije“ smicajno stabilna te u više od 80% primena više nego dovoljna. U civilnim uslovima je nesumljivo su korisnija. Slično kao i kod 5W-50 i kod 10W-60 je dugotrajna smicajna otpornost nešto manja (mada ne mnogo) ali je glavna stvar u dugoročnoj stabilnosti koja je sigurno na strani 10W-50.

Narvno nije tako prosto i nije „crno-belo“. Podsećam na Kroon 5W-50 ulje koje je više podvarijanta 10W50 nego pravo 5W-50 ulje.

Možda o ovome neće biti dovoljan samo jedan tekst nego i ceo serijal. U svakom slučaju već sam najavio tekst o tome još u „uvodu u motociklistička ulja“ te samo još da pronađem vremena za to.

U ’civilnoj’ (netakmičarskoj) upotrebi posebno bih ovo ulje preporučio umesto 10W-40 (sportska, oštra vožnja i/ili visoke spoljne temperature) i 15W-50 (naročito PS) za čestu i dugotrajnu vožnju u visokim obrtajima.

Visoka smicajna otpornost, mala isparljivost i jak (debeo) uljani film su glavne odlike ovog ulja. Kao i vanserijsko dobro ponašanje menjača motocikala velike snage.

Specifikacije (nivo kvaliteta):

JASO T-903:2006 MA2 (Code M034RYL001) i API SJ.

Bitna mala razlika! JASO je MA-2! Ovo će ceniti svi koji su imali problema sa menjačem/kvačilom. SJ je naravno prevaziđen po mnogim pitanjima. Ipak zbog visokog sadržaja aditiva i ne baš visokom ekološkom klasom (ali ne opštom već verovatno samo po pitanju cinka, Zn) ovog ulja ostalo je ’samo’ SJ.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 855kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 17,4mm2/s dok je na 40ºC 113mm2/s uz indeks viskoznosti od: 170. Tačka paljenja 240ºC, tačka stinjavanja: –36ºC. Viskoznost na –25ºC je max. 7000mPa·s. Isparljivost (Noack): 9,2%. Sulfatni pepeo: 0,8%. TBN (mgKOH/g): 7,4. Stabilnost na smicanje (ASTM D 3945): 16,7mm2/s.

Prosto o svemu je vođeno računa. Ne bih da dužim ali svaka od osobina je posebno „projektovana“. Sama ’radna’ (na 100ºC) viskoznost je tek neznatno u SAE 50 kategoriji i manja je od tipičnih 15W-50 PS (čak i Repsolove) pa i sintetičkih ulja u toj VG. Na „mlako“ je viskoznost upravo identična sa 15W-40 uljima. Zaista fini ali značajni detalji. Visok indeks viskoznosti (ali ne i preteran) kao i tačka paljenja para uz veoma nisku isparljivost (ispod 10%) koja nije izuzetna ali sasvim dobra. Ulje je na granici Mid i Low SAPS ulja te nije ni potpuno zanemarena ekološka komponenta (uz verovatno delimično razgradive sintetičke estre). TBN vrednost je takođe natprosečna te iako nije ekstremna označava da je i ona brižljivo planirana. Stabilnost na smicanje? E ovo je već vrhunski rezultat. Iako pad viskoziteta od 4% može da izgleda kao tek natprosečan rezultat, vodite računa da se radi o 10W-50 VG. Jako kvalitetna bazna ulja, sasvim sigurno.

Ako vam izgleda skupo, znači da vam zapravo i ne treba. Ukoliko vam je potrebno baš takvo ulje cena je veoma povoljna.


Repsol je veliko ime u moto sportu. Asortiman nije prenatrpan ali obuhvata sve što je potrebno. Asortiman je vrlo dobar. Naročito imponuje gama 2T ulja koja je sveobuhvatna. Kod 4T ulja Repsol ima još nekoliko ulja a izbor uvoznika je dobar, ništa posebno ne nedostaje.

Kvalitet? Jako dobar. Ipak, pre konačnih zaključaka pročitajte i tekstove koje slede, naročito sledeća dva u ovoj oblasti (motocikli), uz eventualni nastavak pregleda KT, u kojima će biti reči o dva najljuća Repsolova (kontinentalna) konkurenta: Fuchs (Silkolene) i Motul.

Sasvim je O.K. koristiti i druge brendove, Amerikanci su više nego zanimljivi, IPONE je posebna priča, Castrol je (tek) priča za sebe (i na visokom nivou), Repsol je verovatno najveće ime u moto sportu ali ako ste za ’ludilo’ kvalitet, bez razmatranja Silkolene i Motula možete dobiti samo prvu polovinu ili permutaovanu kombinaciju (kvalitetno ludilo).

Dakle:

Repsol is HOT! But ... (Repsol je žestok! Ali ...)

The Hottest motorcycle oils – Soon!

Najljuća, najvrelija, NAJŽEŠĆA motocilistička ulja – Uskoro!

I pošto je ovo ipak tekst o Repsolu da zaključimo sa njim.

