TRI GODINE BLOGA.
Izuzetna mi je čast da tim povodom pozdravim sve čitaoce bloga.
Ne nisam zaboravio. To je
zapravo bilo juče ali kao i ranije to obeležavam dan kasnije. Brojanje počinje
sa prvim (nepoznatim) čitaocem (makar i google robotom).
Po tradiciji ću vas malo
smoriti statistikom poseta, ali samo kao uvod u neku vrstu zdravice.
285000 pregledanih
stranica (page views); oko 220 hiljada u poslednjih 20 meseci.
128000 poseta (visits)
72500 posetioca (visitors)
88 zemalja širom sveta.
Kompletna Evropa, Severna Amerika, veći deo Južne Amerike (osim par zemalja:
Čile, Paragvaj, Venecuela i Surinam), Australija, kompletna Severna Afrika, kao
i JAR te nekoliko zemanja centralne i Zapadne Afrike i bar pola Azije.
Nedostaju zemlje Latinske
Amerike (makar je tu i Honduras), Kina (makar zvanično, možda je problem na
relaciji google search i država Kina, tj. neka nekompatibilnost ako već ne i
onemogućavanje ovog servisa), Avganistan, Mongolija i druge zemlje. Ipak,
zastupljenost gotovo pola država sveta od kojih bar 90% značajnih (uticajnih)
sa površinom od bar 80% i stanovništvom od bar 70% (čak i bez Kine), jeste
nešto veoma značajno.
Ipak ovo su suvoparni
statistički podaci. Mogu i da znače, verovatno su značajni, i prevazilaze neke
manje i srednje kompanije, ali sa druge strane ne i impozantni.
Čak i da su desetostruko
veći, nije od tolikog značaja koliko je uspeh što je više stotina (pa i
hiljada) ljudi zainteresovano za temi i bar par puta više, od ranije
zainteresovanih, koji su našli sajt (makar blog) koji je odgovorio na neka
njihova pitanja a neka su sami postavljali.
Ako je skromno počelo sa
makar jednim zainteresovanim, pa postavljen cilj da to bude makar desetak ljudi
(„apostolskih 12“, na primer) da bi vredelo, onda je nekih 100 do 200 redovnih
čitaoca (svakodnevnih ili makar dva puta nedeljno) kao i bar hiljadu prilično
redovnih (bar jednom mesečno) nešto što blogu daje svrhu.
Autor se više puta
zahvaljivao svima koji su dali komentare, pitali, bili ili ne zadovoljni
odgovorima (uglavnom da). Nije dodvoravanje (čitaocima) već živa istina:
zahvaljujući pitanjima i komentarima i sam sam naučio više, mnogo više.
Ukupno cca. 2200
komentara, čini (bar) hiljadu („1001“) pitanje, na koje je, svako, odgovoreno.
To je nešto što zaista
vredi.
Iako sam ovo već rekao,
prilika je da se ponovi:
Sam autor je priznao (u
poslednje tri godine) svega tri promašaja (ne potpunih) i samo jedno do kraja
neodgovoreno pitanje, Ragazzoni-jevo za zadnji diferencijal njegove Omege.
Od svega ovoga samo je
jedno pitanje na blogu, a radi se o ulju za menjač Lada 2110 model. Nije da
ulje nije odradilo posao, ali ga je odradilo i „previše“, budući da su
procurele zaptivke.
99,9% uspešnosti je
sasvim dobar rezultat.
110 prijavljenih
čitalaca. Očekivao sam nešto više ali „više od 100“ je O.K. Ima nekoliko
dupliranih prijava pa je broj praktično bliži okrugloj cifri od oko 100. Ipak,
kako tu ima svega desetak ljudi koje sam poznavao pre pisanja bloga, rezultat
uopšte nije tako loš.
Na kraju ali svakako ne i
po značaju:
Sve ovo prethodno nije
toliko bitno. Moglo je biti samo 10 čitaoca i 100 poseta iz par država.
