Podcenio sam svoje obaveze (poslovne, tričavih
12h dnevno pa 6,5 dana nedeljno) te tradiciju od 59 tekstova godišnje za malo
pa nisam ispunio, te se provlačim u “pet do dvanaest“ (a zamalo da bude i bukvalno
ali u novogodišnjoj noći bi bilo previše).
Jedini čovek koji (ali zaista) ima više obaveza
(ne računam one koji su 15-16h na poslu ali ne odrade ni 1,5 do dva, a takvih
je tušta i tma) je izgleda (naš) Ragazzoni. Ipak, čovek je smogao snage i našao
vremena za izvanredan tekst o filterima za prečišćavanje motornih ulja. Povrh
svega ostavio je i jedan lep komentar u istom tekstu.
Pošto čoveka nisam lično upoznao (iako se
povremeno čujemo telefonom) smatrao sam da ima pravo na nagradu a zaista je
zaslužio i više od toga. Tekst pomalo kasni i zbog toga što zaglavljen između
„klipova i cilindra“ nije mogao desetak dana da odgovori na prosto pitanje
(mejlom, zapravo PP na CBC) da li bi tu nagradu i primio.
Napokon je ... samo da vidim kad ...
28.12.2011. (a i ja sam dobar, kasnim samo 3 dana), poslao mejl (zapravo PP na
CBC). Evo i glavne polovine njegovog mejla:
“Hvala Stevo na lepim rečima, nagradu ne bih primio, mislim
da nije korektno ipak treba i druge ljude stimulisati da pišu. Svakako hvala
ti. “
Kako
god, obećao je (bar) još jedan tekst, kada ode na odmor (u januaru Nove 2012.)
neizvesnog trajanja (bar nedelju dana je izvesno pa i tekst bi mogao da padne).
Kao
što kaže poslovica – kad neće breg Muhamedu onda će Muhamed bregu.
Laureat
za preriod novembar/decembar 2011. je gospodin Sava.
Pre
svega za komentar od 01.11.2011. ali i za onaj od 14.11.2011. u vezi “time
realizing” aditivima.
Molim
da se ovim povodom javi (ima i ceo januar).
Gosn
Kosta napreduje i stigao je do drugog mesta. Na žalost, obećanje da će jurišati
na prvo mesto nije ispunio pa je drugo mesto zaslužio samo tom pretnjom (uz
onomatopeje “besa”).
Pobedničko
postolje zaokružuje Bojan (za “Živote lutalico …” komentar uz “Quo Vadis” što
ako se ne shvati pretenciozno i bukvalno zaista zvuči (zvučalo je u šaljivom
tonu teksta) dobro) ali i da je bio prvi ne bi mogao da dobije nagradu (koju je
osvojio istim trećim mestom) jer je cilj da ih dobije što više ljudi.
Ne
bih dalje rangirao (a razlike su, čak i u odnosu na prvo mesto, male) ali samo
da pomenem one koji su imali dobra pitanja ili komentar:
Stojadin,
MaxBunker i Nenad pre svih (za komentare/pitanja od, respektivo: 24. novembra,
19. novembra i 12. novembra).
Jako
dobro pitanje je imao Čedomir ali na CBC-u. Svakako za postolje. Da je konkurencija
bila slabija, verovatno bi i osvojio nagradu bez obzira što nije bilo na
“motornaulja.blogspot.com”.
Skoro
isto tako blizu nagrade bio je i Vlada zbog iskreno podeljene činjenice da je
njegov auto prešao “samo” 100k km više nego što na satu piše. Ipak to je više
kuriozitet i splet okolnosti a ne promišljena kreacija te (ipak) nije bilo za
nagradu.
U
svakom slučaju: hvala svima koji blog čitaju, redovno ili povremeno, a naročito
onima koji učestvuju sa pitanjima i komentarima. Još više onima koji su
napisali neki tekst za blog.
Gosn
Laza je imao skromnu premijeru ali se nadam da neće ostati na tome. Još ako
“privedem” izuzetnog čoveka (‘M900’) to će biti pravi bingo.
Sava
i Kosta su zaradili pravo za tekst-dva na blogu a verovatno i Čedomir.
