Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

четвртак, 10. новембар 2011.

Tačno u podne (High Noon)


E ovo je čudo!

Neće ljudi nagrade pa to ti je. (ne mislim na Maria)

Neverovatno, zar ne?

Gosn Bože nema “ni od korova” pa uz svo dužno poštovanje dobija rok do 15.11.2011. i to do 12:00 (uz akademskih 15 min.) da se javi inače nagrada prelazi na sledećeg dobitnika. Ima tačno 5 dana za javljanje (uz već 10 isteklih; par minuta manje zbog tehničkih poteškoća inače bi tekst objavio tako u podne, taj luksus za, makar, mejl, se ne može dati).

Molim Bojana da dotle smisli kako će preuzeti nagradu (u Srbiji) i da se izjasni 48h pošto postane dobitnik. Ako ne, nagrada ide g. Savi. Pa dalje Kosti. Ovo oko slanja je već neminovno pošto je Kedara d.o.o. velikodušno ponudila (povećala) nagradu u vidu Emperol 5W40 ulja.

Kantica je od 5 litara.

Ovo je sintetičko ulje i u klasi kojoj pripada u samom vrhu. Standardno je ulje ove kategorije po standardima koje ispunjava, makar na “višim” standardima (API SN/CF, ACEA A3/B4/B4, MB 229.3, VW 502.00, BMW LL-01, Renault RN 0700/0710, …) ali skoro jedinstveno po vrednosti TBN-a od 9,7. Ovim se jako preporučuje dizel motorima kako novije (bez DPF), tako i starije generacije. Ovo naročito i zbog Opel GM-LL-B-25 standarda. Naravno pogodno je i za benzinske motore i TNG. Sadržaj sulfatnog pepela od 1,22% ukazuje na povećani sadržaj anti-wear aditiva (makar klasičnih) a iako možda ne “idealan” itakako je zadovoljavajući i za TNG pogon (sve do 1,3%). Dakle ako imate hibridni pogon: benzin-TNG ili CNG, ovo ulje je takođe vrlo dobro za vaš motor. Indeks viskoznosti mu je 172, a podatak o tački tečenja na sajtu nije tačan (“samo” -30 cel.) jer ovo ulje ima deset-ak stepeni nižu vrednost. Uostalom navodi se i viskoznost od 6100mPas bap na -30cel. što je daleko od geliranja. Na kraju krajeva može vam uštedeti i do 3% goriva u odnosu na 15W-40 ulje, naročito u gradu (van njega možda tek 1%).

Nadam se da će domaća ekipa biti malo jača te da će tehnički problemi oko slanja nagrade biti prošlost.

No to im ne daje prednost. Ovde samo da napomenem da više nema ni “otežavajućih okolnosti” tako da bi “Kris”, “legenda”, Vanja ili Laza lako mogli da osvoje nagradu.

Uzgred, navodnici za inženjer (u prošlom tekstu) kod Laze se odnose na nadimak, inače je čovek zaista inženjer i to kakav – svetska klasa.

Kad smo već kod mašinaca svetske klase, Mario će (konačno) iz ilegale izvući, bar, još jednog (a ima ih nekoliko):

Glavom i bradom, maestra Ragazzoni-ja.

Naime svoju nagradu od neograničeno (prvobitno 1000) reči, on je rešio da iskoristi da napiše tekst o FILTERIMA ZA ULJE. IZVANREDNO. Više puta sam najavljivao pa odustajao od ove teme, koja više nego dopunjuje temu (motornih) ulja. Bez kvalitetnog filtera, neće vam (naravno) pomoći ni najbolje ulje.

Neka uvod u temu bude deo Mariovog mejla:

“Što se tiče teksta do 1000 riječi, te se "nagrade" ne bi odrekao i ukoliko se slažete napisao bi nešto o važnosti izbora filtera ulja i mojim iskustvima u toj cijeloj priči jer ljudi često stave najskuplje ulje a onda štede na filterima i stave neki "made in PRC" a današnji motori su prilično zahtjevni po tom pitanju.”

Ragazzoni se zainteresovao za temu a kako je veliki stručnjak za nju (možda bude i proračuna za iste) a i veliki praktičar, mislim da će tema biti PUN POGODAK. Sigurno će kvalitetno dopuniti Maria.

Bojan ne mora da se vezuje za temu ali savetujem da to učini jer je više nego zanimljiva.

Isto važi i za Božu (Savu ili Kostu), ako se javi dotle.

Nema posebnog roka za Maria u smislu isteka, a još manje “početnog datuma”. Čim napiše i pošalje mejlom tekst će biti objavljen u roku od 24h.

Nadam se da će i “inženjer Laza” (ovako je pravilnije) da se javi i da svoje viđenje ili makar mali komentar.

Ja ću se više uključiti komentarima ali verovatno iskoristim pravo i mogućnost da se “ubacim” i u neki od tekstova (ako već ne budu spojeni).

Sledeće što je važno je:

NAGRADNA IGRA SE NASTAVLJA!!

Evo, već teče 10 dana, mada bih možda mogao i da je produžim do sredine decembra (nismo baš Playboy pa da moramo da imamo “devojku meseca”, mada znam mnoge koji bi se rado “poigrali” (popleybovali)).

Zapravo, evo i zvanično: nagradna igra drugi deo traje od 01.11.2011. do 15.12.2011.

Glavna (i jedina) nagrada:

MOTUL SYNERGIE+ 6100 10W-40 5 litara.