Osim visokog kvaliteta Repsol ulja su i prilično povoljne cene, sa visokim odnosom kvalitet/cena. Osim na stazi Repsol se dokazao i u praksi. Naravno da je veći deo asortimana ipak za svakodnevnu upotrebu ali trkački duh lebdi nad svakim od njih. Repsol možda ponajbolje našao pravi balans između idealnog i neophodnog napravivši pre svega izuzetno adekvatan kvalitet za različite vrste motora i namene.

Malo je ceo asortiman pravljen po domaćem (Španskom, no time i prosečnom evropskom) tržištu no uklapa se sasvim dobro u širi kontinentalni kontekst, pa i više od toga.

Kao što sam od samih bajkera saznao u Srbiji nisu naročito popularna i raširena no slažem se sa njima da je to više do (bivših) uvoznika i distributera.

Interlub deluje ozbiljno. Lično mislim da je Repsol konačno podržan na pravi način. Iako distributerska mreža još nije razgranata te se ova ulja u široj prodaji ne nalaze lako važno je da ozbiljna firma stoji iza ozbiljnog brenda. Mislim da će se i distribucija u dogledno vreme popraviti.

U svakom slučaju moja preporuka za Repsol-Interlub.

10 коментара:

  1. Vrlo koristan tekst za one koji koriste ili ce koristiti tekst Repsol. Takodje su vrlo dobre informacija o originalnosti proizvoda koji se nalaze na srpskom trzistu.
    Jos kad bi mogao da das slicne informacije za Makedoniju. Znam da je to tesko, al bar nesto priblizno...
    Srecan 1-vi Maj.

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala na čestitkama.
    Nisam nikad to pompezno slavio ali treba obeležiti.
    Ipak, sve smo bliži tom XIX veku (u ovom XXI) nego što smo to bili u XX (mislim šire na Evropu i svet; ovde iz XIX nikada nismo ni izašli, na žalost; malo karikirano ali surovo blizu istini).
    Zaista ne znam ko je zastupnik Repsol-a u Makedoniji.
    Mogao bi i da se javi makar samo sa osnovnim podacima.
    I naravno to što neko legalno uvozi originalna ulja nije 100% garancija da na tržištu nema i falsifikata ali je dobar izvor informacija gde da se kupi original.
    Ako ništa drugo nadam se da je u Makedoniji lepše vreme nego ovde (nije hladno ali rominja neka kišica) pa da se može izaći do nekog izletišta.
    Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман2. мај 2011. 14:35

    Zdravo!
    Imam jedno pitanje nevezano za temu:da li se LM Ceratec koristi kao dodatak samo motornom ulju ili se dodaje i u menjačko ulje?
    Unapred hvala!
    Anabela

    ОдговориИзбриши
  4. Poštovana Anabela,
    LM Ceratec se može koristiti i kao dodatak manjačkom ulju. U principu je kompatibilan sa svim (mogućim) uljima ali ipak birajte one providne verzije menjačkog ulja, bilo da se radi o mineralnom, PS ili sintetičkom.
    Za full sintetička ulja nije posebno potrebno dodavati Ceratec ali neće da škodi.
    Čak je u transmisijama teorijski i korisniji nego u motoru.
    Kako god, za razliku od MoS2 neće vam zacrniti ulje te ćete moći da pratite promenu boje kao da ga i niste dodali.
    Naročito pomaže u prelaznim režimima podmazivanja dok kod hidrodinamičkog nije od posebne koristi.
    U menjačima može da ide i od 10% ali ne više od toga (znači pakovanje na max. 3 litara). Minimum dejstva je na nekih 5% što postavlja granice upotrebe (za 300ml) na 3 do 6 litara. Podsećam da sam LM navodi kao idealnu koncentraciju 6% (300ml na 5 litara ulja).
    Najbolje je dodati ga u sveže ulje (promućkati u ambalaži ulja) ili naizmenično sipati ulje pa deo Ceratec-a pa ulje (iz nekih 3 puta). U motoru će se izmešati u prvim sekundama. U menjač se može dodati i nešto posle promene ali je jako nepraktično tako ga dodavati pa je opet najbolje to uraditi prilikom zamene ulja u menjaču.
    U iole modernijim automobilima jedno pakovanje je dovoljno i za motor (npr. 3,5-4 lit.) i menjač (1,5 do 2lit.). Za sam menjač je najbolje podeliti "dozu" sa nekim prijateljem (ionak nije baš jeftin aditiv).
    U motoru ima dejstvo od cca. 50k km dok u menjaču i preko 100k km a zapravo (zbog velike hemijske inertnosti hBN-a) za ceo životni vek menjačkog ulja.
    I još jedan savet: iako LM ne navodi eventualne nekompatibilnosti nije loše da se ovaj aditiv ne koristi kod nekih specifičnih (npr. MB) zahteva proizvođača (VW 501.50 ne bi trebao da bude prepreka) već "samo" kod opštih API GL-x (4 te eventualno 3 i 5) zahteva.
    Takođe nije ga dobro koristiti kod "mokrih" kvačila (motocikli) ili kod automatskih menjača (ili manuelnih gde se za podmazivanje koristi neki ATF).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  5. Very descriptive article, I loved that a lot. Will there be a part 2?
    Here is my web blog ; Pool Solar Cover

    ОдговориИзбриши
  6. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  7. Jel mozete da uporedite Repsol Moto Racing 4T 10w50 i Silkolene Pro 4 Plus 10w50. Znam da se radi o visoko kvalitetnim uljima, ali voleo bih da saznam u cemu se razlikuju i koje ulje je kvalitetnije.