Osim
toga svi do sada pomenuti a i više od toga, praktično svi registrovani ili
makar predstavljeni čitaoci, tu priliku lako mogu dobiti. Dovoljno je da napišu
tekst koji ima direktne ili indirektne veze sa mazivima (prvenstveno) ali i
uopšte sa automobilima.
Zainteresovani
neka pošalju tekstove na motornaulja@gmail.com
i ukoliko su O.K. idu na blog.
Pokušaću da do treće godišnjice
obradim bar još sledeće teme:
BP ulja (pod tim brendom), Amsoil –
što se automobilskih ulja tiče.
Bel Ray, Motorex i Bardahl – što se
motociklističkih ulja tiče.
Tu je još par specifičnih tema (a i
tekst o kočionim fluidima „1.3“ nisam zaboravio) tako da ćemo se družiti i u
četvrtoj godini blogovanja.
Na kraju, ali ne i po značaju:
Promotivni tekst o Mass company sledi
kada se dobitnik (g. Sava) izjasni hoće li ili ne nagradu.
Za sada je dovoljno reći – Motul su
vrhunska ulja, a jedino mesto gde vam je originalnost (u Srbiji ali i BiH i CG)
zagarantovana to je MASS ili firme koje direktno kupuju od njih.
Iskoristite akcije koje su u toku a
slanje (brzom) poštom nije velika stavka, tako da se originalno Motul ulje
zaista može nabaviti po jako popularnoj ceni; praktično dobijate vrhunski brend
i kvalitet po ceni prosečnog brenda i vrlo dobrog kvaliteta.
Popularne cene Motula ... mali korak
za Motul ali veliki za NOVE korisnike.
Još jedanput, svim čitaocima srećna
Nova godina i božićni praznici, bilo da su prošli ili tek dolaze. Živi i zdravi
bili i sreća nek vas prati. Za ostalo ćemo se snaći, ovako ili onako.
Sta je ovo, gde su cestitke profesoru? Pokloni su tu koliko vidim. Ne za sve, ali barem ce neko dobiti. Srecna Nova godina Stevo i da u ovoj godini bude makar isti broj textova i da sa uzivanjem citamo kao i dosad. Pozdrav i sve najbolje.
ОдговориИзбришиHvala, Srle.
ОдговориИзбришиBaš mi znači. Naravno, bitno je čitati, aktivno učešće je fakultativno.
Kako god, lepo zvuči kada vas se neko seti.
Od "silnih" prijatelja kod kuće, uvek se nađe neko ko vam ne čestita ni Novu godinu ni rođendan.
Možda zato i toliko lepo zvuči kad se javi neko iz daleka.
Vreme, vreme, i samo nedostatak vremena.
ОдговориИзбришиPoštovani gospodine Stevo, Vama i Vašoj porodici (ličnoj i "blogovskoj") srećna Nova godina i Božićni praznici. Da ove godine imate zdravlja, i više vremena, jer mi se čini da polako posustajete ophrvani drugim obavezama.Da ove godine svi koji prate blog imaju manje situacija da uđu na blog nadajući se novom postu, a tamo i dalje stoji onaj od pre 10 dana.
Svi pozdravi blogovskoj družini!
Srecni praznici svima !
ОдговориИзбришиUzgred, ako je Google išta loše napravio to je google friend conect. Lakše ćete kontaktirati vanzemaljca nego čoveka iz grupe. Udaviše sa sigurnosnim protokolima (ili pa meni nešto ne ide).
ОдговориИзбришиKako god, google+ svima savetujem, a i ja prelazim čim rešim problem sporog interneta (povratak na ADSL ili kabl).
Hvala Savi i Kosti.
ОдговориИзбришиUpravo po redosledu za nagradu.
Gosn Savo, javite se da li ćete primiti nagradu (Motul 6100) ili ćete je prepustiti Kosti.
Osim komentara obavezno pošaljite mejl (na motornaulja@gmail.com) sa vašim osnovim podacima (adresa, telefon ... ako ste iz Bgd-a možete i sami otići do Mass-a ali moram da vas najavim).
Nema roka, ali je poželjno da bude što pre.
Sledeći tekst je tekst g. Slavoljuba i osvanuće u toku sledeće nedelje.