Vredi se potruditi.

Darodavac: Mass Company

Inače o Mass-u više u sledećim tekstovima. U Srbiji su ionako poznati i malo ko za njih ne zna a samo da napomenem da postoji već 19 godina i da su dugogodišnji uvoznici i ovlašćeni distributeri Motul-a i to za Srbiju, BiH i Crnu Goru. Imate i zvaničnju potvrdu ove saradnje na samom sajtu kompanije Motul. Uostalom ako iz Srbije odete na www.motul.com oni će vas ionako uputiti na http://www.motul.com/rs/sr (naravo, Mass Company).

Ovim bi sve sumnje trebalo da su otklonjene ali smo mi čudan narod pa dok “nema pečata” (koji se ionako izbacuje) ništa ne verujemo (e i “pečat” sam video).

Ulja su originalna i za sada toliko. Cene su (za Motul brend) povoljne, na akcijama – više nego povoljne.

Ako i dalje smatrate da ova ulja nisu jeftina, niže od ovoga teško da može. Praktično nisam video niže cene na net-u ili da mi je poslato mejlom od onih na sajtu mass-a. Pošto “jare i pare” ne idu zajedno, onda tek “jarac živoderac” ne može. Ako je neko najbolji u većini kategorija, ne može biti jeftin. Baš bi voleo da mi neko objasni taj paradoks.

No čudni smo mi ljudi (čitaoci bloga mnogo manje), “hteli bi hleba preko pogače”, a to obično ide na sopstvenu štetu.


Na kraju bih dodao, da kome treba akumulator o tome malo više može da sazna na:

http://www.chevroletforumserbia.com
Index boarda » Automobili » Spark » Akumulator

Iako se radi o izboru akumulatora za Chevrolet Spark i Aveo, saveti mogu poslužiti i za druge (slične) automobile.

Ne bih da isti (ili jako sličan) tekst objavljujem i na blogu (za sada). Kome treba akumulator većeg kapaciteta (dizel) opet se može snaći te samo uzeti odgovarajući (ili malo veći). A o tome je bilo i u temi “Obnova gradiva” u diskusiji sa Srđanom.


P.S.

Ne bih da dodatno smaram posebnim tekstom o Kedara d.o.o. i Kroon oil-u. Ipak dužan sam im makar citatat sa njihovog sajta: http://www.kedara-kroonoil.com

Istorijat Kroon-Oil kompanije

Fabrika je osnovana 1906 godine u Almelu. Od osnivanja do Drugog svetskog rata bavili su se proizvodnjom ulja i maziva namenjenih industriji i poljoprivredi. Ubrzani razvoj je usledio nakon rata i od tada do danas Kroon-Oil je postao jedan od vodećih igrača na tržištu maziva. Njihovi proizvodi se danas kupuju i prodaju u celom svetu. Kao nezavisni proizvođač i specijalista, sposobni su da brzo reaguju na tržišne promene i specifične zahteve klijenata. Širok proizvodni program i vrhunska tehnička podrška su ono što izdvaja Kroon-Oil od ostalih brendova.

Istorijat firme Kedara d.o.o.

KEDARA d.o.o. je osnovana 1991. godine. Ime je dobila po alžirskoj brani Kedara na cijoj je izgradnji osamdesetih godina prošlog veka radio osnivac i vlasnik.

Od 1995. godine, KEDARA d.o.o. pocinje da se bavi maloprodajom razlicitih robnih marki motornih ulja i maziva.

2001. godina predstavlja prekretnicu u radu, jer tada zapocinjemo saradnju sa Kroon-Oil kompanijom iz Holandije, na bazi generalnog zastupništva i uvoza.

Vec deset godina isporucujemo proizvode najvišeg kvaliteta, jer kvalitet je naš imperativ! Svi proizvodi iz Kroon-Oil asortimana proizvedeni su u Holandiji. Sa ponosom isticemo da se proizvodi jednako visokog kvaliteta distribuiraju na tržište zemalja Evropske Unije i Srbije, kao i širom sveta!

Zašto Kroon-Oil?

Ukoliko odaberete proizvode marke Kroon-Oil, Vaš izbor je pao na jednog od najboljih evropskih proizvodaca ulja i maziva iza koga stoji tradicija i iskustvo dugo preko 100 godina (godina osnivanja 1906.)!

Kroon-Oil ulja i maziva se proizvode u Holandiji i u potpunosti zadovoljavaju propisane procedure i medunarodne specifikacije.

Svi materijali koji se koriste u proizvodnji i za pakovanje Kroon-Oil maziva i specijalnih proizvoda, izlaze u susret standardima i zahtevima Evropske unije, kao i specifikacijama propisanim od strane proizvodaca motora u Evropi i SAD.

Kroon-Oil maziva se proizvode u skladu sa standardima kvaliteta EN-ISO 9001:2000 kao i standardima zaštite životne okoline i radnog okruženja EN-ISO 14001:2004.

U skladu sa navedenim standardima, Kroon-Oil B.V. poseduje sertifikat kvaliteta, Informacije o proizvodu, Sigurnosno-tehnicki list, kao i Odobrenja proizvodaca vozila i delova.

Na zahtev naših klijenata možemo dostaviti kopiju sertifikata o kvalitetu koji overava Privredna komora Holandije!

I na kraju, kako kažu na početnoj strani sajta (odličan slogan):

KVALITET JE NAJBOLJA PREPORUKA!