Neka prijateljstva (makar
i „pen friend“ tipa) vrede više od eventualnih hiljadu posetilaca dnevno i još
eventualnije zarade na osnovu toga.
Naučiti sam i druge
podučiti, i još bez novca, je sve ređa pojava. Pisana reč, polako ali sigurno
odumire, te je i doprinos zaustavljanju tog trenda za autora značajan.
Prijateljstvo, razmena
informacija i znanja ... makar za par stotina ljudi i posredan uticaj na par
hiljada (da makar razmisle o tome šta sipaju u svoj automobil ili drugo vozilo)
pa makar i za dug period od 3 godine, nešto znači.
Autor neće odustati od
bloga ali jednostavno mora malo da smanji aktivnosti na njemu. To se naravno
oseća a stari čitaoci primećuju. I naravno, na tome se moram izvinusti. Ipak,
to je tako i teško da se nešto može učiniti. Ostaje obećanje da će biti još
puno dobrih tekstova i da ima o čemu da se piše i to više godina.
Minuli rad, i pominjana
prijateljstva su već dala rezultat u tekstovima drugih ljudi. Ispalo je jako
zanimljivo i još više – KORISNO. Osim stručnjaka, i dva amatera je dalo dobre
tekstove (o uljim filterima i aditivima za dizel gorivo), toliko dobre da se
pitam gde je razlika između amatera i profesionalca (ako ovaj nije i amater –
ljubitelj, za šta sebe smatram, pro-amater).
Iako u nagradnoj igri
nisam baš istrajao (i iskoristio inicijalna obećanja) mislim da je bilo
korisno, pogotovu što ću pokušati da dodelim još par nagrada u toku ove 2012.
I na samom kraju ali
možda i primarno po značaju:
Uspeo sam da izvučem
čvrsto obećanje (bar jednog) stručnjaka (profesionalca) iz oblasti maziva da
napiše tekst o mazivima i podmazivanju u skorije vreme.
Master Class i za mene i
za čitaoce. Mislim da ćete svi uživati. Nadam se u toku aprila jer koliko god
da sam zauzet ima i onih sa više obaveza (neverovatno, zar ne?).
A obaveze (profesionalne
ili porodične, svejedno) drugih ljudi treba poštovati. Pogotovu kada su
prijatelji, pogotovu kada znaju nešto što Vi ne znate makar bio i neki detalj.
Nije ni bitno samo
naučiti nešto novo i nešto na visokom nivou, koliko je bitno da će neko ko o
nečemu mnogo zna, deo toga podeliti sa drugima.
Tekstova će biti manje,
verovatno će biti kraći ali će biti sve kvalitetniji.
To nekako i mora tako. Prirodno je.
To nekako i mora tako. Prirodno je.
Iskrene čestitke i najlepša hvala na svim korisnim informacijama.
ОдговориИзбришиHVALA!
ОдговориИзбришиČestitke Vama i čestitke nama. Kao što reče 021, hvala na onome što nisaam znao pa sam naučio, hvala na onome što sam znao pa potvrdio i hvala na onome što sam pogrešno znao pa ispravio.
ОдговориИзбришиČini mi se da je blog na prekretnici. Dva su razloga:
1. Steva nam se umorio a i prezauzet je na poslu,
2. Čitaoci su pasivni, posedali kao đaci prvaci u skamije, niti da zucnu, samo slušaju šta će učitelj da kaže.
Ako blog sada preživi, živeće.
Jedna informacija za poštovanog Stevu i sve čitaoce: otišao sam da kupim Valvoline MaxLife 10w40. Na nalepnici je sam proizvođač odštampao da je uvoznika za Srbiju Prista Oil, preko toga je zalepljena nalepnica na kojoj stoji da je uvoznik Valtec Šabac. Kontaktirao sam nadležne u Pristi i odgovoreno mi je da oni više nisu uvoznici ovog brenda.Poslao sam mail Valtecu sa pitanjem da li kod nas postoji MaxLife 5w40. Niko mi nije odgovorio.