Malo je proširenje teme ali možda i jeste vreme za malo novina. Tekst je čovek poslao još sredinom decembra ali smo se složili da ga objavim u novoj 2012.
Još jednom, svima srećna Nova godina i Božić.
Hvala na detaljnim informacijama.
ОдговориИзбришиPoštovani gospodine Stevo,
ОдговориИзбришиImam aktivni vozački staž već više od 30 godina i za to vreme sam vozio sve i svašta. Vozio sam i nove automobile, ali i one kod kojih je rađena "generalka" (u dobra stara vremena nijedan motor nikada nije bio potpuno mrtav, pa su bile poznate obrade na prvu, drugu, treću ... "specijalu"). Za to vreme menjao sam motorno ulje sigurno više od 60 puta i pri tome, u zavisnosti od toga šta sam vozio i kakvo je bilo vreme, sipao sam domaća ulja i ona koja su nekada bila domaća, ulja renomiranih zapadnih proizvođača, a u zadnje vreme i ulja sa dalekog istoka. Isto tako sipao sam i ulja na točenje, a jednom čak i motorno ulje proizvedeno u Iranu (u vreme kada je neko uvezao veliki kontigent modifikacije Renoa 5 proizvedene u Iranu, uvezena je i određena količina motornog ulja iz ove bliskoistočne države). I, motori su radili sa svim ovim uljima, bučnije ili tiše, mirnije ili astmatično, ali uvek su radili, a samo su karike, zidovi cilindara, ležajevi na radilici, bregovi na bregastoj osovini ... znali kako ova ulja deluju na motor, blagotvorno ili pogubno. Bezbroj puta sam kod zamene ulja uživao posmatrajući kako se zlatnožuta gusta tečnost slatkastog mirisa (motorno ulje) razliva preko bregaste osovine i sliva dole u unutrašnjost motora (kod starijih generacija motora, kroz otvor za nalivanje ulja videla se bregasta osovina ili opruge podizača ventila) i osećao unutrašnje zadovoljstvo, jer sam motor doživljavao kao savršenstvo proste konstrukcije koje radi u teškim uslovima te mu treba malo olakšati. Ali, sve ovo vreme nijednom nisam imao priliku da u motor ulijem MOTUL motorno ulje, te sam Vam zahvalan što mi pružate ovaj užitak. Pored ovoga, do 2009. godine o Motulu sam znao samo to da je to francusko ulje, ali sam smatrao da je to ulje samo za auto moto sport. To isto sam mislio i za Agip. (Reklame na auto i moto trkama su čudo). Tek sam od g. Steve saznao da Motul ulja imaju i "civilne" proizvode jako visokog kvalitativnog nivoa. Ukratko, prihvatam nagradu i zahvaljujem se Vama g. Stevo i blogu.
Pozdrav, Sava.
Poštovani g. Savo, ostaje samo da mi pošaljete vaše podatke (adresu ili br. lič. karte, a obavezno puno ime i prezime) i način na koji bi ste preuzeli nagradu (poštom ili lično).
ОдговориИзбришиŠaljite na mejl (gde neće biti javno dostupni).
Hvala što ste se brzo javili.
Još jednom čestitke za nagradu, zaslužili ste je (i u prvom krugu ste bili blizu iste).
Inače, dali ste mi dobar šlagvort za ulja iz Irana.
ОдговориИзбришиZnam da je Iran malo manje popularan i da mu preti (čak) i embargo na izvoz (uvoz - ?!) nafte ali ako ćemo pravo, uz onoliku naftu i rafinerije ne bi me iznenadio solidan kvalitet ulja iz ove države.
Persijanci i Evropljani nikako nisu mogli a da se s vremena na vreme zakače, počevši od Stare Grčke, preko Rima pa evo i danas.
Tužno ali gde su resursi (pare) tu su i sukobi.
Valjda će do kraja trećeg milenijuma (ili optimistički XXI veka) to biti samo prošlost ... no ako nas istorija nečem uči to je da su ljudi pre svega pohlepni i da će radije ratovati nego mirovati.
I da se vratim na ulja ... nemam dovoljno podataka da bi o iranskim uljima bilo šta suvislo napisao ali mogu reći da sam imao prilike da vidim i motorna i menjačka ulja poreklom iz Irana. Beše to pre neku godinu (5-6) a uvoznik je bila neka firma iz Niša (ili makar distributer).
