Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

уторак, 6. март 2012.

Kada ne možeš da ih pobediš - pridruži im se, If you can not beat them - join them


Ne radi se o pukom rivalitetu blogera i socijalnih mreža (Face-a i Twitter-a u prvom redu), već o prostoj činjenici da su socijalne mreže daleko popularnije i samim tim dostupnije širom krugu ljudi.
Naravno i dalje mislim da je bloger sadržajniji, bar što se pisane reči tiče (a ona polako ali sigurno izumire, ma šta mi mislili ili radili, uključujući i velike autoritete (nobelovce književnosti).
Šarenilu Face Book-a neće biti suvišan omiljeni tekts sa bloga naročito ako je neka diskusija u toku.
Tekstova već ima blizu dve stotine tako da je izbor (po)priličan.
Ovu novinu sam hteo da uvedem za treći rođendan bloga. Ovo je zapravo deo te ideje, mesec dana isprobati pa videti funkcioniše li ili ne, pa ostaviti ili obrisati.
Starijim čitaocima je poznato kako sam (loše) prošao sa AdSense, no stvar je više bila tehničke prirode te nedostatka vremena (ili malog ulaganja).
Ovo je pak stvar koja bi mogla da ima i veći značaj.
Surfovanje jeste popularno ali stagnira već godinama (ili je u blagom opadanju) te ni činjenica da će google izbaciti blog na prvu (ili prve dve-tri) stranu i dalje ne omogućava VEĆINI ljudi da dopre do njega.
Jednostavno za mnoge ljude postoji samo forum, Face ili Twitter a čega tamo nema to i ne postoji.
Ako već poklanjam znanje ("na kilo") neka bude bar svima dostupno (makar bio zatrpan pitanjima i komentarima). Kad je bal, nek' je maskenbal.

P.S.
Imam profil (ili kako se već kaže) na LinkedIn-u. Zaista ozbiljna mreža ali avaj ... vremena nema(m).
Na Face-u imam Stevan Dimitrijević (anfas ili profil, nalog, šta god da je) ali sam verovatno među TOP 10 najneaktivnijih na Face-u na planeti zemlji (i obilžnjem delu galaksije). Iskreno počelo je zbog toga da bih video Prista Oil selektor, a posle nisam više ni išao, osim što sam jednog člana bloga ispoštovao pa se (s)prijateljio sa njim tamo.
Verovatno otvorim i Twit nalog ali ... nema ni potrebe. Ako je neko od čitalaca već Tviteraš, može slobodno da širi "dobre vesti" (dobre tekstove) uz svoj sopstveni komentar.
Ostajem pre svega bloger makar nas obrisali (metlom) sve do jednog.

13 коментара:

  1. Zdravo! U mojim kolima nalazi se fabricko menjacko ulje gradacije 75w85,pa me zanima da li umesto tog ulja smem da koristim Motul gear 300 75w90? Da li bi menjac radio glatkije ili teze zbog drugacije gradacije? Sve najlepse!
    Stefan

    ОдговориИзбриши
  2. Možete koristiti Motul Gear 300 iako je nešto viskoznije ulje. Ne bi trebalo da bude velike promene u radu menjača (ako ste do sada bili zadovoljni).
    Možda će zbog vrhunskog kvaliteta i potpuno sintetičke osnove sa Motul-om menjač raditi nešto i bolje, ali zbog veće viskoznosti bi moglo da se svede na isto pri normalnoj upotrebi.
    Kod velikih napora i visokih temperatura će menjač sa 75W-90 raditi bolje a u svakom slučaju će biti (u svim uslovima) za nijansu bolje zaštićen.
    Ipak nije nešto što ćete primetiti lako ili što će se ispoljiti na manje od par godina ili više desetina hiljada km.
    Niste naveli tip automobila (što je jako bitno) ali pretpostavljam da je ili Punto ili Chevrolet.
    U oba slučaja Motul je O.K.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман2. мај 2012. 20:52

    U pravu ste,stvarno je punto. Zamenio sam fabricko ulje gradacije 75w85 i sipao Motul gear 300. Menjac je nekada pomalo grebao,a sada radi osetno glatkije. Pored motula dodao sam i aditiv Wyn`s h.p.l.s. Veoma sam zadovoljan i preporucujem svima koji nisu zadovoljni radom menjaca.Videcu kako ce raditi tokom zime,ali verujem da ce biti ok.
    Najiskrenije Vam se zahvaljujem.
    Stefan

    ОдговориИзбриши
  4. Winn's aditiv nije bio neophodan ali bitno da ste napravili pravu kombinaciju (imenjače, pa skoro).