26 коментара:

  1. Bravo za Ragazzoni-jev tekst o filterima! Izvanredno! Jedva čekam da ga pročitam.
    Sa ovim blogom, i Vašim tekstovima na forumima, o uljima imamo gde da učimo, ali o filterima, bar ja, nisam nigde naišao niti da se spomenu a ne da se diskutuje o njima. U prodavnicama je sasvim normalno da biramo ulja, ali kad red dođe na filtere knjiga spadne na dva slova jer "mi imamo saradnju sa njima". I onda prodavac očekivano nastavi sa: "To su ti odlični filteri. Nećeš sigurno pogrešiti."

    ОдговориИзбриши
  2. Jesam li nesto propustio? Pa gde je taj tekst o filterima za ulje? Iako ne postavljam cesto pitanja i ne ukljucujem se u diskusije(verovatno zbog nedostatka znanja u ovoj oblasti :)), redovno pratim sajt (svakodnevno uz kafu) i ocekujem nove tekstove... Koliko vidim Steva je dobar i u ekonomskim temama, eee tu sam svoj na svome :)...
    Salu na stranu sve pohvale za tekstove...
    Pozdrav
    Nikola Milic

    ОдговориИзбриши
  3. Nikola,
    Niste ništa propustili, pohvala je UNAPRED, za najavljen tekst o filterima koji će objaviti Mario a Ragazzoni dopuniti ili dati poseban (stručan) tekst o filterima za ulje.
    Hvala za stručnu kritiku ekonomskih tema (više na CBC-u).
    Dakle, filteri - Cooming soon! Stay Tuned.

    ОдговориИзбриши
  4. Zanimljivo pitanje je u temi "ulja za TNG 1.01" od maja ove godine.
    Jeste da je anonimni čitalac postavio ali je neobično.
    Bar za klasična pitanja "šta u moj auto".
    Potpuno sam ga prevideo ovih 5 dana.
    Nije namerno. (izvinjenje u odgovoru)

    ОдговориИзбриши
  5. Kao što Nikola reče, i ja se uplaših da sam propustio nešto, jer zaista malo znam o filterima, a sigurno da postoje razlike u kvalitetu.
    Dok stigne tekst o uljnim filterima, imao bih slobodu da postavim jedno pitanje poštovanom Stevi:
    Više puta ste pominjali tzv "time realising" efekat motornih ulja, odnosno aditiva u njima. Naime, radi se o aditivu čije se dejstvo postepeno oslobađa vremenom. Dalje ste rekli da kratak interval zamene ulja, što je situacija kod mene zbog malo pređenih kilometara u toku 1 godine, ima upravo negativan efekat, jer ulju je potrebno, ne mogu da se setim, ali mislim 300-500 km) za puno zaštitno dejstvo motora.
    Izneću moje skromno razmišljanje, koje uopšte ne mora da bude tačno.
    Ovo bi moglo da bude situacija kod prvog sipanja ulja u nov motor, kada na tarućim površinama nema stvorenog nikakvog staklastog sloja, zaštitnog sloja ili čega već. Kada je u motoru već bilo ulje (druga i dalje izmene), pretpostavka je da je prethono ulje, koje je ispušteno odradilo svoj posao i stvorilo efekat antitarućih aditiva na zidovima cilindara i drugim delovima motora. Sipanjem novog ulja, mi već imamo "obrađene" površine koje u motoru do početka dejstva aditiva iz novog ulja čije će oslobađanje tek početi.
    Ovo pitam jer uvek menjam ulje pred odmor i put od 1.500 km, pa me interesuje da li sam u pravu (makar delimično).
    Pozdrav Stevi i svim čitaocima "kojima je stalo do bloga".

    ОдговориИзбриши
  6. Poštovani g. Savo,
    Poprilično ste u pravu. Da bi ulje potpuno ispoljilo efekat treba mu i više od 1000km ali površine jesu "obrađene" i novo ulje može dobro da odradi posao.
    "Time realising" aditive (i njihovo "zakasnelo dejstvo") više treba gledati iz ugla "nepotrebnog bacanja" još uvek dobrog ulja.
    Novo ulje nije za podcenjivanje jer (naravno) sadrži 100% aditiva, mada su neki na 90% "efikasniji" jer su već na metalnim površinama koje štite.
    Nije loše ulje promeniti pred veliki put, po pravilu godišnji odmor. Sa svežim uljem ćete imati dobru zaštitu motora, bolju nego sa već korišćenim.
    Problem koji navodite je već više problem "malo korišćenog vozila".
    No tu ima nekoliko stvari koje vaše pitanje stavljaju u (sub)akademsku ravan.
    1) Čak i malo više habanja motora (recimo i duplo) nije od značaja. Šta znači 2-3x veće habanje po pređenom km ako prelazite manje od 5000km godišnje.
    Automobil će biti neupotrebljiv iz nekoliko razloga pre nego što se motor pohaba.
    2) Ulje ćete ako je mineralno menjati na godinu dana a ako je sintetičko na max. dve godine. Toliko ulje štiti motor (od korozije iako "u njemu" ima malo km) praktično bez obzira na pređene km.
    3) Eventualno to može biti i dve i tri godine respektivno (PS ulja su bliža mineralnim po ovom pitanju i tako ih treba tretirati).
    ITD.
    Dve napomene:
    1) Zaista je promena pred veći put (ili mesec dana ranije) dobra (najbolja) opcija za vas jer će posle 1500km (i dobrog dela pređenih km u toku godine) ulje u motoru biti "kao novo", te će lakše odraditi svoj "godišnji ciklus" (ili bijenale ako je sintetika).
    2) Ako prelazite mali broj km godišnje, OBAVEZNO, jednom mesečno isterajte automobil van grada uz bar 20min. rada motora (30km), najbolje više od toga.