Više je kuriozitet nego nešto korisno a pokazuje i kakvi smo mi kao narod. Radije ćemo iransko ulje koje može biti i "iransko" nego domaće, eh ...
Drugi štihvort ste mi dali u vezi trkačkih reklama.
Agip i Motul ... prva asocijacija F1 (iz osamdesetih) i Mototrke (duži vremenski period).
I jedni i drugi su ugledni proizvođači "civilnih" ulja pa i onih za industriju i teretna vozila (što za ENI i nije čudo, makar i pod drugim brendom, a za Motul zvuči ... nekako ... ezoterično).
Baš mi je drago da ćete posredstvom bloga (i mene lično, što je manje bitno) posle toliko iskustva imati prilike da i Motul sipate u vaš automobil.
Mnoga ulja su dobra, mnoga su i odlična, ipak makar razlika bila i mikroskopska, vredi probati Motul, kao vrhunski brend.
Nije bitno vredi li para ili ne, osećaj da ste sipali nešto što NIJE pravljeno da bude optimalne cene nego pre svega najboljeg kvaliteta u kategoriji vredi razliku u novcu. U odnosu na gorivo, troškovi za ulje su ionako zanemarljivi.
Srecnu Novu godinu i Bozic zelim Stevi, njegovoj porodici i svim citaocima bloga.
ОдговориИзбришиHvala u ime svih.
ОдговориИзбришиАутор је уклонио коментар.
ОдговориИзбришиPomoć pri izboru ulja za VW 1.9 TDI , PD 77KW sa i bez DPF-a
ОдговориИзбришиPozdrav svima , evo kao novi korisnik ovog bloga nadam se da sam postao na pravom mestu i da će ga Steva primjetiti jer ovaj mi je imao smisla jer su svi komentari o ulju, a ovi iz januara i februara 2012 baš i nemaju pa u njih nisam htio da se ubacujem sa pitanjem , i da ne duljim idem odma na pomoć-savet gdje će mi pretpostavljam Steva pružiti idealnu stručnu i znalačku pomoć, jer prateći njegovo pisanje na www.cbc.rs-u ne sumnjam u stručnu pomoć i adekvatan savjet.
Moj problem nije baš pa specifičan, nego odgovorom na moje pitanje vjerovatno će biti od koristi i širem krugu korisnika ovog agregata VW 1.9 TDI P.D. od 77KW sa i bez DPF-a jer je on pretpostavljam većinski odabir kupaca bilo koja 4 branda u oviru VW grupacije AUDI ,ŠKODA i SEAT a za koje smatram da ih je ogromna većina koji se odlučuju da ih kupe ,ono ako ne zbog proverenog kvaliteta onda zbog najbolje sačuvane vrednosti tokom godina za dalju prodaju.
Nego da pređem na stvar ja sam vlasnik PASSAT-a 3C iz 10/2007 sa agregatom 1.9 TDI PD 77KW BXE, bez DPF-a, i sve je bilo OK dok je bio nov nisam razmišljao o ulju jer pod garancijom sam ga morao voziti u servis i tamo su mijenjali ARAL 0W-30 506.01 , posle garancije sam odabrao TITAN FUCHS i mijenjam ga sam na svako 10 Kkm i to klasika odvrnem čep kartera pustim da se vrelo dobro ocedi i onda novo ulje i novi uljni filter MAN, i svo vreme sam koristio kako za sebe tako i za svoje prijatelje koji imaju isti agregat TITAN SUPERSYN PLUS 5W-40 specifikacije505.01, kao što sam rekao nemam DPF pa stoga je to bio moj izbor ulja ,a i mogao sam da ga kupujem direktno od uvoznika kao i filtere po dobroj ceni (a mislim da nisam pogrešio odabirom za sebe i svoje prijatelje sa TITAN FUCHS u smislu kvaliteta jer nisam našao bolje za manje para, a kako je Steva negde jednom naveo to je izgleda i fabrički izbor ulja prilikom prve ugradnje), a problem za izbor adekvatnog ulja nastaje od neki dan kada mi je od uvoznika stigao novi katalog motornih ulja za putnička vozila za 2012-god. i tamo ne postoji više ovo ulje Supersyn PLUS 5W-40 505.01 nego mnoštvo novih ulja koja su vjerovatno dodavana da bi se pratio zahtev novih motora kako TDI sa C.R. tako i ovih benzinaca TSI i TFSI pa se pojavljuju nove specifikacije od kojih je vrlo malo 505.01 i kao za inat skoro da nijedno nije u gradaciji 5W-40 nego je to uglavnom 0W-30 i 5W-30 e sad pitanje svih pitanja koje ulje odabrati pošto ovog nema više a da bude pravilan izbor i da li prelazak na neko drugo nosi sa sobom opasnost on neke eventualne hem. reakcije i da li sada ići na neko longlife ulje ili ipak ostai na ovim za krači interval zamijene i koju gradaciju odabrati 5W-30 ili 0W-30, a tu se nameću specifikacijom (može se vidjeti na oficijalnom site-u http://www.fuchs-europe.de/products.html ) samo nekoliko i to GT1 PRO C3 5W-30 ; GT1 PRO FLEX 5W-30 ; GT1 LONGLIFE III 5W-30 ; GT1 5W-40 ; Supersyn LONGLIFE PLUS 0W-30 i to bi bilo to.