Za sve one koji koriste ovo ulje, u prodaji je jako povoljna ponuda, 5 litara MaxLife 10w40 (4+1 gratis) po ceni od 2.300,00 RSD ili 460,00 RSD/litar. Ovo nikako nije reklama nego samo obaveštenje. Ovakvo obaveštenje i svako drugo koje bi bilo interesantno za veći broj čitalaca (akcija,neka nelogičnost, specifičnost na ambalaži, u karakteristikama ulja, specifična iskustva ...) bi svako mogao da iznese na blog, što bi samo koristilo blogu i bilo od opšte polze.
Veliki pozdrav Stevi i svim čitaocima. Sava.
Cestitke za jubilej bloga. Sve najbolje ubuduce !
ОдговориИзбришиSava ima pravo za oba razloga koje navodi. Na prvi mi ne mozemo uticati, ostaje nam samo nada da ce Steva nalaziti vremena za blog, i pored svih obaveza, najvise iz ljubavi prema prenosenju znanja i prema citaocima.
Na drugi razlog mozemo i trebamo uticati, makar sto i to dolazi (i odlazi) prirodno, ne moze se naredbom.
Mozda je dobra tema za raspravu bas ta koju Sava pokrece, da se pocne detaljnije koristite iskustva citaoca o poreklu ulja na trzistu, originali i falsifikati, dobre ponude i sl. Tu se ima dosta za pisati, a Steva bi to intelegentno (kako to vec on ume) usmeravao i komentirao. Mislim da bi to bila inekcija vitamina za ovaj blog, antibiotici mu jos ne trebaju !
Profo,cestitam trogodisnjicu...za Vas je verovatno kao stogodisnjica i u potpunosti Vas razumem...da ste zivi i zdravi i da nam pisete makar jos 33godine,pa posle mozete da se povucete u penziju...cesto sam navracao na blog i kad vidim,da u 2012-toj,u zagradi pise 12 tekstova,prosto se razocaram...taman se psihicki pripremim da nesto lepo procitam i naucim,kad ono sipak...kritikovao sam i ja da su tekstovi dugi,ali iskreno,i po znacaju i ne po znacaju,ali nedostaju mi...navikli ste nas,jbg...kriza je udarila,manje se voze kola,ljudi razmisljaju o egzzistenciji,zato mi se cini da su ulja nepravedno bacena u drugi plan...ne znam da li sam nesto propustio na casu,ali bih voleo da bude nesto malo o Aralu,van Bp-a...jos jednom hvala na svemu
ОдговориИзбришиHvala obojici.
ОдговориИзбришиUz komentare, čitaoci već pomažu predlozima i to je dobro.
Dobrodošli su i celi tekstovi, jer ako su dobri nije bitno da li je neko ekspert ili ne.
Od eksperata ne očekujem više od jednog ili par tekstova, no i to je nešto.
Kao i kod nagrada, i za pisanje (bez novčane naknade) ljudi su pomalo lenji i morate ih cimati, "jahati" i slično.
Nije da nisam uporan ali je osnova bloga dobrovoljnost. Niko ništa ne mora, osim autora.
Autor će nastaviti bar još 3 a naravno da će pokušati i svih 23 god. (pa u penziju, ako ne produže više od 67 godina kao uslov).
Znam da 12 tekstova od kojih su 10 pravi tekstovi, ne zvuči impozantno, pogotovu što je tek polovina autorova, dva su od g. Save a dva od Ragazzonija.
Ipak mora se uzeti u obzir da su svi ti tekstovi jako kvalitetni i da su proširili osnovu oblast bloga. Itekako se iz njih može naučiti.
Pokušaj da se ostane na dva teksta mesečno je ono čemu težim (i nisam ispunio od početka godine u potpunosti, tj. jesam samo cifrom). To je nešto što bi blog održalo u punoj kondiciji.
Ipak i jedan (kvalitetan, od bar 1000 reči) tekst mesečno može održati blog u životu. Pogotovu posle toliko "minulog rada" i objavljenih tekstova.
