Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

субота, 21. јун 2014.

Lukoil kompletan (razbijen, "izvrnut na postavu"), Lukoil completed (cracked, unleashed)


AVANTGARDE SERIJA (SERIES)

Napisao CV®LE,Written by CV®LE

Kome su namenjena Avantgarde ulja? Vlasnicima automobila? I da I ne.

Svi automobili kojima ovakvo ulje odgovara bi trebalo da koriste Lukoil Luxe sint 5w40 ulja ili slicna jer su:
- Deklarisana kao WV 502 & 505  MB 229.5 BMW LL 01 itd. sto je  IDEALNO;
- To su prava sinteticka ulja sa svim prednostima koje sintetika daje;
- Čak i nize vrednosti viskoznosti ulja 5w40 nisu neki poseban problem jer ulja svojim sastavom nadoknadjuju razliku u viskoznosti – dobro se poznate prednosti upotrebe sintetickih ulja; npr. jaci uljni film, bolja otpornost na oksidaciju i slično;
- Mnogo su postojanija od drugih ulja (turbo motori, termicki optereceniji motori, forsiranje...)

Medjutim, nisu sinteticka ulja tipa Luxe sint 5w40 “idealna” za sve (sipas i ne mislis):
- Neka vozila zahtevaju 229.31 ili 229.51 ili 505.01 ili LL04… pa Luxe sint 5w40 nije dovoljno dobro, uglavnom zbog tretmana izduvnih gasova ili neke specificne „sitnice“;
- Luxe sint 5w40 je skuplje ulje od polusintetickih i mineralnih, pa jos ako motor trosi dosta ulja onda cena odrzavanja nije mala;
-Kod zaprljanih motora mogu se javiti problemi (mada je cela prica oko ovoga malo preuvelicana);
-Neke zaptivke jednostavno nisu kompatibilne sa ovim uljima…

U tom slucaju su na raspolaganju mineralna i polusinteticka ulja, koja u mnogim slucajevima mogu biti skoro podjednako dobra.
Polusinteticka i mineralna: Luxe, Standard i Super ulja su mozda bas ulja koja su prilagodjena potrebama vasih motora, pa zbog toga i bolji izbor. Uopste nisu „losa“ , a  doduse ni cena im nije bas niska (relativno u okviru Lukoil-a, apsolutno im cena nije uopšte visoka i veoma su isplatljiva).

Za koga su Lukoil Avantgarde ulja?

- Ako vozite dizel automobil proizveden proslog veka.
I dalje je Lukoil Luxe sint 5w40 najbolji izbor, ali iz prethodno navedenih razloga treba Vam nesto drugo. Lukoil Avantgarde ulja nisu bas „Baba Roga“ (ili u postojbini ulja „Baba Jaga“) vec samo ulja koja su vac inace dobra: Luxe, Standard ili Super serija ali dodatno prilagodjena ovim motorima (naravno, mogu se koristiti i Luxe, Standard i Super ulja ali Avantgarde ulja bolje rastvaraju mnogo vece kolicine cadji i neutralisu kisele produkte sagorevanja  kojih ima mnogo vise u dizel motorima u odnosu na benzinske, a da ulje i dalje bude upotrebljivo pun servisni interval, pa i daleko preko toga) 

- Vlasnici dizel automobila ciji je servisni interval 5000, 6000 ili 7500 km
Idealna vozila za ova ulja i idealna ulja za ova vozila. Sta mislite, zbog cega je servisni interval prepolovljen u odnosu na benzince? Ova vozila imaju lose konstrukciono resenu „iberturu“ motora (provetravanje) pa je kontaminacija ulja brza.  Ako je motor jos uvek uslovno „ispravan“, ali ima malo manju kompresiju-evo nama jos vise kontaminacije. Lukoil Avantgarde ulja se odlicno ponasaju u ovakvom motoru. Ne kazem da mozete produziti servisni interval (i ne savetujem), ali ce vam ulje i u trenutku zamene biti mnogo bolje nego kada bi ste koristili  ulje po specifikaciji proizvodjaca.