E sad pitanje za Stevu koje odabrati za dalje, uz napomenu da nisam sportski orijentisan vozač , kad je hladan motor polako sa malim obrtajima a onda van grada uglavnom između 1800 - 2300 rpm a režim upoterbe na 10Kkm je 1/3 gradske vožnje 2/3 van grada, a auto je prešao do sada 65Kkm.
Evo i da dodam u vezi goriva koje sipam u auto,radi preciznijeg procenjivanja za pomoć dakle isključivo EURO 5 i to samo na NESTROPETROL pumpama (bivsi energopetrol prezvao se u nestro od kada su ga kod nas u RS kupili Rusi), e sad ne znam kakav je kvalitet,ali oni tvrde da je prema standardu a i urbana priča kaže da je dobro mada sumnjam da je bolji od OMV-a ,mada je to pitanje za nekoga iz te branše.
PS
Ovo otprilike isto sam postao u novoj temi na CBC, ali nije bilo odgovora pa se ne ljutiš što sam postao i na ovom blogu. L.P.
Izvini za CBC, videh pitanje ali bez vremena za odgovor. Odgovoriću ovde čim budem došao do daha. (zbog čitaoca CBC navešću da je odgovor ovde ili slobodno vi uradite to).
ОдговориИзбришиDanas ili u toku vikenda. Mogao bih u dve rečenice ali bih voleo zaista da pogledam katalog Fuchs-a za 2012. jer nisam stigao ni da ga prelistam.
Poštovani "vw1fun",
ОдговориИзбришиTITAN SUPERSYN PLUS 5W-40 je odlično ulje za vaš motor te bih mogao da kažem - you are doing fine!
"Kad ono međutim". Fuchs kao i drugi proizvođači žele da se spreme za budućnost a ne prošlost. U pojavi novih ulja neko je moralo da nestane a to je na žalost bilo Supersyn Plus. Možda će i ove sezone moći da se nađe (iz zaliha) pa bi mogli da kupite i za sledeću, međutim više od toga bi bilo totalno uvrnuto i pre svega nepotrebno.
Pređite na TITAN GT1 SAE 5W-40 (XTL-technology) i "mirna Bačka" (... širok Dunav ravan Srem ...).
Malo je skuplje ali to je cena progresa.
Dolazi u obzir i varijanta ovog ulja u 5W30 verziji (GT1 Proflex sa 505.01, C3 tek pod dva, odnosno tri računajući i 5W-40; mada je razlika tek uslovna, toliko da se može vući i slamka).
Kome bi dao prednost? Nijednom. Oba su dobra.
Na više km (ali to na više od 150k km) nekako mi je 5W-40 već pravi favorit a dotle je potpuno svejedno. Mislim da je 5W-40 malo jeftinije ali ni to nije od (većeg) značaja.
GT1 5W30 C3 je jednostavno preskupo ulje da bi ga menjali na 10k km.
Slobodno možete bilo koja od pomenuta dva (tri, zapravo) menjati i na 12 pa i svih 15k km. Naravno ukoliko je to unutar godinu dana.