Na minusu će ostati oni najredovniji i najstariji (te i najverniji) čitaoci koje smatram prijateljima. Prijatelji će jedni druge razumeti pa ćemo već nekako. Novi čitaoci imaju fore nekoliko nedelja ili meseci da pročitaju bar deo objavljenog.
Većina sajtova o mazivima su ionako "statični" sa dopunama na godišnjem nivou ili jednom u par godina.
Mana ali i velika vrlina bloga je što je on NEZAVRŠENA PRIČA, i delo u nastajanju (work in progress).
Ne bih se baš poistovetio sa velikim genijem književnosti (James Joyce) ali ne mogu da ne priznam da je moj veliki uzor.
Ovo je ionako neka netipična novela (roman) o motornim uljima, sa primesama priručnika i sve više enciklopedije.
Takvo delo traži dosta vremena.
James je svoja velika dela pisao godinama. Ulisa desetak a Finnegans Wake i skoro dvadeset.
I ovaj će blog biti pisan makar 5-6 godina.
Odavno sam priznao sebi da književne ambicije ne mogu da ostvarim (a verovatno nedostaje i nešto više talenta osim rada i želje te ideja). književni blog će stoga umesto neke vrste romana skliznuti u gomilu ideja koje neću nikada realizovati. Naravno ostaće slobodne za sve zainteresovane. Ako ništa, na gomili su pa će jednog dana (nadam se ne tako skoroj) sve na lomaču (apoteoznu, inkvizicionu, vandalsku ili običnu posmrtnu, svejedno).
Trenutno je kosmos u situaciji da će za nekih gugl godina usahnuti, zalediti se i umiriti.
Džejms Džojs je svoja najveća dela pisao dugo godina, prilično je bio neshvaćen, naročito poslednjim i najzrelijim delom (Finegnovo Bdenje). Ipak, svoju je genijalnost izrazio još zbirkom "Dablinci" i pričom Mrtvi (jednom od najboljih u književnosti uopšte) poetski izveličao (zapravo) ŽIVOT.
Šire gledano (iako nije poruka, koje su ionako za poštare) obuzdava vas osećanje da je bitno nešto raditi iz strasti i sa ljubavlju. Čisto nešto odraditi je samo preživljavanje od danas do sutra.
Zato nije bitno koliko i šta, već kako.
A ja ću dati sve od sebe da bude kao do sada i naravno bolje.
Pozdrav svima!
Svaka cast Stevo, srecna godisnjica, samo tako nastavite...
ОдговориИзбришиSrdacan pozdrav
I ja se pridruzujem cestitkama na ovom sjajnom blogu i prici o automobilskim tecnostima (ili ti tecnostima u automobilima). Svako znanje se placa i danas je tesko naci bilo sta besplatno, a kamoli znanje i lijepu rijec. Ljudi su definitivno zajasili na Highway to hell (ili Road to hell ko vise voli Chris Rea-inu verziju puta u pakao) otudjili se i vjerovatno pricaju na mobilni dok voze u propast. Neko jednom rece za ljudsko drustvo da je drusto jedinki slabe ili nikakve interakcije pa se opravdano moze posumnjati jeli to uopste drustvo. U tom smislu meni licno je prosto uzivanje citati tekstove na ovom blogu gdje se pored vaskolikog znanja o motornim uljima moze nauciti i o Teoriji velikog praska (sirenje ili skupljanje Univerzuma), klingonski pa evo i o djelima velikog Jamesa Joyca (kojeg naravno nisam procitao ali prvom prilikom obecavam da hocu :) )
ОдговориИзбришиU svakom slucaju srecna godisnjica doktore i ucitelju Stevo i srdacan pozdrav.
Čestitam i Hvala za ovaj blog.
ОдговориИзбришиIskrene čestitke povodom trogodišnjeg jubileja, nemam šta da dodam i da oduzmem,jer su drugi u suštini već rekli pa da se ne ponavljam nego sa nestrpljenjm očekujemo te nove tekstove ,a i one obećane o pogonskim gorivima.