- Benzinci?
Oni motori koji ne rade idealno (pogledajte izduvnu cev) pa malo vise „garave“ treba da se servisiraju i kvar otkloni. Medjutim, svi benzinci (a posebno starije konstrukcije- uglavnom karburatorski motori) rade sa manjkom vazduha, narocito na punom opterecenju i na praznom hodu, pa je NORMALNO da se stvaraju ugljen monoksid i gar (čađ). Ako je primetan pad kompresije u cilindrima onda su problemi izrazeniji. Jos ako je motor „prljav“ iznutra onda je povremeno upotreba Avantgarde ulja umesto Standard i Super ulja bolja od ispiranja (hemijskog tretmana). Cistoca motora uopsteno, a posebno u zoni klipnih prstenova je izuzetno vazna za sve motore. Desava se cak da se slepljen klipni prsten jednostavno odlepi posle promene ulja i usled kvalitetnog podmazivanja nakon jedne duze voznje (iako to ne treba, izvesno, očekivati).

Avantgarde Extra

Su jos kvalitetnija od Avantgarde ulja. Testovi habanja isticu znacajne prednosti upotrebe CH-4 ulja u odnosu na ulja sa nizim API specifikacijama (poliranje cilindara, habanje klipnih prstenova, klipova i kliznih lezista, habanje ventila i elemenata  ventilskog razvoda...)
Ulja su prosla rigorozne testove (posebno 15w40) koji se za „obicna“ ulja ne vrse. Ovo ulje ima mnoga zvanicna odobrenja (nije „nivo kvaliteta“ vec zaista zvanicno odobrenje)
Ulja su namenjena za najopterecenije dizel motore komercijalnih vozila, ali proizvodjac navodi da je pogodno i za dizel i benzinske motore putnickih automobila (ne bih ga koristio u automobilu koji koristi gasovito gorivo, ali nista dramaticno nece da se desi motoru ako to i uradite) Moze se koristiti i za podmazivanje motora koji rade sa gorivom niskog kvaliteta. Avantgarde Extra 10w40 ima odlicna svojstva i na niskim temperaturama i na radnoj temperaturi (malo je cak viskoznije od ostalih ulja na 100C), pa je mozda „najuniverzalnije“ ulje - ulje za sve cetvorotaktne motore, osim naravno onih koji izricito zahtevaju SM , SN ili CI-4. Mogu i u motore koji su zaista zahtevni (ali ne bih ih koristio za pumpa-dizna motore koje ne bih da komentarisem jer sam „fin i kulturan“, kao sto ne volim da se izjasnjavam o EGR sistemu). Uostalom, dobro proucite uputstva iz servisnih knjizica koje treba da ima svaki automobil, a ako nemate knjizicu potrazite uputstvo na internetu.
(treba voditi računa jer pojedini proizvođači, čak, izričito zabranjuju upotrebu CG-4 ili CH-4 ulja te proveriti pre upotrebe; manja dostavna vozila i mešoviti vozni prarkovi „srednje generacije“ mogu imati koristi od „one in all“ koncepcije)

Avantgarde Ultra

Jos je kvalitetnije od prethodnog. Sve receno za Avantgarde Extra vazi i za ovo ulja. Cena je skoro ista kao za Extra verziju (što ga dodatno preporučuje). Zvanicna licenca CI-4/SL (15w40). Zadovoljava jos zahtevnije standarde, i ima odgovarajuca odobrenja (approvals). Kada je rec o upotrebi u automobilima ako nije sporna upotreba Avantgarde Extra ulja onda ne bi trebalo da bude sporna ni upotreba Avantgarde Ultra ulja. Interesantno je da za druga trzista postoje i u viskoznostima 5w40, 10w30 i 20w50, ali kod nas samo 10w40 i 15w40.
U Lukoilu su izgleda procenili da SAE 50 (na 100 C) nama nije potrebno. Ne morate bas ici na viskoznije ulje od fabricke preporuke. Kada spoljna temperature bude preko 35C ne forsirajte. Eventualno, ako REALNO imate probleme, promenom termostata i termoprekidaca snizite temperaturu rashledne tecnosti, ali ne ispod 80 C (umesto SAE 50 vozite na SAE 40, ali spustite temperaturu vode za 10 C - dodje mu otprilike isto). Neka nivo ulja bude blizu MAX oznake. Cisti motor (i spolja a posebno iznutra) uvek radi bolje od zaprljanog, a ova ulja odlicno odrzavaju motor cistim. Prekontrolisite sistem za hladjenje.