    Ulja su koncepcijski pravljena da pre svega zadovolje "servisni interval" većine vozila.
    Tako da ako prelazite više od toga, imaćete dve, tri ili više zamena godišnje (sada retko više od dve).
    Ako prelazite manje, ulje će biti prilično neiskorišćšeno ali će svoj posao i onda uspešno odraditi (i postati idealno ulje za reciklažu).
    Ukoliko prelazite veliki broj km godišnje dobro ulje će održati vaš motor MAKSIMALNI broj km. Ukoliko malo prelazite u toku godine, dobro ulje će vaš motor zaštititi maksimalni broj godina!
    Bez obzira na mali broj km, ne idite ispod zahteva kvaliteta za vaše vozilo, mada ići na više od toga nema svrhe. Posle više godina, možete za nijansu ići i ispod kvaliteta koji se zahteva, što je slučaj (zapravo) i kada prelazite veliki broj km, ali iz različitih razloga.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  7. Zanimljivo pitanje postavio je g. Čedomir (PP na CBC).
    Kako se posle registrovao na blog zaslužuje da se nađe u konkurenciji za nagradu.
    Evo našeg dopisivanja odande u nekoliko komentara na blogu (zbog dužine teksta).
    Prvo pitanje i odgovor će biti nešto skraćeni.


    Poštovanje,
    Molio bih za savet u vezi ulja, do sad sam sipao Ford Formulu F 5W30 i menjao ga na 10k km... odlucio sam da probam sa nekim drugim i to po mogućstvu najboljim za moj motor..prateci vase pisanje u vezi ulja doneo sam neke svoje zakljucke pa mi treba neko strucan da presudi ... izbor je pao na Motul Specific 913C 5W30 kao ulje pravljeno posebno za Fordove i ispunjava njihove poslednje specifikacije (u manuallu mi je preporuceno 913B ACEA A1/B1 ulje ali koliko vidim 913C ACEA A5/B5 je kompatibilno sa svim prethodim standardima i trebalo bi da je bolje!?!)..ali posto sam jos malo dublje usao u celu ovu tematiku nadjem i 934-A (koja se doduse ne spominje u manualu, e sad da li iz razloga starosti manuala ili zbog toga sto ta specifikacija nije pogona za moj motor??) specifikaciju za automobile sa DPF-om i jos jedno Motul ulje koje ispunjava ovu specifikaciju, u pitanju je Motul 8100 Eco-clean+ 5W30 ACEA A5/B5/C1..pitanje je dakle jasno, koje od ova dva bi bilo pogodnije za upotrebu u mom slucaju?Ili imate neko sasvim trece na umu da preporucite...
    Zahvaljujem unapred.

    ОдговориИзбриши
  8. Ford Formula F 5W30 kao ulje koje ispunjava WSS-M2C913-C je svakako O.K. za vaš motor.
    Mislim da bi Motul specific 913C ili Eco-nergy (sva su 5W30 pa ne napominjem) bili korak dalje u kvalitativnom smislu. Ne baš korak od 7 milja ali bar za nijansu. Ne potcenjujem Ford ulja ali su ona pravljena da zadovolje standarde (sigurno) ali ne i da ih mnogo premaše.
    Zanimljivo da Eco-nergy u tehničkom listu nema 913-C a u tabeli odobrenja Motul-a ima.
    Zbog toga mala prednost Specific ulju, iako je Eco-nergy sigurno O.K.
    No ako tražite najbolje za vaš motor onda ste dobro zaključili da je Motul Eco-clean+ zapravo jedan od favorita. Sam Ford 934A (nejasno je da li je ovo ulje čak i 934B, mada za vaš slučaj nije od značaja; tek od 2009 je 934B poseban zahtev, što A u retkim slučajevima ne ispunjava; opet na listi Approval-a opet stoji 934B) kao i ACEA C1 (gotovo identični) je zahtevniji standard i korak napred u odnosu na 913C.
    Uopšte 913C je napredak u odnosu na 913B a vrlo je sličan ACEA A5/B5 naročito iz 2008.
    ACEA C1-08 je kako sam pomenuo praktično identičan sa Ford 934B (pa i A).
    Ipak svaki napredak ima i poneku manu. Konkretno u ovom slučaju jedini nedostatak (uslovno) je relatinvno mala TBN vrednost od svega 4,8. Ne brinite i dalje je sve O.K. uz upotrebu ED-a (čak i Euro 4 ali posebno Euro 5 koji i jednini možete kupiti). Da li je kod nas dizel u potpunosti EN590:2009? Sve više jeste. Brižljivo birajte pumpe jer rafinerijski jeste o.k. ali da li se rezervoari redovno čiste, kao i cisterne i ostalo, pravo je pitanje.
    Stoga, za bilo koje ulje se odlučite koristite što kvalitetnije gorivo uz dobar izbor pumpi na kojima sipate.
    Još nešto: 10k km je samo ukoliko isključivo vozite u gradu, slobodno menjajte na 15000km.
    Bilo da je ulje: Ford, Motul Specific ili Eco-clean+. Ovo zadnje bi slobodno moglo i do 20 hiljada km čak i sa našim gorivima (ipak je sumpor na 10ppm) ali tek za više vožnje van grada (inače u Nemačkoj bi ga menjao na 20k km i u gradskoj vožnji).
    Inače, Mass vam je pouzdan uvoznik i distributer te sigurno dobijate original ulje.
    Na kraju: ukoliko vozite tek 10 hiljada km godišnje nema baš mnogo svrhe ići na više od 913C Specific. Naročito uzevši u obzir razliku u ceni od 20%. Ako vozite 15k km godišnje onda ima neke svrhe žrtvovati toliki novac. Ipak je 913C već "više nego dovoljno" za 913B zahteve.
    Naravno, ukoliko želite najbolje za vaš automobil i beskopromisni izbor Eco-clean+ je favorit.