ОдговориИзбришиCestitke i sve najbolje ! Juce sam posle Save poslao komentar koji se negde izgubio :) al da ponovim ukratko- Steva radi i pise kolko moze i stigne, al se slazem da i mi citaoci trebamo biti malo aktivniji. Mozda je dobra ideja g.Save dacitaoci pocnu cesce objavljivati stanja na trzistu u maloprodaji u smislu "Hej ljudi danas kupio tamo i tamo to i to ulje za odlicnu cenu od --- din. " Ili razno razna muckanja ulja i slicno. Mislim da bi ta tema bila dosta interesantna i korisna, a informacije neiscrpne. To bi mozda dalo blogu onu vis vitalis, pa kad izmedju tih razmena informacija dodje 2-3 puta mesecno dobar napis-prava poslastica.
ИзбришиPozdrav i samo napred u nove radne pobede !
p.s. jel se ovaj James Joyce nalazi na srpskom ?
Tekstova će svakako biti a naročito o gorivima.
ОдговориИзбришиObećavam. Jedino ne mogu reći kad ali pre leta (pa taman za godišnje odmore da znate šta da sipate kad pođete na more ili gde već ko ide).
Ideje o info o cenama i sumnjama na falš (ili da je bar 99% original) nije loša. Može i kroz komentare ali može biti i poseban tekst pa da ga dopunjujem a vi šaljete mejlom ili kada bude nekoliko strana da objavim pa posle da dopunjujemo (svi zajedno) komentarima.
Ajd' i Vi recite kako to da napravimo.
Što se tiče nagrada, neka ne bude obećanje ali bar još jednu nameravam da ostvarim ali otom-potom.
Iskreno mi je drago da sam Vas zainteresovao za James Joyce-a (Džejmsa Džojsa).
Ko god misli da su mi tekstovi dugi videće već šta je majstor.
Ali pre nego zaronite u Uli(k)sa, svima preporučujem da počnu od zbirke pripovedaka Dablinci.
Zaista nešto izuzetno. Nemojte odmah priču Mrtvi nego na kraju kao što je po knjizi.
Ko ne ostane bez daha ... nije dovoljno pažljivo čitao.
Ovo je kao rani radovi Pikasa (dok je bio klinac-omladinac) čist "realizam" i bez mnogo simbolizma te se lako prati i prosto uživa.
Fineganovo bdenje, mislim da ne postoji na srpskom pa čak ni slovenskim jezicima (možda na Ruskom i Češkom, eventualno).
To je nešto teško prevodivo.
Pre 15-20 godina nije bilo i ne verujem da se iko usudio da to uradi.
Ulis (Uliks) ili(ti) "Odisej" je pak prevođen.
Izuzetno delo i njegovo najpoznatije.
Nije tako težak kao što se obično smatra, mada traži koncentraciju i dosta vremena.
Osim starijeg i sjajnog prevoda Zlatka Gorjana na hrvatski od 2005. (ili tako nešto) postoji i odličan (mada ga nisam pročitao; mnogi ljudi koje cenim tvrde da je tako pa moram i sam da uživam u tome, samo još vreme da nađem) prevod na srpski jezik. Prevodilac je profesor Beogradskog i Univerziteta u Novom Sadu, Zoran Paunović.
Veliko delo i veliko delo kao prevod.
Delove sam (kao i Mrtve) čitao i u originalu.
Ipak nije isto razumeti (uz stalno pripomaganje rečnikom) i prevesti takve tekstove.
U svakom slučaju deo se izgubi u prevodu ali su i Dablinci i Ulis (Gorjanov) sjajni prevodi.
Još jednom, hvala na podršci i pozdrav svim čitaocima.
Srećan jubilej za g. Stevu i ovo zanimljivo "djelo".