Pri prelasku sa Low SAPS na Mid SAPS ili Normal SAPS ulja, nije neophodno ispirati motor ali je poželjno ocediti ulje malo duže nego što to radite pri redovnom servisu (prvo zagrejati ulje na bar 60°C).
Uslov je da jednog u drugom nema više od 10% i sve je O.K.
Uslovno treba težiti "nuli" ali je i 5% zaostalog praktično (ta) nula (0%).
Pri tom promenite filter ulja (kao i svaki put) i nema (nikakvih) problema.
Ostanite pri MANN filterima jer su u vrhu kvaliteta.
Kako kaže narodna izreka "strpljen spašen" , a dobar i koristan savjet vrijedi sačekati u svakom slučaju i hvala Stevo na odgovoru i pomoći.
ОдговориИзбришиNego uočio sam ovo u katalogu Fuchs-a da se posebno apostrofira ovo(XTL-technology) kao nekakva komparativna prednost u proizvodnji sintetičkih ulja,ali dalje elaborisanje nije dostupno pa bih te molio ,ako nije preopširna tema za malo objašnjenja povodom ovog XTL-a ,naravno opet kažem ako ti to ne oduzima mnogo vremena za objašnjavanje.
Jer da budem iskren na ovom blogu sam naučio iz tvojih tema da postoje 4 grupe motornih ulja (mineralna, polusintetička ,hc i ful sintetik ulja) a do tada sam mislio da su samo 2, mineralna i sintetička ,a da je ovo ostalo bilo samo proizvođačko trgovački marketing.
i jedan predlog ako bi se dala otvoriti kakva tema o kvalitetu goriva koja se prodaju u okruženju mislim naravno na Srbiju ,BiH i RS gdje i sam pripadam i naravno Hrvatsku ako su ti relevantni podaci dostupni da bi se o njima komentarisalo po pitanju hemijske čistoće za koju se deklarišu i po pitanju dizela Euro-4 i Euro-5 i benzina 95 -98 ,a negdje i 100 jesu li ove rafinerije baš na tom standardu koji i prodaju na svojim pumpama i zadovoljavaju li oktanski i cetanski broj.
Izvinjavam se ,ako je ova tema negdje već obrađena ,ali ja je nisam uspio naći, i još jednom hvala na pomoći i veliki pozdrav !
Nije baš lako reći (precizno) šta je to "XTL" tehnologija.
ОдговориИзбришиIpak, nije teško pogoditi da se radi o "posebno formulisanim" uljima i/ili bolje reći posebnim (nestandardnim) sistemom aditiva.
Nešto što Mobil naziva SuperSyn a Lukoil "nova formula". To su zaštićeni (patentima) sistemi aditiva. Možda se radi i o malom dodatku estarskih sintetičkih baznih ulja (jer se potencira manje habanje pri startu motora, naročito hladnom startu uz bržu cirkulaciju ulja na niskim temperaturama) jer je jedna od ključnih prednosti XML ulja veći indeks viskoznosti uz (čak) jači i stabilniji uljni film. Ovo se (delom) može postići (skupim) estarskim sintetičkim uljima ali je IPAK veći deo na novoj generaciji modifikatora indeksa visoznosti, efikasnijim i otpornijim na smicanje.
Uglavnom, ne treba gajiti iluzije da se radi o HEMIJSKI čistim sintetičkim uljima već su to praktično ulja bazirana na III baznoj grupi (visoko rafinisana mineralna ulja - "parafinske sintetike" ili već kako to kolokvijalno naziva).
No to nije minus Fuchs-u jer svi to tako rade, manje ili više. Naravno Mobil, Motul (i donekle BP/Castrol i Liqui Moly) prednjače u količini (sadržaju) PAO i/ili sintetičkih baznih ulja, iako i oni koriste visoko prečišćena ("sintetska") u mnogo većem obimu.
Praktično i nemate čistu sintetiku u klasičnom smislu na tržištu (osim Motul 300V, i par drugih iz 8100 serije, nekih od Mobil 1 ulja, specijalnih serija, uglavnom ulja za trke, te nekih 0W-20/30 ulja).
Međutim čak i manji sadržaj PAO i sintetičkih estara mnogo vredi.
Proizvođači sve više mute oko ovoga i prikrivaju pravu prirodu ulja (čak i u MSDS-ima) te je bez analize teško bilo šta više reći. No za analizu vam treba izuzetno opremljena laboratorija sa GC i sličnim analitičkim uređajima.
Zahvaljujem na brzom odgovoru i na objašnjenju razlike u vezi XTL tehologije Fuchs ulja,što je u biti isto kao i dojučerašnji SuperSyn koji sam ,i sam koristio,i kako sam ja to razumio i jedno i drugo je ista stvar znači napredna polusinteza sa kvalitetnim esterima za poboljšanje ciljanih karakteristika motornog ulja, razlika XTL - SuperSyn je u nekim minimalnim nijansama.
ИзбришиI drugi dio odgovora je isto veoma zanimljiv jer proizvođač sva ova ulja deklariše kao sintetička ulja ,a u stvari ona su napredna polusintetička ulja sa vrhunskim karakteristikama i po tome su skoro kao pun sintetik, ali je činjenica da ih oni ovako deklarišu u katalogu iako ona to nisu u potpunosti, što kao što i kažeš nije nikakav nedostatak,ali je činjenica da ipak nisu.
jedino koje bi vjerovatno bilo pun sintetik je ovo TITAN GT 1 0W-20
O gorivu ću (naravno) pisati (sledi serijal, nadam se uskoro) međutim o tome ko ima kvalitetnije gorivo i za koliko i ko ispunjava standarde a ko ne, teško da ću moći.
ОдговориИзбришиPazite, to je osetljiva tema (i tricky biznis) koji bi se mogao završiti i u sudskom izdanju.
Zato sve što mogu da kažem je neki utisak i mogućnost na osnovu izvora snabdevanja (rafinerija iz kojih gorivo potiče).
Nešto analiza goriva imam ali nedovoljno za širu analizu i za predstavljanje javnosti (dobijeno za ličnu upotrebu).
SVI veći distributeri goriva u principu imaju goriva koja ispunjavaju EN (evropske) standarde.
Problem je što ne bih znao odgovor da li se u distribuciji nađe i nešto goriva koje je nešto lošijeg kvaliteta (zbog znanja da su nezavisne a naročito državne kontrole retke i bez mnogo efekta).
Očigledno je da su česti problemi sa dizel gorivom ("euro dizel") i TNG-om (verifikovano i u zvaničnim servisima, jer deo reklamacija bude proglašen uticajem lošeg goriva, do nivoa nepriznavanja garancije) a u manjoj meri i sa benzinom (koji je u Srbiji malo "čistija" stvar jer je BMB 95 zvanično nedovoljnog kvaliteta za najmodernije benzince a evropremium jeste, iako na granici evropskih standarda).
Problem je kompleksne prirode jer se kvalitet tiče kako proizvodnje (rafinerije) što je ponajmanje sporno (izlazi šta već izlazi, euro 4 ili 5 ali da li će ići dalje nije do rafinerije), DISTRIBUCIJE (naročito), koja je glavni točak u ovom mehanizmu i (malo) prodaje.
Da li su problemi sa gorivom samo zbog nepoštovanja procedura (pranje cisterni i rezervoara na određeno i tačno utvrđeno vreme) ili su one nedovoljno strogo postavljene, zaista je teško reći.
Može biti i kombinacija faktora.
U svakom slučaju što je (državana, pre svega) kontrola kvaliteta stroža i obimnija to je kvalitet goriva viši. Naravno bitnije od same (inspekcijske) kontrole su mere koje slede posle, tj. ima li država mehanizme da utiče na (moćne) naftaše.
Velike su pare u igri te je sve moguće.
Lično smatram da sve velike naftne kompanije imaju kvalitet koji daju u specifikacijama (doduše to treba čitati pažljivo sa sve "sitnim" slovima), makar u VP jer im je to dugoročni interes.
Međutim ne treba biti naivan, uticaj države (i politike) je tako jak da je svašta moguće, recimo tolerisanje nižeg kvaliteta ili nametanje neke posebne rafinerije, makar i posredno, uslovima da se ekonomski ne isplati nabavljati gorivo iz neke druge, jer se gorivu PRVO gleda cena pa tek onda kvalitet.