    Pozdrav,
    Steva

    ОдговориИзбриши
  9. Hvala puno na iscrpnom odgovoru, dodatno ste mi pojasnili celu pricu..s`obzirom da predjem oko 20k km godisnje (2-3000 gore/dole) prelaskom na Eco-clean+ bi se najverovatnije osigurao za celogodisnje koriscenje istog ulja (bez zamene), pogotovo jer 70% voznje prelazim na otvorenom putu, ovako dugacak interval zamene bi u tom slucaju opravdao i ekonomsku racunicu ulaganja u vise nego duplo skuplje ulje...
    E sad, kad sve sumiramo (moze zvucati kao da se vracamo na pocetak price), ipak ostaje dilema da li je bolje drasticno smanjiti interval na 8-10k km i koristiti Formulu F ili ici na 17-20k km i koristiti jedno od najboljih ulja danas, veliki + za prvi scenario je cesca zamena uz identicno ulaganje kao u drugoj situaciji kojoj je veliki + najbolja zastita motora od samog pocetka (uz otvoreno pitanje degradacije ulja na tako velikim servisnim intervalima) jos kad se u celu pricu ubaci i poprilican broj km koji je automobil presao uz to da ni DPF sigurno nije u najboljoj kondiciji, dilema postaje jos i veca a mozda se i varam, mozda je to razlog vise da se prevagne na onu ili ovu stranu ...

    ОдговориИзбриши
  10. Nisam posebno naglasio ali očigledno je da prethodno nije "rekao Steva" već g. Čedomir.
    Sledi i odgovor, ali trenutno je (po prvi put) server CBC-a prezauzet (dobro, gutao je poruke, morate da se prijavljujete svaki čas i slično ali poruka o prezauzetosti je, bar meni, prva koju vidim).
    U toku dana (ili rano izjutra).
    Ili uz puno sreće za koji minut.

    ОдговориИзбриши
  11. Odgovor (drugi deo):
    Pri uslovima vožnje koje navodite, slobodno bih išao i svih 20k km između zamena, ili godinu dana pa koliko ispadne (ipak, bolje je ostati sa manje strane, recimo 18000km nego 21000km ali oba su O.K.).
    U principu je bolje ići na kvalitetnije ulje sa duplo dužim intervalom zamene nego obratno (vrlo česta zabluda, iako ovo nije klasični primer pošto je razlika u kvalitetu ipak relativno mala).
    Druga varijanta je da ulje menjate na 15000km pa gde zapadne u toku godine.
    To možete i sa 913C Specific a sa Ford-om bih stao na 12-12500km.
    Relativno dug interval zamene je dozvoljeno od Ford-a (uz uslov da je u godinu dana i da se koristi isključivo ED). Nije to neka prepreka jer broj radnih sata motora nije veći nego u gradskoj vožnji pri pređenih cca. 7-8k km.
    Iako vam treba nekih 6 litara za zamenu sa Motul uljima i 15 ili 20k km ćete proći bolje a ne skuplje. Ford je pri testiranju ulja za 934 standard (tada još nije bilo A i B, prototip faza) prešao ukupno preko 5 miliona km u 60-tak vozila. Ulja su menjana na 20-30k km u mešovitoj (ali više grada) vožnji, 40-50k km pri teškim uslovima (ali van grada) i čak 50-60k km u pretežno vožnji van grada. Rezultati su bili sjajni i sva su ulja bila dovoljnog kvaliteta pri ispuštanju (po analizama). Praktično i sa ACEA C1 uljima je to moguće.
    Skraćeni interval je iz više razloga (naravno), pre svega zbog gradske vožnje, nepoznatog načina održavanja vozila, goriva koje se koristi itd.
    Sintetička ulja, naročito vrhunska (5W-30) je žalosno ne koristiti bar 15000km.
    Slobodno tucite 20k km, bez brige.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  12. Vidim da je 12 sati proslo...15.11.2011. godine...
    uglavnom ne bih da sam cicija i da ispadne da sam samo cekao da prodje 12 sati pa da se javim vi za vi ove nagrade. Ja bih te samo pitao Stevo da li je moguce da nagradu u moje ime podigne brat moje zene koji zivi u Beogradu jer ja ne mogu da dodjem tamo. Naravno ako moze poslacu ti mail sa njegovim generalijama da ga mozete identifikovati :).

    Elem, ja sam se javio zbog ove price oko Ford ulja jer i sam vozim Mondeo 2.0 TDCi koji ispunjava normu Euro 4 i sam sam promijenio ulje koje sam sipao u njega pod Stevinim uticajem i shodno informacijama i znanjem koje sam stekao na ovom blogu.
    Prije sam sipao Formulu F a sada Liqui Moly Leichtlauf Special 5w30 posebno formulisano za fordove specifikacije Ford WSS-M2C 913-A, WSS-M2C 912-A1, WSS-M2C 913 B mada ima i ono koje ispunjava WSS-M2C 913 C. Uporedjujuci tehnicke podatke za ova dva ulja (sto ne znachi da imam nekog blagog pojma sta to sve znachi....odnosno jesam nauchio klingonski i procitao sam taj njihov rad ali nemam blage veze zasto su isti skontali da ne treba zivjeti blizu Quasara....) skontam da su veoma male razlike izmedju njih.
    Uglavnom kako ja to vidim nema neke pretjerano velike raazlike izmedju ove dvije specifikacije i ne znam da li bih nesto dobio ako bih nabavio ulje koje ispunjava tu "C" specifikaciju. Vidim da su oba ta ulja iz kategorije sintetskih (znaci ne potpuno sinteticka) i ja ulje mijenjam na 10.000 km i uglavnom u jesen i u proljece (otprilike na 6 mjeseci). Interesuje me da li bih mogao i trebao da produzim interval zamjene ili da ostane ovako kako jeste?

    ОдговориИзбриши
  13. Ne smatram da ste cicija.
    Planirao sam da u 12:30 objavim da ste vi na redu.
    Gosn Boži izvinjenje ali sam je kriv.
    Kontaktirao sam ga i na CBC-u ali se ne javlja.
    Možda i nije "u gradu" (ili zemlji) ali to ne menja na stvari (blog je globalno dostupan).
    Mogao je i sa mobilnog makar da pošalje par reči.
    Vi ste Bojane zvanično dobitnik nagrade. Hvala što ste našli način da poklon bude isporučen u Srbiji, čisto zbog troškova. No opet, možda je i dobro što je čovek van Srbije dobio nagradu kao što je i osvojio (Mario).
    Normalno je (zbog čitanosti) da najviše dobitnika bude domaćih i tako će verovatno i biti (no druge dve države po posećenosti su upravo Hrvatska pa BiH, dok za treće mesto "mrtvu trku" vode Makedonija i CG, trenutno vodi prvo navedena).
    Pošaljite mi mejl (ovih dana) sa vašim osnovnim podacima (ali tel. obavezno) i detaljnim za vašeg "Šuru".
    Pošto je iz Bgd.-a bilo bi lepo kada bi lično otišao po nagradu (za vikend ako ne može preko nedelje).
    Lično bih voleo da se sam upozna sa ljudima iz Kedare i podeli utiske (bilo javno ili privatno).
    Takođe i utiske o korišćenom ulju (ako ga on bude koristio, za vas se ne brinem).
    Može i ulje slične cene ili skuplje uz doplatu kao i jeftinije (ili menjačko) pa da se uzme još neka sitnica (KT, RT ili neki sprej).
    Klingonski vam dobro ide. Još malo gramatike, dijalekata i kolokvijalizama i tu ste.
    Šalu na stranu, solidno zaključivanje u vezi sa Ford-om ali da ne skraćujem temu na rečenicu, javiću se večaras ili sutra izjutra.
    Fino pitanje mada bi zaista moglo da se odgovori u jednoj dužoj rečenici (što ću i učiniti uz dopunu).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  14. Naravno: Makedonija i CG su u borbi za četvrto mesto.
    Eh, kad nisam u koncentraciji onda i greške.
    Razlog više da odložim odgovor.
    Samo naznaka:
    interval zamene zaista možete i trebate promeniti, produžiti.

    ОдговориИзбриши
  15. Poštovani Bojane,
    O.K. je koristiti ulja po Ford 913B standardu u vašem automobilu. Ipak sa 913C bi ste prošli slično ali uz zamenu na 15000km (umesto na 10000km).
    Kratko i jasno. I dosadno.
    No može postati praksa (na žalost).
    Ajd' ponovo:
    913C specifikacija je namenjena pre svega za automobile od 2009. godine i tu je obavezna.
    No može se koristiti i za starije automobile (navodi se, obično, od 1998. ali i starije zbog kompatibilnosti "unazad").
    Veća je razlika između 913C i B nego B i A.
    Ovo je standard jako sličan ACEA A5/B5-08 i čak je i biliži 934-ci (934B) nego 913B.
    Naravno da se na intervalu zamene od 10k km neće primetiti razlika (i prvih nekoliko godina) a možda čak i uopšte ne (dugi niz godina) jer su fizičko-hemijske karakteristike ulja koja ih poseduju gotovo identične.
    Ipak, osim razlike prilikom produženih intervala (nije sporno da i 913B može do 15000km) je bolje koristiti 913C kao i dugoročno.
    Lepo ste primetili da Leichtlauf Special i Leichtlauf Special F pripadaju istoj grupi ulja te da se sastoje od iste osnove (možda je i celo bazno ulje, više base stock-ova, identično, vrlo verovatno) ali je paket aditiva bitno drugačiji.
    ... bravo za srednji kurs klingonskog, ali idemo na viši ;-)
    Tako da bi prava preporuka bila da koristite F verziju i da ulje menjate na (oko) 15000km.
    Ni 20k km nije nedostižno a 913C verzija vam omogućava da lakše prekoračite (i sa manje "griže savesti") 15000km (recimo 10-20%) jer će duže održati svoje inicijalne osobine.
    Uz sve to od samog starta bolje štiti motor no to se primećuje tek na 100k km.
    Na kraju krajeva i TBN je F-u sigurno veći od 8 (nemam tačan podatak) a "običnom" LL 5W-30 je verovatno nešto ispod.
    Jeste praktičnije menjati ulje pre i posle zime (ili malo dužeg hladnijeg perioda) ali može i leti. Ako baš zimi nećete da menjate ulje, skratite interval zamene ili ga malo produžite (bolje ono prvo).
    Nemojte se držati 15000km kao plota, nego postavite jedan fleksibilan interval zamene (12-18k km) zavisno od toga koliko u određenom periodu vozite u gradu kao i od klimatskih uslova (zimski period je bolje skratiti interval izmene).
    Snaći ćete se. To već osnovni "klingonski" koji ste odavno savladali.
    Javite se u vezi nagrade!
    Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  16. Samo da objanim ...
    Naravno kod "plota" sam ispustio celu poslovicu (uzrečicu) u brzom kucanju.
    Posle kad sam pregledao kažem ispašče još da sam (ne daj bože) mislio (ili makar tako piše) da ste pijani.
    Jedino pijani možete biti znanja (bar na ovom blogu).
    Dakle ispravka:
    - ... nemojte se držati 15000km "kao pijan plota" ...