    ОдговориИзбриши
  5. Postovanje gospodine Stevo, pratim vas i vas blog vec odredjeno vreme i stvarno sam odusevljen vasim entuzijazmom i zeljom da svakom date dobronameran savet.
    U mom slucaju je automobil opel corsa c 1.2 55kw 2002. godiste. Po pitanju ulja imam jednu dilemu, da li smem da koristim 5w40 ulja koja imaju samo opelovu b specifikaciju iako je za benzince potrebna ona A. Automobil je inace presao oko 150000 km, ali to treba uzeti sa rezervom jer je iz uvoza.
    Prvi put sipana gm 10w40., ali nisam zadovoljan.
    Molim vas da mi vi date optimalnu preporuku , jer u vase znanje verujem i dobronamernost.
    Unapred se zahvaljujem i veliki pozdrav!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Bojane,
      Ha! Jedna od "boljih" GM-ovih umotvorina (i nešto što stvara konfuziju):
      GM-LL-A-025
      Jeste to za benzince ali SAMO i samo ODREĐENE - ova specifikacija je naime Low HTHS pa NIJE za motore koji je izrazito ne zahtevaju.
      Šta više, može doći i do oštećenja motora pod određenim uslovima pa IZBEGAVAJTE ulja sa ovim standardom.
      GM-LL-B-025 je sa druge strane PRE SVEGA za određene dizel motore (i produžene intervale izmene) ALI je i za mnoge BENZINSKE motore. Uostalom obuhvata ACEA A3/B3/B4 uz dodatne Opel testove što je bitno samo za zamenu na 30k km ili više inače za do 15 ili 20k km nije od značaja.
      Dakle MOŽETE koristiti 5W-40 ulja sa ovim ("B") standardom (odobrenjem).
      Ali NE MORATE!!
      Za vaš motor su najbolja 5W-40 ulja, praktično bilo koje (što kvalitetnije, naravno) sa ACEA A3/B4 i API SM (min. SL).
      To ispunjava gotovo svako ali zato birajte ona bolja.
      Ukoliko imate ugrađenu TNG instalaciju 5W-40 GAS ulja ili (jednostavno) ACEA C3 ulja su verovatno (po)najbolji izbor (iako dolaze u obzir i mnoga "obična", bez C3, kao što su: Motul X-cess, Mobil Super 3000, Total 9000 itd.
      Zbog godišta i pređenih km (recimo da može biti i 50k km više) dobro je koristiti i 10W-40 ulja. Naravno (tek ovde) što kvalitetnija:
      Motul 6100, Shell HX7 ...
      (prednost imaju MB 229.3, VW 502.00, API SM i slično).
      POzdrav,
      Steva

      Избриши
  6. Hvala na iscrpnom odgovoru gospodine Stevo, ali me zanima jos nesto. Na akciji u Mass-u je ulje Motul turbolight4100 10w40, koje je polusintetika koliko se meni cini, pa me zanima koliko je kvalitetno pomenuto ulje i koliko je pogodno za moj auto. Takodje me zanima sta mislite o ulju Petronas Sintium 5w40 koje se skoro pojavilo kod nas , pa kako je Petronas koji poseduje i seleniu molim vas da mi kazete koliko je kvalitetno ovo ulje i koliko bi odgovaralo opel benzinskom motoru, a mislim da i ono ima onu b opelvu specifikaciju koliko mi se cini? Hvala jos jednom i veliki pozdrav!!!

    ОдговориИзбриши
  7. Motul Turbolighe 4100 je PS ulje kvaliteta iznad proseka (šta više jedno od boljih).
    Sasvim je O.K. za vaš motor. Na akciji je cena veoma povoljna (doduše cene važe za celu kutiju).
    Petronas Sintium 5W40 je takođe O.K. ulje za vaš motor. To je tipično 5W-40 ulje čije je bazno ulje sastavljeno od base stock-ova III grupe baznih ulja. Ispunjava zahteve kao i druga ali umesto MB 229.3 ispunjava i MB 229.5 što ga svrstava iznad proseka.
    Stoga Petronas Sintium 3000 5W-40 zaslužuje poverenje (za GM-LL-B-025 doduše nisam siguran ali i bez toga je O.K.) a cena je (nadam se) još uvek promotivna (jako povoljna).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  8. Hvala najlepse jos jednom, puno pozdrava!!!

    ОдговориИзбриши
  9. Анониман23. јун 2012. 23:29

    Imam golfa 1.9 dizel automatik od 96kw ili 131ks.Koje mi ulje preporucujete za motor? Dragan

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман23. јун 2012. 23:31

    Zaboravio sam da dodam da je golf 2002g.ako je bitno.Dragan

    ОдговориИзбриши
  11. Poštovani g. Dragane,
    Za vaš motor imate dve varijante, 5W-30 (uz 504.00 i 507.00) kada je moguće ulje menjati svake druge godine ili na 30k km (oba ipak uslovno, uz preporuku da to bude na 20-25k km) ili 5W-40 ulja po VW 505.01 standardu.
    Ulja 0W-30 po VW 506.01 su ipak za motore sa manje godina u sebi (i/ili km).
    Po meni bi verovatno najbolje prošli sa 5W-40 uljima koje bi trebali da menjate na 15000km ili godinu dana.
    Najbolje da budu i ACEA C3 što se često kombinuje sa 505.01 standardom.
    Recimo, Castrol Magnatec 5W-40.
    Naravno i samo 505.01 je O.K.
    od skupljih (između ostalih): Castrol Edge TD 5W-40 i Motul X-clean 5W-40, oba izvanredna.
    Ne morate juriti najskuplja ulja.
    Od isplatljivijih da pomenem Fuchs Titan GT1 5W40 i Havoline Ultra S 5W-40 koji zaista vrede za uloženi novac.
    Naravno i mnoga druga (koja je lakše ili teže naći). Napomenuo bih da Petronas, bilo kao takav ili kao Selenia ima šta da kaže u ovoj priči a retko se koristi u te namene (kod VW motora).
    Hoću reći da je Selenia K P.E. je zanimljivo rešenje (poznatije Fiat-istima).

    Ukoliko se odlučite za 504/507 ulja (5W-30) gledajte samo da sigurno ima to odobrenje i da je originalno. Ova ulja se relativno malo razlikuju među sobom a i cena im je slična (visoka) i unutar ±20%. Jeftino ulje sa ovim odobrenjem obilazite u širkom luku.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  12. Hvala mnogo,genijalno!

    ОдговориИзбриши