    ОдговориИзбриши
  8. Poštovani g. Vlado,
    Oba ulja su (kako ste i sami rekli) visokog kvaliteta ali je Silkolene Pro 4 nešto bolje ulje.
    Podaci dati u tehn. spec. su skromni (nisu detaljni) ali se uočava veći indeks viskoznosti Silkolene-a, koje ima istu visk. na 40 ali skoro 10% veću na 100°C (i sigurno veći HTHS).
    Aditivi su verovatno jako slični (gotovo identični) ali Silkolene ima pravu sintetičku osnovu (PAO/estar) dok Repsol koristi bazna ulja III(+) grupe. Iako se radi o vrhunskim baznim uljima te kategorije (verovatno Yubase) ipak su nijanse na strani sintetičke osnove.
    Repsol na primer ima solidnu otpornost na smicanje (shear stability) ali svakako ne vrhunsku ... verovatno je i nešto isparljiviji i slično.
    Dakle, u običnoj vožnji se verovantno razlika ne bi ni primetila ali na pisti (Track Day, npr. Navak) bi se Silkolene verovatno bolje pokazao.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  9. Hvala vam za informacije, odlucicu se za koriscenje Silkolene ulja. Dvoumim se izmedju "Pro 4 15w50" i "Pro 4 Plus 10w50". Kako se radi o uljima iste serije pretpostavljam da je kvalitet jednak, a da je razlika samo u gradaciji. Ako sam u pravu, zanima me u cemu je razlika izmedju ovih gradacija, koja je bolja za koriscenje na nasem podneblju i da li stanje agregata motocikla tj. broj predjenih kilometara ima veze sa izborom gradacije.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Vlado,
      Niste baš u pravu, Pro 4 Plus i Pro 4 (bez plus(a)) NISU iste serije.
      Pro 4 Plus su potpuno (100%) sintetička bazna ulja (sa aditivima) i kombinacija su PAO i estarskih sintetika.
      Pro 4 su sintetička ulja na osnovu estarskih sintetičkih baznih ulja (stock-ova). Zavisno od viskozne gradacije mali procenat III+ bazne grupe može biti u njima (ne pitajte koliko, recimo da su većinski sintetička, neka i 100%).
      Pri ovome nije isključeno učešće malog procenta "mineralnih" (recimo III bazne grupe) ulja u paketu aditiva (ne mora da bude ali ako negde nađete IR spektar da se ne sablaznita kako nije 100% jer NIJE bitno, može biti i bolje (ponekad) kad je "samo" 80 ili 90%).
      Ovako ili onako, Pro 4 je nešto najbliže 100% sintetičkom ulju, i nema mnogo firmi koje mogu izaći na crtu ovoj seriji (Motul 7100, Bel Ray EXS i ... evetnutalno AMSOIL pri čemu su oni "PAO-vci" više nego "esterovci", da tako kažem).
      Pro 4 Plus je sintetičko i samo 300V Motul tu može da parira "sintetičnošću" (300V bi se moglo smatrati i nešto boljim ali ne uvek i za svaku namenu, zbog double estarske osnove, što su kvalitetnija (i skuplja) bazna ulja).
      Poliestri se tu i tamo koriste ali ne za "civilne" svrhe i cena takvih ulja svakako ne može biti niska (verovatno ne ispod 30$ ili € po litru) i potpuno je nepotrebno za sve osim (eventualno) pravih trka.
      Pro 4 ili Pro 4 Plus?
      Pro 4 Plus je svakako kvalitetnije ulje, većeg indeksa viskoznosti i "jače" osnove.
      Ipak, cenovno bi Pro 4 moglo biti isplatljivije sa jedne strane, i nešto (čak) i bolje u Mediteranskim uslovima (po pitanju kvačila i menjača, kao nešto viskoznije (u osnovi), za motor ne može biti bolje).
      Stabilnost na smicajne napone (shear) je približno jednaka ili je (čak) kod Pro 4 Plus nešto bolja (i pored manje viskozne "osnove").
      Za naše uslove je SVEJEDNO (10W-50 ili 15W-50), za Mediteran (ali ne i za 10 dana u godini, jer je opet svejedno) je možda (ali možda) 15W-50 nešto bolje.
      AKo ne vozite zimi (na manje od -10°C) svakako Vam 10W-50 nije neophodno pa bi možda (zavisno i od motora ali u principu za bilo koji) 15W-50 bilo bolje.
      Što stariji motor to više "glasova" za 15W-50 ali dok je god u dobrom stanju nije od većeg značaja.
      Sve sam objasnio, ostaje mi samo još Yes/No da dopunim, bar do kraja ove nedelje (jer ostali neće doći na red).
      Pozdrav!

      Избриши