ОдговориИзбришиSkromno bih dodao jednu malu sugestiju. Da svi učesnici, koliko mogu, obrate pažnju i na jezičku dosljednost, tj. pravopis i gramatiku. Sve da bi se ovo "djelo" još ljepše izvajalo, a i jezik čuvao od... Uvijek od drugih tražim napomenu na primijećene jezičke greške, to mi je bitan udio u učenju istog!
Priključio bih se i ideji u povoju, informacije i cijene, upozorenja, sumnje i sl, a o dostupnim tematskim proizvodima. Vrlo je svrsishodna!
Pozdrav,
Aleksandar
Nekoliko dana "me nema". Ako ne odgovorim na neko pitanje to je samo zato.
ОдговориИзбришиBlog je živ ... itekako (još samo ja da preživim još mesec-dva).
Sreća te nemam vremena (šta bi bilo tek da imam) - i pored svega odovorio sam na brojna pitanja u protekla 2-3 dana.
ОдговориИзбришиIpak ako mi neko promakne, budite strpljivi.
Kod pitanja budite precizniji o kom automobilu (motoru, menjaču) se tačno radi, jer ćete dobiti kvalitetniji (i kraći odgovor).
Pozdrav svim čitaocima!
Čestitke na 3. rođendanu,također hvala na brzom odgovoru, nadam se da će biti još puno kvalitetnih tekstova ...
ОдговориИзбришиCestitke i veliko hvala na besplatnoj edukaciji.
ОдговориИзбришиHvala, gosn Bato!
ОдговориИзбришиPostovani,
ОдговориИзбришиNa pocetku zelim da vam cestitam godisnjicu.
Zelim i da vam postavim jedno pitanje.
Imam Mercedes 190, benzinac sa ugradjenim plinom, 2000 kubika. Pre 1,5 godinu sam mu promenio motor i od tada se desava da prvih oko 3000 km ne trosi ulje, zatim pocinje da trosi sve vise, da bi od 8000 do 10000 km trosio i preko l na 1000 km. Prvi put sam sipao Mobil 2000 10w-40 (polusintetika), drugi put Mannol 10w-40 sa molibdenom (polusintetika), a treci put HPX 20w-50 (sinteticka baza) i bilo je samo manje razlike. Inace, auto dobro vuce, pali i drugih zamerki nemam. Dosla je na red nova zamena ulja, pa sam razmisljao o sledecim uljima: 1) Liqui Moly 10w-40 Leichtlauf MoS2,
2) Selenia Turing 5w-50, u koje bih dodao aditiv LM MoS2,
3) Motul 6100 15w-50, u koje bih takodje dodao aditiv LM MoS2.
Naravno, mozete mi preporuciti i neko drugo ulje, ako mislite da je bolje.
Takodje me zanima da li bi valjalo sipati aditiv LM Visco-stabil.
Unapred hvala.
Da, motor očigledno nije baš u idealnom stanju ali ne treba paničiti.
ОдговориИзбриши1) ulje (pa bilo koje) menjate na 5,6 ili (zapravo idealnih) 7500km.
Otprilike bih samo obrnuo Vašu listu:
1. Motul 6100, nema porebe dodavati MoS2.
2. Selenia Turning 5W-50, aditiv možete dotati (ali i ne morate).
3. LM MoS2, ali probajte da nađete 15W-40 verziju.
LM Visco-stabil ... ?
Možda samo u 10W-40 ili ako ulje menjate na više od 8000km ali mi se čini pametnijim (pa i jeftinijim) da ulje zamenite čim potrošnja postane velika.
Očigledno je da vaš motor "forsira" dobru smicajnu otprnost ulja.
Čini se da je kao celugodišnje ulje najbolje koristiti 15W-50 ili 15W-40 (najbolje neko multifleet ulje ili ulje za kamione ali sa manje sulf. pepela, recimo BP, pogledajte tekst o tome).
Ako prelazite više km tokom godine ulje menjate i na 6000km (ne ranije, čisto je bacanje para) a koristite 20W-50 (recimo Motul 2000 MGR) a zimi 10W-40 ili 15W-40 (recimo LM MoS2 ili neko "teretno" ulje).
Pozdrav!