    ОдговориИзбриши
  17. Hm upravo sam zvao zastupnika za Liqui Moly i covjek mi kaze da je cijena za ta dva ulja ista....kud ranije ne pitah :)...

    ОдговориИзбриши
  18. Baš šteta.
    Nisam znao da je cena ova dva ulja ista (bilo gde).
    Razlika ne bi trebala da bude velika ali ipak bi F trebalo da bude malo skuplje.
    Naravno "non F" je potpuno uporedivo kod automobila pre 2000. i koji prelaze do 10k km godišnje.
    Ipak bi mala razlika u ceni trebala da bi se prodavalo pored "mlađeg, ali jačeg, brata".

    Ništa zato, uvek se možete ispraviti kod sledeće zamene. Počnite od proleća, taman dobro vreme za zamenu (iako takvog baš i nema, ali nijansa je na strani ovog).
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  19. Jeste ista je za divno cudo. I mene je cudilo, mada kada sam narucivao ovo ulje prodavac mi je rekao da to nije za moj auto jer je namjenjeno za fordove mladje od 2009. godine kao i za one koje imaju DPF tako da nisam nesto insistirao da dobijem bas to. Oil guide na Liqui Moly sajtu mi je izbacio oba ulja kao preporucena tako da mi je bilo svejedno. Ali nije svejedno.
    Inace koga interesuje cijena ovih ulja je 90 KM za 6 litara kada se kupuje po litar. Kantica od 5 litara je 64 KM. Pakovanje od litre je 15 KM.
    Podijelite sa 2 i dobijete cijenu u evrima.

    ОдговориИзбриши
  20. Jako dobra cena za Liqui Moly.
    Istočnije je sigurno skuplje.
    Zapravo za 913B ulje je cena koja se očekuje ali je 913C prava premija.
    I da ponovim:
    prodavac vas nije slagao kada je rekao da je F verzija (913C) za 2009. i mlađe ... ali za njih je obavezno a za druge nije. A da je i za njih bolje, naravno da jeste.
    Nepotpunost je često izvor kasnijih zabluda.
    Doduše prodavcima je ovako lakše te mogu i da ih razumem (možda bi i ja na njihovom mestu isto pričao jer ako nešto može a ne mora, može vam kupac i pobeći kod drugog prodavca).
    Potpuno jasne preporuke "ovo za ovo i šlus" su jako korisne prilikom prodaje.

    ОдговориИзбриши
  21. Sa malim zakašnjenjem odgovorio sam "anonimnom sinku" u temi "10 najčešćih pitanja o motornim uljima".
    Tema je Total quartz 9000 kao i isto vs Castrol Magnatec 5W40 (ACEA C3).
    Prilično zanimljivo.

    ОдговориИзбриши
  22. Veći broj pitanja o Total uljima (quartz 9000 po pravilu) kako ovde (prethodna tema pa ovo pitanje odozgo u navedenoj temi), kao i jedno mejlom te bar (još) jedno na formumima (mislim da je bio Honda klub ali ko će svega da se seti) znači pre svega dve stvari:
    1) Uvozna deklaracija "Total Srbija d.o.o." nešto ipak ljudima znači (svakako veće poverenje da je proizvod originalan)
    2) Kriza ponovo "drma" (sve redom) te je Total postao glavna jeftinija alternativa za Castrol, Shell i Mobil. Kod 5W40 je to itekako solidna odluka (mada nije tako prosto, pogledati prethodni komentar).
    Naravno Elf je još ekonomičnija alternativa ali je Total kao "najjeftiniji Mejdžors" ili "najjeftinije ulje Premium kategorije (klase)" posebno privlačan.
    Videćemo šta će dalje da se dešava ali je ovo dobro i za korisnike "velike trojke" (ili četvorke sa Motul-om, to je zapravo "najskuplja" četvorka) jer obuzdava cene ovih brendova.
    Kako god, ovo nije poziv da se tako postupa, čak bih rekao da svima da pokušaju da zadrže omiljeni brend (Motul pre svih) ali jeste uočena činjenica da standard neminovno pada, a ovo jeste jedna od odluka gde se ne gubi mnogo (mada ni ušteda nije tako velika).
    Ne zaboravite: na motornom (menjačkom) ulju se NE štedi.
    Totalno dobar kompromis (računajući i "zvučnost" brenda) jeste Total. Nema sumnje.