Osim toga u (de fakto) sistemu OLIGOPOLA kakav jeste u manjim državama, naročito bez (političke) podrške EU, sve MOŽE biti i stvar dogovora (pa čak i "kvota"). Činjenica je da naftne kompanije (naročito veće) javno proklamuju brigu o potrošaču, no uvek se svodi na priču "Forgive me Father for I have sinned, it was either me or him" (oprosti mi Bože što sam zgrešio, bilo je on ili ja; bilo je ili ću zaraditi na njemu ili će on zaraditi na meni).
E bravo drago mi je da sam potrefio temu koja ide, na vrijeme da se uključim u komentare i sa nestrpljenjem očekujem ovu oblast koja će većini nadam se biti veoma interesantna.
ИзбришиShvatam ovo da bi iznošenje nekih istina moglo da ima epilog na sudu,ali slušajući ove kod mene NESTROPETROL oni se uvijek javno pozivaju na kvalitet goriva i na slobodnu analizu onome ko sumnja u taj kvalitet i to uvek ističi kako po pitanju kvaliteta deklarisanog goriva tako i i to naročito ističu tačne količine prodatog goriva kao i čistoću njihovih rezervoara u kojim skaldište gorivo na pumpama.
Koliko sam ja upoznat isti vlasnik je i rafinerije u Srbiji i u Republici Srpskoj tako da mene posebno interesuje ovo vezano za Nestro-Petrol koji je navodno u rafineriji u Brodu napravio nešto novih postrojenja za preradu tako da su tu u korak sa evropopm po pitanju Evro-5 dizela i da je količina sumpora (ona nepoželjna koja pravi koks na vrhu piezzo injektora kod C.R. dizela)na deklarisanom broju PPM-a koji bi i trebalo.
Do otvaranja ovog dijela teme veliki pozdrav i hvala na edukaciji i objašnjenju i pomoći
Nije problem objaviti analize koje su JAVNE.
ОдговориИзбришиZa ostalo (čak i kada su O.K.) nije baš uputno. Zapravo treba autorizacija nekog iz neke velike kompanije. Njihova politika je da "ne pregovaraju sa teroristima (medijima)" a kamoli nezavisnim analitičarima (uslovno).
Jedino što bi (ikome, inspekcijskim službama, jakim novinarskim kućama i slično) izjavili, to je da su njihova goriva (sva), "uvek, sada i ubuduće" u skladu sa propisima (i tačka).
Bilo bi lepo da je tako, ali ne žalost nije. I dan-danas ljudi imaju problema, najviše sa TNG i Eurodizelom.
Jedino je očigledno da su se stvari malo promenile na bolje i da je činjenica da je nekoliko proizvođača automobila ukinulo nepriznavanje garancije za Euro 5 motore (pretežno dizel).
To znači baš ono što sam i rekao (otprilike):
kvalitet goriva postoji ali je ono što se sipa na samoj (nekoj od) pumpi često na granici ili "sa one strane" granice, makar po par (ili makar jednog) kriterijuma za kvalitet goriva.
Nestropetrol-u ne bih pravio reklamu ali nije problem objaviti (čak) neku od analiza ako već pružaju javnosti (nekoliko njih, uzastopnih). To prvo pošaljite na mejl.
Ovo je jako pohvalno te iako (teorijski) može da se prigovori da sam uvid u validnost analiza nije baš 100% (iako postoji potpis nekog ko je to radio, i naziv laboratorije) ovo je MAKSIMUM koji jedan distributer može da pruži (kupcu), u smislu sigurnosti da je gorivo ono pravo.
Veoma pohvalno, podržavam.
Nestropetrol je (koliko mogu da se prisetim) deo Optima grupe zajedno sa rafinerijom Modriča.
Zajednički vlasnik je ruski ... (morao bi da izguglam) ... „NeftegazInKor“ tj. „Zarubezhneft“.
Upravo tako se zovu to je tačan naziv, i naravno u pravu si i Modrička uljara pripada njima i čine taj konzorcijum.
ОдговориИзбришиmalo sam kasnio sa odgovorom ,ali morao se na lep dam malo vozati bmw na 2 točka.