Umesto zakljucka:
Najbolje podatke dobili bi smo ozbiljnim testiranjem. Nazalost, te uslove nemamo. Nije test kada Pera, Mika ili Laza kazu da mu motor „bolje radi“.
Ne treba se plasiti upotrebe ovih ulja. Ako ovako renomirani proizvodjac navodi da su ulja pogodna za upotrebu u bezinskim motorima i brzohodnim dizelima uljucujuci i turbo motore, nema razloga da sumnjamo. Uostalom, da je bilo problema, Lukoil bi to sigurno znao jer ulja nisu nova na nasem trzistu, kao i na zapadnom koje je mnogo izbirljivije, pa bi kroz reklamacije sigurno saznali za problem (ako ikakav problem postoji).
Mnogo se prica o tome da kamioni rade na 2-3000 o/min, a automobili na 5-6000 o/min. To jednostavno tako ne funkcionise. Najveci motori su brodski dizeli i rade na 100 - 200 o/min. Medjutim, hod klipa im je 2 metra, pa i vise. Bitna je brzina klizanja klipnih prstenova po cilindrima, a ona se i ne razlikuje toliko...
Originalnost Lukoil ulja je garantovana, ulje deklarisano kao pogodno za benzinske i dizel motore. Ako Vam odgovara specifikacija ulja i njihova cena dalja prica je suvisna.
I kao najmanje bitno: ja godinama koristim u mojim vozilima ulja ovog tipa (ima slicnih ulja i kod drugih proizvodjaca) i nikada nisam imao niti jednu zamerku, cak naprotiv.

Savet:
(Ipak) izbegnite upotrebu Avantgarde ulja, za malo vise novca kupite Extra ili Ultra.

Glavna zamerka:
Cene ulja bi trebalo da budu bar 10% nize.

Šta me je navelo na to da napisem par reci?
Bio sam veoma iznenađen kada sam prvi put u Autodati (3.18 verzija) naisao na podatak  da za podmazivanje automobilskog motora preporucuju ulja CG, CH i CI kvalitetnog nivoa (zahtevniji Volkswagen i Audi automobili,  2000-2005 dizeli, a sigurno ima i drugih automobila sa slicnim zahtevima). To me je navelo da malo vise istrazujem.

Stalker:
Ovo je još jedan tekst u seriji tekstova čitalaca (i/ili mojih prijatelja). Ako već neće (ne mogu) profani i gospoda inženjeri (koje lično znam), ima ko hoće (a ovaj je više nego dobar).
Dodao samo par reči (i sitnih komentara u zagradama, ne sve zagrade ali većina)
Vrlo dobar tekst.
Evo ideje i za druge da napišu nešto o svom omiljenom ulju (uljima) ili nekoj temi o mazivima. Podržavam. Potrebno je da ste registrovan čitalac i da je tekst zasnovan.
Ne moram se sa svime složiti ali ako se slažem sa suštinom (a kod ovog teksta jeste tako, čak i više od toga, da ne kažem potpuno ali više je gledanje iz drugog ugla i neke sitnice koje su od manjeg značaja; grubo rečeno “više od 90%” bih i sam potpisao).
Nisam dodavao više komentara jer (ovde) nije bilo potrebe. Može se desiti da nešto jače komentarišem (pa to i potpišem) ali ne znači da ako tekst iole vredi neće biti objavljen.

E sad sam ga “uistočio” (otišao na Istok), pa sledeće mora biti “trulo Zapadno” … (čak i proizvođači iz Poljske moraju malo sačekati … iako su i u EU i Zapadno orijentisani …).
Definitivno je vreme i za Lotos (pre svega) ali i Orlen (no. 2 & no. 1 u Poljskoj).
Možda “začinim” nekom egzotikom (u skladu sa letom i “karnevalskom” (fudbalskom) atmosferom). Ipak, do kraja jula možda (i samo možda) još (samo) jedan tekst.
Manjak vremena jeste hroničan (bar zadnjih 10 god. sa kratkim “oazama” (predasima)) ali sam sada baš “pritisnut” velikim obavezama. Ipak, stižem redovno da odgovaram na pitanja (ne više od dan zakašnjenja) što ću se truditi i u navedenom periodu.
Uzgred, pojavilo se još par imena na domaćem tržištu (male kompanije sa Zapada) koja zaslužuju pažnju. Čak sam nameravao da promovišem (bar) dve od njih … ali “no can do” (neozbiljno bi bilo da samo “proletim” kroz temu. Izvinjavam se ljudima koji su mi se javili mejlom. Ostaje kao opcija ali zaista bi bilo previše za mene u ovom periodu.
Nisam (baš) veliki ljubitelj fudbala ali ako nešto gledam to su svetska prvenstva … sada samo usput (samo dve-tri cele (ali prave) i par polovično … uglavnom uz comp). Pa vi vidite (koliko sam (pre)zauzet).

Ujedno da se zahvalim i za (jubilarnu) 185. registraciju na blogu.

Нема коментара:

Постави коментар