    ОдговориИзбриши
  23. Uh... osecam se vrlo neprijatno i neodgovorno s obzirom koliko sam puta ovde bio "prozvan". Nazalost zbog prirode posla ali malo i zbog privatnih obaveza nisam posecivao blog. Izvinjavam se gos Stevi!
    Vrlo sam prijatno bio iznenadjen kada sam video svoje ime na listi i to na drugom mestu! Hvala vam, Stevo. Uopste nisam ni mislio na nagradnu igru a samim tim ni ocekivao neku nagradu.
    Vidim da sam zakasnio za nagradu ali iskreno ne zalim jer mi sama vasa pohvala i nominacija za nagradu pricinjava cast!
    Inace u Aeru je sipano Eneos 0w50 i mislim da mu izuzetno prija :o)
    Veliki posdrav!

    ОдговориИзбриши
  24. Poštovani g. Božo,
    (zamalo da otkucam "bože", možda zbog "hvala ti bože da se Boža pojavio")
    Malo mi je žao što niste preuzeli nagradu (sad je kasno) no kao zvanično drugi imate pravo na tekst od (oko) 1000 reči (može i preko).
    Ako Vam odgovara, to bi moglo da bude o filterima (nije moja ideja, da priznam) kao što je najavio Mario.
    O.K. što se tiče Aero SAAB-a već ste sipali (možda i najbolje) ulje za taj automobil.
    Možda ste već pročitali ali da ponovim:
    Poštovani Boost sa CBC-a (sa kojim sam, eh ima više od godinu dana, delio stručni forum o degradaciji ulja) je njegovu preporuku dao "previše skandinavski". Za našu klimu će 0W-50 biti O.K. i zimi pa čak i na kratkim relacijama (doduše tu nije baš idealno, no može da prođe).
    Dakle nadam se da ćete iskoristiti pravo da sami predložite temu i napišete nešto na blogu (pošaljite mejlom). Naravno kad stignete.
    Još jednom mi je žao što zasluženo niste preuzeli pogotovu što ste bili zauzeti poslom (ko radi još bude i kažnjen). Ali "akademskih" 15 dana je zaista bilo solidno odmereno sa moje strane pogotovu što sam poslao PP i na CBC.
    Iskreno, mislio sam da uživate u SAAB-u toliko da ćete sa bloga biti odsutni ceo mesec.
    To čudo bi trebalo izvesti na Navak (vidite na CBC-u temu) ... čisto da dođe do izražaja (pista je pista a put je nešto drugo).
    I za menjač sam vam napisao šta (ako ne MTF SAAB).
    Slobodno: ili neko TotalDriveLine 75W-90 ili Motul 300V 75W-90.
    Pregledajte blog kad vam obaveze dozvole.
    Još jedanput molba da uzmete učešće kao AUTOR jednog teksta (zaslužili ste).
    Veliki pozdrav!!

    ОдговориИзбриши
  25. Gospodine Stevo, vi ste ispali vrlo fer i korektni tako da netreba da vam bude zao. Inace PP na CBC-u sam video pre pola sata (odmah posle bloga)
    Kad smo vec kod Saaba, ulje u menjacu sam zamenio sa GM-ovim menjackim uljem dextron 6! Tragajuci po netu nasao sam da je ulje MTF 0063 (ulje koje Saab navodi da je u menjacima od mislim 2001 god) isto sto i GM-ovo ATF dextron 6! Takodje, dokaz te tvrdnje je i to da je "part number" kod oba ulja isti. Inace je staro ulje bilo tamno crvene boje (tamno zato sto verovatno nikada nije menjano). Sada menjac mnogo lepse radi.
    Znam za "Track day" i voleo bi da provozam Saab-a tako da ako se ukaze prilika i uklopim se sa poslom eto mene...
    Hvala vam za tekst, velika je cast ali, ipak, za mene laika, nije bas jednostavno napraviti tekst (recimo na temu filtera) koji ce biti od koristi svima, vi to najbolje znate! Hvala u svakom slucaju, razmislicu!

    ОдговориИзбриши
  26. Za MTF 0063 nisam baš siguran ...
    I dalje sam ubeđen da je to (bar bilo u to vreme) Castrol 75W-85, API GL-4 ulje ali nijedno od njihovih iz prodaje.
    Dextron VI je verovatno O.K. ali se raspitajte još jednom (da li da ostane na duži rok). Mada ako je i prethodno ulje bilo crveno ... možda i jeste bilo neko ATF. Ne bih da tvrdim bez SAAB preporuke (standarda a ne samo MTF xx63).
    Ako sve ide O.K. do proleća ne bih brinuo a pre leta bi još jednom "prelistao" dokumentaciju.
    U svakom slučaju bi trebalo da ga menjate na 50-100k km (Dex ili 75W-85, svejedno).
    Track Day obavezno snimite (da vidimo, bar na CBC).
    Što se teksta tiče ... ne mora biti ni stručan niti zanimljiv, može biti i samo niz iskustava koje imate.
    Uostalom za koji dan (samo što nije) stiže Mariov tekst pa se možete samo "nasloniti" na njega (a i Ragazzoni će biti tu).
    Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши