Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

четвртак, 30. јануар 2014.

Pola miliona, Half a Million


BROJKE, NUMBERS

Okrugla i značajna cifra je neposredni povod za vanredni kratak tekst (sledeći takav tek na „milionče“). Kako je brojač „okačen“ tek kasnije prave cifre su u tom trenutku (oko 500.000 na brojaču) bile:

    265.183 poseta
   155.072 pojedinačnih korisnika
   540.614 pregleda stranica

Za nešto manje od 5 godina sasvim dobro. Dakle, ako sam napisao da ne mogu da utičem ni na 2,5% korisnika, to nije tačno ili je tačno samo u smislu da NE mogu da ubedim 2,5% korisnika automobila ŠTA (tačno) da kupe ali na bar 2,5­% mogu (i verovatno indirektno jesam) da utičem da za sebe kupe bolje ulje i ne pate od predrasuda. Kako je oko 80% korisnika iz Srbije ispada da je njih 120.000 u 5 godina posetilo sajt a većina njih je tu zalutala, nije im se svidelo ili se nisu snašli (oko 60% njih koji su ostali na jednoj stranici i otprilike toliko koji su tamo bili manje od 30 sekundi). Ostaje oko 50.000 što zaista dođe nekih 2,5% korisnika automobila u Srbiji iako je tih „2,5%“ bilo rečeno figurativno.
Može se reći da je uticaj i na oko (bar) po 1% u zemljama bivše SFRJ, naročio jezički bliskim.
Ovo nije neka hvala ali nije mala stvar. Kad sam počinjao, par stotina ljudi je bilo cilja grupa (doduše toliko je „zagriženih“ članova, pa ni tu nisam omašio).
Sve u svemu, 0,5% ili 5% (preko onih koji su pročitali) manje je važno ali to je već „armija“ ljudi na koje sam (nadam se pozitivno) uticao da makar obrate pažnju na to šta sipaju u svoje motore i da ako ih tema više zanima i nešto nauče uz pronalazak „perfect match“-a za svoj automobil. Što je opet manje bitno, i odgovarajuće je u redu.
Ovoliki broj poseta me pre svega čini odgovornim za sve što napišem a manje mi hrani sujetu.
Možda je i razlog da ne bude više tekstova, jer nije toliko da mi treba vremena koliko koncentracije da bih napisao bilo koji novi tekst.
Iskreno, posle par hiljada sati, nije mi ponestalo volje koliko su me sustigle druge obaveze. No nastaljamo druženje uz uslov da nije „hitno“ (napisati nov tekst ili odgovoriti).
Same cifre su varljiva stvar i retko kad pokazuju kvalitet nečega. Ako uzmem „youtube“ kao reper, onda sam sustigao neke od poznatih estradnih zvezda, ne samo domaćih (lokalnih) nego i svetskih (makar onih starijih). Pomalo me je sramota da Bob Geldolf za zvanične spotove za par godina skupi svega 200.000 (osim „I don’t like Mondays“ – koja srećom ima preko milion), a pomalo mi jeste krivo što nisam sustigao neke koji su pretegli milionče a nisu ništa naročito (ni u muzičkom smislu niti u popularnosti), ali nije bitno jer igra velikih brojki je samo statistika, uticaj na ljude je malo drugačiji.
Čudan je svet, sve je čudniji.
Naravno da broj poseta ne znači mnogo, inače bi Psy-eve milijarde za Gangnam style presudile, ovako ostaje da je to samo najpopularniji spot svih vremena ali 99% ljudi (koji su ga gledali) će se lako složiti da nije (daleko od  toga) i najkvalitetniji.
Dakle, ovo nije glasanje pa ko ima više on je pobednik i „uzima sve“, ovo je proces razmene informacija i znanja, bez obaveza da se čovek tome posveti (ja jesam ali ne još zadugo).
Uglavnom, velike zvezde sa preko 50 miliona ću dostići (ovim tempom) tek za 500 godina, međutim, obzirom na jezičke barijere ekvivalent bi mogao biti već za 10 godina (ala je vreme relativno).
Ali da ne idem daleko, već da najavim bar sledeća dva teksta (sigurno u februaru, obećavam):
„kako se završava papazjanija“ i  „Power of Africa“.
Kao i završetak priče o baznim uljima u martu. Posle slede aditivi do leta pa malo odmora za sve nas i u septembru „opet u školu“ sa nekim novim temama.

P.S.
Zaključak (poentu) sam ostavio Vama (čitaocima), ali možda bolje da je naglasim:
Kad svi zajedno (nevezano za ovaj blog) učinimo da KVALITET bude i POPULARAN onda će i ova planeta biti bolje mesto.
Opet ostavljam Vama da to postignete i nađete način (očigledno da sam samo manjim delom uspeo u tome).



14 коментара:

  1. Svaka cast Stevo samo napred sve pohvale za sve teksove. A sto se tice uticaja na "auditotijum" mislim da je vas uticaj mnogo veci nego sto mislite. To govorim iz licnog iskustva, u punta sipao mobil1 0w40, i nekih mojih drugara koji su pod vasim uticajem promenili ulja. E sad moj majstor koji mi odrzava auto kada sam mu doneo ulje da ga zameni kao da sam mu lupio samar ali majstor je starog kova pa mu lakse uterati u d... nego u glavu. Nego samo vi ili ti Stevo gruvaj i dalje pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala!

      P.S.
      Stari "dobri" majstori, su zaista mehaničari "od klase" ali teško menjaju shvatanja (ovo je bilo i pre 20 godina, sad ćeš ti meni ... a svet se mnogo promenio od tad, mada je Mobil 1 0W-40 postojao i pre toliko, naravno malo drugačiji, samo je trebalo saznati za njega).
      Pozdrav!

      Избриши
  2. Nije bitan broj pregleda, trenutni ljudski pobuda tipa kliknuću sviđa mi se ili to je sad hit, već koliko si ljudima pomogao sa svojim savjetima, koliko si im vidika proširio, ljudi pamte dobra dijela, neko će uzvratiti neko će reći da si mu možda nerazuman ali vjerujem da će većina poslušati savjet i možda nekome koga zna isto tako pomoći zahvaljujući tebi...
    Samo tako nastavi, pozdrav od okorijelog Hondaša iz Banjaluke :)

    ОдговориИзбриши
  3. Poštovanje gosn. Stevo, čestitam Vam na jubileju i želim još puno ovakvih tekstova i još više čitalaca. Relativno sam nov vozač i vlasnik automobila i nisam se ranije interesovao za teme ovog bloga pa me izvinite na neznanju a možda i gluposti koja sledi :) Pročitavši veliki deo tekstova (ali i komentara) pokušavam da shvatim šta bi bilo dobro za motor mog auta. Vozim Hondu Jazz 2007god 1.2 oznake motora L12A1, ugrađen TNG. Prešla (kao) 104kkm u šta duboko sumnjam jer je kupljena na placu. Vozi se 60% po gradu (max 10km) a ostatak na otvorenom. U Deltinom servisu su sipali Shell Helix HX7 ulje i naplatili ga papreno pa bih sad ulje menjao u sopstvenoj režiji. Nakon svega pročitanog i dalje imam nedoumicu oko izbora ulja. Dileme su: servis je sipao 10W-40 a koliko vidim vi više volite 5W-40 kao bolje rešenje a opet zbog TNG-a sipao bih neko baš za gas (Motul Specific CNG/LPG 5W40, LM V Leichtlauf 10W40 ili Shell Helix HX7 G ) dok zbog kilometraže nešto kao Shell Helix HX7 K. Ne znam šta ću niti gde ću pa vas molim za pomoć. Unapred zahvalan.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Em lošije ulje nego što bi trebalo (minimum minimuma) em papreno. Bar ulje ne morate venjati u ovlašćenom servisu, ako neku ozbiljiju intervenciju morate (mada ima i tu alternativnih i kvalitetnih servisa, npr. Trio iz Novog Sada).
      Preporučujem Motul Specific CNG/LPG 5W-40 ili Shell Helix HX7 ali u 5W-40 varijanti (HX7 C), kao i Fuchs Pro GAS 5W-40.
      U principu su dobra i 5W-40 ulja sa ACEA C3 i bez oznake "Gas". Shell HX7C to nije ali jeste pogodno za TNG (slično i Mobil 3000 ili Total 9000) a vrlo sličnog je sastava kao dosadašnje samo je kvalitetnije a koštaće vas manje (u sopstvenoj režiji).
      Dakle, ne forsiram Shell, nego pre svega ACEA C3 ulja, nego naglašavam da i to može (GAS, pa C3 pa "obična" 5W40 ulja, prvo i drugo nije obavezno samo je poželjno).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Hvala vam puno na iscrpnom odgovoru. Ići ću zadatim radosledom. Srećno!

      Избриши
  4. Poštovani,interesuje me šta bi mi preporučio da sipam u jugo sa pežo motorom 1.1i 44kw 2007god.nema plin.Do sad sam prešo 73000km i mahom sipam leti castrol 10w-40 a zimi castrol 5w-40.Takođe me interesuje da li postoji neko ređe ulje za zastavin menjač pošto zimi radi malo teže :),a i nisam ga nikad menjao,dolio sam mozda 0.2l.Hvala unapred Miloš Niš

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. You are doing fine. (ništa ne menjaj).
      5W-40 i 10W-40 je za taj motor najbolje. Eventualno 5/10W-50 za teže uslove vožnje, što verovantno nije slučaj. Tako da "pedesetice" možete ostaviti kao opciju (ali ne i obavezu) nakon 100-120 hiljada km.
      Što se menjača tiče ... 80W-90 je u principu dovoljno čak i po ciči zimi (do -15 ili čak -20). Znam na šta mislite (već od nule i malog minusa počinju problemi u prvim kilometrima, dok se menjačko ulje ne zagreje). Možete probati neko 75W-90 TDL ulje (Kroon, Fuchs, Total, Valvoline, NIS ...) mada konkretni menjač leti voli malo "gušću čorbu".
      Probajte neće ništa faliti menjaču ako ste zadovoljni to je to. Inače idealno bi bilo naći neko 75W-110 ali toga u Srbiji biti neće skoro.
      Ne bih dao jaku preporuku za 75W-90 (malo je skupo za probu) ali k'o ne reskira taj i ne dobija.
      Iskustva su uglavnom povoljna ali ne 100%. Problem su kratke i srednje relacije gde je razlika viskoznosti 75W-90 (TDL uglavnom sintetičkih) i 80W-90 mineralnih prilična. Ako je to veći deo pređenih km, mislim da je bolje ostati na 80W-90 uz sve zimske probleme (nestaju po iole zagrejanom ulju). 75W-90 je dobro rešenje za pretežno vožnju van grada kada je razlika u viskoznosti 75w-90 i 80W-90 minimalna (i zanemarljiva).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Uzgred, ako niste menjali ulje (svih 73000km) onda vam je krajnje vreme da to uradite. To bi trebali da radite na 40 do 60 hiljada km (bez obzira na kvalitet ulja). Već će te time (i sa 80W-90) rešiti deo "zimskih" problema. Da ne pričam da posle 10-tak godina menjač više moli monogradna SAE 90 ili 85W-90 ulja (što se svodi na 80W-110 ali "nema Đole") pa je to savet pod jedan (novo 80W-90 ulje, API GL-4 ili GL4/5 može i "staro dobro" GL-3 ali onda menjajte na 30-40 hiljada km).
      Pozdrav!

      Избриши
    3. Hvala puno na detaljnom odgovoru :).videcu ovih dana da zamenim ulje u menjacu pa cu da sipam 80W-90 API GL-4.pozdrav

      Избриши
  5. Pozzdrav i sve pohvale ! Vrlo profesionalno ! Molim za savet.. Vozim Citroen C5 2.0hdi 80kw 2002god. Ulje u njemu je Total 10-40 (mislim da je Quarz). Imam skoro dve litre GM 10-40,pa sam mislio da ga koristim za dolivanje,ako je moguce.. I za kraj,koje ulje proizvodjac preporucuje za moj model? Sve najbolje

    ОдговориИзбриши
  6. Poštovanje.
    Moguće je dolivati ulje drugog proizvođača ako su specifikacije ulja iste što jeste slučaj. Bolje je da služi samo (i isključivo) za dolivanje nego da odmah (pri zameni) sunete svih 2 litara (u principu se mešavine "pola-pola" izbegavaju čak i kad su ulja sličnija nego u vašem slučaju).
    Najbolje za vaš motor je koristiti 5W-40 ulja, po PSA B71 2296, mada će svako ACEA A3/B4 biti dovoljno dobro (i bolje od 10W-40). Polu-sintetička ulja (10W-40) NE štite motor bolje, čak i ne smanjuju potrošnju ulja (u proseku), samo su jeftinija.
    Sve najbolje,
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши